Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Almás pite – ahogy azt kell!

2011.12.13. 06:00 Bombadil Toma

almaspite (2).jpg

Életem addigi legfinomabb almás pitéjével pár hete találkoztam, egy baráti összejövetelen, ahol egy birkapörkölt főzésre jöttünk össze páran a Malackaraj blog szerzőivel és olvasóival. Oda állított be fedőnevén poczok2, a karaj egyik írója, kezében egy kartondobozzal, amiben egy tepsinyi frissen sütött almás pite lapult. Elképesztően finom volt, ilyen jó almás pitét még nem ettem addig, - hamar el is fogyott míg a pörkölt főtt a bográcsban - és akkor ott el is határoztam, hogy ezt nekem mindenképpen meg kell majd sütnöm otthon és kikérdezem poczok urat hogyan is készült, mi kell hozzá. Ami rögtön kiderült, a kóstoláskor is, hogy ez bizony egy igazi old school piterecept, aminek az alapja a jó öreg zsíros omlós tészta, ami bizony nem a fitnesz kategóriában indul, viszont annál finomabb.
Eljött az idő, hogy nekiálltam itthon, kissé bizonytalanul a meglehetősen nagy vonalakban vázolt receptúra miatt, de elszántan, hogy márpedig nekem mindenképpen reprodukálnom kell azt az ízélményt. Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy sikerült, sőt azóta azt is állíthatom, hogy nem csak találkoztam, de megsütöttem életem legfinomabb almás pitéjét.
 
Hozzávalók:
 
. 3 kg. savanykásabb fajta alma (pl. Topáz)
. 60 dkg. liszt (a fele lehet rétesliszt)
. 25 dkg sertészsír
. 30-35 dkg cukor
. 2 dl. tejföl
. 1 zacskó sütőpor (12 g.)
. 12 dkg. dió
. 2 dl. házi baracklekvár
. 1 tk. őrölt fahéj
. só
 
Elkészítés:
 
1. Egy keverőtálba szórom a lisztet, a cukor felét, a sütőport, egy csipetnyi sót és elkeverem.
2. Hozzáadom a tejfölt, a szoba-hőmérsékletű zsírt, a vaníliakivonatot és kézzel alaposan elmorzsolom, összedolgozom az összetevőket, míg kissé össze nem áll a tészta.
3. Kiteszem gyúródeszkára és jó alaposan átgyúrom, míg a morzsalékos anyagból sima egynemű tészta nem lesz, azután ketté vágom.
4. Az egyik felét sodrófával kinyújtom egyenletes vastagságúra, egy tepsit veszek elő (34x27x6 cm.) és az aljára fektetem. A tészta másik felét a hűtőbe teszem addig.
5. A tésztát megkenem bőven a baracklekvárral, majd megszórom a mozsárban összetört dióval.
6. A meghámozott almákat egy zöldségszeletelővel (mandolin) vékony, 2-3 mm-es szeletekre vágom.
7. A maradék cukrot a fahéjjal összekeverem, a tepsibe egyenletesen elterítek egy réteget az almából, sűrűn, hogy jól átfedjék egymást a szeletek, majd megszórom félmaréknyi cukor-fahéj keverékkel.
8. Újabb és újabb réteg almát és cukrot teszek rá, míg el nem fogy az alma, vagy el nem érem a tepsi tetejét.
9. A tészta másik felét is kinyújtom a belisztezett deszkán, ráhelyezem az alma tetejére, és végül megszórom a fahéjas cukorral alaposan a tészta tetejét is.
10. Előmelegítem a sütőt 190-200 fokra (hőlégkeverés), és beteszem a tepsit a sütő alsó harmadára és 45-50 percet sütöm, míg a tészta a tetején aranybarnára megsül és a cukor rajta megkaramellizálódik.
. A sütési idővel és hőfokkal kapcsolatban megjegyezném, hogy azért adok ilyen tág határokat, mert ahány sütő, annyi -féle. Mindenkinek magának kell kitalálnia és ellenőriznie meddig kell sütni. Először nekem is meggyűlt vele a bajom, mivel a receptben elég nagyvonalúan kezelték ezt a kérdést, így magamnak kellett rájönnöm és kitalálnom hogyan és meddig süssem. Végül nekem a 190 fok és 50 perc jött be, de ismétlem, ez nem szentírás...
 almaspite.jpg
Tálaláskor, tányérra szedek két szeletet és kevés lazára, nem túl keményre felvert sűrű tejszínnel súlyosbítom a desszertet.
Tipp! A széleit levágva, 12 egyforma szeletre vághatjuk a süteményt, így 6-12 személy részére kínálhatjuk desszertként a vacsorához.
Kényesebbek a sertészsír helyett használhatnak vajat is. A margarint viszont nem ajánlom!
Készíthetjük kevesebb, kb. 2 kg. almával is, de akkor nem lesz ilyen szép magas a töltelék.
Az alma cukrozását és a fahéj mennyiségét ízlésünk szerint variálhatjuk.
Használjunk savanykásabb fajta, feszes, ropogós húsú, jól szeletelhető almát (Topáz, Jonatán, vagy rétesalma), ne édeset vagy kásás állagút.
Elképesztően finom, omlós tészta, egyszerre krémes és darabos fahéjas alma töltelék, benne a lekvár íze, és a finom dió darabkák, a tetején a ropogós cukor réteggel... ez az almás pite! Egy megdöbbentően brutális ízbomba, méltán vonult be a kedvenceim közé, és ott is az első helyek egyikére!
 
