Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Libazsírban abált (konfitált) kacsacomb

2009.12.18. 03:44 Bombadil Toma

 


 
Szép kis kacsacombokat találtam a hentesnél, ráadásul jó áron, így egyből lecsaptam pár darabra. Csak otthon gondolkodtam el, hogy mit kezdjek vele, mert már más kaják voltak tervbe véve a következő napokra. Lefagyasztani nem akartam, így azonnal a konfitálás jutott az eszembe mint tartósítási mód. Másnap el is mentem kacsazsírért, de aztán elcsábultam, amikor megláttam a bőrös libahájakat a pultban. Ez az! Zsír is lesz, töpörtyű is marad, 2in1 akció...

 
Hozzávalók:

 
. 5-6 db kacsacomb (kb. 1,2-1,5 kg)
. 2 kg bőrös libaháj (vagy kacsaháj)
. 1 gerezd fokhagyma
. 1-2 ág friss kakukkfű
. 2 szárított babérlevél vagy 1 tk. őrölt babér
. só, bors

 
Előkészületek I.:

 
A kacsacombokat lemosom, szárazra törölgetem, majd egy mozsárban porrá zúzok 1 ek. durva tengeri sót, 2 babérlevelet és 1 tk. egész fekete borsot.
Ezzel a fűszeres sóval dörzsölöm be a húst, amit bőrével lefelé egy kerámiaedénybe fektetek. Letakarom alufóliával vagy Folpackkal, ráteszek egy másik tálat, és pluszban lesúlyozom pár konzervvel is, ezután beteszem a hűtőbe 5-6 órára.
 
 
Előkészületek II.:

 
Amíg a kacsa a hűtőben dekkol, fogom a bőrös libahájat, megmosom, szárazra törlöm és kb. 4x4 cm-es kockákra vágom.
Egy széles serpenyőbe teszem, felöntöm annyi vízzel, hogy félig ellepje és felforralom. Forrás után lejjebb kapcsolom (kerámialap #5/9) és lassan gyöngyöztetve két órán át sütöm, míg aranyszínűre nem sül a töpörtyű. A zsírt leöntöm róla, majd a töpörtyűvel az itt leírtak szerint járok el.

 
Elkészítés:

 
1. Előveszem a kacsát, leöntöm a levet, amit eresztett, a combokat letörölgetem egy papírtörlővel, és egy mély edénybe teszem, bőrrel lefelé.
2. Mellédobok egy kakukkfűágat és egy fokhagymát (tehetünk mellé egy fél vöröshagymát is), és egy szűrőn át ráöntöm a frissen készült libazsírt, hogy teljesen ellepje.
3. A sütőt előmelegítem 150 fokra, és beteszem a kacsát. Fél óra elteltével lejjebb kapcsolom a hőfokot 130-140 fokra, és még 2,5 órát párolom.
4. Amikor kész, hagyom szoba-hőmérsékletűre hűlni. Egy mély kerámia- vagy üvegtál aljára egyujjnyi zsírt öntök, és beteszem fél-egy órára a fagyasztóba, hogy a zsír keményre szilárduljon.
5. Ezután erre a zsírrétegre fektetem a combokat egymás mellé, de úgy, hogy a hús ne érjen az edény falához, majd leöntöm a többi zsírral, hogy teljesen lefedje és sehol ne érje levegő a combokat.
6. Hűtőbe teszem, majd másnap, amikor teljesen megdermedt a zsír, még egyszer ellenőrzöm, hogy mindenhol rendesen fedi-e. Zsírpapírból egy akkora darabot szabok, mint a tál, és szorosan rásimítom a zsír tetejére (ha van fedele az edénynek, akkor nincs szükség zsírpapírra).
7. Így teszem vissza a hűtőbe, ahol egy-két hónapig is elállna, ha nem falnám fel hamarabb. Persze, azért legalább két hetet érdemes várni, mielőtt felhasználnánk, hogy az ízek jól összérjenek...

