Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Népek karácsonya

2007.12.22. 10:25

Ez a kis összeállítás nem saját, hanem "szerzett" szöveg. Mindenesetre érdekes. És ha már dagonyázunk a karácsonyi előkészületekben, nem árt tudni, máshol hogyan is mennek ezek a dolgok…

Anglia
A készülődés már októberben elkezdődik, karácsonyi díszbe öltöztetik az utcákat, decemberben megjelennek a Télapók, bár Angliában nem ünneplik a Mikulást. A karácsonyi lapokat december elején elküldik egymásnak az emberek, és a kapott üdvözlőkártyákat kiteszik a szobafalra. A gyerekek piros, hosszúszárú harisnyáikat december 24-én kikészítik, mert karácsony éjjelén Santa Claus, vagy Father Christmas a kéményen át a kandallóba ereszkedik, és megtölti ajándékokkal. Az angolszász karácsony nem ismeri a szenteste fogalmát, ott december 25-én kezdődik az ünnep, az angolok e napon délelőtt mennek templomba, s ezután bontják ki az ajándékokat, melyek - sokszor már jóval korábban - a feldíszített fa alatt gyűlnek. Az előbbiekből adódóan az éjféli mise is hiányzik náluk. Az ajándékozás után ünnepi ebéd következik. Angliában az ünnepi édesség a karácsonyi puding, melynek alapja mazsola, füge, aszalt szilva és egyéb szárított gyümölcsök, narancs- és citromlé stb.

Írország
Az ünnep december 13-án kezdődik, ez a 13 nap a Little Christmas (Kis Karácsony). Az ír családok december 25-én gyertyát állítanak az ablakpárkányra, fenyőfát díszítenek, majd whiskyt készítenek ki a Télapónak, sárgarépát a rénszarvasoknak. Az ajándékcsomag kibontása után, délután 2-3 óra körül fogyasztják el az ünnepi ebédet.

Franciaország
A karácsonyi ünnepeket megelőző adventi időszak kezdetét jelzi, hogy a Champs-Élysées fényben pompázik. A szenteste - hozzánk hasonlóan - Franciaországban is családi ünnep, de a katolikusok számára az éjféli mise nemcsak vallási, hanem társadalmi esemény is. A család minden tagja részt vesz az éjféli misén, és amíg a ház üres, megjön Karácsonyapó (Pére Noël, Pére Chellende), és a kikészített ragyogóan tiszta kis cipőkbe beledugja mindenkinek a maga ajándékát. Franciaországban elmaradhatatlan a fatörzs, a fahasábot formázó, mélyhűtött csokoládétorta.

Németország
Advent idején fenyőfát állítanak az üzletekben, lámpafüzérekkel, szalagokkal díszítik az utcákat. December 4-én, Borbála napján aranyesőágakat raknak a vázába, melyek karácsonyra kivirulnak. Megnyílik a karácsonyi vásár, ahol enni-inni és ajándékot vásárolni is van lehetőség. A német családok - a gyerekek bevonásával - szentestére karácsonyfát állítanak, a családtagok ajándékot adnak egymásnak. A gyerekeknek Karácsonymanó (Weihnachtsmann) hozza az ajándékot. Az ünnepi vacsora fő fogása a libasült, a püspökkenyér és saját készítésű karácsonyi aprósütemény.

Ausztria
A bécsi utcákat, üzleteket a "Csendes éj" dallama tölti be. Óriási karácsonyfákat állítanak a főtereken. A karácsonyi vásár a Városháza előtti főtéren, kis faházikókban zajlik, ahol az apró ajándéktárgyaktól a szőrmekabátig minden kapható. December 16-án elkezdődik a Bécsi Szimfónikusok karácsonyi koncertsorozata. December 24-én este minden bezár, mindenki otthon ünnepel. A gyerekeket sok családban a nagyszülők kísérik a városok utcáin, amíg a szülők a rejtegetett karácsonyfát feldíszítik.

Oroszország
Oroszországban szilveszter estéje a fenyőfadíszítés ideje. A gyerekeket Fagyapó, azaz "Gyed Maroz" ajándékozza meg.




