Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Kínai kaja – Illatos marhahús, shiitake gombával és pirított zöldséges tésztával

2010.04.01. 04:59 Bombadil Toma


 

Ez a szép hosszú név, egy hosszú ideig előkészített és rengeteg hozzávalóból álló ételt takar. Mindezek ellenére, azért nem nehéz elkészíteni és megéri a belefektetett időt. 
  
Hozzávalók:
 
. 50-60 dkg. marhalábszár
. 2 szál újhagyma vagy egy kisebb fej vöröshagyma
. hüvelykujj nagyságú friss gyömbér
. 1,5 dl. rizsbor vagy száraz sherry
. fél dl. sötét szójaszósz
. 1 csillagánizs
. 4-5 szem szecsuáni bors
+
. 4-5 gerezd fokhagyma
. 5 shitake gomba
. 1 kisebb sárgarépa
. fél fej lilahagyma
. 1 db. csípős hegyes zöldpaprika
. osztrigaszósz
. szójaszósz
. étkezési keményítő
. édes-csípős chiliszósz
. cukor, só, szecsuáni bors
. napraforgó olaj
a tésztához:
. 400g. spagetti vagy kínai woktészta
. negyed fej káposzta vagy kínai kel
. 2 sárgarépa
. 1 db. vajretek
. másfél fej hagyma (vegyesen vörös és lila)
. 3-4 gerezd fokhagyma
. szójaszósz
. só, szárított chili,
. 2-3 szál újhagyma
. mogyoró- vagy napraforgó olaj
 
Előkészítés (a hús):
 
1. Egy lábosban vizet forralok, amibe beledobálok egy fej hagymát négyfelé vágva, egy ujjnyi gyömbért felszeletelve és egy csillagánizst.
2. Mikor a forr, beleteszem a húst, hozzáöntök fél deci szójaszószt és egy deci száraz sherryt (vagy rizsbort).
Lejjebb kapcsolom a tűzhelyet közepesnél kisebbre (kerámialap #4/9) és három órát főzöm, míg a hús teljesen meg nem puhul.
3. Ezután kiveszem a főzőléből és felhasználásig félreteszem.
(ezt előző nap is elkészíthetjük)

 
Előkészületek a húshoz:
 
A shiitake gombát beáztatom langyos vízbe, legalább fél órán át.
A főtt marhahúst kisebb kockákra felvágom.
A sárgarépát egy zöldséghámozóval vékony lapokra vágom, a hagymát felaprítom.
A fokhagymát vékonyan felszeletelem, a csípős zöldpaprikát karikákra vágom.
A beáztatott shiitake gombák tönkjét/szárát kivágom (ez nem ehető) és a kalapját felcsíkozom.
Elkészítem az édes-csípős chiliszószt: 2:1 arányban összekeverek csípős és édes chilikrémet (a kínai büfékben ezt többnyire Erős Pista és ketchup fele-fele arányú keverékével oldják meg), és a végén ha kell, kevés cukorral beállítom a kívánt egyensúlyt.
Elkészítem a szecsuáni sót: egy-egy kanál durva tengeri sót és szecsuáni borsot mozsárban összeőrlök.
Egy púpos evőkanál keményítőt másfél-két deci vízben feloldok.
 
Elkészítés (a hús):
 
1. A wokban olajat forrósítok, majd rádobom a szeletelt fokhagymát és addig pirítom, míg színt nem kap és átadja az ízét az olajnak.
2. Beledobom a húsokat, kissé átpirítom, majd hozzáadok 2-3 ek. osztrigaszószt és megszórom egy bő csipet szecsuáni sóval.
3. Fél percig kevergetve pirítom, majd beledobálom a gombát, hagymát, paprikát és a sárgarépát. Dobva-rázva kevergetem pár pillanatig.
4. Hozzákeverek 3-4 kanál édes-csípős szószt, azzal is pirítom egy keveset majd egy-fél deci száraz sherryt öntök alá úgy párolom újabb fél percig, míg a zöldségek megpuhulnak kicsit, közben egy-két kanál szójaszósszal ízesítem.
5. A végén hozzáöntöm a vízben elkevert keményítőt és fél percig forralom míg egy sűrű, kissé nyúlós szósszá nem áll össze. Ellenőrzöm az ízeket, ha kell még sózom, és/vagy cukrozom, hogy meglegyen az édes-sós-csípős egyensúly, majd átöntöm az egészet egy tálba, és melegen tartva félreteszem tálalásig.