 

 
 
A konfitált kacsának számos felhasználási módja lehet. Itt van mindjárt a sólet vagy a cassoulette. Aztán ehetjük hidegen is, a zsírjából kiszedve, sózott lila hagymával és kenyérrel. De készíthetünk hozzá köretként fokhagymás babpürét, és a combot a zsírból kivéve, serpenyőben ropogós kérget süthetünk rá hirtelen (erről lesz recept később).
És sorolhatnám még, mire is jó ez a vajpuhára sült, zamatos kacsacomb, a „melléktermékként” keletkezett bő kétmaréknyi, eszméletlen finom ropogós libatepertőről már nem is beszélve...

 
Elkészítési idő: 5 óra + a pácolás ideje
Költségek: összesen kb. 3200 Ft
 

88 komment

Címkék: gasztro kacsa recept toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 08:40:46

Jó reggelt. Hát ez most már tényleg merénylet a dagadt nyulak ellen.

Toma, nem kötözködöm, csak mindig érdekel a különböző írásmódok háttere: milyen okból írtad azt, hogy kacsa-comb? Később már volt kacsacomb is... Szóval, a koncepcióra lennék kíváncsi, mi alapján döntesz egy kötőjel mellett.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 09:05:44

Látom ám a feltett videót, de nekem még nagyon korán van ehhez a hangulathoz. Inkább egy működő akkumulátort kérnék, beszereléssel. Utána dalolászhatunk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 10:02:24

Jut eszembe, a cím is helyesebb lenne így: Libazsírban zabált kacsacomb:)

Mindenki megfagyott?

Zuzuka 2009.12.18. 10:12:44

jó reggelt!
a változatosság kedvéért itt esik a hó.
ez a kacsacomb merénylet az éhes dolgozók ellen! de az ebédem már alakul: friss töpörtyű, friss kenyér, csalamádé - már sütik nekem a Dobó téren:)

maybach 2009.12.18. 11:01:19

Jó napot kívánok!
Szép.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.18. 12:26:23

Szép jó napot!

Toma, most már tényleg jó lenne fogyóznom, légy szíves, ne keseríts!!!

@Zuzuka: Nassolunk, nassolunk? :)

@Nadine: Szerintem a játékosság és a változatosság a koncepció. Egy művésztől ez természetes. :)

@maybach: Hallom, ahogy sóhajtozol :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.18. 12:44:14

@Nadine: a kötőjelest én sem értem, soha nem szoktam így írni:))) lehet, hogy az openoffice helyesírási programja javította így, csak nem vettem észre...
tegnap találtam a jutyubon ezt a videót. szeretem ezt a dalt, mindig megnézem a reklámot, ha beleütközök:)

...és most eszem egy kis müzlit:)

maybach 2009.12.18. 14:00:22

A gyönyörű kacsa-combok helyett kis könnyű
töltött-káposztát ettem.

A kötőjelek szépek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 15:03:19

@Bombadil Toma: Azt hittem, van valami tudományos koncepció:) Tényleg érdekel, ki mit miért ír úgy, ahogy. Nagyon érdekes összefüggéseket szoktam felfedezni így.

@maybach: :DDD

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 17:41:17

@Nadine: Nekem az tünik fel leginkább, mennyi a bizonytalanság az egybeírás - különírás terén.
Ma az óvatos emberek inkább külön írnak olyasmit is, ami egybe tartozna.
Személyes horrorlistámon elökelö helyen áll az
"ez miatt" és ikerpárja, az "az miatt". Emiatt feláll a ször a hátamon. (De nem a szür.)

maybach 2009.12.18. 17:46:57

Szerintem a gyakorlás hiánya okozza a legtöbb hibát.
Valamikor a ködös múltban egész hibátlanul írtam. Aztán sokáig csak ostoba hivatalos szarságokat. Így mikor itt-ott hozzászóltam, eleinte kapitális hibákat követtem el. Időnként persze most is.
Éppen úgy, mint a fejben számolás. Mikor kellett simán ment szorzás, osztás, stb. fejben. Most nyögnék kicsit azt hiszem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 17:57:19

