Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Ricottás tiramisù áfonyaöntettel

2009.04.09. 05:00 Bombadil Toma

Egy nappal megkésve bár, de legyen akkor ez az én születésnapi tortám/desszertem.
Trinitynél láttam nemrég egy remek túrós tiramisùreceptet. Én abszolút túró-fan vagyok, minden jöhet, amiben túró van! Mivel a tiramisù is a kedvenceim közé tartozik, nem vártam sokáig a saját túrós tiramisù-változatommal.
Na persze, ha olasz desszert, akkor túró helyett inkább ricotta, és ha túró/ricotta, akkor kávé helyett valami gyümölcsös íz. Először eperöntetre gondoltam, hiszen a túró és az eper igazi komplementer ízek, de éppen nem volt otthon más, „csak” áfonyaöntet. Nem hibáztam avval sem…
 
 
Hozzávalók (6 személyre):
 
·        1 doboz (250 g) ricotta (vagy túró)
·        1 doboz (250 g) mascarpone
·        1 csomag babapiskóta
·        10 dkg cukor
·        2 biotojás
·        1½ dl sűrű áfonyaöntet (vagy eperöntet)
·        1 citrom reszelt héja
·        1 ek. citromlé
·        fél deci rum
·        1 ek. vaníliakivonat
 
A tiramisúhoz ajánlom a Lidlben kapható Milbona márkájú, olasz mascarponét. Fényévekkel jobb, mint a magyar szarvasi, ráadásul olcsóbb is. A szintén ott kapható, kifejezetten tiramisúhoz való, Savoiardi babapiskóta az általam kipróbáltak közül a legjobb. Ricottából a Granarolo szerintem a legjobb, ami permanensen kapható. Többnyire a Sparban fordul elő. Eper/áfonya öntet helyett, használhatunk eperszörpöt vagy -lekvárt is, kevés vízzel felfőzve…
 
 
Elkészítés:
 
1. Először az öntetet készítem el. Egy forralóedénybe öntöm a sűrű áfonyaöntetet, hozzáöntök egy deci vizet, egy kanál cukrot, és addig melegítem, míg a cukor fel nem olvad benne.
2. A tojásokat szétválasztom két nagyobb keverőtálba.
3. A tojássárgájához hozzáadom a cukrot és a vaníliakivonatot, majd egy habverővel kifehéredésig keverem, míg a cukor nagy része fel nem oldódik.
4. Hozzáadom a mascarponét és a ricottát (ha túrót vagy darabosabb ricottát használunk, először törjük át egy szitán), belereszelem egy citrom héját, és egy evőkanálnyi citromlevet is löttyintek bele. Elektromos habverővel sima krémet keverek belőle.
5. A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem.
6. Óvatosan, hogy ne törjön össze túlságosan, beleforgatom a tojáshabot a mascarponés-túrós krémbe.
7. A közben langyosra hűlt öntetbe belekeverem a rumot, és egy tányérba öntöm. A piskótákat egyenként az öntetbe mártom, hagyom egy pillanatig, hogy megszívják magukat, és réteget fektetek le belőlük egy tál alján.
8. Egyujjnyi vastagságú mascarponekrémet simítok a piskótákra, majd megint egy réteg piskóta, és így tovább…
9. A végén egy réteg krémmel zárom le, aminek a tetejét meglocsolom a maradék öntettel. Lefedem, és 12 órára (min. 6 óra) hűtőbe teszem, hogy ízben/állagban, összeálljon a desszert.
 
 
Tippek, tálalás:
 
Ha mondjuk, egy vacsora alkalmával elegánsan szeretnénk tálalni a desszertet, akkor célszerűbb, ha már a készítésnél kelyhekbe vagy poharakba rétegezzük a tiramisút, és nem egyben egy nagy tálban készítjük, mert nem igazán lehet szépen szeletelni (a cukrászdák többnyire zselatint használnak, azért tudják szeletben kínálni), szétcsúszhatnak a rétegek.
A benne lévő nyers tojás miatt ne tartogassuk sokáig a hűtőben, maximum egy-másfél napig fogyasztható biztonságosan. Erre főleg nyáron figyeljünk oda!
Eperszezonban tehetünk bele vékonyra szeletelt epreket is.
Nagyon finomra sikeredett ez a desszert, sokszor el fogom még készíteni! Mindenkinek ajánlom, remek alternatíva lehet a hagyományos (autentikus) tiramisù helyett, ha például gyümölcsös, nyárias ízekre vágyunk, vagy ha olyasvalakit akarunk megvendégelni, aki nem szereti a kávét…
 
