Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi olvasnivaló

2010.07.13. 05:00

Be kell vallanom, ez nem valami vidám részlet, egy egyébként szenzációsan jó könyvből, de engem szíven ütött. Szerintem érdemes elolvasni.

 
Irwin Shaw: Oroszlánkölykök /részlet/
 
„Egy csata több különböző síkon zajlik. elsőnek ott van mindjárt a csata tisztán erkölcsi síkja, a legfelső parancsnokságon talán nyolcvan mérfölnyire az ágyúdörgéstől, ahol az iratszekrényeket reggel gondosan leporolták, ahol nyugodt és tevékeny légkör uralkodik, ahol olyan katonák ülnek, akik még soha életükben nem sütöttek el fegyvert, s akikre még sohasem tüzelt senki, vagyis tábornokok ülnek ott frissen vasalt egyenruhában, és nagy gonddal fogalmazzák ama bizonyos nyilatkozatokat, hogy mindent elkövetek, ami emberileg egyáltalában lehetséges, és a többit már az istenre kell bízni, az istenre, aki különben feltűnően korán kelt ezen a napon, jókor elkezdte a napi munkát, és szúrós, árgus szemel figyeli a hadihajókat, vízbe fúló embereket, a robbanóanyagokkal töltött lövedékek röppályáját, a bombavetők célzását, a haditengerészet tisztjeinek tevékenységét, az aknák által levegőbe repített emberi testeket, az acélkarókon megtörő hullámverést a tenger partján, az ágyúk töltését az ütegállásokban, s a két hadsereg közti keskeny és tüzes sávtól szintén tisztes távolságban álló ama másik épületet, amelyben ugyancsak letörölték reggel a port az iratszekrényekről, s ahol az ellenséges tábornokok ülnek ugyancsak frissen vasalt, de másmilyen egyenruhában, s hasonló térképet tanulmányoznak, rendkívül hasonló jelentéseket olvasnak, s összemérik erkölcsi és szellemi erőiket száz mérföldekkel arrább ülő kollégáikkal és ellenfeleikkel. Ezeken a helyeken, ahol a szobákban átlátszó papírburkolat alatt óriási térképek lógnak a falon piros és fekete krétajelölésekkel, a csata igen hamar szabályszerű és formális jelleget ölt. A térképeken szünet nélkül tervek készülnek. Amennyiben az 1. számú terv csődöt mondana, akkor a 2. számú terv kerül alkalmazásra. Ha a 2. számú terv netán csak részleteiben vezetne eredményre, a 3. számú tervnek egy előre kidolgozott változatát léptetik életbe. A tábornokok West Pointban, Spandauban és Sandhurstben mind ugyanazokból a könyvekből tanultak, s közülük többen maguk is írtak könyveket, s olvasták egymás munkáit, továbbá valamennyien tudják, mit csinált Ceasar némileg hasonló helyzetben, s hogy Napóleon milyen baklövést követett el Olaszországban, s hogy Ludendorf 1915-ben elmulasztotta kihasználni egy frontáttörés kínálkozó lehetőségeit, s valamennyien remélik a Csatorna mindkét partján, a helyzet nem fajul odáig, hogy a döntő igent vagy nemet ki kelljen mondaniuk, ami eldöntheti a csata sorsát, s meglehet, a nemzetét is, tönkreteheti és megalázhatja az embert egész életére, megfoszthatja becsületétől és szakmai hírnevétől. Ezért hát csak hátradőlnek a széken hivatalaikban – melyek pontosan olyanok, mint a General Motors irodái vagy az I.G. Farben hivatalai Frankfurtban, gyors- és gépírónőkkel, akik flörtölnek az előszobákban –, és sillabizálják a térképeket, és olvassák a jelentéseket, és azért fohászkodnak, hogy bárcsak beválnék az 1. számú vagy a 2. számú vagy a 3. számú terv, mint ahogy odafent a Grosvenor Square-n és a Wilhelmstrassén mindenki jósolta, hogy beválik, legfeljebb apró és nem nagyon lényeges változtatásokkal, amelyeket helyben is el lehet végezni, s rá lehet bízni a helyszínen levőkre.
