Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Villámgyors tésztakaják - Spaghetti all' arrabbiata

2009.06.22. 05:00 Bombadil Toma


Megint tészta. Csak nemrég vettem észre, hogy az egyik leggyakrabban készített, és nagy kedvenc tésztakajámról még nem is posztoltam. Ezt a hiányosságot pótolandó, no meg, mert éhes voltam, gyorsan készítettem egy jó nagy adagot ebből a remek kis tésztafajtából. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a csípős ízeket - én mostanában észleltem magamon, hogy egyre jobban szeretem a csípőset –, hogy készítse el ezt a nagyon egyszerű, gyors és – így, válság idején nem mellékesen – olcsó ételt.

Hozzávalók:

. 500 g spagettitészta
. 2 db 400 g-os olasz paradicsomkonzerv (egész, hámozott)
. 1 fej lila hagyma
. 2 gerezd fokhagyma
. 1 tk. apróra vágott friss rozmaring (vagy egy csipetnyi szárított)
. 4-6 db csilipaprika ízlés szerint (ez lehet szárított is)
. 1 csésze apróra vágott friss bazsalikom
. balzsamecet
. olívaolaj
. 5 dkg parmezán
. só, bors, cukor

Előkészületek:

A hagymát apróra vágom, a fokhagymát vékonyan felszeletelem, és felaprítom a rozmaringot.
A konzervparadicsomokat nagyobb darabokra felkockázom, a csilit felaprítom.

Elkészítés:

1. 2-3 ek. extraszűz olívaolajat melegítek, közepes hőfokon, egy nagyobb, magas falú serpenyőben.
2. Beledobom az olajba a hagymát, a fokhagymát és a rozmaringot. Egy csipet sót szórok rá, és a hagymát üvegesre pirítom.
3. Ezután beledobom a csilit, és beleöntöm a paradicsomokat a lével együtt. Sózom, borsozom, 1 tk. cukrot szórok rá (ez a csípősség ellensúlyozására kell, plusz ízfokozóként is működik), és 1-2 ek. balzsamecetet öntök hozzá.
4. Közepes fokozaton (kerámialap 6/9), 25-30 percig főzöm, közben a paradicsomokat fakanállal kissé szétnyomkodom, hogy simább legyen a szósz.
5. Közben, nagyjából félidőben, felteszek egy nagy fazék vizet (min. 5 l), és mikor lobogva forr, sózom, majd a csomagoláson megadott idő alatt megfőzöm a tésztát (al dentére).
6. Mikor a mártás elkészült, lekapcsolom a tűzhelyet, és belekeverem a felaprított bazsalikomleveleket.
7. Közben a tészta is éppen megfőtt, amit leszűrök és egyből a mártásra borítok. Összerázom/keverem a mártással, és tálalom.

 
Tálalás, tippek:

Tálaláskor reszeljünk rá parmezánt, vagy szórjuk meg parmezánforgácsokkal. Díszíthetjük bazsalikommal és/vagy vékonyra szelt friss csilivel.
A spaghetti all' arrabbiata jól lefedve egy-két napig eláll a hűtőben, és kevés olajon, serpenyőben melegíthető. De igazából frissen elkészítve az igazi.
A szószt elkészíthetjük előző nap is. Sőt, még forrón egy csatos üvegbe (vagy dunsztosba) merve, egy kevés olajat öntve a tetejére, majd légmentesen lezárva, és lassan kihűtve, akár hetekig is eláll a hűtőben.
Gyors, olcsó és finom étel, érdemes kipróbálni. A kellemesen csípős, friss bazsalikomtól ízes-illatos paradicsomszósztól lesz igazán pompás ez a spagetti...
Könnyű, friss, alacsonyabb tannintartalmú vörösbor illik hozzá, pl. kadarka vagy kékfrankos.

Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: kb. 300 Ft/adag
Bor: kb. 1300-3000 Ft

95 komment

Címkék: gasztro spagetti vega recept tészta toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.06.22. 08:36:47

jó reggelt kívánok!
Toma, köszi a receptet, ezt a spagettit nagyon szeretem.

2009.06.22. 09:44:18

hát... eléggé egyedül érzem így magam :(

maybach 2009.06.22. 09:48:47

Jó reggelt kívánok!
Aki nem tud úszni maradjon otthon!
Toma!
Jól néz ki.

2009.06.22. 10:22:09

végre egy ismerős arc :)))

maybach 2009.06.22. 10:25:53

Többieket elvitte az özönvíz.
Reméljük megkerülnek.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.06.22. 10:29:23

Sziasztok!

Az üres tányér - az utolsó képen - mindent elárul :-))

Itt megjött a nyár! Még egy kicsit "franciázok" a blogomon - aztán szabira megyek. A stockholmi szigettengerben fogok fényképezni, fürödni és megint fényképezni.

Kellemes szabit kívánok Nektek is :-)

a HSZ-otok

2009.06.22. 10:46:34

Hobbiszakács, jó pihenést!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 15:08:38

Szép napot!

@Hobbiszakács: Szintén kellemes pihenést kívánok. Ígértél új blogot. Nem találom. Nincs még vagy csak én nem találom?

@Bombadil Toma: Jó ez a hami. Újabban mi is elmozdultunk egy kicsit a tészta felé :)

@Jé: Voltatok már Franciaországban?

@maybach: Ha özönvíz nincs is, elég nedves az idő.

FIGYELEM! FIGYELEM! Gombokat cserélnék nyakláncra. Bármilyen színű és formájú gombok illetve izék, amik felvarrhatók, érdekelnek. Most ez a mániám. Lehetnek újak (haha!) vagy ruhákról levágottak. Csipke is jöhet :) Meg kidobásra ítélt nyakkendők is :D
Na jó, nem folytatom...

2009.06.22. 15:15:02

@fiam: a május 15-i hétvégén jártunk arrafelé. nagyon jó volt. készülget róla egy élménybeszámoló.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 15:26:00

@Jé: Már hiányolom! :) Örülök, hogy jól éreztétek magatokat.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.22. 16:20:42

@fiam: Ha ez most komoly volt, akkor küldök nemsokára, csak összeszedem őket.

Sziasztok. Megjöttem, nagyon elfáradtam, és a tegnap estém kizárólag pocsék hírek befogadásával telt. Ennek megfelelően úgy érzem magam, mint egy kifacsart lócitrom, amin még egy Józsi is átment az úthengerrel. Még a posztot sem bírom most elolvasni, majd később kicsit. Biztosan jó.

2009.06.22. 16:29:43

Nadine, ez eléggé érzékletes kép volt. azért remélem, leszel még jobban is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.22. 18:14:05

@Jé: Ha nem csalatkozom - csatlakozom.

@Hobbiszakács: írtam posztodhoz egy kis szubjektív szöszt. Egy miaszöszt. Aztn ide is írtam volna, de valahogy nem jött be a lap, csak az előzők, amiket nem/részben olvastam csak.

@fiam: Az új prodzsekt bármi legyen iis, azért lehet gombot varrni rá :-))) (Remélem, nem zsebkendő…)

@Nadine: (Némiképp Tomához is kapcsolódva @Bombadil Toma: )
De azért, ugye, azért… legalább szerves…???

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.22. 18:25:48

Na. A mai nap mérlege két jó hír, viszont számítok egy nagyon-nagyon rosszra. Most akkor mondjuk azt, hogy Józsi mégsem hengeredett át rajtam.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.22. 18:31:51

@Nadine: Így szeretnéd előcsalogatni az eltűntet ? :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.22. 20:34:34

Én se, pedig közben hazajöttem + bőrig áztam. A jó hír: nem mindenhol :-)
Viszont ha máshol is így esik, akkor feltehetőleg nincsen net sem arra.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 21:01:37

Szép estét!

