Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Együnk portugálul - Chanfana

2009.12.13. 06:03 Bombadil Toma

 


 
Megint egy gyenge diétás étel... A chanfana (ejtsd: sánfána) egy portugál paraszti étel amit többnyire bárány vagy kecskehúsból készítenek, de akár sertés, szárnyas vagy nyúl húsból is főzhetik. A lényege, hogy valamiféle nagyobbacskákra darabolt csontos húsból és sok jóféle vörösborból készüljön.
Nekem most sertéscsülök állt a rendelkezésemre itthon, így ezt használtam. A bor amivel főzzük, mindenképpen jó minőségű száraz vörösbor legyen, és ne valami olcsó kannás lőre, mivel abban fog a húsunk főni órákig így nem mindegy milyen ízeket vesz át. Mivel nem volt a boros polcomon portugál bor, egy palack nem túl drága de jóféle bordeaux-it bontottam hozzá...
A chanfana hagyományosan egy a vidékre jellemző fekete, magas fedeles cserépedényben fő, ezért én is elővettem a jó kis cserépedényemet és befűtöttem a kemencémet. De természetesen sütőben is elkészíthető, és bármilyen más, a sütőben is használható magas falú edény megfelel.
 
Hozzávalók (6 személyre):
 
. 3 db. sertés(első)csülök (kb. 2-2,3 kg.)
. 15-20 dkg vöröshagyma
. egy fej fokhagyma
. 6-7 babérlevél
. 1-1,5 üveg száraz vörösbor (jó minőségű)
. só, fehér bors, pirospaprika
. 2 csokor friss petrezselyem
 
Előkészületek:
 
A csülkökről, amiket a hentessel három egyforma vastag szeletre/darabra fűrészeltettem, levágtam a bőrét körben, de egy réteg zsírréteget meghagytam, hogy összetartsa a húst.
A legnagyobbakat kettévágtam keresztben is.
A hagymát félbevágtam, majd vékonyan felszeleteltem, a fokhagymákat megpucolom és a kés lapjával kissé megroppantom.

 
Elkészítés:
 
1. Előveszek egy mély cserépedényt (öntöttvas, vagy más sütőben használható magas falú edény is megteszi), és az aljára szórok úgy félmaréknyi hagymát, egy csipet sót és pár fokhagymagerezdet.
2. Erre fektetek egy réteg húst, amit megszórok megint egy félmaréknyi hagymával, pár gerezd fokhagymával, egy-egy csapott teáskanál sóval, fehér borssal és pirospaprikával, két-három babérlevelet szórok rá.
3. Addig rétegezem így a húst és hagymát-fűszereket, míg mind bele nem kerül az edénybe.
4. Felöntöm annyi vörösborral, hogy teljesen ellepje, majd félreteszem egy éjszakára, vagy minimum 4-5 órára hűvös helyre pácolódni.
5. Ezután előveszem, és ami bort a hús felszívott azt pótolom, majd egy nagy csokor friss petrezselymet teszek a tetejére egészben és lefedem.
6. A közepesen felfűtött kemencébe teszem (ennek hiányában tegyük a 200 fokra előmelegített sütőbe, amit 40 perc múlva vegyünk lejjebb 160-180 fokra), és 3-4 órát párolom a hús méretétől függően.
7. Mikor a hús teljesen átpuhult és szinte leomlik a csontjáról, kiveszem a húst egy tálra és melegentartva félreteszem. Majd a visszamaradt vörösboros-hagymás szaftot egy mély serpenyőbe öntöm és sűrűre beforralom (a petrezselymet és babérleveket szedjük ki belőle). Ha azt szeretnénk, hogy a szósz sima, és ne rusztikus/darabos legyen, egy botmixerrel simára dolgozhatjuk a mártást (én is ezt tettem). Ha kevés szaft marad mire a hús elkészült, akkor ne forralással sűrítsük be, hanem kevés vízzel kevert keményítővel húzzuk fel a szószt a kívánt sűrűségűre.
8. A mártást a húsra öntve tálaljuk a chanfanát.

