Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Játszani jó! - Bevezető

2008.11.20. 06:00 nyuszómuszó

 

Aki azt gondolja, hogy a társasjáték gyerekeknek való elfoglaltság, nagyon nagyot téved!
 
A kártyázást a magam részéről kifejezetten kedvelem, de az „csak” időtöltés, és még ha lehet is szenvedéllyel játszani, az igazi kihívást sosem találtam meg benne.
Annak idején, mikor kicsi voltam, voltak persze gyerektársasaink, ahol dobni kellett a kockával, és aztán lelépni a mezőket. Sokkal jobban szerettünk azonban a testvéreimmel, anyuval, apuval, meg a régi játékokkal játszani.
 
Apu borzasztóan kreatív, mindent megreformál, saját képére igazít, és nagyon jó humora van. Olyan, aki mellett többet dől az ember a röhögéstől, mint amennyit nem. Ez még egész általános lehetne, de benne igazi szellemesség lakik, ami elég ritka szerintem.
Mindezen dicshimnuszok után leszögezném, hogy apámmal sosem tudtam kijönni, és kamaszkoromtól, amíg együtt laktunk, folyton haragban voltunk egymással. Egyszerűen túl energikus, és nem hagyott békén, ha unatkozott. Szerinte meg a gyereket nevelni kell. Utáltam-imádtam, és általában nem álltam vele szóba.
Iszonyatosan félek, hogy pont ilyen leszek majd a gyerekemmel. Hasznomra vált, hogy nem szállt le rólam, és most már újra jóban vagyunk, de volt pár elvesztegetett év, amit sajnálok..
 
De tovább mesélve: apu barlangász testestül-lelkestül. Emellett hidrogeológus és építőmérnök, de a barlangászat az élete, amióta 16 évesen az azóta is legjobb barátjával ellopták vízilabdaedzésről a pályajelző kenderköteleket, és feltörték a Solymári Ördöglyukat védő rácsot egy kis kaland kedvéért. Apu ment előre, a kötél elszakadt, koponyatörés, miegymás.
Másnap meglátogatták páran a Meteorból (ez volt az első egyesülete, az átkosban kb. az egyetlen), így maradt köztük végleg, és így került a miskolci egyetemre, ahol is a szobatársainak megalkotta az „Üss ki, ha mersz, te báounkó!”-t (így ejtették a helyiek, ez amúgy a „Ki nevet a végén” szívatós változata volt. Megjegyzendő még, hogy apu úriember, és nem beszélt csúnyán előttünk, de mivel fél életünket BAZ megyében töltöttük a föld alatt, addigra már edzett a voltam a helyi erők verbális szokásait illetően), illetve a Capitalynak egy speciális, személyre szabott változatát, ahol a játék lényege az, mint a mai Monopolynak, csak mindenhol megjelennek a baráti társaság tagjaira vonatkozó viccek, utalások.
Ami most már nekem azért vicces, mert a mai napig szinte mindenki a szüleim szűk baráti körébe tartozik, így a személyeskedő kitételek harminc év után különösen röhejesen hatnak rám, lévén, hogy ismerem a szenvedő alanyokat, meglett, ötvenes emberekként.
Ezeket a játékokat mind apu készítette, mérnöki alapossággal, megrajzolta, tussal kifestette, lamináltatta, kártyákat, figurákat, kellékeket csinált, ami miatt persze, sokkal érdekesebbek voltak nekünk, mint a dögunalmas, fakó lépegetős játékok. Nem igazán emlékszem már, hogy játszottak velünk a szüleink, iszonyatos összeesküvés mehetett, mert így felnőttként szemlélve a dolgot, hiába neveltek minket naiv ártatlanságban, ennyire hülye nem lehettem, mert hát a játék ugyebár egy szinte csak kizárólag fiúkat tanító egyetem haveri körének készült; van benne egy-két pikáns utalás. (Na jó, elég sok:D)
Fura, hogy már azóta is mennyit romlottak az erkölcsök, mert a játék innen nézve, édesen szemérmes elemeket tartalmaz, de az biztos, hogy én ezekkel tizenkevés évesen játszva nem találkoztam.
 
Összességében, mi nagyon összetartó család voltunk, rengeteget játszottunk együtt, így láttam, hogy ez egy felnőtt számára is öröm. Azt hiszem, emiatt van, hogy a társasjátékot midig is remek mókának találtam. Csakhogy nem igazán találtam a későbbiekben sem partnert, sem játékot.
 