A helyszínen levők egészen más síkon látják a dolgokat. Őket nem kérdezték meg a csata színterének megválasztását illetően. Továbbá nem kérték ki véleményüket a légi előkészítés időtartamáról sem. Nem oktatták ki őket meteorológusok az ár-apály váltakozás június havi alakulásáról, és az esetleges viharok lehetőségéről sem. Nem vettek részt azokon az értekezleteken, ahol eldöntötték, hány hadosztály elvesztése látszik célszerűnek ahhoz, hogy 16,00 órára arcvonalat építhessenek ki a parttól egy mérfölddel beljebb a szárazföldön. A partraszálló hajókon nincsenek iratszekrények, nincsenek gépírónők, akikkel flörtölni lehetne, nincsenek térképek, amelyeken az egyes ember mozgása kétmillióval beszorozva világos, szervezett, értelmes mozdulatokká kristályosodnék, s ilyen módon alkalmas lenne a nyilvános közzétételre, s anyagul szolgálhatna történeti kutatásnak.
Ők rohamsisakot látnak, okádékot, zöld vizet, becsapódó gránátok szökőkútjait, lezuhanó repülőgépeket, víz alatti akadályokat, ágyúkat, halálsápadt és dermedt arcokat, rohanó és felbukó, fuldokló emberek zűrzavaros tömegét, s mindennek mintha világon semmi köze se volna ahhoz, amit azóta tanultak, hogy otthagyták a munkájukat és a feleségüket, s felhúzták a hazájuk egyenruháját. A tábornok felfogása szerint, aki nyolcvan mérfölddel arrább ül, és Ceasar, Clausewitz és Napóleon mondatai kavarognak a fejében, a tábornok felfogása szerint a dolgok teljesen tervszerűen, vagy legalábbis csaknem tervszerűen folynak. Ám a helyszínen levő szerint teljes a csőd.
– Te szentséges isten – siránkozik a helyszínen levő, amikor gránát találja a gyalogsággal megrakott partraszálló hajót két órával a támadás kezdte után, egymérföldnyire a parttól, s a sebesültek sikoltozni kezdnek a csúszó fedélzeten -, szentséges istenem, visszavernek!
A nyolcvan mérföldnyire ülő tábornokok a vesztségekről befutó jelentéseket biztatónak értékelik. A helyszínen levő sohasem tartja biztatónak a veszteségeket. Amikor golyó találja vagy társa esik el,vagy a tizenöt méternyire haladó szomszédos hajó repül a levegőbe, vagy a hídon álló tengerész hadnagy kezd el vékony, leányos hangon az édesanyja után üvöltözni, mivel övön alul nem maradt belőle semmi, akkor a helyszínen levő úgy érzi, hogy borzalmas katasztrófába keveredett, s az ő számára akkor teljességgel elképzelhetetlen, hogy tőle nyolcvan mérföldnyire van egy ember, aki ezt a katasztrófát előre látta, sőt előidézte, előkészítette, s aki, miután a katasztrófa bekövetkezett, azt fogja jelenteni (habár tudnia kellett a gránátról, az elesett tengerészgyalogosokról, a síkos fedélzetről és a sikoltozó hadnagyról), hogy minden a terveknek megfelelően történik.
– Te szentséges istenem – siránkozik a helyszínen levő, miközben figyeli, hogyan nyelik el a hullámok a kétélű páncélost, amelynek tornyából mindössze egyetlen üvöltő ember tud kiúszni, de lehet, hogy egy sem –, szentséges istenem – zokogja, s az arca mellett heverő furcsa, letépett lábra bámul, majd rádöbben, hogy ez a sajátja –, szentséges istenem – rebegi, amikor a partraszálló hajó kifutója leereszkedik, s tizenkét ember géppuskasorozatoktól találtan halomba hull a félméteres, hideg vízben –, szentséges istenem – sír fel, amikor azokat a gödröket keresi, melyekről a légierőnek kellett volna számára gondoskodnia, de amelyeket hiába keres, és arcra borulva hasal, miközben zajtalanul lecsap rá az akna a magasból –, ó szentsége istenem – nyögi, amikor a legjobb barátját, akivel még 1940-ben, Georgiában, a Bennig-erődben melegedett össze, széttépi egy tányérakna, és nyaktól csípőig széthasadva fennakad a drótsövényen –, ó szentséges istenem –zokogja a helyszínen levő -, visszavernek minket.”