@Nadine: Igen, komoly. Olyannyira, hogy időközönként megismétlem, hátha a hazatért Zuzu is tud segíteni :) Még valaki? :D
A kívánságlistát is várom!

@Jé: Jövő héten küldöm a láncot, levélben még majd bővebben írok.

@Mormogi Papa: Sajna nem tudok franciául, de valami olyasmire tippelek, hogy az elmúlt hír - jó hír (ill. újdonság vagy mi a szösz :))
Csináltam egy annyira jó nyakláncot gombokkal, hogy azonnal lenyúlták a német ismerőseink. Ez két éve volt, azóta sem vettem rá magam olyan tökölődős, kétheti munkára. Most inkább szütyőkéket és egyebeket tervezgetek varrogatni, ha készecskén vagyogatok a naaaaaaaaaaaaagy, takarós projektecskémmel.
Nyakkendő is arra kell majd. No meg néhány díszpárna képe is itt lebeg a szemem előtt...
Ah, csak ennyi. Ha megérem-élem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.22. 21:08:18

@fiam: A mondás azt jelenti, hogy "ha nincs hír, az jó hír" - kb.

Én ajándékba adom a gombokat. Majd egyszer sütsz nekem házi rántottát cserébe, jó?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 21:09:14

Ámbár a pas nem past, úgyhogy passz...
A past de fordítására olyan jött ki, hogy futólépés, rohamlépés, díszlépés. Mormogi, a kifejezés fordítása mégis Rád marad. Ha már úgyis Te örvendeztettél meg vele bennünket :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 21:10:55

@Nadine: Ezt magyarul ismerem :)
Ajjaj, nem ajándékba kérem, hanem csereberére!
A rántotta viszont áll. Nem lennék bánatos, ha akár már az idén is!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.22. 21:19:13

@fiam: Én sem lennék bánatos. A mondás meg ezt jelenti, higgy nekem:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.22. 21:36:00

@fiam: @Nadine: Elnézést, a kutya - illetve inkább az esős idő volt - elvitte a kapcsolatomat. A levegő friss ugyan, de nem akar frissíteni a blogoszférám.
A mondást meg azért így tettem bele, mert magyarul nem ismerek hasonlót - Nadine meg úgy is érti. Közben meg lektorálok egy másik témát. (Nettelent.)

Csak azt mondjátok meg, miért jó, ha a spagetti rabiátus? (Nem két bé -vel, az mást jelent:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 21:50:10

@Mormogi Papa: Mert olyan nagydaraboknak való, akik mégis kicsik, mint én :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.22. 22:09:14

Szép jó éjszakát kívánok!
Hív a kötelesség, mennem kell.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.22. 22:13:55

@fiam: Ha a házastársira utaltál, nem tűnsz lelkesnek. Ha a munkára, akkor sem:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.22. 22:26:28

@Nadine: Engem meg hív a tal... de csak holnap reggel. Addig még maszekolok 1 kicsit.

Szép álmokat mindenkinek - és ezt nem kötelességből mondom :-)

maybach 2009.06.23. 09:56:04

Jó reggelt kívánok!
z jelent valamit, hogy a kiküldött galamb nem olajágat, hanem gumicsizmát hozott?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 09:57:27

@maybach: Szia!:) Azt jelenti, hogy Tiéd a mai nap feltehetőleg első és egyetlen mosolya.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 10:07:54

Jó reggelt!

