Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Volt két hetem Afrikában 3. - Az első lépések

2009.03.12. 08:55 fiam

 Fokváros
 
 
Fokváros meleg-megengedő város, ahogy a pszichológusok mondanák. Meleg, mert meleg van ott, és megengedő, mert megengedte, hogy körülnézzünk benne, mi több, kegyesen engedélyt adott arra, hogy teljesen a hatalmába kerüljünk. Elbűvölt és elkábított.
Valami furcsát éreztünk, amikor fáradtan vonszoltuk bőröndjeinket a reptér parkolója felé. A büdösségen kívül valami más is nyugtalanított bennünket. Forgolódtunk, hogy mégis mi lehet. Attila és Anita – vendéglátóink – mosolyogtak: „A levegő az” – ők már tudták, hogy mit keresünk. Ez igaznak bizonyult. Hiába volt nyár vége-ősz eleje, harminc fok körül járt a hőmérséklet. Mégis kellemesnek éreztük, mert állandó szellő lengedezett, az óceánnak (mi több, óceánoknak) hála. A szellő pedig sajátságos illatokat hozott felénk: a föld szagát, a fű illatát, valami füstös, kissé édeskés szagot, az óceáni sós pára is elvegyült benne, úgy éreztük, a napnak is van illata és megmagyarázhatatlan módon a SZABADSÁG ízét szintén felfedeztük ebben a varázslatos keverékben. Igazán készíthetnének belőle parfümöt!
Akkor még nem tudtam, csak sejtettem, hogy ez, ez az illat fog hiányozni a legjobban, ha már nem leszünk ott. Hogy neki kell támaszkodnom valaminek, ha itthon egy tavaszi fuvallat valami hasonlót repít elém – bármilyen gyenge utánzat is legyen az. Hogy édes, szeretett hazámat először fogom szürkének és – bocsánat – koszosnak látni, hogy először tudnám elképzelni máshol, nem, nem máshol, hanem kizárólag Dél-Afrikában az életemet. Hogy nem kell tudósoknak bizonygatniuk, hogy az emberiség bölcsője Afrika volt: a zsigereimben, a génjeimben éreztem, hogy hazaértem. Meg kellett állnom, nem tudtam tovább menni. Csak lélegeztem. Mélyen beszívtam az afrikai levegőt és legszívesebben sírva fakadtam volna. Akkor még szégyelltem ezt.
A testemben szétáradó afrikai oxigén energiával töltött fel. Elszállt a fáradtságom, alig vártam, hogy még többet lássak a városból.
Egy mikrobuszba szálltunk, ez lett a közlekedési eszközünk odakint, hálásan gondolok vissza rá, mindenhova elvitt bennünket.
Az első nap első órájában a reptér melletti nyomortelep felé például. Valóban szomorú és szívbe markoló látvány volt. Akkoriban kezdték módszeresen felszámolni a viskókat úgy, hogy ledózeroltak néhány tucatot és a helyükre rögtön felhúztak egy emeletes, alul nyitott konyhás-nappalis, a felső szinten kétszobás, fürdőszobás házat. Addig, amíg fel nem épültek az új otthonok (igen gyorsan), a lakókat elhelyezték rokonokhoz vagy önkormányzati épületekbe. Az áram- és vízszolgáltatást is kiépítették.
Nem tudom, hogyan haladtak a programmal, sikeres lett-e, vagy alig javult a helyzet... A szándék mindenesetre tiszteletre méltó volt.
Talán nem volt szép tőlünk, ám mi azt vártuk, mikor pillanthatjuk meg az óceánt. Másfél óra után ez is megtörtént. Leparkoltunk egy hatalmas, de tényleg
igazán hatalmas parkolóban az Albert & Victoria Waterfront közelében, és gyalog közelítettük meg a nevezetes helyet.
közelében, és gyalog közelítettük meg a nevezetes helyet.
 