  
Előkészületek a tésztához:
 
A spagetti tésztát kettétöröm, majd lobogó forró sós vízben megfőzöm. Leszűröm és félreteszem.
A káposztát egész vékony csíkokra, a sárgarépát zöldséghámozóval szalagokra vágom.
A vajretket vékony lapokra szeletelem, a hagymákat vékonyan szivárványra vágom (félkarikákra).
 
Elkészítés (a tészta):
 
1. A wokban olajat forrósítok, majd beledobom a zöldségeket sorban. Először a káposztát, aztán sárgarépát, majd a retket és a hagymát.
2. Dobva-rázva pirítom míg a zöldségek kezdik elveszíteni a tartásukat, közben sózom, belemorzsolok egy-két szárított chilit és belereszelem a 3-4 gerezd fokhagymát.
3. Kevés sherryt öntök alá, és fél-egy percig párolom, míg a zöldségek kissé meg nem puhulnak (nem teljesen, maradjon az ételben kissé „ress” a zöldség).
4. Hozzáadom a tésztát, átforgatom, míg át nem melegszik, közben öntök hozzá szójaszószt és ha kell még sózom. Kész!

  
Tálaláskor a tésztát a tányérra szedem, és a tetejére halmozok az illatos szószos marhahúsból és megszórom apróra vágott újhagymával.
(tipp!) ezt az ételt csak frissen elkészítve fogyasszuk, melegítve nem az igazi.
A tésztához használhatunk más zöldségeket is, pl. a vajretek helyett bambuszrügyet, a káposzta helyett kínai kelt vagy szójacsírát stb...
Ez egy nagyon sokféle összetevőből álló komplex ízhatású étel, aminek a főbb ízeit az illatos lében főtt marhahús és a karakteres aromájú shiitake gomba alkotta szósz adja. Ha minden jól sikerült ez a sok különféle íz mégis egy harmonikus, de egyben egzotikus zamatú étellé áll össze. Emellett a textúrák különbözősége is adja a karakterét az ételnek, mégpedig a puha omlós hús a selymes szószban és a tésztában lévő roppanós/ress zöldségek ellentéte...
Kesernyésebb, komlósabb ízű pilseni sört ajánlok mellé.
 
Elkészítési idő: 3 és fél óra
Költségek: kb. 550 Ft./adag
Sör: 175 Ft. Perlenbacher - Lidl
 

130 komment

Címkék: gasztro recept gomba zöldség tészta marhahús toma kínai kaják

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maybach 2010.04.02. 07:11:30

Jó reggelt kívánok!

Holnap már rá lehet repülni a sonkára. Igen derék.

Visszavágás szóban is megvolt.

Zuzuka 2010.04.02. 07:43:38

jó reggelt!
csípős hideg van.
ez az óraállítás engem is nagyon megvisel, ki kell rugdosni magam az ágyból...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 08:14:52

Jó reggelt.

@maybach: Én sosem tudom, mik a szabályok. A nénim - azt hiszem - vasárnap este ugrott neki a sonkának.

@Zuzuka: Ne is mondd, most bírtam kivakarni magam. És hát a doromboló puha szürke sem segített a karomban.

maybach 2010.04.02. 08:45:46

Szabályokat nem igen tartok be. Inkább csak a többiekre vagyok tekintettel. Szombat este szoktuk tesztelni a sonkát.
Sok salátát akarok már tojásos nokedlivel, sült sonkával.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.02. 08:45:55

Jó reggelt, gyümölcsteásat (erdei).
A sonka a mi családunkbam szombati mulatság (anyám szerint akkor lehet kezdeni a szelését ha feljöttek a csillagok - no az éhes nép ilyenkor nagyon éles szemmel vizslatja az eget).
Jah, és péknél sül a sonka, kenyértésztában.
Mindjárt fel is dobok egy kedvcsináló posztot.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.02. 09:17:24

@maybach: huh friss saláta a kertből, tojásos nokedli, vékony sültsonka, jah, nagyanyám de finoman csinálta!
a holnapi kézilabda meccsnézést kell még valahogy lebótolni a családdal, épp sonkaidőben lesz...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.02. 09:27:02

Jó reggelt!

