Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Pappardelle tészta koktélparadicsommal és rukkolával

2009.08.31. 05:00 Bombadil Toma

 

Folytatva a vega vonalat... Beérett egy nagyobb adag a sárga, körte alakú koktélparadicsomokból, ezért köréjük terveztem meg a vacsorát. Gondoltam, valami könnyű nyári tésztaételt főzök. Ehhez jól jött még az a kétmaréknyi rukkola is, amit még szedtem.
Nem volt kedvem ebben a nagy melegben tésztát gyúrni, nyújtani stb..., a szárított meg nem az igazi egy ilyen friss sugóhoz/mártáshoz, amit kitaláltam, ezért a hűtőben lelt friss lasagnelapokból vágtam pappardellét, azaz széles szalagmetéltet (1,5-2 cm széles, lásd a képen).
 
Hozzávalók (2 személyre):
 
. fél csomag lasagnelap (friss, kb. 25 dkg)
. 30 dkg koktélparadicsom
. két nagy maréknyi friss rukkola
. 2-3 gerezd fokhagyma
. 1 csilipaprika
. só, bors
. 2 ek. frissen reszelt parmezán
 
Elkészítés:
 
1. Felteszek egy nagy fazék vizet forrni, és mikor lobog, megsózom és beleteszem a tésztát.
2. Egy nagy serpenyőben (vagy wokban) 2-3 ek. olívaolajat forrósítok közepesnél erősebb lángon, és a hajszálvékony szeletekre vágott fokhagymát megdinsztelem benne.
3. Hozzáadom a koktélparadicsomokat, és a serpenyőt rázogatva sütni, pirítani kezdem.
Közben néhány szemet szétnyomkodok a fakanállal, hogy levet eresszenek és elkeveredjenek az olajjal, így adva a mártás alapját. Sózom, borsozom, megszórom az apróra vágott csilivel.
4. Rászedem a mártásra a közben kifőtt tésztát és a rukkolaleveleket. Megszórom parmezánnal, és a serpenyőt mozgatva, összekeverem a tésztát a mártással. Fakanállal már nem keverem lehetőség szerint, hogy ne törjön össze minden paradicsom.
5. Amint a rukkolalevelek kissé összeesnek és a sugo is elkeveredett a tésztával, azonnal, forrón tálalom.

 
Tálaláskor adhatunk mellé még parmezánt, de szerintem nem szükséges. Tálaljuk előmelegített tányérokon, hogy ne hűljön ki idő előtt a tészta.
Nagyon gyors, friss és üde étel! A finom édes koktélparadicsom, a csili és a csípősen borsos rukkola jól egészíti ki egymást, és remekül ízesítik a tésztát...
Egy könnyű kékfrankos ehhez is jó választás lehet, de mostanában, ebben a nagy melegben én szinte mindenhez hideg cidert/almabort iszom.
 
Elkészítési idő: 25 perc
Költségek: kb. 370 Ft/adag
Bor: cider – 399 Ft, Lidl

54 komment

Címkék: gasztro vega recept tészta toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.31. 08:33:09

Köszönöm ! Igazán kellemes így reggel ez a paradicsomos vastagmetélt. Valahogyan az ugrott be, hogy lehetne-e belőle valami "terítőcskét" szőni és azzal rakott akármit csinálni.
Mint annak idején azokkal az előre bevagdalt lapokkal, amikkel geometrikus ábrákat is lehetett "szőni" kettőből meg olyan tasakfélét. A neve nem ugrik be :-(

maybach 2009.08.31. 09:15:42

Jó reggelt kívánok!

Nekem a rukkola kicsit vad. De sokan szeretik.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.31. 09:56:42

Jó reggelt. Nagyon szép ránézésre ez a kaja, de nem tudom, milyen lehet. A parmezánt nem szeretem, rukkolát még nem ettem.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.31. 10:16:54

a rukkola (őő ezt nem egy k-val kell írni? ) kicsit olyan kesernyés ízű sali.

én szeretem..

