Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Minestrone

2008.06.06. 05:45 Bombadil Toma

 
 
 
Megint leves. Mondtam, hogy rákattantam!:) A kertünk elkezdte ontani a zöldségeket, így eljött az ideje egy finom minestronénak.
 
Ez az a leves, amit tényleg ezerféleképpen el lehet készíteni. Nekem még nem sikerült kétszer ugyanolyan ízű minestronét főzni. A zöldségeket tetszés és ízlés szerint variálhatjuk, néhány alapszabály betartása mellett. Szerintem hagymát, sárgarépát, zellerszárat, paradicsomot, cukkinit és babot alapból kell tartalmaznia, de a friss bazsalikom és zsálya sem maradhat ki, ezeken felül viszont teljesen szabadon választott, hogy milyen zöldséget is főzünk bele.
 

Nekem az alábbiak álltak rendelkezésemre.

 
Hozzávalók:
 
·        3 sárgarépa
·        3-5 zellerzár
·        2-3 közepes cukkini
·        3 fej hagyma
·        fél csokor újhagyma
·        2-3 közepes újkrumpli
·        3-4 gerezd fokhagyma
·        egy kisebb karalábé
·        fél fej kelkáposzta
·        negyed fej karfiol
·        1-2 doboz fehérbab-konzerv
·        1 doboz darabolt paradicsom (Mutti Polpa)
·        1 csokor petrezselyem
·        4-5 zsályalevél
·        1 kis ág rozmaring
·        1 csokor bazsalikom
·        kevés zellerzöld
·        olívaolaj
·        só, bors
·        1 liter csirkehúsalaplé
 
 
Előkészületek:
 
A hagymát durvára felkockázom, az újhagymát felkarikázom, a fokhagymát vékonyra szeletelem. A többi zöldséget is megtisztítom és feldarabolom. Hogy ne legyen unalmas, különféle alakúra vágom a különféle zöldségeket. A répát, a zellerszárat és a cukkinit karikákra, a többit kis hasábokra. A karfiolt kis rózsákra szedem szét. A káposztát felcsíkozom. A zöldfűszereket apróra vagdosom és összekeverem.
 

 

 
 
Elkészítés:
 
Fogok egy nagyobb lábost, és a hagymákat olívaolajon megpirítom. Amikor a hagyma üvegesre sül, hozzáadom a fokhagymaszeleteket. Beledobom a keményebb zöldségeket – a répát, a karalábét, a burgonyát –, és párolom őket egy kicsit az olajban. Utána adagolom a többit, a karfiolt, a zellerszárat és a cukkinit. Megszórom a zöldfűszerek kétharmadával (a többit félreteszem). Hozzáöntöm a paradicsomot és elkeverem, sózom, borsozom. Felöntöm annyi alaplével, amennyi ellepi, és lassú tűzön, gyöngyözve 45-50 percen át főzöm.
Beleborítom a lecsöpögtetett babkonzervet, hozzáadom a felcsíkozott káposztát és a maradék zöldfűszereket. 10-15 percig még főzöm, és kész.
 
A minestrone akkor jó, ha megáll benne a kanál. Inkább főzelék sűrűségű, mint leves. Sok helyen még összetört makarónitésztát vagy pennét (helyenként rizst) is főznek bele, hogy még jobban összeálljon.
 
Érdemes összegyűjteni a parmezán héját, amit már nem lehet tovább reszelni, mert a minestronéba főzve, remek ízhatást érhetünk el vele.
 
 
Tippek, tálalás:
 
A kész minestrone két-három napig eláll a hűtőben, de le is lehet fagyasztani.
 
A maradékot úgy is hasznosíthatjuk, ha leöntjük a levét, majd a zöldségeket egy kis paradicsomsűrítménnyel és fehérborral mártássá főzzük, aztán elősütött, felcsíkozott csirkemellet párolunk benne. Így tésztához adhatjuk szószként (erről később, bővebben).
 
Tálaláskor a levest szórjuk meg egy kis apróra vágott bazsalikommal, vagy adhatunk hozzá egy kanál friss pestót is. Locsoljuk meg a minestronét egy kis extra minőségű olívaolajjal, de dobhatunk rá parmezánforgácsot is.
 
