Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi haiku

2007.10.27. 04:25 Bombadil Toma

Páncélunk arra
is jó, hogy a világot
megvédje. Tőlünk.
(Fodor Ákos)

135 komment

Címkék: haiku

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tistedur 2007.10.27. 12:40:38

:DD
spájder,maga lenyúlná a legjobb munkát :)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 12:41:04

Hát, nem tudom, hogy lesz-e post a Nagy Találkozásból, mert eddig egy kurva sms-t nem kaptam.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 12:43:10

istenem....pedig álmodoztam, bimbózó szerelem....

egyébként most mi van? csinálunk kifőzdét, igazit, randizunk vagy mi?
(és még mindig fáj a fejem:((((((

may 2007.10.27. 12:46:15

Jó ötlet.
A cégér egy hajcsavarós nylonköpenyes focicipős démon lenne.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 12:46:26

Az, ebből inkább egy hajtépés fog kibimbózni!
Most úgy érzem magam, mint a kisgyerek, aki nem kap karácsonyra semmit. Svati, nem tudod, TÉNYLEG nincs telcsije ennek a dinkának, vagy csak engem hülyít?!

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.10.27. 12:48:52

Sziasztok
a haikut szerintem a gyerekeim írták, és rólam.na és ki a hét vesztese?hát az, akinek akkor van az őszi szünete, mint a kölyköknek.mamááááááám((((((

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 12:50:39

fogalmam nincs a telefonról. télleg. kár lenne kihagyni, Gerle meghatározó élmény:)))

may.....

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 12:52:57

Öööö, Nadine, tudom, telhetetlen liba vagyok, de Szemiramisz sz-el. Bocsi.:))

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 12:55:14

Svati, nem rajtam múlik! Ennyire szégyenlős, vagy én vagyok ilyen félelmetes?!
Pedig még hajat is mostam a kedvéért, illetve intenzív szépítkezési tanfolyamot végeztem el önönmagamon.
Habár egy kis csalódásban lenne része... vagy meglepetésben?!

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 13:01:33

szia Maris:)))
őszi szünet....tragedy. nekem csak a kisebb lesz itthon szerencsére.

Amadea: nem szégyenlős, biztos a obenizéführer vagy ki elaludt, későn indultak, nincs jegy....mittudomén.

tistedur 2007.10.27. 13:06:35

marisell!
én a jövő héten főleg takarítani fogok:ráadásul otthon...szóval nem csak neked rossz..:( de lehet,hogy neked rosszabb mint nekem..

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 13:09:02

Svati, az ilyesmit előre le kell foglalni.
Szia mamíííí!!! Látod, velem jobban járnál, ezek a zsugori tetvek nem adtak őszi szünetet.:(((

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 13:15:54

üdv mindenkinek!
Amadea, ezt még a tegnapi haiku alatt láttam:

Amadea · amadea.freeblog.hu, semiramis.blog.nlcafe.hu 2007.10.26. 22:52:29
Ménkű, sz'al te nem egy édes 24 éves srác vagy, hanem egy 16. szd-i őskövület?! Csalódtam. Egy harcos feministával kerültél össze, vigyázz.:)


kifejtenéd bővebben? :)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 13:19:55

Vmire olyasmire írtam, hogy "egy nő ne káromkodjon."
Nálam könnyű kicsapni a biztosítékot.:)
Úrsiten, mitől vörös a hajam?!

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.10.27. 13:21:21

Amadea, nem értem, most lesz randi, vagy nem.Ne legyetek mr olyan bonyolultak.Van időpont, és helyszín?ha van, menj oda, és Gerle meg majd repül:)
Tist, ezt a versenyt jelenleg én nyerném(((Az otthon a szülői házat jelenti, vagy sikeres volt az albérlet keresés?

tistedur 2007.10.27. 13:26:06

marisell!
az otthon a szülői panelt jelenti..:) mondjuk egy hónapja nem voltam otthon,és nem akarom elképzelni a körülményeket..
albérletet is találtunk :) majd kiderül milyen lesz..remélem,meleg :)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 13:30:18

azért, mert nem szeretem, ha egy nő káromkodik, már 16. századi őskövület lennék???