 
 
A chanfanát magában, kenyérrel szokták enni, de én most törtkrumplit készítettem mellé köretnek. A mártásos húst szórjuk meg apróra vágott petrezselyemmel (ezt elhagyhatjuk).
A maradék húst a mártással együtt tároljuk, hűtőben két-három napig eláll, újramelegítve is finom, mint a legtöbb raguféle.
Mint azt a bevezetőben írtam, más húsokkal is készíthetjük a chanfanát, szerintem a legfinomabb a kecskéből készült változat és ez a csülkös verzió.
A hús rendkívül puha és omlós lett, a csülökre jellemző ragacsos-szaftos textúrával és remek ízzel, amit a fűszeres, vörösboros, sűrű sötét mártás pompás zamata egészített ki. Érdemes kipróbálni!
Mivel a teljes üveg bordói borom belement a kajába, egy palack Tóth István pincészetéből való egri bikavért bontottam mellé...

 
Elkészítési idő: 4 óra + a pácolás
Költségek: kb. 500 Ft./adag
Bor: 1890 Ft.

105 komment

Címkék: gasztro recept sertés ragu toma egzotikus étkek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.13. 12:36:43

@Nadine: én már feladtam a fogyási álmaima:)))
a hóesést meg nehogy erre tereld!!

@marylinm: hallás után nekem cs-nek tünt, vagy valahol a s és csé között. mindegy, akkor javítom:)
én csak ezt a hagymás változatot ismerem, bár az ilyen népi kaják gyökere nagyon mély és szerteágazó, sok verziója ismeret és sokat változik az idő és hely függvényében. a szaft sűrétése valóban nem annyira jelemmező, de ahogy írtad, ez közelebb áll a magyar ízléshez ezért ez a változatot főztem:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.13. 12:53:08

@Bombadil Toma: Nem, nem, szigorúan az érte imádkozóhoz küldöm. De nem akar menni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.13. 14:25:55

Szép napot!

@Bombadil Toma: Ez isteni lehet!
Tegnapelőtt sütöttem a barátnőm által készített cserépedényben krumplis-hagymás-répás-babérleveles-csirkecombos hamit. Alufóliával fedtem le. Nem találom a szavakat, milyen finom lett. A cserépedény is hihetetlen találmány, jó, hogy a modern konyha visszafordul olykor a bölcs elődökhöz... :)
A vörösborral (meg a fehérrel) spórolok. Majd karácsonykor lesz dőzs :)
Ezt az ételedet feltétlenül elkészítem, a csülköt szeretjük :)
(Persze mit nem?)

@Nadine: Itt nem esik, úgyhogy tényleg Érdre ment. Lehet, hogy Te jobban örülsz neki, azért. Ha kiörömködted magad, légy szíves küldj ide egy kis havat. Nekem nagyon hiányzik. Mégha lucsok is lesz utána, akkor is.

@maybach: Azért örülök, hogy csak így vagyunk verekedősek. Kicsit sajnálom az ellent, de most az egyszer nem a gyengébbé a szimpátiám.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.13. 14:40:04

@fiam: Nem örülök neki, sőt. De hiába mondom neki, hogy húzzon le hozzátok!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.13. 14:45:20

És pont most nincs itt Kismagyarfociláz, pedig a csülök az ő nagy kedvence...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.13. 14:48:33

@Nadine: A hópelyhekkel úgy vagyok, mint a magokkal: elbűvöl a keletkezésük és mélyen elgondolkoztat, hogy lesz egy egész hótakaró és hogyan lesz egy kis magból növény.
A Fruzsival is így voltam egyébként :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.13. 15:07:27

@fiam: Hát itt most sehogy. Hullottak, elolvadtak. Nem nagyon bánom, az agyonhajszolt kezemnek nem hiányzik a hólapátolás.
Fruzsi más kérdés.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.13. 15:57:23

@Nadine: :)

@maybach: Úgy tűnik, mégis pacifisták vagyunk :(

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.13. 22:25:13

Szép jó estét Mindenkinek !
Jelentem, megjöttem. Holnap majd többet olvasok.
Ma reggel a meleg űszőmedanszéből néztük a hóesést. Ami némi folytonossági hiányban szenvedett. Hol esett, hol nem. Akkor is ritkásan.
@fiam: Ne sajnáld nagyon az "ellent", senki sem vert meg senkit, úgy tűnik. Eredmény: mindkettő elégedetlen. Legalább egy kicsit... És mi az a lófista? Tudom, a Lovásziék legkissebb fia :-)

Egy kommentelőre: "ez alapján", "ez miatt", "az miatt" - mintha az a bizonyos őspatkány terjesztené a kórt, szinte naponta hallom ezeket a szörnyűségeket. Brrr. :-(((
Az Anyanyelven tesznek erőszakot - miért nem ítélik el őket???