Ez a leves beillik egy kiadós egytálételnek is, igazi ízbomba! A zöldségek és a zöldfűszerek ízeinek kavalkádja egy olyan egésszé áll össze, amit nehéz szavakba önteni… 
 
További minestrone-receptek:
Dolcevita

87 komment

Címkék: leves vega recept toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 06:24:49

De van feedback!

Toma! Légy szíves, legközelebb olyat írni, amit szavakba is bírsz önteni! :)

Mi lenne, ha nem fényképeznél, hanem festenél főzés közben és akkor határidőre készen lennél a képeiddel!?
Vagy kötött a téma?

Üdv minden korán és későn kelőnek!

tistedur 2008.06.06. 06:27:57

jó reggelt,jó kávézást :)

spájdernecc 2008.06.06. 07:05:37

fiam!
a nullát szorozhatod, ahogy csak akarod, akkor is nulla marad.
Tomának tehát nem matekozni, hanem fösteni kell

tistedur 2008.06.06. 07:09:15

Toma egrecíroztatva lesz :)

maybach 2008.06.06. 07:23:41

Jó reggelt kívánok!
Toma!
Neked elhiszem, hogy ez finom, de még sehol sem ettem olyat, ami ízlett volna.

Egyébként jól kezdődik a nap:
index.hu/video/2008/06/05/turulsztori/

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 08:05:48

Jó reggelt. Én még sehol nem minestronét, de ez olyan bitang jól néz ki, a zöldségeket is imádom, nagyon megkóstolnám!

Reggel elvből nem olvasok turulról:)

Fiam, nem tudom, hogy csináltad, de ma éjjel én is a kifőzdés társasággal álmodtam. Valami vizsgaterem vagy rendelő előtt várakoztunk kedélyesen. Azért jobb helyszínt is választhatnánk:) És Maybach egy hófehér hajú, filigrán emberke volt.

maybach 2008.06.06. 08:11:59

Nadine!
A pontos leírás alapján ezer közül is magamra ismernék.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 08:13:06

Nem, nem...:) Én is pont erre gondoltam, hogy nem mutatna rajta eléggé az otthonka ezzel a testalkattal. Bár ki tudja, lehet, hogy hasznos törékeny öreg néninek kinézni, pl. a tömegközlekedési eszközökön.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 08:14:55

Maybach, ezer arcod van. Egy korábbi álmomban szintén filigrán, de rockerdzsekis, kopaszodó, mégis vállig érő hajú, Rodolfó-bajuszos pasi voltál.

spájdernecc 2008.06.06. 08:19:46

ez inkább a nyugdíjas Aramis...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 08:26:24

Egy modern Aramis?:D Olyan Brian Ferry-s volt... (van olyan?)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.06.06. 08:29:59

Jóreggelt :-) Mmmmm... zöldségleves! Őszintén, irigylem a vegetariánusokat. Étteremben mindig színgazdag tálat hoznak ki nekik. Mi pedig az unalmas borjú-sertés-lazacsültet. Szó se róla, ez utóbbi nagyon finom, meg kellő mértékben egészségtelen, de valahogy monoton.
:-)

Ma Nemzeti Ünnepünk van, otthon lébecolok, pihenek - még a blogomat is másra bíztam :-))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.06.06. 09:04:49

Az államunk megalakulását. Érdekes módon csupán néhány éve jár munkaszünettel.

A nemzeti érzéseket errefelé nem szokták fitogtatni. Tanultunk az európai történelemből, abból, hogy az ritkán vezet jóra :(
:-)

A központban négy napos "étterem-napok" vannak. Megyek kostolóra :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 09:14:06

Hobbiszakács, nézd meg a Maybach által feljebb berakott linket. Ezek mikor fognak ilyen bölcsen gondolkodni?