Kamaszkorom óta vannak szerepjátékos barátaim, és a mai napig, felnőtt fejjel, havi 2-3 alkalommal biztosan játszunk. A férjemet is innen lőttem.:P Sokan megijednek, tuti hülyének néznek, és abszolút elutasítják a témát, hogy pár épelméjű ember kockákat dobál a véletlen szimulálására, középkori rejtélyek után nyomoz, és varázslónak meg tündérnek képzeli magát. Hát szerintem oltári jó móka..:D És persze, kifejezetten kínos, ha valaki nem engedi meg magának, hogy belássa, ha tegyük fel, ő is át tudna lépni a „nem normálison”, ő is élvezné.
 
No de vissza a tárasjátékhoz, ez a kitérő kellett a későbbiek miatt.
 
Rengeteg saját próbálkozás született, és a mai napig szoktam meglévő játékokat magam megcsinálni ajándékba másoknak.
Mindig úgy gondoltam, hogy az, hogy valaki mer-e, tud-e játszani, a felnőttségnek valami különös próbája. Aki fél, hogy majd gyereknek meg hülyének nézik, ha játszik, vagyis azt csinálja, ami jó lehetne neki, annak szerintem önértékelési problémái vannak.
Ha valaki nem is élvezi a játékot, valószínűleg egyszerűen nem engedi meg saját magának, hogy jól érezze magát..
 
Amikor bejött az Activity, picit többen kezdtek játszani.
Furcsa ellentmondás ez a játék a számomra. Egyfajta partijáték lett. Egyfelől örültem, hogy van valami, de másrészt egyáltalán nem felelt meg az igényeimnek. Láttam, ahogy részeg emberek röhögnek rajta, láttam, hogy embereknek létforma lett: találkoztak, kajáltak, játszottak Activityt.
Nagyon furcsán hangozhat, amit mondok, de szerintem az Activity nem egy kreatív játék, és nem a csapatról szól. Tudom, hogy elsőre mindennek az ellenkezője igaz, de itt nincs megújulás, nincs a játékon kívüli kontaktus, nincsenek privát vonalak. Szóval, ez ilyen hiánytöltő féle szerintem sok esetben, tisztelet a kivételnek. Emellett nem lehet beszélgetni, és ha választani kell, részemről az utóbbi..
 
Jellemző, hogy eddigre az összes jobb és abszolút szemét gyerekjáték begyűrűzött nyugatról fogyassz, fogyassz, fogyassz jeligével, de a felnőtt játékokról még nem hallott senki.
Olyan öt-hat éve tört meg a jég. Remekebbnél remekebb játékok lettek elérhetők, főleg németek.
Van egy nagyon nívós díj, a Spiel des Jahres (Az Év Játéka), ami elég megbízható plecsni, eddig összesen egy ilyen kitüntetést elnyert játékkal találkoztam csak, ami pont nem jött be. De ezenkívül is, túlzás nélkül, játékok százai várnak a felfedezésre. Ha nem kapni itthon, meg lehet rendelni a kifejezetten felnőtt társasokra specializálódott boltokban felár nélkül.
Mert vannak ilyen boltok. A szerepjátékos aranygeneráció, aminek én éppen hogy a legfiatalabb szegmensébe ha egyáltalán beleférek, felnőtt. A gyerekek mellé már nem fértek bele az éjszakákon át tartó rendszeres partik, de a társaság, a játék örömét nem akarták veszni hagyni.
 
Azok, akik itthon vitték a szerepjátékos könyvek (óriási szabályirodalom) fordítását, forgalmazását, kezdtek átállni a játékokra, és a fiatalok közül is akadt, aki meglátta a hiányt. Mostanra jópár szerep- és társasjáték bolt van minden nagyobb városban. A játékok szépek, csodásak, bonyolultak, taktikusak, rafináltak, változatosak. Remekművek. Olyan hihetetlen logikai komponáltságúak, hogy döbbenetes.
Élmény játszani velük, tanítják az embert koncentrációra, logikára és helyes szociális magatartásra.
Nem olcsók, sőt drágák. Nem spórolják ki belőlük az anyagot, az biztos. Az is, hogy ezekkel nemcsak a gyerekeim, de az unokáim is játszhatnak. Mi a párommal általában játékot veszünk magunknak ajándékba.
Ha van egy társaság, akik össze szoktak gyűlni játszani, előbb-utóbb összegyűlnek a játékok is.
Hiába van sok, van, hogy hónapokig játszunk ugyanazzal. Úgy vannak kitalálva, hogy ne legyen két összehasonlítható menet sem.
 