Jövök mosolyogni, hogy ne legyen egyedül gumicsizmát hordó barátunk. S hátha ragadós, Nadine, a mosolygás.
A tegnap estihez: legközelebb hozzáteszem, hogy hallelujah!, akkor talán nem lesz félreérthető :) Természetesen csakis munkára célozgatok ilyen nagyközönség előtt :DDD
Bár, ha a nem munkát is megfizetnék... Ahogy festek most, felkopna az állam, aki nem én vagyok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 10:12:01

Ma a tegnapi levest melegítem ebédre és aranygaluskát készítek dió nélkül. Megjegyzem az aranygaluskát mindig seregélyesnek mondom, mert elfelejtem a rendes nevét. Így persze sosem találom meg a szakácskönyvben, ezért évente kb. egyszer vagy annyiszor sem készítek aranygaluskát, mert ugye egyéb segítséget nem veszek igénybe ahhoz, hogy eszembe jusson az aranygaluska neve. Most, hogy ilyen sokszor leírtam, hogy aranygaluska, remélem már nem fogom elfelejteni, hogy aranygaluska.

2009.06.23. 10:12:44

a gumicsizma gáz, de szerintem nagyobb szívás, ha evezőt hoz a jószág.

2009.06.23. 10:13:29

@fiam: az aranygaluska dió nélkül nem aranygaluska

maybach 2009.06.23. 10:26:13

Az aranygaluskát miért mondod seregélyesnek?
Megfoghatatlan.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 12:15:10

Ahogy Fiamat ismerem, a seregélyt meg biztosan rántott húsnak hívja, tehát neki egyenes a csatolás az aranygaluskához.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 12:15:23

@Jé: Igazad van, de akkor mi?

@maybach: Azért mondom seregélyesnek, mert, amikor próbáltam memorizálni, akkor a galuskát a becézett galambhoz, vagyis a galambuskához kötöttem és a galambuska is madár meg a seregély is. No meg a seregélyesben is van y+g+r+s, úgy gondoltam, ettől majd eszembe jut az aranygaluska. De nem.

maybach 2009.06.23. 12:34:45

Értem.
A legszebb magyar szó a "mama".
Egy betűt elveszünk, hármat meg megváltoztatunk és azt kapjuk "sör".

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 12:37:55

@maybach: :DDD

Fiam, látod, hogy már mint a tenyeremet?...:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 12:40:34

@maybach: Ha még egyszer kávéivás közben nevettetsz, Te veszel új klaviatúrát és túracipőt is!!!

@Nadine: De szép tenyered van! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 12:44:34

@fiam: Én is most kávézom. Elképzeltem, ahogy hozzávágod a nevetéstől a klaviatúrát a túracipődhöz.

maybach 2009.06.23. 12:44:53

Fiam!
Azt már csak zárójelben teszem hozzá, hogy ha a prímszámokat is ügyesen beleveszed, sosem lehet visszafejteni.

2009.06.23. 12:51:28

@fiam: az aranygaluska dió nélkül kelt tészta.

ez a memorizálós izé memorizálásra nem jó, viszont cserébe jó nyakatekert :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 12:52:58

@Nadine: Nem olyan családban születtem én...

@maybach: Pláne, ha én magam sem ismerem őket :)
Erről az államvizsgám jutott eszembe. Matekból kellett, ami mindig is az erősségem volt, a gyengém meg az irodalom, művészet stb. Szóval kihúztam a négy alapműveletet, ami csak látszólag egyszerű. Épp magyarázom a kivonást, amikor megkérdezi a vizsgáztató, hogy honnan kezdjük a műveletet. Mondtam, hátulról. Onnan kaptam én is jegyet :D De görbült! Nem mentegetőzésként, de utolsó vizsgázó voltam és a várakozás cseppet megviselt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 12:56:37

@Jé: Jó, legyen kelt tészta... Viszont nagyon jól sikerült és még finom is lett. Egyszerűen imádom, hogy még én sem tudom elrontani, mióta légkeverést is tud a kályhám. Illetve mióta olyan kályhám van, ami légkeverést is tud.
A memorizálós izé csak látszólag nyakatekert. Nekem tök logikusnak tűnik, jó játék is, csak nem mindig célravezető :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 12:57:33