N.Zoli 2008.06.06. 09:32:52

Sziasztok, szar nescafet iszok:(

Kitaly a video oldalt.
"Pulespoharba, harzli nelkul"

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 09:35:24

Szia, Zoli!:) Akkor reggeli után helyetted is iszom egy rendes kávét!

muskotály küvé 2008.06.06. 09:47:22

Sziasztok!
Nekem egy dolog hiányzik Toma minestrojából: az enyhén füstölt császárszalonna.
Magamból meg egy kávé, megyek is.

maybach 2008.06.06. 09:50:55

Szeva Zoli!
Én ittam már jó nescafet.

most B.Ferry alias id.Aramis

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 10:03:42

Maybach, valld be, hogy lelepleztem a valódi karaktered...

maybach 2008.06.06. 10:06:09

Megtörtem a nyilvánvaló bizonyítékok súlya alatt.
Aramis melyik részben focizott?

maybach 2008.06.06. 10:12:05

Ez legalább egyértelmű.
Semmi cicó.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 10:32:07

Maybach, ezt neked kell a legjobban tudnod:)

Találtam a nénim írószekrényében egy érdekes tárgyat. Arra gyorsan rájöttem, mire szolgál, de nem tudom, hogy hívják. Talán leginkább egy kis - tű nélküli - fecskendőhöz tudnám hasonlítani, műanyag, és egy hengeren el lehet forgatni egy külső burkot, amin lyukak vannak. A henger tetején számok vannak, a külső burok hozzá közeli felén szintén, és ha az ember a számokat egymás alá rendeli, akkor alul, a lyukaknál kijön a két szám szorzatának eredménye. Magyarul: a szorzást lehet vele gyakorolni. Kb. 6 cm magas az egész. Tudja valaki ennek a kis szerkentyűnek a nevét?

tistedur 2008.06.06. 10:43:59

Nadine,te miket találsz magadnál?! :D
és miket álmodsz?! :P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 10:55:31

A nénimnek fantasztikus - értelmezhetetlen - tárgyai voltak:)))
Az álom meg Svati iwiw-fotóinak köszönhető, sztem.

cyan 2008.06.06. 10:58:54

reggelit!
nekem volt ilyen tollam általános iskolás koromban. matekórán felbecsülhetetlen kincs volt. szorzótábla amúgy.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 11:06:22

De kell, hogy legyen valami spéci neve, Cyan. Ez nem toll. Ez olyan... izé.

cyan 2008.06.06. 11:14:04

szorzótábla-puska. sztem.

maybach 2008.06.06. 11:26:47

Nadine!
megnéztem. Csak ez lehet:

"Ha tehát a fogaskerék tengely menti eltolásával beállítják a szorzandót (hogy hány borda akadjon a fogakba), akkor a bordáshengert annyiszor körbeforgatva, amennyi a szorzó, a fogaskerék a két szám szorzatának megfelelő számú foggal fordul el. Ezzel a megoldással elsőként sikerült két szám szorzását és osztását egy tengely megfelelő számú körbeforgatásával megoldania. A bordás henger jelentette egészen a XIX. sz. végéig az egyetlen gyakorlatban is kivitelezhető mechanikus megoldást a szorzás gépesítésére és még e században is alkotórésze maradt az összes mechanikus számológépnek. A gép elkészítéséért a Royal Society 1673-ban tagjává választotta Leibnizet"

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 11:30:41

Maybach, nem biztos. Ezen nem kell ennyi fordulatot tekerni. De azért köszi az igyekezetet, Aramis Ferry:)

Mormogi Papa 2008.06.06. 12:00:06

A Maybach leírta szerkezetet 1968-ban még használták a Budapesti Konzervgyár Kettes számú gyáregységében, az egykori "Duna" konzervgyárban a bérelszámoláson. Volt már néhány "traktor"-nak becézett elektromos számoló- (és nem számító-) gép. de ritkák voltak. Az előbbit gyerekkoromban kurbliztam párszor, a hanghatásáról elnevezettet (valójában elektromechanikus gép) még 1979-80-ban magam is használtam mint kereskedő. Életemnek erre az átmeneti 2 évére nem vagyok büszke, de így alakult. :-((
A régit összeadógép néven emlegették és a szorzásnál el lehetett tólni a kocsit helyiérték szerint, így pl ha 13-mal akartál szorozni, elég volt négyszer tekerni. Kivonni is lehetett vele… de Nadine-nak tutira nem ilyen akadt a kezébe. Ugyanis volt vagy három kiló…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 12:06:34