De én nagyon szeretem a parmezánt is..:P

Zuzuka 2009.08.31. 11:01:26

nem találtam rukkolát a piacon, úgy hogy még nem sikerült megkóstolni, de ha csípős, akkor már előre szeretem.
@Mormogi Papa: tépnyleg olyan ez a tészta:))) de sokat dugdostuk a kis csíkokat, még kiállítást is rendeztünk a terítőkből.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.31. 14:06:35

@Zuzuka: Örülök, hogy emlékszel rá :-)

@nyuszómuszó: @Nadine: Mikor egy szó újonnan kerül egy másik nyelvbe, a helyesírása mindig ingadozik.
Ez nem azt jelenti, hogy pártolnám a "szallag" és társait (bár ez itt nem jó példa), de felesleges ezen őrlődni. Egyébként nekem is két "k"-val tetszik - és nem Freud-i alapon :-)
(És még HSz is mintha ezt mondta volna - nem mintha ez érv lenne.)

@maybach: Eddig, ha ettem, akkor vagy túlsütötték, vagy valóban nem sok íze van. (Akkor meg… de nem vitatkozom. A szín is élvezeti plusz :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.31. 14:54:04

@Mormogi Papa: Őrlődik a hóhér, már letárgyaltuk egyszer ezt a rukkola-rukola kérdést, csak Nyuszó nyilván lemaradt róla.

Én meg - korrektorság ide vagy oda - egyáltalán nem vagyok az a dacos alkat a szabályokkal kapcsolatban, ugyanis nem érdekel, mit miért kell így vagy úgy írni. Ha megjelenik a szótárban, hogy mostantól így írjuk, akkor tudomásul veszem, és nem csinálok belőle érzelmi kérdést, hogy DE MIÉRT?!! Tojok rá.

2009.08.31. 20:42:08

jó estét!
én szeretem ezt a salit (na milyen ügyesen kikerültem, hogy le kelljen írni a nevét :), meg a parmezánt is. ráadásul amiben paradicsom van, az rossz már nem lehet, szóval ez nekem bejön.

megjegyezném, hogy borzasztó dolog a szabadság utáni első nap :(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.31. 20:45:33

@Jé: Nagyon hiányoltam is, hogy egész nap nem mondtad, mennyire utálod a hétfőt:)))

2009.08.31. 20:57:03

@Nadine: hehe, hát itt nem is. bezzeg a kolléganőmnek :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.31. 20:57:27

@Jé: :) És ő mit szólt hozzá? Meglepte?:)

2009.08.31. 21:02:54

nem. viszont alig várta, hogy leteljen a szabim, és végre engem cseszegessenek helyette. azért kedvelem őt :)

2009.08.31. 21:40:39

nahát, már megint hova lett a kommentem?

azt írtam, hogy nem lepte meg. viszont alig várta, hogy végre leteljen a szabin, és engem cseszegessenek helyette.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.31. 21:43:32

@Jé: Elvitte a cica. De csak addig, amíg bedőlsz:))) Hát igen, szép dolog a kollegialitás. Van ilyen szó? Nem tudom, már nem fog az agyam. Egész nap apró vödröcskéket, dobozkákat pingáltam-ragasztottam. El is köszönök, jó éjt, szép álmokat!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.08.31. 23:29:17

nem áll rá az ujjam a rukolára, ez van. nekem az rukkola és kész!:)

olyan finom szarvasgombás csokipralinét kaptam ajándékba, hogy csak na! ezen agyalok egy ideje, hogy hogyan tudnám ezt házilag előállítani... tudok pralinét készíteni, és szarvasgombám is van, csak az arányt kéne valahogy eltaláni amitől olyan finom. mikor bekapom, és szétolvad a számban előszőr csak a finom csoki íz jön elő, aztán a háttérben finoman megjelenik a gomba aromája... szenzációs!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.01. 01:45:47

@Bombadil Toma: Toma, még egy ilyen beírás és agyoncsaplak!!! :)

Ha minden jól alakul, holnap, azaz ma már talán leszek. Nem szeretném elkiabálni. Most még ellenőrző körútra megyek, s végre pihenni egyszer, mi több, eccer.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 08:43:04

@fiam: Végre!

És: boldog-kellemes tanévkezdést minden érintettnek !
(Kívánni, azt lehet :-)
Tudom, nekünk sem minden szempontból boldog nap ez; Mormoginé egész este azon agyalt, mit is mondjon...
Mindenkinek megvannak a maga gondjai - de akinek nincsen gondja, az nagyon szegény ember lehet...
(Nem anyagilag értem.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 09:15:11

Aki nem fél tőle, hogy halálra neveti magát, nézze meg Hobbiszakács új posztját:
hobbiszakacs.blog.hu/2009/09/01/a_norveg_mari_neni_vilagismerete#comment-form

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 09:23:17

Jó reggelt.

