Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

A „tökéletes” pizza

2008.04.26. 06:00 Bombadil Toma


Régi vágyam, hogy legalább megközelítőleg olyan jó pizzát süssek egyszer, mint amilyet akár a leglepukkantabb nápolyi pizzériában is tudnak készíteni. Persze, mivel nincsen fatüzelésű pizzasütő-kemencém, ez eléggé elérhetetlen célnak tűnik. De én azért alkimistákat megszégyenítő kitartással kísérletezgettem, és úgy éreztem, minden alkalommal közelebb kerültem az áhított célhoz. Mindig egy kicsit másként csináltam valamit. Most nem az ízesítésről és a feltétekről van szó – az egyéni ízlés dolga –, hanem az alapokról, a tészta állagáról, ízéről, ropogósságáról, és arról az érzésről, amikor egy tökéletes pizzába harap az emberfia. Ez kérem szépen, egyetemes, mindenkire érvényes, mondhatni: egzakt. Itt most nem beszélek azon szerencsétlen eltévelyedettekről, akik a vastag tésztás kalácsszerű amerikai változatot kultiválják. Itt kérem, most pizzáról van szó! Sőt, PIZZÁRÓL!

Azt gondolom,  eddig sem a tészta receptjével volt a gond. Az jó. De rájöttem, hogy sok múlik a tészta formázásán és a sütés módján. Persze, ezzel sokaknak nyilván nem mondtam semmi újat! Mégis azt hiszem, mostanra, több mint tíz év „pizzázás” után, sikerült elérni a célomat, és elkészítettem a körülményekhez képest tökéletesnek nevezhető pizzát. Ráadásul – mint egy jó tudóshoz illik – még kétszer megismételtem, ugyanazzal az eredménnyel. Ezt nevezik a tudományban bizonyított kísérletnek.
 
A pizzatészta adott. Elkészítettem az itt leírtak szerint. Az első lényeges dolog, hogy ne használjunk nyújtó/sodrófát. Kézzel alakítsuk ki a pizzatésztát, nem baj, ha nem lesz szabályos kör alakú. Egy belisztezett deszkára tegyük az átgyúrt tésztát, egy kicsit lapogassuk meg, hogy egy korongalakot kapjunk, majd kézbe véve, belülről kifelé haladva, körbe-körbe forgatva nyújtsuk. Ha már a közepe eléggé elvékonyodott, a deszkára fektetve, a vastagabb széleit tenyérrel nyomkodjuk kifelé, így nyújtva tovább. Vigyázzunk, nehogy kiszakadjon!
Egy másik deszkára szórjunk kukoricadarát, és arra tegyük a kinyújtott tésztát. Nem muszáj pizzaszószt főzni, csak kenjük meg Mutti Polpa márkájú, konzerv darabolt paradicsommal (nyáron használjunk apróra vágott, tőérett paradicsomot), a szélét kihagyva kb. két centi szélességben. Szórjuk meg egy csipet oregánóval és durva tengeri sóval. Locsoljuk meg jó minőségű olívaolajjal, és lazán fedjük be bivalytejes mozzarellaszeletekkel. Innen szabadon választott, hogy mit teszünk még rá. Azért ne vigyük túlzásba, két feltétnél többet ne használjunk (ezúttal még egy kevés mangalicakolbászt tettem rá). A végén megint locsoljuk meg egy kis olívaolajjal, és szórjuk meg egy kevés durvára tört borssal.

Most jön a sütés, ami szintén lényeges az eredmény szempontjából. A sütőben a rácsot tegyük a legalacsonyabb polcra, rá az üres pizzatepsit vagy sütőlapot, és melegítsük elő 250 fokra (kb. 20 perc). Ekkor a pizzát óvatosan csúsztassuk át a forró tepsire vagy sütőlapra, és süssük 12 percig. Ezután kapcsoljuk ki a sütőt, résnyire nyissuk ki, és még egy percig hagyjuk bent. A végén tépkedjünk rá friss bazsalikomleveleket. Majd egy rácsra csúsztassuk át a forró pizzát, és azon hűtsük.