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.12.14. 08:39:41

Sziasztok!

:-)

"Kitalálós blog-játékkal a téli sötétség ellen" felhívást eresztettem útjára. Ha van kedvetek...

:-))

HSZ

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 13:07:26

Jó reggelt. Éppen próbaégetem az új sütőkémet. Büdi van:)

Ja, és nem kellett semmilyen villanyszerelő, csak egy 3,5 G-s (vagy mi a szösz) hosszabbító a garázsból.

Zuzuka 2009.12.14. 16:53:42

hova tart ez a világ.... már a vezetékeknek is van G-jük?:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.14. 17:29:50

@Nadine: nadine!! azonnal vidd vissza havadat, nekem nem kell mondtam már...!

érdemes valamit sütni benne, amit nem sajnálsz. modjuk a kutyáknak valami husit...:)) az elveszi az új szagát a sütőnek.
az jó, hogy nem kellett szerelni, és sikerült megoldani a vezetéket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 17:43:40

@Bombadil Toma: Nem az én havam, hanem Fiamé, vele kiabálj!:)))

Ki kellett égetni a sütőt, állítólag az elég neki... Ettől még a párolt káposztám baromira odakozmált a legkisebb lángon, platni nélkül, mert az új rácsra nem jók a régi platnik. Úgyhogy vennem kell újakat. De azt mondta a fickó, hogy ez nagyon jó tűzhelyfajta, az övé 12 éve működik gond nélkül, ugyanilyen Mora márkájú. Remélem, igazat mondott:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.14. 17:49:07

@Nadine: majd azért kinyomozom, és a küszöbére teszem a havat annak akié...:)

azért az első sütésnek ajánlom a fentieket:) nekem is kicsit átvette a kaja a sütő szagát először, hiába égettem ki.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.14. 19:57:26

nabakker! a tévéban 25 centi hóval riogatják a pécsieket. ezt én nem akarom! úúútálom a havat!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.14. 20:17:48

@Nadine: @Bombadil Toma: Köszi a havat. Megjött. Gyönyörű, fehér és csillog és megmarad :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 20:22:03

@Bombadil Toma: Jó, egyébként én is ki akartam próbálni a fenti okok miatt. Nem vendégeken akarok büdösségmegmaradási tesztet csinálni:)

@fiam: Az máshonnan jött, mert itt is esik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.14. 21:19:13

Fruzsi holnap megy az ionos emberekhez. Kérlek, szorítsatok!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 21:20:53

@fiam: Pedig biztosan van valamelyik hópelyhen egy gyártói címke...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 21:21:34

@fiam: Ha ezt lefordítanád... Persze, szorítok, de ez nagyon tudományos-fantasztikusan hangzik. Az "ionos ember"... Én sok Lemet olvastam anno.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.14. 21:29:00

@Nadine: :)
Ó, csak az angolos műveltségünk :)
Az e-on nevezetű gázszolgáltatóhoz megy, mert szegényeket úgy megrázta exanyósom sajnálatos elhunyta, hogy május óta folyamatosan küldik a csekkeket neki (mármint anyósomnak), megtetézve azzal, hogy behajtókkal riogatjákk a szintén májusban nulla forintra beállított gázfogyasztói nulla forintos számlára. Számtalan szebbnél-szebb kimenő és bemenő levél van a birtokunkban.

