Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből...

2007.12.29. 04:54 Bombadil Toma

Burgundi marharagu (boeuf bourgignon)

(Karácsonyi menü: főétel)
 
Eredetileg egy különböző libahúsokból álló sülttálat akartam készíteni az ünnepekre, de a henteshez nem jött meg a beígért libacomb és -mell szállítmány. Viszont észrevettem, milyen szép marha lábszár virít a hűtőpultban, amiből mindjárt kértem is két kilót, anélkül hogy gondolkodtam volna, mit is csinálok belőle.
Hazafelé, a kocsiban jutott eszembe a boeuf bourgignon (ejtsd: böf burginyon), s fordultam is vissza, hogy megvegyem a további hozzávalót is.
 

Mint neve is mutatja, ez egy burgundiai étel, amit marhahúsból, zöldségekből és burgundi vörösborból készítenek. Mivel nem kaptam burgundit, kénytelen voltam „beérni” egy palack bordeaux-i borral, de egy jó minőségű merlot is megteszi. (Mindjárt két palackkal vegyünk, hogy azt adjuk az étel mellé is.)
A burgundi marharagunak számos változata létezik. Ez most az általam kikísérletezett receptúra, ami részben egy dijoni bisztró szakácsa, részben pedig Váncsa mester útmutatásai alapján alakult ki. Bár egyszerű paraszti vagy bisztró-ételről van szó, meglehetősen sok előkészületet igényel, ezért nem árt a tálalás előtt két nappal nekiállni.

 
Hozzávalók:
 
  • 2 kg marhalábszár vagy -fartő
  • 1 palack burgundi vörösbor (esetleg merlot)
  • 2 fej hagyma
  • 2 fej fokhagyma
  • 10-15 nagyobb gyöngyhagyma vagy apró vöröshagyma
  • 6-8 babérlevél
  • 2 rozmaringág
  • 4-6 szál kakukkfű
  • 6-8 szem szegfűszeg
  • 1 ek. egész fekete bors
  • 3-4 sárgarépa
  • 3 szál zellerszár
  • 25-30 dkg kolozsvári szalonna
  • 0,5 l sűrű marhahúsleves
  • 2 ek. dijoni mustár
  • 2 ek. olasz paradicsomsűrítmény
  • 10 dkg vaj
  • olívaolaj
  • só, bors, cukor, liszt
 
Előkészületek:
 
A húst be kell pácolni 24 órára, ezért az előkészületeket legalább egy nappal a főzés előtt meg kell kezdeni.
A húsról leszedem a hártyákat, inakat, és nagyobb, kb. 5x5 cm-es darabokra vágom. Egy tálat kibélelek egy erős műanyag zacskóval, ami biztosan nem ereszt. Ebbe beledobom a húsdarabokat, ráteszem a fűszerek felét, 3-4 babérlevelet, szegfűszeget, egy szál rozmaringot, 2-3 szál kakukkfüvet, és 1 ek. egész borsot. Az egyik fej fokhagymát keresztben kettévágom és hozzáadom a húshoz. A répákat megpucolom, 1,5-2 cm vastag karikákra szeletelem, a zellerszárat szintén. A két fej hagymát durvára vágom, és azt is beleteszem. Ráöntöm az egész üveg bort, összekeverem az egészet, majd a levegőt kinyomkodva belőle, elkötöm a zacskót. 24 órára beteszem a hűtőbe. Néha-néha megfordítom a zacskót, hogy a pác mindenhol egyformán átjárja és kifejtse hatását. Másnap felnyitom a zacskót, és egy edénybe leszűröm a bort a húsról. Két másik edénybe szétválogatom a húst és a zöldségeket, a megmaradt fűszereket kidobom. A húsról leitatom a nedvességet egy papírtörlővel.
A szalonnát vékony csíkokra szeletelem, a zöldfűszerekből (babér, kakukkfű, rozmaring) kis csomagot kötözök egy madzag segítségével. 5 gerezd fokhagymát megpucolok és apróra vágom.
Egy kanálnyi vajat és lisztet összegyúrok (ún. beurre maniét készítek) és a hűtőbe teszem.
 