 Albert & Victoria Waterfront
 
 

 

 

 
  Az óceán, amikor először láttuk – ma már másnak csapkod
 
Amikor úgy-ahogy fölocsúdtam ebből a kótyagos állapotból, hirtelen elöntött az az érzés, hogy érdekes módon semmi, mégis minden az enyém lehet. Sétálhatok itt, az óceán partján, bele is gázolhatok, sütkérezhetek a napban és szívhatom-csócsálhatom az afrikai levegőt. Ettől kezdve két hét euforikus örömben volt részem.
Nemsokára azt is elmesélem, mit is láttunk nap nap után. De most befejezem, mert gondolatban újra OTT vagyok, és ez olyan intenzív élmény még mindig, hogy át kell engednem magamon, meg kell nyugodnom, hogy folytatni tudjam a beszámolót.
 

(A képeket Pavel készítette, a netről vettem le, majd előkerülnek a sajátok is.)

 

Pontosan azt éreztem, mint amikor először pillantottam meg a Balatont. Vonattal utaztunk, rátapadtunk a koszos ablakra (gondolom, pont azért) és vártuk, hogy beteljesedjen, amit Anyu mondogatott már vagy tíz perce: „Mindjárt meglátjátok!” – és én inkább becsuktam a szemem, mert úgy gondoltam, kiesik a szívem a helyéről, ha megpillantom a nagyon vártat. Hát így voltam az óceánnal is. Mentem feléje, mert hívott, várt, de úgy féltem, hogy mi lesz, ha meglátom. Persze, elsírtam magam, mert ott álltam, kicsi voltam, bár széles, de Ő nagy volt és széles, és csak csapkodta a partot, és mindjárt imádtam és haragudtam rá, mert tudtam, hogy Ő akkor is itt lesz és csapkod – sőt, másnak csapkod! –, amikor én már nem leszek itt. Olyan féltékeny voltam! Azt akartam, hogy csak nekem mutogassa magát! Teljességgel igazságtalan, hogy semmit, de az égegyadta világon semmit sem birtokolhatunk kizárólagosan. Nagyon megrázó élmény volt.

135 komment

Címkék: sorozat dél afrika fiam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.03.12. 15:19:49

@Bombadil Toma: szerintem a Monszun a legjobb wilbur smith könyv, de összeveszni nem fogunk rajta

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 15:32:21

@Jé: az előbb azt írtam, hogy az összeset olvastam, erre jössz egy számomra ismeretlen smith könyvvel!:)) nem olvastam a monszunt. vagy csak nem emlékszem rá?

@nyuszómuszó: alapból a rejtő, és woodhouse is alkalmas lenne hangoskönyvnek, mert mindkettőben sok a narratív elem, sok bennük a belső monológ, és a karakterek leírásai stb... de nekem rejtő gyerekkorom óta "az" olvasmány. szeretem a saját ritmusomban olvasni, néha visszalapozni, és egy jó poént vagy vicces leírást újra elolvasni:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 15:40:40

...ja, ha jól emlékszem smith nem délafrikában, hanem rodézában született. aszem most zambiának hívják...:)

2009.03.12. 15:59:17

Toma, igazad van, megkövetlek :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 16:13:52

@Jé: akkor most már hivatalos, hogy nem olvastam:)) pedig a ragadozó madarakat olvastam, de ez valahogy kimaradt...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 16:18:38

@maybach: Hehe. Az a vicces, hogy a "Távol Afrikától"-ra utalva írtam a sorozatomat anno az újságban "Távol Európától" címmel. Az is baj, hogy öregszem. De hogy hülyülök is!!!! Hűha...
Viszont akkor mi lehet a Valahol Afrikában????????????????????????????????????

@Bombadil Toma: Akkor most nagy a felelősségem :)

Pálcika 2009.03.12. 17:07:18

@Bombadil Toma: megértem,hogy ezt mondod(írod)Rejtőről,én pl. nagyon szeretem Bodrogi Gyuszibácsit,de az általa felolvasott regényt nem sokszor hallgatom meg (valahogy nem igazán tetszik, vagy nem jön át)de Rudolf Péter olvasatában meg egyenesen imádom hallgatni......
más,lehet kapni kb.ötezer forintért egy kütyüt az autóba amire mp3-ba rengeteg dolgot fellehet venni és bedugod a szivargyújtóba és hallgatod a cuccot,az egyik kocsiba nekünk is ilyen van,mert ellopták a cd-t és csak a gyári kazettás rádió-magnó maradt akkor vettük ezt a szerkezetet és tök jó:)és van hozzá távirányító is:)

ui:degeszre ettem magam:)nagyon jól sikerült a tortám!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 17:10:24

@Pálcika: Tortaposzt? Vagy már csak a morzsákat tudnád megörökíteni?