Képzeld, ebből Lem mit írt volna!?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.14. 21:52:22

@fiam: Gyönyörű történet. Jó, szorítok. Mindig is szerettem a különféle szolgáltatókat. Amióta átszerződtem a Tigáztól a gas.hu-hoz (rémtörténetekben Emfesz néven lehet olvasni róla), azóta már Moszkvába is küldenem kell a lófejeket. Remek társaság egytől egyig.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.14. 22:31:56

@fiam: Nem tudom, hogy ez most az anion vagy a kation kategória. Bár az utóbbi valahogy nőiesebben hangzik... :-)
Az efféle utólagos tortúrákat szívesen kihagyná az ember. Mindenesetre vigyenek magukkal egy halotti anyakönyvi kivonatot. (Aki ennél hülyébb nevet is tud erre az okmányra, az szóljon... én mindig nagyon rühelltem.) Nekünk is azt kellett bevinni mindkét (áram és gáz) szolgáltatóhoz utólag az órák átíratása miatt. Ráadásul nekünk kellett szólni, hogy az egyik számlán túlfizetés volt és azt visszakérjük, mert ha nem tartjuk nyilván, az ELMŰ simán lenyelte volna az "előfizetőváltáskor"...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.14. 22:34:02

Bocsánat! Ne az eredeti kivonatot vigyék, hanem másolatot róla - különben még azt is elsinkófálják... volt már ilyesmire példa, és utólag beszerezni egy másolatot... nem éppen leányálom. De legényálom sem :-(((

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.14. 22:36:55

Újra írom, mert megette a blogmotor - hogy a Jóisten rakná a kopaszok közé!

Szóval: ne az eredetit mutogassák, hanem egy fénymásolatot vigyenek oda - mert a hivatal képes és "elveszíti" azt. Volt már rá példa!
Utólag megszerezni pedig nem éppen leány- avagy legényálom :-(((

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.14. 22:43:46

@Nadine: A legélvezetesebbek a telefonok voltak. Kb. két hónapja hetente háromszor biztosítanak arról, hogy minden rendben, ne aggódjunk, átírták, leírták, többet nem zaklatnak. a fennmaradó két napban pedig arról biztosítanak, hogy tekintsük tárgytalannak a kiküldött csekkeket és felszólító leveleket és fogadjuk őszinte részvétüket...

Az oroszokkal vigyázz! Ha miattad megint megszállnak bennünket, akkor legalább valami jóképű Szását küldj erre légyszi... Hóban nagyon ügyes voltál :)

@Mormogi Papa: Mindent visz a Fruzsi, s még egy jogász ismerősét is :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.14. 22:56:02

@fiam: Mindent visz?
Akkor Ő az Adu Ász :-)))

Mellesleg ezen a felolvasóest óta nem is csodálkozom :-)))

Élelmes lemenőket s hasonló lyókat kívánva térek (némileg megnyugodva) nyugalomra. Nagy-nagy nyugalommal :-))) (De inkább meleg ágyba.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.14. 23:04:31

@Mormogi Papa: :)
Remélem kigyógyultál mindenből, abból is, ami ártott :)
Szép álmokat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.14. 23:36:38

Ami ártott,az tán továbbállt - de sebaj, jön a következő :-)
Szép álmokat, s legyetek... reggel nevetősek :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.12.15. 08:23:25

@fiam: Szorítás indul.
@Bombadil Toma: gyönyörű ez a csülök...

Éjjel hó lett, olyan öt centi. Még több jön ma. Azt igérik.
:-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 08:34:40

Jó reggelt. Már itt is keményen fagyhatott az éjjel, az összes sárga árvácskám kókadtan csüng a cserepekben:(

2009.12.15. 08:43:51

sziasztok!
jól néz ki a kaja, de ez megint nem nekem készült :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 08:45:35

@Jé: És mi lenne, ha jól rászoknál az ilyen típusú ételkékre?:)

2009.12.15. 08:54:16

nem lehet, mert nem bírja a gyomrom. az ilyen kaják visszafordulnak.

maybach 2009.12.15. 08:58:40

Jó reggelt kívánok!
Erre csak hideg van, hó nincs. De a hideg is mehetne.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 09:01:33

@Jé: Akkor nem erőltetem, hogy Te is jól meghízz. Pedig jobban éreztem volna magam tőle:)

@maybach: Itt is!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.15. 11:12:01

Guten morgen!

Igyot sznyeg, igyot sznyeg! I am very happy!