már nem azért, kislány, de a női egyenjogúság nem azt jelenti, hogy te is lehetsz alpári
illetve lehetsz, szíved joga

csak éppen a feminizmus nem erről szól
egyenjogúság a nőiesség megtartása mellett, és ebbe nem fér bele a nagyfokú "bazmegolás"
a női mivoltod tiszteletét nem tudod úgy elérni, hogy ilyen tekintetben leereszkedsz a férfiakhoz :)

persze nem akarom itt osztani az észt, csak szerintem egy nő az viselkedjen úgy, mint egy NŐ, ebben fog különbözni a férfitól

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 13:31:41

EZ NEM RANDI!!! Van barátom, imádom. Ő is engem, végre leesett neki, hogy szeret engem.
Anyci, üljek a Modem előtt este nyolcig? Még azt is el tudom képzelni, hogy elfelejtette a számomat. Nem, nincs időpont, ill. nem mondott. Azt vhogy nem hiszem el, hogy semmilyen időperiódust nem tudott volna mondani a kis szaros.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 13:44:30

Ménkű, vigyázz. Sztem megérdemlek annyi tiszteletet, hogy a nevemen szólíts, ne pedig egy lekezelő "kislánnyal" intézz el. Persze lehet, hogy csak én érzem annak.
A feminizmusba sok minden belefér; hordhatunk nadrágot, vezető beosztásban dolgozhatunk, indulhatunk versenyeken, és úgy káromkodhatunk, ahogy nekünk tetszik.
Már ne haragudj, de lécci ne akard meghatározni, mi fér bele a nőiességbe és mi nem. Nekem a férfiasságba belefér, hogy egy pasi elmosogat, de hogy halálveri részegen a feleségét, már nem. Egyesek szerint akkor ő "igazi férfi." Sztem egy állat, akit a lábánál fogva kellene felakasztani.
Egyébként ne hidd, hogy ha találkozom vkivel, úgy köszönök, hogy "hello, baszdmeg!". Csak baráti/haveri körökben szoktam, idegenek előtt roppant választékosan beszélek, ill. a csúnya szavakat megfelelő szinonímákkal helyettesítem.
Az utolsó mondatoddal egyetértek részben, de az embereket nem lehet két skatulyába bezsúfolni.
És mielőtt azzal vádolnál meg, hogy leszbikus vagyok vagy túlságosan maszkulin, egyik sem vagyok. A nőességemet vitasd meg a pasimmal.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 13:53:09

Miután kidühöngtem magam, engedelmetekkel én most eltáv. Este leszek, pápá!

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 13:59:32

hohohohó, hátrább az agarakkal :)
asszem félreértettél
nem lekezelően mondtam, h kislány, bocs, ha esetleg úgy érezted; semmi szándékosság nem volt benne

nem én akarom meghatározni, mi fér bele a nőiességbe, és mi nem
nem az én dolgom, és kedvem sincs hozzá, de véleményem van a dologról
amit a nőiességről/férfiasságról mondtál, az okés, ebben egyetértünk, és valóban, nem lehet valakit teljesen beskatulyázni, de azért hozzávetőlegesen el lehet helyezni a nemeket szerintem

nem a női mivoltodat vonom kétségbe, csak mert káromkodsz néha
csupán annyit szerettem volna jelezni, hogy bár a feminizmus tényleg nagyon divatos manapság meg minden, az semmit nem von le egy nő értékéből, ha nőiesen viselkedik
ezzel nem árulja el a feminista eszmét, sőt

és mielőtt azt hinnéd, hogy leszbikussággal vádollak, vagy maszkulin jelleggel, egyikkel sem foglak
eszembe sem jut ilyesmi