@maybach: Szerintem a matekban nem is ez a lényeg. A legnagyobb matematikusok állítólag nem tudtak jól számolni. Akkoriban persze még nem volt zsebszámológép :-)
Annyi bizonyos, hogy (vakok országábann a félszemüek a királyok alapon) a kollégák sokszor kérnk tölem segítséget matematiaki-logikai feladatokban. Merthogy imádnak efféle feladatokra a neten megoldásokat beküldeni (lehetöleg jó megoldásokat :-) viszont a logikus gondolkozás és számolás, khmm khmmm…
(Én meg nem foglalkozom effélével gimnázium óta :-)

maybach 2009.12.18. 18:04:14

Mormogi!
Azért ezek legendák inkább.
Ha valaki számokkal foglalkozik, ügyesen is bánik velük.
A rutin rengeteget számít.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 18:05:32

Egyrészt a gyakorlás hiánya, másrészt rengeteget ront az idegennyelv-tudás is, bizonyos idő eltelte után elkezdik az angolban, németben stb. jellemző szabályokat öntudatlanul átültetni a magyar nyelvre. Amit angolul külön kell írni, azt magyarul sem merik egy idő után egybeírni, feleslegesen használnak nagybetűket olyan szavakra, amik magyarul kicsivel szabályosak.
Másrészt az internet is rengeteget rombolt az emberek helyesírásán. Plusz a televízió.
Lassan már akkor csodálkozom, ha pl. a plusz szót helyesen látom leírva. Amióta megszületett a Plussssz... tabletta reklámja, azóta a többség minimum duplázza az sz betűt:) Pedig ott csak a pezsgőtabletta sistergésére utaltak...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.18. 18:16:08

@Nadine: ennek csak örülnöd kellene, legalább van munkád:))
egyébként is vannak akik jól tudnak írni, és vannak akik helyesen, a két csoportnak elég kicsi a közös halmaza. a legnagyobb írók között is akad akinek a kéziratában sokszor több a piros mint a kék:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 18:26:03

@Bombadil Toma: Nem egészen így van... Ma már az ad ki újságot/könyvet, az publikál, aki akar, ezért iszonyatosan felhígult a média minden formája. És minél több olyan orgánum kerül nyilvánosságra, amit nem profik adnak ki, annál lejjebb süllyed a színvonal is. Az előző munkahelyemen a tulajdonos előzőleg az IKV-nél dolgozott, a fiának pizzériája volt. Ketten hat magazint dobtak piacra, ennek megfelelő színvonalon. Aztán úgy érezték, korrektor sem kell... És nem ők az egyetlen így gondolkodók. Nézd meg a hírportálokat, ahol a gyorsaság mindig a minőség rovására megy.
Könyveket látok nap mint nap korrektúra nélkül. Tehát a sok "hozzáértő" a nagy számok törvénye alapján meggyőzi magát, hogy jól csinálja. Lásd mindazokat, akik rendszeresen arra hivatkoznak egy-egy helyesírási kérdés eldöntésekor, hogy hány találat szólt mellette a Google-on... Ugye.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.18. 18:30:49

Halihó!

Még annyit tennék hozzá Nadine és a többiek meglátásához, hogy amikor tanítottam és javítottam a feladatokat, dolgozatokat, egy idő után már magam sem tudtam, hogy mi a helyes, hogyan helyes... Rémisztő volt. A legszebb meg az, hogy egyszer eljutottam odáig, hogy kevertem az 1848-as fész-ot az 1945-ös felszabbal, így kicsit előrehoztam a nagy eseményt 1845-re, a még nagyobbat meg letoltam 1948-ra. Idegbaj.
A mostani helyesírásomat Nadine megindokolta, plussssssssssssz Csajszi néni bőréből nem olyan könnyű kibújni... :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.18. 18:48:32