Na, máris nemzetközi nyelvű a Kifőzde :)

@Jé: Enyhén szólva rettegek attól, nehogy ne bírja egyszer a gyomrom ezeket az étkeket! Persze nem mindig jó, hogy szeretem az ilyen Toma-féle gyönyörűségeket, de a kilóimnak kimondottan jók :D

@maybach: Mi van? Már nemcsak az ország, de a megye is kettészakadt? Itt hó van, hó!!!

@Nadine: Hát igen, a közösségi élmény sokmindenen átsegíti az embert... :)))

Tomát és minden kedves barátomat kérdezem, hogy a házi tyúkhúsleves aztán a fehérboros tejszínes csirkemell+rizs és a mustáros-baconos sült nyúl+tésztasaláta után milyen süteményt avagy desszertet javasol/tok?
A család és én is a túrós rétesre szavazunk, de szerintem attól már szétdurrannánk :)
A tiramisu kizárva, ez az egyetlen megkötés. Ja, még annyi: nagyon finom legyen ÉS olcsó!

@Hobbiszakács: Köszi!

maybach 2009.12.15. 12:25:00

Fiam!
A hideg miatt inkább kettétört.
Szerintem egy könnyű feketeerdő torta megfelelne.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.12.15. 12:27:40

Ide is került abból a hóból..

Mit ondjak, egy élmény volt a hóesésben cipelni a gyerkőcöt keresztül a városon..

Ez sajna nem az én kajám..

Viszont van egy visszakérdezésem az előző posztbeli kérdésemhez..:P

Toma, miért nem szottyad meg a rozottó, ha hármnegyedik elkészítik? Úgy értem, a kifőtt kemnyítőtől nem bőrösödik meg, meg ragacsosodik össze?
VAgy direkt nagyon bő lére hagyják?
De akkor meg számolni kell ugye azzal, hogy azt még magába szívja..

Nemérteméneztkéremzsépen..:P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 14:44:36

Na most én erősen sérelmezem, hogy már megint éhes vagyok, és minél hidegebb van, annál nagyobb az étvágyam, miközben a vadiúj mérlegem horrorisztikus súlyértékeket mutat minden nap.
Szintén fontos információ, hogy gyönyörűséges színei vannak a vadiúj monitoromnak, öröm benézni a saját blogomra:)
Valamint, hogy ma reggel felfedeztem: teljesen más a rózsa-elosztás a vadiúj sütőn, így nem meglepő az odakozmált párolt káposzta. Csak én hittem, hogy a legkisebb lángot használom. Minden nap tanul valamit az ember. Meg a nyúl.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.15. 15:25:41

Megint meggyöztél: nem veszünk új mérleget :-)

Legalább az ünnepek elött biztosan nem :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.15. 15:31:42

@Nadine: Én már láttam olyat, hogy a mérleg a nem jó. Például a mienk is ilyen.

@maybach: Miképp kell könnyű feketeerdő tortát sütni?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.15. 15:52:24

@nyuszómuszó: aszem úgy csinálják, hogy bő alaplében főzik meg félkeményre, mintha tésztát főznének, aztán leszűrik és kihűtik, hogy ne szívjon magába több levet. de biztos van még valami plussz michelin csillagos trükkje is a dolognak amitől olyan lesz mintha...
olaszországben ez pl. elképzelhetetlen. ott csak frissen készítik. ha bemész egy étterembe, és rizottót akarsz ennni, van hogy "rizzotó társat" kell keresned mert egy adagnak nem állnak neki külön, meg kell várnod, még más is rendel:))

@fiam: ezután a menüsor után mondjuk egy adag renie-t vagy bilagitot ajánlanék desszertnek:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 18:39:06

@fiam: Meg olyan is van, hogy valaki piszokul képes elhízni, ha nem méricskéli magát nap mint nap.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.15. 18:42:47

@Bombadil Toma: Amúgy azért tetszik a menüsor?
Mondjuk hozzám és a főzőtudományomhoz képest.

@Nadine: Nem szeretnék Veled ellenkezni, mert előkerül a korbács, de tapasztalat alapján méricskélve is hízogat az ember :)
Hogy szuperál a sütőd? Ugye klassz!?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 19:03:57

@fiam: Még nem sütöttem vele. De nagyon szép.