 

316 komment

Címkék: irodalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 10:17:15

@tistedur: Szakmai kérdés: a muzeológus is régész? Vagy ez két totál külön szakterület? Tudom, hogy előbbi elsősorban régiségekkel foglalkozó művészettörténész, de ettől még lehet a régészet egy ága, vagy nem? Nyelvtani szempontból érdekel, egy művészettörténész azt írja, hogy ő muzeológusként dolgozott itt és itt, és együtt adtak ki egy könyvet egy régész kollégával. Ha így írjuk, az azt jelenti, hogy csak a kolléga régész. Ha azt írjuk, régészkollégával, akkor mindketten. Szóval, a muzeológus régész vagy sem?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.21. 10:40:57

@Nadine: Nem, nem minden muzeológus régész. Mikorra kell a pontos válasz? És a muzeológus nem minden esetben régiségekkel foglalkozó művészettörténész. Néprajzos is lehet muzeológus például. Vagy valamilyen speckolos területen ténykedő épp múzeumban dolgozó valaki. Szóval szerintem a muzeológus az inkább azt jelenti, hogy hol dolgozik az adott szakember. Mert, ha pl. egy régészt mondjuk egy magáncég foglalkoztat, akkor az a régész nem muzeológus.
De, ha adsz egy-két napot, egészen pontosan megmondom, megkérdezem egy muzeológus ismerősömet :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.21. 10:43:04

@Nadine: Annyiban kollegák, hogy egy helyen dolgoztak, úgyhogy szerintem a külön írt a helyes.

Grafit Macseek 2010.07.21. 10:45:01

Sziasztok! a muzeológus nem feltétlenül régész, de lehet az is. A muzeológia rendszerező tudomány,a régészet inkább történettudomány szerintem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.21. 10:51:54

@Grafit Macseek: Hát igen, én sem úgy gondoltam, hogy a múzeumban dolgozó teremőr is muzeológus... :)Bár, amilyen ínséges idők vannak, egy muzeológusból könnyen lehet teremőr.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 11:24:21

@fiam: A meghatározást az Idegen szavak szótára tartalmazta (muzeológus). Most kell, azonnal.
A szerző is külön szóba írta, de mivel láthatóan problémái vannak az egybe- és különírással, ez nem mérvadó.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 12:20:39

@fiam: Ne tedd. Úgy hagyom, ahogy írta, csak tudja, mi a foglalkozása...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.21. 12:21:27

Ahogy nézem, kb. ilyenek vannak:
régész-muzeológus
numizmatikus-muzeológus
történész-muzeológus
stb.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.21. 14:12:42

Felhívtam restaurátor unokatesómat, aki múzeumban (is) dolgozott. Művészettörténész barátnőjével egybehangzóan állítják: a muzeológus az nem végzettség, hanem státusz - így hívhatnak bárkit, aki egy múzeum alkalmazottja és szakmai munkát végez. (Tehát NEM takarító vagy teremőr… :-)
Ettől még lehet művészettörténész, régész, de például irodalmár vagy néprajzos is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.21. 14:25:33

Volt már valami hasonló kétféleség a katonai rangok és beosztások különbözősége kapcsán. Akkor írtam, hogy a mi századparancsnokunk például egy alhadnagy volt… vagyis három rendfokozattal lejjebb, mint a százados. Ugyanakkor volt századparancsnok őrnagy is a laktanyában…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 14:56:54

@Mormogi Papa: A szerző művészettörténész, ezt tudom, csak az nem volt világos, hogy ez a régészetnek egy ága-e.

tistedur 2010.07.21. 15:34:26

@Nadine: két külön szakma, de valószínűleg egy munkahely, vagy akár csak a könyv révén létrejött munkakapcsolat miatt kollégák :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.21. 15:50:41

A dolog persze nem ilyen egyszerű :-)))

Szigorúan régész szemszögből nézve a dolgot, a művészettörténet tekinthető a régészet segédtudományának, ám ezzel a meghatározással egy művészettörténész biztosan nem értene egyet.

A művészettörténet lehet önálló tudományág (és egyetemi tanulmányok tárgya is), de egy képzőművész, vagy egy rajztanár (horribile dictu!) szemében is lehet segédtudomány… de legalábbis kötelező szakkollégium. (Vagy annak kellene lennie.)

Egy restaurátor esetében viszont fontos főtantárgy lehet - és a segédtudományok között említhető pl. a hagiologia (szentek élete, attribútumaik, stb…), a viselettörténet - de mondjuk egy elektromikroszkóp kezelési szak-kurzus is… vagy a fényképezés - reprodukció készítés gyakorlata, a vegytan bizonyos részei és így tovább… hogy a gyakorlati kézügyességről, anyagismeretről szó se essék… (De mit tudhatok erről én, aki csak bölcsész vagyok? :-D)

Viszont a művészettörténet semmiképpen sem a régészet ága-boga.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 16:56:35

@Mormogi Papa: Na, ezt még végigolvasni sincs időm. A megoldást lásd feljebb.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 18:33:27

Jaaaaaaaaaj, adjon valaki egy normálisan működő, megbízható korrektort!!!

tistedur 2010.07.21. 18:44:21

végre egy kicsit lehűlt a levegő, de félek, nem tart sokáig..