Elkészítés:
 
Egy nagyobb serpenyőben, kevés olajon megpirítom a szalonnacsíkokat, majd félreteszem. A visszamaradt zsiradékban – ha kell, egy kis vajat dobok hozzá – adagokban elkezdem elősütni a húst. Egyszerre mindig csak egy keveset, hogy egy kéreg süljön rá, ne pedig párolódjon. Minden oldalát megpirítom, nagy lángon tartva a serpenyőt. Közben odakészítem a nagy, fedeles cserépedényemet – amit direkt kemencés ételekhez készítenek, lehet vastag falú öntöttvas edény vagy lábas –, és a megpirult húst beledobálom. Sütés közben, ha kell, pótolom a zsiradékot, vaj és olíva keverékével. Amikor az utolsó adag húshoz érek, azt lisztbe forgatom, mielőtt sütni kezdem. Ha ez is kész, az edénybe öntöm a húsleves felét, és egy fakanállal felkaparom a serpenyő aljára lesült pörzsanyagokat. Körülbelül a felére beforralom. Beleteszek 2 ek. dijoni mustárt, 2 ek. paradicsomsűrítményt, elkeverem, majd a húsra öntöm.
A serpenyőt kitörlöm, olajat öntök bele, és rádobom a zöldségeket. Kicsit pirítom, és megy az is a cserépedénybe, a hús tetejére. Sózom, borsozom, beleteszem a fűszercsomagot és 3-4 szegfűszeget, ráöntöm a leszűrt bort és a maradék húslevest, valamint a kisütött szalonnacsíkokat. Átkeverem, lefedem, és mehet a közép-meleg kemencébe, vagy ennek hiányában a 130-135 fokra előmelegített sütőbe. Itt eltölt minimum 3 órát.
Közben a megpucolt gyöngyhagymákat egy akkora serpenyőbe teszem, amiben éppen elférnek egymás mellett a hagymák. Felöntöm annyi vízzel, hogy félig ellepje, rászórok 1 ek. cukrot, sózom, borsozom, 1 ek. vajat teszek hozzá, és közepes lángon pár percig párolom. Ekkor erősebbre állítom a tűzhelyet és elforralom a főzőlét. Ezután sűrűn rázogatva, aranybarnára karamellizálom.
Ha 3 óra után a hús megpuhult, kiveszem az edényt a kemencéből, leöntöm róla a levét egy edénybe, és a kétharmadára beforralom, miközben az összegyúrt lisztes vajat dobálom bele, borsónyi adagokban. Akkor lesz jó a szaft, ha kevergetés közben látszik az edény alja. Visszaöntöm a húsra a szószt, ráteszem a karamellizált gyöngyhagymát, és visszateszem 30-40 percre a kemencébe (sütőbe).
 
Tálalás, tippek:
 
Mint általában a lassan, kemencében készülő ételeknek, a burgundi marharagunak sem árt a melegítés. Sőt, minél többször melegítik, annál finomabb. Ezért akár előző nap is elkészíthetjük, és aznap, lassan, közepesen meleg sütőben felmelegíthetjük.
Igazi téli étel, kiadósságával, intenzív ízeivel nemcsak ünnepek idején, hanem hétköznapokon is kiváló. 
A boeuf bourgignont köret nélkül, friss fehér kenyérrel is ehetjük. Én petrezselymes burgonyapürével tálaltam, amit a tányér közepére halmoztam és köré pakoltam a ragut.
A marharagu markáns, boros-fűszeres íze és vajpuha omlós állaga, a zöldségek és a gyöngyhagyma zamata, a selymes krumplipüré tejszínes-petrezselymes íze nagyszerű, felejthetetlen ízélményt kínál. Érdemes kipróbálni!
A bor ajánlásánál egyszerű dolgom van: a főzéshez is használt vörösbornál jobbat nem találhatnék.

59 komment

Címkék: gasztro recept marhahús ragu ünnepi menü toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Zoli 2007.12.29. 07:21:17

Nyami
Reggelire nagyon egészséges.

Böf buginyon :) Ez nagyon jól hangzik, egyből a böfögés és a bugizás jut róla az eszembe. Engedje meg, hogy bemutatkozzam , a nevem: Böf Buginyon:)))

Ettől nem tudok mára szabadulni, el is megyek kávézni.

Benikuty 2007.12.29. 08:16:40

Toma, ez nekem bonyolult, úgy járnék mint aki fingani, oszt beszart:)
Barik zacskózásra várnak. Dráma kisebb volt a vártnál:)

spájdernecc 2007.12.29. 10:02:22

jó napot!
Megyek és is marháskodni, egy kis gyomorkímélő pincepörkölt formájában...

cyan 2007.12.29. 10:10:38

reggelit!
kv-t!
sokat...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 10:19:39

Jó reggelt. A marhahúsért úgy általában nem vagyok oda, de ezt nagyon szívesen megkóstolnám, ha Toma készíti...:) A petrezselymes krumplipüré egyébként is a szívem csücske. A kemencédet meg egyenesen lefoglalom. Punktum.

