Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

A paella

2009.11.03. 05:00 HSZ

 

 

Arnold egész úton hazafelé, a paelláról beszél. Jó, akkor ma vendéglőben vacsorázunk. Úgyis lelkemre kötötték, hogy feltétlenül kóstoljam meg a paellát.
 
Nem is a nyilvánvaló rablás az, ami miatt vonakodom a vendéglői koszttól. Inkább az étel minősége, meg az evőeszközök tisztasága. Még ma is elevenen ér az emlékezetemben az, amikor évfolyamtársammal, Anikóval Kocsárdon pörköltöt rendeltünk. Farkaséhesek - azaz diákéhesek - voltunk, és pillanatok alatt bevágtuk. Rágyújtottunk, és a tányérom szélén maradt, kis rozsdavörös csíkon lakmározó legyet figyelve vártuk, hogy teljen az idő. A légy azonban nem sokáig élvezhette az ingyenkaját, mert kettőt rándult és hanyatt vágta magát. Megpiszkáltam, egy csepp élet sem maradt benne. Egymásra meredtünk, és pillanatnyi rövidzárlat után, egymás kezéből kapkodtuk a házinéninek szánt félliteres pálinkásüveget.
 
Azt sem tudom megérteni, aki reklamál, vagy visszaküldi az ételt a konyhába. Mit gondol, mit kap vissza? Édesanyám mesélte, hogy a kicsit furcsa nagynéném mindig tüzetesen megvizsgálta az evőeszközöket, és a legtöbbször újat hozatott a cseléddel. Az meg kiment, fordult egyet, ptü-ptü megköpködte az eszcájgot, aztán beletörölte a kötényébe, és már jött is vissza vele.
 
A tengerparti korzón vendéglő vendéglő mellett, színes fényképekkel csalogatják a sétálókat. Nehéz a döntés, végül egy mellékutcában, egy bárban kötünk ki, amelynek az ajtaján utazási irodánk emblémája díszeleg. Na, nem az embléma miatt, hanem azért, mert itt a legolcsóbb a paella. A pincér rezzenéstelen arccal veszi fel a rendelést. Lapátszerű késsel emel ki a kerek, szekérkerék nagyságú, füles serpenyőből - a paellerából - egy cikket a tányérra, és berakja a mikróba.
 
Az asztaloknál ingujjas férfiak, a legtöbbjük tányérján apró "katonák": hal, csigák, hús, hideg falatok, talpas pohárból bort isznak hozzá. Biztosan ezt hívják "tapas"-nak, amit bemelegítőnek szoktak felszolgálni. Nézegetjük a külföldiek számára, színes képekkel illusztrált étlapot, de csak a tortillas tűnik ismerősnek, közönséges krumplis rántotta, amiből tyúktollak merednek elő.
 
Sok időnk nincs nézelődni, mert csenget a mikró, és a következő pillanatban előttünk gőzölög a valenciai paella. Így, első látásra a piláfra, a török eredetű rizses húsra hasonlít, jóllehet a színe sáfrány-sárga. Arnold is megkapja a sajátját, és bátorítást várva néz rám.
Egye fene, megkóstolom. Csombolygatom a számban, eltűnődöm az ízén. A mellettünk ülőkre mosolygok, viszolygó tekinteteket kapok el.
 
 
- Nyugodtan megeheted - súgom Arnoldnak.
 
Arnold félrepiszkálja a kékesszürke kagylóhéjat a halom tetejéről, és egy kis darab húst feszít le a törött lábszárcsontról.
 
- A szakács utálja a foglalkozását - morogja maga elé, aztán megvonja a vállát, nagyot sóhajt és a szájához emeli a villáját. - A tyúk, pedig minden valószínűség szerint gyomorbántalmakban múlt ki.
 
Évekkel ezelőtt olvastam egy, akkor rosszindulatúnak tartott véleményt, mely szerint a spanyol konyha tipikus terméke: a forró olajban főzött pörköltszerűség sok fokhagymával, amit a felszolgálás előtt zöld kerékzsírral öntenek le. A hús lehet bármi, amit az ember az úton hazafelé elütött. Ezek szerint nem volt túlzás.
 
- Azért egy fokkal jobb, mint Moszkvában az űrűleves - vígasztalom Arnoldot. A levest borító ujjnyi faggyú rátapadt a szájpadlásunkra. Nem segített a vodka sem, pedig eleget próbálkoztunk.
 
