Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Betintázva – A tintahalas tészta...

2009.09.06. 05:00 Bombadil Toma

 

Eredetileg fekete rizottót akartam készíteni, de sajnos nem volt elég tintám hozzá. A halasnál kiszedték a tintazacskóját a tintahalaknak és csak az egyiknek, pont a legkisebbiknek maradt egy kevéske a testében. Ahhoz kevés volt, hogy egy nagy adag rizottót teljesen feketére fessen, viszont arra elég, hogy egy jóféle tintahalas taglietelle tésztát kellően megízesítsen. A tintahal tintájának ugyanis rendkívül finom, intenzív íze van! Nem halíze, inkább valamiféle tömény tengeríz. Benne van a tenger minden íze, zamata illata...

 
Személyenként vehetünk egy kisebb tintahalat (10-15 dkg-ost), egy gerezd fokhagymát, kevés paradicsomot és úgy kétmaréknyi (12-13 dkg.) taglietelle tésztát.
Ebből a felsorolásból is látszik, hogy nem egy bonyolult ételről van szó.

 
Elkészítése:

 
1. Egy serpenyőben olívaolajat hevítek és beledobom a hajszálvékonyra szeletelt fokhagymát.
2. Mikor pirulni kezd, hozzáadom a kis darabokra vágott tintahalat és egy percig pirítom.
3. Hozzáadom a tintát és elkeverem, majd egy kanálnyi paradicsomszószt és egy marék koktélparadicsomot keverek hozzá, sózom, borsozom. Fél-egy percig együtt párolom.
4. Rámerem a kifőtt tésztát és egy keveset a főzővízből is, rátépkedek egy kevés petrezselymet és összeforgatom a mártást a tésztával, majd tálalom.

 
Tálaláskor még meglocsolhatjuk egy kis olívaolajjal, esetleg tépkedhetünk még rá kevés friss petrezselymet vagy bazsalikomot.
Ha a halasnál vesszük a tintahalat, megkérhetjük, hogy pucolja meg nekünk, de a tintazacskóját mindenképpen tetessük félre. Ha esetleg marad felesleges tinta, fagyasszuk le és később felhasználhatjuk tésztagyúrásnál a tészta színezésére. Egy nagyobb adag tészta megszínezéséhez egy borsónyi darab is elég. Vigyázzunk, mert a ruhából, konyharuhából nem igazán lehet kimosni maradéktalanul.

 
Ezt egy nagyon finom tészta, tele pompás telt tengerízzel, édes paradicsommal, és a fokhagyma aromájával. Ajánlom a tengeri ételek szerelmeseinek. Nem ajánlom viszont randi előtt, mert a fogakat szépen megfestheti:)
Az egyik kedvencem a halételekhez a zöldveltelini, ehhez is remek volt...

 
Elkészítési idő: 25 perc
Költségek: kb. 400 Ft./adag
Bor: 1190 Ft. - metro

38 komment

Címkék: gasztro recept tészta toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.06. 13:01:23

Nahát, Toma, ez is jó lehet.

Mivel a tyúkok nem vágódtak le időben, ezért jóféle malachúst kentem be erős és csemege prosarannyal, mustárral, kinyomott fokhagymável ÉS tettem a kutyulékba lekvárt is. Mellé negyedeltem egy rakás hagymát, oszt bé a sütőbé! Jó másfél óra múltán levettem az alufóliát, szépen sütögettem tovább, kétszer is megfordítva a hússzeleteket. Isteni lett!
Mellé tejfölös krumplipüré, uborkasaláta és a szám járt.

Nadine, nem bírok gasztroposztot írni, meg fényképezni. Ez van.

Viszont nemsokára lesz pcsirke is, ne keseredjetek el :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.06. 16:42:18

Most be vagyok tintázva és Ti máshol vagytok, míg én itt vagyok vagy én vagyok máshol és Ti vagytok itt, csak nem látlak Benneteket, mert be vagyok tintázva...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.06. 21:01:51

Komolyan. Mi történt? Évnyitók? Nettelenség? Barátok? Család? Atombomba? Miiiiiiiiiiii?????????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.06. 21:22:48

Én vagyok, de csak egy köszönés erejéig. Bocs, de kivagyok nagyon, a kezem tropa, fáradt vagyok, stb. Puszi, N.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.06. 21:29:29

@Nadine: Jól van, már megijedtem, hogy történt valamelyikőtökkel valami, csak én nem tudok róla.