Zebulon / Hiszékeny Úr · http://zebulon.blog.hu/ 2007.12.29. 10:46:11

Pincepörkölt, pincepörkölt, te vagy az én zsánerem,
kondérból a főttkrumplira főzetedet rámerem,
hagyományos cigány étel, és ez nagyon fontos,
olyan, mint másik kedvencem, a jó töki pompos.

Ez a böf burginyon meg csudásan néz ki.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 10:59:57

Szevasz, Hiszékeny Csimpi-Limpi! Írhatnál egy posztot a töki pomposról (azt hittem, nincs még egy élő ember a galaxisban, aki hallott erről az ételről:)), és egyéb cigány ételekről, ha van kedved.

Benikuty 2007.12.29. 11:08:18

Mi az a töki pompos, mer nekem más ugrik be, má megen az a mocskos fantáziám:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 11:10:39

Én is csak üzletben láttam, olyan lepényféleség, amit kockára felvágva árulnak, mint a tepsis pizzát, és hasonlóan ahhoz, mindenféle van a tejföllel megkent tetején. Még nem kóstoltam, mert aranyárban adták.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.29. 11:32:27

jóreggelt, igen, most:))
pfff....már megint elcsúsztam:((( mármint alvásilag.

cyan 2007.12.29. 12:12:33

valaki homályosítson fel, kell matrica a 4-es útra vagy nem kell? kint volt vmi tábla vecsésnél, de nem igazán értettem. az csak egy gyorsforgalmi út, elkerülő. szivatják a népet? vagy mi van?

Halvány Görény 2007.12.29. 12:44:01

amennyiben 12 tonnás teherautóval nyomod, akkor sajnos igen.
a kaja a leírás alapján bazi finom lehet, egyetlen dolog (kettő) tartana vissza attól, hogy karácsonyi menünek válasszam, a kinézete (meg a halas hagyományunk, amit nem törnék meg)

cyan 2007.12.29. 13:05:06

köszi H.G., amennyiben a Matizom a kucuval megpakolva annyi, elkezdek aggódni :))
annyira nem volt egyértelmű az a kib..ott tábla, menet közben meg nem szoktam képregényeket olvasni, szóval kicsit meginogtam. de így már okés.

maybach 2007.12.29. 14:04:22

Jó napot, jó étvágyat kívánok!
A hasonló gyorsasággal elkészülő sütikre mondta a nagyi, hogy 5 perc alatt kész.
Én nagyon szeretem a marhahús kajákat.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 14:25:15

jó reggelt

halovány G
miért? mi bajod a kinézetével?

zoli
nem buginyon, hanem burginyon:)))) de a többi stimmel:))

Nadine 2007.12.29. 10:19:39
ezért a marhahúsért odalennél. ezt szerénytelenség nélkül ki merem jelenteni:))

néha csináltam kertipartyn is hasonlót (vadhúsból). a grillezőre tettem a cseréredényemet, és körberaktam az izzó parázzsal. így főtt órákig.

Halvány Görény 2007.12.29. 14:39:29

a kinézetével nincs bajom, egyszerűen nem karácsonyi asztalra illő (nekem),mondhatni, ahhoz randa, nem azért mert te csináltad ilyenre, hanem alapvetően a legtöbb raguféle nem "szép" étel, viszont finomak. :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 14:47:12

hát igen a raguételeket nehéz szépen tálalni. pláne úgy, hogy az éhes rokonság nézi árgus szemekkel, ahogy tálaláskor, ahelyett, hogy az ételt eléjük tennéd, előveszed a fotóaparátot és állítgatni kezded az asztalon a tányér, hogy minnél jobb szögben fényképezhesd le:)))

nadine
na azééé!:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 14:48:44

...amúgy, én is inkább halételt készítettem volna, de sajnos rajtam kívűl, senki sem szereti a családban:((

Benikuty 2007.12.29. 15:36:03

Na, újra otthon, édes otthon.:) Teli hócipi, nem zacskózok, majd holnap. Inkább egy pálesz:)
Csak az utólsó bari sírt, mert addigra a halál szaga terjengett mindenhol:(
Istenemre mondom, nem csoda, hogy a hentesek ritka kivételtől eltekintve masszív alkeszek.

De miből van a pompos? Nadinemacs légy alaposabb!:))

Benikuty 2007.12.29. 15:43:31

Azé töki, mert Tökön készül?