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.07.21. 19:02:05

Sziasztok! :)

Jár a Bubika! :)

NAdine, milyen végzettsége kell legyen egy korrektornak amúgy?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:08:08

@nyuszómuszó: A korrektorságot valaha a nyomdászati iskolákban oktatták. Ez megszűnt (sztem a számítógépes tördelésre való áttéréskor), azóta gyakorlatilag az lesz korrektor, aki akar (és aki talál munkát). Vannak ugyan ún. korrektorképzések a Népszabadságnál, de ez semmi másról nem szól, minthogy legombolnak a diákokról cirka évi 200-300 ezer forintot, és az ügyesebbjét éhbérért dolgoztatják gyakorlat címszó alatt. Tehát az egyik olyan szakmák egyike, amit még mindig nem köthetnek vizsgához, ennek köszönhetően az összes magát jó helyesírónak tartó úgy gondolja, hogy ő alkalmas rá. Kiábrándító a helyzet. A gimnáziumi ötös helyesírás nem azonos azzal, hogy valaki jó korrektor. Mi több, a magyartanári végzettség sem. Kell hozzá megfelelő stílusérzék, tökéletes helyesírás, nem árt a nyelvtudás sem, valamint egy halom tipográfiai ismeret. Utóbbiak könyvből megtanulhatók, de ahogy én tapasztalom, aki nem képezi magát folyamatosan, az lemarad. A nyelv, ha lassan is, de változik, és bár a szabályok lassan követik, de naprakésznek kell lenni ahhoz, hogy valaki jó korrektor legyen. Sajnos, az is kiderült az elmúlt hetek során, hogy az életkor sem mindegy. Persze, biztosan vannak olyanok is, akik követik az eseményeket, de én megőrülök, ha az én korrektorom/olvasószerkesztőm láthatóan totál járatlan a mostani (elmúlt öt év) filmtermésében, és még sorolhatnám. Vért izzadok, mire nagyjából olvasható cikkek lesznek, ha a korrektor gyenge. Most ez van, sajnos:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:10:01

@Nadine: Hogy példát hozzak: "lefordította" a Transformer szót. Na most, ha csak ez lenne a baj, meg sem említeném. De mással is gond van. És ez (a második) egy cirka harmincéves szakmai múlttal rendelkező "profi". Képzelheted a többit, aki nem profi.

tistedur 2010.07.21. 19:18:54

@Nadine: jujj...nem irigyellek :(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:30:10

Azt még hozzátenném, hogy régebben a korrektor csak a helyesírási hibákat és az elütéseket javította, mert előtte a cikkekkel már dolgozott az olvasószerkesztő, aki stilisztikailag is javított, és utánanézett az egyes dolgoknak, meg ugye, volt egy szakmai lektor is, aki az adott témakörben jártas volt, tehát többszörös hibaszűrés folyt. Mára a legtöbb helyen a korrektor végzi az olvasószerkesztő munkáját is, és elvétve vannak lektorok. Na most nálunk is így van, azzal "megbolondítva", hogy fordított anyagokat kell javítani, és meghatározott karakterszámra átfogalmazni úgy, hogy konkrét húzás nem lehet a szövegben, csak átfogalmazni szabad, de úgy, hogy még véletlenül se tűnjön úgy, hogy átírtuk a cikket. Na, ez feladat, és hol olyan korrektort találok, aki profi a helyesírásban, de képtelen az utóbbi feladatra, hol meg a fordítottját (a mostani egyik ilyen), aki inkább olvasószerkesztő volt, és bakker, a legkevésbé fontos információknak is utánanéz, de a hibákat nem veszi észre, és - talán önérzetből, nem tudom - nem hajlandó használni a Word helyesírás-ellenőrzőjét (a korrektúra végén). Pedig meglepődne, miket tolna az orra elé abban a fázisban, amikor ő szentül hiszi, hogy minden tökéletes.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:33:01

És akkor hol van még az, hogy neki kéne néznie (jobb helyeken saját kezűleg javítania) a kész, betördelt cikkeket is. Úgyhogy én most minimum 3 ember munkáját végzem, két lapnál, egy személyben. A normál munkám mellett, amit nem is akarok feladni, mert fogalmam sincs, hogy a mostani újnál lesz-e érdemi változás, vagy jönnek-mennek az alulfizetett korrektorok, én meg dolgozom helyettük is... :(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.07.21. 19:37:00

hehe, a transfomersen jöt röhögtem..:P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:41:37