Nem válaszol, a villájával döfködi a megrágott habszivacshoz hasonlító halmot. Két pohár vörösbor aztán kiengeszteli.
 
Kellemes meleg van, egymásba kapaszkodva indulunk haza.
 

109 komment

Címkék: irodalom hsz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.11.03. 11:21:53

ott van az, csak szórakozott veled egy kicsit.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.03. 12:25:30

@Nadine: Így jártam én tegnap :)
Csak finomabban akadtam ki :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.03. 13:10:49

jó újra itt is olvasni HSZ/zitanénit :))
a pealla meg jó kis kaja, persze nem a túristacsapdákban:)))

2009.11.03. 13:20:22

ez egyébként örök tanulság: tengerparton nem szabad olyan helyen enni, ahol színes fényképes étlap van kirakva. oda kell menni, ahol a helyiek is esznek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.03. 15:31:10

Úgy látszik, az íráshoz néninek kell lenni.

@fiam: Talán még nem késő, gyorsan tuszkold vissza!

12 ezerért pikk-pakk megszerelték a mosogatót. Tehát mosogatok.

maybach 2009.11.03. 16:49:19

Jó estét kívánok!
Eddig nem fagytam meg, de teszek még egy próbát az esti meccs előtt és megint sétálok egyet Buksival. Milan vs. Real M.

Egyébként leglehangolóbb vendéglátós élményem If szigetéről való. Igaz nem ebben az évezredben történt.
A szigetre élő francia max. egyszer teszi a lábát, mert minek is többször. Hacsak a nemlétező Edmond Dantes ugyancsak nemlétező cellája miatt.
Szóval csak turisták rajzottak a kerthelyiségben, mert a hajó indulásához voltak kötve. A pincérek unottabbak voltak, mint a legrosszabb szocreál hazai társaik. És egyetlen beszélt nyelven sem voltak hajlandóak megérteni a rendeléseket, csak ha franciául bénázott valaki.
Arra jó volt, hogy amerikai meg német utazók elképedését láttam.

maybach 2009.11.03. 18:10:24

Mentségükre legyen mondva ez még akkoriban történt, mikor a Ferenciek terét Felszabadulás térnek hívták, és teraszon a pincér az előző brigád használt poharait és az üres üvegeket sem vitte el, mikor rendeltünk. Külön szólni kellett.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.03. 19:10:37

@Nadine: Igen, néninek :)

@maybach: Mi az, hogy nem létező? A barátnőmmel felváltva voltunk férfi és női szereplők a Dumas remekműből. Udvaroltunk egymásnak, szerelmes leveleket írtunk, méghozzá az általunk alkotott titkosírással. Plusz a réten tanultunk elájulni, készülve a helybefalui Edmondok és Maximilianek rohamára. Úgyhogy tessék visszavonni a nemlétezést!!! Mi talán kitaláltak vagyunk?

maybach 2009.11.03. 19:17:15

Fiam!
Készséggel elismerem, hogy helybefaludban létezett gróf Monte, mert én meg igen sokszor voltam Winnetou a nyolcadik kerületben.
De az if-szigeti várbörtönben nem volt fogolytársa Faria abbénak.

maybach 2009.11.03. 21:46:01

Félidő 1:1, és jó kis meccs.
Meg pazar birsalma sajtot csináltam.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.03. 22:15:26

@maybach: Na ugye? :D
Gratulálok a meccshez, csak így tovább.

Kicsit még dolgozom, úgyhogy további szép estét mindenkinek!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.03. 23:00:38

@fiam: Én már a F&F -nál is gyanakodtam! Még a végén kisül, hogy személyedben az utolsó nyavalyó kódfejtőt tisztelhetjük :-)
@maybach: Biztonságos képernyőtávolból? Úgy nem is olyan... hideg :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.03. 23:29:21

Jó éjszakát mindenkinek! A birsalmasajt dacára - amit szeretek, s ez nem hágy nyugodni :-) Az obligát féldióval :-)
Legyetek, ha tudtok...

maybach 2009.11.04. 07:46:52

Jó reggelt, jó szurkolást!
Második félidő kicsit egyhangúbb lett, jelentem. Bár voltak izgalmasabb pillanatok.
S mivel a jótett mindig elnyeri méltó büntetését, ott figyel a következő adag birs. Csak azért nem lep meg, mert roppant tanulékony vagyok. Mivel évek óta így van, kilogiztam, hogy most is ez lesz.

