Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Fiam: Nagy üröm a kiskert

2008.08.24. 05:00 fiam

Valami frisset szeretnék írni, valami ropogósat, amiből árad az újdonság varázsa.
Sajnos, ilyet most nem tudok. Állandóan régi emlékek tolulnak elő. Amikor ez volt, meg az volt. Például, amikor városból faluba költöztünk, és teljesen megrészegültünk a házhoz tartozó udvartól és a kerttől.
A kert maga volt a csoda. Burjánzott a gyom, felszántva, ki tudja, mikor volt, de nekünk maga volt a paradicsom. Ősz lévén, a felszántatáson kívül más dolog nem akadt. Csak a kertszomszédokkal ismerkedtünk.
Esténként franciakockás papírra vetettük, mit hova szeretnénk majd ültetni, minek a magját hova elszórni. Arra nem emlékszem, hogy miért épp ilyenre terveztünk, talán úgy gondoltuk, elegánsabb, mint a négyzethálós. Egy szónak is száz a vége, gyönyörű lett a terv, öröm volt ránézni.

 

 

Elalvás előtt a családfőt hallgattuk, aki nosztalgiával gondolt vissza gyermek- és ifjúkorára, amikor még segített édesanyjának a kertművelésben. Amikor fára mászott barackért és körtéért és szilváért és meggyért és cseresznyéért.

Gyermek- és ifjúkorában bő termést adott az ő kertjük. Ribizlit meg spenótot, egrest meg sárgarépát, tököt, paprikát, paradicsomot. Persze, semmit nem permeteztek. Boldog tyúkok szaladtak el kakaskodó kakasok elől, aranyos pipik birkóztak kukacokkal, kacsák hápogtak csalánért, nyulak szaporodtak folyamatosan, malackák röfögtek az ólban és a Buksi nyalta a kezét, amikor hazatért az iskolából. Minden „bio” volt és happy, magyarul boldog. Beleértve az embereket is. Majd mi is így élünk, ígérte.

– Én ugyan nem – replikázott porontyunk. – Anyu, ugye nem kell állatokat etetnem, meg kapálni meg fára mászni!?
– Meglásd, megszereted! Friss levegő, mozgás, utána finom hámi, saját paradicsom, saláta, őszibarack! – vigasztaltam.
– Saját tojások! – ragyogott az apja.

Sikerült megígértetnem lányunkkal, hogy az apja kedvéért, teszünk egy próbát.

Tavaszra már mindent tudtunk férjem gyermekkoráról, begipszelt karjáról, Buksi ejtette harapásnyomokról, ágyáról, amibe cica kölykezett. No meg a mintagazdaságról. Szinte láttuk, ahogy futott föl a bab, piroslott az eper, ment magba a karalábé vagy melyik zöldség.

Hamarosan elérkezett a vetés ideje. Miután sehol nem kaptam málnamagot, csak rosszalló megjegyzéseket, teljesen átadtam birtokunk irányítását a szakembernek.

Úgy döntöttünk, az első évben állatokkal még nem próbálkozunk, legyenek csak növények. Ez a döntés volt az egyetlen helyes dolog, amit tettünk.

Már a sárgarépamagok elvetése is nagy türelmet igényelt. A gyerektől és tőlem. Apuka kijelölte a barázdát, aztán közölte, hogy a középső ujjunkkal fúrjunk lukat, és minden egyes lyukba szórjunk egy, azaz egy répamagot. Lelkesedésünk egészen addig töretlen volt, amíg a kezünkbe nem nyomott két zacskót, zacsinként kétezer magocskával. Fruzsival egymás szeméből olvastunk, ő is, én is kétségbeesést láttunk a másikéban. Megvontuk a vállunkat és a határvonalat: ilyet nem vagyunk hajlandók csinálni! Persze, ezt a ház urának nem mondtuk meg, csak elszabotáltuk a lyukas akciót. Különben is, mit kezdenénk négyezer darab jól fejlett répával majdan?

A tökös hadművelet már egyszerűbb volt. Füves területet kerestünk, mert fészket kellett készíteni a tökmagnak.