 
Ha mindent jól csináltunk, akkor van egy középen egész vékony és ropogós, a szélén vastagabb, halvány aranyszínű, kívül ropogós, belül finom puha, kenyérszerű pizzatésztánk, rajta mindenféle finomsággal.
 

242 komment

Címkék: recept pizza toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2008.04.27. 18:06:41

nem hétfő::), takarítás, kertészkedés, szerelmeskedés:D

2008.04.27. 19:22:14

Beni, micsoda sor! :)))

spájdernecc 2008.04.28. 05:18:57

Jó reggelt!
Sok kávét!
baracklekvárt, szederpálinkát!

maybach 2008.04.28. 07:49:29

Jó reggelt kívánok!
Éljenek a chicagoi sztrájkolók. Végre egy normális hosszúságú munkahét.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 08:07:27

Jó reggelt:)

Tegnap sütöttem muffint, és volt benne szederpálinka is spájdi:P

A KVról meg most aztán tényleg leszokom, bizonyisten, bár jó ezekkel vigyázni, mert ilyenkor általában simán duplázom a fogyaztásom..
de azért egy picike reggeli adag belefér :S

Szép idő van, ki karok menni a Duna-partra, de még három hétig tuti tanulás van folyton..

Valaki csinálhatna egy kertisütős posztot sok képpel és akkor picit kárpótolva lennék:)
és talán nem is utálnám nagyon:P*

spájdernecc 2008.04.28. 08:34:30

A muffinba csokidarabkák valók, nem pediglen szederpálinka :)
A hét hosszúságával elégedett vagyok :)
Szabadságot Willienek

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 08:58:24

Csokidarabka is volt benne.

És amúgy nem volt rossz, ettem egyszer borókapálinkás trüffelgolyót, hát nagyon ott volt, innen jött a dolog, csak nincs borókapálinkám:P

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 09:01:16

Na, az egyik kameránál van egy tigris.
Valami fél borjút marcangol, és nem is tűnik aranyosnak. Mindenesetre nem mennék oda megsimizni.. O.o

spájdernecc 2008.04.28. 09:24:57

ágyelőnek jólenne :))
és akkor már a borjak is biztonságban vannak

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 09:55:57

degonoszvagyO.o

Tökre kiakadok mindgí, mikor ilyen lakberendezős újságokban látok gyerekszobában ilyen plüss jegesmedvebőrt, amin korrekten ott van az állat feje, meg a lábai kiterítve, mindezt aranyos édibédi játékmaci kivitelben.
Fincsi lehet a gyerek lelkének.. O.o

tistedur 2008.04.28. 09:59:38

jó reggelt,jó kávézást :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 10:00:01

Na megyek egyedemre:(
rossz kedvem van, nem hív meg valaki egy fánkra?:D

cyan 2008.04.28. 10:42:27

reggelit!
gépem besz@rt, átment mentőautóba.

tistedur 2008.04.28. 12:29:20

éhes vagyok..pizza is jó lenne :)

tistedur 2008.04.28. 14:46:30

mit csináljak egy virtuális pizzával?! :P

spájdernecc 2008.04.28. 16:09:57

nem hízlal...
hétfő !

Benikuty 2008.04.28. 17:59:40

Hali Svati, meg mindenki!
Mi ez az eszméletlen tolongás?:)

Benikuty 2008.04.28. 18:00:57

Berepült egy két centis darázs. Mit csináljak? Megölni nem!:(

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.04.28. 18:06:28

dehogynem...agyonvágni, lazán:))
szia....nincs semmi, illetve nem tudom, hogy mi van.
ma keveset voltam gépközelben, szervezkedem, mert utazom Szegedre......véééééééééégre:))))

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.04.28. 18:23:08

nem. megyek bulizni...lazán:DDDDDDDDDDDDD
suli ősztől:)))

Benikuty 2008.04.28. 18:34:39

Jézusom:) Négy nap buli:D
Régen egy hét vedelés, egy nap józanodás! Ma már fordítva. Némi túlzással:)
NE vigyázz magadra!:D

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.04.28. 19:00:08

csak két nap. sajnos.
de jó lesz és NEM fogok vigyázzni magamra:)))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.04.28. 19:52:35

Törzskönyvezett kommentelő lettem! Ha ezt én elmondom a klubban! :-) Köszi.

