Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Reggelik – vargányás pirítós

2009.04.19. 05:00 Bombadil Toma

 

Villámgyorsan elkészül, kiadós és elképesztően finom. Három dolog, amitől jó lesz egy reggeli és a reggel. A gyorsaságát jellemzi, hogy az ötlettől az első falatig nem telt el húsz perc. A kiadósságáról annyit, hogy az alábbi mennyiségből készült étel még az én százhúsz kilós korpuszomat elműködtette ebédig. Az ízéről meg bizonyosodjon meg mindenki maga. Próbáljátok ki…
 
 
Hozzávalók (1 személyre):
 
 
·        4-5 db kisebb vargánya (kb. 10 dkg ha nincs szezonja, lehet fagyasztott)
·        4 dkg vaj
·        1-2 gerezd fokhagyma
·        fél csokor friss petrezselyem
·        1 ág friss kakukkfű
·        1 dl száraz fehérbor
·        1 db ciabatta zsemle
·        só, bors
 
 
Elkészítés:
 
1. A vargányákat csíkokra vágom, a fokhagymát vékonyan felszeletelem, a petrezselymet felaprítom.
2. A ciabattát félbevágom, mindkét részének vágott felét megpirítom szárazon egy teflonserpenyőben, kissé megdörzsölöm egy darab fokhagymával, majd félreteszem.
3. A serpenyőbe dobom a vaj felét, és rádobom a gombákat. Pár percig pirítom, közepesnél erősebb fokozaton.
4. Hozzáadom a fokhagymát, sózom-borsozom, és rátépkedem a kakukkfüvet.
5. Hozzáöntöm a bort, és addig forralom, míg a bor el nem párolog, csak egy krémes szaft marad utána.
6. Lekapcsolom alatta tűzhelyet, rádobom a vaj másik felét és a petrezselyem háromnegyedét, majd addig kevergetem, amíg a vaj el nem olvad.
8. A gombaszószt a pirítósokra halmozom, rászórom a petrezselyem maradékát, és kész!
 
 
Tippek, ötletek:
 
Készíthetjük tojásosan is, akkor a végén a vaj helyett egy felvert tojást öntsünk hozzá, keverjük, amíg félig meg nem szilárdul, aztán tegyük a pirítósra.
Vargánya helyett vegyes erdei gombákból is elkészíthető. Rókagomba, szegfűgomba, kucsmagomba stb., ezekből mind remekül elkészíthető.
Végső esetben termesztett csiperkéből is el lehet készíteni, csak akkor ízesítsük erdeigomba-porral.
Nem részletezem ezt a fergeteges ízkavalkádot, aki szereti az erdei gombákat, tudja, miről van szó…
Testesebb, barrique érlelésű chardonnayt ajánlok hozzá (persze csak akkor, ha nem reggelire esszük, vagy aznap már nem autózunk!).
 
Elkészítési idő: 20 perc
Költségek: kb. 500 Ft
Bor: kb. 800 Ft-tól
 

148 komment

Címkék: reggeli gasztro vega recept gomba toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.19. 17:51:59

Pálcika, momentán nem látszódsz sem fejjel, sem fej nélkül, hiába kattintok..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 17:54:37

Teljes mértékben meghülyült az Outlookom. Egyszerűen nem tölti le alkalomszerűen az üzeneteket, el sem küldi, amit írok. Néha segített, ha újraindítottam a gépet. De most már akkor is ezt javasolja ez az átok, ha frissen kapcsolom be - mint most is. Toma vagy bárki, van ötletetek?

Pálcika 2009.04.19. 17:54:53

@Bombadil Toma: végig jártam a beállítási procedúrát és nekem alapból kivolt pipálva:(
látom van egy függő felkérésem,hogyan kell elfogadni??

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 17:57:38

Azt mondja ez a hülye, hogy az Outlook indítása sikertelen, mert fut egy példánya a számítógépen, és hogy szálljak ki a Windowsból, indítsam újra, és akkor talán... De hogy futna már, amikor becsuktam??? Áááááááááááá, utálom, hogy nincs egy rendszergazda a kamrapolcon!:(((

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.19. 18:01:38

@nyuszómuszó: de, egy kicsit sötét. de ez örök dilemma egy terasznál, mert ilynekor, tavasz elején, meg késő összel, jól jön, ha a terasz napos világos. de a forró nyári napokon, meg nagyon jól jön a borostyán fal, ami a szellőt átengedi, de a napfényt megszűri. két terasz kellene!...:)))
ha megszületik a pici, úgyis egészen mások lesznek a prioritások:))