Elkészítési idő: 2 óra
Költségek: összesen kb. 1800 Ft.
Energiatartalom: 370 Kcal./szelet
 

82 komment

Címkék: alma gasztro recept desszert toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.12.13. 08:37:42

úristen, máris híztam vagy 10 kilót a képtől :) és ezt már másodszor látom :))))

Jó reggelt egyébiránt!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 09:01:28

Jó reggelt.

Toma, érdekes számomra ez a recept. Illetve fura. nyilván a sütési (totális) rutintalanságom teszi, de nekem például kifejezetten elrettentő a használt zsír mennyisége (egyáltalán az, hogy zsír van egy sütiben), és egyáltalán nem vonz, hogy ilyen magas legyen a töltelék ennyire kevés tésztával. Úgy értem, más arányokat szeretek. Én a Palócprovence-féle almás pitére esküszöm, az a tészta/töltelék arány a számomra ideális, és annak a töltelékét szoktam variálgatni, és pl. a túrós változatba teszem a házi barackdzsemet... Ezzel ezt nem kritizálni akartam, csak nagyon eltérő a kettő. De az például biztosan szuper benne, hogy nem reszelve van az alma, ki is fogom próbálni. De ebben - nekem - a cukor is rengeteg...

@Jé: Bakker, én Toma receptje nélkül is visszaszedtem már ennyit:(

2011.12.13. 09:26:08

ezt a cuccot Bilagit nélkül bevállalni eléggé felelőtlenség

@Nadine: majd az ünnepek után újrakezded a koplalást, ezt mi lányok így szoktuk

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 09:44:34

Ja, és az meg kifejezetten béna, hogy így, egyben van a tészta a tetején, pont akkora, amekkora kell, és nem úgy van összepuzzle-ozva, ahogy én szoktam...;)

maybach 2011.12.13. 10:13:17

J reggelt kívánok!

Ha nincs benne ennyi zsír, nem omlós a tészta, hanam száraz.
Bizony ez jó kis kímélős falusi pite.
De legfeljebb Norbi nem eszik belőle.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.13. 10:20:46

Nem vagyok kompetens almáspite ügyben, de @Nadine: állítása angolos "understatement" volt :-)

Nem szép dolog egy véletlen elíráson elménckedni, de az a "25 kg sertészsír" nekem is soknak tűnik :-)
Holott jól befalatoztunk libazsírban sült májacskával szombattól eddig. Sajnos a legjobb dolgoknak is vége szakad egyszer... mint azt a bölcsek gyakran hangoztatják.

