Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi olvasnivaló

2008.02.20. 07:00

A. A. Milne: Micimackó (részlet)

 

Hetedik fejezet,

amelyben Kanga és Zsebibaba megjelennek az Erdőben, később Malacka megfürdik


Nem nagyon tudta senki, honnan jöttek, egyszer csak itt voltak az Erdőben. Kanga és Zsebibaba. Mikor Micimackó megkérdezte Róbert Gidát: – Hát ezeket mi szél hozta? – Róbert Gida azt felelte: – Nagyon rendes cél; te már tudod, mire célzok, Micimackó. – És Micimackó, aki egyáltalán nem tudta, azt felelte:

– Vagy úgy! – Aztán kétszer bólintott, értelmesen hozzátette:

– No persze: a rendes cél! – Aztán gyorsan elfutott Malackához, megtudni, hogy, mit fog szólni hozzá. Malacka házában ott találta Nyuszit. Így hát módjukban volt megbeszélni a nagy eseményt.

– Ami nem tetszik nekem a dologban – mondta Nyuszi –, kérlek szépen, tudod, úgy értem, hogy itt vagyunk mi: Micimackó, Malacka meg én... és akkor egyszerre...
– És Füles – mondta Micimackó.
– Persze, Füles... És akkor egyszerre csak...
– És Bagoly – mondta Füles.
– És Bagoly... És akkor egyszerre...
– És Füles! – vakkantott Micimackó diadallal. – El is felejtettem Fülest.
– Ugye, látod? – mondta Nyuszi gondolkodva, aztán óvatosan:
– Mind, mind, akik itt vagyunk, és akkor egyszerre csak arra ébredünk egy reggel, hogy mi történik? Az történik, hogy itt tekereg közöttünk
EGY NAGY, ERŐS ÁLLAT. Egy nagy, erős állat, akinek a hírét se hallottuk eddig. Valaki, aki – bocsánat! – de kissé különös fogalmakat hordoz a családi életről... Ugyanis az egész családját zsebre rakja, és a zsebében hordja, és azonkívül a fogalmat is hordozza. Most gondold el, ha én is zsebre vágnám a családomat, hány zsebre volna szükségem!
– Tizenhatra – mondta Malacka.
– Mondjuk csak, tizenhét – mondta Nyuszi jelentősen. – És vedd hozzá a zsebkendőmet, az tizennyolc. Tizennyolc zseb egy ruhában!

Ezután nagy és gondolatterhes csend következett. Különösen Malacka ráncolta nagyon a homlokát, s végre kibökte:

– Nekem csak tizenöt jön ki!
– Micsoda? – kérdezte Nyuszi. – Tizenöt micsoda?
– Tizenöt családod van?
– Hát én mit mondtam?
Micimackó az orrát dörgölte. Bizonytalanul megjegyezte, hogy Nyuszi a gyermekeinek számáról beszélt.

– Én? – kérdezte Nyuszi csodálkozva és szintén bizonytalanul.
– Igenis, azt mondtad...
– Hagyjuk ezt, Mackó – vágott közbe Malacka türelmetlenül.
– Arról van szó, milyen magatartásra kényszerít bennünket Kanga váratlan megjelenése.
– Arról bizony – mondta Mackó.
– Szerintem – mondta Nyuszi – a legcélravezetőbb az volna, ha ellopnánk tőle Zsebibabát, és amikor Kanga azt kérdezné, hol van Zsebibaba, mi egyszerűen azt felelnénk: „Ühüm.” Vagy: „Ehe.” Esetleg...
– Ehe – mondta Micimackó, gyakorolva a szót. – Ehe, ehe.
– Tudod mit? Esetleg akkor is mondhatnánk, hogy ehe, ha nem loptuk el Zsebibabát.
– Micimackó – mondta Nyuszi szívélyesen –, te tökéletesen hülye vagy.
– Tudom – mondta Micimackó gyorsan és szerényen, de még hozzátette: – Kicsit meg vagyok hűlve.
– Azt mondjuk, „ehe”, amiről Kanga tudni fogja, hogy mi ismerjük Zsebibaba tartózkodási helyét. „Ehe” azt jelenti: megmondjuk neked, hol van Zsebibaba, ha megígéred, hogy elhagyjátok az erdőt, és soha nem tértek vissza.
– Kérlek, ne kotyogjatok közbe, amíg gondolkodom.
Mackó a sarokba ment, és gyakorolta az „ehe” szót. Néha már úgy tetszett neki, hogy a szó valóban azt jelenti, amit Nyuszi mondott, de néha úgy érezte, egyáltalán nem jelenti azt.