Pálcika 2009.04.19. 18:15:07

nó,azt hiszem van egy ismerősöm:)))ennek örömére elmegyek vacsorát gyártani....majonézes-tojásos-krumpli(saját snidlinggel!)+fasírt golyócskák

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.19. 18:17:25

Nadine, sajna leginkább asszem sürgősen újra kéne tenni a gépedet, mert ez már a sokadik nyavaja, amit írsz..:(

Igenigen, most is úja a prioritás már, és nem is érdekel, ki mit mond, de azért rosszul esik néha, és gondolom majd akkor is fog..:)

De másodikán megyünk bográcsolni a párom családjának a telkére, már ha fel bírok mászni a hegyre..:)

Múlt héten még ment, bár több közbeiktatott pihenővel..:P

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.19. 19:00:16

@Nadine: ne is mond! nekem is tele van a puttonyom. nekem az office alkalmazásoknál írja ki, hogy valami kulcsot írjak újra, de ha megpróbálom, azt írja hogy rendszerhiba. aztán már csak 29-szer nyithatom meg, azután leáll az egész. bakker most szerezhetek egy új offist, és telepíthetem újra. hozzáértők az mondják, hogy a frissitésnél kavarodott be valami. és hogy érdemes az autamatikus frissétéseket kikapcsolni a gépen.

de legalább sikerült egy újabb fajta tiramisut készítenem. piskóta helyett amarettivel, és kávé helyett mandula likörrel. nagggyon jóó:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 19:09:31

@nyuszómuszó: Mit jelent az, hogy "újra kéne tenni"?

Most pl. megpróbáltam újraindítani, lementem kajálni, amíg feláll a rendszer, ehhez képest még kikapcsolnia sem sikerült. Azonnali bezárást választottam, újraindult, de az Outlook nem műkszik. Most kikapcsoltam a szűrést, hátha, de lópikulát. Mondtam már, hogy tele a fülem?:(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.19. 19:17:24

Nadine, azt kéne csinálnod, hogy lementegeted a dolgaidat (kiírod dvd-re, vagy, ha volna külső vinyód, úgy egyzerűbb persze), amik kellenek és letörölsz mindent a gépedről (formatálod a vincsesztert) és újratelepíted a Windowst és minden mást is, aztán visszatöltöd, azokat az anyagokat, amiket megtartottál.

Ezzel tuti minden rossz és fölösleges dolog lekerül a gépedről..

Hiába írtassz vírust, maradnak minden kattintás után mindenhol ilyen töredékes biszbaszok és amiatt mindenképp belassul, beakad a géped, nem tudsz mit tenni vele..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.19. 19:17:45

@Nadine: én is jártam így többször, este kikapcsoltam a gépet, majd lefeküdtem, és másnap látom, hogy még mindig nem kapcsolt ki, hanem a windows leáll feliratot mutaja még mindig. ilynekor jön az aksi ki (vagy hálózati kábel), majd vissza, és újraindítás:))

2009.04.19. 19:22:09

a leghatásosabb mégis inkább a Ctrl+Alt+cipőtalp. átok minden műszaki cuccra! fel akartam kapcsolni az állólámpát, pukkant egyet, és leköszönt. azt hittem kiégett a körte, de csere után is toszik működni. váááááááááááááááááááááááááá!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 19:27:19

@nyuszómuszó: Nincs az az isten, hogy én ezt mind meg tudjam csinálni. Egyrészt nincs külső vinyóm, másrészt nekem csak munka van a gépen, az viszont több évre visszamenőleg (és kell is), a fotóim (irtózatos mennyiség). A múlt héten töredezettségmentesítettem, vírust irtottam, aztán most mégis szarakodik (már elnézést!). Mindegy, jövő héten átugrik N. úr, és megpróbálja gatyába rázni, de legalább ez az átkozott Outlook működjön, nem tudok szólni Inszeminátornak, hogy jöhet holnap reggel a dobozáért...:( A blogján üzentem, de hogy azt mikor nézi meg, ki tudja:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 19:28:31

... és nem tudok DVD-t írni.

@Jé: Hú, de egyetértek! Nekem éppen az asztali csobogóm krepált be, pedig nem is használtam pár hétig. Most bedugtam, és semmi:(

Susztertangó 2009.04.19. 19:37:17

Jóestét Mindenkinek!
Most fejeződött be a Spektrumon a Kutyuszakértő Domina műsora, 3 gömböccé hizlalt blökit fogyasztott le...Nekem is le kéne egy tizest.Talán gasztroblogot se olvashatnék?st

Susztertangó 2009.04.19. 19:52:20

@fiam: Szuper!Csak az a kár, hogy nem lehet kottázni ahogy egy sváb húzza-vonja a szavakat, :-))egyből Konrád Bácsiéknál éreztem volna magam.st

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.19. 19:54:48

@Susztertangó: ejj, hát nem tudod, hogy előtte kell szólni, nem utána!!!
bakker megint elfelejtettem:)))

@Nadine: muszáj neked outlookot használni? kell a munkádhoz? mert egyébbként azon keresztül lehet a legtöbb vírust beszerezni. én inkább az email fiókokat közvetlenül használom...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 20:08:55

@Bombadil Toma: N. úr hoz vmi mást a héten. Nem muszáj, csak irtó nehezen megy a váltás, ha hozzászokom valamihez.