Olyan szép idő van errefelé, azért ritkulok. Hanem pénteken érdekes vendégem lesz, nem árulok el semmit róla. Most, hogy feszítettem az érdeklődést, búcsúzom mert a Zasszony az előbb halk morgással tudatta, hogy éhes :-))

tistedur 2008.04.28. 20:22:43

a megoldás a pling HSZ :)

svati!
jó bulizást..egyél egy sütit az emlékemre a palánkban :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.28. 21:21:05

Jó estét!:)
hazaértem, éhes vagyok:( nem kaptam sütit, pedig felugrottam anyuhoz is.
Egy órája kukorékolok, hogy jajúgyennékvalamit, de a drágát leköti, hogy megmentse a világot, és mindenkit lekardozzon jelenleg..
pedig, de, célzás volt..

és most már késő van, tehát én nem csinálhatok magamnak csúnyarosszhízlalós kajákat, de persze, ha mondjuk csinálna nekem, nem bánthatnám meg azzal, hogy otthagyom:P

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.04.28. 21:54:44

Tistedur: eltaláltad, pling lett a vége :-) Mostanában icike-picike citromhéjat is reszelek rá. Feldobja a monoton plingelésünket :-)))))
Jó éjt, holnap is van nap!

spagetti 2008.04.28. 21:57:01

Megcsináltam, finom lett :)
De a szószt azért rendesen megcsináltam, nem csak úgy összedobtam, a natúr paradicsom + oregano igen kevésnek tűnik.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.04.28. 22:09:10

tiste
palánk? süti? na majd utána nézek...perpill szerb kajálda és borozás van...:))))

spájdernecc 2008.04.29. 05:15:04

Jó reggelt!
Sok kávét!
kicsit unom már a pizzát :))
_kicsit_unja_

tistedur 2008.04.29. 06:10:03

jó reggelt,jó kávézást :)

maybach 2008.04.29. 07:52:59

Jó reggelt, jó szurkolást!
Csak a korrekt tájékoztatás miatt.
Ma megint BL.
MU vs. Barcelona.
És a lütyő 0:0-ás első meccs után ma el kell dönteni a továbbjutást.

maybach 2008.04.29. 09:03:51

Mivel így megfogott mindenkit a foci, még egy kis nosztalgikus hír. Bár ez picit előzetes.

Törőcsik András (1955. május 1. Budapest), magyar labdarúgó (becenevei:Törő, Kese)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.04.29. 09:42:27

"Táncolj Törő!"

:-)

maybach 2008.04.29. 11:00:41

Jaja. Táncolj!
Nem véletlenül pöckölték ki Nyíl Tibivel együtt az argentínok ellen.

Ma a gyerekek külföldi focisták neveit ismerik. Ha egyáltalán.

muskotály küvé 2008.04.29. 11:08:15

Sziasztok!
A munkahelyem közelében van a Nyilasi Tibinek étkezdéje. A kaja hagyományos vonal, de lehet látni régi focistákat beszélgetni, a kollégám fel szokta ismerni őket. (Én csak a Nyilasitibit.)

spájdernecc 2008.04.29. 11:49:28

ETO-s rigmus 79-ből :
táncolj Törő
feleséged betörő
ne menjetek Londonba'
lopjatok a Korvinba'

maybach 2008.04.29. 12:16:22

Szép.
Gondolom erre volt válasz a "Rába-parti......
kezdetű örökbecsű.
Én azonban inkább arra céloztam, hogy Törő és Nyíl a z ellenfelek táboraiban is Törő és Nyíl volt.
Igaz akkoriban szurkolók is jártak még meccsekre.