Amúgy megint csak elismerésem a magyar televízióknak. Igaz, hogy sok jelentősége nincs már az eredménynek, de azért mégis csak ma focizik a Loki!
Hátha valakiket jobban érdekelne, mint a kínált "műsorok".

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.04. 08:35:38

Jó reggelt.

A mai reggel egy sötét képernyős laptoppal és egy megint köhögő Stefivel indult. Mi jön még?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.04. 08:53:46

@Nadine: Reméljük, ennél már csak jobb hírek...
Igyexem bízni benne :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.04. 09:19:49

Jó reggelt!

Mindenkinek jobb napot!
Itt elállt a hóesés. Most én esem :(
Kedvezőbb, mintha buknék...

Még egyszer átolvastam a nekem szóló kommentjeiteket és rájöttem, hogy még sokkal aranyosabbak vagytok és ezt nem köszöntem meg eléggé. Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

Zuzuka 2009.11.04. 09:34:14

jó reggelt!

Zit@ nénit szeretem, vagy inkább Arnoldot, na.
az a légy... szegény:))
tegnap a világ végén voltam, ma meg most indulok - na nem az If-szigetre, az már megvolt egyszer.

a birsalma sajt szépen összeállt, hoztam is a kollegáknak egy kocsikeréknyi kóstolót. most dícsérgetnek, én meg hízok. már ettől is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.04. 09:40:28

@Zuzuka: Küldjél nekem is fénypóst :-)
@fiam: Ha nem írtam volna még: szorítok majd én is! (Szerintem írtam, de jobb 2x)

Zuzuka 2009.11.04. 09:43:11

@fiam: én is, én is, itt is, itt is!!!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.04. 09:44:33

És Ti mind meg is eszitek a birsalmasajtot? Mert az illatát nagyon szeretem, de az ízét... azt nem annyira:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.04. 09:46:50

@Nadine: Ha nem az iparilag előállított, leginkább a nem szép emlékű "hitlerszalonna" állagát idéző valamire érted, azt nem csodálom. A házi viszont... nyamm-nyamm, annak az aromája !
(Meg a fél szem kopasztott dió rajta...)

Zuzuka 2009.11.04. 09:48:25

@Nadine: először mi is csak szagolgatjuk, de aztán igen, én tuti megeszem.

@Mormogi Papa: küldenék szívesen, de befalta a siserehad:) majd este elfaxolok egy laposabb fajtát.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.04. 10:20:48

@Zuzuka: Jöhet a lapos, a kerek, a szögletes... a többit már tudod :-)))

2009.11.04. 11:25:14

én is megeszem a birsalma sajtot. a nagyikám néha diót is szokott belerakni, nyami :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.04. 12:05:49

Nekem eléggé nem finom volt, amit kóstoltam, pedig az házi volt. De az illata csodás!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.04. 12:09:54

@Nadine: persze, hogy nem ízlett, nem krumpliból volt:)

@Jé: én mindig teszek bele diót:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.04. 12:41:01

@Bombadil Toma: :DDD Van benne valami:) De én eléggé specifikus vagyok az édességekkel kapcsolatban:)

2009.11.04. 14:07:30

...fejlövés....!

2009.11.04. 15:16:08

:) ez inkább idióta embernek hangzik. erre szokta anyukám mondani, hogy mindenki hülye, csak én vagyok kis piros tűzoltóautó :)

Zuzuka 2009.11.04. 19:45:17

Toma szakácskönyvéből készült a birsalmasajt, perzse, hogy tettem bele diót!
látom... nem javitom... diszlexia:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.04. 20:27:01

Na, most akkor mondja meg nekem valaki, hogy minek hívják azt a gyümölcsöt, ami kívül vadzöld, rücskös, és nagyon finom citrusos illata van, belül meg nem tűnt ehetőnek, de minimum olyan kesernyés, mint egy grépfrút, és nagytermetű bokron terem, sok, és mind potyog a földre, mert nem szüreteli senki. Nna? Mi a szösz ez?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.04. 21:26:37

@Nadine: passz! mondanám, hogy birs, de az nem zöld, röcskös és nem bokron terem:)

maybach 2009.11.04. 21:46:33

Csak csendben jelzem, hogy félidőben 1:1 a Fiorentina vs. Loki meccs

maybach 2009.11.04. 22:10:04

Sajnos tíz perc alatt kijött a két csapat közti különbség.4:1

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.04. 22:57:29

@maybach: A zártkörűt meg 1:0-ra tippeld :-) (Nem én vagyok jó, bemondták a híradó végén - még riporter is volt kint... A balhé ezúttal elmaradt, pedig már kora reggel posztoltak - a Szépművészeti körül a nagyon unatkozó, láthatólag fiatal és Pesten nem ismerős egyenruhások. (A többi nézi.)

