Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Burgonyagratin

2008.10.01. 05:00 Bombadil Toma

 

 
Nadine örömére egy krumplis recept:) (És tényleg!:) – a szerk.)
 
A burgonyagratin (ejtsd: gráten), más néven csőben sült burgonya, a köretek közül az egyik legfinomabb, ha egyáltalán köret… Szerintem inkább egy nagyszerű egytálétel. (Ezek a franciák tudnak valamit!)
 
Két dolog lényeges ennél a receptnél. A jó minőségű krumpli (közepes méretű, kifejezetten főzéshez való), és hogy egyforma vastagok legyenek a szeletek. Ilyenkor kerül elő a kamrából a jó öreg szeletelőm, ami még a „hiperszuper teleshopos végyalu” elődje.
Fontos még, hogy odafigyeljünk sütés közben (ne égessük meg, de azért kellően átfőjön)…
 
Hozzávalók:
 
·        1 kg burgonya
·        2 dl tejszín
·        2 dl tej
·        5 dkg vaj
·        5 dkg parmezán vagy Grana Padano (elhagyható)
·        1 gerezd fokhagyma
·        só, bors, szerecsendió
 
Előkészületek:
 
A burgonyákat megpucolom és vékony, 3-4 mm vastag karikákra szeletelem, majd a szeleteket egy papírtörlővel megszárogatom.
 
Elkészítés:
 
Fogok egy kerámia sütőtálat, amit alaposan bedörzsölök fokhagymával és kivajazom az alját.
Lerakok egy réteg burgonyát, kis átfedéssel, hogy úgy feküdjenek, mint a halpikkelyek vagy a tetőcserepek. Sózom-borsozom, majd újabb réteg következik. Ezt is sózom-borsozom (fontos, hogy minden réteget alaposan beízesítsünk). Addig folytatom a rétegezést, míg elérek a tál peremétől egyujjnyira (kb. 5-6 cm magas rakott burgonyám van, vastagabbra ne rétegezzük!).
Közben a tejet és a tejszínt összekeverem, megsózom, reszelek bele egy negyed szerecsendiót, és az egészet a krumplikra öntöm. Reszelek rá parmezánt (elhagyható, ha köretnek szánjuk, vagy más féle sajttal pl. Gruyère-rel helyettesíthető), és a felkockázott vajat elosztom a tetején.
170-180 fokra előmelegített sütőbe teszem, és másfél óráig sütöm (ha nagyon kezd megbarnulni a teteje, letakarom egy alufóliával). Kész!
 
Tippek, trükkök:
 
Franciaországban sok szakács úgy készíti, hogy amikor megsült, megpuhult a krumpli, kiveszi a sütőből, egy villával összetöri kicsit és átforgatja. Majd még önt hozzá tejszínt és visszateszi a sütőbe. Ezt megismétli többször, így akár négy órába is telik, mire kész lesz a gratin. Persze, a franciák sajtot nem tesznek bele.
A burgonya gratin csak frissen elkészítve az igazi, bár lehet melegíteni. Köretként leginkább sültekhez, vagdaltakhoz illik. Önálló fogásként kevés salátával tálalhatjuk. Én néha csak egyszerűen kiszedem a sütőből, és úgy melegében, a sütőtálból megeszem:)
Nincs is talán ennél jobb! A tejszínben lassan vajpuhára főtt burgonya, rajta a finomra sült kéreg…
Egy palack chardonnay-t érdemes bontani hozzá.
 
