Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Horgászt fogtam, levet engedett - főzni

2010.03.19. 22:03 fiam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fruzsi és Prevej egy tavalyi ponytyporonty-fogással

 

Az úgy volt, hogy Anyuék Hajdúszoboszlón vagy Debrecenben vagy Budapesten nyaraltak egy SZOT-üdülőben, ha jól emlékszem, a győri Rába SZOT-komplexumban sosem jártak, a helybefalui szakszervezet keze odáig nem ért el.

A lényeg úgyis az volt, hogy nem voltak itthon, el lehet képzelni, Neoex és én mennyire örültünk ennek.

Annak ugyan nem, hogy öcsém sosem szállt le rólunk, valamiért állandóan rajtunk lógott, később kiderült: küldetést teljesített, vigyázott az erkölcseinkre, nem is bírtunk erkölcstelenkedni.

Egészen addig, amíg eszembe nem jutott, hogy imád horgászni, ezért kivetettem rá a csalit, legjobb barátját, és elcsábíttattam a helybefalui halásztavak egyikére orvhorgászkodni. Szerencsére a gyerekeknek mindig elnézték ezt a sportot, feltéve, ha a botjukat lógatták a vízbe és így próbáltak szerencsét. Mi egy másik állattartós foglalkozásra készültünk, pásztorórára mentünk, haladó fokozatra.

Nem sokat haladhattunk, részint, mert én tisztességes lány voltam és kérettem magam, másrészt, mert kisvártatva beállított nem várt öcsém és barátja, földöntúli örömmel és két marha nagy ponttyal. Az egyik a szomszédban landolt, a másikat pedig megfőztem én, egyrészt bosszúból, másrészt mert rám parancsoltak a fiúk.

Életem első halászleve volt és már fogalmam sincs, miként készítettem, csak arra emlékeznek a szereplők, hogy nagyon-nagyon finomra sikeredett, a minimum a háromszori repeta volt. Nagyon csodálkozott mindenki, beleértve magamat is.

Tizennyolc évig nem is mertem eztán halászlevet főzni.

Nem mondom, hogy a következő három próbálkozásom kudarc lett volna, mert ehetőre sikerült mind, ám meg sem közelítette az elsőt. Szerencsére Neoex egyéb téren kísérelt próbálkozásai ennek pont a fordítottja.

Na, elérkeztünk a legújabb korba, azt hittem, több horgásszal nem lesz dolgom, erre mit ad Isten? Lányomnak egy vőlegényt, aki eddig rengeteg pénzt költött a hobbijára, a horgászatra. A pénze egy részét most a Fruzsira költi, igen helyesen, de még így is marad annyi, hogy hol egy szákot, hol egy kisülést, hol a fenetudjamit hoz a postás, amit át kell vennem, sőt, karácsonyra én magam vettem valami hiperszupimupi filézőkést.

Még ennél is borzasztóbb, hogy alaposan megfertőzte ezzel a hobbival a lányomat, aki képes volt levetni a tűsarkúját és a csilli-villi szoknyáját, nadrágját, és szakadt horgászszerkóba bújva, képes kimenni az utcára, a függöny mögül leskelődők legnagyobb örömére.

Annyi elégtételem azért megvan, hogy azóta a Fruska fogja a legtöbb és legnagyobb halakat, sőt, előfordult, hogy egyáltalán ő fogott valamit, leendő vejünk pedig nem.

Persze, oda kellett állnom a tűzhely mellé, és újra meg kellett próbálkoznom a halászlével. Nem maradhattam alul, ez már igazi hatalmi harc volt. Legbelül vagy hol, tudtam, hogy bármilyen finom lesz, egyetlen gyerekünknek úgyis a nagy Ő főztje a legfinomabb a világon, és ez be is igazolódott. Aki viszont nem szerelmes az új családtagba, annak ízlett az én változatom, és ezzel is megelégszem, naná.

Hogy hagyjak valamit az utókorra haltémával kapcsolatban, leírom, miként készítem a halat lé formájában.