Akkor jó pihenést mindenkinek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 08:32:56

Jó reggelt. Mintha még tegnap lenne, bakker.

maybach 2009.09.07. 08:46:53

Jó reggelt kívánok!
Ez biztosan finom.
Tintahalat szeretem. Bár gondolom ez nem kölcsönös.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 08:54:53

Én nem tudom, szeretem-e a tintahalat, azt hiszem, még nem ettem.

Zuzuka 2009.09.07. 09:02:22

Jó reggelt!

sosem jártam utána, de azt hittem a tintahal festéke mérgező, és azért távolítják el:S mindíg okosodik az ember...
nagyon szeretem a tintahalat, és minden egyéb tengeri herkentyűt! sajnos elég régen ettem!

2009.09.07. 09:32:08

sziasztok!
a tintahal jó, csak jól kell elkészíteni. Én már ettem olyat, ami leginkább gumihoz hasonlított.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 09:52:16

@Jé: Akkor én is ettem! Elvághatatlan, elrághatatlan fehér gumikarika bepanírozva. Nem is kívántam meg többször:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.07. 10:20:18

Jó reggelt!

De jó, hogy megvagytok! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.07. 10:30:16

Tudatom Veletek, hogy annyira bejött az említett máz, hogy ma csirkeszárnyakat sütök, az ismertetett trutyival bekenve. És már filózom is, mit lehet még bekenni, aztán azt megenni.

Szép napot!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 10:51:39

@fiam: Azért annyit hozzátennék, hogy az eredeti receptben a máz csak a hab a tortán. A sör gőze adja a lényeget, amilyen állagú lesz a csirke.

Zuzuka 2009.09.07. 11:04:40

@fiam: kennyél nekem gyorsan egy emilkét!:)

Grafit Macseek 2009.09.07. 11:35:50

Szevasztok! nem állom a tengeri herkentyűket, sajnos. De attól ez még lehet finom. Amit én ettem egyszer (ráadásul Velencében) rántott tintahalkarika vót, és ollyan vót, mint a biciklibelső...
Viszont én alkottam tegnap són sütött csirkét és nagyon-nagyon jó lett. Fontos, ha valaki ki akarja próbálni, hogy a hátára fektessük, ne a melle szívja meg magát sóval. És lehet csirkcombokat - melleket is sütni így, sós lesz, de ehető marad. Isteni volt almakompóttal, rizibizivel. Előtte pedig saját zöld zöldbabból főtt zöldbablevest ettünk.

Zuzuka 2009.09.07. 11:41:26

@Grafit Macseek: ezzel a sok finomsággal előkészítetted a gyomromat, megyek eszek valamit... zöldet:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 11:50:03

@Zuzuka: Brrr... erről a "kennyél"-ről Kenny jutott eszembe:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.07. 12:43:31

Kenny él :) ... és virul?

@Zuzuka: Mingyá :)

Jelentem csuda finom lett a szárnyacska. Hagytam, hadd legyen jó ropogós a szárnya vége-csücske :)
Részben vega tésztát készítettem hozzá?
hosszúmetéltet főztem ki, belekevertem egy doboz tejfölt. Előtte már kisütöttem pici kockára vágott szalonnát és ízlés szerint a tésztába kevertem az egészet :)

Most itt pihegek, ahelyett, hogy ott pihegnék.

@Grafit Macseek: Semmi sem múlhatja felül a sajátot. Max. a szomszéd nénié, legalábbis nálunk :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.07. 13:38:45

@Nadine: Nana. Reméljük nem. Milyen homeopátiás gyógyírt kaptál rá?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 13:55:01

@fiam: Szinte mindegy, ha köbméternyi port nyeltem mellé a hétvégén. Szerintem napok kellenek, mire kitisztul a tüdőm, a nyálkahártyám.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.09.07. 13:55:37

a tintahalat kétféleképpen lehet elcseszni. ha lefagyasztják, vagy ha túlsütik. mindkét esetben gumiszerű lesz.
a panírozott tintahalkarikák, szinte mind fagyasztottak...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 14:07:37

@Bombadil Toma: Egy menzán nagyon nem lehet mást várni:)

Zuzuka 2009.09.07. 14:15:47

@Bombadil Toma: ugye? az enyém sem volt gumiszerű.