Elkészítési idő: 2 óra
Költségek: kb. 900 Ft

141 komment

Címkék: gasztro vega krumpli recept toma köretek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.01. 20:18:44

Visszavonom, kb. akkora, mint a nagy teásdoboz. Fél centi differencia van köztük.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.01. 20:21:44

itt vagyok! bakker itt nincs szélessáv!:( azután sikerült rácsatlakoznom a korház routerére, de az egy idő után ledobott. most szélessáv nélkül netezek, de ennél egy gleccser is gyorsabban mozog...

nadine
a mailedre: aszem pont olyan vastag mint a te számlapod, meg is írtam anno, hogy pont olyan szerkezet kell, és minden paramétert megnéztem akkor.

a költségek a fenti mennyiségre (hozzávalók) vonatkoznak összesen. hogy ez most hány személy, az a befogadóképességtől függ:) köretnek, elmegy négy személyre, egytálételnek, egy-két személy.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.01. 20:24:12

Toma, akkor nem jó, amit hoztam, de nem baj, csak idő kérdése, mikor jutok a Neked megfelelő szerkentyűhöz.

Jól vagy a szélessáv-hiány ellenére?

Egytálételnek ez a krumplika egynyulas adag. Hidd el!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.01. 20:36:13

Szia Toma!

Írd meg, mivel szórakoztassunk!!!

Nadine, majd kép is lesz a dobozkáról, ugye?!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.01. 20:58:20

Leesett a szélessáv-hiány!
Szélessav-hiánynak olvastam.
Gondoltam, még erről a betegségről sem hallottam, ami ugyan nem azt jelenti, hogy nincs is.
Akkor a savaid ugye rendben vannak? :)))
Nem érzéketlenségből írom, meg nem is gúnyolódásból, csak szeretném, ha mosolyognál. Mondjuk azt sem tudom, hogy bánatos vagy-e, Toma?

Benikuty 2008.10.01. 20:59:16

Én meg itt listát írok, telefonálok alapanyagok után, délelőtt még Küvét is felhíttam a Tátrában, mit is hozzon. Válogatom a borokat, rendeltem házi cipót is. Most egy zabszemet hosszában ketté, talán az be...:)) Fér.
Kikerestem Alain Ducasse padlizsánkrém receptjét. Ez megnyugtatott:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.01. 21:00:23

Beni, ezek szerint a padlizsán gyógynövény:)

Fiam, idővel biztosan.

Benikuty 2008.10.01. 21:01:08

Találtam kapirgálós pipéket a bográcsba, oszt csak a zeszem kellett használni:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.01. 21:23:20

Én most elköszönök, jó éjt mindenkinek!

Benikuty 2008.10.01. 21:27:53

Jó éjt Nadine, jó éjt mindenki.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.01. 21:32:44

Hú, kis koránalvók!

Szép álmokat, Nektek!

Tomával még lassúzok, ha itt van. ?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.01. 22:23:09

Akkor megyek én is pihizni!

Kellemes estét, szép álmokat!

Pálcika 2008.10.02. 08:15:20

Szép reggelt!
kávét(tízórakkor is)

2008.10.02. 08:47:58

jó reggelt!
hétvégét!!!

maybach 2008.10.02. 08:50:50

Jó reggelt kívánok!
Toma!
Vigyázz magadra! Veszélyes helyen vagy.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 09:12:17

Jó reggelt!
Italokat!

Toma, ne hagyd, hogy bántsanak!

Maybach, ne ijesztgesd szegényt! :)

Zuzuka 2008.10.02. 09:16:28

jóregg!
kávéka?

Toma, keskeny sáv, széles ágy - kórházban ez a lényeg, meg még 1-2 dolog...
úúúúútálom a kórházat!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 09:20:45

Jó reggelt. Ma korán akartam kelni, ennek megfelelően felébredtem fél háromkor, össze-vissza forgolódtam, majd úgy elaludtam egy macska segítségével, hogy most tértem magamhoz. Bakker!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 09:35:25

Ismerős ez a ráalvás :-)
Zuzuka, nem csak Te...
Tomának szélesebb sávot! Megszavazzuk ezt is, vagy mehet natúrba? És jó leleteket, még ha nem is rég ész...
Kávét minden napszakban !
Spájdernecc Nagyuram, majd bentről küldök mélt és ne törődj a fanyalgókkal. Nem veszik fel a versenyt a hidalgókkal...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 09:37:19

Akartam versbe (és ráncba) szedni, de leírom Nektek is a ma reggeli agymenésem:
Biztosan nem én vagyok az egyetlen, akinek reggelente biorigmus-problémái vannak :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 09:39:11

Ezért nem volt versbe.
Ha van otthon levestésztátok, raktok a levesbetét?