Olaszország
Az ország különböző vidékein más és más karácsonyi szokások élnek. Az olaszok nem ugyanazon a napon kapják meg az ajándékokat. Észak-Olaszország egyes részein december 25-én Télapó (Babbo Natale) vagy a kis Jézus hozza az ajándékot, másutt Szent-Luca december 13-án. Rómában a Háromkirályok napján (január 6.) Befana, az öreg, de jóságos boszorkány, aki seprűn közlekedik, és kéményen át, juttatja el a csomagokat.

Spanyolország
A spanyol gyerekek nemcsak december 25-én, hanem január hatodikán a három királytól is kapnak ajándékot. A nagyvárosi felvonulásokon a három király feldíszített szekéren járja az utcákat.



Dánia
December hónap az ünnep jegyében telik, az utcákat, üzleteket kivilágítják, feldíszítik füzérekkel, fenyőágakkal. A gyerekek különleges karácsonyi bélyeggel üdvözlőlapokat küldenek egymásnak. A dán családok mennyezetre négy gyertyával díszített adventi koszorút akasztanak, és advent minden vasárnapján meggyújtanak egy gyertyát. A gyerekek saját készítésű díszekkel maguk díszítik a karácsonyfát és a lakást. A karácsonyi vacsora este 6 óra körül kezdődik.

Finnország
December 24-én délután a családok karácsonyfát díszítenek, este égő gyertyákat helyeznek a sírokra. A fenyőfát 20 nappal karácsony után bontják le.




Svédország
A december 24-től, január 6-ig tartó időszak a karácsonyi ünnep időszaka. Régen minden család hozott az erdőből egy fahasábot, meggyújtotta a nyitott kandallóban, és amíg égett, addig tartott az ünnep. Az ajándékot egy Jul-Bock nevű szalmából készült kecskebak hozza, aki a mennydörgés istenének, Thor-nak az állandó kísérőjére emlékeztet. Ilyen szalmából készült szerencsehozó kecskebakot állítanak a svéd családok a lakásajtóba vagy a karácsonyfa elé (az IKEA áruházban ezért kapható ilyen).

Norvégia
December első napján kezdődik a ház, a lakás feldíszítése, melynek elengedhetetlen kelléke a virág. A svédekhez hasonlóan kecskebakot és gabonakeresztet állítanak a ház elé, minden ablakba csillagot akasztanak. December 24-én égő gyertyákat tesznek a sírokra. Vacsora után, az ajándékok kibontása előtt a család körülveszi a karácsonyfát.


USA
A jellegzetesen amerikai ünnep, a Hálaadás - a családi összetartozás jelképe - november utolsó csütörtökén, elhalványítja a karácsonyt. A családok Hálaadáskor, az 1620 novemberében az újvilágba érkező zarándokokra emlékeznek, akik az első évet átvészelve, hálát adtak az Úrnak, hogy átsegítette őket a nehézségeken. A Hálaadást követő héten kezdődik a karácsonyi készülődés. A Fehér Ház előtt felállítják a hatalmas fenyőfát, melynek gyertyáit az elnök és felesége gyújtják meg. A családok újra összegyűlnek, és közösen töltik el a szentestét, az ajándékokat a talpig pirosba öltözött Télapó (Santa Claus) hozza.

Forrás: http://www.ezermester.hu/2000-12/karacsony.htm

69 komment

Címkék: karácsony szösz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2007.12.22. 10:27:17

Na ezt át kell olvasni!

tistedur 2007.12.22. 11:24:13

én lassan eltávozom kishazámba,ahol nincsen netkapcsolat :)
szóval:
Áldott,Békés és Boldog Karácsonyi Ünnepeket mindenkinek!
(és sok-sok ajándékot és szeretetet meg finom ételeket )

spájdernecc 2007.12.22. 11:32:13

Szia Tisti!
Látom elköszön mindenhonnan :))

tistedur 2007.12.22. 11:40:37

mert én egy úrinő vagyok..és szerintem nem is mindenhonnan köszöntem el :)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.22. 12:09:47

tiste!
mikor jössz vissza??? itt vagy vég???
beszélni akartam vele.....

jóreggelt kedveseim. MOST.:)))

2007.12.22. 12:15:23

szia, Tist! Neked is, és a családodnak is minden jókat!