Pálcika 2009.03.12. 17:23:47

@Nadine: hát van fénykép,az egész vacsiról,de nem volt nagyon ünnepi mert nálunk szülinapon az a szokás,hogy az ünnepelt kedvenc ételét főzöm,azaz:
Rántott sajt+kukoricásrizs+sült krumpli+áfonyadzsem
de ezt most olyan kis csinosan-szépen-elegánsan tálaltam és Höbi tészta(leves helyett:)
a torta nagyképűen Zacher,de mi csak csokitortának hívjuk,elég egyszerű szinte pár soros recept,és fénykép csak a végeredményről készült,érdemes belőle posztot írni ??????

maybach 2009.03.12. 18:03:00

Fiam!
Csak azért emlékeztem rá, mert a romantikázástól függetlenül nem aludtam be, sőt tetszett.
Szerencsére Redford lezuhant, így nem lett túl nyálas.

Szerintem még az Észak-Dél felosztásnál is sokkal összetettebb Afrika.

Még egy hangoskönyvet se hallgattam.

Zuzuka 2009.03.12. 18:03:44

kukucs:)
szélcsendes estét!
nagy kalandom South Afrikában? olvasok-jövök...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 18:22:36

@Pálcika: Hát akkor írj magáról az eseményről!:) A végén tortafotóval:)

@Zuzuka: Ebben a pillanatban küldtem neked mailt.

@maybach: Bakker, most már nem is érdemes megnéznem a filmet... Legközelebb szólj, ha spoilerezel!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 18:27:14

@maybach: Köszi, hogy kiigazítottál!
Robert Redford nagy szerelmem, még az Ilyenek voltunk és a Sakál napja óta. Ez utóbbit egy balatoni építőtábor étkezdéjében izgultam-örültem végig. Az orrom előtt csodálhattam a csodálatos pofacsontját :) Meg a szemét, a szőke haját..., hmmmmmmmmmmm.
És Fokváros egy külön képződmény!

@Zuzuka: Szia, Zuzu!

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de... de muszáj egy pillanatra megemlékeznem Bacsó Péterről és Horváth Teriről. Mindkettő művész volt, szerettem őket. Nyugodjanak békében!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 19:14:07

@fiam: Eddig értem az olvasásban. Északon nekem nem jött át az illat - de az is lehet, hogy akkori, még bagós orrommal nem fogtam fel. A sivatagban meg semmi ilyet… Algírban még a tenger szaga sem ért fel az ablakig, hirtelen magasodik a hegység. A repülő kiszáll a Földközi-Tenger fölé, hogy elég magasra emelkedve átrepülhessen fölötte…

Bacsónak szerettem a filmjeit. Legalábbis azokat, amiket majd a nekrológban is említeni fognak.
A többi néma csend…
(Mivel megyek már.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 19:22:37

A Filmszemlén mondott beszédében azt mondta: folytatja, ameddig bírja. Hát így.
Egy hölgy pedig rátett: ez nem egy nyugdíjas állás. Így igaz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 19:49:34

Szegény Horváth Teri fiatalon nagyon hasonlított Törőcsikre. Aztán neki mindig az öreg, csúnya, cseléd stb. szerepek jutottak, Törőcsik Mari meg lett a "hősnő"... Ezzel persze, nem utóbbi érdemeit akarom csökkenteni, csak milyen az élet!

Zuzuka 2009.03.12. 19:51:06

jólesett az esti mese, köszi @fiam:. annyira beleéltem magam, hogy eszembe jutott Biarritz, ahol megérkezésünk percében belerohantunk az óceánba. de mi, Balatonhoz szokott sellők nem számítottunk a többméteres hullámokra, így rövidesen ott feküdtünk sorban a parton kicsapkodva, páran gatyó nélkül. de jó volt!:))) meg kellett most néznem a fotókat, és éreznem kellett az óceán illatát.