@fiam: Bakker, el sem tudom képzelni, mit kell válaszolni erre a kérdésre... Mi az, hogy honnan kezdjük?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 13:10:54

@Nadine: Az egyesektől :DDD Vagyis hátulról.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 13:17:21

@fiam: Háát... Elég vicces képpel ültem volna ott, annyit mondhatok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 13:25:12

@Nadine: Mint vizsgázó vagy vizsgáztató?
Azt képzeld el, hogy Anyunak voltak ilyen hatalmas műanyag szatyrai, amik tizenöt kilót bírtak el (asszem vándorárusoktól vette vagy kunyizta), na abból kettőt teletömtem könyvekkel és így indultam vonattal Kaposvárra. Majd leszakadt a karom, mire fölcammogtam a fősuliig. De vittem a tudományt! :D Ahogy látszik, azóta sem vándoroltak át az agyacskámba.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 13:38:01

@fiam: Mint vizsgázó. Én igen-nemmel válaszolgattam a matekfelvételin, következetesen rosszul. Szerinted?:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.23. 15:06:49

jó reggelt!

@maybach: :DDD

az egyetlen édesség amit kifejezetetten nem szeretek az az aranygaluska. nem tudom miért, de utálom. pedig a diót, a kelttésztát és a vaníliasodót is szeretem...:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 15:36:53

@Bombadil Toma: Talán mert fullasztó egy kaja. Én sem szeretem. Nnnna?:)

2009.06.23. 15:47:12

NADINE! TOMA!!! kitagadlak benneteket, hogy lehet az aranygalust nem szeretni?! Istenem, hova kerültem? :))))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 16:05:43

@maybach:
(Szolgálati közlemény: kávés-sörös-satöbbis poharakat-csészékat-krigliket letenni. Folyt:)
Jelzett reggeli gondolatmenetedhez hasonló járt az agyamban, miközben a buszra vártam. Már nem a trolipótló buszra, amit azért indítottak, mert egy utcában a vízművek csőcserét hajt végre - ámbár nem reklámozzák annyira, mint a szoláriumos… Ki érti? Szóval a trolibusz helyett járón már túl voltam, pedig direkte később indultam, hogy a monszunt megúszhassam. (A tegnapi nadrágom is még a lelkemen szárad. Mert vékony, világosat vettem. Nesze nekem.) Sikeresen elkéstem. Közben azon filóztam: Ha már napok óta esik, és az ember úgy érzi, hogy rengeteg állat veszi körül - akkor Noé-szindrómában szenved ???

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 16:07:14

@Jé: Akkor megnőttek az esélyeim a Freddy-kötetre? :-)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.23. 16:09:54

@Nadine: lehet, hogy igazad van, mert ha nagy ritkán ettem is, akkor belefullasztottam a sodóba, annyit tettem rá, hogy meg tudjam enni:)))

anyám imádja, és mindig elfelejti, hogy én nem, aztán beállít néha-néha egy adaggal... @Jé: ezután továbbküldöm neked:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 16:13:30

Kései ebédidőt tartok. Ha visszajöttem, rajtatok tartom majd a szememet :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.23. 16:32:49

Egy kis adalék abszurdisztánhoz.
Mostanság járt le a „kihordási idő” a kerekesszékemre, így igényelhetek egy újat. Eddig az orvos, és a gyógyászati boltos, akihez szoktam járni, információja alapján tudtam, hogy melyik három-négy kocsi közül lehet választani. Nemrég elkezdtem nézegetni a neten a lehetőségeket, és így derült ki, hogy tucatnyi jobbnál jobb kerekesszékek közül válogathatok, kérhetek egyéni elbírálást akár a félmilliós cuccokra is. Mindezt, én eddig azért nem tudtam, mert az ezzel foglalkozó cégek, ezt nem tehetik ki a honlapjukra, nem írhatják bele a katalógusukba, mert reklámnak számít, és a magyar törvények tiltják a tb. Által támogatott termékek reklámozását.
Most is tök véletlenül tudtam ezt meg, mert mindenféle kerülőúton, blogokon, fórumokon keresztül, azért pár cég megpróbálja tájékoztatni a lehetőségekről a mozgássérülteket. Nabakker! Én ehhez az infóhoz négy napi netezéssel jutottam...