spájdernecc 2008.04.29. 12:29:28

Egyértelmű :)
Sopronból átmetünk ETO meccsre stoppal, kizárólag néprajzi gyűjtés céljából...
de igazad van, teltházas meccsek voltak, Fehérváron, Pécsett és Egerszegen is...
Ezeken jártam

maybach 2008.04.29. 13:25:29

Órákig álltunk sorba a Stefánián, hogy jegyet kapjunk a kettős meccsekre. Vagy beszöktünk.

Ez volt a nosztalgia délelőtt.
Viszont senki sem írt a pizza néven elkövetett bűncselekményekről. Csak arról, hogy a másiké miért nem az igazi.
Pedig: mélyhűtött pizzatészta, tubusos pizzakrém, stb.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 14:08:44

jó reggelt!

látom nem maradtam le semmiről, míg nem voltam netközelben:) ezt a hosszú hétfőt!

spagetti
egyszer azért kóstóld meg főzött szósz helyett csak sima paradicsommal. mondjuk tőérett koktélparadicsomokkal. (konzerv, csak mutti polpa!)nem fogod megbánni.

maybach
a mélyhűtött pizzákat csak egy jó adag plussz sajtal, és egy nagy adag kecsappal lehet csak elfogyasztani. és ezzel pizza helyett máris melegszendvicset ettél:)))
a tupusos pizzakrém annyira gáz, hogy betüt sem érdemel az aki ilyet használ:))
a rémálmom: előrecsomagolt kész tecsos pizzalap, tubusos pizzakrémmel megkenve, sonkás-ananászos-kukoricás feltéttel, és trappista sajtal. az a szomorú, hogy sokaknak ez a pizza.

muskotály küvé 2008.04.29. 14:43:50

Toma,

Hányféle konzervből választottad ki a mutti polpát? Általában az én kezembe is ilyen szokott akadni a polcon, de ha lenne olcsóbb másfajta, biztosan azt venném... Nem tűnik túl bonyolult terméknek.
Mostanában egyébként a csíkokra vágott pácolt kolozsvári szalonnával (bauchschpeck)alapozott, muttipolpás, babkonzerves, maradéksajtos verzió szokott bejönni...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 15:33:43

küvé
végigpróbáltam szinte az egész spektrumot. vagy tizenöt féle konzervparadicsomot. a mutti polpa, magasan a legjobb minőségű, és nem is a legdrágább volt. nincs benne semmi adalék, és az íze is finom. érződik, hogy érett paradicsomból csinálják. sajnos nem lehet folyamatosan kapni (legalábbis itt), így tucatjával veszem:) ha meglátom a boltban, hogy van, bespájzolok belőle.
persze amióta ezt használom, azóta nem nagyon kisérletezgettem, így lehet, hogy megjelent a piacon egy mégjobb:)) de nem valószínű.
egyébként egy olasz barátom (szakács)javasolta, hogy ezzel főzzek, mert azt mondta otthon is sokan ezt használják. ő tanácsolta a pizzára a scamorzát is, ha nincs bivaly mozzarellám. mindkettő bevállt:))

Benikuty 2008.04.29. 16:31:40

Az én konzerv paradicsomomat Horváth Erzsi jegyzi. Nem kapható a hiperekben, mint ahogy savanyított kisdinnyéje sem:)