@Zuzuka: Ha ez így megy tovább, megjelenik majd az egyszerű avagy mezei, valamint a Dísz Lexia :-)
Az Ósn-nál biztosan :-)

maybach 2009.11.05. 07:50:00

Jó reggelt kívánok!

Mormogi!
A hazai focimeccsek sajnos jó ideje nem érdekelnek. Még a válogatott is csak nagyon erős fenntartásokkal. Inkább, mint a labdarúgáshoz hasonlító helyi változat.

Szép novemberi esős ködös időnk van.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 08:36:43

Jó reggelt.

@maybach: Szerintem direkt azért, hogy ne tudjam lefotózni a karácsonyi díszeket, amiket készítettem. Pedig nagyon kéne.

@Bombadil Toma: Azt elfelejtettem mondani, hogy kb. akkora, mint egy jól megtermett narancs, és az illata is ahhoz hasonlít a legjobban.
Próbáltam a Guglin megkeresni, de hiába írtam be, hogy citrusfélék, mindig ugyanazokat a közismert gyümölcsöket adta ki, amikhez nem szükséges Gugli.

2009.11.05. 08:42:34

jó reggelt!

Nadine, próbáld úgy keresni, hogy zöld és rücskös :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 08:50:43

@Jé: Attól tartok, erre valamilyen szexuális segédeszköz fog kijönni. Kb. hárommillió:)

2009.11.05. 08:57:46

vagy egy csomó békafajta... :)

2009.11.05. 09:04:38

nézd, ha az, amit keresel, nem brekeg és ugrik, akkor a békát kizárhatjuk. egy lehetőséggel kevesebb :))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.05. 09:10:51

@Nadine: Jó, jó... de miért zöld? :-)))

@maybach: Fogadjunk, hogy engem még régebb óta nem :-)))
Itt nincs "nagy, fene köd", de csepreg és szemrkél és általános a hideg. A vízmentes télikabátomban már tavaly zippet kellett volna cserélni, mert elvásott alul (leesne a kocsi, ha rátenném...) - a másik kabát jó lenne, de átázik. Hét végén néztem kabát, de nem találtam. :-(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 09:37:21

Jó reggelt!

Az időjárás közelít ahhoz, amit nagyon szeretek: kint hideg, ronda, bent meleg, barátságos.
Ezzel csak az a baj, hogy a gázszámla meg ahhoz közelít, amit nagyon nem szeretek: sok.

@Nadine: Ezeknek is van valami hasznuk, de a zöld engem is riaszt kissé :D
Van itthon lárussz, de most bocsi, nem tudom megkeresni.

Valamit még szerettem volna írni, de elfelejtettem.
Hézagosan leszek, dolgom van :) Sok :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 11:07:14

@fiam: Na de, hogy keresnéd? Rücskös gyümölcs?

Zuzuka 2009.11.05. 11:22:20

esőmentes napot!

@Nadine: nem lehet esetleg, hogy az avokádóra gondoltál?:S csak a külső alapján tippeltem, mert még nem ettem soha...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 11:35:25

@Zuzuka: Jaj, Zuzu, dehogy avokádó!:) Nem, nem, ez egy vadon termő gyümölcs, és nem valószínű, hogy aki a disznóólba ültet ilyet, az avokádót termeszt, de nem szüreteli...:)

Az esőt meg ne is említsd, mert reggel óta a szemerkélő esőben fotóztam kínlódva, mindenféle küzdelmek árán különböző helyekre lógatva 16 db karácsonyfadíszt... Nagy nehezen túlvagyok rajta, bejöttem, erre kisütött a nap. Most mondja azt valaki, hogy engem nem szívatnak.

2009.11.05. 11:40:51

@Nadine: mondhatnánk,de akkor nem szólnánk igazat. füllenteni pedig csúnya dolog. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 11:44:55

@Jé: Az hagyján, de ráadásul elment az egész délelőttöm, és gyakorlatilag egyetlen használható képet sem tudtam csinálni. Tökön szúrom magam. Vagy valakit.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 12:07:59

Na, ha most sem sikerült, fenékbe rúgom a napot, és mára nem erőltetem tovább.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 13:23:33

@Jé: Az.