Amúgy a menüsorodban a Tőled már megszokott kaják szerepelnek, most essünk hanyatt?:))) Ezeket már mind főzted sokszor "szóban"... Csak eddig pipinek hívtad a tyúkot.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.15. 20:10:49

@Nadine: Ezeket már ténylegesen is megfőztem-sütöttem, ám ettől függetlenül a dicséret mindig jólesik :)
Tényleg szép lehet, ha érdek nélkül tetszik :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.15. 20:44:35

@fiam: Rendben. Fiam, ezek remekül hangzanak. Századszorra is:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.15. 21:56:47

@Nadine: Köszi! :)
Fruzsi ionos emberekkel végzett.
- Azt mondtam, itt a szemem előtt húzzanak át minden csekket és társait, aztán dobják a kukába. A szemem előtt vigyék a gépre a cuccost. Addig innen el nem mozdulok és önök sem! - ez volt a taktikája. És bevált. Húztak, téptek, bevittek :)
- Ja, előtte hallottam az egyik ügyféltől, hogy három hónapja jár ide. Majdnem szívinfarktust kaptam. Tudod mikor fogok ott megőszülni!? Majd ők!
Azt hiszem van mit tanulnom a gyerektől...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.15. 22:40:25

@fiam: Meg is érdemlik azt a túrós rétest :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 08:24:37

Jó reggelt!

@fiam: :DDD Egyre jobban bírom Fruzsit! Nagyon talpraesett gyerek. Ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos korrepetálást tarthatna az idősebb generációknak:)

Most már tényleg vidd innen a havadat, ma kell mennem jobbra-balra, és már lapátolni kell, bakker. Meg Lillát kiszabadítani a hó alól.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 08:49:19

Az állatok ügyét pártfogoló blogtársak figyelmébe ajánlom, hogy a Zakuszkára végre felkerültek a rendelhető tárgyak (naptárak, hűtőmágnesek, képeslapok - mind a csajszi fotóival-grafikáival) képei. A belőlük befolyó összeg természetesen az állatok fenntartására fordítódik.

2009.12.16. 08:53:03

sziasztok!

nem tudom, ki rendelte a havat, de soha többé nem állok vele szóba... :(

maybach 2009.12.16. 09:01:13

Jó reggelt kívánok!
Hogy a huszárok régi csatakiáltását idézzem:nobozdmeg.
Ideért a hó! A kukac se hívta.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 09:53:40

@Jé: Fiam vót!:)

Bogárkáim, ha nem jönnék többet, akkor nem sikerült az első havas utam a Tescóba. Jó volt Veletek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.16. 10:03:04

Jó reggelt!

Itt SZAKAD a hó. Már csak félig örülök. Állítólag holnaptól nekem kell boltba mennem... :)
Na jól van, bevallom, még így is nagyon örülök!!!

Mindenki nagyon vigyázzon magára, akárhogyan is közlekedik!

@Nadine: Fruzsi puszil :)
@Mormogi Papa: Megérdemlik, szó se róla :)

Zuzuka 2009.12.16. 13:24:08

sziasztok!
a végvárnál erősen havazik reggel óta. innen bentről gyönyörű, de a reggeli utamon, a csúszkáló buszon nem élveztem ennyire.
kell a hó télen, még ha megvétózzuk, akkor is:)

maybach 2009.12.16. 13:32:32

Kell a hó. Legyen mit lapátolnom.
Legutóbb úgy csináltuk, hogy én szépen ellapátoltam a garázsom elől. Így a szomszéd garázs tulajdonosának volt helye, hogy az övé elől az enyém elé tudja dobálni.
Aztán nagyon csodálkozott mikor azt is ellapátoltam majd megkértem, hogy ha a balesetit nem szeretné személyesen megismerni, máskor ne tegye.
De ez régen volt és igen buta.

Zuzuka 2009.12.16. 14:01:42

@maybach: ez elég ijesztően hangozhatott.:)
a hólapátolás jó dolog, egészséges csak 1 kicsit fárasztó.
sosem bodálom ám a szomszéd elé!
még mindíg esik...

2009.12.16. 14:07:17

én nem vitatom, hogy a hó szép, a hó jó, de nekem nem köll.
és itt is esik a rohadék, de két fok van pluszban, szerintem nem fog sokáig megmaradni

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 14:52:42

@Jé: Abban ne legyél olyan biztos, mert hétvégére mínusz húsz fokot jósolnak. Most olvastam az Indexen.