@Nadine: forradalom és szabadságharc :)
Gondoltam elrejtek pár példát a rövidítésekre. Lassan nem értem már, mit mondanak a fiatalok, pláne nem bírok már értelmezni egy sms-t...
Ehhez képest az általam ki nem állhatott ubisali és piripari egy álom volt (igaz, hogy rossz álom, de álom!) :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 18:59:53

Hozzátenném, hogy nem csak a korrektoron spórolnak, lassan olvasószerkesztö, tördelö sincsen és gondolomforma illusztrációk meg "levett" címlapképek nyüzsögnek a "könyvnek látszó tárgyak" címlapján…
Én meg elnézést kérek, hogy megkritizáltam valakit, akit nem is akartam… A névelen álarcnak is megvannak a hátrányai :-)))

@maybach: Mormoginé matematika-fizika szakot végzett, vagy 35 éve tanítja - de bizonyos esetekben hozzám jön megerösítésért :-))) Igaz, néha segítek dolgozatjavításban, "lektorálom" a beadványokat és sok egyebet is. Pedig az én helyesírásom sem az igazi, ezt a beadott teszt is igazolta… a firkásabb esetekben bizony sokszor hibázom. (Nem beszélve a fixa idea-imról. Mondjuk az idegen nevek-szavak toldalékolása kapcsán.)
A billentyühibákról most nem is beszélve - rájöttem, hogy a kettöspont gyakran "rádupláz".

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 19:06:17

@Nadine: Ez az egyik :-)))

A másik meg az, hogy az idegen neveket (a kevés "megmagyarosodott" név kivételével) akkor tudja a többség értelmezni (mármint hogy meddig tart a név…) ha a magyar toldalékot leválasztjuk róla, praktikusan kötöjellel.

Tudom, tudom! a Szent Tehén, az Akadémia Zöldfrakkosai másként írták elö - de fötyülök rájuk :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 19:11:03

@Mormogi Papa: Utolsó mondatod viszont nem helyesírási alap:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.12.18. 19:14:14

Azért ez olyan szép, hogy ebben a cudar világban és jónéhány borzalmas bloghalmaz közepette erről tudunk beszélgetni :)
Ezt nagyon szeretem bennünk/magunkban :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 19:22:41

@fiam: @Nadine: Bocsánat, "szögediesre" sikeredett a vége :-)))

Nos, nem alap talán - de felépítménynek megfelel ? :-)))
Fenntartom magamnak a "költöi szabadság" privilégiumát, hiszen úgyis olyan kevés téren lehetünk szabadok ebben a világban…

Talán elnézi nékem a Fennvalló - az archaizáló stílussal és a körmondataimmal egyetemben:-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.18. 19:25:00

@Mormogi Papa: Az nem baj, ha magadnak fenntartod, de az igen, ha így "lektorálsz".

maybach 2009.12.18. 20:24:46

Huncut dolog ez. A szabályokat lehet, sőt gyakran kell is megkérdőjelezni. Ám ameddig érvényben vannak jobb, ha betartjuk őket, különben elég vicces lenne a világ.

maybach 2009.12.18. 22:28:56

A többiek meg elszeleltek.
Szép.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 22:29:33

@maybach: A "vicces" (szerintem egyáltalán nem az) ízlésterror az lenne, ha az Akadémi minden egyes döntésénél be kellene vonni minden korábban kadott könyvet, és újra kellene nyomtatni őket...
Sokkal szegényebb lenne a nyelvünk egycsapásra...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 22:31:03

@Mormogi Papa: A verslábak meg néhol igencsak sántítanának...

kadott = kiadott.
Kihagytam egy bötűt :-)

maybach 2009.12.18. 22:37:48

Mormogi!
Feltehetően így van, de én nem visszamenőleg értettem. Ám gondolj bele mi minden történne, ha önkényesen alkalmaznánk bármit is.
Mást ne mondjak x millió dollár szállt el csak, mert angol barátaink nem SI-ben számoltak.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 22:50:08

