Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Soul food – a Dél ízei

2008.11.11. 05:00 Bombadil Toma

Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből…

 
A „dél”, nem időbeli, hanem földrajzi meghatározás akar lenni. Az USA jellegzetes déli konyhái a tex-mex, a kreol/cajun konyha és a soul food, ez utóbbiból szeretnék most két ételt megmutatni.
Az Egyesült Államok déli részén élő fekete lakosság ételeit nevezik soul foodnak. Annak idején, a szegény déli államokbeli feketék, a rabszolgák leszármazottainak ételei voltak ezek, akik nem engedhették meg maguknak a „nemesebb” húsokat.
Ezért többnyire csirkéből, sertésbordából, oldalasból, belsőségekből stb. készítették ételeiket, grillezve vagy bő olajban sütve, raguként, erősen fűszerezve vagy valamilyen szósszal tálalva. Jellegzetes soul food még a rántott csirke is, ami nagyon népszerű lett az egész Államokban, köszönhetően Harland „KFC” Sanders ezredesnek.
 
Déli rántott csirkecomb
 
Hozzávalók:
 
·        16 db csirkecomb (alsó)
·        2 tojás
·        3 dl tej
·        mogyoró- vagy napraforgóolaj
·        cajun fűszerkeverék (vagy más fűszerkeverék, ízlés szerint)
·       
 
Előkészületek:
 
Elkészítem a panírmorzsát (zsemlemorzsa) és a fűszerkeveréket, ha nincs elspájzolva készen.
A csirkecombokat lebőrözöm (nem kötelező), és a vastagabb résznél egy késsel csontig bevágom, majd befűszerezem.
A tojást felverem, sózom, és elkeverem a tejjel, a panírmorzsát pedig a fűszerkeverékkel (egy csésze morzsához, 2-3 ek. fűszerk.).
 
Elkészítés:
 
A csirkecombokat megmártom a tojásos masszában, majd a fűszeres morzsába forgatom. Ezután egy mély edényben, közepes lángon forrósított (180 fok), bő olajba (amennyi ellepi) teszem óvatosan, és 10-12 perc alatt ropogósra sütöm.
A kisült combokat egy papírtörlővel bélelt szűrőbe teszem, hogy felszívja a felesleges olajat. Ezután langyosra hűlve tálalom.
 
Tippek, tálalás:
 
Bármilyen más fűszerkeveréket használhatunk, amit szeretünk. Nekem most cajun keverék volt készen. Bár így egy kicsit keverve lettek a déli konyhák ízei, de ez nem zavar.
Tálaláskor adhatunk mellé valamilyen barbecue-szószt vagy savanyúságot. Köretnek leginkább sült krumplit adnak hozzá, de én inkább magában szeretem, köret vagy kenyér nélkül.
A déli rántott csirke finom alternatívája lehet a megszokott magyaros rántott húsnak, érdemes kipróbálni. A ropogós, fűszeres kéreg alatt megbúvó szaftos, puha húsnak nem lehet ellenállni, én képes vagyok egész nap ezt enni, amikor ilyet készítek.
 
Elkészítési idő: 1 óra
Költségek: kb. 400 Ft/adag
 

 

 
 
A csirkeszárny a legolcsóbb és szerintem az egyik legfinomabb húsfélék egyike. Én gyakran készítek szárnyat rántva, sütve stb… Egyik nagy kedvenc a barbecue csirkeszárny.
Ez az étel is a soul food-konyha része. Általában kétféle képen készítik. Az egyik az, hogy a csirkeszárnyakat bő forró olajba kisütik, és utána forgatják bele a felforrósított szószba, a másik, hogy a húst a szószban pácolják, és a szószbevonattal sütik ki a húst. Ezúttal az utóbbit készítettem el.
 
Hozzávalók:
 
·        1,5 kg csirkeszárny
·        2 dl BBQ-szósz
mártogatóshoz:
·        5 dkg gorgonzola picante
·        2 dl joghurt
·        1 gerezd fokhagyma
·        só, bors
 
Előkészületek:
 
Elkészítem a BBQ-szószt. A csirkeszárnyak végeit levagdosom (félreteszem alapléhez), beleforgatom a szószba, hogy mindenhol bevonja, majd lefedve, hűtőbe téve, egy-két órán át pácolom.
 