Szia, Mormogi! Ez egy kis pillesúlyú, kisujjnyi kütyü. 3 x 3 a legkisebb, 9 x 9 a legnagyobb művelet, amit mutat.

maybach 2008.06.06. 12:32:58

Ez azért van, mert amit Leibniz tervezett, abban még volt anyag.
Már csak azt kéne kitalálni, hogy a 2x2-öt miért kötelező a (szerintem kínai) gyártók szerint tudni?

cyan 2008.06.06. 12:37:01

gondoltam, h Mormogi érdemben hozzá tud szólni a talányhoz. változatlanul az a véleményem, h puska. szorzótábla-puska. kicsit okosabb diákoknak. :D

Mormogi Papa 2008.06.06. 12:43:06

Sejtettem. Sok sejt, és elneveztem reggelinek. Fiamnak nem kenyere a mormogás - majd észben tartom. Tegnap tényleg elszabadultam, csak a mókahelyről nem - legláb nem idejében. Van ez így, ha inspiráló közegbe csobbanok.
Jelentem, megvilágosodtam hazafelé a buszon. No nem súlyos, csak rájöttem, miért hírdetik lépten-nyomon a Lopédium nevű gyógyszert. Hát csak azért, mert az eredeti tőkefelhörcsögölés (bocsánatot kérek a Rágcsálóktól) befejeztével most a kleptokrácia uralkodó osztállyá betonozása van műsoron. Meg valódin is. Az ellen ajánlják…
(A szó nem sajátom. Én is úgy… találtam:-))

cyan 2008.06.06. 12:59:07

hmm, emlékszem, amikor Boldi elhozta hozzátok a maga alkotta zsebszámológépet. háza nem volt, lógtak belőle a madzagok. ott csodáltuk tátott szájjal. voltam vagy 12 éves?
aztán a gimiben a kanadai osztálytársnőmnek volt zsebszámoló gépe. azt is csodáltuk, nem használhatta, csak ellenőrzésre. még érettségin is tilos volt használni. most meg, van egy óccsó tecsós zsebszámológépem, napelemes, azt jólvan.

Mormogi Papa 2008.06.06. 13:07:23

78-ban kaptam három (!) zsebszámolót, kettőt egy francia énekkar tagjaitól, egyet Kisvali nénitől. Ezt az utolsót használtam én később, mert az elsőket elajándékoztam: egyet a matfiz szakos párom (akkor még nem pecsétes:-)), a másikat bérelszámolásban gürcölő Édesapám kapta meg… Akkor kb 8.000,- volt egy ilyen a Bizóban. Két évvel később a havi bérem meg 2.200,- nyelvpótlékkal:-((
Ha kifőzde, akkor inni is kéne, nem? Itt egy sörkonferencia:
www.mult-kor.hu/cikk.php?article=20780
Ezt meg Maybachnak küldöm (ezért mentem a múlt-kor-ra): Charles Babbage viktoriánus számítógépét végre meg is építették!
www.mult-kor.hu/cikk.php?article=20611
Üdv és halihó!

maybach 2008.06.06. 13:35:30

Mormogi!
Köszi. A többiek nevében is.
Igen érdekes eszközök készültek. És persze a számítógépek is innen indultak. Ahol már büszkélkedhetünk is. Neumann János.
De visszatérve a zsebszámoló ketyerékhez. Örkény írt a vásárlás dilemmájáról.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 13:47:36

Szervusztok!

Spájdi! Körülbelül nekem is nulla jött ki /plusz-mínusz 1 :)/ a szorzatra, s hozzá is fűzikéltem, hogy ez Toma szíve szerinti eredmény - csak én nagyon finoman tudok utalni dolgokra, mint példul most is.
De, ahogy olvasom, mások sem hagyják, hogy elszegényedjen. Valamennyien azt szeretnénk, ha elmilliomosodna! Különben kitől kérünk kölcsön?! Én már angolul is tudom ezt tenni, tehát Toma mindenképp megérti majd, hogy mit szeretnék és mennyit! :)))

Mormogi Papa! Azzal a fenntartással, hogy a Ius mormorandi /nem tévesztendő össze a Gianni Morandival!/ mindenkit megillett, tényleg nem szeretem se a morgást, se a mormogást. A konkurenciáról meg ne is beszéljünk! :))) Üdv itt!