Zuzuka 2008.10.02. 09:47:34

CSaK a betűlevesbe Mormogi:)
és olvasgatjuk is...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 09:50:20

Na, ehhez én túl kómás vagyok... Viszont telefonon jelentkeztem a versenyre. Először életemben önként.

Zuzuka 2008.10.02. 09:58:58

most olvastam, IGEN Nadine!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.10.02. 10:20:20

Nos, jó reggelt, jó szurkolást!
Micsoda finomságok vannak itten :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 11:16:02

Rendben, Zuzu, számításba vettelek Téged is!:)

2008.10.02. 12:35:40

Nadine, ez a verseny hogy lesz? Kiválaszthatod néhány tárgyadat, és azokat nevezheted be?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 12:56:26

Szavazni is lehet az alkozókra-alkotásokra?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 13:18:13

Fiam, milyen praktikus dolog is, ha az ember lánya kollégiumba vagyon, de nem kétszáz kilométerre hazulról :-)

Láttam viszont elektromos teniszütőt - azazhogy ilyen formájú, 9 voltos gasábelemről működő elektromos rovargyilkot. Nem túl szimpatikus, de valóban működik, csak a szúnyoghajkurászás kicsit problémás vele a mennyezeten :-(
De ha rá tudja az ember tenni a rovarra, és megnyomja a gombot, akkor nagy csapás éri. Mármint a rovart. Azért nagyobb "fogás" (lódarázs…) esetén nem árt többször nyomni a gombot…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 13:25:07

Jé, kiválasztanám, de gyakorlatilag nincs kész tárgyam:)

Igen, max. öt alkotást lehet beküldeni/bevinni. Két kategória van, a hobbi és a professzionális, utóbbiba neveztem, mert én el is adom, amit készítek. Lesz két szakmai zsűri a két kategóriához, ezenkívül lesz a szavazásos "népítélet". Engem főképp utóbbi érdekel.

Úgyhogy most „alkotok”, mint Villám Géza/Gizi.

2008.10.02. 13:33:25

... és közben festesz, gipszelsz, felújítasz. Nem fogsz unatkozni mostanában :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 13:36:21

M. P., a csótányok még az atomtámadást is túlélik, sőt, egy kis sugárzás még jót is tesz a méretüknek.
Azt mondta a Fruzsi, volt intézményes csótányirtás is. A nagyok feldobták a tappancsukat. A bébik meg mára már felnőttek. Mármint a csótányok. :)
Csótányi kör.

Teljesen begőzöltek a csopitársaim a hétvégi buli miatt. Beöltöznek mindenfélébe, többek között Télapónak miszerint Mikulásnak.
Áááááááááá, mi lesz itt!?
Miközben persze Rátok is sűrűn fogok gondolni!!!

Nadine, majd gondolom megírod, hol lehet leadni a szavazatunkat!?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 13:46:14

Jé, jól mondod: amíg szárad egy réteg valami, addig arrébb húzok odalent egy akármit, aztán felsöprök, hogy minél kevesebb por keringjen a lakásban, közben leragasztok festőszalaggal egy-két ablakkeretet, és fejben agyalok a másik darabon... Éjjel alig tudtam aludni, nem voltam képes kiverni a fejemből, mit is kéne csinálni:)))

Fiam, ez nem online verseny. A Petőfi Csarnokban okt. 11-12-én van az évente megrendezésre kerülő Kézműveskiállítás és -vásár, annak a kísérőrendezvénye a dekupázsverseny. A helyszínen lehet élőben leadni a szavazatokat. Ráadásul úgy, hogy a tárgyaknál csak kódszámok állnak, hogy ne lehessen tudni, kinek a műve. Na nem mintha nem mondhatná el bármelyik készítő a barátainak, hogy mivel is fog versenyezni:)
De én nem vagyok csalóka. Aki ismeri a munkáimat, úgyis rájuk ismer.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 13:48:18

Fiam, amúgy biztosan találnál mindenféle kézművescuccot a mányoki asszonykórusnak. Gondolom, a gyöngyfűzés is megjelenik majd a vásáron mindenféle formában...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 13:49:17

De akkor ugyi nem Gyedma Rózának öltöznek, nem?
Ha nem vagyok Windischgrätz, mi leszel, ha beöltözöl?