@maybach: Distinguo, Altesse! Azazhogy: Tétessék különbség, Felséges uram! Nem azt mondom, hogy holnaptól mindenki úgy értelmezheti a KRESz-t, ahogy jónak látja; sem azt, hogy mindenki maga döntheti el, hogyan hív egy adott fényhullámhosszot (azazhogy színt), de még csak azt sem, hogy holnaptól csak az vegyen jegyet a buszra/színházba/moziba, akinek úgy tetszik - ezek más kalapba tartoznak. DE NEM IS AZ AKADÉMIA ÖNHATALMÚSÁGA ALÁ!!!
Ha valamiben közmegegyezés (vagy közel közmegegyezés, mint az SI mértékegységek használatában) létezik, az más káposzta.
Ne tessék kiforgatni a szavaimat :-)

maybach 2009.12.18. 22:55:03

Mormogi!
Nem állt szándékomban, csak kiterjesztettem az ötletet. Nem értek hozzá, így nem tudom Akadémia dönt-e, és ha igen miért. De a nyelvben is lenne katyvasz a szabályok be nem tartásából. Már így is van. Gondolj csak bele, még én is beleszólok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 23:19:39

@maybach: Belegondoltam. Az olyasmikba, hogy aszongya:
"A kttőnél több tagú szóösszetételeket hét szótagig egybe, azon fölül kétfelé választva, kötőjellel kell írni..."
Vagy valami efféle megfogalmazás. Az a 7 szótag, ugye, fontosabb, mint a szó jelentése és értelme, nem?
Meg egyszer a "meghonosodott ejtés alapján", egyszer meg a nyelv fejlődését figyelembe véve - hidd el nekem, a katyvasz ennél nagyobb szinte már nem is lehetne.
Aki itt kiismeri magát, az hetente lesheti az újabb szabályokat - amiket persze közzé is tesznek, csak akinek nem ez a mestersége, az nem fizet elő a "frissítésekre". És ennek mi az előnye azon kívül, hogy pár akadémikus megérdemli a nyugdíját?
No comment.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.12.18. 23:27:57

Jóéjszakát :-)
Legyetek - ésszerúen előíráskövetők :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 08:47:57

Jó reggelt.

@Mormogi Papa: Mondjuk, nem értem, miért pont ezt a szabályt emelted ki, ez például pontosan azt szolgálja, hogy könnyebb legyen olvasni is, megérteni is a hosszú szóösszetételeket. Hiszen a kötőjelet az értelmezési határra kell kitenni, különben nem lenne egyértelmű, mit jelent az adott szó. De mindegy. Szerintem ne nyelvészkedjünk, nem sokakat érdekel ez a Kifőzdében. Pláne szombaton, amikor én leszek kb. az egyetlen megszólaló délelőtt.

Még annyit, hogy hetente nem hoznak új szabályokat. Sőt, még éves szinten is alig. Ne essünk túlzásokba.

maybach 2009.12.19. 09:05:49

Jó reggelt kívánok!

Mormogi!
Mondom, hogy nem értek hozzá. Sőt az összes szabályt sem ismerem, nemhogy be tudnám tartani.
Mégis úgy gondolom, hogy ameddig érvényben van, ragaszkodni kéne hozzá. Az másik kérdés, hogy a szabályok jók-e, ill. kik is állapítják azokat meg.
A MTA amúgy is érdekes. Sokak megélhetése függ a tagságtól.

Nadine!
Ide most illik a Pool indulója:
"You will never go alone"

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 09:36:44

@maybach: Ez igazán kedves:)

Na kérem. Lilla akksija töltődik. Olyankor mi van, ha a tetején nincs bejelölve a szavatosság? Amúgy Daewoo márkájú, zselés akksi, mint kiderült.