170 komment

Címkék: könyv micimackó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:38:54

Elment a lányom futni, amiből biztos csak séta lesz. Levette az ezüst gyűrűjét, hogy még jobb legyen a légellenállása és most nézem, hogy teljesen ovális, nem is karika. Asszem szemrevételeznem kell a gyerek ujját, lehet orvoshoz kell vinnem.

cyan 2008.02.20. 16:43:03

Nadine, ez majdnem úgy készült, mint Phenelopé szőnyege(?)(Svati segíts, te vagy a görögös!!!), amit leraktam, felszedtem. de ma - Nadin szavaival élve - boldog gumikalapács-tulajdonos lettem, így már gyerekjáték (azért annyira nem, de könnyebb mindenképp) volt lerakni a padlót :))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:43:17

Meséltem neki - a gyereknek -, hogy milyen klassz társaságba lettem hivatalos és, hogy, itt mindenki művész. Erre azt mondta, hogy tudod, hogy nem szeretem a művészeket, legyél te is csak anya...
Mondom jó, akkor vidd a szemetesbe a zacsit és az almahéjat amit itt hagytál! ... vagy akár bohém művész én akkor is szeretlek - fejezte be a mondatot.
De, kedves Gerle, agresszívan léptem fel, még egyszer megkértem és kivitte a szemetesbe az odavaló dolgokat!

cyan 2008.02.20. 16:47:54

meg kell írnom a lányomnak - megígértem - a padlózást. így is elhanyagoltam a blogunkat, szegénykém :(( semmi nem történik velünk itthon.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 16:48:28

Fiam, bár művész lennék. Egyelőre legfeljebb "mű-vész"-nek érzem magam. Viszont tényleg akad néhány a társaságban:)))
És jól csináltad. Azt hiszem, mi nők, a legtöbbször ott rontjuk el, amikor beletörődünk abba, hogy nem kapunk segítséget otthon.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:49:47

De jó Neked, hogy mű-vész vagy, én műv-ész vagyok...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.02.20. 16:52:01

mi az, amikor a szőke nő barnára festi a haját?

mesterséges intelligencia

ennyi jutott eszembe relevánsan a műv-észhez, meg a tegnapi szakállas viccekhez

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 16:53:17

És mi az, amikor őszülő hajú festi akármilyen színűre a haját?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 17:00:50

Sztem szimpla megfelelni vágyás. A saját és mások ideálképének. Vagy tökéletesen hülye vagyok?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 17:01:22

És most ne írd azt, hogy az ugyanaz!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 17:03:40

Én nagyon szeretnék jóságos anyóka lenni, nyolcvan évesen, lobogó barna-vörös-szőkes stb. sörénnyel, nádszál derékkal, csillogó 33/1/4 fogsorral, elviselhető mellbőséggel! Fitten. Itten.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.02.20. 17:04:37

nem. Betyárban egy exkavátor veszett el de egy részeg szerb paraszt irányításával(és olyan szőrös is mint egy szerb paraszt) és automata irányításban kétlábas meghajtással negyedóra alatt tucatjával ássa a gödröket, volt olyan hogy éjszaka majd a nyelvem haraptam el mert beleléptem egy legalább fél méter mély bányajáratába ami öt perce még nem volt ott.