Nadine! A szóban és kézben forgó technikai eszközzel valaha én is közelebbi kapcsolatba kerültem. Már épp ki akartam kérni, hogy miért hófehér hajú nénike hagyatékában, amikor rádöbbentem, hogy ha nem festetném félévente a hajam, én is hófehér hajú nénike lennék. Bár a nénike nem egészen fedi a valóságot és engem, amennyiben a nénikén filigrán hölgyet értünk.

Uff, megjöttem!
Valamit ki kéne találni uff helyett, mert nem indiánlány, hanem fáraólány vagyok. Még gondolkodom, hogy fáraólányul az uff miképp hangzik. Lehet, hogy az uffizi rövidítése volt, amit egy művelt indián vezetett be Ámerikába, miután átmenetileg meghódították az európai Paradicsomot 1489-ben.

Mormogi Papa 2008.06.06. 13:48:33

A technikatörténet izgalmas tárgy :-)) Számolási segédlet XIV. sz.:
www.mult-kor.hu/cikk.php?article=16990
ez meg lehet vadkacsa, de sündisznó is:
www.mult-kor.hu/cikk.php?article=15670
Talán nem mindenkit érdekel, de nekem az egyik kedvenc lapom - a tudományok átjárhatósága okán is. Aki régész akar lenni…
Na, én sem vagyok. Üdv!

muskotály küvé 2008.06.06. 13:58:11

Toma, most már küldd idébb azt a felhőt, légy szíves...
Nálunk egész héten egy csepp sem esett.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:00:19

Toma, Te bojkottálsz engem?

Küvé! Itt is szakad /Pécstől kb. 40 km/, úgyhogy küldöm felétek!

maybach 2008.06.06. 14:05:19

Mormogi!
Valóban érdekes, sőt.
A quadrans novus mindennapi szükségességére pedig egy apró kis adalék.
Fickó kirándulás közben egy tisztáson talál egy kutat. Fölé hajol és nem látja vízet tükröződni. Beledob egy kavicsot. Nem hallja a csobbanást. Beledob egy nagyobbat. Akkor sem. Keresgél és talál egy dög nagy üllőt. Majd megszakad, de bedobbja.
Csobbanást akkor sem hall, de észreveszi, hogy egy hosszú kötél volt az üllőhöz kötve, ami szintén eltünt a kútban. A végén egy birkával.
Kicsivel később jön egy másik koma és a birkája után érdeklődik. Nem érti hova tűnhetett, mikor olyan jól odakötötte a marha nagy üllőhöz.

Mormogi Papa 2008.06.06. 14:10:29

Értem én a célzást, hát még a találatot! Bár az én időmben még Ius Murmurandi volt a népet (még éppen) megillető jog neve… Amit talán az Alkotmánybíróság is megerősíteni látszik mostanában.
Szükséges is. A Panem egyre drágább, a Circenses meg ritka… hacsak nem sorolom ide a kertévé moderátorának az sms-ekhez fűzött kommentjeit… pedig tegnap se kapcsoltam be a képládát.
Egyebekben szép, csendes esőt minden abban szükséget szenvedőnek és gyönyörű naposat minden művészembernek! Ránk fér, mindannyiunkra :-))

Mormogi Papa 2008.06.06. 14:15:22

Bocsi, Maybach, amíg én a sastollakkal sz… órakoztam, elment a vonat. Az én válaszom még nem Neked szólt - remélem, arrafelé is olyan az idő, mint szeretnéd. Az adalék kapcsán: így keletkezik a dögkút? Még szerencse, hogy csak egy birka volt…

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:17:40

fiam
sajnos a téma kötött:))

ma meg elmarad az angolórám, mert beteg a tanár. bakker.

Mormogi Papa 2008.06.06. 14:17:45

Kedvef Fiam!

Az "Uff-on má maga if" Fáraólányul imígyen hangzik:

Ankh! Ankh!

Üdv
MP

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:20:21

Mormogi Papa!