Nálunk őszbe hajló tavasz van, de nem számít, várjuk mi is a sonkát, csülköt, tarját...
Gondoltam, az idén reneszánsz estet rendezünk és kultúráltan tépjük-szaggatjuk a húsféléket :)

Sürgős segítséget kérek: nem találom Toma chilis babját, pontosabban a receptjét. Aki megtalálja, jutalomban részesül, feltéve, ha idelinkeli, vagy odamutat. Köszi!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 09:41:37

@fiam: Én sem találom, ebből arra következtetek, hogy vagy más címen írta, vagy a saját blogján tette közzé. Egytálételek, egzotikus étkek, bab, szósz, ragu, főételek címke alatt nem találtam. Biztosan a pogácsás posztod mellett lapít.

Zuzuka 2010.04.02. 09:45:32

@hzizi: meccsnézés közben nem lehet sonkát csipegetni? + hozzávalókat?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.02. 09:48:59

@Zuzuka: Nem erre, hanem a chilisre :(
Köszi azért.
@Nadine: Hát igen, jó lett volna valahogy egyértelműen jelölni :)
A saját blogján sem találom.
Ne gondold, hogy nem értem a célzást... :)

Zuzuka 2010.04.02. 10:06:48

@fiam: saját blogján van olyan, hogy chilis bab omlettel... mi bajod a tojással?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 10:17:30

@fiam: Sztem tök egyértelműek a jelölések, ebből gondolom, hogy nem szerepelt ilyen formában a Kifőzdében. Ha meghagytam volna az eredeti címkézést (ahol Toma lényegében szinte minden alapanyagot felsorolt az összes receptnél), akkor azonkívül, hogy három kilométer hosszú lenne a címkefelhő, még négyszer ennyi helyen kellett volna megnézned.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 10:41:45

Beírtam a Google-ba, hogy Bombadil Toma, chilis bab, Kifőzde, és nem volt közte ilyen recept.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.02. 11:05:20

@Nadine: :)
Köszi, pedig úgy emlékszem, hogy nagyon guszta volt a fotón és a gyerekek kérik, hogy készítsem el.
Remélem, ha fölébred az Illetékes, a segítségemre siet.

Köszönöm lányok az iparkodást!

Most megyek és készre főzöm a gombapörit. Ma hústalanok vagyunk.

Grafit Macseek 2010.04.02. 11:10:48

Sziasztok! És ha ma délután főzöm meg a sonkát? Holnapra pont kihűl a saját levében az erkély nevű spájzomban...
Nincs valakinek valami nagyon tuti, megbízható zserbó-receptje?

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.02. 11:12:47

@Zuzuka: ha a család összeül (évente 2x) - akkor nem illik tv-t nézni. Azért majd megoldjuk :-)

Zuzuka 2010.04.02. 11:22:14

@hzizi: nem bizony! de előrelátó voltam, vasárnap délre szerveztem a családot.
@Grafit Macseek: sztem nyugodtam megfőzheted ma is... anyukám tud jó zserbót, már megkóstolhattad volna:P :P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 11:28:45

Na, mit mondtam, hogy nem volt nálunk chilis bab néven...