én személy szerint nem tudom tisztelni azt a nőt, aki a feminizmus mögé bújva csinál meg mond mindenfélét, sőt, az ilyen viselkedés megkérdőjelezi magát a feminizmust
szerintem annak a tiszteletről és a megbecsülésről kellene szólnia, de manapság sokan átesnek a ló túloldalára, így gyakorlatilag a saját fegyverükkel "sebzik" meg magukat, hiszen ki vesz komolyan egy női egyenjogúságot hirdető valakit, akit csak a ruha különböztet meg akármelyik részegen hőbörgő kocsmatölteléktől

a feminizmus jó dolog, és hasznos, és van értelme, de hozzá nem értő kezekben többet árt, mint használ

nem dobom le az ékszíjat, ha egy nő káromkodik, de azért nem is tetszik
sőt, én sem nagyon szoktam káromkodni, nem ütök meg nőt, tisztelettel bánok velük, stb. Ez alap dolog szerintem, és bár manapság nagyon felborultak a nemi szerepek, azért aki kapott nevelést annak idején, az tudja, mi a helyes.

Mégegyszer bocs, hogy ha esetleg megsértettelek, mint az elején is mondtam, nem volt szándékos. Ebből a hosszú észosztásból talán az is kiderül, miért mondtam azt, amit.

Marie Bashkirtseff 2007.10.27. 14:00:20

nocsak, nocsak.....:))))))))))))

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.10.27. 14:13:14

Tüzes Istennyila
Először is Amadea egy nagyon tűzről pattant teremtés, és hirtelen méregbe gurul.Attól még szerintem teljesen egyezik a véleményetek.
Én szomorúan tapasztalom, hogy a mai nők szinte tudatában sincsenek, hogy nőnek lenni valahol a kedvességet, a kitartást és a szelídséget jelenti.azt nem állítom, hogy mindent tűrjünk szó nélkül, sőt, de igenis tudatosítani kellene a lányainkban, hogy egyszerűen nem káromkodhatnak úgy, mint egy kocsis?miért?hát csak.erre nem tudok okosabb választ adni, ez egyfajta érzésvilág, vagy mi.És ha Te nem káromkodsz(gyakran), akkor az nagyon jó, mert pl. ha utazol buszon, más egyéb tümegközlekedésen, hát a hajad égnek áll a mindenféle korú és nemű emberek "beszélgetési" szokásain.
A feminizmus meg?nem is tudom.ha nem abban nyilvánul meg, hogy minmden nő tökéletes, és minden férfi bunkó, akkor még azonosulni is tudok azzal, amit tudok róla.
Azért az nagyon érdekes, hogy az én fogadott gyermekem Amadea a 21. század gyermeke, miért érzi még mindig szükségesnek, hogy harcos feministának vallja magát? De mivel nincs közöttünk, nem is illik róla beszélni, és talán erre a kérdésre is választ ad majd.

Tist.Te takarítasz a szüleidnél???Arany gyermek!

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 14:15:55

ehhez most nincs idegrendszerem. bocs.
fej fáj.

tistedur 2007.10.27. 14:17:50

marisell!
azért takarítok mert muszáj:kis családom férfitagjainál a takarítás kimerül a seprésben..port törölgetni nem szoktak..:( ez már a karácsony elötti nagytakarítás első felvonása lesz..

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.10.27. 14:21:44

Marie Bashkirtseff 2007.10.27. 14:15:55

gyógyszer vettél már be???
nekem mindenem fáj, ami ilyen nőgyógyászati, és nem kellene neki.csak úgy görcsbe van magától.micsoda idők????

Tist, akkor is egy hős vagy.
megpróbálom, eldőlök, hátha elmúlik a görcsölés, erről nem volt szó.
mégiscsak jobb a pasiknak:DDDD

spájdernecc 2007.10.27. 14:45:02

kicsit nem figyelek, egyből box és nyvalygás:)
nahát-nahát:)

Halvány Görény 2007.10.27. 14:55:03

az egészhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy kálmánnak túl nőies voltam, tibornak meg túl férfias. a fene se érti ezt.

spájdernecc 2007.10.27. 14:56:57

ezek szerint bennük volt a hiba :)