2009.06.23. 16:39:47

@Mormogi Papa: sajnos a Freddy könyv a lányom tulajdonát képezi, tehát nem adhatom tovább. nekem is csak hosszas lantozás után bocsátja a rendelkezésemre. :)

@Bombadil Toma: én mindig vevő vagyok egy kis aranygalusra, szóval jöhet.
ehhez a székes dologhoz nem bírok mit hozzáfűzni. mondhatnám, hogy jellemző, de ezzel nem mész sokra.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 16:41:05

@Jé: Kaphatsz, ha megeszed előtte a karalábélevest:)

@Bombadil Toma: Rendszeresen csúnya káromkodásokat váltasz ki belőlem. Mármint nem Te, hanem ezek a témák.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.23. 16:57:56

ebben az egészban az igazán bosszantó, hogy én a húsz éves rutinommal rájöttem azért erre a dologra, de elképzelem azt a friss sérültet, akinek nincsenek meg a lehetőségei, hogy utána járjon ezeknek a dolgoknak, és csak az orvosaira tud hagyatkozni, akik nem veszik a fáradségot, hogy utánanézzenek a dolgoknak.
szerencsére létezik egy "szolgálat" révészeknek nevezik őket, akik "régi motorosok" húsz-harmincs éve rokkantak, tudnak ezekről a dolgokról, és szabadidejükben bejárnak a rehabilitációs intézetbe és segítenek a frissen sérülteknek elmagyarázni mi vár rájuk a további életükben, mivel kell szembnézniük, és milyenek a lehetőségeik...

2009.06.23. 17:02:55

@Nadine: jáááj, nálad a pont!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 17:04:28

@Bombadil Toma: Még szerencse, hogy vannak ilyenek is. De bakker, akkor is tiszta Balkán:(

@Jé: Na jó, nem szadizlak, ha cserébe megdobsz most egy szép, békebeli somlóival. Na? Röptében elkapom.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 19:41:28

Ez a TéBé dolog - más "aspektusból" (hűdeműveetvalagi) engem is kikékített. Kifejezetten azért mentem egy bizonyos gyógyszertárbe, mert ott még régi, visszaváltható üvegben lehetett kapni a kakukkfüves torokelixírt. Pedig még kitérő is volt. Erre megyek a hónap eleján - hát ott is csak a N… cég műanyagüveges, ráadásul szinnyomott kartondobozban lakó, többapos használati útmutatóval ellátott elixírját lehetett kapni. Kérdezem az okát. (Mivel ez a csomagolás iszonyatosan sok szemetet termel feleslegesen, az üvegről nem is beszélve.)
Azt válaszolták, hogy azon annyi a TB támogatás, hogy a nagy tételben vásárolt és általuk kiadagolt üveges drágább lenne - hát feladták…
Ki az ördög dönti el, mi a támogatandó és mi nem???

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 19:45:15

Ja, és milyen alapon?
Tán csak nem haveri???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 20:25:37

@Mormogi Papa:
Ja, Totál Beteg, kb. ezt jelentheti a TB...
Csöccserét olvastam elsőre :) Egy pillanatra fordult egyet a világ, majdnem elképzeltem, hogy elhagytad kifinomult modorodat. Az se jobb, hogy csak én durvultam. Mostanában annyi mindent félreolvasok. Asszem el kell beszélgetnem a tudatalattimmal.