Robert Redford megvolt, többször is - na nem úgy!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 19:53:57

@Mormogi Papa: Utazz délebre, csak ez lehet a megoldás :)

Boldogok, akik életük végéig alkothatnak.

@Nadine: A citromail már megint nem úgy ugrál, ahogy én fütyülök :( Ezért itt írom, hogy köszönöm. Az izgalmam inkább annak szólt, hogy már látni szeretném, amit megvettünk :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 19:55:28

@Zuzuka: Ugye? :))))))))))))))))))
Sajnos nekem sem úgy volt meg Robi :D

Zuzuka 2009.03.12. 19:59:02

sajnos Afrika illatát nem éreztem soha:(
egyszer majdnem...
a képeket elnézve gyönyörű hely lehet.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 20:00:57

Ez nem semmi. A dátum sem (2009. április...).
Fővárosunkban vastagon fognak a számlaíró tollak. Kétmillió per kopf arra a két képzésre, egy év alatt - ez nem semmi, ahogy már írtam.

velvet.hu/info/mentor090430/

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 20:03:34

@fiam: Nem tudom, ez most mire vonatkozott, de akkor én is itt írom, hogy nézd meg a kincsesládát a blogon.

maybach 2009.03.12. 20:06:00

Fiam!
Nem kiigazítani akartam, csak hencegni.
Nadine!
Régen láttam, azóta lehet más a vége.

Lobelt Ledfold nekem a Havannában tetszett, pedig az állítólag nem is jó film.
Meg a Suttogóban.

Zuzuka 2009.03.12. 20:16:14

igen, a Suttogó - de szép volt.
Robert anyukám kedvence, épp egyszerre születtek:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 20:20:55

Holnap meg megint péntek 13., úgyhogy Fiam be lesz sózva.

Zuzuka 2009.03.12. 20:26:19

@Pálcika: most olvasom. Nagyon Boldog Szülinapot a gyermeknek! maradt egy kis torta?:)

fiam, csak nem erre a támopos tanfolyamra jársz???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 20:36:12

@maybach: A Havanna sírós film.
A Suttogó megint sírós film. Ez a Robert, ez a Robert, ahogy idősödik, egyre jobban megríkat.
Meg volt az elnök emberei is. Meg van a filmfesztiválja, ha jól emlékszem Sundance a neve, ahol fiatal és kísérletező alkotók művei versenyeznek. Kísérletezni éppen kísérleteznék én is, ha kapnék egy kamerát. Csajszi néni egy napja lenne a remek és nem a remake munkacíme.

@Zuzuka: Egy kórházban? :)
Nem erre járok, de a mienk 400.000 Ft/fő. Biztos csökkentett hatóanyagú, mert jó lesz ez vidékre parasztnak.
Mielőtt kérdezitek, igen, sértődős vagyok, amikor nem kezelnek egyenjogú állampolgárként, csak azért, mert nem oda születtem, ahol a sértősök. Én kinevetem magam, meg ostorozom, nincs abban hiba, meg a szomszédaimat is :), ahogy a CsN-ben olvashatjátok, de... na, inkább befejezem, mert még nem láttatok pulykakakasnak és nem is szeretném, ha látnátok.

@Nadine: Már most be vagyok. Rögtön nézem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 20:39:43

Lehet, hogy igazságtalan vagyok, akkor elnézést - nem Tőletek, mert Ti nem bántotok (kivéve Nadine-t :D). Csak már annyiszor éreztem lenézést, hogy hamar szakad a cérna. Végülis felőlem ötmillióért is képezhetnek ezeketazokat, csak ne indokolják a költségeket, mert úgysem hiszem el :)
Bocsi még egyszer a kirohanásért!

Zuzuka 2009.03.12. 20:41:56

még az is lehet, hogy egy kórházban, mert Robert születése bizonytalan...

@Nadine: megkaptam, köszi, de nem tudok rá válaszolni, mert a freemail nem tölt be:( reggel megteszem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 20:55:42

@Zuzuka: Elég, ha annyit mondasz, hogy tegyem félre, vagy ne, mert nyitva áll a blogon a téma, mit írok oda a mintához (kapható-e még)...