Mostanra az arra érdemes barátokból (a legjobbakbólJ) neveltem magamnak egy társasjátszó csapatot. Az eleje nem volt egyszerű, ők már ismerték és felsőbbséges szemrehányással és abszolút elutasítással kezelték, hogy mi szerepjátszunk, szerintük beteg dolog, mert racionálisnak kell lenni az életben (?????)
De a társasjáték-életforma legyűrte őket, így bebizonyosodott, hogy el lehet választani a két dolgot, ezt mindenkinek beveszi a gyomra.
 
Bár a rekord-játékmennyiséget mi tartjuk, 14-18 játékkal, de összesen tárasági szinten olyan 25-30 játékból válogathatunk.
 
Arra gondoltam, hogy a jövőben írnék posztokat játékokról, „Játszani jó!” fedőnév alatt szubjektíven, és nem ígérem azt sem, hogy játékszabály értékűek lesznek.
Kedvcsinálónak szánom csak, de emellett igyekszem megadni a tervezők, a kiadó nevét, és hogy honnan és mennyiért lehet őket beszerezni.
Jó hosszú lett, ráadásul eredetileg pársoros bevezetőt szántam, és rögtön utána bele akartam csapni az egyik új kedvencem méltatásába, de aztán rájöttem, hogy mivel az én érzéseimen keresztül történne a bemutatás, jobb, ha magam is ráhangolódom, nektek pedig adok némi betekintést, hogy esetenként miért ez vagy az a véleményem valamiről..
 
Remélem, van, akit érdekel!

136 komment

Címkék: játék nyuszómuszó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 18:42:32

Mondd meg nekik, hogy jöjjenek már csütörtökön, és takarítsanak ki:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.20. 19:43:56

Hallgass Nadine-ra, Nyuszó!
Nyeremény holnap megy! :)
Ha nem tetszik vagy a mérettel van gond, küldök másikat. Remélem hattyúnyakad van? :D

Nadine, írtam egy enervált levelet.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 20:10:21

Fiam, én is. Majdnem lenyeltem a fejem, akkorákat ásítottam közben. Megyek vissza pácolni.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.11.20. 20:18:22

elcsábított egy másik blog, bevallom töredelmesen :)

lessétek meg, mert szerintem nagyon nagy:
omagyar.blog.hu

ilyen szájenszfiksönszerű történetblog :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 20:20:11

Szia, Tüzeske. Ígérem, ránézek, amint lesz egy épeszű pillanatom:)

maybach 2008.11.20. 21:00:25

Jó estét kívánok!
Mekkora király vagyok már.
Csináltam vacsira angyalbögyölőt.
Ez volt az első és tök jó lett.
Most jóllakott napközist játszom.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.20. 21:04:41

Maybach, van erről egy posztnyi (!) írásom!!!
Nem ér rajtam kívül angyalbögyöl(r)őt enni!
Egészségedre!
Mennyi felkiáltójel!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 21:05:25

Maybach, mi az?:))) Az én szótáramban valami egészen mást jelent:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 21:19:54

Úgy látom, ezt ma már nem tudom meg:) Sebaj. Jó éjt, szép álmokat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.20. 21:21:50

Nadine, ha már Maybach nem ér rá, válaszolok.
Sufnudli, miszerint krumplis nudli, azaz burgonya sodrott az angyalbögyölő vagy -bögyörő :)
Pedig már korrektúráztál egy ezzel az étellel kapcsolatos szösszenetet :)

maybach 2008.11.20. 21:28:21

Nadine!
Bocsi, csak ejtőztem.
De látom Fiam megírta. Nudli és én kevéske mákkal ettem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.20. 21:33:27

Ó, Fiam, ha én azt mind megjegyezném, ami korrektúrázás közben átfolyik a szememen...! Én lennék a Vágó Pista.

Maybach, látom. ...kevéske mákkal - mondd ki nyugodtan, némi ópiáttal hintetted meg:)

maybach 2008.11.20. 21:37:38

Mindegy csak ártson.
Nagyon jó lett és most óvatosan dugig vagyok, de szigorúan csak az alakom miatt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.20. 22:31:02

Maybach, nekem is nehéz tartani a súlyom. Ha nem figyelek oda, rögtön fogyok pár dekát. De résen vagyok! :D

Szép álmokat bögyölővel vagy anélkül :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 05:56:45

Jó reggelt!
Nálunk még nem süt a Nap.
Hja, ez a vidék egyik hátránya :)

Benikuty 2008.11.21. 07:02:41

További szép napot!

maybach 2008.11.21. 07:24:55

Jó reggelt kívánok!
Fiam!
a) Mikor alszol?
b) Nekem nehezebb résen lenni, de igyekszem.