Én egyszer voltam keresztrejtvény még általánosban. Nem nagy cucc, csináltam egy papírból olyasmit, mint egy miseruha (vagy a három testőr lebernyege, szabadonválasztott), azon volt a keresztrejtvény elöl, a meghatározások (persze csak jelképesen) hátul, a kezemben meg egy fakalapács, azzal törtem a fejem :-)

(Már megint dicsekszem: díjazták.)
Ja egyszer nagyon gyorsan kellett kitalálnunk valamit minimálköltségből Mormoginéval, akkor öltöztünk Yin és Yan-nak :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 13:54:52

Nadine, jó hogy írod, mert az a jövő hét szombat-vasárnapja!
Ráadásul bármilyen hihetetlen: naponta elmegyek a Petőfi Csarnok elött a trolival, néha az egész Ligetet teleragasztják reklámokkal, most meg nulla...
Mondjuk mikor az a bizonyos Ausztrál gitáros lépett fel, akkor se volt hírverés :-(((
Meg a múlt hónapban sem, mikor a Blood Sweat & Tears lépett fel a borzasztó nevű Müpában.
(Az épület szerintünk Birodalmi Cirkáló stílusban épült, à la Star Wars…)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 13:58:37

Igen, Mormogi, irtó közeli dátum, ráadásul a pályázóknak már 7-ig le kell adni a műveiket. Úgyhogy nem piti lesz valami szépet - többet - kreálni ennyi idő alatt...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 14:02:59

Nadine, Néked is Nagy Kalappal - ugyanabból, ami Fiamnak már bevált…
Meg természetesen Tomának is ezt kívánnám :-)

Gyors forradást (nem a levesnek, hanem) Pálcikának! Pihenést nem kívánok Néki, hiszen az Nála még több munkát jelent :-)

2008.10.02. 14:22:17

jövő hét végén lesz a Nagy Megmérettetés? az tök jó, mert tőlünk alig egy köpésnyire van a PeCsa. majd elcsattogunk a kisgyerekkel, és szavazunk ezerrel :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 14:42:49

Igen, Jé, jövő hétvége. Vasárnap 3-kor lesz az eredményhirdetés, és mivel délelőtt nagykeres túrám van, sztem olyan 2 körül tudnék odaérni. Engem nagyon érdekel a többi pályamunka, meg egyáltalán, a vásár...

2008.10.02. 15:00:52

megnéztem most a honlapon: mindkét nap 10 órától kezdődik a buli. az nincs mellette, hogy mennyi a belépő

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 15:03:30

Én is rákérdeztem, de az egyik főszervező is csak annyit tudott, hogy nem emelték tavaly óta, és kb. 600-1000 Ft/fő. A versenyzőknek is fizetni kell:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 15:06:11

Most elrohanok a postára, de az előbb elfelejtettem mondani, mert kissé szét vagyok esve: örülnék neki nagyon, ha benéznétek:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 15:46:12

Mormogi, és egybefonódtatok nyilvánosan Mormoginéval? :)
Amúgy nekem könnyebb kiejteni úgy, hogy jing és jang ...