Halvány Görény 2007.10.27. 15:07:48

de ez mondjuk nem is volt kérdés.
szóval akkor ma (illetve már holnap) van óraállítás?
kitaláltam ezzel kapcsolatban valamit, lehet, hogy hülyeség, de azért érdemes belegondolni. ugye órát állítani hajnali 3-kor kell, hajnali 2-re. évek óta szenvedek azzal, hogy ezen a napon fenn tudjak maradni és másnap még az a plusz óra sem segít amit az állítással nyerek. azt gondoltam ki, hogy ma kivételesen az órát átállítom közvetlenül lefekvés előtt, tehát éjfél után nem sokkal. megkérek mindenkit, hogy mielőtt hirtelen felindulásból leostobázna, hogy hát ez nem és ilyent nem lehet, meg hogy az iső nem játék... valóban nem játék, de vegyünk csak szemügyre egy másik szempontot is. aki ébren marad hajnali 3-ig, nyilván valamivel elfoglalja magát és általában (kivételek a szerencsések) ezt nem teljes sötétségben teszi. végeztem egy apró számítást, miszerint ha mindenki lefekvés előtt állítaná át az óráját, az így értelemszerűen csökkenő áramfogyasztás révén annyi energiát spórolhatnánk meg, amennyi egy átlagos forgalmú afrikai sífelvonó rendszer éves energiaszükséglete. kérek mindenkit, hogy alaposan fontolja ezt meg. elismerem, hogy szokatlan és talán kicsit taszító is a kérésem, de gondoljunk azokra a szomorú barna tekintetekre, kétségbeesett szempárokra és állítsuk át az óráinkat közvetlenül a máskor megszokott lefekvési időnk előtt.

Marie Bashkirtseff 2007.10.27. 15:08:30

ja gyógyszer már volt. éljen minden nőgyógyászati szar:((((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 15:10:09

H. G.: Mondok én Néked valamit. Én másnap reggel szoktam átállítani az órát. Szigorúan csak egyet. Azt minden nap választok még egyet, amit átállítok, ily módon annyi, de annyi pluszidőhöz jutok, hogy csuda!

Marie Bashkirtseff 2007.10.27. 15:10:21

Van olyan hülye, aki képes háromig fenn maradni?
Én este 6kor átállítom.

spájdernecc 2007.10.27. 15:22:35

Marie Bashkirtseff
állítsd négykor, hatkor már villanyt kell kapcsolni :)
- azt hittem az új posztomért kapok a fejemre...

Halvány Görény 2007.10.27. 15:22:45

az este 6 és a másnap reggel is mérhetetlen felelőtlenség!
óriási tragédiák származhatnak abból, hogy az egyes háztartásokban rendszerszerűen meg nem adható módon, szabályokkal le nem írhatóan különbözik az idő! ez a probléma csak úgy oldható fel, hogy ha valaki nem 3-kor állít, akkor közvetlen állítás után lefekszik aludni, tehát a társadalmi vérkeringésből kikapcsolja saját "hibásan beállított", potenciális veszélyforrásnak számító portáját.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 15:27:51

spájder.....imádott városom a Dunántúlra való, szépséges sziget a keleti pusztaságban....nincs harag:))

H.G.: konkrétan nem érdekel. majd átállítom, amikor eszembe jut, vagy esetleg majd ha kapok a pofámra a kölyköktől meg a férjtől, mert lemaradnak a reggeli Spongyabobról....

Halvány Görény 2007.10.27. 15:35:19

hát van neked szíved? gondolj a szegény afrikai gyermekekre, akiknek talán nincs is más öröm az életben, mint az óriásműlesiklás és a freestyle snowboard!

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 15:37:54

H.G.: ajánlom t. figyelmébe régi nickemet: Sarasvati.

nem érdekelnek az afrikai gyermekek. sem.
bocs:))) egyébként hogy jönnek ők ide?

spájdernecc 2007.10.27. 15:38:26

akkor kapják össze magukat, mert olvad a Kilimandzsáró hava...
vagy az akkor kopott le, amikor Ernő bácsiék arra pezsgőzgettek?