Susztertangó 2009.04.19. 20:10:28

@Bombadil Toma: Szombat 18 30-kor ismétlik, ha jól látom.st

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.19. 21:23:03

Százkettedik ki-be kapcsolásra most működik... Viszont kevesebb hajamnak kell megszáradni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 08:02:15

Jó reggelt! Mindjárt jön Inszeminátor. Ha meg tudja közelíteni a kaput, amit a hétvégére ígért, de természetesen nem teljesített zöldjárat zsákjai eltorlaszolnak.

Susztertangó 2009.04.20. 09:38:00

Hogy Jó Reggel legyen:
blog.harder.hu/paul-potts/
quart.hu/cikk.php?id=3627
Nem tudom, hogy ismert-e, de párszor meg lehet HALLGATNI.Hangszórók kéretnek bekapcs.st
ps. papírzsepit elő

maybach 2009.04.20. 09:41:27

Jó reggelt kívánok!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 09:59:00

Susztertangó, ami kár, hogy kimaradt a Paul Potts videóból, az az, hogy amikor bejött a zsűri a pofájába röhögött, kigúnyolták, hogy pösze, meg, hogy nincs foga, és mondták, hogy még visszaléphet, bár ők speciel nem vennének tőle telefont sem (mobiltelefon ügynök volt a verseny előtt).

Na ugye ezt a részt már kivágták előle azóta, pedig hát ugye elég tanulságos volt a képüket nézni, mikor elkezdett énekelni a pasas..

Annak, aki nem tudná P.P. pár éve megnyerte az AGT-et, ez a nő meg a mostani BGT-en indult el.

Nekem a nő annyira nem libabőrözős, tényleg jó hangja van, jól énekel, de ilyen nyilván van még pár, csak tényleg szegény olyan szerencsétlenül néz ki, hogy ledöbben az ember tőle.

De P.P. fantasztikus, teljesen kiráz tőle a hideg..:)
Ő amúgy azóta hivatásos operaénekes.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 10:27:24

hülyeséget írtam, P.P. is britt

Susztertangó 2009.04.20. 10:53:44

@nyuszómuszó: Tényleg P.P. jobb.
Boyle-t nézve az embernek eszébe jut a mondás:" Na de kérem,itt emberek esznek!"
Aztán, ha hallja énekelni, el lehet kezdeni merengeni azon, hogy mitől is szépség ideál a szépség ideál? Asszem a bébifész túlontúl térhóditása a média terméke. Ha nem látnánk, lenne értelme a szép/csúf fogalomnak?
(Azért, ha kérhetném engem Cludia Schiffer takarjon be jó éj puszit adva és Boyle énekeljen altatódalt.)st
p.s.:Mindenesetre boldog voltam míg énekelt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 11:02:38

@Jé: Én megeszem a kalapom, ha nincs igazam abban, amit a múltkor írtam Neked mailben.

2009.04.20. 11:13:42

@Nadine: bennem is egyre izmosabb a gyanú... :(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 11:34:11

ti most itt susmorogtok a hátunk mögött?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 11:55:47

@Jé: Legszívesebben fogadnék egy láda Heinekenben, de nem lehet, mert lassan minden leadott kilót visszahízok.

@nyuszómuszó: Simán:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 11:57:52

És csak, hogy véleményem is legyen, szerintem tuti nincs igazatok, egy kicsit sem! :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 12:21:41

fiamról kb az az utolsó infó, hogy várja a A KAKAST..

Vajon mik a fejlemények?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 12:33:38

@nyuszómuszó: Szerintem egész helybefalu megtermékenyítve!:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 12:38:16

:D

Tök jó dolog lehet a keltetőgépben lesni, hogy kikelnek-e már a kiscsibék..