Elkészítem a gorgonzolás mártogatóst. A hozzávalókat egy tálba teszem, és botturmixszal simára összedolgozom. A hűtőbe teszem tálalásig, hogy összeérjenek az ízek.
 
Elkészítés:
 
A csirkeszárnyakat egy tepsibe teszem, alufóliával letakarom, és a 200 fokra előmelegített sütőbe teszem 30 percre. Leszedem a fóliát, visszateszem a forró sütőbe, és 25-30 percig pirítom. Ezután a szárnyakat megfordítom, és még 15-20 percig sütöm. Kész!
 
Tippek, tálalás:
 
Nem kell megijedni, ha egy kicsit „megég” a hús, a barbecue-szósz cukortartalma miatt karamellizálódik így.
Tálaláskor egy nagy tálba halmozom, és úgy teszem az asztal közepére, egy kis kenyérrel és valami mártogatós szósszal. Köretet nem szoktam készíteni hozzá, de krumplipürével vagy valamilyen zöldsalátával is adhatjuk.
A finom, rákaramellizálódott, fűszeres, édes-sós pác ragadós, egyben ropogós kérge, a puha omlós hússal a belsejében, együtt teszi remek étellé a BBQ csirkeszárnyat.
 
A soul food-ételekhez többnyire egy doboz sört (Bud) szoktak bontani…
 
Elkészítési idő: 1 óra 30 perc
Költségek: összesen kb. 1600Ft

165 komment

Címkék: csirke recept toma barbecue

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.11. 21:08:41

Benikuty, az előbb az egyik elköszönős kommented fölött ez állt névként: a Grincs. Nem tudtam, ki ez a kommentelő. De már elmúlt, újra Benikuty van ott.

Fiam, én oda sem kapcsolok, csak a port.hu-n nézem, mikor kezdődnek a kórházas sorozataim, és már értem, miért nem bírok addig fentmaradni. Mert az átkozott Barátok közt már majdnem kilenckor kezdődik.

Fiam, most kapcsolok: hová rakatsz be minket?:)

Benikuty 2008.11.11. 21:15:03

Nadine, nem értem, de a Grincs kedvencem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.11. 21:22:51

Utólagos engedelmetekkel :), van egy rakás klubom itt a neten, csak épp karbantartják őket, ezért most nem olyan szépek, mint voltak, de az Üvegfestés és a Romantika oldalra tettem be a linkjeiteket, mint KITEKINTŐ - társmúvészetek alkotói.
Ha nem tetszik, ki lehet törölni. A jószándék vezetett. Még van kb. 10 vagy 15 klubom, már nem emlékszem, összeszámolom majd :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.11. 21:24:50

Mondom: az előbb úgy állt itt egy komment (idézem: Jó pihenést, szép estét! Álmokat rózsaszínben!), hogy fölötte nem a neved, hanem az állt, hogy "a Grincs". Erre megkérdeztem, hogy ez meg kicsoda? Mert azt hittem, egy új kommentelő. De nem, valahogy ez került oda Benikuty helyett.

Fiam, semmi baj, csak nekem nem mindegy, milyen oldalakon tűnik fel. De ez így rendben van.

Benikuty 2008.11.11. 21:39:48

Ott én köszöntem el, nem a Grincs. Szeretnék Grincs lenni:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.11. 21:41:46

Beni, harmadszor mondom: már tudom. Egy frissítés után eltűnt a Grincs, és ott állt, hogy Benikuty.

Csak ugranék, ezek a nyavalyások még csak most kezdték el a Barátok közt második felét. Akkor még egy reklámblokk is jön, hogy szakadna rájuk az összes toronyóra...

spájdernecc 2008.11.12. 05:20:33

Jó reggelt!
Sok kávét!
Toma, remélem Grönlandon vagy...

2008.11.12. 09:00:43

jó reggelt! most nekem is kell kávé, nem vagyok észnél

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 09:10:09

Szia, Jé! Miért, egyébként nem iszol? Csomag megérkezett?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 09:15:15

Jó reggelt!
Italokat!

Mi volt velem tegnap-ma, ma nem tudom. Háromig álmos sem voltam. Aztán négyig álmosodtam, mire el tudtam aludni. És egy órája frissen, kipihenten fenn vagyok. Valami front jön?