@nyuszómuszó: Az oroszlánkirályról sem tudta, hogy egy filmcím, kisbetűs is maradt.

tistedur 2010.07.21. 19:42:48

@Nadine: így nehéz lesz..nem lehet kispórolni a szakembereket a szekesztőségből.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:44:11

... ami - hozzáteszem - nem lenne baj, ha utánanézne a neten. Mert ez is a feladatához tartozik.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:44:53

@tistedur: Ezt mondd a cseheknek. Szerintük se lektor, se korrektor nem kell. Én meg akasszak a nem tudom, mimre lámpást, és éjjel is dolgozzak...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 19:46:20

És szegények kaptak a nyakukba egy korrektor/olvasószerkesztő főszerkesztőt, tehát semmi nem marad észrevétlen:)))

tistedur 2010.07.21. 20:31:54

@Nadine: egyrészt nagyon jó vagy abban, amit csinálsz, emiatt nehéz szegény munkatársaid sorsa :) másrészt ez nem egy ember dolga lenne, sokáig nem is lehet bírni-emaitt aggódom egy kicsit miattad.nagy a munkabírásod, de a végtelenségig te sem vagy terhelhető..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.21. 21:24:20

@tistedur: Én is csak most jöttem rá, hogy mennyire:) Most viccet félretéve, tényleg. De igazad van, tényleg bitang fáradt vagyok. Ha augusztus végéig nem tudom redukálni a munkaórákat, akkor biztosan visszaminősítem magam mezei korrektornak, én azt is szeretem csinálni. A dobozok miatt is lázadoznak a népek, jön a karácsony, szóval, nem maradnék munka nélkül, ez biztos. Majd meglátjuk, egyelőre azzal vigasztalom magam, hogy úgyis 40 fok van odakint, nem is bírnám:)

tistedur 2010.07.21. 21:52:05

@Nadine: akkor jó :) remélem, hogy sikerül megoldani a munkahelyi leterheltséget :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 02:03:48

Egész kellemes így, az éjszaka közepén zenét hallgatni. Ennél kellemesebb csak az lenne, ha tudnék aludni...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 07:27:44

Bocsi, Morgen. Még kómában vagyok...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 09:51:44

Jó reggelt.

@fiam: Nem vagy egyedül. Alig kapcsoltam be a gépet, már ott volt a korrektor válasza a tegnapi idegbajomra, és nincs igaza. Jááááááááááááááááááááááááj.

tistedur 2010.07.22. 09:53:43

szép délelöttöt, sok kávét :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 09:56:00

@tistedur: Muszáj lesz, különben belezöldülök. Persze, jól áll a vörös hajamhoz, de azért mégsem kéne!:)

Jaj, és nem mondom a nagy hírt: tíííííííííííz!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 12:44:48

@tistedur: Köszi, én is megveregettem a saját vállam:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 12:56:04

Sikerült kikerülnöm az egyik kómából, hogy a másikba essek. Kedves szomszédaink bontanak és szerintük, ha ledől a melléképületünk, az a a mi bajunk, ők kaptak engedélyt a bontásra, azt csinálnak, amit akarnak. Amúgy meg hívjam ki a műszakis szakembereket, majd ők is megmondják. Meg is mondták, hogy az engedélyük bontásra szól, nem pedig arra, hogy másnak kárt okozzanak. Erre aszongya a neonéjbör a műszaki oszt. vezetőjének:
- Azt hittem szépen meg tudunk állapodni, maga meg itt hivatalnokoskodik.
A hivatalnoknak elkerekedett a szeme, úgyhogy izibe leállította a munkálatokat, hogy akkor ő kihívja a felsőbb hatóságokat, foglaljanak állást az ügyben, hogy a bontásból eredő kárért kell-e kártérítést fizetnie az építtetőnek.
erre neonéjbör:
- Akkor amíg nem dolgozhat a markoló, azokat az órákat a szomszéd fogja fizetni, mert én nem cicózok senkivel.

Na, ebben sem volt biztos a hivatali ember és őszintén szólva én sem hiszem, hogy fizetnék. Most várjuk a felsőbb hatóságot.
Mondtam, hogy talán az lett volna az elvárható minimum, hogy a munkálatok megkezdése előtt átjönnek és szólnak, hogy Te ötven centire lakó marha tetőt bontunk, falat döntünk vigyázz a buksidra.
Erre neonéjbör:
- A munkások mondták, hogy szóltak.
Ja, amikor egy szép madárfüttyös reggelen arra ébredtem, hogy csúsznak le a cserepek és a tűzfal ledőlt. Illedelmesen köszöntem, mire az (amúgy egész jóképű) építőmunkás azt mondta:
- Bontunk.
Ez kb. olyan, mint mikor a gyilkoska elvágja a delikvens torkát és a fülébe súgja: - Ölök.