Bár ez nyilván csak nekem érdekes, mert még sosem láttam.. O.o

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 13:09:00

@nyuszómuszó: Kisgyerekként láttam én is napos csibéket a nagyszüleimnél, tündériek voltak. A nagymamám újságpapírra szétterített rántottát (micsoda abszurd dolog - tojással etetni az egykori tojáslakót), és azt csipegették. Még emlékszem a kis pihés, meleg szőrgombóc testükre, mert kézbe vehettem egyet-egyet:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.20. 14:14:36

jó reggelt!
látom, helyreálltak a kis képek:)

@maybach: ezen az avtaron nem sokat kellet gondolkodnod:)))

@Susztertangó: láttam már egy hete a commenten, és lehidaltam tőle teljesen:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 15:15:01

@maybach: Tanakodtál sokat, mi, hogy egy autóst vagy egy hajcsavaróst tegyél be...:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.20. 15:24:56

vagy egy autó hajcsavarókkal, miközben focizik:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 15:53:57

@Bombadil Toma: :) De legalább ennyire kézilabdázik is:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 15:56:43

Na, most olvasom az Indexen, hogy szabálytalan volt az Invitel részéről, hogy "csak úgy" felbontotta a határozatlan idejű szerződésemet. Mint utóbb kiderült - persze, nem tőlük -, ezt azért tették, mert a T-Home-nál egy összevont, kedvezményes csomagra váltottam, és nehogy már akkor még kevesebbet fizessek nekik... Erről természetesen nem tájékoztattak sem egyik, sem másik cégnél. Hm.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 16:26:34

Szervusztok!

Tegnap még elköszönni sem tudtam, mert kikapcsoltam - átmenetileg - a gépet, aztán végleges lett belőle. Úgy bedagadt a lábam, hogy Neoex beparancsolt az ágyba és bárhogy könyörögtem, nem engedett a géphez.

ÁM MEGJÖTT A KAKAS!
Gyönyörű vörös, klasszikus görögös arcéllel :D
A tyúkjaink, ahogy Neoex már rég megállapította: zsenik. Egyszerűen ösztönösen tudták, hogy mi fán terem a kakas :) Az a gyanúm, hogy azt is tudják, mire lehet használni. Fruzsi szerint az apja tegnap délután termékenységi táncot ropott és még énekelt is. Tilos volt lefényképezni, úgyhogy ettől a látványtól megmenekültem :)
Néhány tyúkot már meg is cicerészett (így mondják tyúkul), nem Neoex, hanem a Mimarcink. És a mi zseniális tyúkjaink hagyták is magukat, illetve akiket már megcicerészett, azok hagyták magukat, mert már megtapasztalták, mi a jó (találjátok ki, ki mesélte), a többiek futottak előle.
A keltetőgép még üzemel, kiváncsiak vagyunk, mi legy a végeredmény. Ez az eszköz itt van a mi fáskamránkban és fruzsival már elképzeltük, ahogy Neoex fel-alá sétál a szülőszoba előtt és izgatottan várja az ötvenes ikrek világrajöttét :DDD

Nyuszó, ezek az élmények nekünk is teljesen újak. Neoexnek nem nagyon, az igaz, mert Nekik volt udvaruk, meg háziállataik is. nekünk nem. De nem olyan családból származom, hogy ne érdekeljenek ezek a dolgok. De csak úgy, toll mentén.

Most jó sokat írtam. Csodálkoztok, igaz? :D

maybach 2009.04.20. 16:39:13

Fiam!
Részemről ámulok.

Toma, Nadine!
Hajcsvarósat nem leltem.
De ezt se ismeri mindenki. Csak az értők.
Sportosat meg azért nem akartam, mert egész FC.Barcelona kép sok lett volna.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 16:49:05

a kiscsibékről az a maradandó élményem van, hogy a nagymamám kiskoromban mindig mesélte, hogy játszottak sokat a kiscsibékkel, de a kiscsibék nem gyerekállóak és egyszerűen beledöglöttek a fáradtságba egy idő után.
Pedig csak fogdosták őket.

És azt is mindig mesélte (bár soha nem tudtam elképzelni), hogy onnan lehetett tudni, hogy a kiscsibe már annyira kimerült, hogy záros határidőn belül annyi neki, hogy mikor állt, úgy ringatózott, mint a kígyóbűvölők szoktak.
Ezt vagy 100-szor hallottam.

Aztán eltelt 5-10 év, és egyszercsak mamáméknál ültem, és pont ott láttam ekőször az új Matávos reklámot, ami olyan volt, hogy volt egy telefokagyló és egy édes-aranyos kiscsibe a kagyló felett hajladozott. (plakát is volt belőle mindenhol, meg újsághirdetés)
És akkor egyszer csak megszólalt a mamám, hogy látod, erről beszéltem, ezt csinálják, mielőtt beledöglenek a fogdosásba.
És akkor tényleg világos lett, hogy mire mondta ezt az előre-hátra dülöngélést, tényleg eltéveszthetetlenül jellegzetes.
Mama szerint a csibének a reklám után volt max 20 perce.