Benikuty 2008.04.29. 16:36:17

Ma láttam a Nagykunság közepén életemben először bivalyokat. Egy tanyán az ország egyetlen tanyasi református temploma mellett. Igen szép állatok, amint a puszta is lenyűgöző harsogó zölden. Én bivaly, megint nem vittem fényképezőt:(

muskotály küvé 2008.04.29. 17:01:57

Én saját paradicsommal dolgozom, már amikor sikerül palántát nevelni, és nem viszi el a rohadás. Idén palánta lesz, úgy néz ki.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 17:10:13

küvé
én is saját termesztésűt használok, saját magról növesztem palántává, minden évben. de amikor nincsen szezonja, kénytelen vagyok konzervet használni.
kész szósz befőzéséhez, sajátot használok.

beni
a hotváth erzsi féle, az nyers paradicsomkonzerv?
mert nem a befőzött paradicsomokról van itt szó.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.04.29. 17:17:35

Én azért használok Muttipolpát, mert tökvéletlenül azt lehet itt kapni a Corában.

És a férjem pl semmit nem eszik meg "csak sima" paradicsomszósszal, sem pizzát, sem tésztát.
Muszáj szószt csinálni belőle minden nyavajával.
Pedig hogy imádom a sima fokhagymás paradicsomos bazsalikomos tésztát magában O.o

de az ilyesmi (Űegyáltalán a zöldséges dolgok magukban) csak akkor játszanak, ha egyedül vagyok, vagy a barátnőkkel:P

muskotály küvé 2008.04.29. 17:23:52

toma
nekünk évente 0-20 befőttesüvegnyi paradicsom keletkezik télire, a leírtak függvényében...
Általában passzírozott, de néhányat szoktam eltenni darabolva is. Igaz, én a héját rajta hagyom, szerintem sokkal jobb íze van és engem nem zavar.

muskotály küvé 2008.04.29. 17:24:47

nyuszómuszó,
egyszer mutasd meg az uradnak egy normál kechup hátoldalát, lehet, hogy elmegy tőle a kedve...

Benikuty 2008.04.29. 17:31:00

Toma, természetesen gyors hőkezelés, majd dunszt.
Nem vagyok konzervipari szakember, viszont a konzervektől zsigerből idegenkedő dilettáns annál inkább. Mitől áll el a nyers paradicsom? Csak a vákumtól? Aztán az anaerob baktériumok? Szóval magyarázd már el, mert nagyon nem értem:(
Lehet, fóbiás vagyok. Nem használok leveskockát, vegeta mammát, szárított élesztőt, ketchupot, műmajonézt. Pár éve. Kezdek megijedni magamtól:)

Benikuty 2008.04.29. 17:34:29

Küvé, igaz. Csak a műparadicsom héja ehetetlen. Az Erzsi parik héja élvezettel rágcsálható.
Vessetek máglyára, ha az idén nem fotózok, és küldök képeket!:)

spájdernecc 2008.04.29. 17:35:16

Látom Beni, nem kedveled az extrém sportokat :))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 17:38:45

beni
egyszerű vákoum és strelizilástól, hőkezelés nélkül.
a száritott élesztő, meg nem más mint sima élesztő csak dehitratálva azaz kivonták belőle az összenedvességet. nem kell minden élből elutasítani, csak utána kell nézni:)) a leveskocka, vegeta stb, az már más tészta...:)

küvé
szószt én is teszek el pár tucatnyi üveggel minden évben.
kifozde.blog.hu/2007/10/03/title_12341

Benikuty 2008.04.29. 18:16:36

Toma, milyen steril? Gamma-steril? Gamma sugárral sterilezett. Nem kötekedek, kérdezek:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 18:23:41

halvány fingom sincs:)) csak valami halvány emlékem van arról, hogy láttam egyszer egy dokfilmet, pont egy olasz pradicsomkonzevgyárról. abban minha magyarázták volna, hogy mivel a hőkezelés megváltoztatja a paradicsom savaságá-lugosságát vagy miaszöszt, ezért ők a sterilizált dobozokba töltik, meg valami vákumos töltés, blablabla... a többi csak rémlik:)) de gondoltam, azért mondok egy okosat:DD a lényeg, hogy nem főzik. aztán meg tökmindegy, a mutti polpa jó, és ez a lényeg...