Lehet be fogom ót protekciózni a négyes metró brazil gépsorához

cyan 2008.02.20. 17:04:56

na megírtam a privátblogba a padlózást. mondhatni, padlót fogtam :D

spájdernecc 2008.02.20. 17:04:58

Pénelopé nem szőnyeget szőtt, hanem nász-takarót
korlátozoött hatékonysággal...
a többi stimmel :))
a hajfestés pedig a hiúságok mági/ly/ája :))

cyan 2008.02.20. 17:06:48

Gerle, nekem kotorék ebem van. a kert úgy néz ki, mint egy harctér. tele tankcsapdával (nem az együttes van nálam :P)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.02.20. 17:07:08

hiúság:
mikor botor módon a saját vágyaknak föléberendeljük másokét; így az ősz hajú nők nem azért festik, mert jobb lesz úgy, hanem mert a szomszédasszony is festi
nem a saját vágya, hanem egyfajta kollektív elvárás; én pl úgy vagyok vele, hogy kollektíven ki lehet nyalni, ha valakinek nem tetszik valami, pl 50 év múlva az őszülő hajam

sznobizmus:
a tökéletesség keresése; teljes hiánya a tény ismeretésnek, mely szerint az ember nem műalkotásnak született
sznob: mozaikszó, az a csávó alkotta meg, aki a hiúság vásárát írta, a nevét nem tudom sajna, ezt jelenti:
selinomeblablaargh... nobilis, azaz "uborkafára mászó", viktoriánus kori angol egyetemisták használták a névjegyükön a nemesi előtag (utótag) hiánya miatt (persze csak ha nem voltak nemesek)

cyan 2008.02.20. 17:07:47

köszi spájdi, tudtam, h valamit szőtt, csak nem jutott eszembe. takaró vagy padló, nálam egyre ment :))

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.02.20. 17:09:18

és lehet, hogy én vagyok a kultúrális torzszülött a környéken, de egy nyolcvanéves lobogó vöröshajú peckesen álló mellű nőről nem a jóságos anyóka képe ugrik be, hanem valami olyan, aminek a leírásánál bejelzett a helyesírásellenőrző, hogy állítólag nem illik

cyan 2008.02.20. 17:10:57

Vini, ha még vakolat is van rajta, nem adom át a helyet buszon/villamoson, hisz olyan fiatal! :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 17:14:21

Este jövök Hiúság vásárával együtt. Olvastam. Majd bővebben később.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.02.20. 17:45:16

Vinitor, ez István bácsi sokkal szebben elmagyarázza a tüskevárban.

Ja és még mindig nem tettem túl magam azon hogy Náncsi néni macskáját az őskomenizmusban is Nácinak hívták

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 17:50:08

Gerle, általánosban volt egy napközis tanár, akit Náci bácsinak hívtak (Ignác). Stimmelt. Szemüveges, mosolytalan, kopasz hatvanas volt, akinek az volt a kedvenc fenyítési módszere, hogy a pajesznél fogva húzgálta álló helyzetbe a tanulókat...

Pálcika 2008.02.20. 18:03:48

Szép estét!
micsoda pörgés napok óta

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 18:07:25

Próbáljuk pótolni Tomát. Némi Szonjával. De nem megy:)

Pálcika 2008.02.20. 18:12:32

Szia Nadine,annyira lemaradtam az olvasással,Szonját ma szeretjük vagy utáljuk????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 18:15:17

Mindig szeretjük, csak néha kritizáljuk. De mindig szép, csak a neme nem állandó.

cyan 2008.02.20. 18:16:23

szeressük szonját. meg Gerlét is. meg a sült kolbászt is. épp kész lett. céklával, mustárral, serclivel :)) szonját is, késsel villával. Gerlét ananásszal :P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 18:18:15

Cyan, ez jó kis jutalom a padlóért:) Jó étvágyat!