Elkészítési idő: 35 perc + 6–12 óra a hűtőben
Költségek: összesen kb. 1100 Ft
 
További recepteket az alábbi oldalon találsz:
 

57 komment

Címkék: gasztro tiramisu desszert toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzuka 2009.04.09. 08:01:51

jó reggelt!
Nagyon Boldog Szülinapot Toma!
ismét egy merénylet a munkába indulók ellen. nyami, imádom az ilyen édességet és megígérem, hogy max. másfél napig lesz a hűtöben:)

szép napot! utazok...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 08:23:38

Jó reggelt. Már megint szégyeld magad, szülinapos, így indítani a napunkat... Mennem kell Pestre, és már látom, hogy egész nap ez a tiramisu fog a fejemben járni:)

maybach 2009.04.09. 09:06:50

Jó reggelt kívánok!
A másfél napot nem tudom megígérni. Még úgy sem, hogy nem vagyunk otthon. Szerintem valaki hazaszökne.

2009.04.09. 10:02:02

sziasztok!
hát Toma...! amellett, hogy boldog szülinapot, utólag, meg kell jegyeznem, szíven döftél. a tiramisu a gyengém, ez pedig eszetlen jól néz ki! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 10:23:08

@Jé: Javaslom, hogy Tomát kereszteljük át Killer Wukira.

Toma, azaz K. W., megjött a csomagocskám, köszi!

2009.04.09. 11:14:31

Killer Wuki, nagyon jó! :))

2009.04.09. 11:16:28

egy kérdés: az öntetet azt lehet készen kapni?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.09. 12:09:49

jó reggelt! köszönöm mindenkinek!!!:))

@Jé: igen, készen lehet kapni. általában áfonyás, epres, és csokis öntetet lehet venni. kis gömbölyded üvegben árulják. de mint ahogy írtam, lekvárból is könnyen lehet öntetet készíteni, egy kicsit több vízzel kell beforralni a megfelelő állagúra.

@Nadine: ez hamar odaért, tegnap délután adtam fel:)) te meg nem válszoltál az emilemre már két napja. nem kaptad meg? mert akkor újra írok.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.09. 12:23:05

DE UTÁLOK TAKARÍTANI!!!! a lakás teljesen a feje tetején, mert tegnap ugye felfüggesztettem a munkálatokat, most meg valahogy nem tudok újra belelendülni... itt ülök a teraszon, nézegetem a cseresznyefák virágzását, és nincs kedvem bemenni a házba:(

2009.04.09. 13:15:59

Toma, hidd el, együttérzek veled. a takarítás undok elfoglaltság... mennyivel szebbek a cseresznyefák :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.09. 14:03:30

@Jé: ugye?? kínomban most nekiálltam főzőcskézni. de nem úszom meg, előbb-utóbb el kell kezdenem, legalább a hállószoba résszel végeznem kell ma...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.09. 14:39:39

Megint retorta… azaz BOLDOG SZÜLINAPOT !

A túrót én is sok formában szeretem, ez pazarnak látszik - bár nekem a kávés is megfelel. Egy igen lényeges dologról nem esett szó: bár kevés rum kell bele (főleg, ha kicsiknek is adunk :-) de annak a minősége nagyon nem mindegy! Mert nem az alkohol miatt kell bele, az olcsó "rumoknak" viszont nincsen jó ízük…
(A legrosszabbakra már csak olyasmit írnak, hogy "Matróz ital", illetve "rumaromát tartalmaz" (Mi az a "ruma" ????). )

És remek lehet kerti szamócával is (a fai epret én kihagyom).

Amúgy vigyázat, a túltakarítás tönkreteheti a kényes Wukifészkeket !

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.09. 14:44:55

Megyek is, lövök magamnak valami ebédet.
Minden jót Nektek!

@Nadine: Szerintem lehet találni elfogadható trmsut készítő műintézményt Pesten. Ha mégsem - akkor meg csak állóképesség kérdése :-)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.09. 16:12:05

Szervusztok!