Na, ez van ma.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 14:08:50

Elrémiszteni nem állt szándékomban senkit!

Hehe, kaptunk egy Helyszíni Szemle Jegyzőkönyvet, melyben felhívják az érintettek figyelmét arra, hogy a szomszéd (ez vagyok én, Máris)ingatlanjában kár nem keletkezhet és a testi épségemre (plusz családom) fokozott figyelemmel kell lenni.
Remélem, ha tüsszentek egyet, azonnal rohannak papírzsepivel :)))

maybach 2010.07.22. 14:32:34

Jó napot kívánok!

Fiam! Védett személy lettél. Gratulálok.

Jó meleg van, nem az a vacak hűvös, de akkor is foci lesz délután. Max. több folyadékot pótolok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 14:34:42

@maybach: Köszi! :)
Csak óvatosan azzal a folyadékpótlással! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 14:43:49

@fiam: Pedig sikerült, az ilyen hosszú kommenteket vagy sokkal később, vagy soha nem áll módomban elolvasni. Most sem.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.07.22. 15:11:55

jaj, fiam, ez nagyon jól volt megírva..:)

Írhatnál belőle posztot..

A BONTÁS-SAGA!!!!!!!!!!!

:D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 16:06:36

@nyuszómuszó: :) Hja, a Bontás szaga... :D

@Nadine: Röviden a lényeg: asziszik a szomszédok, hogyha kioltják az ingatlanunk, vagy a mi életünket, azért nem felelősek, mert engedélyük van rá. De nincs igazuk. Ennyi :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 16:19:39

@nyuszómuszó: Gratula a Nagy Fiú Személy elindulásához! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 16:22:34

@fiam: :), jó, majd nem zanzában is elolvasom.

Ezek szerint én is gratulálok:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 16:53:15

@Nadine: Jó.

Most azonnal éhen halok. Eltámolyogtam táplálkozni.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.22. 17:30:29

@fiam: Nem kapkodtad el. Én elöbb hazamegyek.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2010.07.22. 19:43:46

@fiam: Kösziköszííííííííííííí

@Nadine: mindenképp tégy úgy, frenetikus egy iromány..:P

tistedur 2010.07.22. 20:29:41

@Nadine: nyuszónak igaza van...így olvasva kabarétréfának tűnik az eseménysor :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.22. 21:12:26

@tistedur: A baj az, hogy ilyen kabarétréfával már teli a padlás - országos szinten :-(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 21:15:47

@nyuszómuszó: @tistedur: Annyira nem frenetikus... Még csiszolnom kell a stílusomon.
Én nem tudom, mi ez a génhiba bennem, lehet, hogy az egyik ikszem zé, de én a nyomorunkon is tudok nevetni. Isten és az Apukám bocsássa meg, de a temetésén is, épp azt hittem, kiszakad a szívem, amikor alaposan elkésve megjelent az egyik unokatesóm, a plebszi mögött kacsázva, keréknagyságú koszorúval a karján, NARANCSSÁRGA kabátban és igyekezett a virághalom felé, sűrű bocsánatot kérve, ami persze hallatszott a mikrofonban, ezért kábé ezt hallotta a gyászoló tömeg:
- És akkor... bocsánat ... most... bocsánat... kedves egybegyűltek ... bocsánat ... emlékezzünk meg ... bocsánat ... néhány szóval ... bocsánat ... elhunyt testvérünkről... bocsánat...
Én fölnéztem az égre és azt mondtam, köszönöm Istenem, hogy nem kell itt, most meghalnom és tudok (belül, szerencsére) mosolyogni és csakis Apukám intézhette így, mert tőle örököltem azt a kevéske kis humorérzéket, amim van. És szerencsére Anyukám temetésén ugyanez volt, hogy amikor már azt hittem, hogy nem bírom tovább, akkor egy másik unokatesóm, aki szintén késett, többször ide-oda kacsázott és nézte a temető kapuján a kiírást, hogy kinek is van most a temetése. Nem tudom, miért nem ismerte meg a rokonokat, igaz négyszázan kísérték Anyut az utolsó útjára (Aput is), de mégis. Szóval nem tudom, ki rendezi ezeket a dolgokat, de nekem ez nagy segítség volt a túléléshez.
U.i.: Nem létezik, hogy csak nekem vannak ilyen lökött unokatesóim.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 21:26:11

@Nadine: Meg, meg.
Félve kérdem: újságok úton vannak szerinted?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.22. 21:26:29

@fiam: Lökött unokatesó, mint az Ég adománya? Meglehet. Az én történetem:

A toron a gyászoló özvegy mondja:
- Én teljesen koikészültem, pedig voltam már cihológusnál is...
Mire az elbeszélő (nem én) inkább lebukik az asztal alá; ne lássék, hogy hogy röhög hangtalanul... Mert ezt nem lehet megállni...