Pálcika 2008.02.20. 18:19:52

hello Cyan,amíg Toma nem ír gasztrot én biztosan nem szidom Szonját(áááááá nem vagyok érdek ááááá)

cyan 2008.02.20. 18:20:05

köszi, fincsi, és gőzerővel kell ürítenem a hűtőt, jön a köv desznyó

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.20. 18:20:15

William_Makepeace_Thackeray

A Hiúság Vására

angolos vagyok.én is olvastam, jó vastag könyv((((
de nagyon jó élmény volt, mert gyerekként ez volt a menő sorozat.ja, a múlt században.

cyan 2008.02.20. 18:22:20

ááááá, én is szeretem szonját, sózva, borsozva, kis kakukkfűvel, hagymával, fokhagymával megspékelve, petrezselymes újkrumplival, céklával vagy almapaprikával.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 18:31:42

:DDD elemedben vagy, Cyan! Jó túllenni a melón, mi?;)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 18:35:11

na már megint itt vagyok. kezd gyanus lenni nekem ez a bőkezűség a 3G-vel. összeesküvést sejtek! most jó beetetnek, és hamis biztonságérzetet keltenek bennem, aztán lecsapnak rám, elveszik a netemet és jókat röhögnek rajtam az irodáikban. köcsög pannonosok!!!

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.02.20. 18:36:17

a tanárok (majdnem) minden fajtája megvetendő éppőgy mint náci bácsi, legtöbbjük szakmailag egy nulla, emberileg egy roncs, és viccesen fröcsög a nyáluk hogyha verbális kardélre hányom őket és tekintélyük romjaiba kapaszkodnak miközben késsel villával fogyasztom őket.

(reklám helye: Az ismeretlen katona című katonasztoris könyvet tessék megvenni mivel ofőm a kiadója és társzerzője is és megigértem neki hogy ingyen reklámozom mert nem vettem meg mikor a fél osztály megvette önkéntesen hanem parasztmódra kölcsönkértem és elolvastam)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 18:38:55

...mellesleg az is gyanus, hogy mindíg akkor tudok betérni a kifőzdében, mikor szonjácskáról van szó. ezek figyelnek engem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 18:39:48

Gerle, :)

Toma, ne dőlj be az imperialisták mocskos trükkjeinek! Csak keményen!

cyan 2008.02.20. 18:41:39

Gerle, majd, ha lesz munkám meg pénzem, megveszem. tegnap már nézegettem (subbán is írtad), próbáltam beazonosítani a tanerődet a sok szerző közül :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 18:42:32

pálcika
írtam én egy rakás gasztrót, de csak a főzős blogomba tettem be (tessék azt is olvasni!!!). majd lassan betárazgatom ide is, csak állandosuljon egy kicsit a netem:)))

cyan 2008.02.20. 18:43:12

Toma, mi csak dicsérjük szonját. rosszat tőlünk soha nem hallasz! (csak olvasol :P)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 19:07:14

Öt perc, és már nemcsak virtuálisan leszek kertipad-tulajdonos.

Gerle, Hoppáré?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 19:07:53

Mire leírtam, rájöttem, hogy akire gondolok, talán Zoltán... Bocs.

cyan 2008.02.20. 19:09:24

jaja, ZZ, Zemlényi Zoltán

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 19:10:18

bakker!! viszacsúszott budapest a 40. helyre a monopolyban!! tessék szavazni!
www.hasbro.com/games/kid-games/monopoly/

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.02.20. 19:23:34

nekünk Attillának mutatkozott be.. furcsa....
Lehet ügynök...

Pálcika 2008.02.20. 19:36:02

Nadine,írtam emailt!!
Szia Gerle!
Hol van Beni??

cyan 2008.02.20. 19:46:20

Gerle! nem hiszem, h ZZ tanítana, keress rá guglin :)

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.20. 19:49:40

Gerle.....:)))
könyvet árulsz?
részesedést kapsz-e Zemlényi kartácstól?:))

cyan 2008.02.20. 19:57:53

hehe, ötösért árulja biztos :P

Pálcika 2008.02.20. 20:01:35

Nadine,ide írom mert már kiléptem a hotmailból,
képtelen vagyok olyan gyorsan reagálni mint te,mire írok egy emailt te már kettőre is válaszolsz,így mindig fáziskésésben vagyok:(((((((((posztoljunk teli hold után!!

cyan 2008.02.20. 20:03:39

jut eszembe, mi van full-al?