Először is fogatok halat, a halat megpucoltatom, szigorúan lakáson kívül. Esetleg felszeletelem. Ezzel így vagyok a többi állattal szintén: se nem gyilkolászok, se nem pucolászok, cserébe finomra főzök szinte bármit.

Szóval, megvan a hal. Szerencsés esetben ez a pénteki nap, és tudvalevő, hogy halászlevet kizárólag szombaton lehet főzni és enni. Kivétel a karácsony, de akkor halat nem eszünk, mert Neoex nem szereti, a gyenge gyomra nem bírja elviselni a tömény fehérjét, úgymint tej és származékai, gomba és társai, hal és fajai.

Tehát pénteken szépen besózom a halcombokat, fejet stb. Eztán beteszem a hűtőbe, hogy a halhúst járja át a só, így sokkal ízletesebb.

Szombaton korán reggel – vagy később, de akkor délben nem lesz hallé, csak ollé – sertészsíron hagymát dinsztelek. Imádom a hagyma dinsztelődött illatát, el nem mozdulnék a fazéktól vagy mitől, bográcsban még nem főztem halászlét, bár nagyon szeretnék. Amikor épp jó (ezt úgy állapítom meg, hogy a tenyeremet kifeszítem a lajbi fölött, s ha elég ragadós a hagyma gőze, akkor jó; ebben nem hiszek olyan nagyon, de jól hangzik és mindig meg is csinálom, mert frankó móka, ellenben inkább azt figyelem, hogy elkapjam a hagymát és ne engedjem bebarnulni, pláne nem odakapni, amit azért egy pörköltnél olykor megengedek), felöntöm vízzel, ami függ a hal mennyiségétől, de kicsit inkább kevesebbet öntök és szép lassú tűzre állítom, s sorban beleteszem a hal nyesedékeit, amit nem ennénk meg, de minden húsmennyiségre szükség van, hisz ettől lesz hal ízű, finom a leendő lé. Amikor gyönyörűen megfőtt minden, amennyire lehet, a húst lefejtem a szálkákról vagy mikről, ez utóbbikat eldobom, a többit a hagymával együtt leturmixolom, nem passzírozom. Lehet, hogy ez nem autentikus és elhiszem, hogy a halászoknak, birkapásztoroknak nem volt kivehetős ajtajú endékás turmixgépük, de nekünk van egy majdnem ilyen, és nagyon szeretem nézni, ahogy örvénylik benne minden, mint a tókban és nagyobb folyókban, és elképzelem, hogy ott vagyok és kicsit félek is, mint igaziból, mert úszni nem tudok. És akkor megmentem magam: lekapcsolom a gépet és megáll az örvénylés, és vihetem a masszát vissza a fazékhoz tovább főzni, ám most már teszek bele bogyiszlói édes, törött paprikát. No meg halászlékockát, mert ez kihagyhatatlan, ami nem találkozik ugyan mindenki ízlésével, de én csak egy egyszerű háziasszony vagyok, akinek egyszerűen muszáj finomat főznie, és ehhez ilyen izéket is igénybe veszek, mert minden áldott nap szükségem van sikerélményre, és ha így tudok erre szert tenni, hát így teszek, ebben teljesen gátlástalan vagyok (lásd még: Vegeta).

Amikor feloldódott a paprika teljesen és már nem paprikás lét kóstolok, ha megkóstolom, hanem átlényegült leveskezdeményt, jöhetnek a halcombok.

Ekkor is inkább a csendesebb tüzet választom, hadd oldódjon ki a halból a finom só és ízesítse a levet is. Várok egy picit a kóstolással, úgy tizenöt-húsz percet, aztán nem tudok már ellenállni. Az ízlelőbimbóim jelzik, hogy karakteresek-e az ízek, szükséges-e még egy kis só. Cseresznyepaprikát is teszek bele néhányat, még a törött paprikával együtt, ám nem mindenki ehet túl fűszereset és erőset a családban, ezért nem fúrom ki őket.