@Fiam: Na, hogy volt? :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.13. 10:54:59

amikor a blogomba tettem fel akkor is elfelejtettem javitani, most is elmaradt a d betű a dkg-ból. Ha géphez jutok kijavítom:))))

2011.12.13. 10:58:03

@Bombadil Toma: utólagos engedelmeddel kijavítottam, de még így is emberes adag :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 12:24:09

Azon röhögök, hogy én észre sem vettem az elírást:)))

2011.12.13. 12:57:32

végül is kilo vagy deka, egyre megy.... :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.13. 13:11:10

@Jé: köszi!:)

@Nadine: régebben én is az ennél kisebb töltelék és nagyobb tészta arányt szerettem, de mikor ezzel találkoztam, felül kellett vizsgálnom a dolgot, és azonnal megtértem:))) de aki kóstolta az enyémet az mind megtért:D
ennyi zsiradék meg kell ahhoz hogy omlós legyen. kicsit ijesztő lehet sertészsír egy süteménybe, de hát nagyanyám sem tartott otthon margarint (nagyapám le is törte volna a kezét), zsír meg mindig volt a véndőben:)) a mennyiség meg a kalória, pont annyi mint amikor egy kocka rámát írnak a receptben, ráadásul a rámának még szar íze is van...:DDD

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.13. 13:17:45

egyébként ajánlom kipróbálásra a receptet, mert tényleg nagyon jó. lehet kevesebb almával (2kg.), ha úgy jobban tetszik, és a zsírt is le lehet cserélni vajra (ne margarinra könyörgöm!), de több nagyon jó ötlet is van benne, mint a szeletelt alma, a lekvár-dió kombó és az omlós tészta meg a tetejére karamellizálódott fahéjas cukor, ami miatt annyira finom az az almás pite:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.12.13. 13:59:59

@Bombadil Toma: Gratula, almáspite nagy kedvenc, Anyu csinálta jól. Jó spórolósan, már ami a tölteléket illeti :)))
Ha időd engedi, ma személyesen is megtárgyalhatjuk... :)

@Mormogi Papa: Az úgy volt... Még sehogy, ma 18 órakor lesz :)
Fél órája hoztuk el a nyomdából. Tiszta nyálas, annyit puszilgattam. Nem mindegyiket, csak a saját példányomat. Részegítő érzés a saját könyvet kézbe fogni. Tök mindegy, ki mit mond rá, ha dicséri :D
Ma röpülök, holnap kijózaníthatnak, de ez a nap az alkotótársamé és az enyém :)
Azon gondolkodom, hogy hova tegyem a könyvespolcon: Shakespeare drámái vagy Cicciolina önéletrajza mellé?

2011.12.13. 14:02:18

@fiam: :) teljesentökjó, gratula ismét! :)
sztem a saját könyvnek rámában a helye a falon!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 14:09:54

@Bombadil Toma: Ízlések és pofonok, én a vajat nem bírom megenni. A szagától is kiráz a hideg. Margarin, margarin, margarin.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.13. 14:26:20

@Nadine: akkor inkább zsíííír! a margarin brooáááf...:D

@fiam: csak is a klasszikusok között a helye!:))) sajnos még mindig nem utazhatok, nem ülhetek 3-4 óránál hosszabb ideig, így nem leszek ott, csak lélekben, pedig még pitét is vinnék. eskü!!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 15:18:37

@Bombadil Toma: Te, én egy évben összesen veszek - ha egyáltalán veszek - fél kiló zsírt. Na most a tudat, hogy ennek a felét egyetlen adag sütibe beletegyem, az olyan, mintha elment volna az eszem...:)))

maybach 2011.12.13. 18:42:04

Az a nagy büdös helyzet, hogy anya többször nekifutott ilyen tésztának.
Majd beláttuk, hogy sok zsír kell hozzá.
Viszont finom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 18:45:12