2008.11.12. 09:16:05

nem, általában nem szoktam. nem szeretem az ízét, csak az illatát.
a csomag még nem jött meg, de a múltkor is vasárnap hajnali 9 órakor érkezett meg :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 09:56:01

Egek... Pedig elsőbbségivel ment hétfőn, hát az meg hogy lehet? Érdről a távoli Budapestre... A jó k..va nénikéjét a postának, de tényleg!:( Hát mi a büdös francnak fizetjük akkor a pluszköltséget???

maybach 2008.11.12. 10:13:48

Nem akarok bölcs lenni, mert nem is sikerülne.
Haverommal szoktunk egymásnak dvd-ket küldeni. Alapjáraton egyik nap feladom másnap ott van.
Egyszer valami megfoghatatlan perverz késztetés miatt sürgősségivel adtam fel. Nem is értem mit reméltem.
Négy napig vitték a szokásos egy helyett.
Lehet valami lelkes postás szorította a melléhez és futott vele ahogy csak tudott. Vagy valami.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 10:18:07

:D Maybach, én azért szoktam elsőbbségivel küldeni, mert állítólag úgy nem tűnik el. Ugyanis ezek levélküldeménynek álcázott csomagok valójában. A méret és a súly határozza meg, hogy meddig számítható valami levélnek (a csomagküldés lényegesen drágább), és ezek bőven beleférnek a kategóriába. Ráadásul egy csomóan valóban megkapják másnap, akár a világ végén is, ezért érthetetlen számomra ez a jelenség. Acsa felé szoktak még elkacskaringózni a csomagjaim...:(

Zuzuka 2008.11.12. 10:27:55

jóregg!
a csomagküldés rejtelmeibe senki sem láthat bele, csak a szegény postás, akit néha megvernek:(

fiam, biztos van valami a levegőben, mert alig aludtam és nem vagyok fáradt. lehet, hogy beválik Toma jóslata és mégis jön a hóesés?

titkárnő!!! kávét!!! /nincs is titkárnő:)))/

maybach 2008.11.12. 10:45:01

Persze postásnak sem könnyű. A kutyák és a plébánosok nem szeretik őket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 11:40:17

Gyere, Zuzu, meghívlak. Én is most nyomok egy másodikat.

pléhbános

Zuzuka 2008.11.12. 11:48:36

ez a postás régebben harangozó volt vagy sekrestyés, úgyhogy érett már az agya-bugya:)
na de egy plébános úr! neki nem illik sk verekedni!

indulok Nadine, útközben megebédelek valahol:)

maybach 2008.11.12. 11:54:11

Szegény csak rossz újságot vitt, vagy mi.
Mit kapnék én egy gyónás után?

Zuzuka 2008.11.12. 12:09:00

bűnbocsánatot:) de előtte 100 hiszekeggy, és 53 miatyánk, 37 versike, ez a bűneid súlyától függ.
mondjad fiam:...:)))

Zuzuka 2008.11.12. 12:46:21

hehe, Téged igy lehet kicsalogatni a barlangból?:)

Nadine, ma már nem megyek kávézni, találtam Márton napi libacomb maradványt és sós kiflit, kaptam kávét is - most már dolgozhatok!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 13:07:21

Zuzuka, :)
Lehet, hogy jön a hó. Fáj mindkét lábszáram. De még nem érzek hószagot a levegőben.

Szerencsére az én csomagom rendben megjött. Igaz, nálunk nő a postás és olyan kisugárzása van, hogy telefax és lézernyomtató helyett Őt használjuk üzenettovábbításra. Mellesleg az összes kutya hanyattvágja magát előtte, de azt hiszem, inkább tőle :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.12. 14:41:29

jó reggelt!

ma már nem fáj a vállam. lehet, hogy csak figyelmeztetés volt? azért a héten felteszem a téli gumikat...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 14:57:12

Toma, nálunk nagyon ronda, sötétszürke felhők gyülekeznek. Ha hidegebb lenne, tuti havazna...

Hát senki sem nézi a hancúrozó kistigriseket?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 15:26:04

15.25-kor Arjeplog:
www.webbkameror.se/webbkameror/arjeplog/arjeplog_torget.php

Megzavarodnék, ha nálunk is így festene már a táj...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 15:48:11

Ott még vannak lámpagyújtogatók? De romantikus! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 16:47:36

Nagyon látszik, hogy egy m2-re 0,3 ember jut:)
Alig van a képen mozgás, miért, hogy mégsem tudom levenni a szemem róla? Biztosan a várakozás csodás érzése tölt el.