Fél óra épp elég, hogy remekül megfőjön a hal, átadja az ízét a lének, de ő maga se legyen kilúgozott ízű és maradjon egyben.

Nagy késztetést éreztem mindig, hogy tegyek a hagymára fehérpaprikát és paradicsomot, no meg öntögessek vörösbort is a lébe, mert a savassága állítólag összetartja a halhúst. Ám eddig ellenálltam a kísértésnek. Ha valaki azt mondja, ne álljak ellent mégsem, megfontolhatom.

A tűz eloltása után szépen kisimul a halászlé. Komolyan mondom, szinte sóhajt egyet, hogy hagyjam egy picit pihenni, csak azután tegyem az asztalra.

A kosztosoknak nem kell szólnom, hogy ebéd, már mindenki a konyhában nyüzsög az illatokra. Bajai halászlétésztát főzök ki. Anyu nagyon régen gyúrt tésztát hozzá, mert akkor még kész tészták nem is nagyon voltak a boltban, mi is úgy vettük háznál, de a halászléhez és a krumplis tésztához mindig saját kezűleg készítette a tésztát.

Nem bírom az alkoholt, fél deci is azonnal a fejembe száll, és hirtelen nagyon közlékeny leszek, ami azt jelenti, hogy órák hosszat tudok egyfolytában beszélni, ezért nincs is itthon se bor, se semmi, a családom szerint önvédelemből, ám a halászléhez egyszerűen muszáj inni. Mindig teljesítik a kívánságomat, és ez mindig bikavér szokott lenni vagy valamilyen dél-afrikai vörösbor.

A halászlevet nagyon gusztustalanul tudom enni. Általában lével együtt eszem a halat, a tésztát, és természetesen még kenyeret is mellé.

Egy kis halat veszek a kanalamra, a bal kezem középső ujjával – a jobbkezesek használhatják a jobb kezüket – szétlapítom, az előforduló szálkákat eltávolítom, merek egy kis levet, tésztát rá, bekapok egy falat kenyeret és hopp! be a kanalat a számba. Ha elég ügyes vagyok, csak a kimert mennyiség felénél hűl ki a lé, de nem olyan családból származom én, hogy ne melegítsem fel.

Ne nevessen ezen senki, nekem így esik jól. Még bírom az erőset, de már nem a gyomorlyukasztót, csak a sima megizzasztót.

Mindig drága kincs volt a tej és az ikra, hál' Istennek, csak elég későn tudtam meg, hogy mik is ezek igazából, addigra már nem érdekelt, kedvelem  most is mindkettőt.

Szeretem, ahogy a halászlé íze átjárja az ínyemet. Sokszor fantáziáltam már halászléízű rágóról, meg húslevesízűről, meg még sokféle ízűről, de mégis úgy van rendjén, hogy nincs olyan, mert ezeket enni ünnep úgyis, ha állandóan ezt éreznénk a szánkban, biztosan megunnánk. Ez az oka annak, hogy már délután háromkor muszáj kicsit repetázni a halászléből. Ha szemfüles vagyok, akkor észreveszem, hogy más is ott ólálkodik a kondér körül és elzavarom, így biztosítva azt, hogy még másnapra is maradjon.

Így leírva, most nagyon vágyom egy jó halászlére.

Csak két hetet kell aludni és már főzhetek is. Fruzsiék nemrég tértek haza egy igen szép pontyporontypéldánnyal, kétheti moratóriumot kiszabva a tetemre.

Addig, mondjuk, valakitől mégis meg kéne kérdeznem, mert nagyon izgat, hogy öntsek-e egy kis vörösbort a lébe vagy csak magamba?