Életem első webbanki utalásával visszafizettem a tavaly felvett kölcsönt. Ezzel gyakorlatilag megszabadultam az utolsó filléremtől is, de legalább nem nyom tovább ez a teher:)

Fiam, örülök, hogy javul a helyzet.

2009.09.01. 09:29:49

jó reggelt!
a gyerek nem repdesett iskolába menet. persze ennek az is lehet az oka, hogy több tonnát nyom a táskája.

fiam, örülök! :)
Nadine, örüljek? :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 09:36:39

@Jé: És akkor csodálkoznak, hogy kevés az egyenes gerinc :-)))
Persze a mi korunkban a kézi táska volt divatosabb, arra meg jött a "jobbra (balra) enyhe SC" az iskolaorvosi felülvizsgálaton.
Tényleg, van még ilyen valahol? Úgy értem, állandó jelleggel. Mert a mi sulinkban csak hetente párszor pár óra, úgy rémlik. De orvosi szoba még van a tornaterem előterénél, az öltözők szomszédságában...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 09:46:56

@Jé: Igen, örülj:) Annak, hogy most megint templom egerét játszom egy darabig, ne, de legalább a nehezén túlvagyok.

2009.09.01. 10:02:00

ő is megjegyezte, hogy így nem lehet egyenesen állni... szerencsére hét közben nem kell mindent cipelnie, mert bent lehet hagyni.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 10:07:33

@Jé: Az akkor még szerencse.
Valóban úgy vélik egyesek, hogy az a sok munkafüzet mindent megold? Nekünk is volt ilyen, de nem az volt a főcsapás iránya. Ettől függetlenül is tudni kellett sok mindent.
Leányom szombaton szanálta nálunk a régi középiskolás füzeteit. "Nahát, hogy ezt is tudtuk! Ez hihetetlen!"
Pedig neki mennyivel közelebb van...

2009.09.01. 10:17:15

@Nadine: valami ilyesmire gondoltam én is.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 10:57:57

@Jé: Most számoltam ki, hogy ha tudom tartani ezt a tempót (annyit pluszban megtermelni havonta, mintha még mindig tartoznék), akkor januárra mindent ki tudok fizetni. És utána már csak könnyebb lehet az élet.

2009.09.01. 12:52:16

@Nadine: hmm... és élni mikor lesz időd?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 13:21:14

@Jé:
Hogy is volt csak az a hihetetlenül emberellenes mondás?
Navigare necesse est, vivare non est necesse…
Szóval ha megsszuk ezt az évet - jó esetben jön a következő.
Tegnap a trolin mögöttem telefonált egy hölgy. Manapság az ember akaratlanul (és kellemetlen mód) kihallgatja mások magánügyeit, ha nem is akarja.
Éppen hitelfelvételhez adott tanácsot ekképpen:
"- Forintalapú, az a jó. Mert mikor jön az új kormány, egy darabig tán mérséklődik az ár, de hamar be fog állani a 350 - 400 Ft per Euró szintre."
Szóval csak semmi rózsás álom! Besoroltak minket a balek-kategóriába. Vagy az elkaparandók közé.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.09.01. 14:25:42

@Jé: hát, az sem rossz, hogy utána fog tudni nagy valószínűséggel..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 15:05:53

@Jé: Ugyanezt kérdezte tegnap egy rokonom. Én meg azt, hogy van-e választási lehetőségem?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.01. 15:25:17

Szép napot!

Köszönöm, hogy gondoltok rám.
Hiányoztatok!
Még egy kicsit foghíjas leszek, ami amúgy is :)
De már látom a mozdony fényszóróját az alagút végén :)

Tessék, legyen jó a kedvetek:

www.youtube.com/watch?v=bzSzhHmhiOY

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 15:43:10

Jé, egyébként teljesen komolyan kérdem: mit értesz azalatt, hogy "élni"? Mert ha a szórakozás különböző formáit, társas összejöveteleket stb., ezekhez az én fogalmaim szerint pénz kell. Egyelőre ott tartok, hogy örülök, hogy van munkám, és ki tudom fizetni a számláimat. Másra nem jut.

