Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Epres-túrós mascarponetorta

2009.06.01. 05:00 Bombadil Toma

 

Tulajdonképpen ez is a tiramisu újabb variációja. Eredetileg „hagyományos” epres tiramisut akartam készíteni, aztán meggondoltam magam, és megpróbáltam valami tortafélét kihozni belőle.
Volt még a hűtőben egy doboz cottage cheese is, ami egy túróféle, így hát adta magát a túrós-epres krém. Már csak az alapját kellett kigondolni, ezt pedig – a vajas kekszalapot – dolce vita sütés nélküli tortareceptjeiből vettem. Azon sokat filóztam, vajon megáll-e magától a krém, vagy tegyek bele kis zselatint is. Végül nem tettem bele, inkább arra gondoltam, hogy a közepébe egy sor piskótát teszek, majd az szívja fel a krém nedvességtartalmát, hátha így masszívabb lesz és egyben marad. Éppenhogy, de így lett. Ezért azt javaslom, aki biztosra szeretne menni, az inkább tegyen bele zselatint is.
Mivel nekem egy 16 cm-es tortaformám van, a mascarpone és a túró mennyisége pedig adott volt, maradt egy kevés krém, amit pohárba töltöttem, mint epres tiramisùt. Így a receptben megadott mennyiséggel eggyel nagyobb tortaformát is meg lehet tölteni...

 
Hozzávalók:
 
. 250 g mascarpone
. 200 g cottage cheese (vagy ricotta, túró)
. 250 g eper
. 3 tojás (bio)
. fél citrom
. 5-6 ek. cukor
. ½ dl rum
. babapiskóta
. 10 dkg omlós keksz (a 16 centis formához)
. 7 dkg vaj

 
Elkészítés:
 
1. A kekszet egy mozsárban összetöröm, ezután összekeverem a felolvasztott vajjal. Az így kapott masszát egyenletes vastagságban elterítem a sütőforma alján, és egy kanál hátával lesimítom, lenyomkodom. A formát a hűtőbe teszem.
2. A tojásokat szétválasztom fehérjére és sárgájára, két keverőtálba.
3. A sárgájához hozzáadom a cukrot, és egy habverővel addig verem, míg ki nem fehéredik.
4. Hozzáadom a mascarponét, a vaníliakivonatot, belereszelem a fél citrom héját, és belefacsarok két evőkanálnyit a levéből.
5. A túrót egy szitán átpasszírozom és azt is hozzáadom, majd egy habverővel simára keverem.
6. A tojásfehérjét kemény habbá verem, és óvatosan, hogy ne törjön össze, beleforgatom a mascarponekrémbe.
7. Előveszem a tortaformát (16 cm-es, szétcsatolható karimájú), és egyharmadáig megpakolom a krémmel.
8. Egy réteg babapiskótát fektetek rá, amit meglocsolok rummal, majd még egy réteg krémet halmozok rá.
9. A tetejét kirakom félbevágott eprekkel (ezt elhalaszthatjuk a tálalás idejére is), letakarom, majd a hűtőbe teszem minimum egy éjszakára.
10. Tálaláskor óvatosan szétcsatolom az oldalát és leemelem, a „tortát” négyfelé vágom.

 
 
Tippek, tálalás:
 
Tálaláskor friss, kevés porcukorral megszórt eperrel rakjuk körbe a szeletet, citromfűvel és/vagy eperöntettel díszíthetjük.
Ha készítéskor az epret megkenjük egy kevés zselatinnal elkevert, híg eperlekvárral, szép fényes marad tálaláskor.
Egy napnál ne tartsuk tovább a hűtőben, a nyers tojások miatt nem ajánlatos.
Eperszezon lejártával, készíthetjük málnával is.
 
Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: összesen kb. 1400 Ft

78 komment

Címkék: gasztro recept desszert toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pálcika 2009.06.01. 06:23:32

Szép reggelt!
már KÁVÉZOM,miért nem tudok aludni ha van rá módom???
Toma,a torta és a tálalás is gyönyörű!!Őszintén bevallom megcsináltam a családnak az eddigi összes tiramisu variációdat,de bár megették mindegyiket,az epres után szinte könyörögtek,hogy ne kísérletezgessek tovább ők az eredetit az egyszerűt akarják.semmi mandula semmi eper(abból csináljak mást) csak az alap recept.hiába nó,konzervatív a család,ragaszkodnak a megszokotthoz.a gondolkodásukból arra következtetek,engem is megtartanak hiszen a húsz év alatt csak megszoktak már:)))))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 09:02:45

@Pálcika: Mert sajtkukac lakik benned. Egy egész família:)

Jó reggelt. Végre látható-érzékelhető mennyiségű eső esett. A növények annyit ittak belőle, hogy a hatalmas rózsabokraim aléltan fekszenek a földön.