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.20. 20:04:27

cyan...én azért a könyvért nem adnék ki lóvét.
már megjelent novik vannak benne. úgy rémlik.
és most lőjjél le Gerle!!!!

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.20. 20:06:02

full itt van nekem msn-en...össze-vissza:))
bár a múltkori valentájn napos iwiwes üzijét csíptem nagyon:))))))))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:21:02

Szép jó estétet!
Jaja, Szeköri! Nekem két kötet is rendelkezésemre áll. Mindegyiket egy-egy udvarlóm /ezt majd Gerlének el kell magyarázni/ vette, nemtom mér?
Irtó hosszú, 934 oldal, hajszálvékony papíron, egészen kis betűkkel.
Az eleje és a vége nagyon tetszetős. A végét idézem, nyugi, nem lövöm le ezzel a poént, nyugodtan olvassátok el!
" Ó, hiúságok hiúsága! Ki boldog közülünk ezen a világon? Ki kapta meg azt, amire vágyott? És ha megkapta, ki van megelégedve?... Elég volt, gyerekek, csukjuk be a színházat, rakjuk el a bábukat. Játékunk véget ért."
Thackeray

Gerlének, hogy csak csinján a sörrel!:
csakvidaman.network.hu/videos/show/6312

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:23:49

hoppá! egy palack kékfrankos megbontódott...:))
tegnap, a képeimből befolyó összeg egy jelentős részét borokba (kisebb részét élelembe) fektettem. megjártam pár vinotékát és szert tettem pár üveg 99-es toth istván féle bikavérre, meg bock küvére, szintén 99-esből. meg néhány mőcsényi zöldvertelínire és egyébb finomságokra. most tesztelek:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:28:21

A szegény Pénelopé-ról meg az jut az eszembe, hogy én nagyon dühös voltam Odüsszeuszra, hogy csak úgy kalandozott meg még ennek-annak udvarolt is. A felesége meg csak szőtt-szőtt szüntelen, pedig ott volt egy csomó szolga. A kérők meg olyan maflák voltak, hogy elnézték egy évtizeden át, míg azt a két méter szemfödőt nem bírta befejezni, s pont akkor fogyott el a türelmük, amikor Odüsszeuszt is kirakták már mindenhonnan és már nem volt hova mennie csak, mint E.T.-nek, haza, haza.
Amúgy hatalmas a történet és hatalmas baklövést ilyet olyan gyerekek kezébe adni kötelező olvasmányul, akiket előzőleg nem tájékoztattak a görög mitológiáról. Ha ezzel, akkor az Odüsszeusszal, s egy kicsit előbbről a Kőszívű ember fiai-val aztán elveszik a kedvüket az olvasástól. Szerintem.
Inkább Milne, meg Kipling!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:31:36

Hoppá Toma!

Fritz-pincészet, szintén veres, ötezer forint/per palack. Finom volt. Pláne, hogy csak az elfogyasztása után tudtuk meg az árát, s akkor sem mi fizettük...

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.20. 20:32:07

görögöket nem bántani!
egyébként meg igaz:))

cyan 2008.02.20. 20:37:59

nekem az volt a szerencsém, h anno '74 nyarán a magyar tv (más még nem volt, a gyermek kedvéért írtam csak ide, ja és fekete-fehérben) leadta az olasz Odüsszea sorozatot. szeptemberben meg már tanultunk is róla gimiben.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:52:57

Sarasvati! Nem a görögöket bántom, sőt én nagyon-nagyon szeretem, Odüsszeuszt is, kedvenc korom az ókori Görögország és az ókori Egyiptom /ha ókor-ókor más is akad/. S a görög mitológia! Sosem lehet megunni. És eligazodni a sok isten között :)Eccer művelődéstörténetből 50 percig feleltem-beszélgettem V. Molnár László tanár úrral a főiskolán egy "megfelelt"-ért.
Inkább oktatási rendszerünk néhány melléfogására hívtam fel a figyelmet.
Cyan! Az a sorozat nekem is tetszett és utána a Hofi-paródia, az
Odüsszeusz Ithakában! Bakelitlemezen még megvan!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 20:59:59