Ekkor kezdődött a kertháború kuncogós korszaka. Részemről a téli mesékre visszagondolva, házastársam fejét ugyan legenda övezte, de dicsfény nem.

Egyre kevésbé hittem szakértelmében és ugye, tudjuk, hogy mivel jár, ha a feleség feltétlen bizalma meginog az ő férjében!? Tekintélyvesztéssel. S ami még ennél is rosszabb, ezt a gyerek is látja, mi több, ő is kételkedni kezdett atyja omnipotenciájában, habár ezt a szót akkor még nem ismerte.

Sajnos, a növények sem ismerték az általuk megszokottakkal ellentétes nevelgetést. Értetlenül álltak az előtt, amit a birtokos megkövetelt tőlük. Nem volt más választásuk, mint fellázadni. Egyszerűen nem bújtak ki a magból. Ha mégis, palántasorban adták fel a küzdelmet. A vízhiánytól kiszáradtak, a melegtől elfonnyadtak.

De erős várunk volt a mi répamag-akciónk. A kert különböző pontjain nőttek ki a sárgarépák. Egyértelműen a szél volt a hibás, az hordta össze-vissza a magocskákat. Abban az évben répát ettünk répával.

A Nagy Túlélő-show nyertesei

Még az eprek hálálták meg leginkább, hogy hozzájuk nem nyúltunk. Egyik kedvenc gyümölcsünkből kedvünkre lakomázhattunk. Rokona vagy névrokona, azóta sem tudom, a faeper örvendeztetett meg még bennünket nap mint nap, amíg egyszer össze nem tévesztettem egy dundi hernyóval …

Egyébiránt a paradicsom maga lett a pokol. A gyerek egy életre megutálta a növénygondozást. És természetesen mindennek én voltam az oka. Hogy miért, az máig nem derült ki. Viszont a hat kutyánkat imádtuk. Főleg azért, mert egyik sem harapott.

Mondom, én szerettem volna valami frisset írni, valami ropogósat, de mit tegyek, ha ezek az emlékek tolultak fel!? Na, azért nem teljesen véletlenül. Az azóta felcseperedett leányunk udvarlója nemrég mesélte, hogy elég nagy gazdaságuk van, többek között répaföld is, és mindig elkél egy segítő kéz…

Nem tudom, bimbózó kapcsolatuk kinyílik-e vagy még palántasorban elfonnyad?

Én szorítok, mert nagyon rokonszenves fiatalember.

Ilyen kert való nekünk

84 komment

Címkék: kert szösz fiam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzuka 2008.08.24. 07:07:07

jóregg!

remek kis irás fiam, nagyon élveztem!!!
a répa attak ismerős, de erről majd később...
most kááávééét:)

Benikuty 2008.08.24. 08:28:37

Édes Fiam, uborkát nem ültettetek. Mert írtad, hogy hiánycikk:)

Benikuty 2008.08.24. 08:30:56

Jó reggelt, voltam friss zsömiért, esetleg egy reggeli szendvics valakinek...?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 08:37:08

Jó reggelt!

Köszi, Zuzuka!

Beni, azóta visszaköltöztünk szülőfalumba, ahol a családi házat fél méter szer három méteres udvar szegélyezi. Na jó, van oldal-előkert, abban két darab orgonafa díszeleg egy bokor pünkösdirózsa no meg némi páfrány társaságában. És ott van még a kuka is.
Igaz, ez nem jelenti azt, hogy ne ültethetnék uborkamagot vagy palántát. :)

Az igazság az, hogy nekem a kertművelés igen magas tudomány.
Valamint szegény neoexem lelkesedése is megcsappant némileg :)
Inkább maradunk uborkátlanul.

maybach 2008.08.24. 08:38:06

Jó reggelt, jó szurkolást!
Ma különösen, mert el kéne kalapálni az USA-t vízilabdában.
Fiam!
Hehe!
Apukámnak egyszer kellett valami növényt kigyomlálnia. Egyszer.
Én meg sokmindenben hasonlítok rá.