Ennek ellenére megpróbáltam a legnormálisabbakat feltenni a blogra. Nem vagyok elégedett, ezek sokkal-sokkal szebbek a valóságban. Pfff...

2009.11.05. 13:31:46

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, Nadine, azok a krém-arany díszek egyszerűen csodásak...!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 13:48:34

@Nadine: nem tudom milyen gyümölcs lehet. hol láttad?

már látom az alagút végét, kezdek a megrendelések végére érni:))) még négyet feltettem a készek közül a festős blogra...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 14:14:07

@Jé: :))) És ha látnád őket élőben! Még csodásabbak:) Ezek megrendelésre készültek, egy helyre megy az egész banda (krém-arany is, piros-krém-arany is)

@Bombadil Toma: Két utcával arrébb. Egy hajdani disznóólból lóg ki az utcára, onnan potyog a földre. De azóta foglalkoztat, amióta valaki egy példányt a postaládámra helyezett. Behoztam, és mesés illata volt napokig.

2009.11.05. 14:24:34

@Nadine: és jövő karácsonyra lehet ilyet kérni?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 14:26:12

@Nadine: aha, akkor nem valamai trópusi cucc lehet:) lehet, hogy valami birsféle, talán vadbirs...

most megyek vásárolni, mert teljesen kiürültem az utóbbi két-három hét remetesége miatt:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 14:33:18

@Bombadil Toma: Na de a birs az mindenképpen almaféle, nem? Ez meg nemcsak illatra, hanem belső szerkezetre is a citrusfélékre hasonlított. Ne idegeljetek már tovább, tessék megmondani, mi a szösz ez!:)

@Jé: Mailben folytassuk, jó?

Zuzuka 2009.11.05. 15:09:10

@Nadine: ilyen titkos helyeken csak valami tudatmódosító dísztököt termeszthetnek. milyen volt a hangulatod amikor szagolgattad?:))
a magját mindenképpen mentsd meg! valamire jó lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 15:27:35

@Zuzuka: Már nincs meg, kidobtam, amikor összepunnyadt a gyümölcs. De bármikor tudok szerezni másikat:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 16:49:04

Állatbarátok azonnal nézzenek be a Zakuszkára. Újabb tündérek vannak ott, kérem szépen. Elolvadva megyek vissza a kannámhoz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 18:25:43

@Bombadil Toma: S.O.S. !!!

Holnap kapunk kb. 60-70kg-os vaddisznót. Mi a bánatomat lehet csinálni vele?
Lelőtt vad, a húsát kéne hasznosítani.
Pl. a fejjel, lábbal mit kezdhetünk?
A bundájával? Jesszus! Meg vagyok rémülve!!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 18:52:29

@fiam: szerintem fej, láb, bunda kuka. csak a húsával tudsz mit kezdeni. le kell fagyasztani két-három kilós adagokban, külön a combhúst, karajt, stb...
recepteket meg majd írok neked. ragú, párolt hús stb...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 19:04:06

@fiam: Varrj egy vaddisznótáskát. Legyen feje, négy lába (esetleg farka is), a bunda lesz a test. Na?

Zuzuka 2009.11.05. 19:29:59

@fiam: mindenekelőtt egy fotót, mint a híres vadászok az elejtett vaddal.
óvatos legyél, mert Zrínyi is megjárta...

mindenképpen próbáld meg elkészíteni a legislegkedvencebb levesemet, a tárkonyos vadmalaclevest. mmmmmmmm-nyamiiiii!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 19:40:40

@Bombadil Toma: Köszi!!! Csontjából lehet levest főzni? És kocsonyát?
Ha a fejhúst megfőzöm Buksinak oda lehet adni?

@Nadine: Jó ötlet :D Nem tudom, mekkora farka van :)

@Zuzuka: Zrínyi lehet, hogy élővel találkozott... :)
Bár engem hetente felnyársal egy fagyasztott hal, alig bírom a hüvelykujjamat mozdítani, ugyhogy bármi meglehet.
A receptjét leírod nekem? Előre is köszi.

Ha jövőre összejönne egy blogbuli, vaddisznórészt felajánlok. Majd Toma megmondja, melyik a legértékesebb része, azt félreteszem. A többiből ehettek :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 20:03:21

@fiam: Ha kifőzöd a fejet, elég egzotikus táskád lesz. Elmehetsz vele bantu törzsfőnöknek.