tistedur 2007.12.22. 12:33:35

szombaton jövök valószínűleg vissza :)

cyan 2007.12.22. 12:36:00

jó delet!
ma még egy utsó roham a közeli stop shop-ba (libri), aztán nyugi és béke :)

tistedur 2007.12.22. 12:43:19

svati!
én meg írok még rá választ :)

cyan!
te mázlista..én holnap fogok csak ajándékokat venni..:(

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.22. 12:50:21

kávét akarok és cigit.
sehol semmi.
pffffffffff....

cyan 2007.12.22. 12:51:36

mázlista? hajnali 4-kor kerültem ágyba. este még bulin voltunk a lánykával - melóhelyi karácsony -, aztán hazaugrottunk, majd irány a tesco éjjeli járat. könyveket mára hagytam, meg még a szomszédba kell beugranom játékért a keresztfiamnak. (tényleg a mellettünk levő házban van a játékbolt)

tistedur 2007.12.22. 13:55:26

cyan!
nekem a bevásárlás,takarítás és sütés holnapra és holnaputánra maradt..:(
szóval te mázlista vagy,mert legalább az ajándékvásárlást befejezed a ami nap..

spájdernecc 2007.12.22. 14:29:56

látom mindenki vásárolgat :))
meg főz-mos-takarít

sarasvati 2007.12.22. 14:50:05

elcseréltem a lakást.
jessszzzz:))))

spájdernecc 2007.12.22. 14:54:27

no. kikristályosodott:))
kezicsók Svatinéném

N.Zoli 2007.12.22. 15:04:18

Sziasztok
Erre az orosz Gyed Morózra emlékszem, a segítőtársát meg Sznyegurocskának (hópelyhecskének) hívják.

Megjelent egy olyan South Park album, ahol Adolf Hitler énekli az Oh Tannenbaumot.

Az USA-ban meg nincsen szaloncukor és csak pirosgömböt használnak, meg piros díszeket.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.22. 15:35:29

Na kedveskéim, Jé nagy volt, mint mindig.Én el gyermekkel, mert nem volt időnk csizmát venni, most végre nem akart a lovaival lenni, így hát cipőboltba be, a világ egyik legesleggyönyörűbb cípőjét megláttam, ja, mellesleg gyerek is kapott egy csizmát.micsoda egy anya((((( könyvesboltban ugyanez, tán holnap el sem kellene mennem ajándékokat venni, mert az összes pénzemet elköltöm leárazott cipőkre.Ja, és vettem húshegyeket, mert rengeteg éhes szájat kell betömnöm hétfőn.holnap lesz főzás és ajándék vásárlás, hétfőn főzés és takarítás.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.22. 15:54:51

svati
mire cserélted?? kártyanaptár, abba poszter??? :)))

zoli
aszem szaloncukor csak nálunk van, én legyalább is nem láttam máshol.
érdekes, hogy a finn szokások hasonlítanak legjobban a magyarokéra:)

cyan 2007.12.22. 16:20:26

hálaadás amcsiban, nos az indiánok fekete ünnepnek élik meg ezt a napot. ugyanis nekik kéne hálát adjanak a fehér betelepültek, mert anno, ha nem adnak a telepeseknek kaját, talán nem így alakult volna az indiánok sorsa sem. persze az Úr kezét bele lehet vinni mindenbe, de akkoris az indiánoknak köszönhetik, h átvészelték a telet.

cyan 2007.12.22. 16:24:25

megvettük a fát adyligeten. 4 srác árulja ott. annyit röhögtünk a lányommal, tiszta kabaré volt. kár, h nem volt nálunk kamera.
egy duci kis fát szemeltünk ki, mondtuk, h bugyit is húzzanak rá. a végén már 3-an tolták, 1 húzta a csövön keresztül, de csak nem akart átpréselődni a fa. na jó, akkor így tesszük a kocsiba. az se volt egyszerű eset, főleg kivenni itthon. de nagyon élveztük, jó fejek voltak a fiúk :))

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.22. 16:56:02

Atyám, hát fa is kell?Sajnálom szegény fenyőket.na tessék, tudtam, hogy nem lesz ez bonyodalom mentes.
Nekem most hogy no autó, kitágult a világ, 40 percet beszélgettem az öcsém első számú exfeleségével, majd hazafelé a harmadikon lakó nővel, akivel 30 éve élünk egy házban, tök jól elbeszélgettünk, életünkben először ilyen hosszan.csak sajnos megtudtam, hogy meghalt a fia két éve.addig nem panaszkodom semmire, amíg gyerekeim egyben, és egészségesek.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.22. 16:56:11

kocsiból fenyőfát kivenni, az a "nyitott esernyő esete":))) mert ha ugye könnyen akarod betenni, akkor kivenni nehéz, és fordítva:)))