2008.11.21. 07:55:27

jó reggelt!
nálunk konkrétan szar idő van: borús, esős, depis...

maybach 2008.11.21. 08:04:06

Stimmel.

2008.11.21. 08:11:07

akkor ez országos lehet

maybach 2008.11.21. 08:16:57

Ha nem világméretű. Ahogy így elnézem.
Még szerencse, hogy az ebédkém rendben van.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 08:31:16

Jó reggelt! Időjárás itt is ugyanaz, ami azért is remek, mert a lombseprűm kapott egy tűzoltó jellegű javítást (sztem legalább másfél percig nem fog szétesni), és ma össze kéne szednem a több tonna avart a fűről, elrakni a kerti bútort, téliesíteni a nagy agyagcserepeimet, felvinni az emeleti teraszra a kint telelőket, egyebek, persze, közben dobozolni is, mint az ördög. Utóbbit talán kevésbé hátráltatja az eső. Ugye.

2008.11.21. 08:32:47

Nadine, alkalmaznod kéne egy rabszolgát magad mellé...

maybach, mi az ebédkéd? hadd irigykedjem kicsit, mert nekem most nincs semmi :(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 08:40:11

nekem az a nudli.. a bögyörő meg hát..

köszönöm, köszönöm, fiam:)

ééééés képzeljétek, úgy néz ki, babánk lesz megint, kezdjetek el drukkolni!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 08:45:03

Kis Nyuszómuszó, beveszlek a napi szurkolnivalóim közé:) Nagyon örülök neki!

maybach 2008.11.21. 08:47:20

Nyuszó!
Én drukkolok!

Nagyon alaposan terveztem, így maradt ebédre kevés bögyölő.
Beszarás milyen jó lett.

2008.11.21. 08:48:43

dejódejó, hajrá nyuszó, hajrá kisnyuszó :))

nudli jó, nudlit szeretjük. okés, irigy vagyok :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 08:58:04

én csak farkaséhes:D

köszi a drukkolást:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 08:59:40

Nyuszó, de akkor innentől no more stressz! Ez parancs! Minden nap légy hálás azért, hogy ott növekszik benned az a picurka baba, hogy minden rendben van, hogy nagyon szeretitek már most, és így tovább... Szigorúan jelen időben megfogalmazva!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 09:01:40

Most, hogy prof. dr. Kockásfülű kiadta az ukázt, elmegy a dolgára, rabszolga híján maga megy fagyoskodni a kertbe.

Jé betű, a hétvégére kész lesz a dobozod, jövő héten tudom postázni. Jó lesz így?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:01:43

nemtom:) ellennék egész nap egy halom kajával, meg tejjel nyugiban, de annak csúnya vége lenne
(mint, ahogy ma erre kedves férjem figyelmeztetett is:) a dolog élét elveszi, hogy én kértem meg rá úgy egy hónapja:D)
ehelyett a vacsoravendégek még minidg jönnek, kupi van, tanulnom kell, meg makettet csinálni:D

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:02:18

szertném normálisan csinálni, nem stersszelve azon, hogy ne stersszeljek, érted?:) vagy nem tudom, mennyire vagyok érthető:D

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:03:32

és tegnap szupert társasjtékoztunk:D

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:04:21

Nadine, te meg adj hálát, hogy van egy gyönyörű kerted, amiben fagyoskodhatsz!:)

és ez is parancs!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 09:04:22

Érthető vagy. Egyszerűen csak örülj neki, ne gondolj a múltbeli tapasztalatokra. Edd, amit megkívánsz, és légy vidám. Annyit dolgozz, amennyi jólesik, és derűs arccal vágj orrba mindenkit, aki gátol bármiben.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 09:04:55

Rendicsek!:) És még igazad is van...:)))

2008.11.21. 09:17:14

Nadine, nagyon jó! Köszi :)

nyuszó, milyen makettet csinálsz?

Benikuty 2008.11.21. 09:18:40

Nagykanizsán Rózsika néni bögyöllék-nek mondta, és rántásba(pirított liszt)forgatta, aztán borsot hintett rá.
Babát várni a legjobb, ami ember lányával-fiával történhet. Főleg, ha nehezen jön, nehezen marad. Lila köd. Velem kétszer esett.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:27:11

hát igazából nem is makettezek, hanem modellezek most, vagyis nagyítok..
A felsőbb évesek a nagy tervezési feladatnak általában minden évben a tanszék fizetős munkáit kapják..