Zuzuka, az utolsó mondat Neked is szól :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 17:05:51

Ugye, Fiam? Én állandóan nézegetem ezt a svéd webkamerás oldalt. Azok a néptelen tájak, az a sok hó, azok a bájos kisvárosok... Nagyon tetszik, amit látok, bár nem szeretnék ennyire északon élni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 17:10:33

Ráadásul Nadine, el is írtam. Nem 1 m2-en, hanem 1 km2-en élnek nem egészen felen :D Ha jól fordítottam a hézagos svéd nyelvtudásommal.
Ennyire északon én sem szeretnék élni. Hiányozna a család :) Vagy inkább a barátok...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 17:15:00

Nekem meg a fény, a napocska és persze, az a szép ződ gyep.

Zuzuka 2008.11.12. 17:17:56

fiam, irtam Neked:)

gyönyörű ez a webkam link - nézegetni, mert a hideget nem szeretem:( inkább a mediterrán nyaralásokat díjazom. tenger, napfény, jó kaják, látványosságok - igggen!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 17:27:29

Zuzuka köszi, de hova? Emil-t nem kaptam Tőled.

Zuzuka 2008.11.12. 17:33:49

jah, a wiwen:)
vettem 2 pipimellet, keresek valami kivánatos receptet Tománál.
és persze salátát is, csak fel kell mérni mi van itthon.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 17:48:56

Zuzuka, most már ismerlek :)
A pipimellekre egy tipp: fehérboros-tejszínes.
De biztosan ismered.

Zuzuka 2008.11.12. 18:51:19

igen, pont ezt választottam, de a gnocchit már nem vállalom be, lesz hozzá penne tészta.
a másik, amire beindultam a csirkenyárs lett volna, de ki nem megyek most a telekre sütögetni:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.12. 19:16:17

Sziasztok :-)

Fiam: "Hiányozna a család :) Vagy inkább a barátok..."

Családja válogatja... :-)))

Komolyra fordítva, az ember mindenhol talál új barátokat. Ehhez csupán annyi kell, hogy pozitívan viszonyulj az új körülményekhez.

Az Internet áthidalja a távolságot. Sokkal többet tudok meg az "otthoniakról" - nekem az itt van - mintha egy házban élnénk. Skype, mail, chat... you name it.

Az osztriga pedig nagyon finom. De nem magában, hanem éppúgy mint a lazac, kiegészítővel. A lazac esetében ez a speciális szósz, itt meg a bor. Mint egykor(on) a cigi és a kávé.

Szép estét kívánok Nektek :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.12. 19:32:52

Szia, Hobbiszakács!

Régen, még a levélírás korszakában, anyuval nagyon megértettük és szerettük egymást. Amikor találkoztunk, hosszas önmegtartóztatás után, fél óra múlva összekaptunk :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 19:58:55

Hát senki nem rajong velem a kistigriskékért...? Óóóó... pedig olyan édesek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 20:18:36

Ugye, milyen jó ezt ilyen közelből - őket nem zavarva - figyelni? Sosem gondoltam volna, hogy egyszer a számítógépen keresztül nézhetem élőben, ahogy egy tigris anyuka eteti a két kis kölykét:)

Benikuty 2008.11.12. 20:19:39

Bocs, de én a saját "tigrisem" vérző állapotával vagyok elfoglalva. Holnap viszem Tahiba állatorvoshoz. Adtam neki sandoz calciumot a vizébe, talán enyhíti a kínját!

Benikuty 2008.11.12. 20:33:54

Nadine, rosszabb. Rágja a combja tövét, vérzik. Féreghajtót is kapott, mert talán azért kapkod oda, hogy attól viszket neki. A Frontline-l nem merem befújni, mert nyilt sebe van, most betadinnel próbálkozunk.
Gallér lesz már megint, érzem:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 20:35:09

Eszembe jutott tegnap a féreg, de azt gondoltam, annyiszor látja őt állatorvos, hogy ez szóba sem jöhet...

Benikuty 2008.11.12. 20:45:30

Nadine, nagyon jó az Patócs doktor, de iszonyat túlterhelt, tehát csak az aktuális problémával foglalkozik.
Ahogy önmagunkra, állatainkra is nekünk kell figyelni.