Benikuty 2007.12.29. 15:47:14

Toma, a püré izgalmas. Is. Csak annyi, mióta tudom a főzőtejszin miből,én habtejszint használok.
Előbbit képtelenség beforralni, mert szétesik.
Majd próbáld ki!:)

Benikuty 2007.12.29. 15:57:24

Hogy mi Karácsonyis kaja, mi nem, tényleg nem lényeg.
Nálunk kacsa, mióta Drága Mama az udvari szállító.
S úgy ahogy Nagymamától tanultam. Néha elég érdekesek ezek a MBTBD-s cuccok, biztos öreg gyöpi vagyok:)

Benikuty 2007.12.29. 16:13:38

Na, látom én csapból. Eldugulok:)

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.12.29. 16:18:00

jurapark 2 van most itt.
és csendes állóháború:)))
szép az élet:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 16:42:50

beni
a főzőtejszin meg a habtejszín között, csak a szírtaltalom a külömbség. aszem a főző 20, a hab 30%. én mindíg parmalat főzőt veszek, eddig bevált, nem volt vele semmi gondom. de majd kipróbálom amit mondasz:)
a karácsony menü, meg megszokás kérdése. valaki ragaszkodik a családi hagyományokhoz. én mindíg valami újat próbálok. halat mindíg szeretnék, de állandóan leszavaznak.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.12.29. 16:45:13

Sziasztok,bótba kellene mennem, de lusta vagyok, mint állat.egyébként csicsuztam egy óra után, most éheske vagyok, meg egy kicsit szedeleg a fejem, juj:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 17:05:11

Marisell, nálatok szombat délután van nyitva bót? Nálunk max. éjjel-nappali, a központban.

Benikuty 2007.12.29. 17:12:54

Maris, kűdök sütit:) Itt volt Küvé a gyerekekkel, vitte báránykáit, hozott sütikét Gödöllőről az Illés bácsi tradicionális cukijából. Mágnesvasúttal mehet:)?
Most kezdek kiengedni.
Toma, én halat akár hetente többször is, szal értelek.
Majd nézd meg a tejszinek dobozát. Tudod. Ördög részletekbe:)

Benikuty 2007.12.29. 19:08:35

Tényleg jó a süti. Kikapcs:((---

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 20:01:02

Toma, töklevesed fotóstól a blog.hu címoldalán:))

Bné h.M 2007.12.29. 20:20:18

Nagyon jókat olvasok és mosolygok az írásokon. Köszönöm az ötleteket a receptekhez és a recepteket is magukban, készen.
A TÖKI pompos miatt muszály írnom! Igen, arany árban mérik, 1adag 500 ft. Házilag könnyen elkészíthető, remek és megunhatatlan vacsora. Nem tudom szabad-e ilyet írni, de E.margit honlapján igazi pompos receptek vannak, kipróbáltak. Az ott élők nagy része rendszeresen készíti a családjának. Érdemes kipróbálni!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 20:36:33

Kedves Bné h.M, jó, hogy erre jártál, elárulnád, kit fed E.margit és mi az ő honlapja? Érdekelne a töki pompossal kapcsolatos receptkupac.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 21:12:04

Bné h.M 2007.12.29. 20:20:18
ilyenkor nyugodtan elhelyezhetsz egy-egy linket a kommentbe, nem fogjuk törölni:))

...azt hittem a tegnapi kifőzde látogatottságot nem lehet alulmúlni de tévedtem. este kilencig 35 hsz...

N.Zoli 2007.12.29. 21:30:09

Én szilveszterkor , vagy helyben leszek valahol, ha ez nem jön össze, akkor Szarvason a Múzeumban szilveszterezek és a szlovák házban alszom majd.

sarasvati 2007.12.29. 21:32:42

benyomtam egy üveg pezsgőt (éljen a családi háború) és még tök józan vagyok. kibszás.
Bné h.M. Beni neje?
Üdv a klubban!
Olyan tré a net, hogy megyek és nézem a Csinibabát. Mintha nem láttam volna százszor:)))

Ja és szilveszterkor itthon. Hol másutt???

N.Zoli 2007.12.29. 21:33:17

Az utóbbi 4-5 évben csak szar szilveszterem volt, esetleg egyszer átlagos. Utcabálhoz hideg van, olyan az utca a petárdáktól és rakétáktól, mint a ryan közlegény omaha bay-nél. Szerintem hülye játék és a hülyegyerekek játéka. Kocsmában hót uncsi, normális házibuli sehol, vagy ha valaki szervez, akkor van ott vagy két ismerősöd, a többi ember vadidegen. Otthon meg nem érdemes maradni, mert a szilveszteri tévéműsorok kritikán aluliak.

sarasvati 2007.12.29. 21:35:00

ja és elfelejtettem, a pezsgőt a vevőktől kaptam, itt voltak és megünnepeltük a lakáscserét!
jövőhéten pénz áll a házhoz. lesz laptopom.....hurrá!!!!!!!!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 21:41:44

Jaj, de jó, Svati, akkor ez már fix, ugye?