Azt hiszem én vagyok a Kifőzde első ellenállója. Pár hete elterveztem már a húsvéti (szerény) menüsort és abban tiramisu-golyócskák szerepelnek, hagyományos ízesítéssel. Ha törik, ha szakad, akkor is azokat készítem el. Majd legközelebb ilyenformát.
Holnap nem megyünk suliba. Nagypéntek van. Nagycsütörtököt szerettünk volna tartani, melynek lényege az lett volna, hogy nem írunk modulzáró dolgozatot. De a tanerőnk kevésbé vallásos...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 17:58:01

@Bombadil Toma: De megkaptam, csak úrinőhöz méltón elengedtem a fülem mellett:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.09. 18:16:23

@fiam: Ezt úgy kell érteni, hogy a golyócskákkal csőre töltött mafiosi la poul-nak a Camorrában?
De ki az a kis Mihály ??? Aki a kamionosik nemzetközi szervezetének tagja (T.I.R.) ?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.09. 18:41:05

Én is ellenállok a kísértésnek. És most nem eszem T.I.R. a Misu-t. Nem jellem kérdése: nincsen a közelemben…

Történt egyszer, hogy a pispeki helynök végigvizitálta az egyházmegyét. Nem, hogy megy-e, hanem, hogy minden rendben-e?
Az egyik parókián látja ám, hogy csak egyetlen ágy van, pedig van egy fiatal házvezetőnő.
- Osztán miképpen fekszenek magik?
- Van nékünk egy jó kis vasalódeszkánk, azt fektetjük kettőnk közé középre.
- Hmmm. És mit tesznek, mikor jön a kísértés?
- Hát… akkor, ugyi, elvesszük a deszkát.

(bocsi)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 20:58:15

Naaaagy-naaaagy, büdöööös telihoooold vaaaan!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.09. 21:03:41



@Mormogi Papa: Pajzánkodunk, pajzánkodunk? Grandpierrekedünk, Grandpierrekedünk? :)

@Nadine: Nálatok is? :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 21:12:43

@fiam: Az ám! Sárga, gyönyörű udvarral, de ahogy elnézem az embereket, mindenki meghülyül tőle.
Különben is, ma csak két erős szomszédom segítségével tudtam betörni a házba. A bejárati ajtóm zárja úgy döntött, hogy menjek a fenébe. De Stefi bent volt, úgyhogy kénytelen voltam segítséget hívni. Megolajozták, megreszelték, benyomták - most működik. De hogy meddig????

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.09. 21:20:58

@Nadine: Tomától kérj tanácsot :D
Remélem nem ragályos a nyílászáró-betegség! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 21:33:01

@fiam: Nálam nem egy kutya szorult a kutyaajtóba...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.09. 22:05:57

@Nadine: Bocsi, de mennem kell.
További kellemes estét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.09. 22:07:18

@fiam: Semmi baj, én is kikapcsolok. Jó éjt, szép álmokat!

Pálcika 2009.04.10. 06:51:05

Szép reggelt!
Toma,ez a recept remek,de az utolsó mondat második felét nem tudom értelmezni,sőt nem is értem:)))))
kávét-kávét-kávét!!!!:))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.04.10. 11:17:47

Sziasztok!!

Utólagos gratulációk a szülinaphoz, Toma!
:-)

Süt a nap, holnapra 15 fokot igértek, éljen a tavasz!
:-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.10. 12:04:32

jó reggelt!
egy újabb küzdelmes nap. de nem adom fel, ma készen leszek a nagytakarítással. már csak a fűrdőszoba, meg a hűtő kitakarítása van hátra...:) igaz, hogy közben párhuzamosan főznöm kell egész nap:))

@Mormogi Papa: majd válaszolok ám az emiljeidre, csak most egy kissé el vagyok havazva, csak néha bekukkantok ide pár perc erejéig. ha nyugodtan végig tudom nézni, majd reagálok:)))

@Nadine: nem jó ez így, hogy csak úgy elengeded a füled mellett az emiljeimet!!:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.10. 12:35:17

@Hobbiszakács: köszi!:))
mostanában ritkábban látunk errefelé:)

itt, a 15 fokért én most már erősen reklamálnék! jó nekem ez a 23 fok is:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 12:38:34

Én meg reggel óta füvet nyírok, szörnyű nagy küzdelmek árán. Égig ér, csomós-buckás, sok, nagy, ződ... De ahol már kész van, ott olyan, de olyan szép!:)

maybach 2009.04.10. 12:54:01

Jó napot kívánok!
Mivel a húsvét, meg az előzményei is, örömteli, mást nem is írok.
Szép idő van.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 13:00:03

Szép napot!

Tegnap megérkeztek a tyúkok. Ijedtükben hármat tojtak. Tojást. Ma reggel kilencet. Átálltak a nagyüzemi termelésre. Neoex szerint a vérükben van a paraszttyúkság. Már kapirgálnak és megkóstolták a füvet is.