Zuzuka 2010.04.02. 12:15:49

@Bombadil Toma: óóóó, leragadtam a super bowlnál... de jó is volt....
ebéd: lencse főzelék (vagy szép leszek, vagy gazdag, vagy egyik se:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 12:49:29

@Bombadil Toma: Az ehhez csatoló kommentet lásd feljebb... Még kb. kétszáz receptnél szerepeltek ezek a hozzávalók...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 12:52:21

@Bombadil Toma: Ha chilis babként szerepelt volna, akkor bekerült volna akár a babhoz, akár az egytálételekhez. De Te szendvicsbe töltötted...

tistedur 2010.04.02. 13:24:55

szép napot, sok kávét, meleget!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 14:37:47

@hzizi: Hehe, de:) Nemsokára teszem fel a halászlét:)

tistedur 2010.04.02. 14:52:15

@hzizi: az olajos szardínia is játszik?! :)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.02. 14:56:44

@Nadine: komoly? mindegy akkor is respect!
@tistedur: böjt idején a hal megengedett hús.
szardínia, miért ne, hajrá ! :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 15:02:09

@hzizi: Naná, hogy komoly:) Persze, sűrítménnyel, mirelit halból, de ez legyen a legnagyobb bajom az életben:)

Zuzuka 2010.04.02. 15:08:39

én nem, csak egy hagymalevest, valami salátát vacsira. és most aludnom kell egy kicsit mert leragad a szemem ... mint a nyugdíjasok:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 15:20:49

@Zuzuka: Én tegnap voltam így, de hősiesen kitartottam. Egészen este tízig:)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.02. 15:23:28

@Nadine: paprika menjen bele gazdagon és nagy lángon forrald, finom lesz :-)

sok locsolót a lányoknak, a fiúk meg vigyázzanak a kézfejükre, nehogy rálépjen valaki :-)

kellemes ünnepeket !

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 15:41:25

@hzizi: Nagy lááángooon? Miért? Egyébként nem kell bele külön paprika, nagyon jó a sűrítmény, plusz kap kockát is:)), meg hagymát, meg krumplit, meg sok halat:)

Viszont, de én eltekintenék a locsolóktól:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.02. 17:13:33

@Bombadil Toma: Köszi!
Kerestem úgy is, hogy mexikói bab, de úgy sem találtam :)

@Zuzuka: Édi az avatarod :)

@hzizi: Ma nem, majd vasárnap-hétfőn :)
A nagy lángot hallottam én is, de ennél én csendesebb típus vagyok... (hm)
Egyébként a nagy lángot akkorra gondolod, amikor a paprikát teszed bele, de a halat még nem, ugye?

Zuzuka 2010.04.02. 18:59:14

@hzizi: köszönjük, viszont! évek óta csak a szűk család locsolkodik, az épp elég hervadás ellen:)

@fiam: köszi! húsvéti nyuszika.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 19:25:04

@Zuzuka: Nálam annyira szűk a család, hogy lényegében én locsolom a virágokat húsvét alkalmából.

Zuzuka 2010.04.02. 19:51:07

@Nadine: meg is hálálják a szépségükkel.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 19:58:22

@Zuzuka: Jól mondod:) Bár ma kicsit fáztak szegénykék a kertésszel együtt.

Zuzuka 2010.04.02. 20:02:57

ne is mondd! véletlenül rövidujjúba mentem a városba, hát nem izzadtam. de túléltem, mert kemény vagyok, mint az idei főtt tojás:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.02. 20:11:47

@Zuzuka: :))) Jó hasonlat! Én ma végig dobozoltam, és csak percekre mentem ki a kertbe, na jó, egy kicsit többre, de akkor a lélegzetem is elállt.

Pálcika 2010.04.03. 07:50:11

Szép reggelt!
Kávézom,olvasgatok,aztán megyek a piacra bevásárolni(meg nézelődni:),
fogalmam sincs mit főzzek,egyenlőre csak a sonka és a töltöttkáposzta a biztos,na de mit még??????
jaj de üres az agyam,biztosan a kevés kávé az oka:)))))

Pálcika 2010.04.03. 07:52:32

@Bombadil Toma: @fiam: Én megcsináltam ezt a receptet és nálunk nagyon nagy sikert aratott!!!!

Zuzuka 2010.04.03. 07:52:46

jó reggelt!
kááávééét!
meló van, menni kell, de legalább süt a nap!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.03. 08:45:18

Jó reggelt.