@fiam: Legalább azt tudnám, mire vonatkozik a kirohanás...:)

Én nem bántalak, csak kedvesen piszkálgatlak, mert tudom, hogy szereted:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 20:56:34

@Zuzuka: Lehet, hogy az elveszett ikertestvére?????? :D

Nézzétek meg, mit alkotott Nadine Fruzsinak és irigykedjetek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 21:25:35

@fiam: Szomszéd csajszi beugrott ma, és pont akkor fotóztam, ő ájuldozott tőle nagyon:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 21:28:26

@Nadine: Tudom, hogy van némi kis munkád benne, de az oroszlánrészt, a konkrét minta javasolását azért én végeztem. Az emberiség és a szomszéd csajszi így ítélje meg a művedet! :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 21:36:14

Most muszáj mennem. Legyetek, ahogy Mormogi mondaná: "valamilyenek" :)
További szép estét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 21:45:12

@fiam: Így igaz. Te böktél rá a nyertes tulipánokra:)

Pálcika 2009.03.12. 21:57:32

@Zuzuka: köszönöm szépen a gyermek nevében!
és most jól eszembe jutott,hogy a többieknek nem is köszöntem meg a gratulációt,hát most megteszem:köszi:)

álmos vagyok,mindenkinek szép álmokat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:04:48

@Pálcika: Jó éjt, Pálci, álmodj az angyalkákkal!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:05:29

@Nadine: :)

Visszajöttem egy pillanatra, mert megváltoztattam a bigyót a nevem mellett és kiváncsi vagyok, hogy tényleg megváltozott-e. Kettő egyszerre nem megy, úgy tapasztalom.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:06:10

ma úgylátszik javítgatós kedvemben vagyok mert...
@fiam: a redford film, az a keselyű három napja volt, és nem a sakálé, mert az edward fox volt:))

van új netem! ez is kipróbálásra, de viszont kellően gyors. remélem beválik, és akkor véglegesíteni tudom:))

viszont kicsit összetorlódtak a posztok, mert nekem régóta be van élesítve, holnapra egy poszt. most átdátumozom, és akkor ez a poszt maradjon vasárnapig. akkora van nekem ütemezve egy gasztro...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:06:16

Működik, részlegesen. Most már tényleg megyek. Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:09:00

@Bombadil Toma: Mennyi tárgyi tévedésem van ma!!!
Köszi, Toma a javítást.
Úgy látszik, ha tanulok valami újat, összekavarodik valami régi :(
Remélem, tényleg voltam Fokvárosban, mert, ha kiderül, hogy mégsem, azt azért nagyon sajnálnám :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:09:18

@Bombadil Toma: Keselyű vagy sakál... Madár-madár, nem?:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:11:30

@fiam: :DDD én egyszer régen, álmodtam olyat, amire évekkel később úgy emlékeztem, hogy megtörtént:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:13:28

@Nadine: :DDD meg a híéna, az a harmadik ronda madár:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:13:55

@Bombadil Toma: Ne rémisztgess!!!

@Nadine: Nem mindegy. Az egyik R. R. volt, a másik nem. Asszem láttam a másikat is. Vagy csak álmodtam :)
Engedjetek el, mert így sosem jutok el a zuhanyig, miszerint nem húznak tust nekem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:15:58

@fiam: Már legalább hatszor elköszöntem Tőled, de mindig visszatérsz:)

Toma, ez most milyen net?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:18:53

@Nadine: Lehet, hogy Ausztráliában is voltam és bumerángosodtam. De erre nem emlékszem. Épp ezért elég valószínűnek tűnik... :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:21:29

@fiam: Most már ne kukorékolj, hanem menj aludni, mert reggel nem bírsz majd felkelni. Aztán ki tudja, hol alszol el állva-ülve:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:23:34

Megint a Vaterán szörfözgetek, hogy fent bírjak maradni a Drótig, és nagyon vidámakra bukkanok.

Pl. az előbb találtam az Antik ajándéktárgyak közt "marha csengőt" (kolomp), valamint "Lenin intarziát"...:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:25:10

@Nadine: Oksika. Pusszancs! (Ez már tényleg nem én vagyok!)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 22:48:07

Jó estét. Nem ti tettétek fel az a (mi is a PC kifejezés?) afro-amerikai pasast, aki 50 centért árulja a saját készítésű hógolyó darabját ?