@maybach: Biztosan így van, de mivel igen könnyen rakódnak rám a kilók, alapból kevés édességet sütök, és lehetőleg mindig olyat, amiben minél kevesebb cukor, zsír/margarin stb. van. Másrészt amit Toma mond, hogy "zsír mindig van otthon", na nálam ez pont fordítva van. Margarin mindig van, zsírért menni kell:)

maybach 2011.12.13. 19:02:48

Akkor ilyet nem csinálsz.
A kilók miatt ki nem hagynék egy finom kaját. Vagy mozgok eleget, vagy nem. Meg az évek és a genetika.
Vagy a folytonos harc. De minek? Aki harcol nem ér rá élni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 19:19:51

@maybach: Hát ez az... Ha reggel 8-tól este 10-ig a számítógép előtt ülök (szó szerint, még a kajámat is itt eszem meg), éjjel alszom, hétvégén meg próbálom utolérni magam minden egyébbel, akkor mikor mozogjak? Álmomban biciklizzek?

maybach 2011.12.13. 19:50:46

Nálam is hasonló gondok vannak. Tanácsot nem tudok adni.
Én focizni járok, meg ahova lehet gyalog, plusz felülések, fekvőtámasz stb.
Álmomban kicsit mást szoktam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.13. 20:52:51

@maybach: Nekem idén nem volt olyan nap, hogy el tudtam volna menni sportolni. Éjjel meg nem járok gyalog sehová... Itt a város szélén lakom, tehát minden üzlet 8 buszmegállónyira van, na onnan azért nem cekkereznék gyalog... Állatorvos és egyéb fontos helyek dettó. Szóval, kerekedem, ahogy kell:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.12.14. 04:50:16

Jó reggelt!

Rengetegen voltunk tegnap; ahogy néztem, nemcsak a sütik miatt :)

@Jé: Köszi! Ezen a rámás dolgon elgondolkodom még :)
@Bombadil Toma: Látatlanban a klasszikusok közé sorolni...! Nahát, ez nagyon aranyos :) Az egyik hallgató is hasonlót mondott tegnap: "Szerintem ezek nagyon jó történetek. Még nem olvastam őket, de biztos vagyok benne." - jót mosolyogtam.
És igazat adtam neki :DDD

maybach 2011.12.14. 08:28:10

J reggelt kívánok!

Az olasz foci szar.

Fiam!
Gratulálok.

Nadine!
Pedig mozgás nélkül csak a reklámokban lehet leadni a kilókat. Vagy legalább nem felszedni.
Bár ízlések és pofonok.
Ha a Túsznak bejön, akkor nincs is gond.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.14. 08:55:19

Jó reggelt.

@maybach: Tisztában vagyok vele... Ezért sopánkodom. A Túsz gyönyörűnek lát, még mindig rajta van a rózsaszín szemüvege, csak én nem érzem jól magam a bőrömben.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.14. 09:57:35

@fiam: Gondold meg valóban - én a könyvre nem kennék marharint :-)))
Az különben a hadigazdaságból származó 5let és roppant egészségtelen - bármit akarnak az agyunkba vésni a vegyipari grünszernek...

(Különben meg ha a falra kerül, hogyan olvasnák??? :-)))

Állítólag a háború vége felé a "führer" (direkte írom kicsivel :-) kiadta a parancsot, hogy - mivel már mindennek híján voltak, és nagy sz@rban is - hogy próbáljanak meg a fekáliából (mű)vajat csinálni.
(Lásd: műgumi, műbenzin...)
A kémikusok nekiálltak és próbálkoztak. Három hónap múlva a főnök jött szemrevételezni az eredményeket. Kérdéseket tett föl...
- Mire jutottak? A színe?
- Hááát, azon nem sikerült változtatni.
- A szaga?
- Be kell valljuk: az is a régi.
- Érzékszervileg?
- Nincsen változás.
- Szóval semmi eredmény ? ? ?

- Izé... kenni már lehet!

maybach 2011.12.14. 11:17:17

Toma!
A rövid nyelű villát miért kellett beporcukrozni?
Anélkül meg se eszed?