Benikuty 2008.04.29. 18:34:05

Most én is találtam a spájzban:))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 18:51:22

nabakker!

nincs egy hónapja, hogy örvendeztem, elérte a főzősblogom a tízezres látogatottságot. erre most megnézem, az előbb elkerülte a húszezret:)) egyre felkapottabb lesz...

Benikuty 2008.04.29. 19:05:39

Toma, leszel Te még polgármester:DD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 19:06:58

Jó estét minden paradicsom-szakértőnek. Toma, azt olvashattad, hogy a paradicsom nyers állapotában lúgos (ami jó az általában elsavasodott emberi szervezetnek), de ez nyomban elmúlik, ha főzni kezdik, mert akkor savassá válik.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 19:09:35

beni
kézbe vetted már az új "étterem és bor kalauzt"? holnap elmegyek az alexandrába, és megnézem. kiványcsi vagyok, hogy van-e benn általam ismert hely amit teszteltek.

Benikuty 2008.04.29. 19:11:14

Nadine, vicc nélkül, ezért hívják pomodoronak olaszok. Aranyalmát jelent talán...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 19:13:45

szia nadine:)
igen valami rémlik. a nyers paradicsomot a gyomorfekélyesek is ehetik, de a főzőttet már nem. én is a lehető legkevesebb ideig teszem ki hőnek főzéskor. a töltött paprikát pl. nem tudom megenni. utána zabálhatom a rennie-t, hogy aludni tudjak. :))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 19:18:34

Beni, az aranyalmaság (tényleg az lefordítva) egyenlő a lúgossággal?

Toma, én gyerekkorom óta nem vagyok oda a paradicsomos ételekért. Nem utálom őket, de magamtól sosem főzök semmi klasszikus paradicsomos ételt, pl. töltött paprikát vagy paradicsomos káposztát, mert ég utána a gyomrom. Viszont nyersen, salátába, feta sajttal, olívabogyóval imádom.

Benikuty 2008.04.29. 19:18:44

MBTBD szubjektív okból kissé távolodtak tőlem. Vagyis volt egy szerencsétlen bárány ügy, ami nekem attack. Kisujj, könyök ekvivalencia. Átfutó zápor ez remélem, de a blogot kerülöm. A hülyék máshol laknak:(
Szerintem részedről egy posztot szívvel befogadnánk említett guide-ról:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 19:19:56

az eredetileg amerikából áthozott első paradicsomok sárgák voltak, ezért nevezik a latin nyelveken aranyalmának:) később nemesítették pirossá, mert nem nagyon ették az emberek, sokan azt hitték mérgező... vége a gasztrótörténelem órának:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 19:22:37

Aha... Nagypapáméknál réges-régen még volt sárga paradicsom. Szerettem is nagyon. De manapság már nem látok a piacon.
Most pedig megyek fürdeni. Mindig úgy jövök haza Pestről, mint egy kéményseprő.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 19:22:38

mbtbd aszem csak a pontrendszer kidolgozásában vettek részt, a tesztelésekben nem.
milyen bárány ügy?

Benikuty 2008.04.29. 19:24:54

Semmi kétség, nyersen az igazi. Nekem egri kert illata, frissen szedve, kezemen a szár jellegzetes aromája.

Benikuty 2008.04.29. 19:27:34

Nadine, a szigeten van sárga, majd kapsz fotókat:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.29. 19:39:25

tavaly nyáron, egy barátom gyereke, leszakított egy paradicsomot a kertben csak úgy unalmában, és beleharapott. azt a döbbenetet az arcán:)) nagyon meglepődött, hogy egy paradicsom ennyire finom és édes lehet, mert még csak boltit evett eddig. azután megevett vagy fél kilót, míg ott voltak:))

valaki!! vagy MARISSEL

nem tudja valaki, fent van-e a neten valahol a headway tankönyv hanganyaga???