Hogy mi leszek? Gyedmaróz, sőt, Gyedmatróz sem. Valami kicsi, gömbölyű és kacagós. Ez ugye a gerle. De ez sem. Mivel a cég, ahol tanultunk, indított OKJ-s takarítóképzést, s mi sokszor sóhajtoztunk, hogy bárcsak oda iratkoztunk volna, mert, ők két napot jártak suliba, a harmadikon már vizsgáztak, s ez ment úgy egy hónapig, szóval tiszta tömörített állomáy voltak és a végén a vizsgát a megyei tv, a megyei napilap meg talán a História, a Füles és az ÉS is leközölte. Azaz, valószínüleg takarítónak öltözöm. Itthon már kacagnak rajtam, mert ez a tevékenység március óta igen távol állt tőlem. Most szerzem be a valódi melegítőnacit vagy cicanadrágot, nilon(:D)otthonkát, hajcsavarót az első tincsembe. Remélem a partvis még megvan. :D Csinálok egy kitűzőt, amin csak az lesz, hogy Beus, Clean-floor manager from LIBATOP Ltd. Az EDUTOP Kft. tiszteletére.

A keresztrejtvényes ötlet tök szupi!


Nadine, de fölmennék!

2008.10.02. 16:14:57

most komolyan, minden szemétkedés nélkül: mit lehet egy takarítótanfolyamon tanulni?! a helyes partviskezelést?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 16:29:47

Hogy mit tegyél, ha rád szorult a gumikesztyű!

Fiam, hát nosza!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 16:39:39

Na de lányok!!! :DDD
Szerintem mi simán elbuknánk, ha Pálcika előtt kellene vizsgáznunk! :)

Ahogy kivettem a beszélgetésekből, tanultak arról, hogy sósavat már nem használunk, legalábbis nem lélegzünk be.
Aztán itt vannak azok a bonyolult takarítógépek. Vízzel meg gőzzel működnek. Valamelyikre rá is lehet ülni és vezetni kell. Na, itt már rögtön megbuknék, mert nincs jogsim.
Viszont a tanteremben akkor volt a legnagyobb kupi, amikor ők tanultak. Uzsonnamaradékok, stikában szívott bagók stb.
Ejnye-bejnye.
No meg a vót meg a Józsi aszonta. Asztat viszont nem tanúták, hogy mi az a személyi higiénia miszerint higiéne magyarul mozsdás. :) Mosdatlan volt még a szájuk is.
Egyébként meg a takarítói az bizalmi állás. Nincs még mindenhol iratmegsemmisítő meg széf. A szájhagyomány útjáról nem is beszélve.

2008.10.02. 17:00:56

ja, így már másképp hangzik... de valóban, Pálcika tuti osztályelső lenne :)

én mostan búcsút hintek, mert megyek volt kollégákkal vacsorázni, és utána már nem jövök, mert tente lesz.

legyetek jók vagy rosszak, ahogy szeretnétek

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 17:28:56

Jé, jó étvágyat és kellemes csevegést!

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.10.02. 17:42:09

kipróbálom, úgy döntöttem :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 17:47:20

Szia, Tüzes!:) Krumplikából baj nem lehet!

Pálcika 2008.10.02. 17:52:17

ma nagyon sokat mentem,teljesen elszoktam az emberektől(nem bírom a tömeget)na de elvégeztem minden lemaradásomat.
készülök a hétvégére:))
Nadine,nagyon örülök,hogy beneveztél!!!de ez akkor azt jelenti,teljesen elhavaztad magad munkával??????
így még az a nyúlfarknyi esély is elszállt,hogy láthassunk?:(((

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 17:56:01

Már hogy szállt volna el? Csak el kell menni a Csarnokba :-)
Pálcika, valdd be: hány négyzetmétert tisztítottál meg ma? Vagy csak betonoztad a garázsbejárót? Egyéb könnyű testi munka ???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 17:58:13

Jé, kellemes estét!

Szia, Pálci! Emlegettünk! :)
Te félkarú takarítógép! :)
Vigyázz ám Magadra!