Azóta egyrészt akárhányszor megláttam, mindig sajnáltam a kiscsibét, másrészt gondolkodtam, hogy vajon csak a forgatást viselte rosszul és kezdett dülöngélni (járta a végét) és ez cuki volt, ezért ez került a reklámba, aztán utána elpusztult, ami alapvetően nyilván bele volt kalkulálva, vagy valami reklámzseni szülei szintén keltettek tojást..

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 16:52:26

Kicsit sok benne a kiscsibe, de nem igazán jutott eszembe más szó, meg különben is, álljon ez nékije emlékül. A csibének. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 16:57:04

@fiam: Ezek remek hírek. Hamarosan minimum ötvenszeres nagyszülők lesztek!:))) Azért örülök, hogy a kakasotok beéri a tyúkokkal, mert most nem tudnál elfutni előle - mondjuk, ennek nem örülök. Azért a természet mindig elintézi, hogy a túlpörgősek pihenjenek is egy kicsit, kérdezd meg Pálcikát, szokott-e fájni a lába.

@nyuszómuszó: Ez tényleg így van, most ahogy mondod, nekem is beugrik, hogy a nagymamám mindig csak picit engedte megfogni a csibéket, pont ezért. És amikor tömegével szállítják őket kicsi ládákba préselve, akkor ez a sérülékenység is belejátszik abba, hogy olyan sokan elpusztulnak közülük.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.20. 17:22:41

aszem a jamie oliveres filmben volt, ahogy a "gyárban" a keltetőből, a kis napos csibék mentek a futószalagon, és egy gép válogatta szét őket kétfelé, az egyik szalag (tyúkok) ment a nevelőbe, a másik (kakasok) meg egyenesen a gázkamrába, ahol széndioxiddal megölték őket. bakker tiszta mengele volt az a válogató:(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 17:44:26

@Bombadil Toma: Jesszusom....:(((

Toma, nézem a gyerekes műsort. Ez tényleg nem az, mint amiről beszéltem, de nagyon hasonló.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 19:42:22

Edinadin' felbátorított ma reggel, de meglehet nélküle is közbekotyognék Nessun Dorma ügyben. Éveken kersztül operáztam, van is erről néhány postom (..JÉ, ne figyelj ide...)pl. a Puccini és a jéglovak, az Edgár és Lúcia, Dés Grieux elment, a Turandotot viszont nem tudtam, nem akartam feleleveníteni.
Most, hogy ez a brit pasas ilyen gyönyörűen könnyedén olaszosan adta a belcantót, megváltozott a véleményem.
Rengeteg Kalafot láttam hallottam nagyon közelről. A legemlékezetesebb éppen a Nessun dorma vége előtt vesztette el az eszméletét. Mindenki csak állt, az ügyelő is elfelejtette leereszteni a függönyt, több mint két prcig feküdt a szinpadon míg végre valaki berohant és kihúzta a nyelvét. Majdnem meghalt szegény.
Jó kiállású kalafszerű, alkatú Kalaf volt, de már túl a zeniten, és majdnem ott halt meg.
Csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy nem akármilyen ária ez, kár, hogy a videón csak néhány részlete hangzott el, mert gyönyörű.
A szerelem diadala.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 19:48:52

@inszeminator: Szia!:) Érdekes, én még sosem láttam élőben operát, viszont kamaszkoromban megkaptam az Operamesék című könyvet, amit kb. kétszázszor elolvastam oda-vissza. Ez az egyetlen oka, hogy tudom, Kalaf nem egy arab péksütemény:) Hátha egyszer igaziból is élvezni fogok egy operát, nemcsk olvasmányként:)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 19:59:48

Ezt nem is nagyon akarom elhinni. Persze megértem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 20:01:59

@inszeminator: Mármint mit? Hogy nem jártam még az Operában?

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 20:03:52

Sajnos elment a nyomorult mielőtt ebefejezhettem volna.
Még csak azt akartam hozzátenni, hogy egyik kedvenc operám volt, még akkor is, ha hóhérsegéd voltam benne és szegény Liut nyomorgattuk mielőtt meghalt volna.
De legalább így neki is jutott kínjában egy szép ária.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 20:04:26

Inszeminator, fent van a neten nagyon sok Paul Potts videó.

És nem a BGT-ből, hanem már a későbbi időkből különböző fellépésekről, illetve vannak fent klipjei is.

Az a vicces ebben a pasiban, hogy mikor angolul beszél olyan eszméletlen borzalmas beszédhibája van, hogy az ember lefordul a székről.