Halvány Görény 2007.10.27. 15:44:58

hát ez az amit még én sem tudok, mert ugye nem folyamatos a lejtő és a hó afrikától idáig.
a régi nikket miért ajánlod? bánjak veled erőszakosabban? :)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 15:49:49

nem. csak a miheztartás végett:PPPPP

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 15:51:28

kicsit eltáv. anyámhoz sütiért. oldjátok meg addig az óraállítás problematikáját.
majd még benézek.

spájdernecc 2007.10.27. 15:56:05

Hamingway
Ő vedelt arraflé a hasonszőrűekkel:)

Halvány Görény 2007.10.27. 16:08:56

rendben, köszönöm.

amikor valaki azt mondja, hogy a miheztartás végett, mindig az azonos című tudósok szám ugrik be amelyik úgy kezdődik, hogy vedd ki az ásódat a gyomromból, hát nem mehetek igy ki a lakásból.

szeretnék mindenkitől elnézést kérni. most szóltak, hogy az afrikai gyerekek nem szoktak síelni.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.10.27. 16:51:52

Én lefekvés előtt állítom át az órát, de csak azért, hogy az afrikai gyerekek síelhessenek.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 17:41:53

migrénem van.........meghalok....:((((((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 17:44:45

Én tegnap este át rajta, Svati...:( Együttérzek veled.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 17:52:11

és közben van itthon 2 szem rohadt fájdcsillapító és nem találom....ez nem igaz.
reggel tudtam, hogy szar nap lesz....még ma valakit kinyírok, tuti:((

Nadine, jó az oldal...csak a képeket rakd fel, mert a tar-on, mint a csiga a net nekem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 17:57:16

Azon vagyok, Svati, csak gondolj bele, több mint száz képet kell újra kicsinyítenem, az összes szöveget hozzáírni, elrendezgetni, brrr... Ne tudd meg, mennyi meló. Miközben korrektúrázni és dobozolni is kell. És van egy háztartásom is, vagy mi:) De nagyon igyekszem összekapni magam, hogy megfeleljek az elvárásoknak.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 18:04:03

Végre egy pasi, akivel normálisan lehet veszekedni.:)))
Marisell, azért vagyok harcos feminista, mert még mindig sok diszkriminációt látok. Pl. ha valaki nem az illetőnek tetszően vezet, akkor biztos egy "hülye nő." Ilyenek.
Nadine, köszi.
Svati, tudok görögül transzliterálni!
Ja, és nem lesz post. Csak azért nem mondom, hogy ne szidjátok Gerlét, mert még semminemű magyarázattal nem állt elő. Egy **** életjelet nem adott magáról. És igen, -síp- mérges vagyok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 18:12:13

Amadea, marad a virtuális évődés...

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 18:14:13

Amadea, jó neked:))))
Én most a görög abc-t sem tudnám elmondani:((((

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 18:35:26

Évődés...az lesz, ha meglátom valahol, hogy úgy el kezdem szidni, hogy olyat még ő sem hallott...
Svati, én csak írni tudok, elmondani nem tudnám...:)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 18:45:08

Svati, válaszoltam a tegnapi levélre.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 18:53:58

Most egy öntelt disznó leszek, de címlapon vagyok a blog.hu-n!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 19:16:48

Héé, hová tűnt mindenki?! Hahó!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 19:17:58

Hé, a nevem! Kihagytatok egy betűt!!!!

cyan 2007.10.27. 19:53:50

rohadt szombat! azt az idiótát meg aki ezt kitalálta, tuti minden szombaton dolgoztatnám. most értem haza. gyerek hívott, h mi az ebéd ma. munkanap van bakker, nincs ebéd!!! és holnap se lesz (gonosz vigyor)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.10.27. 19:59:54

cyan....festegess ikont:))))
én most eltáv: gyermekek letevése (harc, harc) és agytompító Agatha Christie nézés közszolgálatin, mert talán még azt elbírom viselni.
kb. 11kor benézek....

cyan 2007.10.27. 20:18:30

basszus, nem tudom felvenni a krimit, a videot még nem állítottam be :((
22:15-kor meg lesz a Zsinóron is az m2-őn

cyan 2007.10.27. 20:19:02

ellejtettem krimizni

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 20:28:03

Mi ez a nagy csend? Szerény személyem okozza?:)
Nézzétek a Gladiátort, fél tízkor lesz, asszem, a TV2-n.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 20:46:12

Am, a Gladiátor olyan szinte tele van történelmi tévedésekkel (?), hogy nézhetetlen. Inkább mást választok:)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 21:04:19