Pálcika 2008.10.02. 18:13:11

ma ügyintéző voltam,de most olvasom,hogy szakmát tévesztettem:takarítás oktató/tanító-nak kellett volna mennem(tuti,hogy órákig tudnék mesélni a szakma rejtelmeiről:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 18:16:25

Pálci, a festés - sajnos - nem fejezi be magát. Viszont jön az ajándékozási szezon (nálam már elkezdődött), tehát muszáj minél hamarabb megcsinálnom. A "szórakozás" háttérbe szorul.
A versenynek meg igen jelentős tapasztalati és marketingértéke van, azért neveztem be az itthoni őrültek háza ellenére is.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 18:21:51

Valaki lenyírhatná a füvemet is...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 18:33:47

Nem szoktunk füvezni amúgy, de a múlt hétvégén muszály volt - Mormoginé nyír, én meg gereblyéltem és talicskáztam a bioszemétgyűjtőbe. De most egy darabig nem vagyok rá kapható megint :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 18:35:17

További szép jóestét mindenkinek - menek.

Pálcika 2008.10.02. 18:52:59

szia Mormogi,jó utat
Nadine,jól tetted,hogy beneveztél a versenyre,én pedig a film+on Ullmann Mónikát nézem valami borzalmasan szörnyű parókában(egyedül Ő műanyag a filmben:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 18:59:16

Pálci, Ullmann Monika (vigyázat, nem ám hosszú ó-val!:)) minden filmjében rettenetes parókában játszik. Még nem jöttem rá, miért.

Pálcika 2008.10.02. 19:13:22

tudom,hogy nem vagyok egy nagy helyesen író de meggyőződésem(volt),hogy a Monika hosszú ó???????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 19:19:02

A Mónika az tényleg hosszú ó. De nem az Ullmann. Amióta Művésznő, azóta Monika. Úgy ám:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 19:22:10

Arra azért kíváncsi lennék, ki az az őrült, aki reggel 9-kor 97 letöltést produkált a blogomon:)))

Zuzuka 2008.10.02. 19:24:33

jóStét!
Nadine, én megyek, megnézlek:)
van Monik nevű művésznő, de ő nem szinpadon szerepel:)))

Zuzuka 2008.10.02. 19:35:31

mármint oda! majd megbeszéljük, hogy mikor leszel ott és betoppanok meglepinek:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 19:39:03

Rendicsek! Igen zűrös lesz az a nap, de az eredményhirdetésre szeretnék odaérni:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 19:54:51

Nadine, kérdeztem emilen, aztán rákérdeztem egy következőben. Akár ide is írhatod, hogy igen avagy nem.
Köszi.
A nagy problémám viszont még fennáll.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 20:58:59

Köszi. Csak most bújtam ki a blogból :)

Benikuty 2008.10.02. 21:15:40

Jó estét, nyugodalmas éjszakát!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 21:36:48

Szia, Beni!
Ne izgulj a hétvége miatt! Megálmodtam, hogy nagyon jól fog sikerülni (habár én nem ott fogom emelni a nap fényét)!!!
Nagyszerű házigazda leszel és nagyon hálás lesz a vendégkör!!!
Pálcit kötözzétek le! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 22:04:20

Ugyan már, Fiam! Legfeljebb míg a többiek buliznak, ő fél kézzel kitakarítja Kisoroszit. Összegereblyézi az összes falevelet, kiporszívózza a Duna medrét, és hasonló apróságok...:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 22:07:59

Javaslatom: a Dunán keresztül porszívózza fel a faleveleket - így a port is megköti, s a szemét elszállítása úgyszólván magától megoldódik. Hogy aztán a Duna nem tisztul, arról meg ki tehet?
Gereblyét a rulettasztalra (rateau) és az ügy el van sikálva :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 22:08:44

Hát Pálcika tehet róla!:) Egyébként jó az ötlet.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:13:39

Nadine, a bloggggon némi változtatást evőeszközöltem. Ha vetnél rá egy pillantást ... :)
Köszönöm!