Megbíztak minket idén, hogy Boccia-rámpát tervezzünk egy kisfiúnak.
A boccia hasonló, mint a petanque, csak kifejzetten mozgás- és idegisérülteknek fejlesztették ki, kerekesszékből játsszák..

Aki annyira korlátozott, hogy dobni, guritani, de még lökni sem tud, az kap egy segítő embert, aki a pályának mindvégig háttal ülve a versenyző utasításai alapján llítja be a rámpát (egy csomó dolgot, magasság, szög, dőlésszög, távolság stbstb) és ezután a játékos így indítja el a labdát. De szabályok szerint csak egy perc van a beállításra és a gurításra. annak is, aki el tudja dobni maga, meg annak is, akinek az alábbi procedúrát kell végigcsinálnia.. ráadásul sokan idegi alapon sérültek, így a rángatózás miatt esetnként nem tudnak rendesen beszélni.. Én legalábbis gyakorlat nélkül aligalig értettem, mikor beültem kipróbálni..
Lényeg, hogy egy kisfiú kvalifikálta magát a Londoni paralimpiára a csapatal, de új versenyző, nagyon vacak rámpája van és felkérték az egyetemet, hogy a formatervező tanszék tervezzen egyet.
Ők meg kiadták nekünk..

Végülis a lényeg a gyros állíthatóság volt, az eredetileg használton kb kézzel tartották, ponttalan volt és lassú..

De mi a csapattársammal leegyszerűsítettük, hogy egy mozdulattal oldahtóak, állíthatóak, rögzíthetőek legyenek..
ilyen kuplunkg jellegű kúpos szorítókötésféléket terveztünk..

És ezt kell nagyban, működőképesen félig plexiből megcsinálni, hogy nyormálisan be lehessen mutatni..

Na dióhéjban ennyi..:)

2008.11.21. 09:27:16

igen, sőt még válaszoltam is!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:28:22

hát, beni, nálunk csak a nehezn marad igaz egyenlőre.. mindkettő elsőre jött.. remélem, most már marad is..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 09:34:05

Fú, Nyuszó, nem is gondoltam, hogy egy építész ilyesmikkel is foglalkozik... Le a kalappal!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.21. 09:39:39

Jó reggelt!

Úgy látszik, hogy egyre gyakrabban izgulok hiába... Csak nehogy megszokás legyen belőle :-))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 09:42:00

nem vagyok építész:)

formatervező és alkalmazott grafikus vagyok:D

és mellette a gépészmérnökit csinálom az anyagismeret és a gyártástechnológia miatt..

Szóval, hogy legyen némi realtás amögött, amit megtervezek ;P

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 10:09:49

Végre felébredtetek!
Már a második adag túrós-sajtos pogácsát sütöm, mert postást várok mára :)

Maybach, pár napja olyan izgatott vagyok, hogy nem tudok aludni. Ez régebben nem okozott gondott, de a szeme alatt nem is karikák, hanem táskák vannak, de még ez sem igaz, mert kifejezetten szatyroknak néznek ki. Úgyhogy ma nem tudom a legszebb oldalamat mutatni. Talán, ha háttal állnék, de az illetlenség és úgysem vagyok szép.

Nadine, két rabszolga egy dobozolóslombszedegetős csárdába? Á, annyit nem lehet bepasszírozni! :)

Nyuszó, nagyot mosolyogtam azon, hogy olyan formatervezett akármiket szeretnél csinálni, amit használni is lehet. Ezért meg fognak kövezni! :)
A babaprojekthez nyugalmat, derűt és optimizmust kívánok. Mint mondtam, most sikerülni fog :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 10:16:15

Bocs, nyuszó, akkor félreértettelek korábban. Nem vagyok túl jártas ezen a téren...

Fiam, tényleg be vagy sózva, látom:))) Pedig nem olyan nagy dolog egy postás érkezése:)

Most, hogy jól kibéleltem magam belülről fázás elleni védelemmel (zsíros kenyér, hagyma, retek), tényleg kivetődöm a kertbe.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 10:18:41

igen, már kapom a köveket.. főleg, hogy az én tervezési irányvonalam meghatározóan a praktikum..

Szerintem az is egyfajta design és nem tévesztendő össze a minimállal..

De amit formatervezés címen mifelént művelnek.. háát..

értelmetlen.. mert van a művészet, oké..
és nem tudok művészetnek felfogni mondjuk egy olyan széket, amibe ember nincs,a ki bele tudna ülni..