Szilveszter: még nem tudom. Hívtak pár helyre, de nem sok kedvem van elmenni. Nem ihatok (jobb is), másrészt a kutyák szörnyen félnek a petárdázástól, és nem egyszer jártak már erre olyan remek humorérzékkel megáldott ifjak, akik behajítottak valami durrogót a kertbe. Szegény kutyáim majd megőrültek. Ha itthon vagyok, legalább be tudom hozni őket éjfél előtt.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.29. 21:49:09

én itthon. bekapcsolom a rádiót, meghallgatom a kabarét, közben festek és a neten "beszélgetek" azokkal akik itt lesznek:)) assszem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 21:52:57

Toma, ha itthon maradok, rám számíthatsz. Állítólag a kabaré is megújul, végre nem a megkövesedett aggok uralják majd az étert:)

N.Zoli 2007.12.29. 21:56:33

Na, most telóztam és mostmár tuti, hogy szarvason szilveszterezek a múzeumban, ahol két szint, két korosztály, két dj-vel bulizik.

cyan 2007.12.29. 22:08:37

én meg felajánlottam, h vigyázok egy pöttöm kislányra szilveszterkor. szóval nem itthon, de egyedül. sztem a szokásos "átalszom magam az újévbe" lesz. ja és net, na az nem lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.12.29. 22:18:00

Elköszönök, kikapcsolom a traktort mára. Jó éjt!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.30. 00:04:55

otthonülős lettem, nincs nagy kedvem bulizni menni. ezért inkább itthon maradok.
festeni azért akarok, mert a babona szerint, amivel az utolsó napot töltöd, az lesz jellemző az új évre. és igazán rám férne egy kis szorgalom:))

amióta meg kutyám van, a petárdások kezét szívesen kitépném, és a hátukba szúrnám.

Benikuty 2007.12.30. 02:23:37

Marisellnek nem kell sütim:(
Bné h.M.-t sértegetni velem? Svatika, ejnye! Még elüldözöd!!
Pompos fronton minden ködös, valaki gyúccsa má alagút végén, amit:)
Toma Rád orrolok, mert Beni már nem Paplanlakó, mint keresztelted, hanem Párna. Ha pöckölném odébb, morog:)) Ezért Te felelsz!
Szilveszter itthon családi jégszekrényben. Alsó póccon:(

Benikuty 2007.12.30. 02:50:45

Petárdások meg törött karjukkal törölgessék vérző orrukat!

Benikuty 2007.12.30. 02:52:07

Na, ennyit tudtam javítani a statisztikán:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.30. 03:30:59

beni
ennyire nem hagy aludni a párnafoglaló, hogy itt huhogsz hajnalok hajnalán??:)))
én, ha nem megy odébb, ráfekszek. akkor néz szemrehányón, és odébbál. kb. tíz centit:)))
kecskét mikor vágtok? ahhoz van, jó kis olasz tepsis recept. pontosabban calabriai :)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.12.30. 03:39:08

nemsokára élesedik az új posztom. a karácsonyi menü utolsó része, a desszert. én meg megyek lefeküdni...

Benikuty 2007.12.30. 08:02:21

Toma, kecskék tavasszal. Még nem születttek meg.

2007.12.30. 10:56:01

Beni! itt a fény az alagút végén:

www.tokipompos.hu/

ha ráér, akkor augusztus 20. környékén a Várban lehet ilyet kapni. A Mesterségek Ünnepén már többször láttunk ettünk. Isteni finom!

Pálcika 2007.12.30. 11:14:47

mostanában nagy divatnak örvend a pompos(négy-öt éve kapolcson jelent meg nagyobbb nyilvánosságot kapva, mint ősi magyar kemencés étel)szerintem kissé eltérhettek az eredeti pompostól mert ma már mindenféle változatban lehet enni kicsit hajazva a jó öreg lángosra.Mível sűrűsödtek az étel és kézműves fesztiválok így ha valaki figyelmes könnyen hozzájuthat hiszen virágzó étel-biznisz a pompos.

Benikuty 2007.12.30. 11:46:30

jajaj, mátudom:)
A csabai kóbászfeszten ettem ilyet:)) Tényleg jó!!
Aranyár, hát igen, csak helypénz, miegymás...:(
süti beállítások módosítása