NADINE!!!! AZ A VILÁG EGYIK LEGJOBB FILMJE, A TÖRTÉNELMI HŰSÉG PEDIG NEM ÁLL EGYENES ARÁNYOSSÁGBAN A NÉZHETŐSÉGGEL. REGIMENT DÍJAT NYERT, ÖT OSCART, GG-T AZT SEM TUDOM, HÁNYAT. ISTENEM, JOAQUIN PHOENIXNÉL JOBBAN SENKI NEM JELENÍTETT MEG EDDIG ŐRÜLT CSÁSZÁRT, RUSSEL CROWE-ÉRT PEDIG MEGSZAKAD A SZÍVÜNK, AMIKOR...Nadine, ne haragudj, de buta vagy, ha nem nézed meg.
És nincsenek benne történelmi tévedések. Commodus, Marcus Aurelius, Róma létezett, Maximus tény, nem. Mégis világalkotás ez a film. Feltámasztotta a szandálos filmeket, nézzétek, mennyit gyártottak utána. A szépiaszínt is róla lopták. A trója tényleg tele van baromságokkal, mégis imádják.
Bocs, Nadine.
Ja, és én nem kezdem el gyalázni a sorozatokat, mert egyet sem nézek, mégsem ítélkezem, pedig a Dexterben is hemzsegnek a hibák.
Ez most olyan, mint a Gerle-P. mobil eset...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 21:09:00

Semmi baj, nyugodj meg, már láttam egyszer. Tényleg idegesítő volt, hogy az összes valaha olvasott történelmi témájú könyvem megkérdőjelezte a cselekmény. Nem baj, imádom az ókori témájú filmeket, Phoenixet is, de ez nem az én filmem, bocs:)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 21:14:15

Semmi baj, csak én olyan mandinka vagyok, hogy ha valaki negatívat mond, úgy megsértődöm...
Szereted ŐT? Te is?! Olyan cuki az a pasi, ő volt az első szerelmem.:))))

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 21:43:46

Amadea · amadea.freeblog.hu, semiramis.blog.nlcafe.hu 2007.10.27. 18:04:03
Végre egy pasi, akivel normálisan lehet veszekedni.:)))


veszekedés? hol? :)
én csak szóltam pár szót, nehogy összekeverjük a szezont a fazonnal :) ez csak egy sima vita :)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 21:51:12

Megint kezded!:)
Okéé, akkor lehet veled VITATKOZNI.:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 21:52:58

Vigyázz, Ménkű, Amadea ezt nagyon élvezi!:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.10.27. 21:55:18

csak hogy én is vitatkozzak!
sajnálom amadea, de a gladiátor egy nagyon gyenge film. semmi pozitívumot nem tudnék mellete felhozni. az első film volt amit nem tudtam végignézni a moziban. sem szinészi alakításban, sem a sztoriban, nem ér semmit. nincs benne semmi, ami egy kicsit is kiemelné a halívúdi tucatfilmek közül. természetesen lehet szeretni, és rajongani russel crowért, de világalkotásnak nevezni, nagy foku tájékozatlanságot jelent a filmművészet terén.
látod, én meg erre ugrok! ha valaki méltatja ezt az ócska filmet.:)
a történelmi tényekről meg annyit, hogy spárta is létezett és leonidas, meg xerszész, mégsem mondanám a 300-at történelmi filmnek. szandálos filmek meg előtte is voltak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 22:04:13

Szandálos filmek:DDDD Toma, ez nagyon jó filmes szakszó! Bevettem a szótáramba:)

Toma, egy gyors kérdés blogügyileg. Oda is lehet ilyen spéci háttereket, órát, kurzort stb. varázsolni? Nem akarok most mélyebben belemenni, azért nem mailben kérdezem.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 22:07:21

én nem kezdem megint :) először sem kezdtem, csak Te valamiért azt hiszed, hogy h valakinek a tiéddel ellenkező véleménye van, akkor biztos utál/leszbinek tart/őskövület/éskülönbenis

pedig nem így van ám, de beszélhetek én itt napestig, pusztába kiáltott szó :)
az a rész meg valójában hidegen hagy, ki mit élvez itt a kifőzdében :D

azért a gladiátort meg a 300at ne említsük egy lapon :) bár én nem értek a filmezéshez, az azért feltűnik, hogy a gladiátor inkább a leon, a profihoz hasonlít, míg a 300, hát a 300 nem tudom
az jó, és kész