2009.12.19. 09:43:46

sziasztok!
én is itt vagyok, valamennyire. eléggé kornyadan ülök bent a melóhelyen, de minek?!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 09:44:25

@Jé: Nahát, ma munkanap van? Én ezeket sosem tudom, bakker...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 09:45:07

Az viszont nagyon jó, hogy itt vagy, Jé betű:)

2009.12.19. 10:35:15

@Nadine: ... tényleg, milyen tök jó! :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 10:53:23

@Jé: :DDD Én örülök, hogy Tőled értesültem arról, hogy munkanap van, és nem egy ingerült főszerkesztői mailből...:) Mert szombat az a nap, amikor sosem kell benéznem a Tiarára. Erre tessék.

Zuzuka 2009.12.19. 11:45:08

jó reggelt!
szerencsére bedolgoztuk, így most takaríthatok itthon:)
a nyelvtannal szerintem mindenki bizonytalan egy kicsit, bevallom én is hallás után és érzésből döntök néha. az egybe-különírásnál ha gondolkodóba esem, inkább egybe írom, nehogy féljenek egyedül:) kivétel amikor nem.
hivatalos leveleknél inkább utánanézek, de látnátok milyeneket kapok néha föntről! és itt nem Szent Antalra gondoltam:)

maybach 2009.12.19. 11:51:26

Nadine! Jé!
Ha nem lenne kaja recept, írtam, mindegy mikor jelenik meg.

Csak fanoknak: rebelchristmascard2009.com/

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 11:52:38

@Zuzuka: Akkor most szinkrontakarítunk:)

Számomra azért érdekes ez a "céges" helyesírási szitu, mert egy jobb szótár kb. 6000 Ft-ba kerül, és bőven elég 5-10 évente újat venni, de még az sem olyan fontos, nem változnak olyan gyorsasággal a szabályok. Na most, céges szinten ez nem nagy összeg... Viszont a cég presztízse anyagilag megfizethetetlen. Szóval, megérné az a kis beruházás, szerintem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 11:56:54

@maybach: Nem mondod, hogy ezt az írást fotó nélkül akarod megjelentetni???? Meghúzom a loknidat, ha legalább egy nyavalyás képet nem teszel mellé...

maybach 2009.12.19. 12:09:38

Nadine!
Akartam, de valamiért nem megy. Ha Neked elküldöm vállalod, hogy beleteszed.
Ez most jó gonosz volt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 12:16:46

@maybach: Vállalom!:))) Csak ne valami óriásképet küldj!

2009.12.19. 12:18:26

@maybach: hm... ez nagyon beteg :))) azért a Téltatára azt mondani, hogy SOB :D
küldheted nekem is a képeket, felpakolom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 12:30:18

Hű, akkor élnék a felajánlással, és inkább Jének küldd a képeket, légy szíves! Sosem érek ennek az átkozott takarításnak a végére. Pláne, ha minden egyes kirázott szőnyeg behozatalakor odafagyok a teraszhoz.

2009.12.19. 12:51:15

Nadine, miért nem porszívózod a szőnyegeket?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 13:17:52

@Jé: Ezek rongyszőnyegek... A nagy szőnyegemet, és a mindenhol lévő kőfelületet porszívózom, ezeket rázni és mosni kell.

maybach 2009.12.19. 13:19:36

Jé! Nadine!
Köszönöm.
Ha majd evés helyett kutya után akartok futkosni, fel lehet tenni.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.19. 14:36:44

bakker, engem teljesen betemetett már a hó. ezerrel szakad egész nap. holle anyó elmehet a búsba, vegyen polár takarót!