2009.09.01. 15:56:41

@Nadine: nem, nem azt értem. Hanem, hogy néha legyen egy-két olyan napod, mint nekünk a hétvége. Amikor mondjuk leülsz a tévé elé egy zacskó ropival, és addig nézed, míg kettéáll a füled. meg olyan apróságok, hogy néha elmenj sétálni egyet, csak úgy szórakozásból. vagy lelkiismeretfurdalás nélkül kiolvass egy könyvet együltő helyedben. ilyesmi.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 16:17:42

@Jé: Azért van egy-egy ilyen. De tudod, annyira igénybe vesz, hogy egyedül csinálok mindent, hogy amikor leülök olvasni, tíz perc után elalszom. Sétálni is szoktam Stefivel, de nyáron nem vagyok képes 40 fokban kimenni. Most jön az én évszakom:) Mondjuk, a tengernyi meló is vele...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 16:38:23

Egyébként régen imádtam sétálni Érden. Amióta egyedül vagyok, azóta nem élvezem különösképpen, hogy hétvégén nekiinduljak az utcáknak. Csak alkeszek jönnek szembe az üres városban. El tudod képzelni?

2009.09.01. 18:19:00

hát, nem nagyon, itt elég nyugis a környék. Bár két utcasarok után már ott a Hungária körút ezer autóval. Így ha sétálni szeretnénk, akkor villamosozunk előbb, és ott a Népliget, meg jópár megállóval arréb a Kopaszi-gát. De egyedül én sem szívesen andalognék, annak teljesen más a hangulata.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 18:29:32

@Jé: Ugyehogyugye. Néha teljesen az volt az érzésem, hogy kiestem az egész világegyetemből, és mindenki valahol máshol van.

2009.09.01. 18:32:54

:))) talán nem mindenki. én például még sosem császkáltam illuminált állapotban az uccán. azt otthon szoktam elintézni :)))

Grafit Macseek 2009.09.01. 19:04:30

Sziasztok! Pogácsareceptre lenne szükségem, tud valaki segíteni? Holnap az uram kandúr/kollégabulit tart a haciendán, oda kellene valami becsületes mennyiségű pogácsát prezentálnom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 19:12:11

@Grafit Macseek: Fiam a főállású pogácsagyáros. De szerintem max. mailben éred el.

Grafit Macseek 2009.09.01. 19:27:39

@Nadine: köszi, arra most nem nagyon van időm. Menek Éva barátnőmhöz, ő nagy mester ebben és rá is ér! De azért köszi, még egyszer.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 19:33:49

@Grafit Macseek: Nagyon szívesen. Ajánlanám Pálcikát is, de ő mostanában szökőévenként köszön be hozzánk.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.01. 19:50:02

Jó estét!

Ha esetleg @Grafit Macseek: benézel még, megtalálod a receptet, leírom ide. Nyugi Nadine, egyszer majd posztba is :)

Szóval. Ez egy naggggggyon finom pogácsa, viszonylag olcsó. Nagy adagban kissé sokáig készül, ha csak egy tepsid van, de megéri.
A tepsi az a nagyalakú, fekete, alig peremmel, ami gyárilag jár a kályhákhoz.
Én pálinkáspohárral (kisüsti pohár vagy hogy hívják, az a röviditalizé na) szaggatom, olyan helyeskék lesznek és így a legfinomabb is.

Hozzávalók:
1 kg liszt
50 dkg Rama margarin (kocka)
10 dkg élesztő
4 tojás
4 pohár (175gos/db) tejföl
40 dkg sajt + a tetejére
4 teáskanál só
2 tojássárgája a tetejére

Lágy tésztát kapsz, majd meglátod, ne ijedj meg, kelés után nagyon jól lehet vele dolgozni, sőt, élvezni fogod. Azért, ha gondolod, kb. 10-15 dkg-mal több lisztet tehetsz bele.