Igen, visszajöttem, hogy át tudjam venni Fruzsi pusziját.

@maybach: Legközelebb tartsd elé a hólapátot (nyéllel lefelé), és mondd azt, hogy "nézze, szomszéd, ez tükrös hólapát!" Ha tényleg buta, belenéz, és akkor gyorsan verd fejbe. Utána meg mondd azt, hogy Te nem tükrös, hanem trükkös hólapátról beszéltél.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.16. 14:56:54

Jó napot. Mezögazdász nincs itt? Mármint a hó hasznával kapcsolatban :-)))
Szerintem az az utas, aki reggel így szólt a trolin:
"Ez a hó várhatott volna még egy hetet. Karácsonykor azért nem árt a hangulat miatt…"
Szóval az az egyén mélységes tévedésben leledzik. Azt hiszi ugyanis, hogy az idöjárás miatta van.
Gyermekkoromban október végétöl február végéig garantált volt a hó, mégse morgott senki miatta. A tél az tél.
A szomszéd meg török átok :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.16. 15:00:33

Bocs, kiigazítás: azt hitte, hogy az idöjárás ÉRTE van…

A trolivezetö meg nem tudni, mit hitt - egyszer csak megállt. Az egyik utas reklamált, mondván: a végállomáson beült (a szerencsés) és fél órát várt, amíg a troli elindult. A vezetö erre a nyomtatott lapját mutatta: ö a tervezett idöben indult, hát tehet róla, hogy pár járat kimaradt? Neki nem szólt senki…
Azután, mikor az utasok nagyobb része már leszállt (én a végállomást vettem célba), egyszercsak bezárta az ajtót és elindult. Mi volt a baj? - kérdezte valaki.
- Semmi, csak túl sok volt az utas, így nem indultam el…

No comment…

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.12.16. 18:03:16

@Mormogi Papa: NEm értem.. most elindult, vagy nem indult el?
Ennyire hülye volnék?
Szóval: egyszercsak elindult, írod, aztán, hogy azt mondta, nem indult..

Ehh, néha ludni is éne..:D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.16. 18:17:31

@nyuszómuszó: Dehogy, dehogy… Az úúúúgy volt… hogy a végén, mikor elindult azt mondta, hogy azelött azért nem indult el, mert túl sok volt benne az utas. Mármint a kocsiban, persze.
Vagyis ha sok az utas, el sem indul… És ez még csak nem is a régi "szovjet" legömbölyített kocsi volt, hanem egy viszonylag újabb, csuklós Ikarusz. Nem az a lényeg, hogy az utasok célba érjenek, hanem az, hogy menetrend szerint menjen végig az úton.
De lehet, hogy csak azért voltam rá mérges, mert hétfŒn is csináltak egy grimbuszt. Sajnos nem Harry Potterest :-(
Viszont egy betü cseréjével érthetobb lenne: valójában nem trolivezetö volt, hanem trollvezetö…

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.16. 18:43:50

tiltakozom minden fehér, hideg és nedves, szilárd halmazállapotú csapadék ellen. személyes megtámadtattásnak veszek mindenden további centimétert...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.16. 18:59:30

Ne kacarásszatok, mint mezőgazdász (na jó, ezt én se bírom ki RÖHÖGÉS nélkül) vagyok itt. És azt mondom, a földnek ki kell fagynia és nedvesség kell neki, meg hó, ami nedves is meg hideg is, meg védi is. Különben jövőre nem lesz répa, borsó, lágy kenyér és akkor két ionos ember között mit fog kapálni a Fruzsi és akkor lucerna sem lesz olyan szép, amit a nyulak vagy mik esznek, meg a sima fű se lesz szép zöld, amin heverészni lehet majd és a felhőket bámulni az égen, mialatt Neoex a nap elé áll majd, nehogy a szemembe süssön és glória vegye körül tetőtől-talpig, amin mindannyian jól fogunk mulatni...
Egyszóval semmi kirekesztés, semmi hózás. Keressetek valami más mumust :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 19:02:11