Egyébként én is megkaptam jó néhányszor a "miért kell mindig variálni?" kérdést, függetlenül attól, ízlett-e a végeredmény.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 10:04:07

Jó reggelt!

@Pálcika: Ámulok a logikádon! :) Nem is gondoltam rá, hogy ilyen alapon is biztosított a helyem a családban :)

@Nadine: Ó, a férfiak nagyon konzervatívak tudnak lenni. Szerintem azért, mert félnek, hogy a nők esetleg nemcsak a konyhában kalandoznak el, hanem az élet más területein is, ha ráéreznek a kalandozás ízére. És igazuk is van (s most nem egy harmadik-negyedik-stb. személyre gondolok).
De attól még ugyanúgy szeretjük őket. Feltéve, ha nem kötnek gúzsba.

Jaj, de nem szeretem, ha filózgatok! Pedig olyan jó :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 10:10:38

Toma, Neked külön írok (szegény). Tegnap meg egy-két nappal ezelőtt leendő vejünk és az Ő nagymamája jó sok epret hozott a kertjükből. Igaz, elég kicsik voltak, nem ilyen hollywoodi celebformák, de az ízük mesés volt. Egy szem cukor sem kellett hozzájuk, olyan édesek voltak.
Fel is faltuk az egész tállal. Apu evett hozzá két szelet rendes piskótát (nem babát), mert a csülök-körömpörköltet szerette volna lazítani, amiből rettenetes mennyiséget evett főtt krumplival, kenyérrel és hagymás-paprikás-paradicsomos-uborkasalátával.
Délután azt mondta, úgy érzi, közeleg a vég, mert már a gyomra sem jó. Egy kis unikumra megjavult.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 10:39:23

@fiam: Újra megjegyzem, hogy Apukád vicces ember:)

Egyébként az én gyomrom sem jó, pedig nem ettem csülökpörköltet. Úgyhogy most főzök egy kis húslevest, hátha segít.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 10:50:57

@Nadine: Újra igazad van :)
Megyek én is, melegítem a tegnapi ebédet. Dejó dógom vamma!

Pálcika 2009.06.01. 11:04:09

nó,a lakás csillog-villog:))))))nálam már készen van a húsleves úgyhogy Nadin,ha gondolod átjöhetsz ebédelni:))kb. félórája nem esik az eső és kezd a napocska is előbújni,a kert egyben gyönyörű a háromnapos esőtől egyben katasztrófa a sok lehullott sziromtól és burjánzó gaztól

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 11:11:38

@Pálcika: Nálam is szirmok borítanak mindent, de gaz hála Istennek, nincs:)

Aranyos vagy, de nálam még semmi nem csillog-villog, ráadásul dobozolnom is kéne ma. Nem baj, csinálgatom szépen, csendeskén. Ma ilyen napom van:) Hangom meg egy szál se.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 11:50:08

márpedig engem ez a gyönyörű napsütés sem tart vissza attól, hogy beizzítsam a grillsütőt és egy halott madarat dobjak rá!! punktum!! :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 13:03:22

@Bombadil Toma: Nálad gyönyörű napsütés van? Itt reggel óta majdnem vagy igaziból esik. Hm.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 15:41:35

@Nadine: eddig igen. most kezd beborulni, de már hiába, mert megvagyok a sütéssel és be is faltuk:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 15:53:54

@Bombadil Toma: És mit sütöttél már megint, Te galád?:)

2009.06.01. 15:58:48

hát halott madarat, nem olvastad? :)))
engem azért kirázott ettől a hideg, pedig nem vagyok vega :D

egyébként szép délutánt mindenkinek!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 16:21:49

@Jé: miért élő madarat süssek?:)))

@Nadine: cajun csirkét sütöttem. az egész csireket szétvágtam a hátánál, kiterítettem, befűszereztem, és megsütöttem a grillrácson, faszén felett. egész krumplikát sütöttem mellette a rácson és chutneytval mind megettük...:))))

2009.06.01. 16:26:54

@Bombadil Toma: persze, mert az kevésbé horroros :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 17:06:18