Halleluja, már csak egy kis takarítás, lelki készülődés és jöhet az ünnep!
Neoex siet a háreméhez :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 13:02:06

@fiam: Ahogy olvastam "megérkeztek a tyúkok", azonnal egy kép jelent meg előttem, amint izgatottan álltok egy konflissal egy helyeske vidéki vasútállomáson, és várjátok őket. Aztán meg is érkeznek pontosan, kis kofferekkel a hónuk alatt:)

Látom már, ahogy Csajszi néni történetei ezentúl a tyúkólban játszódnak:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 13:18:32

@Nadine: :DDD
A tyúkok teherautón érkeztek, inkább nem mesélem el, milyen körülmények között...
"Otthon" luxuslakásuk van, erről Neo idejében gondoskodott. Viszont két pipi megszökött, az egyik egyenest a szomszédban landolt. Volt ám futkorászás. Én itthon voltam, a család többi tagja leledzett csak exanyósnál. Ám, már jöttek a "kémeim" jelenteni a fennforgásokat. Úgyhogy mire hazaértek, már mindent tudtunk az Apuval és kellőképpen kinevettük magunkat, hogy megfelelő komolysággal fogadjuk a sajnálatos híreket.
Ma létrákat építe Neoex a háremhölgyeknek. Nem tudom, lehet tűzoltónak akarja kiképezni őket.
Közben keressük a "mi Marcinkat", hogy ne maradjanak férj nélkül a menyasszonyjelöltek.
Ha csak annyit ér az egész, hogy Neo újra elemében van és Apukámnak jó a hangulata, már megérte az egész. Nekem ez a húsvéti ajándék és ennél többre nem is vágyom :)

Hihetetlen, mennyire nem értek ezekhez a dolgokhoz. De legalább Csajszi néninek mindig lesz témája, ahogy jövendölted, Nadine :)
Nem bírom kiüldözni a fejemből a vasútállomásos képet :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 14:32:26

@fiam: Ugye, hogy vicces? Kis szalagos kalapjuk is volt, meg csipkés ruhájuk, olyan századfordulós módra, mint az a kedvenc sorozatom, azt hiszem, Váratlan utazás a címe. Na, úgy képzeltem el:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 15:48:59

@Nadine: Teljesen, pontosan, tökéletesen én is úgy képzeltem el :DDD
Most viszont az utolsó csiszatolásokat végzem a lakáson, hogy holnaptól már csak főznöm kelljen.

Este tán még leszek. Addig is csókollak Benneteket!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 16:50:17

@fiam: Jó szépítgetést! Én azt hiszem, kaptam némi kis napszúrást, úgyhogy örülök, ha a spenótot be tudom fejezni, úgy fáj a fejem. A takarítást már lehetne elölről kezdeni, annyi kosz bejött a kertből, de mivel úgyis lehúzott redőnyök mögött töltöm a húsvétot, tökmindegy:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.10. 17:07:04

@Bombadil Toma: Olvasd vissza a nekem, s alatta a Nadine-nak írtakat :-)))
Tudom, tudom- a következetesség nem a Wukik érdeme :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.10. 17:18:39

@Bombadil Toma: TERMÉSZETESEN nem rosszalló hangsúlylyal írtam :-))

Zuzuka 2009.04.10. 17:21:48

sziasztok!
dolgoztam, vásároltam, hazaértem,
a tiramisúhoz majdnem minden megvan de annyira figyeltem a részletekre, hogy... a piskóta kimaradt:) hát majd holnap leszaladok érte.
@fiam: örülök a pipiknek, elképzeltem az eseményeket, főleg a kergetőzést:)
@Nadine: A Váratlan utazást ki nem hagytam volna annak idején.
@Hobbiszakács: szia! szereted a tiramisút?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.10. 17:35:19

@Mormogi Papa: nadine, a három-négy nappal ezelőtt írt emilemet "ereszette el a füle mellet". ha erre gondoltál, mint következetlenség...:)))

@Zuzuka: még én is szerettem azt a "váratlan utazást" anno. sőt tovább megyek, annak sorozatnak az előzményét is szerettem, aszem "anne" volt a címe...:))

...na megyek, mert vár az evező. a gálya nem halad nélkülem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 17:37:54

@fiam: Az m2-esen 19.25-től Dél-Afrika-téma.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 18:09:06

@Bombadil Toma: A Félix nevű, torkos kisfiú volt a kedvencem. Meg Jasper. Nem csovi-csovi.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.10. 18:15:32

Én meg fogok dögleni, ha nem lesz hidegebb, vagy alacsonyabb páratartalom, vagy nem tudom..