Elkészítés:

A lisztet és a margarint összemorzsoljuk az élesztővel, a tojásokkal, ízlés szerint sózzuk (ld. fent, tapasztalat), hozzáadjuk a tejfölt és a reszelt sajtot.
Összegyúrjuk és 30 percig hűvös helyen pihentetjük (én eddig hagytam, ahol gyúrtam, jó így is), majd lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra nyújtjuk (én vékonyabbra nyújtom, az egész deszkát betakarja ekkora mennyiség és félbehajtom, picit lenyomkodom a sodrófával, ettől rétegesebb-omlósabb lesz), kiszaggatjuk.
A tetejét bekenjük tojássárgájával (ebbe is szoktam egy kis sót tenni), reszelt sajtot teszünk a tetejére.
Forró sütőben világosra sütjük.
Ez nálam kb. 160-170 fok és 20-23 perc a légkeverésesre állított sütőben.

Ez kb. közel 200 darab pogácsa. Apu néha meg tud menteni másnapra pár falatot...
Tényleg nagyon finom!

Az eredeti recept ennyi mennyiséggel indít: 25 dkg liszt, 12 dkg margarin... Áááááááá, fél fogra nem elég. Azért kisbélűeknek írom, hogy mindenből a negyedét vegyék. Aztán sajnálják, hogy nem legalább a felével indítottak.
Finom, omlós - igazán frissen jó, persze másnap is ehető, de minek?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.01. 20:10:29

@fiam: Híj, hát ez így leírva egy vagyon...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.01. 20:41:03

Éljenek a pogácsalesők !

(Nem az attól elesők.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.01. 23:09:51

Most tudtam csak visszanézni, bocsi.

@Nadine: Attól függ, mit hol veszel meg, kb. 3-5 Ft/pogácsa a bekerülési költség. Az ötven deka Rama soknak tűnik, de az két kocka csak. Meg két élesztő stb. Durván ezer forint caklipakli, ha van annyi. A negyede (vagyis az eredeti recept) az 250 Ft és két embernek elég. Kivéve, ha pogácsafan valaki. Mert akkor egész nap csak ezt eszi. Amire ugye múltkor szerény személyem kicsit ráfaragott :)
Szóval szerintem nem olyan drága.

@Mormogi Papa: Excuse me, Sir, levél a héten megy, remélhetőleg...

Szép álmokat!

Grafit Macseek 2009.09.02. 09:58:18

Szevasztok!
Engem is a 40 dkg sajt zavart meg teljesen. De nekem legalább a felét meg kellene sütni enneka mennyiségnek, mert nálunk mindenki pogácsa-fan. A drága alkatrészekt szoktam pótolni sparos "óccsó"sajttal, ami egyébként teljesen jó és állandóan 1000 Ft alatt van kilója. A Rama helyett is jó a sparos, most 89-ft-os margarin is. Sütibe jó, krémnek nem.
Tegnap aztán a magam esze szerint sütöttem egy pogácsát és jó lett. Ha nem baj, én is idekarmolom a receptet, okulásul.
75-78 dkg liszt ( én csak ezt szoktam mérni,a többit nem)
egy nagy doboz tejföl szűk fele (ez volt megbontva)
egy jó marék főtt, kihűtött tört krumpli (lehet maradék is)
3/4 élesztő tejben futtatva,
2 tojás + 2 másik tojás sárgája
2 teáskanál mangalicazsír
25 dkg sparos Delikat margarin
5 "mókás"-kanál só
tetejére akcijós füstölt trappista, tojás

Összegyúr, ha kicsit, ragadós, kis liszttel "gyógyít". Félóra kelesztés - közben átkavartunk Éva barátnőmhöz - kis átgyúrás, szaggatás apróra, kenés, sajtozás. Előmelegített sütőben légkeverésnél 150-160 fokon egyszerre két tepsivel is megsül, kb. 20-25 perc alatt. Ha a felső tepsi már kezd színt kapni, csere az alsóval.
Teljesen jó lett, pedig nem sok reményt fűztem hozzá.

Grafit Macseek 2009.09.02. 10:00:29

@fiam: Köszönöm az igyekvő segítséget!! Ki fogom próbálni, azt hiszem, már holnap, mert péntekre megint sütnöm kell valami rágnivalót. Akcijós sajtot fogok belehajigálni.

Grafit Macseek 2009.09.02. 10:05:05

@Grafit Macseek: és most erre a nagy pogácsaizgalomra nem kűdene nekem valaki egy jó kis kávét?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.02. 10:09:01

@Grafit Macseek: Te miért itt beszélgetsz magaddal?:) Gyere át a napi poszthoz...:)
süti beállítások módosítása