Benikuty 2008.11.12. 20:48:05

Nem nyafogok az ebem nyomorával, magaméval sem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 21:00:11

Minél hamarabb vidd el, nekem volt olyan kiskutyám egyszer régen, aki elpusztult a rühatkától. Az állatorvos annyira biztonságosan vizsgálta, hogy nem ment a közelébe, nem érintette meg. Azt mondta, kenegessem. Három nap alatt a kutyus egész testét elborították a sebek, nem lehetett megmenteni. Egy másik állatorvos azt mondta, hogy a kiskutya az anyjából hozza az atkát, az erősebb életben marad, tán ki sem jön rajta a betegség, de a gyengébbek így járnak. Mint Bukfenc. 5 hónapos volt, amikor elment...:(

spájdernecc 2008.11.13. 05:14:07

Jó reggelt!
Sok kávét!
nyarat!

maybach 2008.11.13. 08:15:47

Jó reggelt kívánok!
Kutyusnak gyógyulást.
Magamnak több napfényt.

tistedur 2008.11.13. 08:24:15

jó reggelt,jó kávézást :)
általános munkássztrájkot, napfényt,pálmafát, tengerpartot!!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 08:46:41

Jó reggelt!

Csatlakozom az előttem szólókhoz.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.13. 08:56:24

Azokhoz én is csalatkozom :-))

Jó reggelt, hamarosan folytatódik a történelem lecke.
:-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 08:57:52

Jó reggelt!
Szeptemberi fizetést a bankba! Ügyes vezetést + dicséretet Mónikától! Nem bánom, napfény is jöhet:)
Sok megrendelést a kézműveseknek!
Benikének gyors gyógyulást!
Lurkónak két fiatal fület és szemet.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 08:58:58

Majdnem elfelejtettem: Szilviáknak nagyon boldog névnapot kívánok!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 09:18:47

Bocs, holnap! Csak el vagyok keveredve a napokkal:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 09:30:52

Na, a kézművesnek sok megrendelést a mai napra teljesítve:) Már csak a többi jöjjön össze.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 09:49:45

Nadine, listát küldöm, legkésőbb holnap. A fene a fájintos katalógusba!!! :D

muskotály küvé 2008.11.13. 10:04:39

Sziasztok, jó kávézást.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 10:32:11

Szia, Küvé! Még mindig tömegközlekedsz?

Fiam, úgy válogass, hogy ebbe a nagykerbe már csak jövőre megyek (remélem), január-február környékén.

maybach 2008.11.13. 14:49:05

Küvé elvegyül, mint Harun al-Rasid.
Csak azért nem derülök, mert időnkéntelenűl nekem is muszáj.
Meg mert emlékszem az okára.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 16:44:49

Olyan semmilyen nap van ma. Csak fűzök, csak fűzök, csak főzök, csak fűzök. Annyi mindent kéne még csinálnom, hogy csak ülök és fejben dolgozom :D
Tegnap vettem két ocsmány műanyag fenyőgirlandot. De én abból olyan szép díszítést tudok csinálni, hogy aki nem tudja, hogy műanyag, az csak a Fruzsi óbégatásából tudja meg, legfeljebb sejti, hogy egy fenyőág ritkán pont két méter hetven centi, pláne mindjárt kettő és még ennél is ritkábban tekergőzik egyenletesen a karnison.
Ez az öregedés utálatos egy folyamat. Öt évvel ezelőtt az ablakon vágtam volna ki ezeket a vackokat, tavaly meg már teljesen meghatottak. Visszakövetelem az öt évvel ezelőtti lelkemet és gondolkodásomat!!! Az alakomról már nem is beszélve. És akkor még az epekövem is meglenne!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 16:46:35

Nadine, a január-február nekem túl hamar van :)

vinitor 2008.11.13. 17:00:26

Nadine · nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.12. 18:11:45
Tüzeske, mit csinálsz egy hónap, egy hét késéssel egy töküres teremben? Hát már mindenki rég a napi posztnál társalog...:)))


hát látod ilyen csúszásokkal ér el hozzám a nagyvilág információáradata ;)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 17:03:14

Tüzeske, hát remete lettél???:)

Fiam, újabb öt év múlva már a k betűs szavaktól is sírógörcsöt kapsz, meglásd, pedig nem biztos, hogy arácsony jön utánuk:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 17:15:42

Nadine, bár sötét jövőt festettél le előttem, mégis megnevettettél :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 17:33:06

Örülök neki, Fiacskám!:))

Amíg hazaértem, befutott még két megrendelés. Tudsz egy olyan bótot valahol, ahol lehet idomított kezeket kapni?