Zuzuka 2009.11.05. 20:12:10

Óvás!
Nadine, november 5-én feltetted az október 31-ig rendelhető gyönyörűséges karácsonyi díszeket?
akkor most hogyan, vissza a jövőbe?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 20:16:54

@Nadine: Az még úgysem voltam :)

@Zuzuka: Azt írta, gömböcöket nem vállal. Majd csak jövőre :)

@Bombadil Toma: A tokájából mit csináljunk?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 20:19:09

@Zuzuka: Ki mondta, hogy rendelhetők?:) Ezek szeptemberben leadott megrendelésre készültek...

@fiam: A legnemesebb része a farka. Azt meghagyjuk Neked, a többiből főzhetsz tárkonyost, azt én is imádom!:)

Zuzuka 2009.11.05. 20:31:01

értem:(((( szeptemberben nem tudtam róla...

@fiam: a receptjét sajna nem tudom, mert eddig csak étteremben ettem, de kileshetjük valahonnan.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 20:34:19

@Zuzuka: Azért nem tudtál róla (más sem tudott), mert csak egy kósza ötlet volt, és nem voltam biztos benne, hogy lesz rá időm. Van egy rendszeres, nagyon kedves megrendelőkém, aki megnézte a tavaly előtti díszeim fotóit, és azt mondta, ha tudok készíteni hasonló jellegűeket, akkor ő vevő rá, ha nem fér bele az időbe, nincs harag. Ráadásul még tartó dobozt is rendelt hozzájuk, tehát erősen motivált arra, hogy időt szakítsak ezekre:) De bizonytalan volt az egész projekt.
Ha feltételes módban is érdekel a dolog, elmailezgethetünk róla, mik a lehetőségek...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 21:25:32

@Nadine: szépek ezek a díszek nagyon. szinte sajnálom, hogy nem szoktam fát állítani:)

@fiam: nem, nem, és igen :)

...olyan szívesen dolgoztam a lovasszobros képen (és jól is sikerült), hogy gondolkodom egy szobros festménysorozaton...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.11.05. 21:36:47

@Bombadil Toma: Nahát, Toma...:) Ez igazán jólesett. Tényleg.

Jártam ám nálad.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.05. 22:21:49

@Zuzuka: Pszt, az a 60 - 70 kilós lőtt disznó nem tűnik malacnak...
A legfinomabb pörkölt, amit valaha is ettem, egy ínyenc vén vaddisznóból készült. Rászokott ugyanis a TSz (ebből is látszik: rég volt) még tejes kukoricájára, amit a tagok nem néztek jó szemmel, bár ténylegesen nem látták. Megbízták hát az egyik vadász, aki megleste, meglőtte... a húsát meg szétosztották, mert mi a csodát csináltak volna vele... Na, az a tejes kukoricán kövérre hízott vaddisznó pörköltnek...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:22:26

@Zuzuka: Jó.
@Nadine: Jó.
@Bombadil Toma: Jó.
És köszi minden észrevételt! :)

Most megyek.
Már voltam Nadine-nál gyönyörködni, benézek Tomához, aztán robotyolok tovább.
Szép álmokat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:23:57

@Mormogi Papa: Ez nem tudom, mit evett, erdőben kóborolt. Azért a 60-70kg-os még nem számít nagyon tyúknak, ugye? Olyan ifjú szárnyas lenne, ha madár volna, nem?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:27:54

vajon befolyáslja a "fogyókúrámat" az a négy szelet sacher-torta amit bevágtam vacsora gyanánt?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:40:32

@Bombadil Toma: Ahogy a Te fogyókúrádat elképzelem, semmiképp :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:47:36

@fiam: ugye? szerintem sem ütközött nagyon pl. a brassóival amit előtte ettem :))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.11.05. 22:53:15

@Bombadil Toma: Ezt hívom én hedonista fogyókúrának :) Magam is művelem. Naponta 5x.
Voltam az oldaladon :) Annyi minden eszembe jutott a képeidet nézegetve, hogy még icipicit pityeregtem is. Sirattam a lányságomat...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.11.05. 23:49:01

Akkor hát legyetek - sünmalacosak. (És még csak véletlenül se vaddisznósak! Azokat megeszik, ugye?)

Szebb álmokat - én is hagyom, hogy álmom elaltasson.
süti beállítások módosítása