Ha már mormogásról volt szó ... :)
A múlt-kori olvasnivalókat köszönöm.
Az az érzésem, mintha a törtémelemben lett volna egy kis idő, amikor elaludt az emberiség és felébredvén sok okos dolgot elfelejtett /lásd görög, egyiptomi, arab, dél-amerikai stb. kultúrát, tudományt/, s van jónéhány, amit csak most tudnak megfejteni. Roppant érdekes!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:27:12

Toma!

Akkor is szárnyalni fog a fantáziád és az ecset a kezedben! Szeretnénk időközönként az alkotásokra is pár pillantást vetni!

Az angolt én is sajnálnám, ha elmaradna, szeretem very.

Kedves MP!
/lejátszó vagy felvevő?/

Köszönöm.
Akkor tessön, tessön, áttessön mindenki! Ezentúl uff! helyett Ankh! Ha tessön, ha nem! :)

Ankh, megmondtam!

maybach 2008.06.06. 14:30:22

Volt diáktársam darab ideig fontolgatta, hogy kútmérő lesz. Vonzotta, hogy csak belesípol és kész.
Mikor matektanár rákérdezett miért is nem tanul tovább azt felelte meg van fázva.
A világ valóban elég színes.

Mormogi Papa 2008.06.06. 14:31:19

Hát ha aludt is, nem álmodott szépeket… Nézeteddel nem állsz egyedül, viszont kevés a kézzelfogható bizonyíték. És a sok kontár szenzációhajhász sem tesz jót az ügynek. Így hamarjába egy tán 1939-ben megjelent, Mú országáról szóló könyv jut az eszembe (írta vmi Csicsay Jenő hosszújáratú hajóskapitány - a hosszú járatokon bizti volt ideje) ami minősíthetetlen, és a számítógépkorszak elött (!) copypaste módszerrel készült kritikátlan kompiláció iskolapéldája. Kizárólag a téma felkeltette érdeklődésem és szakmai becsületem vitt rá a végigolvasásra. Mint írástudót… Az ügy pikantériája, hogy ezt a "művet" a könyvkiadók fel/elszabadulását követően már 1990-ben újranyomták… Szent a profit! Erre inni kell, Profit!

Mormogi Papa 2008.06.06. 14:38:45

Felvevő meg kiadó. Polpetti szempontjából például, mert ez ugrott be. Pedig péntek lévén ma nem is jó. De hogy aztán hármas-e vagy négyes - nem e tudom e.
Viszont egy jó kis Quatro Formaggi - elragadtak az emésztőnedveim.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:43:40

Kedves MP!

Én csak olyanokra gondoltam, hogy pl. Leonardo da Vinci tervezgetett jónéhány eszközt - ejtőernyő, búvárruha, harci szekér stb., stb., aminek nem lett folytatása ill. hiányzott a megvalósítása. Nehéz megérteni, hogy nem voltak lázas ifjak, akik kivitelezhették volna egy idő után.
Semmiféle elsüllyedt földrészek meg semmiféle egyéb zagyvaság nem jutott eszembe /hacsak nem a sajátom/. Azt is félve írom le, de én úgy gondolom, talán az egyház "keze" is benne lehetett a dologban. Nem tudom, csak furcsállok dolgokat és érdekelne, mit mondanak a szakértők.
Örülök, hogy ebben tudsz segíteni!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 14:47:43

Cyan, továbbra sem az a kérdés, hogy mi ez, hiszen mint írtam, arra az első pillanatban rájöttem. Hanem hogy volt-e valami spéci neve. Egy olyan szó, amit én nem ismer(het)ek. Mint ahogy halvány gőzöm sincs, mi az a szó, amit N.Zoli ma idézett a videóból. Most nem érek rá megnézni (bár akkor biztosan kiderülne), de én kérem, ma szolid kis baráti kocsmázásra megyek. Nem ivási szándékkal. Ha furákat írnék éjfél felé, akkor mindenki próbálja meg kitalálni, mit akartam mondani:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 15:04:24

Nadine!
Akár ivásra, akár ívásra mész, roppant örülünk, hogy kimozdulsz végre szórakozás céljából és okából!