2011.12.15. 08:19:30

Jó reggelt!
már csak két nap, és hétvége :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.15. 08:31:50

Jó reggelt! Ezt rutinosabb matematikusok úgy fejezik ki, hogy holnap már péntek!!! És ebben minden benne van:) A jövő hétről már nem is beszélve...
Mondjuk, egy enyhe infarktus is, nagy eséllyel.

2011.12.15. 10:30:49

én most próbáltam pozitívan hozzáállni, az infarktus nem az. a hétvége közelsége viszont igen!!! :)

maybach 2011.12.15. 10:56:24

Jó napot kívánok!

Nekem már ma péntek van.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.15. 10:57:04

@Jé: De milyen jól kipihenhetném hétvégén, takarítás közben! Így már pozitív?:)

2011.12.15. 11:34:11

@maybach: szerencséd, hogy messze vagy...! :)

@Nadine: ugye, hogy megy ez? ;)

maybach 2011.12.15. 12:06:31

Inkább az a szerencsém, hogy a tegnap estét túléltem.
Kezdek rájönni a böjt lényegére.
Nagyon finom, de piszok erős barackpálinkax2, isteni halészlé, harcsaszeletekkelx2,gesztenyés, mákos, túrós palacsinta sok, nagyon finom vörösbor (Bock). Gyengébb fizikummal rámehettem volna.

2011.12.15. 12:31:38

@maybach: WOOOOOW, nem semmi! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.12.15. 14:21:00

@maybach: Köszi!
Szóval reklámokban kell szerepelni és attól lefogy az ember. erre nem gondoltam :)

@Bombadil Toma: Sajnálom, igazán! Pláne a pitét! :))) A többit köszi!!!

@Mormogi Papa: Egyre kattant az agyunk - mínusz vicc :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.15. 14:34:02

@maybach: Na de milyen már előre enni csupa olyasmit, ami a karácsonyi menü része???? Agyoncsapnám a túszt, ha decemberben merne halászlevet enni azelőtt, hogy megfőzné a közös bográcsos (!) verziót...

2011.12.15. 15:27:06

@Nadine: és ha addigra megérkezik a hó? akkor a szoba közepén fogtok bográcsozni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.15. 15:46:04

@Jé: Kapaszkodj, akkor a gáztűzhelyen főzi meg:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2011.12.15. 16:14:57

@Nadine: Amint tudom, küldöm a listát, de mióta fent vagyok, csak kapkodom a fejem, jönnek a könyvvásárlók, az üzenetek, a meghívások könyvbemutatóra... - hehe, olyan, mintha panaszkodnék.
Szóval papíron már összeállítottam, már csak be kéne gépelnem :)

2011.12.15. 16:36:16

@Nadine: jééééééééééé, erre nem is gondoltam! milyen praktikus :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.15. 20:15:37

@fiam: Most értem haza a fodrásztól, egyből válaszoltam is.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.16. 08:49:54

Jó reggelt, az elalvó péntek-felelősök kedvéért szólok, hogy: PÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉNTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK!!!

2011.12.16. 08:52:58

jó reggelt!
PÉNTEK van! :)

2011.12.16. 09:30:33

@Nadine: nem aludtam el (sajnos), csak csattogott a korbács, ahogy az a rabszolgáknál szokás

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.16. 10:06:11

@Jé: Lelki-szellemi elalvásra gondoltam:) Különben is, aki New Yorkba ruccan ki csak úgy, annak bírnia kell egy kis korbácsot:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.16. 16:47:41

Egyetlen kifogás van erre a pénteki némaságra, ha nektek is úgy fáj a fejetek, mint az enyém. Halál a hidegfrontra!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.16. 17:45:29

Szép napot, szép aranyvasárnapot!
Mindenféle frontot szüntessenek meg, az a véleményem. Beleértve az Iszl... üdvfrontot is :-P
Továbbá jó péntek estét.
@fiam: Mostmár bevallhatod, hogy Te vagy Panasz Muki :-)

maybach 2011.12.16. 22:08:16

Jó estét kívánok!