 

153 komment

Címkék: gasztro hal szösz fiam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzuka 2010.03.21. 10:23:57

az aranyszínű gyöngyöző:)
gombalevest főz a mama. aztán ebéd után irány a telek! egész télen nem voltam kint, lehet már nincs is meg...:)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.21. 10:31:25

@nyuszómuszó: jó dolga van Benedek gyermeknek, egy harcsapörköltet én is szívesen látnék.... széles csuszatésztával, gazdagon tejföllel, hajaj. lááátom, szinte láááátom :-)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.03.21. 10:48:02

@hzizi: remélem, én is látom nemsokára..:P

Tényleg kíváncsi vagyok, hogy fog neki ízleni..:)

A széles csuszatészta persze úgy volna jó, ha volna energiám most tésztát cisnálni, de mindegy, jó lesz a bolti is most..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 10:57:41

Zuzu, az m2-esen van rendszeresen egy rajzfilm, amit nagyon szeretek, néha elcsípem és nézem. A címe: Pettson és Findus (egy öregemberről és a macskájáról szól). Ma megállapítottam, hogy Findus, a bolondos macsek Te vagy:) Ugyanilyen zöld sapija van és csíkos-vörös:)))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.03.21. 12:01:14

@Nadine: ehe, kialvatlanság..:P

KOmolyan morfondírozom már egy perce, hogy milyen négyzetméteresen szoktál te rajzfilmet nézni..:)

Azt hiszem, ez már tényleg a vég..:P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 12:13:54

@nyuszómuszó: :DDD Hát az emkettesen... Így már jó? Boldog névnapot Benedeknek!:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 12:16:57

De miért vagyok én már megint ilyen baromi álmos? Azonnal kávét kell főznöm.

tistedur 2010.03.21. 14:09:49

Nadine, kávét én is főzök :)
@nyuszómuszó: Boldog Benedek-napot nektek :) az ünnepi hallakoma pedig csodásan hangzik :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 14:25:24

@tistedur: Azt úgy mondják, hogy "hol lakom ma?":)

Megint nem tudott elszaladni pár rózsabokor:) Most pedig átalakulok csiszológéppé.

tistedur 2010.03.21. 16:14:24

@Nadine: te csiszológéppé, én meg szakácsnővé :)

Zuzuka 2010.03.21. 16:49:40

@nyuszómuszó: boldog névnapot a kis Benedeknek!
néztem multkor a videókat, épp amelyiken a kibújt fogát akartad lekamerázni:))

barackfát akartam venni, de nem volt, ezért szilvát ültettem. a régit kivágtuk vagy 10 éve, mert tiszta tetű volt mindíg, remélem ezt meg tudom kímélni! hát megtörtént, 2 szilvafás lettem:) a borsó rendben, én meg összerogyok. lehet még kávézni?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.03.21. 17:19:19

köszöni szépen! :)

Névnapi hallakoma végül nem lett, mert nem volt harcsa a tecskóban, így aztán csirkés, zöldséges lasagne lett belőle, abból meg nem kap, mert beasamellel csináltam, és azért így töményen a lisztet még nem nyomatnám..

Maradt az ünnepi sütőtökpüré csirkével, de nem reklamált..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 19:50:46

@tistedur: A két funkció nem zárja ki egymást. Te is lehetsz egyben csiszológép:)

tistedur 2010.03.21. 20:11:49

@Nadine: nem esem kísértésbe, maradok a főzésnél :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 20:43:25

@tistedur: :))) Valahogy nem lep meg, hogy nem vágysz egy kiadós kis csiszolásra... Én holnap sem úszom meg, meg azután sem... Bakker, aki kitalálta ezt a nagy ékszerkomódot a millió rekeszével és fiókjával, ráadásul S. O. S. kell elkészítenem. Pfff...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 20:54:42

@nyuszómuszó: Rég jártam nálad, atyagatya, hogy mekkorát fejlődött ez a baba!:))) Tündéri, ahogy mosolyog:)

tistedur 2010.03.21. 20:59:41

@Nadine: biztos lélekszépítő lesz :) mindig olyanokat csinálsz :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 21:13:10

@tistedur: Drága vagy...:) Az a baj, hogy ezek a tulipánok annyira jól sikerültek a komódra anno, hogy mindenki csak és kizárólag ilyet akar. Pedig más minta is szép lenne rajta. Nem baj, ezúttal legalább nem kell agyalnom, a minta meg már kifogyóban:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.21. 21:44:28

Én felborultam mára, kezdődik mindjárt a sorozatom.

maybach 2010.03.21. 22:57:14

Jó estét kívánok!
Benedeknek sok boldogságot.