Sarasvati! pussza és kölcsönös :)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:06:31

fiam:))

...arra a sorozatra én is emlékszem. nagyon bírtam mikor küklöpsz szemét kiszurták a nagy gerendával, meg a birkák hasa alatt léptek meg:)))
de jó volt a armand assante szereplésével nemrég készült feldolgozás is. ráadásul az élég szorosan követte az eredeti történetet.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:09:01

Jó volt, jó volt, de már nem féltem úgy, mint hetvennégyben és azért az kicsit hiányzott...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:11:18

Kedves Vinitor!
Kicsit visszaolvastam, s csak annyi: hát a mostani plasztikázottak szerinted hogyan fognak kinézni nyolcvanévesen? Hát cicamama lesz mind!
Enmagam meg azért festetem a hajam, mert a szomszédasszonyok NEM.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:28:44

Nálam az utolsó bejegyzés Benikuty Jó éjt!-je. Vagy nem jó a számítógép vagy, ha Benikuty azt írja, hogy Jó éjt!, akkor mindenki elmegy aludni?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:30:51

Hála Istennek, már majdnem úgy féltem, mint '74-ben a trójai falovas jelenetnél!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 21:33:07

Ne tojj be, itt mindig kóricál valaki:) Nekem pl. egész nap nyitva van a blog, csak mellette mást is csinál(gat)ok. Küldtem Neked egy mailt, nem kaptad meg?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 21:37:58

Nekem a mailek is úgy vannak beállítva, hogy ötpercenként magától letölti az összes üzenetet. Hasznos dolog:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:39:48

Köszi! A tegnapi leveled ma jött meg :) Félős vagyok, nem sértődős. És nem baj! Köszi!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 21:42:33

Szívesen. Holnap én csak délelőtt, meg késő este leszek, a hülye vaterás vásárlásaim egy részét fogom baráti segítséggel több helyről hazafuvarozni. Remélem, nem bánom meg!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:42:35

Nadine! Nekem az ókor a kedvenc korom. Nem véletlenül. Még az újkor is túl új, nemhogy a legújabb... szóval, ha lenne palatáblám, amit hozzátok tudnék küldeni /nem vágni!!!/, akkor most azzal üzennék, nem számítógépen keresztül, amit szeretek, de nem értek, mint a gyerekemet ókor-ókor!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 21:46:37

Megértem. Én meg lovon járnék és fatüzelésű akármin főznék.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 21:58:27

Az én nagyimnak volt még sparhertja, amit kályhaezüsttel fényesítettünk és azt hittem az valami úri dolog, hogy mi még a kályhát is ezüsttel, bár nekünk már, jé, nem is tudom, milyen kályhánk volt. Azt hiszem palackosgáz-kályha /hogy írják helyesen?/. És sparherten remekül oda lehetett kozmáltatni a tökfőzeléket. Azt hittem, annak olyannak is kell lenni és nem értettem aput, hogyha néha ő is evett az édesanyja főztjéből, hogy miért tolja el, hogy már megint odakozmált. Nem értettem a kozma szó jelentését.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 22:04:27

Sokan direkt úgy szeretik:)

A válasz: ezt a szót így is lehet írni, ahogy most írtad, palackosgáz-kályha - ekkor használtad a mozgószabályt -, de úgy is helyes, hogy palackos gázkályha, mert ugyanazt jelenti. Tehát nincs jelentésmódosulás.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 22:06:39

Annyira fáradt vagyok, hogy alig látok. Közben meg töltögetem fel az új fotókat a blogomba, de mint egy nyugdíjas csiga.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 22:15:00

Olyan félelmetes korrektornak lenni! Alig valami választja el a konnektortól és mégis mennyit köszönhetünk neki! Nadine! Nem fárasztalak - csak tudd, hogy biztonságot jelentesz nyelvtanunk csodálatos tengerén. /A képzavar nem nyelvtani fogalom. Stilisztikai. Azt hiszem. Ráérsz holnap válaszolni./