Ami azt illeti, megvolt a "Három keselyű napja" is :-(((

Nekem a Nagy balhé a kedvencem. Az eredeti címe "The sting" - a fullánk. Paul Newman-nel állnak bosszút azon, aki a mesterüket tönkretette-megölte. De nem erővel: ésszel ám. Pedig csak piti kis gengszterek.
www.imdb.com/title/tt0070735/

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 22:50:57

Bocsi, lemaradt:
@Nadine: a csepeli Repülőműszaki Főiskola igazgatói szobájában (nem jártam oda) láttam a legszebbet:
herendi porcelán (bár a tulaj porcellán-t írna) hamutartó, az alján Lenin-portré.
A mameluklelkű tisztelő épp' az orrán nyomja el...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:56:59

@Mormogi Papa: De, én tettem fel, aztán inkább levettem. Mert ezt látni kell, így nem érdekes.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 22:58:39

@Nadine: ez most egy t-mobilos web'n'walk net...

@Mormogi Papa: lassan aktuális lenne a pesti festménytéma, amiről egyszer beszéltünk. majd kereslek mailben a héten:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.12. 22:59:52

Most viszont elköszönök, mert kezdődik a sorozatom. Már ha végig bírom nézni. Jó éjt, szép álmokat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.12. 23:01:19

@Bombadil Toma: Akartam is kérdezni, Micimackó...
Csak ez a nettelen időszak visszariasztott...

Me jelezted, hogy valaki visszamondott egy +rendelést, aztán nem tudtam, nem ez-e az.

Ha írsz Emilt, a méretet légy szíves mégegyszer - mert a túl kicsi se jó :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.12. 23:41:59

@Mormogi Papa: ok majd részletesen írok:) köszi...

én is jobbra el...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.13. 01:05:57

@Nadine: beinditom a hógolyó szaküzletemet. áruban már nincs hiány...:))))

maybach 2009.03.13. 07:40:44

Jó reggelt kívánok!
Hógolyókkal kéretik nem viccelni. Itt ronda felhők jöttek.

A nagy balhé tényleg jó film. Meg az Őstehetség is.

Zuzuka 2009.03.13. 07:44:31

Hó reggelt!

fehér minden, jön a tavasz:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 08:31:28

Jó reggelt. Itt esik (Lurkó állapotából ítélve, kb. éjjel 1 óta) az eső. Kb. háromszor mentem ki az éjszaka közepén, hogy a süket kutyát a házába tuszkoljam/megkössem/altatót tömjek bele. Imádom ezt az időt:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.13. 09:19:06

Jó reggelt!

@Nadine: Én Apuba szoktam altatót rakni. Megkötni még nem kell :)
Itt esik az eső. Most lenne nyakmodellem, fény viszont nincs.

Tegnap még eszembe jutott egy R. R.-film, de mára elfelejtettem. Az alapján, amit tegnap produkáltam, lehet, hogy Robert nem is játszott benne, sőt, nem is film volt..

Ti azért jól vagytok?

maybach 2009.03.13. 09:21:24

Fiam!
Esetleg nem is neked jutott eszedbe.
Az is lehet Redford álmodott Téged.

Zuzuka 2009.03.13. 09:35:56

@fiam: köszi jól vagyunk, de kiaza Robert?:))
változatlanul szakad a hó, sok a meló és nyom a fejem.
igyunk 1 kávét, hátha jobb lesz:S

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 09:51:52

@Zuzuka: Igen, ez az!!! Nem is ittam ma még rendes kávékát! Egy vevővel kezdtem a reggelt, zokni nélkül. Reális?

2009.03.13. 09:54:27

jó reggelt!

Zuzuka, nem hiszek a szememnek: esik a hó???? Nanemá!!