Aki nem látta, bánhatja.
Messi megint varázsolt!!

tistedur 2010.03.22. 07:39:00

jó reggelt, sok kávét, napsütést és tavaszt :)

maybach 2010.03.22. 08:06:48

Jó reggelt kívánok!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 09:05:59

Jó reggelt!

Ahogy kiléptem reggel a teraszra, még durvábbnak tűnt a tegnapi dúlásom a rózsák közt. Növekedni látszik a kert mérete:)

Zuzuka 2010.03.22. 09:14:47

izomlázmentes jó reggelt!
káááávééét ide izibe!

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.22. 10:19:35

@Zuzuka: ó az jó lenne, tegnap még rápin-pongoztam vagy 3 órát a szombati izomlázra, szinte minden tagom sajog. Valami komoly masszázs most rámférne.

Zuzuka 2010.03.22. 10:44:00

@hzizi: ahha, egy thai maszi, igaz?:) én ujjászülettem tőle, de már hanyatlok vissza...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 10:53:18

@Zuzuka: Összecsomagolná kényelmes, kézben vihető méretre pikk-pakk:D

Na, mentem nagy beszerző körútra.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.22. 11:37:15

@Nadine: még gondolkodom, elég bátor vagyok-e?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 12:30:24

Szép napot!

Benedeknek nagyon boldog első névnapot!

@hzizi: Köszi a méltatást, kész fakír vagy! :)

Megszerelte pénteken vagy szombaton a szgépet Neoex, úgyhogy el is halálozott, most élesztgetjük... :) Mármint a gépet, de Neoex sem húzza sokáig, ha még egyszer ilyet tesz!!!

tistedur 2010.03.22. 17:02:04

még nem, de igény lenne rá :( rossz ez az esős idő

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 17:24:05

@fiam: Nem, nem, csak úgy elcsodálkoztam, mik jönnek rám hányas méretben, hogy kicsit elment az idő a vásárlással:)))

@tistedur: :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 17:44:31

@maybach: Megnyugtattál.
@tistedur: Ne mondd! :)
@Nadine: Nem a méret a lényeg! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 17:53:14

@fiam: Ez esetben de. Nem emlékszem az idejére, mikor jött rám utoljára 42-es farmer. Haza is kísért.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 17:55:38

@Nadine: Lehet, hogy régen más volt a méretezés, én 32-33-as farmert hordtam. 1982-ben. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 18:44:52

@fiam: Amiről én beszélek, azok a normál női méretek. A farmert most is úgy számozzák, ahogy mondod, de a konfekciószámozás nemcsak nadrágra vonatkozik, hanem minden egyébre. Évek óta 46-ost kellett vennem mindenből.

Zuzuka 2010.03.22. 18:57:00

a 32-es farmer a 42-es konfekciónak felel meg. @Nadine: egyformát hordunk:)
kivégeztem 15 centi füstölt kolbászt, kenyérrel és csemege uborkával, kidőltem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 19:19:43

@Zuzuka: Igen, én is erre a következtetésre jutottam. Viszont Fiammal ellentétben, ifjú titánként 26-28-as volt a méretem:)

tistedur 2010.03.22. 19:41:16

@Nadine: én inkább nem mondom meg fiatalon hányas hordtam :) de már elmúlt:)

Zuzuka 2010.03.22. 19:43:31

@Nadine: van több 28-as farmerem, de az utóbbi években csak a térdemig jött föl:) sajnálom kidobni, pedig sztem soha az életben nem fogok beleférni. bár... valakinek már sikerült:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 19:45:35

@Zuzuka: Én már nem szeretnék olyan kis méretbe beleférni, mert akkor bőröndszettet varrathatnék a felesleges bőrből, ami rajtam hullámzana:)))