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 22:19:04

Fiam, nyugodj meg, én is emberből vagyok:))) Leginkább esendőből (nem esernyőből). És a tudásommal korántsem vagyok olyan elégedett, mint Te. De nagyon igyekszem:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 22:20:13

Azt is jó tudni, hogy olyan dolgokat is alkalmazok, amiről eddig nem tudtam /szégyenemre!/, hogy vannak. Ezt a foglalkozást szívesen választanám: mozgószabály-alkalmazó.
Az alkalmazottakat több törvény is védi, hát még a mozgószabály-alkalmazó alkalmazottat, ennél már csak az alkalmazott mozgószabály-alkalmazó alkalmazott lehet jobb.
Most jól elriasztottam mindenkit, pedig ez a nap Jé-vel és a befogadásról és Malackáról meg a többiekkel kezdődött...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 22:21:52

Hűha! Gyorsan tisztázzuk, hogy én a Te tudásoddal vagyok elégedett, nem az enyémmel!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.20. 22:25:46

Mivel sikerült elérnem azt az állapotot, hogy úgy nézzek ki, mint egy melegítős zombi, ezennel elköszönök. Ez még mindig nem jelenti azt, hogy magadra maradsz, csak Nadine-talan leszel. Toma gyerekkorában kifejezetten bagolynak készült (amúgy ő Micimackónak vallja magát), úgyhogy ilyenkor kezd elemében lenni. Röviden: jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.20. 22:31:16

:))

Ha már mindenkinek nehéz napja volt és kerülgeti az Álommanó vagy más dolga van, akkor búcsúzóul egy kis Thakeray-féle írói ars poetica:
"Az ember, gondolom, sohasem mondhatja el a teljes igazságot, de semmit ne mondjon, ami nem igaz."

Szeretem, ha az ember ember és semmit nem vár el a másiktól, ami emberfeletti. Erről egy görög bölcs jut az eszembe, de ennek még pontosan utána kell néznem - holnap.
Szép álmokat mindenkinek és lélekjelenlétet holnapra!

spájdernecc 2008.02.21. 05:18:50

Jó reggelt!
Beni, te is a holdfogyatkozás miatt keltél ilyen korán:))

Pálcika 2008.02.21. 06:48:46

Szép reggelt
kávé.kávé.kávé.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.02.21. 08:25:31

fiam 2008.02.20. 21:11:18
Kedves Vinitor!
Kicsit visszaolvastam, s csak annyi: hát a mostani plasztikázottak szerinted hogyan fognak kinézni nyolcvanévesen? Hát cicamama lesz mind!

lol, hát nem is fogják megérni a nyolcvanat, de előtte legalább kultúrantropológiai sokkot adnak a világnak :)
ezek közül azok érik meg az időskort, akiknek pl annyi a pénze, mint shernek, vagy lollobrigidának

a mai plasztikázottak többsége úgy kell, hogy összeszopja a pénzt az életvitelére, és az bizony elhasználja a szervezetet

a katonaságnál is duplán számít a fronton töltött évek száma, ugyebár ;)

szóval én pl nem félek, hogy olyan sok cicamami fog szaladgálni, ha oda jutunk

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.02.21. 09:37:07

Vinitor!

Hogy rohangálni nem fognak, annak nagy a valószínűsége. Az viszont érdekes lesz, hogy látszólag cicababák ülnek a tolókocsiban.
Igaz, láttam egy-két képet tíz-húsz évvel ezelőtt plasztikázott hölgyekről és urakról. Úgy vélem, van még hova fejlődnie az orvostudomány ezen ágának és jó lenne, ha egy kicsit többet foglalkoznának az önértékeléssel és elfogadással mondjuk a családok, egészen pontosan a szeretettel. Lehet, hogy naív vagyok, de az egész biztos, hogy nyakatekert, többszörösen összetett és összezagyvált mondatokkal fogalmazom meg letisztult gondolataimat. Befejeztem.
süti beállítások módosítása