Nadine, köszönöm az ajánlást, jót kuncogtam így korán reggel. :) de nem fogok licitálni, nem kell hógolyó. a szellemen még gondolkodom :D

Zuzuka 2009.03.13. 10:14:36

ráadásul duplán látok, mert fiamék Afrikában a leírás szerint 2x közelítették meg azt a nevezetes helyet:))

Halvány Görény 2009.03.13. 10:37:07

heló!
péntek 13 poszt lesz-e?
vagy ha az nem, egy ksi anekdotázás a kommentekben. korábbi péntek 13-akról. csak vicceset ér. :)

2009.03.13. 10:46:38

HG, ha írsz valamit, én szívesen kirakom. vissza ne fogd magad :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 10:55:32

@Zuzuka: Mert ebbe most valaki belepiszkált... El is másztak a szövegek meg a fotók:) De nem én voltam, és nem vagyok hajlandó a nyuszira fogni!

@Jé: Nem hagyhattam ki... Egy ilyen bizniszt csak ajánlgathat az ember:)

Halvány Görény 2009.03.13. 10:55:32

abból csak a baj lenne, köszi :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 11:21:12

Viccen kívül: KI PISZKÁLT BELE A POSZTBA? Nem baj, csak hogy értsem, mi történik...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.13. 11:25:14

Már épp akartam mondani, hogy mi lett Afrikával itt fenn, amikor rájöttem, hogy péntek 13. :DDD

Közben volt vendégem, a sulis csopitársam, akit átvittem Apuhoz audienciára, s nagyon elszaladt az idő.


@maybach: Ügyes dizájner lehet...:)

@Zuzuka: A Robert az a Redford :)
Mi bármit képesek vagyunk kétszer, sőt többször is megközelíteni. Egészen addig, amíg a bármi nyugton nem marad :) Példákat most nem sorolok.

@Halvány Görény: Nem tudod, de én úgy fél éve mozgalmat indítottam, hogy minden hónap 13-a legyen a Jó Dolgok Napja. Olyan lelkesen fogadták a kifőzdések az ötletet, hogy büszkén mondhatom, egyszemélyben képviselem a mozgalom vezetőségét és tagságát is :)))

Zuzuka 2009.03.13. 11:42:11

@Nadine: én neeeem:) ha akarnék se tudnék belepiszkálódni.

@fiam: a mainál eleve jó, hogy péntek, rádupláz, hogy elállt a hóesés, fokozom még: rögtön megyek haza!

2009.03.13. 11:49:41

Itt süt a nap, egyből szebb a világ! a munkakedvemet ugyan nem hozta meg, de az életkedvemet igen :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.13. 12:48:22

jó reggelt!:)

hehe, még mindig gyors vagyok netileg:))

én sem piszkáltam bele a blogba. alibim is van, aludtam. a kutyák tanúsítják!:))

most egy kicsit angolozok...

Halvány Görény 2009.03.13. 13:14:12

hát ha senki nem volt, akkor én bevállalom. én belepiszkáltam. azt el tudja mondani valaki, hogy mit csináltam? :)

2009.03.13. 13:22:15

elszúrtad a képeket és a szöveget :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 14:12:21

HAHÓ, HAHÓ, MOST JÖTTEM HAZA A POSTÁRÓL (KÉTSZER IS VOLTAM OTT!), A KUTYAKAJÁSTÓL, A ZÖLDSÉGESTŐL, MÉG CSALINKÁZTAM IS, ÉS ELSŐRE KI TUDTAM ÁLLNI A KERTBŐL, MEG BEFELÉ IS CSAK PICIT KELLETT IGAZGATNI, ÉS ÉLEK, ÉS MINDENKI ÉL, ÉS LILLA IS EGYBEN!:)))) ÉLJEN PÉNTEK 13.!!!
Mondjuk, annak a darab kutyaszarnak is lehetett ebben szerepe, amit Lurkó jóvoltából végig magammal hurcoltam a kuplungon.

maybach 2009.03.13. 14:18:51

Lehet a svájciak ezért szedik össze az utcán, mert szerencsét hoz.