Zuzuka 2010.03.22. 20:08:46

:))) elég drágák a bőrcuccok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 20:11:54

Szerintem szépek voltunk nagyon és ez még megvan bennünk valahol :)

Zuzuka 2010.03.22. 20:21:35

persze, nézd csak meg azt a gyűrött, lime-héjas fejemet:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 20:21:58

@Zuzuka: Pláne a nyúlbőr!!!:))

Egyébként elviszem a 42-es farmerem is szombaton az Almássy térre, ha valakit esetleg érdekel. Randim van az ifjúságommal.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 20:49:30

@fiam: Jó, majd ha hazakeveredek és magamhoz térek. Szerintem ez vasárnap délután lesz:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 21:32:38

@Nadine: Milyen program ill. rendezvény lesz?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 22:11:26

@Nadine: Rúgj ki, azaz táncolj ki a hámból!!! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.22. 22:14:26

Hol a kommentem?

@Nadine: Rúgj ki, azaz táncolj ki a hámból!!! :)

További szép estét! Ajándékul megyek és felére csökkentem a hörgőtágítómat :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.22. 22:19:31

@fiam: Arra azért nem vennék mérget, hogy táncolni is fogok, de ott leszek. Már ez is nagy dolog.

Jó éjt, jó hörgőtágítást!

tistedur 2010.03.23. 07:15:39

jó reggelt, jó hörgőtágítást, sok kávét, kevés esőt! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.23. 08:09:55

Jó reggelt.

Fiam, ha tegnap volt, boldog névnapot kívánok! Tág hörgőkkel, természetesen.

Zuzuka 2010.03.23. 08:18:59

jó reggelt!
mi volt tegnap?? jajjajaj mindíg lemaradok valamiről.
én is én is nagyon boldogságost kívánok!!!

Zuzuka 2010.03.23. 08:43:11

tea, kávé, rum, bummmm.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.23. 08:53:50

Jó reggelt!

@tistedur: Most tág hörgővel hörgök :)

@Nadine: Igen, tegnap vót; köszi!
@Zuzuka: Köszi, boldog vagyok, más nem is lehetek..., a nevemből kiindulva :)
@Mormogi Papa: Köszönöm az emilt, még tegnapról :)

maybach 2010.03.23. 09:02:02

Jó napot kívánok!

2010.03.23. 09:09:30

Jó reggelt mindenkinek!
A névnaposoknak sok boldogságot, örvendezzünk a tavasznak. Ilyesmik.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.23. 09:20:31

minden közel-távolis névnaposnak kellemeset!
Meg tavaszt, meg finom kv-t!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.23. 12:11:19

@Jé: @hzizi: Köszönöm, köszönöm!

Örvendeznék a tavasznak, ha nem lenne szürke az ég és nem esne szép masszívan az essső.

De vidámodjatok, embörök, felteszek két találós kérdést. Az egyiket meg is válaszolom.
Szóval:
1. Mit ettek ma Fiamék ebédre?
Zöldbablevest és káposztás cvekedlit.
2. Mit csinál az, aki sznobozik?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.23. 12:17:39

@fiam: Inkább válaszold meg a másodikat is.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.23. 12:58:51

@Nadine: @Mormogi Papa: Mormogi jár közel az igazsághoz :)

Szomszéd nénink jött még pár héttel ezelőtt azzal, hogy a fiáék mentek síelni és a menye még sznobozott is. Először nem értettem, mire vágott olyan nagyon fel a meny, de aztán rájöttem, hogy a sznobozás a snowboardozás Bözsink-féle átirata :)
Élőszóban jobban hangzik, de Csn profitál belőle, az hótziher!

2010.03.23. 13:11:51

@fiam: uhh, ehhez én túlságosan megfáradt vagyok. de ha ezer évig élek, se jövök rá... :)

Grafit Macseek 2010.03.23. 13:42:55

Sziasztok!

Most jöttem rá, hogy mit jelent a Prevej.....