Megjegyzem, Karinthy is írt ilyen esetről.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 21:41:42

@fiam: Igen, viszont amit folyton kérdezek, hogy láttad-e már (Sztálin), az a mostaniban lesz:))) Csak kissé elvesztem az egyes lapszámok közti átfedés miatt, bocs:) Úgyhogy jó, hogy átküldtem pdf-en.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 21:44:25

Fiam, az igen azt jelentette, hogy feladták.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 21:51:25

@Nadine: Köszönöm szépen. Igen, jó, hogy átküldted :) Tudtam, hogy a mostaniban lesz, mert egyszer mondtad. A Tiedhez képest csekélyke információhalmazomat úgy tűnik, még bírom kezelni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 21:53:54

@fiam: Ne tudd meg, megint milyen napom volt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 21:56:34

Na, hogy ne tűnjön bennfentességnek, akkor itt a nagy plénum előtt elárulom, hogy Sztálint nem élőben láttam (és nem is láthattam volna), hanem a 3. ÉVEZRED című magazin friss számában, amit mindenkinek ajánlok szíves figyelmébe.
Még ennél is jobban ajánlom a még szívesebb figyelmetekbe a LÁTKÉP friss számát. Ha alaposan átolvassátok, rábukkantok valamire, ami szívemnek kedves. Aki elsőnek megtalálja, annak egy kötött telefontokot küldök ajándékba :) Mást nem lehet választani.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 22:04:15

@Nadine: Eltűnt a kommentem. Azt írtam, hogy szívesen hallgatlak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.22. 22:13:59

@fiam: Tudtam, hogy nem tudsz ráülni a szádra:) Hihetetlen.

Én viszont felborulok, mert holnap korán reggel fodrászhoz megyek, hogy aztán újra sz.rrá izzadhassam magam a gép előtt a karosszékben.

Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.22. 22:26:17

@Nadine: Szerintem egynémely dolog nyilvánvaló már :)
Holnap gépnap itt is :)
Jó éjt!

tistedur 2010.07.23. 07:14:24

jó reggelt, jó kávézást :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.23. 07:57:16

Jó reggelt!

Elég meleg Jé-napra ébredtünk :)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.07.23. 08:12:11

És eljöve a péntek....
Jó reggelt, jó kávét, jó Jé-napot!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.23. 09:28:11

A fenébe, hogy olyan lassan jön egy küldemény. Most várhatok hétfőig...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.23. 14:20:04

Még mindig meleg van és még mindig Jé-péntek-nap :)

Grafit Macseek 2010.07.23. 15:02:35

Még itt is kva meleg. Ez már így is marad? Felmelegedett ez a drága jó beton, azt hittem, elpusztulok a a konyhámban, de kisütöttem a fasirtot a krumplifőzelék mellé. De ma többet be nem megyek a konyhába, az tuti.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.23. 15:59:07

@Grafit Macseek: Ne is mondd, én minden héten elhatározom, mit fogok sütni hétvégén, rántott ezt meg azt, mert nagyon ennék, aztán mire odakerülök, max. összecsapok egy rántottát. Ez már nem embernek való, de tényleg. Éjszakánként nem tudok aludni, és a macskámnak olyan gazdihiánya van az elmúlt hetek munkamennyisége miatt, hogy éjjel még hozzám is bújt, akárhová mentem. Nekem meg nem volt szívem eltolni, úgy örült nekem:)))

tistedur 2010.07.23. 19:34:39

@Nadine: én most minden rántott ezt meg azt sütőben sütök, tepsiben :) így egyszerűbb, mint állni a serpenyő mellett :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.23. 20:26:01

Múlt heti menü volt:
morzsás karfiol pácolt csirkemell szelettel.
Szerintem nyáron nagyon nyerő, mert a karfiol (prézli és tejföl kombóval) nem töm el, könnyű - de laktató.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.23. 20:39:53

@tistedur: El sem tudom képzelni, hogy rántott tököt hogy lehet sütőben sütni. És nem lesz az egész sütő belül olajos?