Hát senki sem veszi észre a dekorációt? Fel vagyok háborodva. Mérgemben eszem egy szendvicset.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.16. 19:03:20

@Nadine: Észrevettem :) Szép, annyira tetszik, hogy elakadt a hangom, azért nem írtam eddig róla semmit. De most megjött.
Jó étvágyat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 19:22:03

@fiam: Most már hiszi a piszi, aki nem én vagyok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.16. 19:26:00

@Nadine: Jó, bevallom, azt hittem Toma volt :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.16. 19:44:44

@fiam: Épp most mondta, hogy utálja a havat:)))

maybach 2009.12.16. 21:06:06

Annyira jó ez a havazás.
Hóhányó lettem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.16. 21:21:56

Nem tudom, mi van, de nem ment el a kommentem, a kedvem az írástól viszont igen, basszus!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 08:21:48

Jó reggelt!

Itt egész éjjel szállingózhatott, és jó hideg is van. Ha ma is esik, tuti megmarad.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.17. 08:53:36

Jó reggelt a későnkelőknek is ! Magamat nem számítom ide, már dolgoztam egy sort... Elkészült ajándékba pár hanganyag másolat :-)
Még a borítók vannak hátra...

Zuzuka 2009.12.17. 10:18:53

jó reggelt kívánok!
jajj, de aranyos az új kép, nagyon élethű!:)
mindíg sok a meló, de most 2 héttel az év vége előtt mindenki mindent azonnal akar. a kapkodást pedig útálom, sosincs jó vége...
úgy veszem ki, hogy nem köztünk vannak a tél szerelmesei:)) este azért szánkóztam 3 gyorsat, nehogy kimaradjon ez a kötelező program.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 10:46:01

@Zuzuka: Szerintem én kb. húsz éve szánkóztam utoljára.

Zuzuka 2009.12.17. 10:56:56

@Nadine: ÓÓÓÓ, itt a remek alkalom! ülj rá valamelyik dobozra és hajráááá:)) ja, előbb keress egy hegyet vagy dombot.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 11:32:03

@Zuzuka: Bakker, olyan lennék, mint egy víziló egy gyufásskatulyán:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.17. 11:59:46

ma leereszkedek a havas hegyről:)) el kell mennem moziba, mert nem bírom ki, ha nem nézhetem meg az avatart...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 12:11:09

@Hobbiszakács: Na, ez már nem vonzó nekem. Hetente, sőt, időnként naponta nézegetem a svéd webkamerákat, de gyakran borzongva:))) A tigrisek most is itt vannak előttem:)

@Bombadil Toma: Óvatosan vezess!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 12:19:45

@Bombadil Toma: Ha előkeveredsz, olvasd el, légy szíves, a mailt, amit most küldök. Köszi!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.17. 12:30:33

@Hobbiszakács: ezen csodálkozom, mert szerintem elég azért tipikus írás volt tőlem. legalább is stílusban és helyesírási hibákban...:)

@Nadine: olvastam, válaszoltam

na, most indulok:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 17:54:44

Tisztára, mintha péntek lenne... Péntek van??

Zuzuka 2009.12.17. 19:36:17

megjöttem 100!:)

nagyon örülnék ha péntek lenne! ma ridegtartás volt, 1 órát ültem a fűtetlen buszon - akár gyalog is hazajöhettem volna... ingyen.
most olvadtam ki egy kád fürdőolajos forróvízben, közben nézem a magyar főzőcskét. nagyon enyhe kritikát kapnak, Ramsay kéne nekik:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.17. 19:41:08

@Zuzuka: Már azt hittem, megint időcsapdába kerültem.
Ráadásul lemerült Lillában az akksi:(((

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.17. 21:18:54

@Nadine: Nem tudom, mi van a nettel vagy egyes oldalakkal, de nagy nehézségeim vannak...
Remélem nem a hó miatt, mert még szeretem.
Most megpróbálom elküldeni ezt a kommentet. Ha úgy járok, mint tegnap, nagyon pipa leszek.

Biztos, ami biztos, jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.17. 23:36:45

Jó éjt mindenkinek!

Hm, megálljunk csak... ez farkasüvöltés volt? :-)

Legyetek jólébredettek.
süti beállítások módosítása