Szerintem az egyszerűen hülyeség:D és az is hülye, aki majd elélvez, ha meglátja sznobizmusból:D

Ellenben mennyivel jobb egy bármilyen művészeti stílusban megtervezett gyönyörű szék, ha különleges _ÉS_ nem mellékesen ülni is lehet rá :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 10:38:21

Nyuszó, azt hiszem az ülhetetlen székek a ruhák ótkütürjei. Amit mi csak hót-nak hívunk, itt falun, mert mi igazán a dolgok praktikus dolgát nézzük. Próbáltak meg volna egy parasztnak ótkütürös kaszát tervezni! :D
Egyébként nyilván meg kell mutatni a mesterségbeli tudást, hogy brillíroz az elme, csak akkor ne a "Használati tárgy" címkét ragasszák rá.
Bölcsőt tervezel a babádnak?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 10:39:56

Nadine, retek, mint hidegtaszító? Te se vagy túl jól ma! :DDD

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 10:42:22

hát ez eddig eszembe sem jutott O.o
Szeretnék bölcsőt amúgy, de nincs hova tennem..
ezzel együtt utánajárok asszem:)
aztán, ha jön valami, akkor lehet, hogy nekiállok:) simán le tudnám gyártani ingyér a műhelyben az egyetemen, csak le kell kenyerezni a műhelyes bácsikákat:P

hú, köszi, beindultam:D

nézegettem az előző babónál neten, de lefordultam a székről, hogy mennyi..

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 11:00:49

Örülök, Nyuszó! Aztán fényképet, légy szíves az elkészült műről és a tartalmáról is :DDD
Boldog tervezgetést és kivitelezést!
Szerintem erre építhetnél egy vállalkozást is. Nadine kidekorálja a bölcsőt, én vállalom a foltos takarót bele... óóóóóóóóóóóó :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 11:09:16

csinálsz foltos takarót?

és csinálod ezt üzletszerűen is?

Én a patchworkhöz túl türelmetlen vagyok, vagy még túl fiatal:P
Anyukám meg mindig csak megigéri, de sosem ér rá..

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 11:16:08

Mivel sokminden örömöt okoz nekem, s van, amiért fizetnek is, mondhatni, hogy olyankor üzletszerűen kéjelgek :)
Nyuszó, írok a gmail-en.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 11:53:38

Fiam, a postásod most indult Pécsről, és igen, eljut ma hozzám a szajré.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 12:01:19

Fiam, és nem emlékszünk a házszámra, én meg nem találom a mailt, amiben írtad.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 12:02:58

Nadine, mint a személyi számom kezdete: 2., Kossuth Lajos utca.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 12:05:54

Akkor csak ő nem emlékszik. Én erre tippeltem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 12:46:11

Nadine, olyan hamar ideért a postásod, hogy még átöltözni sem volt időm. Megpróbáltam értelmes lénynek feltűntetni magam és társalgásba bocsátkozni Vele, de egész végig arra gondoltam, hogy a hamarjában letörölt bajusztalanítóból nem maradt-e vissza valami, meg hogy nagyon lisztes-e a pocakom vonala. A kávét túl forróra melegítettem, amit a postás nagyon hamar lehajtott, biztos szabadulni akart tőlem mielőbb; szerintem megégette a gigáját. Evett egy pogácsát, aztán menekülőre fogta. Nagyon aranyosan felajánlotta, hogy legközelebb is beugrik, ha erre jár. Nem tegeződtünk össze, viszont a kapuban zavaromban pertu formával éltem, de elég halkan, remélem nem hallotta meg!
Amúgy egész jól elcsevegtünk a munkanélküliségről meg az adótornyokról. Nem hittem volna, hogy még ez utóbbihoz is ennyire értek :DDD
Azért kiváncsi leszek, az Ő szemszögéből milyen volt a találkozó?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 13:05:36

Most örömködöm ki magam a csomagban. Nagyon köszönöm!!!

maybach 2008.11.21. 13:13:49

Én nem is tudnék adótoronyról beszélgetni a csomagot hozó postással. Mert a csomagot felénk már nem is a postás hozza.
Viszont elégedett melegség járja át a lelkem, mert hasznos voltam ma.
A cég jogásza reggel óta izzad hogyan húzzon ki némi pénzt a zsebemből, elvégre válcság van.
Persze nem aggódom, meg fogja oldani. De mégis jó érzés, hogy legalább ő megdolgozik a pénzéért.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 13:27:25

Fiam, majd kérek mailt, hogy jókat vettem-e. Tudod, színek meg ilyesmi...:))

Maybach, ne hagyd magad, ha nem tudod észérvekkel meggyőzni, vágd orrba a szegény, elnyomott kis angyalbögyölők nevében.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 13:31:10