@maybach: már sokszor mondtam, a receptek inkább csak töltelékek, én jobban szeretném ha több írás jelenne meg másoktól is.
jack bauer nagyon keménykedett a télapóval:DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 14:58:01

Na b.ssza meg, nem hittem volna, hogy erre még idén sor kerül, de most üvöltöttem magam rekedtre egy tigázos ügyintézővel... A jó büdös kurva anyját az összes tetű szolgáltatónak!!! Már elnézést, de ezt most le kellett írnom..:(((((

maybach 2009.12.19. 15:33:04

Nadine!
Tök olyan, mintha kiakadtál volna.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 15:38:58

@maybach: Miből gondolod ezt? Megérzés?:)))

Remélem, értelme is volt az üvöltözésnek. Ha már.

maybach 2009.12.19. 15:42:49

Sorok közt olvastam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 16:33:29

Bakker... Nem ecsetelem küzdelmemet Lilla feltöltésével, saru le-fel rakosgatásával, havatlanításával és hófúvásban történő letakarásával kapcsolatban. Don Quijote kutya f.sza... Azt hiszem, szájat kell mosnom mára.

maybach 2009.12.19. 17:49:41

Ez ilyen nap. Kikapott a Pool. Vereségre áll a Barca. Szép.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 18:28:20

Megfürödtem, biztos, ami biztos. Mostantól csak szépen beszélek, ígérem.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.12.19. 18:52:46

ájj de kurva hideg van kint! be kellett hoznom a kutyák kajástálkáit mert odafagytak a terasz kövéhez. és még mindig szakad a hó. szerintem idén már nem jutok ki itthonról.
mindegy, tele a hűtő és a kamra, tüzifa is van, internet is. mi kellhet még?:))

maybach 2009.12.19. 19:00:48

Nadine!
Egy ültő helyemben ver a víz. A legvégén egyenlített a Barca. Most hosszabbítás jön. De majdnem sokba került.
Minek fürdenék?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 19:03:48

@maybach: :))) Igazad van, inkább spórolj! Ki tudja, mi lesz a meccs vége...

@Bombadil Toma: Jól elbarikádozni az ajtót, nehogy Mázli megint kimenjen rajta, csukva.

2009.12.19. 19:21:18

fűűű, Nadine, ilyet tőled még nem olvastam... de szívemből szóltál, néha nekem is kedvem szottyan ilyeneket mondani. most például a hóról, mert már most tökig ér, és ha egész éjjel esni fog, akkor holnap nem megyünk moziba a gyerekkel.
holnapra megcsináltam a posztot. egyébként.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 19:21:29

Vajon Pálcika mit csinál? Fényesíti egyenként a hópelyheket?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 19:22:13

@Jé: Mire gondolsz? Hogy fürdeni néha nem árt?:)

maybach 2009.12.19. 19:37:54

Hehe. Klub világbajnok a Barca. Hatból hat.

2009.12.19. 20:26:32

@Nadine: igen, ilyenről még nem is hallottam. fürdés?! :)

@maybach: nincs mit. sztem túl nagyok voltak a képek, azért nem tudtad őket felrakni.

Zuzuka 2009.12.19. 21:24:07

behavaztunk... és még mindíg szakad:(
nem kell fürödni, elég 1-2 hógolyó.
@Nadine: hasonlókat gondoltam délután, amikor megkaptam a közös költség éves elszámolóját, pedig azt mondták elég lesz, mégis megemeltem évközben önkényesen. így is tizenezret kell ráfizetni. bakker bakker és mégegyszer bakker!
nagyon megdobálom holnap közös Mihályt!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.19. 22:41:21