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 22:10:53

jaj, úgy látom, félreérthető voltam, a leon, a profi tetüjó film, de ugyanaz a sztori nem állja meg a helyét az ókori rómában

van egy ilyen filmes sztoris "játékom", bár inkább fejtörő, érdekel, Toma?
engem érdekel, megoldod-e :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.10.27. 22:14:26

tüzes..
"gladiátor inkább a leon, a profihoz hasonlít"
ezt fejtsd ki bővebben:)

nadine
igen lehet:)majd elküldöm emilben hogyan.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 22:15:17

OK, Toma, köszi. Lehet, hogy most a blogomon gépészkedsz? Megint nem enged képet feltölteni...

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 22:16:52

TOMA KAPD BE A FARKAM!!!!!
ÉS TE VAGY TÁJÉKOZATLAN!!!!!
Crowe-t pedig nem szeretem.
És a 300 is jó.
Sz'al ennyit, aki nem szereti a Gladiátort, mehet vissza ODA.
Nadine, a szandálos filmeket pedig én mondtam előbb, de te ezt a buta embert szereted, nem engem.
KAPJÁTOK BE MINDKETTEN!!!! SŐT! TITEKET ÖSSZE KELLENE KÖTÖZNI!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 22:20:26

Amadea, elgurult a gyógyszer? Kénytelen vagyok megkérdezni.

cyan 2007.10.27. 22:20:34

filmügyben én se vagyok szakértő, csak megcsömörlöttem a tucathollywoody szaroktól. tőlem az összes oscart elhozhatják, úgy sz@rom le, ahogy van.
nekem még mindig a Rettegett Iván, Rubljov, Szerelem, Szinbád és még sorolhatnám, a FILMek.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 22:21:02

elég, ha megnézzük az alapsztorit:
Leon/Maximus az élet által meggyötört magányos ember; nincs jövőjük, azért olyanok, mert ezzel tisztában vannak ők is

a történet vázát a felsőbb hatalom ellen való küzdelem adja, ami aztán hősi halálban teljesedik ki

gyakorlatilag ugyanaz a két film, de valahogy a leon mégis jobban üt

szóval érdekel a filmes kis fejtörő?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 22:21:27

És most kurvára megsértődtem, de tényleg. Nadine-ra csak azért, mert ÉN mondtam előbb a szandálos filmeket, ez a hálátlan meg lelopta.
A hobbit nevűre már nem is mondok semmit.
Ja, és én nem Nadine-t sértegettem, mint a tulajdonságait, de mindegy.
És te mutatsz kibaszott nagy tájékozatlanságot, ugyanis MINDEN jeles filmművészeti kiadvány a legjobb 1000 filmben felsorolja, de persze a te ízlésed mindenek felett áll.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 22:23:58

Olyan sokat írtál, én meg olyan kapkodva olvasok, mert el vagyok havazva, elnézést, hogy nem nálad nevettem fel először. Ennek ellenére kérlek, hogy ne kapj agyérgörcsöt, mert valaki nem ért egyet veled. Erősen Gerlére emlékeztet ez a kirohanás.

cyan 2007.10.27. 22:24:02

elkezdődött a Zsinóron. (Hihetetlenül látványos marionett mese két ellenséges királyság ádáz harcáról, vérbosszúról, árulásról és szerelemről Ég és Föld között, ahol minden csak egy hajszálon függ - vagyis zsinóron.)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.10.27. 22:49:41

basszus már megint szarakodik a netem! félóra mig betölti a kommenteket!

amadea drága:)
legjobb ezerben?? abban talán még a amerika ninja is benne van:))

tüzes
mindját benézek, csak megpróbálom a netemet stabilizálni. remélem videok nincsenek benne, mert ahoz most lassú vagyok.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2007.10.27. 23:00:24

nem, video nincs, csak szöveg
aztán írd ám meg, hogy rájöttél-e előbb, vagy csak a megoldás után :)
holnap jövök, majd akkor benézek

jó éjt mindenkinek!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 23:03:24