@Bombadil Toma: ...krumplika...:))) Biztos finom volt:)

@Jé: Egy ismerősöm mindig a tetem szót használta a különböző húsfélékre. Attól is "megjön" az étvágy rendesen:)

Pálcika 2009.06.01. 17:53:50

ahogy Toma mondaná:vessetek a mókusok elé,de
én nem tudom milyen az a cajun csirke(a pipi fajtája??vagy a fűszerezés??vagy a szétvágás-kiterítés gyűjtőneve??)és a chutneyt sem tudom beazonosítani bár igaz ami igaz,ismerős a szó
minden esetre a képet megnéztem és a látvány(nevek ide vagy oda)igen guszta:))))

hirtelen felindulásból sütöttem egy "üres kalácsot" amolyan nagymama féle fonottat,nagyon jól sikerült!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 18:00:36

@Pálcika: Juszt sem vetünk!:) A chutneyt tudom, a cajun meg olyan indiánosan hangzik.

Kalácsot meg kérek, most azonnal.

2009.06.01. 19:05:26

én úgy tudom, a cajun konyha a Louisiana-ban élő francia telepesek sajátja. elég fűszeres cuccok

Pálcika, egyet gondoltunk! én kuglófot sütöttem hirtelen felindulásból :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 19:29:57

jaja! jének van igazsága:) a cajun (kedzsön) csirke a fűszerezéstől kapta a nevét.
@Pálcika: a chutney meg egy gyümölcsökből, hagymából, fűszerekből készült lekvárszerű édes-savanyú-csípős mártás. amúgy indiai eredetű.
így lesz ez egy multikulti kaja:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 19:39:33

Toma, azért meg kell mondanom: nagyon-nagyon szép ez a sütike. Ügyes vagy.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 19:44:34

@Nadine: köszi:) pedig sütiben nem vagyok nagyon otthon. ráadásul elfelejtettem a torta szélét körbesimítani/kenni a fotózás előtt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 19:46:02

@Bombadil Toma: Én ezt nem látom. Szerintem gyönyörűséges lett. Nekem úgy szoktak kinézni a tortáim, mint a hároméveseknek szóló rajzfilmekben. Vagy mint a Hupikék törpikékben:)

2009.06.01. 19:57:05

csatlakozom, nagyon ínycsiklandó látvány.

most viszont búcsút intek, mert holnap melózni kell, így korán kelni. broáf :(

Jó éjt!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 20:13:37

@Jé: A broáfot is szeretem!:) Jó éjt, szép álmokat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 20:49:10

Zuzuka, hát Te meg hol beszélgetsz? Üres szobában, egyedül?:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 21:29:46

Jajjajj, elvesztem az indikátorok sűrűjében :(

Örömmel látom, Toma ma milyen közlékeny hangulatában van/volt :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 21:49:36

@Nadine: Igen, igen, milyen volt?

@Bombadil Toma: Kiket szoktál megebédeltetni, ha szabad megkérdeznem, mert többes számot írtál a tetem eltüntetésére.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.01. 22:00:03

Na, eddig bírtam a várakozást a válaszokra. Majd holnap elolvasom, ha lesznek egyáltalán. Jó éjt!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.01. 22:46:17

@fiam: most speciel anyámék voltak nálam ebédre:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 22:49:26

@Bombadil Toma: Kinek szeretsz a leginkább sütni-főzni?
Ki a leghálásabb közönség?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.01. 23:28:29

Most már én sem várok. Szép álmokat!

Zuzuka 2009.06.02. 07:42:17

jó reggelt!
fergeteges volt a buli, pazar a vendéglátás, gyönyörű a környék, nagyon jól éreztem magam. a sok röhögéstől még mindig izomlázam van:)) sajna az időjárás megviccelt bennünket, de a társaság mindenért kárpótolt. kint felöltöztünk, bent befűtöttünk, az eső nem esett szerencsére, igy minden nap szabadtéri sütés-főzés volt, ahol nagy igyekezettel visszaszereztem az elvesztett kilókat. gulyás, hússütés, grillezés (saját töltésű kolbászból), a buliban babgulyás. sajnos a tárcsán sütött halat már nem birtam megkóstolni, pedig hűűűű, milyen illata volt....
Briguszka, a vendéglátónk, szivét-lelkét kitette, sosem tudom meghálálni neki!
közben kikapott az Eger, Nadal kiesett...
Micsikének pedig nagyon hiányoztam:) a gyereknek is, de Ő nem mutatja annyira:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 08:44:16

Jó reggelt.