Benikuty 2008.08.24. 08:43:58

Maybach, eléggé aggódom az általad említett ügyben.
Szerinted kinek fújnak majd a bírók?:((

Pálcika 2008.08.24. 09:49:49

Szép reggelt!!!!
eddig aludtam,annyira kimerített az elmúlt két nap maratonimunkája,hogy meglepő módon most ébredtem.
még kissé kótyagos vagyok kávé nélkül,de mindjárt főzök egyet(vagy kettőt)és elolvasom Fiamat és Benikutyot is.ígérem:)

Pálcika 2008.08.24. 09:50:32

góóóólllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pálcika 2008.08.24. 09:51:33

megint gól!!!!!!!!4:3

Pálcika 2008.08.24. 10:01:29

még csak egy kávét ittam de a vízilabda miatt,a vérnyomásom az egekbe.felébredtem!
nó kezdődik a második negyed!kicsit később olvasgatok,ugye megértitek:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.24. 10:02:52

Jó reggelt! Fiam, én is el akartam köszönni este, de egy cseles villám másképp gondolta. Utána nem mertem bekapcsolni a gépet újra. Tehát most mondom, hogy jó éjszakát.

Pálcika 2008.08.24. 10:04:11

6:6 kezdek feszült lenni

Pálcika 2008.08.24. 10:06:56

8:6 gyönyörű gól volt

Pálcika 2008.08.24. 10:15:51

nó,ezt a gyönyörűséget megadták 9:8

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.24. 10:27:21

Szia, Pálci! Már köszöntem az előbb, de úgy tűnik, a nagy drukkolásban nem vettél észre:)
Nem baj, én most úgy is elmegyek itthonról... Jó mulatást, és persze, hajrá, magyarok!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 10:30:03

"... amilyen keze neki van!"

Szia, Pálci! :)
Szia, Maybach! :)

maybach 2008.08.24. 10:55:31

A Nap süt, az élet szép!
OLIMPIAI BAJNOK A VÍZILABDA CSAPATUNK!!!!!

Benikuty 2008.08.24. 10:58:54

Hűűűűűha!
Férfiasan bevallom, könnyeztem az örömtől:))

Pálcika 2008.08.24. 10:59:52

nyertünk!!!!!!!!!!!!
jól drukkoltam na,csak közben megőszültem az izgalomtól:)))))de sikerüüüüüüüült!!!!!!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 12:15:14

A mai ebédet a vízilabda csapat tiszteletére ettük! :)

Meg persze tisztelet a többi sportolónak is!

Pálcika 2008.08.24. 12:27:47

Fiam,ez is jó írás!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 12:51:06

Köszi, Pálci!
Te meg a vizes hapsiknak (is) jól szurkoltál!
Ez az igazi vizes póló verseny! Nem a csajoké a Balcsin! :)

2008.08.24. 16:44:38

fiam, klasszul tudsz írni, ezen is jót mosolyogtam :)

gratula a fiúknak, bennük bíztam

Zuzuka 2008.08.24. 17:45:18

Pálci:))))))
Te aztán jól leközvetitetted a meccset!

SZÉP VOLT FIÚK! GRATULÁLUNK!
az egrieknek személyesen adom át:)
no és K. Dénesnek is ha erre jár!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 21:03:19

Köszi, Jé!

Most mindenki ünnepel?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.24. 21:05:35

Én nem ünneplek, csak most értem haza. Vagy kötelező?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.24. 21:41:40

De nagyon örülök a győzelmeknek, tényleg! Tegnap az olimpiai összefoglaló összes győztesével együtt sírtam, nemzetiségtől függetlenül. Normális vagyok-e?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.24. 22:06:21

Na, jól kibeszélgettük magunkat, jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.24. 22:48:47

Most mentek el a szívemnek nagyon kedves vendégek.
Én is jó éjszakát kívánok mindenkinek!

spájdernecc 2008.08.25. 05:18:00

Jó reggelt!
Sok kávét!
Utolrára mondon:
Földön fut: Szamóca / hívják epernek is /
Fán van : Eper / hívják szedernek is /
indás és szúrós: Szeder

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 05:35:08

Jó reggelt!