Mormogi Papa 2008.06.06. 15:07:49

Akármilyen messzire is ért el a kezük (majd Bombadillo Thomaso megfesti:-))) ebben nem ők a ludasok (ld. lent). Leonardo korában egyszerűen nem állt rendelkezésre az általa megálmodott szerkezetekhez szükséges ipari háttér: nem tudtak ipari méretekben sorozatgyártani, nem volt megfelelő anyaguk… az álmok nem mindig számolnak a realítással, dehát ezért is szeretjük őket, nem igaz?

Nadine, attól tartok, hogy NEM volt külön neve: szorzógép, szorzótábla, segédlet… ilyesmik ugranak be. Voltak még tansegédletek, például a "Képes 1x1" című táblás játék, sőt Erdélyből beszereztem egy olyat is, amin bal oldalon a szorzások voltak (cserélhető papírlapokon ha jól emlékszem a 19-es szorzótábláig!), a mások oldalon pedig az eredmények. Két drótos banándugóval kellett párosítani őket, a helyes választ egy zseblápaizzó felvillanása díjazta! Belül huzalozva volt, nem pazarolták rá a nyomtatott áramkört :-)) Viszont olyan elemmel működött, amit manapság nemigen kapni. Vékony góliátnak hívtuk…

Az előzőhöz: rikkancs kiabál 56-ban.
Szabad nép a magyar nemzet! Ludas a Matyi!

cyan 2008.06.06. 15:08:50

egy fotót fellökhetnél ide, h lásuk miről is van szó. bár vizuális vagyok, meg mint írtam, volt ilyen szorzótáblás golyóstollam ált. isk. koromban. én puskának használtam, mi másnak?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 15:10:31

Fiam, nagyon el kellene gondolkodnom magamon, ha a legjobb barátnőmmel és egy egykori osztálytársával utóbbi tevékenységbe bonyolódnék, mindenesetre kedves vagy. Nagyon remélem, hogy ez most jobban sikerül, mint a szilveszteri próbálkozásom.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.06. 15:13:09

nadine
a zoli aztat írta, hogy a szinbádban a sört fülespohárban, hanzli (hab) nélkül kérte...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 15:16:46

OK, lefotózom holnap, rendicsek? Talán mellé teszek még egy-rejtélyes darabot.

Kösz, Toma, sejtettem, hogy erről van szó. Jók ezek a szavak.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 15:24:07

Nadine!
A legutóbbi ívási próbálkozásod nem sikerült olyan jól? :)))

Csak a szokásos pénteki vidámság miatt! Ankh!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.06. 15:26:39

A pénteki vidámság hőfokát fenntartva eltávozok házimunkát végezni, ami teljesen méltatlan egy fáraólányhoz, de per pillanat megszökött az összes rabszolgám és sajnos elvesztettem a korbácsomat, nem tudok fenyegetőzni, a kérés, bár nem szégyen, ám teljesen hatástalan.

Mormogi Papa 2008.06.06. 15:28:00

Toma de Bombadillo, kövezz meg, ha nincs igazam (így, kábelen mit kockáztatok?) de mifelénk a "Hanzli" az a gusztustalan valami volt, ami a sör csapolása után a korsó tetejéről vékony fa lapocskával "levágott" fölös habból a csapoló alatti tálcában keletkezett… Nem volt tiszta, viszont abszolút buborékmentes. Rendes korcsmáros nem keverte bele a frissen csapoltba, csak a rabló jellegű. Viszont mélyen leárazva kiárusították a hátsó ajtónál a "szegényebb néprétegeknek".
Apropó: velem is utoljára Prágában esett meg 79-ben, hogy a csapos szó szerint ráütött a kezemre, mikor el akartam venni a magyar szokások szerint telecsapoltnak számító korsót: ő még várt kicsit, hogy ülepedjen, rácsapolt, míg a nedű teteje a hivatalos 0,5 L jelzésig nem ért, akkor a felesleget levágta, majd művét elégedetten szemrevételezve felém nyújtotta. :-)) Nyár vala, árnyékban 40fok, de nem haragudtam rá.
A mások sercsarnokban pedig valami elemi erő kiragadta a kezemből a letenni készült üres korsót, s csak amúgy a levegőben belenyomott egy telit… Az elemi erő a Pinkas söröző pincére volt. Az már csak hab a sörön, hogy a város számos jól karbantartott és nyitvatartó pisoir-ral dicsekedhetett :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 15:32:38