@Zuzuka: Ez remekül hangzik, ezek szerint Bagózó Macska-találkozó volt:)

Zuzuka 2009.06.02. 08:52:49

@Nadine: igen igen, ez már a negyedik volt... és szerintem nem az utolsó:)
tiramisut kérekszépen reggelire mert annyira jól néz ki, és imádom a gyümölcsös édességeket! IS
kávét valaki?.....

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 08:58:30

@Zuzuka: Most iszom az elsőt:)

A Macskán is mindenki szanaszét van az országból, vagy közel laktok egymáshoz?

2009.06.02. 09:55:01

jó reggelt!
gyűlölöm a hétfőt. még ha kedd, akkor is. :(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 11:24:26

@Zuzuka: Ez csudi jó lehetett. Biztosan itt volt a környéken, mert Dunántúl az csak a mi megyénk, a pontos koordináta pedig a mi helybefalunk :) Máshova nem érdemes menni, mert ennél szebb nincs! És még az emberek is érdekesek...

@Jé: Hamar eltelik ám! Én speciel egész reggel óta mosogatok, a délelőtt már elment, csetres még van, tehát az idő gyorsabban fogy, mint a csetresek. Nem tudom, ezért a megállapításért jár-e valami kis Nobel-díj, mondjuk a Háziasszonyi tapasztalat Nobel-díja. De hívhatjuk egyszerűen Csajszi néni-díjnak, nem rólam elnevezve :D

Visszatért a szószátyárságom, lehet Cs. n. kérecckedik ki belőlem megint. Ez jó jel. Nekem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 11:30:19

@fiam: Jó bizony, mert éppen tegnap jártam arra, és még mindig az a kokott öreganyó szivarozott bele a képembe.

2009.06.02. 11:35:44

Dulifuli, pedig én Garfildosnak szántam :)))

nem hiszem el, valószínűleg a papírok az asztalomon osztódással szaporodnak! jajjjj!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 11:37:42

@Jé: Garfieldot nem ismerem olyan behatóan:) De Dulifulira egyértelműen hasonlított:)))

Ez nálam is így van mindig.

Zuzuka 2009.06.02. 11:46:57

@fiam: zalában voltunk, és igen, keresztül-kasul az ország minden részéből. helybefalus hangulat volt májusfa kitáncolással:)
@Jé: vigasztaljon, hogy előbb lesz hétvége:) Dulifuli nagggyon jófej volt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 12:00:15

@fiam: Na, nálunk rengeteg a dunántúlidulifuli vagy dunándulifulitúli.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 14:54:10

@Nadine: Van egy kis jókedvem. Pedig több okom nincs rá, mint máskor. Biztos a levegőben van valami. Vagy újabb sportsikerek aratódtak, amiről még nem tudok, de majd Májbaj jól megmondja, ja :D

A pipik repülnek. Mi több, kirepüllnek :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 14:58:07

@fiam: :DDD Májbaj:)) Ez szép név, meg kell hagyni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 15:01:53

Most elmesélem egy emlékezetes álmom.
Mint a legtöbben, én is tudok repülni álmomban. Először mindig szédülök egy kicsit és össze-vissza repkedek, mint mikor a lufit elengedk és jön ki belőle a levegő. Aztán nagy nehezen megnyugszom és huss! ki a szobából. Kint vár aztán a móka! Nem szárnyakkal repülök, hanem, mit Superman. Még néha a kezemet is kinyújtom előre, bár az öltözékem nem egészen olyan, mint az övé. Egyszer egy kutya repült velem, ő is szárnyatlan. Egész jól elbeszélgettünk. Egy repülőbe is bejutottunk, fönt, a levegőben, mert átjárok ilyenkor a falakon is. Persze az I. osztályra ültünk be és jól megebédeltünk, azután repültünk tovább :)
Elég sok földrészt bejártam így, mégis hazajövök. Útközben énekelek és jó a kedvem. Neoex szerint ugyanolyan hamis a hangom, mint ébren. De a kacajom csípné, ha nem éjjel és hajnalban mulatnék ilyen jól.
Szerintem azért örülök, mert még sosem csatlakozott hozzám senki a családból :D Totál szabad vagyok. Ébren meg ugye lekötnek az érzéseim :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 15:02:26

@Nadine: Remélem nem sértődik meg, csupa szeretetből írtam!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 15:25:12