Szia, Spájdi! Akkor nem is szoktam tévedni! :DDD


Jajajajajj! Vége a szünetnek, kezdődik a suli!
Viszont jó, hogy CSAK angol lesz és más semmi! :)

Szép napot Nektek!

maybach 2008.08.25. 07:49:31

Jó reggelt kívánok!

Nadine!
Én legutóbb akkor sírtam együtt mindenkivel, mikor jól tökönrúgtak labdával.
Mindenki mástól hatódik meg.

De valóban jó látni a sportolók örömét.
Sok sok lemondás és munka van mögötte.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 08:13:24

Jó reggelt.

Fiam, akkor jelentősen megcsappan a kifogás-tárad pl. blogügyileg:)

Maybach, nevetni fogsz, én a kíváncsi kamerás műsorokon is simán elbőgöm magam, amikor megmutatják az átvert alanynak a kamerát, és az illető megkönnyebbülten felnevet. Úgy látszik, az emberek öröme van rám ilyen hatással. Igaz, engem még sosem rúgtak tökön.

maybach 2008.08.25. 08:45:43

Van amit nehéz szavakkal leírni.

Zuzuka 2008.08.25. 09:10:59

jóregg mindenkinek!

maybach, kora reggeli sport?:)
itt sok-sok levél, fúúúú nem látszik az asztalom!
annyira nehéz visszarázódni a szabadság után, de megpróbálom! hajrá hajrá... kávé kávé...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 09:12:43

Szia, Zuzu! Ja, hogy nem falevelekről beszélsz...:)

maybach 2008.08.25. 09:14:45

Pedig azért fura ám.
Ötévesen egy nem létező Unkas nevű indián halála, most meg egy halom nagydarab pasi, akik vízben labdát dobálnak, meg verekednek.
Hogy egyéb különös dolgot ne is említsek.

maybach 2008.08.25. 09:23:06

Az szerintem normális.

Benikuty 2008.08.25. 09:28:04

Szép napot!
Sikerült 90 perc alatt 14 km-t megtenni az Árpád-hídig:(
Maybach, a többiek miért sírtak, he Te lettél tökön rúgva?:)
Elég sunyi, meg durva sport ez a vizilabda, de ezt halkan mondom, mert én is szeretem. Nem a vízalatti felvételeket.

Benikuty 2008.08.25. 09:30:35

Spájdi, felénk van földieper, meg faeper.He?:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 10:15:00

Éhes vagyok, és nincs kenyerem. Jaj.

muskotály küvé 2008.08.25. 10:18:42

Sziasztok!

A vízilabdát mi is végigizgultuk, 3-ra lett ebéd.
A meccs után mintha a Kiss Gergő (aki a közelünkben lakik) anyukáját láttam volna a CBA-nál, piros szemekkel... Nála jobban szerintem senki nem könnyezett, de büszke is lehet a fiára...

fiam, csak nem pedagógusok vagytok? Az én szüleim azok, és mi is falura költöztünk Pestről. Apám is lelkesen, de szakértelem nélkül kezdett el kertészkedni, ahol a mi szerepünk a gyomlálás és hasonló nemszeretem dolgok voltak. Viszont anyukám tanyán nőtt fel, így azért volt termés is.
Ahhoz képest, hogy mennyire utáltam, ha strandolás helyett a gyomokat kellett huzogatni, most én is szívesen termelgetek ezt-azt. Esetleg majd írok róla, mit hogy érdemes, hátha valaki kedvet kap hozzá :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 10:24:54

Hehe, én vagyok önmagam nyolcezredik látogatója:)

maybach 2008.08.25. 10:27:47

Azért mennyivel jobb így pityeregni, mint vereség után sírni.
Meg a kertben szedni a paradicsomot is jobb, mint megvenni.