@Zuzuka: Kb. hasonló a helyzet gáz-témában. Átszerződtem a Tigáztól a gas.hu-hoz (kriminalisztikai nevén Emfesz), utóbbiak esküdtek, hogy kb. egyhavi számlával kevesebbet kell fizetnem éves szinten, valamint hogy továbbra is jár a gázártámogatás. Úgy kalkuláltunk az üzletkötővel, hogy az eddigi fogyasztásom alapján kb. havi 12000 Ft-ot kell majd fizetnem 2010-ben, de én mondtam, hogy legyen inkább 15 ezer, akkor biztosan nem kell ráfizetnem év végén. OK. Szépen kifizettem mindent az előző szolgáltatónál, ahol lezárták a szerződésemet november 1-jén. Erre ma megjön az első gas.hu-s számla, húszezer forintról. Nézem a tételeket, hát nincs rajta a támogatás. Felhívom őket, mire közlik, hogy a Tigáztól kellett volna kapnom egy igazolást, hogy eddig mennyi támogatást kaptam, azt beküldeni az Államkincstárnak, és szólni, hogy szolgáltatót váltottam, de továbbra is jár a támogatás. A Tigáz baszott elküldeni ezt az igazolást, aminek a létéről sem tudtam eddig, az Államkincstár viszont az adott "kérelmeket" csak a beérkezés utáni hónaptól folyósítja, tehát visszamenőleg nem fognak fizetni. Na, itt pattant el a cérna az agyamban, felhívtam a Tigázt, és addig üvöltöttem velük, amíg meg nem ígérték, hogy küldik az igazolást S. O. S., és azt is beleírják, hogy másfél hónapos késéssel tették meg ezt... Na most, ha kiszámolom, akkor ezzel a két hónappal pompásan elbukom azt az összeget, amivel elvileg olcsóbban kapnám a gázt az új szolgáltatónál. Jó, mi? Úgyhogy az agyam eldobtam tőlük... És a gas.hu honlapján egyetlen árva betű sincs arról, hogy nekem kell kérelmezgetnem bármit is az Államkincstárnál, az üzletkötőt meg még meg is eskettem, hogy nekem semmi utánjárással nem kell foglalkoznom, ők intéznek mindent. Erre ma mindkét cég el akart intézni egy bocsánatkéréssel. Mondtam, hogy azonnal megbocsátok, amint jóváírják a számlámon, amennyivel többet fizetek most, különben nem állok jót magamért, mert mindketten hibásak a történtekben. 1. Hülyének nézik a fogyasztót, 2. simán beáldozzák a kettejük közt folyó konkurenciaharcban... Fúj, de utálom őket, bakker!:((((

Itt is szakad, reggel szerintem alagutat kell ásnom, hogy kijussak a házból.

Zuzuka 2009.12.20. 10:36:20

@Nadine: egy féléve megkeresett engem is ez a szolgáltató, de nem bíztam bennük, sztem a Tigáz/Eni még mindíg egyeduralkodó. megesküdtek? muhhahha, írják bele a szerződésbe.
kapkodjanak vele, mert a támogatás megszűnik...!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.20. 12:47:42

@Zuzuka: Ha figyelmesen végigolvasod, amit írtam, kiderül, hogy a Tigáz szemétkedik a távozó fogyasztókkal (még csak nem is tagadták, amikor ezt tegnap megemlítettem üvöltve). Azt a gas.hu-s pasi is mondta, hogy úgy tudják, meg fog szűnni a támogatás. És nem arra esküdtek meg, hogy lesz támogatás, hanem arra, hogy nekem nem lesz levelezési-ügyintézési dolgom.
Ennek egyébként tegnap néztem utána, áprilisig még biztosan adják. Ha most erre a két hónapra nem sikerül kierőszakolnom belőlük, akkor csak ezt a két havi támogatást buktam, még idén elküldöm nekik a következő év első négy hónapjára szóló kérvényt.

Zuzuka 2009.12.20. 16:36:14

@Nadine: így értettem én is, de a szó elszáll... ezt már tapasztaltam.
legyen igazad a támogatást illetően!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.20. 16:40:38

@Zuzuka: Hát, az Államkincstár oldalán csak nem kamuznak... Annyira állítják, hogy azt írták: akinek most decemberben még érvényes támogatása van, annak nem kell új kérvényt benyújtani jövő áprilisig, érvényes marad az eddig megállapított. Na, ebbe szart bele nekem a Tigáz.
De holnap azzal kezdek, hogy felhívom az Államkincstárt.

Zuzuka 2009.12.20. 16:56:36

köszi az infót, ezt nem is hallottam még, de utánanézek. most rögtön.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.12.20. 16:58:16

@Zuzuka: Szerintem nem véletlenül nem reklámozzák...
süti beállítások módosítása