Nadine, Te tudod, mit nyomatsz el Maybach-hal?
Meg különben is, mi ez az agresszív magatartás, amikor szép az élet, esik az eső és tökmindegy milyenek a színek, itt vannak és kész :D

Maybach, kicsit kőszívűnek tűnsz nekem :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 13:32:19

Akkor ez azt jelenti, hogy nem jó színek? Ha igen, legközelebb nem próbálok meg más fejével gondolkodni, hanem a sajátom alapján döntök.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 13:36:49

Dehogynem, minden jó!!!
A dobozkák is, bár így csupaszon nagyon hiányolnak némi Nadine-ráhatást. A mobiltartók is, a szalagok is - egyszóval minden!
Fejben már nagyon dolgozom. Ha a postás visszaért, akkor írnék egy kis levelet emilben, mert a valóságban csak pár sort tudtam A/3-as papírra vetni. Mikor vittem lobogtatva a postás - becsüljök meg: Postás -, tehát a Postás elé, hogy írnék Neked, kicsit elsápadt és azt mondta: "Arra jó sokat lehet." Megsajnáltam szegényt :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.21. 13:48:02

Szabad kérdeznem, hányszor csengetett az a Postás?


:-)

Közben szavam szegtem, és szépérzékű hölgyolvasóimnak ajánlva - nem a hering, hanem a művészi üvegtárgyak miatt - rittyentettem egy posztot. Úgyhogyha időtök engedi... Mert kedvetek, az csak van, vagy nincs???? :-)))))))))

Szép hétvégét Nektek, itt hétagra süt a nap, jipppiiii!

:-)

maybach 2008.11.21. 13:52:29

Jelentem bögyölők helyükre kerültek.
Jogászt nem ütlegelem. Nem mintha szeretném, de csak azt teszi amire megkérték.
Gazd.vezetőnket már szívesebben billenteném meg, mert ő élvezi is.
Én meg azt, hogy a látszat miatt mégis izzad.
Hja ha valaki nem meri vállalni, hogy gonosz?
Egyébként azt számolgatom hány év alatt fizetem ki a hiányt, mert már elég csinos a havi megvonás összege.
Csak az zavar, hogy nem tudom mennyi az én részem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 14:14:40

Maybach, valaki sikkaszt nálatok?

Hobbiszakács, mindennek eljön az ideje, egyelőre a dobozoké jött el.

Fiam, az kb. négy-fél öt körül lesz, még meg vissza a munkahelyére is.

maybach 2008.11.21. 14:23:13

Nadine!
Akár az is lehet.
Most mindent megvonnak, amit csak tudnak, mondván, hogy itt a válcság.
Most még van pénz dögivel, de látszik a setét jövő.
Én meg nem tudom honnan mennyi hiányzik, hogy megint süssön a Nap.
Így arra rendezkedem be, hogy kb. 105 évig fizetek, ha meg nem halok. Mint a mesékben.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 14:28:04

Az én cégemet is utolérte... Azon múlt az egész bankcsoportosulás életben maradása, hogy másfél hónappal később fizették ki a szeptemberi béremet. De megmentettem őket, és úgy néz ki, most már minden rendben van.

maybach 2008.11.21. 14:30:52

Engem is ez éltet.
Ha éhen halok is megmentem a CÉGet.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 14:34:32

Maybach, talán inkább a focipályán kéne hősi halált halnod, nem? Vagy ott sem...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 14:49:05

Hobbiszakács!
Egyszer csengetett és már futottam is. ritkán látok hímneműt ugyanis és ha igen, az nagy öröm számomra. (Neoex nem ér, most pont fasírtban vagyunk.)
Megnéztem az üvegtárgyakat, hozzá is szóltam, de a szépérzékemre ne építs :)

Szerencsére én már régóta válságban vagyok, úgyhogy ez a mostani inkább szórakoztató változatosság :)

Nadine, ezt azért nem tudtam, hogy válságmenedzser is vagy, bár sejthettem volna. Ahogy engem szanáltál és újraépítettél! Nem semmi! :D

Jó, tudok várni.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.21. 14:56:54

fiam: ezért kell kutyát tartani. Az sakkban tartja a postást:-))

Az úvegtárgyak szépsége - és az emberek ízlése - tényleg vitatható, én a csak a fényképész vagyok, rám ne tessenek lőni :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 14:59:10

Fiam, szanáltalaaaaak???:) Ez mit jelent?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 15:11:16

Ó, hát a korbácsos korszakodat. Nem emlékszel? Te voltál Szado én meg Mazo (miközben rejtett Szado is). De már kezdünk normalizálódni :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 15:14:31