tistedur 2010.07.23. 21:17:45

@Nadine: nem. egy tepsit-nekem egy ősrégi teflonos vanvékonyan megolajozok és beleteszem a rántani való - általában-cukkinit, majd a tetejét is vékonyan megkenem olajjal..amikor az alja már megpirult, akkor megfordítom és már készen is van, ha az az oldal is megsült :) vékonyra vágott májat is sütöttem már így, az is finom lett.nem úszik az olajban sem, másnap is finom ropogós a prézlije :)
@Mormogi Papa: nagyon jól hangzik, én szeretem a morzsás karfiolt..a kelbimbó is finom morzsával :)

tistedur 2010.07.23. 22:10:51

@fiam: könnyebbet és kettőt :) egy régi gáztűzhelyem van, már rég értelmét vesztette a beállítás nézegetése :( már előmelegített sütőbe teszem, és inkább kisebb lángon van, mint nagyobbon.. de nem a legkisebben.én ráadásul a vékonyra szelt cukkinit szeretem, max. fél centi vastg, ennek kevesebb idő kell, mint a vastagabb szeletnek..próbálkozni kell az elején sajnos :(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.23. 22:25:03

@tistedur: Na, ez az, amire nincs időm. A vicc, hogy van egy tök jó olajsütőm, amiben kb. három menetben - olajszagmentesen - ki tudnék sütni tisztességes mennyiséget, forgatás nélkül, és gyorsan, de mivel 2,5 liter olajat kell hozzá bele tölteni, amit ki tudja, mikor használnék legközelebb... - semmi értelme.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.23. 22:34:40

Jó éjt, kikapcsolok. Holnap is dolgozni fogok, bakker:(((

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.07.23. 22:37:56

@tistedur: Értem :)
@Nadine: Neked annyi praktikus cuccod van :) Cseréljünk valamit valamiért!

Jó éjt!

tistedur 2010.07.23. 22:46:01

jó éjt nektek is :)
@Nadine: majd ha egyszer lesz rá időd, próbáld ki :) fasírozottat is lehet így sütni :)

tistedur 2010.07.24. 07:11:44

jó reggelt, sok kávét :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.24. 08:38:19

Jó reggelt.

@tistedur: Meg fogom próbálni...

@fiam: Az a baj, hogy a praktikus cuccaimat értékesíteni szeretném, nem elcserélni újabb praktikusakra:) De ehhez le kéne fotóznom őket, és a fényképezőgépem bemondta az unalmast. Pedig az eladott cuccok árából vehetnék egy újat. Érted.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.24. 10:41:04

Trallalla, elhozza az eladó a vaterás székecskémet!:)

Grafit Macseek 2010.07.24. 11:29:07

Sziaszto k! Itt végre nem süt a nap, kezd elviselhetővé válni az időlyárkálás.
@tistedur: hogy is van ez az olajban-sütőben sütés? Van két patisszonom és még termelődik folyamatosan a haciendán az utánpótlás. Nem bánnám, ha lenne rántott patisszon, de nem óhajtok mellette állni két óra hosszát, mire kisül.

tistedur 2010.07.24. 15:01:39

@Grafit Macseek: ahogy feljebb írtam:a bepanírozott patiszoszeleteket kiolajozott tepsibe fekteted, a tetejüket megkened olajjal és betolod az előmelegített sütőbe.nem kell nagy lángon sütni, hogy meg is süljön, de ne égjen meg.
fasírozottat is szoktam tepsiben sütni, vagy egyben, ha pogácsában sütöm, akkor olajos kézzel csinálom meg a pogácsákat, beteszem a tepsibe, öntök alá vizet-kábé a fasírozottak feléig-aztán fólia rá és be a sütőbe.amikor már majdnem megsült, akkor fólia le, és megsütöm mindkét oldalát ropogósra. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.07.24. 15:24:59

Na, most jött el a pillanat, hogy úgy, de úgy kikapcsolok, hogy ihaj!

tistedur 2010.07.24. 15:32:47

@Nadine: kapcsolj ki és kapcsolódj ki :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.07.24. 20:44:44

@tistedur: Kicsit későn válaszolok: morzsával szinte minden finom :-) A morzsás zöldbab például...
Bevallom: én még a túrógombócot is tejföllel-sóval eszem ;-D
(Van egy hozzá hasonló orosz étel is - a túrót kell összegyúrni liszttel "amennyit felvesz", kevéske sóval és kisütni, lehetőleg vajban. Szükség esetén...)

tistedur 2010.07.25. 09:16:41

jó reggelt, sok kávét :)
süti beállítások módosítása