Benikuty 2008.04.29. 19:47:05

Toma, tudomásom szerint Mariss igazoltan, tartósan távol.
Másoknak is hiányzik:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 19:48:01

Nem tudom, Toma. Ahogy azt sem, Marisellnek mikor lesz újra netje:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.29. 20:23:34

Szervusztok!

Amíg anyu élt, ő főzött be paradicsomot, én nem tudok :(
Viszont szomszéd néni igen! :) 100 Ft-ért vesszük tőle üvegjét /3dl/üveg/. Csak úgy, magában is iszom. Olyan, mintha simogatná valaki a gyomromat.
Pedig még böfögő esszencia sincs benne, tudtommal.

Kaptam megint ötöst infóból!!!!! Előre is köszi a gratulációkat!

tistedur 2008.04.29. 20:29:29

grat fiam :)

nálunk apu szokott paradicsomot befőzni-de darálni bezzeg nekem kell..és kecsapot is scinál néha :)

Benikuty 2008.04.29. 20:33:56

Na, elég ebből az egymás feje mellett való elbeszélésből. Kedves Nadine.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 20:39:05

Beni, lefordítanád, amit írtál? Én már megint nem értem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.29. 20:49:55

Túl fáradt vagyok, majd holnap megnézem, mit írtatok. Jó éjt.

Benikuty 2008.04.29. 20:50:39

Fiam, gratuláció nincs.
Ezt várjuk Tőled.:D

Benikuty 2008.04.29. 20:52:58

Neked is Nadine:) Rózsást:D

tistedur 2008.04.29. 20:58:27

Nadine4
szép álmokat :)

Benikuty 2008.04.29. 21:01:18

Álommanókat, tisthugi:)

tistedur 2008.04.29. 21:05:20

ugatásmentes álommanókat :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.29. 21:08:13

Tist, Beni!

Utólag is köszönöm a gratulációkat!!!
Megyek angolt tanulni, hogy holnap úgy tehessek, mintha angolnyelv-tudással jöttem volna a világra :)))
Hogy én milyen stréber lettem életetm delelőjének elején! :)

Ezer pussz mindenkinek!

2008.04.29. 21:38:06

hahó!
csináltam nektek holnapra olvasnivalót, szórakozzatok jól. én meg megyek meghalni, mert a melóhelyen kitiporják belőlem az utolsó szuszt is... Pusszantás mindenkinek!

maybach 2008.04.29. 21:45:15

Jé!
Ne hagyd magad!

2008.04.29. 21:55:48

:)
Jó, majd igyekszem...

spájdernecc 2008.04.30. 05:22:42

Jó reggelt!
ilyesmi...

tistedur 2008.04.30. 06:38:35

jó reggelt,jó kávézást :)

Scypio 2008.05.09. 00:28:18

Ez már a 2. recept volt, amit ettől az oldalról kaptam, és tökéletesen bevált. Köszönöm!
(2 db készült eddig: házikolbásszal, ill. szardiniával-szalonnával, érdekes módon az utóbbi ízlett jobban, hihetetlen, mennyivel jobb így a hal, mint közvetlenül a dobozból. Mellesleg meg tudnád írni hogy szardellát hol lehet kapni? Mindenhol csak szardíniát találtam...)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.09. 22:52:04

Scypio

örülök, hogy beválltak a receptjeim:)
szardella filét a nagyobb szupermarketekben (tecso, interspar, stb.) találsz. ne a halkonzerveknél keresd, álltalában kis üvegben árulják, hűtőpolcon, ahol kaviárokat, ruszlit, stb. is tartják. van olyan, hogy kapribogyót tekernek körbe vele, úgy van az üvegben, és van amiben csak magában a szardella filék vannak olajban. a sima jobban megéri.
arra vigyázz, ha használod, hogy sokkal erőteljesebb az íze mint a szardíniának és sósabb.
így néz ki:
(apronet.hu/users/3/6/4/748/364748_1207415761_mini.JPG)
süti beállítások módosítása