@Pálcika: Én is piacra készülődöm, hasonló célokkal, de egy kis diót tényleg kell vennem, meg újhagymát is szeretnék, hátha szép is van, nemcsak olyan nyeszlettek, mint amiket a héten láttam.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.03. 09:23:42

Jó reggelt!

@Pálcika: Remélem sikerül nekem is jól megcsinálnom.
A mai menü: húsleves, rántott tarja gombamártással ebédre; vacsira bőségtál (sonka, felvágottak, tojás, sok zöldség stb.)
Holnap-hétfő: halászlé és ipari mennyiségű túrós rétes :)
@Zuzuka: Rendes meló?
@Nadine: Lemértem, hetven centis újhagymát vettünk tegnap 190 Ft-ért :) A zöldje sem csípős-keserű, úgyhogy tetőtől-talpig ehető. Mi is nagyon szeretjük. Szerintem ma csak úgy élvezd a napot, ne dobozolj.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2010.04.03. 11:01:02

Moldova: Hitler Magyarországon.
A diszkoszpörkölt
Bemásoltam korrekten, csak fél oldal, mindannyiótoknak szeretettel ajánlom, szerintem csúcs:
kismagyarfocilaz.5mp.eu/web.php?a=kismagyarfocilaz&o=DbnlBG_ERH

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.03. 16:50:53

@fiam: 190-ért itt is van csodás újhagyma, de én száznál többet nem adok érte:) Egyébként ma semmilyen nem volt a piacon, sem az Intersparban. Úgyhogy be kell érnem a lilával. Nem leszek nagyon bánatos:)

Most értem haza a csatangolásból, amiben volt minden, pl. "nem veszek több növényt!" felkiáltással négy kertészetben jártam, és hoztam egy cserjét, meg egy évelőt, meg négy árvácskát (az eddig vett négy és el nem ültetett mellé:)), majd most már a "kertben serénykedem!" felkiáltással megfogtam Stefit, és elmentünk a patakpartra tekeregni, nehogy már csak nekem legyen jó:) Szóval, most hazaértem, eszem, és meglátjuk, mire lesz még energiám:)))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.04.03. 18:49:37

@tistedur: mert a gépi lélgeztetett gyerekeknek mindenbajuk szokott lenni, már ami a légitaikat illeti.. meg kruppos is (szintén ebből kifolyólag)..

de sebaj, túléljük, majd knövi :)

havajj 2010.04.03. 19:25:23

húú, na ez már étvágygerjesztő recept, csak a zőcséget meg a gombát óvatosan le kell lökni a tányérról valahova, mikor senki nem néz oda

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:07:00

Sziasztok!
Most élednek a Nyulak!:))
havajj nem él a zőccséggel:)))

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:08:25

Ja! Sütöttem egy olyan rossz sütit, hogy majdnem a szemétben végezte! A Macsekúr mentette meg: megette, mielőtt kidobtam volna!

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:09:58

Holnap újult erővel teljesen másfélét sütök, az hátha sikerül!

havajj 2010.04.03. 20:15:29

az étel a döglött véres állatféléktől jó, a tészta meg elmegy köretnek :)

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:19:21

@fiam: nem adom fel, adja fel a süti!

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:19:59

@Zuzuka: tod,a havajj nem beszél mellé....

Zuzuka 2010.04.03. 20:24:14

@Grafit Macseek: szegény macsekúr! azért megmarad? figyelgesd éjszaka:))

Grafit Macseek 2010.04.03. 20:35:04

@Zuzuka: aha, de má szunyókál!:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.03. 20:35:40

@Grafit Macseek: Tetszik ez a "Macsekúr":))) Holnap én is sütök, Cyan-féle sajtos stanglit. Abban még nem csalódtam:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.03. 23:01:15

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

Zuzuka 2010.04.04. 08:27:54

jó reggelt!
kellemes húsvétot!
úgy ébredtem, mint akit agyonvertek, biztos harcoltam álmomban az ellenséggel...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 08:58:56