Nem, megnéztem. 100 film, amit látnod kell, alcím: a világ legjobb filmjei.
Mielőtt az írott kultúrában tanúsított ízlésemet is elkezdenéd kritizálni, a könyv nem az enyém, az egyik Mozgóképkultúra és médiaismeret házidolgozat után maradt nálam, amit az előbb említett Gladiátorból írtam, csillagos ötöst kaptam rá, a tantárgyból kitűnő voltam. A tanár pedig képzett "szakember" volt - már ha lehet ilyet használni pedagógus esetében -, de IGEN, TUDOM, természetesen neki is szar ízlése van.
Ja, és amúgy mindenáron arra akart rábeszélni, hogy filmesztéta legyek.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.10.27. 23:19:19

amadea!!!
kezdem azt hinni hogy komolyan beszélsz. itt rugózol ezen a témán.
akkor legyen neked igazad, ha ez olyan fontos neked. nekem ez nem kerül semmibe:)
a gladiátor egy mérfölkő, a filmgyártás hosszú, és rögös útján.

tüzes
benéztem, de ez nekem most egy kicsit zavaros. fáradt vagyok most ehhez. majd holnap alapossaban átolvasom és referálok:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.10.27. 23:25:00

Én is elköszönök, nyugodalmas jó éjszakát kívánok mindenkinek!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.10.27. 23:32:54

Esküszöm, nem tudtam eldönteni, hogy hülyítesz, vagy komolyan beszélsz.
Mert nálam kiment a biztosíték.
Ha vicc volt, szar volt, már megbocsáss.
Igen, egy mérfölkő, habár fogalmam sincs, mi az, biztos valami művelt filmes kulissza kifejezés.:))))
Ja, Nadine, lehet, hogy te annak tartasz, de én nem az a fajta vagyok, aki másokon tölti a mérgét. Elégszer voltam szenvedeő alanya ennek. Gerle itt most nincs képben, sejtettem, hogy nem fog szólni.
Mindegy, elegem van az egészből.

Halvány Görény 2007.10.29. 10:42:21

annyit csak ehhez a nyilvánvalóan már rég elfeledet témához, hogy a gladiátort ócskahalivudiszarozni szerény személyem, és a felsőpakonyai átoperált nőegylet minden tagja szerint is nagyfokú sznobizmusra vall. szerintünk egy kivételesen szórakoztató film ami profin van megcsinálva és leszarjuk, hogy esetleg történelmileg mennyire hűen van elkövetve( egyrészt ilyen távlatoknál már egy dokumentumfilmben is sok lenne a feltételezés, másrészt ismerjük az klasszikus bácsika a moziban esetet, aki a csillagok háborúja után a filmszínházból kifele jövet dünnyögi az orra elé, hogy hát ezt én má nem hiszem el.) sajnálatos, ha valaki nem tudja beleélni magát egy film világába és elfogadni azt, hogy esetleg az különbözik a valóságban megismert szabályrendszertől. (nekem inkább az szokott zavaró lenni, ha egy film saját, korábban felállított szabályrendszerét cáfolja meg valamilyen dramaturgiai hibával). a gladiátor egy szórakoztató mese és annak igen profin van megcsinálva, mondjuk azt, hogy ez a mese nem tetszik és elfogadom, de összevetni a történelmi tényekkel (?) meg mondjuk a spektrumon meg diszkavericsenelen ömlesztett filmekkel nem fair. olyan ez, mint egy kurvajó muffint összevetni elnöki díszvacsorával, hogy bezzeg az. és ha az egész ilyen burkolt übermensch-tudatú értelmiségi színezetet kap, akkor nyomom én meg rögtön a "vigyázat, sznobok!" csengőt. elnézést ha valakit megbántottam, de szándékosan estem túlzásokba és a véleményem lényege azért kb. ez.

Halvány Görény 2007.10.29. 11:31:46

tiszteletem. elmúlt a fejfájás?
süti beállítások módosítása