Zuzuka 2008.08.25. 10:52:14

Nadine, gratulálok!!!
magadnál vagy:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 11:39:40

Spájdernecc Nagyuram hangján megint a színtiszta igazság szól - bár sokan nem akarják meghallani. Ennek legfőbb okát és célját pedig abban látom, hogy spóroljanak - ugyanis mennyivel rövidebb kiírni azt (helytelenül) hogy EPER, mint a megfelelő nevet (helyesen), hogy kerti szamóca. Meg persze erdei is van. (A piacon se írják már ki, hogy PARADICSOM, mert az hosszú, kopik a kréta - mindenhol csak a bizalmaskodó PARI áll… a bizalmaskodással én meg nem állok pariban :-)
Eladdig, hogy a mai nyelv (nem)állapotokat a latin mintájára bízvást hívhatnánk "Vulgáris Magyar" nyelvnek :-( És ezúttal nem az angolban "négybetűs szavak" megjelölésű csoportra gondolok…
Helyesen tehát van:
kerti szamóca, erdei szamóca (a földön teremnek), valamint
fehér- és feketeeper (fán terem) és végül
fekete szeder és szeder (esetleg piros), ami bokorfélén nő és szúrós tüskék védik. Jó Grillus Vilmosénekel a Szederbokor-ról gyerekeknek a "biciklizős" lemezén :-))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 11:41:51

Bocsánat a tévedésért - természetesen GRYLLUS Vilmosra gondolok!
Kérem a tücsköket is, meg ne sértődjenek…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 13:48:39

Szervusztok!

Hogy én már mit nem tudok ángolul írni!? Pölö baráti levelet az amerikai barátomnak, méghozzá arról, hogy aktívan töltöttem a hétvégémet, kenuztam, vindszörföztem meg egyéb csacskaságok voltak, no és még lehetett választani póniglást is, de én megkíméltem a pónikat. Minden nagyon szép és jó volt és még a kenuba is befértem, viszont kellett választani valamit, ami nem ment túl jól, hát én a tájékozódási sétát választottam és pont ezért a kórházból írtam My friend uncle Sam megszólítással (igen, kisbetű itt az uncle)a levelet, mert képzeletben eltévedtem az erdőben és az ég már nagyon dark volt, mire rámtalált a mentőcsapat, addig nagyon sírtam és még nagyon fáj a karom meg a lábom és bízom benne, hogy Sam meglátogat, addig is cheers-olom.

Az egészben az a vicc, hogy pont ennek az eltévedősnek van valóságalapja, mert egyszer eltévedtem a Balatonban, persze úszni azt nem tudok és a hínártól is félek, de azt majd egy posztban megírom.

Most gyorsan válaszolok az előttem szólóknak, habár kevesen szólítottak meg.
Egyikük Nadine.
Igen, ámbár a láncaimat épp most vitték Pestre. Remélem nem is hozzák vissza őket! :)

Maybach, Unkas nekem is megvolt. Már sírásilag. Akkoriban divat volt sznoboskodni, hogy így, meg úgy, pfúj indiánoskönyvek. Pedig minden kis úttörő tanulhatott volna tőlük, ahogy én is tettem :) A Nagy Indiánkönyvet az egyik húsvétra kaptam anyuéktól, akik nem igazán tudták, mi érdekel igazán, csak azt, hogy mindig könyv van a kezemben. Kinézték a legvastagabbat és azt vették meg. Elolvasván azóta gyanakszom minden fehérbőrűre! :)

Zuzuka! Én is falevelekre asszociáltam... :)

Beni, 14 km-t 90 perc alatt lefutni nem is olyan rossz. Nekem biztos nem menne! :)