@Nadine: nekem is mikor visszaolvastam:) - én balga, így leírni:))

@fiam: elkaptam, sürgősen intézkedem.
krumplistésztát ettem, szerencsére nem volt ződ.

Zuzuka 2009.09.07. 14:16:58

@Nadine: menzán? tintahal volt a kettes menü, hát micsoda elit iskolába jártál Te?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 14:29:22

@Zuzuka: Munkahelyi menzán. Ráadásul norvég:)

virágelvtárs 2009.09.07. 15:32:32

És bár ez titok, de a tintahal szépen növeszti a női melleket... tavasszal az asszony rendelt a netről vagy 20 kilót... Most már én is majdnem elégedett vagyok...

Zuzuka 2009.09.07. 16:58:49

@Nadine: apropó, Hsz norvég térképét érdemes megnézni, haláli jó:)))

@virágelvtárs: ááá, ez kamu, biztos tudnék róla...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 17:09:52

@Zuzuka: Ma próbáltam Hobbiszakácsra klikkelni, amikor itt oldalt felkínálta a blogját, de megint variáltak valamit a blog.hu-n, mert valami átkozott "miner" jött be folyton. Ez azóta is így van, bármire kattintok, úgyhogy a magam részéről befejeztem az oldalkockák használatát. Utálom, hogy állandóan "fejlesztenek". Miért kell mindig mindent átalakítani? Már az origót sem olvasom, nem találok semmit az oldalon, pedig végre megszoktam:((((((

Zuzuka 2009.09.07. 17:16:08

próbáld explorerben, nekem most is bejött és eddig is mindíg.

kisérletezni akarok, hol lehet kapni tintahalat?:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 17:21:21

@Zuzuka: Annak idején azért váltottam Firefoxra, mert semmi nem akart Explorerrel működni. Annyira nem izgatnak más blogok, hogy állandóan variáljak a böngészőkkel:(

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.09.07. 18:12:23

Sziasztok!
:-)

@Nadine: "...megint variáltak valamit a blog.hu-n, mert valami átkozott "miner" jött be folyton".

Az oldalon megjelenő ajánlatokat - szerintem - a miner nevű gasztrobloggyűjtő teszi fel ide, és ahogy látom dilettáns módon próbálkozik a blog.hu-n megszokott módszert lemásolni. Az utóbbi hetekben vettem észre azt, hogy ha pl. a gasztro.blog.hu-ra kattintok, akkor néha - mintegy véletlenszerűen - a blog.hu főoldal jön be. Nem lehet reklamálni, mert nincs kinek - és főleg - nincs miért: ingyenes szolgáltatás, a szegény srácokat újabb és újabb nézettség elérésére ösztökélik.

A blog láz itt lecsengőben van: a blogolók hoppon maradtak mert tulajdonosok és a megrendelők közben rájöttek arra, hogy a reklámokra nagyon kevesen néznek rá. És akkor minek fizessenek :-(

:-)

Örülök, hogyha benéztek, igyekszem szép dolgokat mutatni.
:-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.07. 19:50:00

@Hobbiszakács: Köszi az információt! A másik gépemen el vagy rakva a kedvencek közé, de itt (a laptopomon) nem találok semmit. Birka módra csak most vettem észre, hogy a Kifőzde is ajánl Téged oldalt, szóval mindenképpen megvagy!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.07. 22:31:57

Szép estét!

Ma majdnem elszakadt a cérnám a miner miatt, akartam is írni, csak féltem, hogy egyedül nekem van problémám vele, annyira lükének nem akartam látszani... :) Bosszant, na. Örülök, hogy benneteket is :)

@Hobbiszakács: Manapság olyan ritkán mutatnak szép dolgokat. Megbecsüljük, ha látunk ilyet :D
Ezért nézek gyakran tükörbe :DDD
süti beállítások módosítása