Halvány Görény 2009.03.13. 14:29:41

na persze, Lurkó jóvoltából... valld be, hogy a szart is kihajtottad a járműből. felelőtlen mazsola! :)
gratulálok :)

2009.03.13. 14:58:25

Nadine, marha büszkék vagyunk rád! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 15:00:24

@Halvány Görény: Ha tudnád, milyenek errefelé azok a kis földutak, amiken nagy bátran "száguldoztam", akkor nem mondanál ilyet. Azt hiszem, mintha egyszer hármast is váltottam volna kb. tíz méterre:)))

De meg is jutalmaztam az ebeket egy-egy méretes füstölt csonttal. A kicsi azóta küzd a kosarában, annyira gyürkőzik vele, hogy majd megfullad, a nagy (a hülye) meg kint fekszik az esőben, szájában a csonttal, irtózatos viharban, és néha arrébb megy, hátha az megfelelőbb sárkupac lenne a csócsáláshoz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.13. 16:47:15

Ez annyira jellemző, hogy az én posztom esik szét. Mint én :)

@Nadine: Neked csak füstöletlen jutott? Gratula egyébként. Csak így tovább és tovább és tovább... egész hozzánkig :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 16:53:38

@Jé: Mert kakás cipőben mászkálok a nagyvilágban?:)

@fiam: Úgy legyen!

@Bombadil Toma: Hát azért elfogulatlannak nem nagyon nevezném a Te tanúidat...:)

De tényleg, akkor ma miért esett szét a szöveg?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.13. 17:31:56

én még tegnap este tettem bele egy "továbbot" de utána jó volt, semmi baja nem volt a szövegnek, mikor lefeküdtem.

@Nadine: az én tanúim igenis elfogulatlanok. mindig amellet tanuskodnak, aki kekszet ad nekik...:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 17:39:39

@Bombadil Toma: Hát éppen erre céloztam!:))) Meg ecsetkét, meg távirányítót, meg ajtót... Ilyen koszt mellett én is támogatnálak mindenben:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.13. 17:50:36

@Nadine: első olvasásra úgy értettem,, hogy "ilyen kosz mellet". gyorsan körülnéztem, hogy honnan lesel a kukkereddel, mert igen csak sok sarat/koszt hordott be a lakásba megint, ez a bolond mázli:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 18:03:29

@Bombadil Toma: Ne is mondd, én is egy-két napja takarítottam az alsó szinten, de hiába törölgetek állandóan egy csomó lábat minden bejövetelnél, tele a padló levelekkel, sárdarabkákkal, Stefi szőrével, pedig még jól meg is fésültem...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.13. 18:58:58

Csak a beszámolóm utolsó sorát tudom idézni a poszthelyzetre: "megrázó élmény volt." Pedig nem is ez az utolsó sor...

Viszont összességében jó nap ez a mai, mert Nadine-nak sikerült Lillát és magát kordában tartania és még postán is járt :D
Nem beszélve a többi kifőzdés örömeiről és sikereiről :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 19:09:59

@fiam: Úgy ám!:) Szerintem most az izomlázat is megúszom...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.13. 21:46:42

Az "infernal error" váltakozik a némasággal, úgyhogy kikapcsolok. Jó éjt!

Susztertangó 2009.03.13. 23:16:08

Jó estét!
(Afrikai levegő/ csapdosós óceán.)
Nagy ritkán, tán 3-4 évente, ősszel- lefekvés előtt ablakot nyitok, már elült a jó pesti szmog-esőáztatta erdők illatát hozza a szél, avarszagot.Vagy tavaszelőtt, hajnalonta a mezők szagát érezni. Ilyenkor azaz érzésem van, hogy IGEN EZ AZ! És próbálok minél több levegőt beszivattyúzni kicsinek érzett városi pejlimbe.Valami azonosság érzése fog el. Régebbi emlék, fekszem éjjel Nagymamánál a belső szobában, a szalmazsák kukoricahánccsal volt töltve,nyári éjszaka, az ablak félig nyitva s valami búra alatti érzés fogott el: hallani a kutyák ugatását, egészen messziről, zenélnek a tücskök, és valahonnan vonat zakatolás hallatszik, és ebbe én is beletartoztam valahogy.st
U.I.: Bár volt roletta, a belső ablakokra iskolai kék papírt razjszögezett a Nagyi.A szomszéd házban a hálószobában nem padló volt, hanem agyag és nagyon finom érzés volt mezítláb rámennem.

süti beállítások módosítása