Küvé! Igen, félig pedagógus vagyok, félig népművelő és jelen pillanatban teljesen állásnélküli.
Eredeti szülőfalumban, ahol most újfent élek és remélek, nem volt és nincs is kertünk. Apu bérelt a környéken egyet, amikor nyugdíjas lett, hogy ne unatkozzon. Hát nem is unatkozott, de mi akkor is mindent a zöldségesnél vettünk. Ugyanis a legfőbb munkaeszköze a kertben a collstok, a vízszintmérő és a spárga volt. Minden ágyásnak tökéletesen párhuzamonak kellett lennie minden ágyással. Amit karózni kellett - és ugye, ha már elegendő karó áll rendelkezésre, akkor mindent lehet -, ott a karóknak kizárólag egyforma magasnak muszáj volt lenniük.
Ha értettem volna növényül, biztos én is jókat röhögtem volna! :)
Pedig apu parasztivadék, bár a lovakon kívül nemigazán szeretett semmit, olykor saját családját is beleértve, s mint a helyi takarékszöv. visszavonulásra érett vezetője ment nyögdíjba. Ez némiképp magyarázza a vonalzó-pontos, precíz számolás-rend,fegyelem, pedantéria szentségét.
Csak még egy kis adalék a férfiak - úgy látszik általános - lyukfóbiájához: apu nem tudott úgy kávét föltenni, hogy a kávéfőző ne robbant volna vagy legalábbis ne folyt volna ki a kávé oldalt. Aztán egyszer valaki bebeszélte neki, hogy a kávé közepére a mutatóujjával lukat kell fúrni és így nem lesz gond. Csoda, de működött. Olyannyira, hogyha mi voltunk a sorosak kávéfelrakásban, mindig ellenőrizte, hogy fúrunk-e!? :D
Jaj, mennyi kedves emlék!

Mormogi Papa! Kösz a felvilágosítást. Egész szakembernek kezdem érezni magam.:) Nem is tudom, lehet, hogy én is bérlek valahol kertet és mindenféle, -fajta epret fogok termeszteni.
Mert az állatokat tenyésztik, ugye!

Uff! Megjöttem!
Már úgy feszített ez a félnapos szótlanság! :)

maybach 2008.08.25. 14:13:32

Hehe!
Apósom szegény rendszeresen kihagyta a kávéfőzőből a szűrőt. Mert az olyan volt, hogy kellett bele a kávé tetejére.
Egyszer megkért a mama, hogy én főzzem le a papának kávét, mert neki valami dolga akadt.


Nagyon jól sikerült törökös kávét ittunk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 14:52:09

:D

Azt hiszem, áttérek a Free Nadine helyett a Close Kenny csatakiáltásra...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 17:14:50

Mg mindig az ír sör a tippem, két "L"-lel :-)))
Fiam, egészségedre a kibeszélést. Nagyszerűen sikerült.
Kávéfőzésnél nekem másféle hóbortjaim vannak, mivel Édesapám tudott jó kávét főzni. Már írtam, hogy egykor a gyárban (két évet voltam a kerosztályon) a nyugdíjba vonuló idősebb kolléga, aki addig a kávét főzte, engem kért fel utódul… és rám hagyta a kávéskészletét. Mert meggyőződött róla, hogy nem csak a szívemet teszem bele :-)
Nem emeltem az árakat, nem rontottam a minőséget (sajnos a Pilvax kávét megszűntették - miért mindig a legjobb dolgokat szűntetik meg, s csak a drága meg a rossz marad a nyakunkon?) és így minden kb. harmadik csése saját kávém ingyen volt…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 17:17:33

A sör neve még mindig Kilkenny… amúgy ajánlanám Piroska vadászát a jó célra. Belevarrni a köveket és elsüllyeszteni, mint egy mór kalózbárkát!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 17:41:32

Ha meg fennmarad, akkó boszorgány! Vagy mégse?
Mind1, a biztonság kedvéért majd teszünk (róla vagy rája??? mindig elf. . . mit is akartam mondani?).

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.08.25. 18:21:22

Kikapcs. ford.
(De lehet Renault is…)
Otthon megpróbálok netet csikarni a családtól - amibe hál' Istennek nem üt… pedig megint(em) volt vihar(kabát).

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 18:31:31

Maybach: :D

Nadine! Reméljük Glenn Close nem perel be a névadásért!?