2007.12.22. 17:32:31

hahó, mindenkinek! Nadine üzent nekem, hogy elszállt nála a kábeltévé és a net is. Mindenkinek kellemes karácsonyt, boldog új évet, és mindenféle jókat kíván!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.22. 17:35:23

akartam is kérdezni, hogy hol van nadine! a rejtély megoldódott.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.22. 18:05:47

Na akkor ez azt jelenti, hogy épségben megvan.már egy icinkét aggódtam.

sarasvati 2007.12.22. 18:11:27

a fene a kíváncsi képetekbe:)))))))))))))
itt cseréltem.
kapok egy bérházi kétszobás, fürdőszoba, spajz, különvécés, erkélyes + 2 pincés + garázst és 3 millát.
így jóóóóóóóóóóóóóóóóó?????:D:D:D:D:D
(ja, az egyik szobát szét tudjuk szedni a kölyköknek).

cyan 2007.12.22. 18:33:35

fűtés milyen? az itt, az acélváros vagy szikszó? régi vagy új építésű? azaz tégla vagy panel? emelet?

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.22. 18:37:57

Szikszó, tégla, gázos, második emelet.

N.Zoli 2007.12.22. 19:21:41

Megérkezett rezidánciámra egy kis töltötkáposzta, disznótoros pörkinsz, beigli, meg némi lekváros kifli.

svati
halleluja

2007.12.22. 19:29:03

akkor most örülünk, svati?

cyan 2007.12.22. 19:50:11

örülünk svati :))
mikor költöztök?

sarasvati 2007.12.22. 20:14:22

hát drágáim, örülünk.
nem így akartam, de tegnap ugye írtam a másikon, hogy rajtam kívülálló okok miatt nem lehet költözni Szegedre. nem baj, nyomornak vége, most még keresek majd valami melót, ha beledöglök is.
költözés január-február.

és köszönöm nektek. a támogatást, a biztatást és mindent.
tudjátok.

Benikuty 2007.12.22. 21:00:41

Jéangyal,hajnalban poszt. Segícc?:)

Benikuty 2007.12.22. 21:53:51

Na, levagyokénvastagon:))

2007.12.22. 22:00:12

hajnalban? Beni!!!

Benikuty 2007.12.22. 22:03:58

Hajnalban,Angyalom:) Ma már képtelen vagyok. Akkor teszed ki, amikor akarod/képes. Imádlak:))

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.12.22. 23:05:23

Én is attól, hogy te az vagy ááhhh

Benikuty 2007.12.23. 07:58:06

Jó reggelt álomszusszanycsok!
Szerintem ma sütni fog a Nap:)

Rosszindulatú Vászka 2007.12.23. 08:26:21

Szeva, aszittem csak én ülök a gép előtt :)

Épp a Peppin bácsi menüt tolom orcámba..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.23. 08:38:26

Jó reggelt.

Nem tudom követni az eseményeket, mert a T-Online, mint mindig, ünnepek idején elérhetetlen, de most gyorsan élek a lehetőséggel, és gyorsan felrakom azt a nagyon rövid posztot, amit 24-re szerettem volna. Ha túlságosan túl rövid, írjon hozzá bárki!:)
Millió puszi Nektek, ha nem lennék.
Meg minden jót kívánok, amit Ti kívántok magatoknak!

fullmoon 2007.12.23. 09:00:41

Jóreggelt!
Jé,szép munkát végeztél,ez igen!:))
Összeszedett anyag és a lényeg....:)

cyan 2007.12.23. 09:34:55

jó reggelt!
ma este megírom a MF2 posztot, elküldöm Tomának, aztán majd berakja, ha lesz üres nap. most olvastam hamster írását a filmről, sajna igaza van. én nem kritikát, hanem bemutatást próbálok majd összekalapálni. képek kellenének, de nem küldi, aki megígérte. pár képem nekem is van, de többől jobb válogatni.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 09:55:23

Sziasztok, jó lenne, ha a klinikai depresszió karácsony előtt megszünne, és január elején újra kezdődne, ha ugyan...
Ma beszerzés, főzés, és rendrakás elkezdése.Szegény anyám - 7 unokás nagymama - szokta mondogatni, karácsonykor takarítás, ünnepek után, nagytakarítás.Úgy is lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.23. 10:00:19

Szia, Marisell!:) Neked küldök egy külön hatalmas adag puszit, úgyis tudod, miért.