Nonstop keményedik a hasam, a baba nem rúgkapál, ellenben folyton feszíti neki magát a hasamnak, nem kapok levegőt és el akarok ájulni folyton..

Basszus, két hete még volt, hogy szállingózott a hó, iszonyúan nem bírok átállni..

Elegem van, még két hónapig ezt én biztosan nem bírom, ilyen nyomorultul még sosem voltam.. O.o

Zuzuka 2009.04.10. 19:02:08

dehogynem nyuszó, csak 2 hónap, mindent ki kell bírní!

Boldog Névnapot neki, akit illet!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.10. 21:28:44

No, akkor megragadnám az alkalmat, és jó éjt kívánok mindenkinek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.10. 21:59:52

@Bombadil Toma: Jó gályázást - csak aztán nehogy a "Méduse" tutajára keveredj :-)))

Bocsi, csak szeretek csipcsipkelődni, ha nem is brüsszeli...

@Nadine: Igen, akkora lehet kiírva.

A Váratlan-ból talán csak egy-két részt láttam, mindig rosszkor adták :-) (Akkoriban voltak olyan 10-12-14 munkaórás napjaim.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 22:04:07

Szép estét!

Úgy látszik, ma sokmindenről lemaradtam, Dél-Afrikáról is :(

Nyuszó, a "végeredményre" gondolj! Szorítok neked és együttérzek Veled. Meglátod, a pici megér minden kényelmetlenséget, sőt, szenvedést is.
De hát, tudod Te ezt és remek anyuka leszel :)
Fotót tessék majd küldeni!!!

@Zuzuka: Köszönöm szépen! Nem akarnék senkit untatni a részletekkel, de magamban se bírom tartani. Borzasztó ez a belső konfliktus (vagy konflis :D)!

Visszatérek bokros teendőimhez, nyugodalmas jóccakát!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 22:07:22

@Mormogi Papa: Most látlak csak :)

Emici (K. Grandpierre) állítólag nagy nőkedvelő volt és nem egy erotikus felhangokat sem nélkülöző írása jelent meg. Birtoklom egy adomázó kötetét, vannak abban is sikamlós történetek :)

A többit majd emilben (NEM K. Grandpierreben :D)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.10. 22:32:10

@fiam: Közben átnéztem szomszédolni máshová, bocsánat.
Teljesen véletlenül láttam az m2 -n (ha már ilyen ösztövér nevet találtak neki, meg az "Eleredj!" rádiónak) és még jobban sajnálhatod, mert kerteket járt végig a jóember - részben magas hegyeken. A vége felé különösen lenyűgözött egy, amit egy szobrász-festőnő páros készített.
Mit is mondjak? Természetes, beillő formák, a ház része a tájnak, a szobrok belesimulnak a fasorba (nem, nem sor volt) - szóval mesés.
Csak valahogy nem a mi szűk vidékünkön megszokott mértékű ott semmi. A gazdagság sem: az egyik asszony hanyagul megjegyezte (dédnagymama-korú volt) hogy nem akart félmunkát, mivel japán kertre vágyott, felfogadta a japán császár kert-tervezőjét...
Biztosan ismétlik majd!
(Ezennel beszűntetem a nyálcsorgatást, ígérem.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 22:47:48

@Mormogi Papa: Sajnálom, hogy nem láttam, gondolhatod. Nem szeretném a posztomat lelőni vagy poszt humuszt készíteni, de annyit inkább elő- mint utójáróban elmondanék, hogy a vadon növő virágok is fantasztikusak. A formájuk, az illatuk és az intenzív színük. Még, ha egyszerűen zöld valami, az is csodás, mert a zöld rengeteg árnyalata pompázik ott. Olyan, mintha Magyarország egy koszos ablak lenne és megpucolnnák - végre lehetne látni a valódi színeket. Ha kinyitnánk és alaposan kiszellőztetnénk, éreznénk az üde levegőt.
Homokot, földet, kagylókat, féldrágaköveket, faragásokat stb. hoztunk haza. De levegőt nem tudtunk, sajnos.

Igen, ott vannak gazdagok :) És elég jól viselkednek gazdagul. Fárbás Józsi, az egyik ottani magyar - panziótulajdonos - mondta, hogy ők a Rózsadombon élnek, csak Fokvárosban több Rózsadomb van. Na, de többet nem árulok el...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.04.10. 22:59:23

@fiam: A koszos ablak találó.
Gyermekkorom óta alig láttam harsányzöld erdőt :-(((

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.10. 23:22:41

Én is el-eltünedezek.
Talán jobb lenne mára elköszönni :)

Szép álmokat!
süti beállítások módosítása