Ehhez képest, bár olaszul nem tudok, ott nem hangzik olyan rosszul.. Jó, nyilván ott az artikuláció miatt kevésbé hallatszik, vagy nem tudom..

Az operát én is nagyon szeretem, és a balettelőadásokat is, ha már ugyanott vannak, de a párom szerint sznob vagyok, mert ezt tuti nem lehet élvezni..

Néha azért ráveszem erre-arra.

Ami nagy vágyam (reménytelen), hogy évek óta a tavaszi fesztiválra jön az osztrák opera Wagner Niebelung ciklusával, ami négy előadás.

Mindegyiket max háromszor játsszák, és olyan eszméletlenül drágák rá a jegyek, hogy még egyre sem tudunk elmenni, nemhogy az összesre.
És mi jegyekre simán kiadunk fejenként tízezreket, ha olyan az alkalom..
De ez nem az a kategória sajnos..:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 20:08:22

@nyuszómuszó: Most említetted az egyik okát annak, miért nem jártam még az Operában:)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 20:28:44

Nem akarok operaszakértő mezben tetszelegni Nyuszómuszó,de a belcantonak éppen ez a lényege. Jó helyen van a hangja, azaz nem erőböl énekel, jól meg van alul támasztva. Jó tanárja van. És persze olaszul minden másként hangzik.
Ami pedig Wagnert illeti, Nagyapám egyik kedvence volt, engem meg süldőként meginvitálltak egy Nürbergi beugrásra és nagyon megvertek fönn a szinpadon. Az inasok verekedése c. jelenetben. Persze csak egyszer, aztán beletanultam.
Balett...? Jesszusom.. Róna Viktor, a Havas a Fülöp, és a nők...
És, hogy mennyire más egy akármilyen opera a színpadról nézve, Mondjuk, amikor Székely Mihály Boriszt énekel az ember mellett, Vagy Ilosfalfy a már említett Des Grieux...Aztán Simándy, Melis, a fiatal Marton Éva...

Pálcika 2009.04.20. 20:35:38

Szép estét!
Ó,már látható pipiske pálcibaba:)))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 20:36:41

Inszeminator délelőtt teljesen más munkáról beszéltél:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 20:40:05

@Pálcika: Ez egyébként az Angyal lefejezve, láblevágva?

Pálcika 2009.04.20. 20:40:50

@Nadine: szia!mióta vagyok látható???

2009.04.20. 20:42:13

@inszeminator: látom, még lantozhatok a kegyeidért csöppet... :)
én egyszer voltam operában, a Bánk bán néztük meg. de nem lettem fan. engem kiütések lepnek el attól, hogy énekelnek, ahelyett, hogy elmesélnék, mi a bánatuk. ezért nem szeretem az operettet, meg a musicalt sem.

@Bombadil Toma: a húgom az ilyenek miatt lett vega. asszem valami bocis filmet látott, hasonló tartalommal, és fordult egyet-kettőt a gyomra, majd megszületett az elhatározás.

Pálcika 2009.04.20. 20:50:41

@Nadine: igen:)Tomának már tegnap kifejtettem,hogy miért.....

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 20:53:16

@Pálcika: A sajátomat is csak egy ideje vettem észre, Te még korábban szóltál hozzá, szóval, csak most fedeztem fel egy frissítésnél. De nem mondod meg?

Nekem pl. az is nagyon illúzióromboló volt, hogy régen csak és kizárólag százhúsz kilónál kezdődő énekeseket láttam a tévében, és hát nem találtam annyira hitelesnek egy húszéves hősszerelmest játszó elhízott ötvenest, ahogy a nőknél sem volt túl jó a helyzet ezen a téren. Legalábbis a könyv alapján teljesen más figurákat képzeltem:)

Pálcika 2009.04.20. 20:57:25

@Nadine: időcsapdába kerültünk????????????csak mert már válaszoltam 20.50-kor

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 20:59:06

Nadine!
Arról is meséltem, hogy mindig tovább kellett mennem. Az opera volt a nyugalom helye, ahol nem számított a múlt. De ebből nem lehetett megélni.

Jé!
Csak vicc volt.
Egyébként rossz kezdés a Bánk Bán. A lehető legrosszabb. Ha már Erkel, akkor a Hunyadi László.
A zene pedig vagy megérint, vagy nem.
A Boriszt például utáltam.
Egyszer a koronázási jelenet után nem a szokásos uton mentem az öltözőbe, hanem a zenekar mögötti függőfolyosón, és megütötte a fülemet valami leheletfinom hegedűszólam. Megálltam belekapaszkodtam a vaskorlátba hallgattam a zenét, néztem a két emeletnyi mélységet, ez van a színpad mögött. És szépen visszamentem a nézőtérre. Valami megfogott. És aztán a próbák során már mindig kiültem a nézőtérre és onnan figyeltem az előadást. Sohasem végig, a végét ma sem szeretem.