Az aranygalus nem fullaszt. Miért fullasztana?
Akkor a lekváros bukta is fullaszt?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 20:49:01

@fiam: Meg a káposztás cvekedli. A káposztás palacsintáról már nem is beszélve... azért is eszünk hozzá savanyút. Talán ez teszi a különbséget: szerintem nincs az az elvetemült gasztronauta, aki aranygaluskához vecsési savanyúképosztát, netalántán kovászos uborkát rendelne...
Viszont a Plačinta u Brindžu (vagy hogy is írták, nincsenek emlékeim az ékezetekről :-) kifejezetten kellemes.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 20:52:55

@Nadine: Na, ez a legszebb, legjobb hír a mai napon! Háromszoros hurrá Nyuszóéknak!!! HURRÁ, HURRÁ, HURRÁ!!!:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 20:53:36

Úgy látszik, megzavarodtam az örömtől, mert ezt magamnak sikerült címeznem, pedig Nyuszónak akartam:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 20:55:30

@nyuszómuszó: Nagyon örülök, Nyuszó! De jó, de jó! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 21:03:38

@nyuszómuszó: Remélem, azért majd bővebben is mesélsz:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 21:10:04

@Nadine: És ez itt a nap második mosolya :-)))

Avagy: soha ne add fel!

@fiam: Ki is írta? Hogy ideje volna mosodába küldeni az altudatát... :-) Lehet, hogy én is rászorulok. Mert rávisz a szűkség :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 21:15:45

@Bombadil Toma: És ez is bizonyítja, hogy a jó hír nem áll arányban a hosszával :-))) Ez is csak egyetlen szóból állt! :-)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.06.23. 21:17:40

@Mormogi Papa: most kivételesen, ebben az esetben nem a tb. a hunyó. hanem éppen ellenkezőleg, én eddig azt hittem a tb. csupa ócska olcsó vacakokat támogat, mert én csak ezekről tudtam. erre kiderül, hogy nem, támogatja ő a félmilliós szuper gépet is, csak éppen ezt senki nem tudhatja, mert nem lehet sehol reklámozni. a magyar törvények tiltják az álamilag támogatott gyógyszerek és segédezközök reklámozását... na ez az abszúrd!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 21:24:59

@Bombadil Toma: Az én esetemben viszont ők a hunyók - és valószínűleg az ilyenekből van több. Legalábbis hasonlókról szinte naponta hallok.
Ez a "reklám" dolog viszont valóban felháborító, mikor közben majdnem bármit reklámozhatnak bármikor - délelőtti gyermekműsort félbeszakítva például... izé... szóval olyasmit,amit a trafikosnéni akart nekem adni, mikor (még dohányosként a hetvenes években) egy csomag Rodon cigarettát kértem... Előbb én vörösödtem el, később ő, mikor mondtam, hogy nekem abból a kék farmernadrágos csomagolású cigiből kéne. Mögöttem meg állt a sor...
Én viszont így értesültem róla, hogy az illető "segédeszköz" hol kapható Szegeden :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.06.23. 21:32:49

@Mormogi Papa: Bírtam volna még néhány mosolyt, de mára beérem ennyivel.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.06.23. 21:38:52

@Nadine: Ne legyünk elégedetlenek :-) Minden napnak legyen elég a maga mosolya.
Azért még valami vidító álomban reménykedhetünk :-)))
(Kívánom is, hogy így legyen - azoknak, akik még szoktak álmodni.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.06.23. 21:54:17

Szoktam még álmodni...
Búcsúzom is, igaz, még nem aludni megyek.
Szívből örülök B. babának. Á. babára is gyakran gondolok. Abban a hitben ringatom magam, hogy a jókívánságaim picit segítettek mindkét babának. Örülnék, ha így lenne. A legfontosabb viszont az, hogy jól vannak és a szülők-nagyszülők is remek emberek. Isten éltesse mindannyiójukat egészségben, boldogságban nagyon-nagyon sokáig!
A szeretet a lényeg, a többi nem számít. Nekem elhihetitek.

További szép estét!
süti beállítások módosítása