Nektek is kellemes húsvétot, ezek szerint már ma van... Szerintem én leghamarabb is kedden fogom megfőzni bablevesnek a sonkát, mind a húsz dekát:) Mint kiderült, ennyit vettem. Addig birkózom tovább a halászlével. Nem büntetés:)

@Zuzuka: Remélem, nem én voltam az, mert hasonlóképpen ébredtem, és éjjel kettőkor még nagyon forgolódtam.

maybach 2010.04.04. 09:08:03

Jó napot kívánok!
Kellemes ünnepet, finom kajákat kívánok!
Azért az nem baj, hogy az év nagy részében nem ilyen a felhozatal, mert akkor sumósnak is nagy lennék.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 09:22:50

@maybach: Viszont milyen szépen feszülne rajtad az otthonka. Az ünnepi virágmintás.

Zuzuka 2010.04.04. 09:48:16

@Nadine: nem emlékszem ki volt az, de kaphattam egy bal horgot is, mert az állam is fáj + a fogam is:(( milyen ünnep ez így?
nah, sütöm a sütit. @maybach: ha éhes maradnál csak szólj:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 10:24:20

@Zuzuka: :) Nem lehet, hogy Micsikével bunyóztál?

Nekem pl. pont olyan vasárnap, mint a többi, annyi különbséggel, hogy nem kell este korrektúráznom.

Bakker, olyan hideg van, pedig ma akartam elültetni a hozott virágokat. Pff..

Grafit Macseek 2010.04.04. 11:02:24

Sziasztok!

Boldog Nyúl-Napot, kellemes ünnepet mindenkinek!
Mit sücc, kis Zuzuzu?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.04. 11:33:31

jajj! tegnap adam a diétámnak rendesen. lorienékkel kerti sütést tartottunk. először kacsamellet sütöttem majd marhasztéket, azután tarját, majd megint marhasztéket, végül egy chalotte tortát és zserbót nyomtunk a tetejére. 4 órán át egyfolytában ettünk és boroztunk...

Zuzuka 2010.04.04. 11:41:47

almás sütit sütöttem, nagyon príma lett! egy kis hosszú csíkot már megkóstoltam:)

@Nadine: nálunk is csak a szük család lesz, a többiek sajnos messze laknak:(

Zuzuka 2010.04.04. 11:47:40

@Bombadil Toma: huhh, jó lehetett! még olvasni is sok ezeket a finomságokat:) diéta??:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 12:00:25

@Bombadil Toma: És fogytál már?:)))

@Zuzuka: Én is almás pitét sütök mindjárt, meg Cyan sajtosát, holnap délután megyek a jógásokhoz szatszangra, lesz indiai úti beszámoló. Már ha megeszik egyáltalán a tojás miatt.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.04. 12:31:55

az a szar az ilyen nagy zabálásban, hogy az ember egész éjjel csak hánykolódik, annyira tele van, aztán meg végül farkaséhséggel ébred. ki érti ezt??:))

Grafit Macseek 2010.04.04. 13:27:50

Hol találom meg Cyan sajtosának a receptjét?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.04. 13:35:49

Szép napot!

@Bombadil Toma: Postás odaért?

Csak úgy modom, hogy naggggyon finom lett a halászlé. A túrós rétesre meg nem találok szavakat :)
Az öndicséret meg egyáltalán nem büdös :)))
Ma nyugdíjas szekció volt: Apu és szomszéd néni, meg mi. Holnap jönnek gyerekek, de akkor mi meg el. Kis lazulás. De jó lesz!

tistedur 2010.04.04. 13:43:12

sok napsütést, sok kávét :)
@Bombadil Toma: az éjszakai vaddisznók elöli menekülésben kiéhezik az ember :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.04. 14:04:16

@fiam: még nem ért ide. ünnepek után benézek a postára.