2009.04.20. 21:03:30

@inszeminator: akkor jó, picit megnyugodtam. a következő viccig :)))

ááááááááááá, bakker, megyek szétcsapok a hörcsögök között, mert egyfolytában tépik egymást!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 21:04:32

@inszeminator: Na jó, de érintőlegesen sem említetted. Csak a továbbot. De értem, persze.

@Pálcika: Igen, azt olvastam is tegnap. Csak ott önarcképről beszéltél, nem Simon Templarról:)

Pálcika 2009.04.20. 21:08:29

@Nadine: Simon Templar az önarcképem:)))(róla/m beszéltünk tegnap is:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.20. 21:15:27

@inszeminator:

"Nem akarok operaszakértő mezben tetszelegni Nyuszómuszó,de a belcantonak éppen ez a lényege. Jó helyen van a hangja, azaz nem erőböl énekel, jól meg van alul támasztva. Jó tanárja van. És persze olaszul minden másként hangzik."

Biztos, hoyg ezt nekem írtad? :)
Mert én nem írtam semmilyen hangfekvésről, hanem arról, hogy Paul Potts iszonyatosan beszédhibás, és bár olaszul nem tudok, így ott ezt nyilván nem tudom levonni, de angolul igen, és az valami rémes, ahogy beszél (nem énekel).

Szóval nem tudom, mi a lényege a belcantónak, de nem is írtam róla, ettől még persze érdekes, de szerintem is jó hangja van, meg minden, amit írtál..:)

Én viszont csak a beszédhibájáról írtam, mert egyébhez nem értek..:P

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 21:18:52

Valaki árulja már el hogyan kell ezt a sárga vackot fölkenni a megszólításra.

Nadine!
Na jó nem említettem Nadine. Mert hosszú volt az út odáig, a tervezésig. Előtte is sok minden volt. A József A. múv központnak voltam pl. munkatársa, megtanultam nyomdászkodni, hogy az ujságot amit felesben szerkesztettem és írtam kinyomtathassuk,s amit aztán a központi bizottság összeszedetett, s így kerültem a Dunára matróznak.
Számomra azért is jó a blogolás, mert kipakolhatok, mégpedig úgy ahogy akarok. A sok baromságot amit átéltem, kilökhetem magamból, van amikor folyóiratban, máskor meg itt. Na de elég belőlem, megyek beterelem a birkáimat.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:30:20

@inszeminator: amelyik kommentre konkrétan akarsz reagálni, annak az alatta lévő "válasz erre" felitra kattints, és akkor az illetőnél sárgán látszik, hogy neki, és arra a kommentre szól a válasz:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 21:30:40

@inszeminator: Úgy, hogy ráklikkelsz annak az emberkének a kommentje alatt található "Válasz erre" feliratra. Akkor még nem sárgában fogod látni, de amint elküldöd, ő annak látja majd.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:31:32

Jó estét!

Nagyon rosszalkodik a netem ma. Meg időcsapdába kerültem én is. Csak az előbb lettem kész a holnapi ebéddel, most hűtöm, hogy hűthessem.

Nem neveltek operarajongónak, magam neveltem azzá magam. Persze csak úgy koca(! :D)fan vagyok. Semmit nem tudok arról, hogy hol a hangjuk stb. A fősulin is minden ének vizsga után uvéztam. Egyszer a Cifra palota szövegét is elfelejtettem, mert annyira izgultam. Nincs se hangom, se hallásom. Ehhez képest nagyon tudom csodálni a zeneszerzőket és az előadókat is. Az életrajzuk ugyanúgy érdekel, mint a munkájuk. Kenvencem Puccini Pillangókisasszonya. Ha jól tudom, volt valami vita a címe miatt, mert ugye Madame Butterfly, ha minden igaz.
Inszeminátor, mesélj még!
Mormogi Papa is bearanyozza a napomat amikor mesél, ha már olyan messze vagyok mindentől, csak a pipikhez kerültem közel :D

Minden aggódót megnyugtatok, hogy nagyon jó dolguk van nálunk és az újszülötteket sem fogjuk molesztálni.
Már látom a csapdákat... Nem lesz könnyű potenciális pörköltként nézni rájuk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 21:34:25

@fiam: Nekem elég lenne egyszer egy kiscsirke szemébe nézni ahhoz, hogy többet ne egyek pipihúst.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:40:42

@Nadine: Hozzáteszem, hogy én nagyon félek a tyúkoktól. Olyan hideg, kifejezéstelen, kegyetlen tekintetük van. Nem merek bemenni az udvarukba.