Fiam, nem, egyszerű kimozdulásra tettem tétova és nagyon elbaltázott kísérletet. Tán ma jobb lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.06. 15:42:54

Én most balra el, mindenkinek a legjobbakat ma estére!

tistedur 2008.06.06. 15:46:29

mindenkinek kellemes hétvégét..én most netmentes helyre távozom :)
legyetek jók vagy rosszak..kinek-kinek ízlése szerint :P

Benikuty 2008.06.06. 20:34:34

Nincs mél, távoztam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.07. 00:24:52

Uh, hát így mulattok, ha én házon kívül vagyok??? Bakker, ezt kb. másfél perc alatt gépeltem be, kidugott nyelvvel...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.07. 00:28:54

Ésésésésés meg sem jelenek a kommentekben? Hát ezért szenvedek ennyit? Na jó, ha továbbra sincs komment, a következőnél hagyom az első, javítatlan verziót. Aztán meglátjuk, mit léptek!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.07. 01:01:16

Most van az. Na kérem, kár, hogy nem vagytok itt , mert érdekes és tanulságos dolgok történtek velem.

Benikuty 2008.06.07. 05:02:03

Jó reggelt!
Beni füvezett, én tegnapi babgulyástól füveznék.
Esik.

Benikuty 2008.06.07. 06:00:53

A döglött kommentemet Toma poszja billentette ki.
Nem szívelem az olasz konyhát:(

jonnglenn 2008.06.10. 13:01:14

ezek mik ? :


· fél csokor újhagyma
· egy kisebb karalábé
· fél fej kelkáposzta
· negyed fej karfiol
· 1-2 doboz fehérbab-konzerv
· kevés zellerzöld
· olívaolaj
· só, bors


ezek nem mennyiségek. Hogy lehet így főzni ?

Útálom a fellengzősséget.
Méghogy " Felöntöm annyi alaplével, amennyi ellepi "
De mennyit mennyivel ?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.10. 13:16:11

Kedves Johnglenn! Majd a szerző válaszol, ha felébred. De szívből javaslom, hogy ha először kommentelsz egy baráti hangulatú blogra, akkor ne használd az "utálom" kifejezést. Pláne ne hosszú ú-val. Ha kérhetem.

Benikuty 2008.06.10. 13:28:05

Már pedig ezek mennyiségek kedves Jonnnglenn komám. Ha tetszik, ha nem:(

jonnglenn 2008.06.10. 13:52:38

bocsánatot kérek és megigérem nem próbálom többé szítani a kedélyeket holmi ócska kérdésekkel, melykre ezek szeritn a válasz olyan mint a keresztény hit. Isten túúúúggya !

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.10. 13:55:07

Johnglenn, nem szeretnék a szerző helyett felelni, bár számomra egyértelmű, miért így írta a mennyiségeket. Ha figyelmesen elolvasod a posztot, talán Neked is kiderül a titok.
Kedélyek szítására valóban semmi szükség, normális hangnemben is lehet kérdezni. Akkor talán a fogadtatás is kedvesebb lesz. Nem?

jonnglenn 2008.06.10. 13:57:59

nem kedvességre vágyom, hanem egy házikészítésü minesztrónéra !

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.10. 14:05:49

Akkor beszélgessen veled a harapós ló.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.10. 15:18:35

jonnglen

sajnos ezek ilyen mennyiségek. mégsem írhatom, hogy 3db tizenhét centis sárgarépa...
a receptben szerepel, hogy a annyi, és olyan zöldségeket lehet bele tenni amilyet csak akarunk. ízlés szerint. ez a recept csak egyfajta "szamárvezető". az meg, hogy "annyi alaplével amennyi ellepi" szerintem egyértelmü. addig öntöd rá az alaplevet, míg a zöldségek tetejéig ér a lé :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.10. 15:24:34

Toma, feltételezem, hogy "in medias res" barátunk súlyban szerette volna megkapni a hozzávalókat. Nyilván gyakorlatlan a konyhában, ami nem baj, de a köszönés sem erőssége. Ez inkább zavaró.
süti beállítások módosítása