@tistedur: sárkányos egy éjszaka volt, mintha szögeket ettem volna:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 14:21:19

@tistedur: @Bombadil Toma: Jól szórakozom, folytassátok csak!:DDD Én csak egy kis sajtot kóstolgattam este nyolc körül, de mivel az utóbbi időben tényleg nem eszem hat után, éjjel folyamatos hányingerrel küszködtem. Reális? Nem, nem az.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.04. 14:42:47

@Bombadil Toma: Pedig megígérték, hogy péntekre ott lesz...

Grafit Macseek 2010.04.04. 14:51:20

@Nadine: én nem tom, de én sokkal jobban alszom, ha jól vagyok lakva, de úgy becsülettel... nem csinálok belőle rencert, de tudom cáfolni az ismert tényezők: hűvös szoba, majdnem üres gyomor - ellentét: jól aludni csak tele gyomorral, meleg szobában lehet!:)) Kövezzetek meg!

Grafit Macseek 2010.04.04. 14:55:57

Ja, mindkét sütim: habos diós és Cyan-sajtos sikerült, már rágja mindenki!:))

Grafit Macseek 2010.04.04. 14:57:10

Ja, mindkét sütim: habos diós és Cyan-sajtos sikerült, már rágja mindenki!:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 14:58:34

@Grafit Macseek: Na, most akartam szólni, hogy egyből dupla dózist csinálj, mert rettentően kevés a Cyan által megadott adag...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 14:59:10

@Grafit Macseek: Dehogy kövezlek... Ha ellenezném a nézeteidet, nem kéne fogyóznom:)

Zuzuka 2010.04.04. 15:28:21

pfűűűűűűűű! ledőlök egy cseppet...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.04. 15:35:03

Boldog húsvétolást, jóllakást édes álmokkal!

Locsolkodót meg csak annak, akinek hiányzik :-)

Grafit Macseek 2010.04.04. 15:44:33

@Nadine: tényleg nagyon kevés....de már nem gyúrok be még egyet. Majd ha elfogy.Most minnyá követem a Zuzu példáját....

tistedur 2010.04.04. 16:16:32

én csak kalácsot sütök :) de azt holnap is muszáj lesz, mert megyünk családozni, és ragaszkodnak friss, még langyos kalácshoz :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 16:28:37

@Grafit Macseek: Én már variálom a dupla adagot, őrölt köményt mindkettőbe teszek (a tésztába), de mielőtt megkenem tojással, az egyiket borsozom/fokhagymázom, a másikat meg flekkensóval vagy sültcsirke-fűszerrel hintem meg finoman.

Azt nem értem csak, hogy a régi ócska gáztűzhelyen, mérsékelt tűzön 18 perc alatt sült meg, a csodatűzhelyen meg 200 fokon 38-40 perc alatt... Drága, ám költséges?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.04. 17:29:03

...ahogy így elnézegetem a képeket, egyre jobban mikiegeresedik a hajam...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.04. 17:36:24

@Bombadil Toma: Ez egész egyszerűen merénylet! Tessék közelebb költözni!!!

@Grafit Macseek: @Nadine: Varietas delectat! :)

@Mormogi Papa: Nálunk presztízskérdés volt a locsolók száma és a locsolás mennyisége.
Ezt mélyen átéreztem a lányomnál is. Aztán, amikor hazaköltöztünk és jöttek a suhancok locsolni, a Fruzsi a folyosó egyik végén visított az örömtől, a másik végén Anyu szirénázott az "Azonnal tűnjetek a szemem elől, tüdőgyulladást kap ez a szegény gyerek!" szöveggel.
Pláne, amikor a tűzoltók jöttek locsolókocsival... :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 17:44:55

@Bombadil Toma: Hű, Toma, azok a husikák! Gyönyörűek, látszik, hogy finomak lettek:)

KAP után szabadon?:))) Nem baj, pótolja a szakállad:)

tistedur 2010.04.04. 18:18:44

@Bombadil Toma: szinte az illatot is érezni lehet :) látom a kutyaszörnyek is megpróbáltak pozícióba kerülni :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.04. 19:18:53

Nincs valakinek egy varázspálcája, amivel egyetlen érintéssel befestődik a hajam? Úgy utálom csinálni...
süti beállítások módosítása