2009.04.20. 21:42:15

hehe, potenciális pörkölt :))) ezen reggelig elviháncolok majd :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:44:09

Coming out-olok. Idelinkelem a legújabb oldalkezdeményemet. Nem tudom, már mi hiányzott az életemből a rengeteg meló mellett még ez is :)
A fényképen én vagyok.

www.nagymanyokipaletta.hu/?q=node/6

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 21:48:59

@fiam:
Na most remélem besárgult a "@fiam" felirat.
Van egy blogom, kedves Fiam, ott mesélek és ott beszélgetek Mormogi papával, akit igen nagyra becsülök, mert sok mindent képes előcsalogatni az emberből. Próbáltam már kapacitálni, hogy azokat az érdekességeket amiket kapok tőle miért nem írja meg, de hajthatatlan. Igazi rejtőzködő eminenciás.
Természetesen? nem csak operai de filmes történeteim is vannak, jellegzetesek amiket ő ért igazán. Meg aztán ugye van az a franciskánus nyelv is Brellel, meg a többiekkel, az is közös. Merthogy ő az igazi francia.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:52:34

@inszeminator: Besárgultam :D
Rákattintottam a blogodra, ám nem jött elő semmi. Biztosan azért, mert ahogy írtam, vacakol a net ma nálam. Itt is csak keservesen tudok kommentelni. Köszi az infót, biztosan rendszeres olvasód leszek :)
Aki Mormogit kedveli, rossz ember nem lehet :DDD

2009.04.20. 21:53:18

fiam, nahát! te ilyet is tudsz? ügyi vagy! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 21:55:26

@fiam: Nincs is bajusz a képen, akkor ez mégsem Te vagy!:)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.04.20. 21:57:43

Megint elment ez a dög mielőtt befejezhettem volna.
Még annyit az előbbi kommenthez, hogy ma már említettem itt operai történeteket, úgymint: Puccini és a jéglovak, a Des Grieux elment, az Edgár és Luciát, ezek operai sztorik.
Sajnos nem írhatok meg mindent úgy ahogy szeretném, mert ráfázhatok, de azért van még jónéhány és majd szépen besorolnak a blogomba ők is. Viszont mindig kell egy alkalom hozzá, mint ez az angpl úr. A napokban megírom és fölteszem azt is, mármint Kalafot.
Akit érdekel Inszeminator.blog.hu címen megtalálja a többivel együtt. Mormogi Papa kommentjeivel.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 21:59:01

@Jé: Az alapot vagyis magát az oldalt egy kedves barátom készítette. A töltögetés és "pofája" már az én dolgom. Ezzel elég lassan haladok, részint időhiány - bizonyos nyakláncok és bizonyos táskák megalkotása miatt :D -, részint elkél még a segítség, mire készség szintjén mennek majd a dolgok. Ám annyi anyagot kaptam és annyira, annyian várják az oldal feltöltését, muszáj erre is szánnom egy kis időt. Ötszázvalahány kép van, rengeteg archív anyag (újságok), néhány interjú, helyi amatőr költők versei, közérdekű információk, stb., stb. - szóval elég.
Nem ügyes vagyok, hanem meggondolatlan :)
Azért köszi!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 22:02:18

@Nadine: Akkor még nem tudtam, mi a Bisecurin, meg az Ovidon. Sőt, azt sem tudtam, hogy a fiúk helyesek is bírnak lenni, nemcsak utálatosak...

Erről jut eszembe, hogy mondtam a Fruzsinak, hogy micsoda hercege van, nincs se fehér lova, se fehér Mercédesze.
- De vannak fehérvérsejtjei!
Komolyan mondom, nem tudok már mit tenni ezzel a gyerekkel!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.20. 22:11:47

@fiam: :DDD Nagyon bírom a lányodat!:)

Viszont most kikapcsolok, mert egyrészt rám parancsolt a macskám, másrészt holnapra (is) tengernyi dobozolnivalóm van. Jó éjt, szép álmokat, illetve további kellemes csevegést!

2009.04.20. 22:22:00

fiam, akkor szép az oldal. a lányod meg jó fej :)

Toma, a holnapi posztodat engedelmeddel arrébb toltam, és megint füvezünk majd.

Jó éjt kívánok és is!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.20. 22:26:37

@Nadine: @Jé: Köszi és jó éjt!
Rendesek vagytok, hogy irigykedés nélkül pihentethetem a lábam :)

Mindenkinek szép álmokat!
süti beállítások módosítása