Gyerekek, nem tudom, meddig lesz netem, irtó lassú, a T-Online-nal képtelen vagyok kapcsolatba lépni. Gondolom, baromira akarnak most segíteni... Na, akkor felöltözöm, takarítok, előkészítek, főzőcske, ilyenek. Puszi mindenkinek, időnként megpróbálok benézni, hátha sikerül.

Rosszindulatú Vászka 2007.12.23. 10:17:43

Ja... És jó film? Az elsőt szeretem.

cyan 2007.12.23. 10:29:53

én kétszer láttam, de engem ne kérdezz, mert vagy vitriolosan fikázom, vagy csak dicsérem :)
technikailag van benne hiba, nem is egy. dramaturgiailag is akad. legalábbis szerintem.
a vége össze van csapva, igaz, azt még a nyáron befejeztük, szal nem időhiány miatt.
nézdd meg mindenképpen, de ne úgy ülj be a moziba, h na, akkor ez az évszázad nagy dobása.

sarasvati 2007.12.23. 10:41:07

üdv drágák:))))))

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 10:42:42

Szerintem a MF nemzeti kincs, generációknak mutatta meg, hogy mi is az az egész estét betöltő rajzfilm, és szerintem örüljünk, hogy van folytatás.a kritikusok meg kritizáljanak, az a dolguk.

Nadine, én is sok szerettetel gondolok Rád, és egy picikét aggódom érted, de hát fsza gyerek vagy, és kész.

sarasvati 2007.12.23. 10:45:31

aki nézni akarja, karácsonykor megteheti, mert retekklub leadja elsőt.

szia Maris:)))))

fullmoon 2007.12.23. 11:03:07

...ja az első rész nekem is teccet ANNÓ,kíváncsi vagyok a kölyköknek hogy fog tecceni...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.23. 11:03:35

Én is aggódom kicsit, de reménykedem, hogy az orbáncfűtartalmú homeopátiás antidepresszáns (melynek leírásában ellenjavallatként áll, hogy öngyilkosságra hajlamosak és mély depressziósok ne szedjék!:)))) segít átvészelni az enyhén szólva kaotikus ünnepeket. Én mindenképpen igyekszem fasza gyerek lenni...:DDD

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 11:21:19

Elveszett a hsz-em Svatinak, boldog vagyok, hogy örülhetünk végre, végre, azért így jól zárult az év, Macskafogó2 Cyannak,reménysugár Svatinak, szóval juhéé:)))

sarasvati 2007.12.23. 11:25:02

Nadine, rendben lesz.
Másfél év kínlódás után egy hét alatt helyre jött az életem. Mindenhogy. Neked is így lesz és Marisell-nek is.
Tudom:))))

És a blokkmotor monnyonle!!!!

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 11:26:56

Nadine csak óvatosan ezzel a homeopatiással, mert az első időszakban felerősíti a tüneteket, nyugodtabb lennék, ha orvosi felügyelet mellett tennéd.
Egyébként meg a karácsony is ugyanolyan nap, mint a többi és lesz még jövőre is.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 11:30:11

Ja, és szfvár átváltozott egy hatalmas jégmezővé.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.23. 11:35:45

Így már jobban hangzik.
apám, hogy eladtam a korimat!a családom nyolcvan százalékának nincs ajándoka, de a járdákon olyan dupla leszúrt rittbergereket mutatnak be bevállalós honfitársaim, hogy nem is tom mikor merészkedek ki, na mindegy, akkor főzés.

2007.12.23. 12:05:49

Kedves Erre Tévedők! Megint van új poszt, most fabrikáltam be. Tessenek átfáradni :)

maybach 2007.12.23. 12:26:30

Jé!
Ez megent jó volt.
Hölgyek depi ellen forraltbor. Beni meg is írt egy recipét.
MF2 fiam szerint nagyon jó.

2007.12.23. 12:54:55

hát az érdem nem (csak) az enyém :)
süti beállítások módosítása