Most elmegyek orvoshoz. Már ettől kétszázas a vérnyomásom. Kívánjátok nekem a legjobbakat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 15:28:34

@fiam: Én úszó mozdulatokkal szoktam repülni:)

Én is mentem, este visszanézek! És persze, hogy a legjobbakat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.02. 17:57:04

@fiam: Alacsonyabb vérnyomást! (De ne hirtelen sokkal…)

Ha este nem írok, akkor nem volt elég az új tápegység a pécének.
Azért nem írtam 7végén, mert kipécézett velem…
Repülésről régen nem álmodtam (egyébről sem igen), de nem is baj. Így sem állok négykézláb a földön. A sör dacára :-)

maybach 2009.06.02. 20:07:40

Jó estét, jó szurkolást!
Fiam!
Jó megfigyelő vagy.
Azért nem tudok már úgy futni, mert a májamnak a tüdőm terhére kell a hely.
A Roland garros még mindig izgalmas.
nagy csatában Murray is távozott.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 21:28:18

@Mormogi Papa: Kívánom a Pc-dnek a legjobbakat! :)
Persze Nektek is!!!

@maybach: Akkor nagyokat kell sóhajtozni!
Egy Rolandot ismerek, ő nem valami izgalmas. Ahogy elnézem, a tüdeje nekije is összezsugorodott már...
Nem mondom, hogy minden vágyam, de azért szeretnék egy-egy meccset (talán mindegy is, hogy melyik műfajból) élőben végignézni. Ahol tudom, hogy jó játszmát láthatok. Ahol gyönyörködhetek a játék szépségében.

Akit érdekel, 148/86Hgmm volt a vérnyomásom, de ez rendelőben tök normális. Állítólag elvégeztek rajtam pajzsmirigy-működési vizsgálatot, ami negatív lett. Erre nem emlékszem, remélem a doki jól tudja, hogy negatív lett. Semmiféle gyógyteát nem ihatok, mert az bezavar a gyógyszereknek és halálatos szívritmus-zavarom lehet, amiben elhalálozhatok. Na puff. Gyógyszert cserélünk, ami remélhetőleg leviszi a vérnyomásom, viszont kevésbé ödémásít. Na, ennyit a jó hírekről.
A rossz csak annyi, hogy nem szeretek kísérletezgetni.

A vizesedésről Nyuszó jutott eszembe. Őszintén aggódom, mi lehet Vele. A levelemre sem válaszolt. Szívből kívánom, hogy csupa jó hír miatt ne érjen ránk!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.02. 22:06:42

Jó estét!

@fiam: Az enyémre sem válaszolt, csak a névnapi üdvözlőre. Szerintem most fontosabb dolgai vannak.

Örülök a jó eredményeknek, és ezzel a lendülettel el is köszönök, mert holnap egész napos nagykertúrára megyek. Jó éjt, szép álmokat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.02. 22:42:09

@Nadine: Sikeres túrázást!!!
Szép álmokat!

Zuzuka 2009.06.03. 12:05:27

jó reggelt!
nézem ezt a női teniszt, de nem tetszik, mert nagyon visitoznak a csajok - Sharapova főleg!

halló halló Föld hívja nyuszómuszót, jelentkezz!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.03. 14:21:31

Szép napot mindenkinek, látom, nem maradtam le semmiről:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.03. 16:54:10

@Nadine: itt vagyok, csak körbenéztem a neten:))
ma nem sütök semmit, mert anyám hozott nekem fasirtot petrezselymes újkrumlival, és káposzta salátával:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.03. 18:34:41

@Bombadil Toma: A krumplikából nem hagyjuk el a p betűt. Ő nem rumli. Hanem krumpli(ka).:)

Zuzuka 2009.06.03. 18:38:44

saját borsóból főztem főzeléket, jóóíízűűű!
a paradicsompalántáim viszont összementek a telken, vagy valaki kicserélte őket... hulla nem volt, pedig nagyon rafinált csapdákat készítettünk a kirablás után... :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.03. 19:54:40

Jó estét. Direkt ittmaradtam még egy picit, hogy tudjak írni.
Kipécézett pécéhez tennap nem lett tápegység, így továbbra sem tudok otthonról írni, és nem tudom, elég lesz-e neki a táp.
Ha mégsem, ne darált kukoricát küldjetek :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.03. 19:58:38

El is köszönök - Viszlát minél előbb, ha lehet, már ma ! (Nagy sóhajtás.)
süti beállítások módosítása