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.23. 14:22:14

@Grafit Macseek: Szia:)

Én meg gyorsan összedobok egy - Nyuszó, ne figyelj! - tojáslevest.

Grafit Macseek 2010.03.23. 14:33:37

Itten diliház vagyon, és egész nap pörgés. Mán most fáradok kicsit....

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.03.23. 15:17:36

@Nadine:
Na mire jövök? :)

És köszi, igen, Benedek jól összeszedte magát..:P

remélem, nem kaptál sokkot, általában begépelem fél kézzel a posztot két perc alatt, közben Benedeket tartom távol a másik kezemmel, átolvasni már nem szoktam..:P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.23. 16:22:24

@nyuszómuszó: Ó, ezzel én nem törődöm:) Persze, látom, de nem zavar, hidd el...

Látod, megjegyeztem, hogy "hogy néz már ki?!":DDD Most megyek tesztelni.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.03.23. 18:53:51

@Nadine:
Hát, elárulhatnád a technikád..:)

Kizárólag amiatt van lelkiismeretfurdalásom az át nem olvasás miatt, mert én ha egy ugyanilyen irományt elolvasok, idegbajt kapok a végére..:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.23. 19:25:50

@nyuszómuszó: Szelektív figyelem:) Ilyenkor a lényegre, a mondanivalóra koncentrálok.
De kétségtelenül hasznos, ha idegenek írásait olvasom, sokat elárul az illetőről.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.23. 19:40:13

@nyuszómuszó: Itt már gratuláltam Benedeknek, a blogon is szerettem volna, de nem tudok regisztrálni :(

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.03.23. 21:15:10

@fiam: Akkor sikerül, ha Nyuszó - remélhetőleg lesz ideje rá - elküldi a visszaigazolást.
Így viszont lehet, hogy több kérést küldtél Neki :-)
Majd elválik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.23. 23:02:13

@Mormogi Papa: Nem tudom, mi a gond, igyekszem megfejteni :)

Jó éjt!

Zuzuka 2010.03.24. 07:47:09

jó reggelt!
@Nadine: te jó ég!!! ki tudja miket tudhatsz már rólunk?:)
azt hittem romlik a látásom, de most nézem milyen koszos az olvasószemügém:( valaki trehány!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.03.24. 07:52:36

Jó reggelt.

@Zuzuka: Gondolhatod:) Szerintem vesd be a mopszot.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.24. 08:33:55

jó reggelt, most olvasom a dexen, hogy az Újházy tyúkos leves nyert, a babgulyás után harmadik a halászlé. Ha úgy veszem nem is rossz.

Zuzuka 2010.03.24. 09:00:15

@hzizi: jöhet mind a három - de most ám!:)
illetve a kávé után.

maybach 2010.03.24. 09:03:34

Jó reggelt kívánok!

Az eredmény itt-ott engem is meglepett.
Pl. pörkölteket előbbre vártam.
A rétes meg hogyhogy nem dobogós?

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.24. 09:25:47

@maybach: igen, igen, hogy a birkapöri (meg pacal) a végén van még meg is értem, de, hogy a csirke-marha-sertés hármasból egyik sem dobogós...
a desszerteknél.... hát igen, ha egy madártej ennyivel veri pl. a dobostortát, krémest, réteseket.

tistedur 2010.03.24. 10:04:07

szép napot, sok kávét :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.03.24. 10:34:48

Jó reggelt!

Néztem én is a listát. Érdekes volt az is, hogy eztán némely népszerű étel felkerül az étlapokra. Reméljük. Bár nem belőlünk fognak meggazdagodni a vendéglátó egységek. Sajnos.

Ma babfőzelék lesz, pipiszárnypörivel és zölbableves. Kicsit piroska minden, de mindegy :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.03.24. 11:29:51

tettem be új posztot lehet átfáradni!:)

2010.03.24. 11:29:59

Sziasztok!

én is a rétest és a pörköltet vártam az első helyre, ez elég érdekes.

@fiam: ez a sok bab nem lesz gáz? szó szerint? :)))
süti beállítások módosítása