Mormogi Papa!
A kávé vagy jó vagy rossz. :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 18:43:22

Jó, hogy kibeszéltem magam, mert most agyvérzést kapnék, az tuti. Neoexem előbb jött haza a vártnál (nem, nem lepett meg) és közölte, hogy a tanfolyam, melyre oly lelkesen jár és támogatott, az nem egészen úgy támogatott, ahogy a szerződésben van, hanem emígy értelmezik: ŐK TÁMOGATJÁK A TANFOLYAMOT!
Tehát nem elég, hogy május óta hitegetik őket a pénzzel, most már biztos, hogy nem kapnak és nem is jár nekik.
Csak akkor azt nem tudom, miért kaptak kedvezményes bérletet meg egy csomó ingyen-tankönyvet, meg díjmentes vizsgalehetőséget?
Megnövekedett önbizalmamnak köszönhetően én, ha nem rendezik a dolgokat feljelentem őket a rendőrségen megtévesztésért és csalásért, a Fogyasztóvédelmet is megkeresem, meg azt az EU-s pályázatot kiíró céget, aki indította ezt a képzést, az újságokat és az elektronikus médiákat, beleértve az internetes közösségi oldalakat és névvel címmel együtt megírom a történteket.
Azt mondja neoexem, hogy két szerződést írattak alá velük, a másodikat a tanfolyam közepe táján, sebtiben. Nyilván ő is hibás volt, hogy nem nézte meg alaposan, de ott kidumálták, hogy miért kell még egy szerződés és azt haza sem hozhatták tanulmányozni.
Lüke volt, de annyira megbízott bennük!
Komolyan megüt a guta!
Egyszerűen olyan elegem van, hogy mindenhol csak kihasználják az embereket!
Nem tudom, hányan vannak a csoportból, akik így jártak, mert egyelőre nem lehet neoexemmel leülni beszélni, mert annyira ideges.
Na, megint jó sokat írtam és magánügy, tudom.
Illetve talán ez már nem is annyira magánügy.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 19:24:47

Fiam, kezdd a Fogyasztóvédelemmel, nagyon hatásos a megjelenésük. Nekem általuk sikerült anno egy bútorkereskedő cég sz@r kanapéját végre tisztességesen megjavíttatnom. Mindezt négy hónapi levelezést és kamuzás után.
Amúgy meg az agyam eldobom ennyi szélhámostól...:(((

2008.08.25. 19:46:14

sziasztok!

a fogyasztóvédők tényleg jó ötlet, mostanában harapnak az ilyen szivatásokra. egyébként sajnálom, hogy így jártatok!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 19:58:54

Köszönöm az együttérzést és a megerősítést!
Igazán sajnálom, hogy ezzel terheltelek Benneteket, de írni nekem könnyebb, mint beszélni valakivel ilyen dolgokról.
Neoexem lassan (ki)hallgatható állapotba kerül.

Benikuty 2008.08.25. 20:07:51

Csatlakozom én is Fiam, csak az én mai sebeim is épp elég mélyek, de nem nyalogatom tovább őket. Nem is beszélek róluk. Most.

Pálcika 2008.08.25. 20:20:36

Szép estét!
Fiam hívd fel az esélyegyenlőséget,nagyon kedvesek és segítenek :0613367843

szia Mormogi:))vége a nyaralásnak?
szia Zuzuka,nem is mondtad,hogy szabin voltál!!!jól telt?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.08.25. 21:20:32

Én kérem szépen felborulok. Ez a mai facsonkolás nagyon kimerített lélekben.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.08.25. 21:32:13

Köszi, Pálci!

Elfáradtam, megyek én is pihenni.
Köszönök mindent!

Zuzuka 2008.08.25. 21:34:02

szia Pálcika!
megérdemelt szabadságomat töltöttem a Balatonnál
napozás, hüsölés és a többi kötelező program, lángos, halászlé, kajakozás, vizibicaj, strandröplabda...
1 hét hawaii!!! olyan lettem, mint egy rézbőrű:)

látom itt is zajlott az élet:)

Benikuty 2008.08.25. 21:58:48

Megpróbáltam a második első részt megírni. A harmadik bekezdésig jutottam, mert túl sok lett a keresztút,így elakadtam, de nem baj, mert legalább elkezdtem:)
Fiam, kemény légy, mint a Rolling Stones. Csak semmi kímélet.
Pálci, ÍRTAM KÖRMÉLT! Naggyal kérted:)
Toma él, csak fest hatezerrel, jelentem alássan:))

maybach 2008.08.26. 07:55:35

Fiam!
Én is a Fogyasztóvédelmet javaslom. Már volt, hogy bevált.
süti beállítások módosítása