Hobbiszakács, nem lövök, se Rád, se senkire. Megírtam az oldaladon is! :)
Inkább hálás vagyok azért, hogy ennyi mindent megtudok a világról általatok.
Tudod, a klasszikus: én most ebédelek, vajon mit csinálhat az angol Királynő?
Érdekes elképzelni, hogy mondjuk pont teregetek, miközben Te csodás üvegárukat nézegetsz és fényképezel :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 15:18:40

Fiam, az teljesen normális egy kapcsolat kezdetén. Csak hogy tudd, hol a helyed:))))

Itt ülök értetlenül egy nagy kupac gyönyörű gyöngysor tetején, a pofazacskóm csak úgy dagad a finom pogitól, és levélre várok:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 15:32:57

Nadine, :DDD

Micsoda véletlen, én is pont pogit eszem. Megírtam a levelet.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 16:11:26

Hűha, a Zone Europa-n megy a Sandoka, csak most asszem nem Sandokan, de itt is nagyon elszántan néz és esküdözik.
Mindjárt elvétem a mintát :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 16:11:55

Nekem nincs most Zone Europám, pedig nagyon szerettem azt a csatornát. Ez nem ér.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.21. 16:26:38

www.youtube.com/watch?v=Wj6czQ9XSIw

Ez már férfi! Védett tigriskét megölni!? Ó, hogy szerettem ezt a jelenetet, amikor még jobban szerettem a szerelmet, mint az állatokat. Hiába, öregszik az ember... :(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 16:45:07

pogááácsaaaaaaa O.o

Megettem ma 4 tányér raguélevest gigamega adag plusz citrommal, és egyáltalán bele sem kóstoltam a barackossütibe, mert tudtam, hogy nem az hiányzik az életemből..
Egész jól megvoltam nélküle így látatlanban, de most már tudom, és ha nekiállok pogikát sütni, párom hülyének néz..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 16:53:04

Ne is törődj vele, Nyuszó, biztos kell most Nektek a pogi. Süss csak!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.11.21. 16:56:27

de még itt a túrósbarackos:)
amúgy azóta meg lettem fegyelmezve, hogy üljek a fenekemen..:D

namajd holnap:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 17:51:50

Most vagy hallucinálok, vagy villámlik és mennydörög. De akkorákat, hogy berezonált az ablak. Beszarás, milyen novembervég ez?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 20:08:39

Némi bundáskenyérrel szétkergettem a felhőket. Nyilván megriadtak királynői pompámtól, viszonylag ritkán sütök felékszerezve.
Ti bebújtatok az óvóhelyre?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.21. 20:34:16

most itt dörög a zég! drazsi az ölemben remeg.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 20:44:18

Szia, Toma(sevics Zorka)! Már azt hittem, innen is kivonult mindenki, mint a Subbáról. Aminek az okát még most sem tudom.

Egyébként csak egy-kettőt villámlott, egyet dörgött, aztán kimúlt a vihar.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.21. 21:06:00

itt is rapid vihar volt.

van holnapra valaki, vagy tegyek be egy gasztroposztot?

a vinitor ajánlotta blog, krvajóó:)) tegnap éjjel olvasgattam, egész rákattantam...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.21. 21:12:04

nadine
nem tudom mi történt a subbán, majd spájdi elmeséli ha akarja. én csak azt vettem észre, hogy a subbán az ezres kommentekből, hirtelen ötven körüli lett. aztán láttam, hogy új blogot csináltak maguknak, ott garázdálkodnak:) dokinál is olvastam pár szót róla, de nem igazán tudom mi történt... da gondolom ez törvényszerű, ha kezd kialakulni egy közösség egy blogon, előbb-utóbb saját helyre vágynak, és költöznek. akár csak mi:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 21:12:22

Sztem berakhatsz valamit nyugodtan. Bár amekkora forgalom kinéz a mai alapján...

Majd én is megnézem, de ki sem látszom a dobozok alól... Ez nem panasz, csak tény, tény, tény.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.21. 21:13:52

Mindjárt kezdődik az HBO-n a Parfüm, megnézem újra. Lenyűgöző képi világa van annak a filmnek. És hát a történet és a mondanivaló sem akármilyen.

Benikuty 2008.11.21. 22:17:19

A Svatiék rendesen eltüntek, Toma, tudod hová? Nem mintha menni akarnék, jó nekem itt.
Meg az ágyban, lábamon a Benivel, kinek füle és ekcémás irhája szépen javul.
Na, jó éjt aranyoskáim, horkoljatok szépen!:)
süti beállítások módosítása