Szia, Mormogi!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:21:40

Miközben vacakoltam a bloggal, képzeljétek, írtam 3db A/4 oldalt egy esküvőszervező honlapjára, mert megkért, hogy nézzem át a tartalmakat, mert ő mégsem tud úgy írni. Szeretne fizetni ezért. Szerintetek elfogadjam?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 22:26:19

Hacsak nem akarsz még egyszer férjhez menni pusztán a barter kedvéért:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 22:28:36

Szervusz, Fiam. Most. hogy senki sem hall minket :-) elmondom, nem fonódtunk össze mint Ying és Yang, pláne nem mint Young (Ezúttal nem a Crosby, Stills, Nash, & Young-ból) merthogy ez egy óvodai buli volt, tele szülőkkel. Ott mi nem számítottunk annak, mert a sógornőm mókahelyén volt.
Viszont fekete-fehérbe vágtuk magunkat átlósan: úgy rémlik, én voltam felül fehér, alul fekete, mert így tudtuk kihozni a ruhatárunkból. Vágtunk hozzá (igen, jó képet is, de azon kívül) papírból megfelelően ívelt szimbólumrészeket fehér és fekete kartonból és kész!

De a legnagyobb sikert mégis (egy másik bulin) egy testnevelőtanár aratta. Nem is azzal leginkább, hogy megjelent a hatodik emeleti lakás ajtajában testhezálló formaruhában a lábán a hozzáillő gyorskorcsolyával (tudod, aminek az éle lehet vagy 30 centi hosszú) mert tudtuk, hogy rednszeresen jár vele edzeni, de mikor elmesélte, hogy a lépcsőházban öltözött át, és jött egy lakó...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:34:14

M. P.!
:DDD
Nem hiába kedvenc sportom a balett... Ha más műveli és az a más hímnemű és ez meg is látszik rajta! :)

Amúgy elég korán egymásra találtatok, mindjárt az oviban :D


Nadine, nem, nem, nem akarnék még egyszer férjhez menni, nemhogy a barter, de még a barkó kedvéért sem!
Megpróbálok pénzt elfogadni. Mégis mennyit lehet?
Egy ezres sok?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 22:42:01

Fiam, kis híján süllyedt. Gimibe jártunk együtt. A sógornőmet meg egy óvodai csoporttársam (kivel tartottam a kapcsolatot később is) öccse vette el. Aztán valahogy kiderítették, hogy elsős korukban osztálytársak voltak ők ketten, csak akkor még nem figyeltek fel egymásra, és az élet szele elsodorta őket egy időre...
De, mint tudjuk: Habent sua fata...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 22:44:44

Bea, másold be Wordbe, ott van az Eszközök közt egy "Szavak száma" parancs. Utána menj fel a MÚOSZ honortáblájára, és nézd meg a legalacsonyabb árazást (elvégre mégsem egy országos napilapnak írtál), és felfelé kerekítve nyugodtan mondd be az összeget (nem lesz sok). Szerintem. Ha alábecsülöd magad, másoktól se várj többet!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.02. 22:48:24

Most viszont jól elköszönök, hátha sikerül holnap nem kilenckor ébrednem:)... Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:48:50

A fatális véletlenek már csak ilyenek :)
Valamint Omnia vincit amor et nos cedamus amori!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:52:03

Köszi, Nadine, szép álmokat!!!

Mormogi, most elmegyek zuhanyozni, mert inkább a szerelem győzzön le, mint a piszok, mégha piszok szerelmes is vagyok! :D

Aztán leszek.
Ha te mégsem, akkor szép álmokat Neked is!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 22:54:16

Bocsánat, nem működött az ujjam: Te.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 22:59:11

Semmi baj. Én a levessel vagyok úgy (ritkán eszem, inkább csak vasárnap) hogy:

Inkább a leves legyen langyos és a párom forró, mint fordítva!
A piszokkal meg a Le! Folyóba!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.02. 23:23:24

Akkor ki-ki kosarába - mert én is ááááálmos vagyok:-) És jó ébredést !

(Spájdernecc Nagyuramnak pedig kávét, angolszalonnás mustáros rántottával. Gomba nem akadály :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.02. 23:33:48

Felhőtlen holnapot!
Jól működő honlapot!
Spájdis reggelt!

spájdernecc 2008.10.03. 05:23:21

Engem itten cinkelnek :)
süti beállítások módosítása