Mónika pedig nagyon megdicsért, és módosította a hétfői véleményét, ma már azt mondta, hogy úgy vezetek, mint aki a kiesett időszakban végig gyakorolt!:) Úgyhogy jövő hét utáni héten vizsgázom. Remélhetőleg le.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.13. 18:08:05

valaki lökjön már meg! ki kellen porszívóznom a lakást...és még nem is ettem ma. kicsit le vagyok lassulva:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 18:21:41

Toma, lökésképpen küldtem egy mailt! Szerintem jobb program, mint az esti porszívózás:)
Hogy lehet, hogy nem ettél? Biztos, mert aludtál!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 18:22:07

Nadine, nagyon ügyes vagy!

Toma, ma már minek porszívózni? Inkább étkezz! :)
Esetleg utána porszívózz, akkor a morzsákat is felszippantathatod.

Benikuty 2008.11.13. 18:59:25

Jó estét!
Én a mézes-vajas kenyértől vagyok lelassulva. Több mint negyven év után ettem újra. Azt hiszem, ez a vég kezdete:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 19:26:07

A mézről még nem hallottam, hogy öl, butít és nyomorba dönt:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 19:49:23

Nadine, azért, mert még nem hallottál mindezekről, attól még a Benit megölheti, aztán butíthatja és végül nyomorba döntheti :D

Szia, Beni! A vajas-mézes kenyér igen kiválllló elllledellll!

Benikuty 2008.11.13. 19:51:21

aztán majd a spenótot fogom ismét gyűlölni, a sóskát szeretni:) hogy a nélküliségekről ne szóljak:))

Benikuty 2008.11.13. 19:54:46

De miért mézes-vajas, mikor elébb a vaj, aztán a méz?
Ez az, Fiam, aztán tolnak vissza egy szűk nyíláson át, a fejem meg megy össze:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 19:57:56

Beni, és mekkora pocak kell ahhoz, hogy beférj?:)

Benikuty 2008.11.13. 20:04:51

Nadine, ezen még gondolkoznom kell, bár elég vizuális típus vagyok. Össze is megyek kicsit:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 20:11:29

Én jól írtam, Beni :)
Én nem mennék vissza. De Anyu még itt lehetne köztünk :( Hogy miért pont december 26-án van a születésnapja!!!???

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.13. 20:42:45

Nadine: "Úgyhogy jövő hét utáni héten vizsgázom. Remélhetőleg le. "

Na tessék, megint szurkolhatunk. :-))

Jómagam az ötödik X után tettem le. Azóta jó ha évente 100 km-t vezetek. Olyankor bemondja a rádió.
:-))

Ja, felraktam ma a blogra egy kis altatót, tőlem mehet :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 20:45:05

Hobbiszakács, akkor én még ifjú titán vagyok, pedig nagyítóval kellett keresni a tanfolyamon a korombelieket. Nem is találtam:)

Ránézek, és élesítem holnapra.

Benikuty 2008.11.13. 21:25:23

Fiam, én úgy írtam, ahogy méhész apám mondta. Elől a méz!:)
Hsz, én csak negyvenet megyek évente, de az ezer:))

Benikuty 2008.11.13. 21:27:59

Toma, elnyelt a porcsopacs?:))

Benikuty 2008.11.13. 21:53:02

Szép álmokat, én még gyógyítgatom szerelmetes magzatom.

Benikuty 2008.11.13. 22:30:28

Nadine, igen, sokkal jobban van. Jó nyomon indultam, allergia és/vagy féreg.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.13. 22:44:50

Hála Istennek, mindkettő aránylag könnyen kezelhető. A féreg biztosan. Allergiailag nem vagyok nagyon képzett, de gondolom, vannak erre is szerek.

Én is elköszönök, már csak egy-két lakkréteg és megyek aludni! Jó éjt, szép álmokat az erre járóknak!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.13. 23:45:53

Csak ne vidd túlzásba a lakkozást, a végén még túl fényes leszel, Nadine :D

Szép álmokat kívánok én is. Még dolgozom egy kicsit.

süti beállítások módosítása