Fejem fáj, bár most még elviselhető.
Pénzköltés kellős közepén vagyunk + bank is megviccelt.
Ha jövőre nem jön tényleg nagy felmelegedés, lehet befagy a s...m.
De halat azért is kell enni, hogy az évi átlag meglegyen, meg kell a kontraszt is.
Idén sok-sok éves szokástól éltérően nem rendelünk, hanem én
főzöm.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.16. 23:35:55

@maybach: Jé... Rendelni szoktátok a halucit? Nahát...

Zuzuka 2011.12.17. 12:41:19

szép napot mindenkinek!
én ezt a remek almás sütit ki fogom próbálni a jövő héten, de örülök, hogy nem kell annyi zsírt talicskával hazatolnom:)

haluci természetesen! halászlé, rántott hal - hzizi féle recept szerint.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.17. 12:49:13

@Zuzuka: Szép jó napot ! Örülök, hogy "látlak" :-)
Persze mindenki másnak is szép napot !

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.17. 12:51:59

@maybach: Fájfejésben enyhülést !

Morcos vagyok: pénteken még azt ígérték, vasárnap számíthatunk napsütésre. Ma reggel meg aszonták hogy nem is... Az időjárás le van... minősítve!

A banknak meg sztem nem a viccelődés a dolga - jó lenne, ha egyszer ezt tudomásul vennék.

2011.12.17. 13:01:34

sziasztok!
én most nagy merészen belevetem magam a karácsonyi forgatagba. ha nem jönnék vissza, akkor megsirattok?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.17. 13:55:54

@Jé: Jó sürgés-forgást ! Siratni viszont inkább nem szeretnénk :-P
Itthon alapozódik a karácsonyi mézes sütemény :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.17. 15:55:57

Sziasztok!

Végre szereztem roppant furmányos módon belsőséget a halászlébe, a Tússzal madarat lehet majd fogatni:))) És vettem egy újabb halom karácsonyfadíszt, de ma mégis roppantul visszafogtam magam, mert nem hoztam haza kenyér helyett orchideát.
Most viszont olyan fáradt vagyok, hogy az elmondhatatlan:)

@Jé: Feltétlenül:)

2011.12.19. 10:17:54

Sziasztok!

Köszönöm, örülök, hogy számíthatok rátok. Viszont előkerültem, így nem kell siratóasszonykórust alakítani....

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.19. 10:51:51

@Jé: Ennek feltétlenül örülök ! Szépen is néztem volna ki... :-)))

2011.12.19. 13:41:50

azt azért nem mondanám, hogy nyomtalanul múlt el: szombaton az aréna centerben épp élő koncert volt. mikor odaértem, egy SP nevű (?) nagyszerűség azt énekelte, hogy sírni tudnék.... teljesen szívemből szólt :)

maybach 2011.12.19. 13:47:18

Jó napot kívánok!
Pocsék időnk van.
Vásárlások kipipálva.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.19. 18:32:42

@Jé: Azért most dobtam egy hátast, hogy Te SP-re jársz....:DDD

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.19. 20:08:28

teljesen behavazódtam. mázli örül a nagy hónak én kevésbé. házi őrizetbe kerültem...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.19. 20:13:11

@Bombadil Toma: Ha meghívsz néhány barátot, majd csak "beássák" magukat hozzád :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.19. 20:50:31

Ahoigy elnézem, itt legfeljebb "fagy BQ Party" várható :-)

2011.12.19. 21:17:55

Toma, ide ne merészeld küldeni a havat, mert... agyoncsaplak! lécci.... :(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.19. 22:34:30

Azonnal dicsérje meg valaki a vadiúj fejlécemet, hogy lássam, néha jártok nálam...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.19. 22:59:01

@Bombadil Toma: Tyű, ez igazi tél, igazi hó... Nagyon szép:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.12.20. 00:38:02

@Nadine: szépnek szép, csak amit látsz "hómezőt", az mögött van a hólapátom és a tűzifa is:)) holnap fel kell hívnom a szomszédomat, hogy jöjjön át csináljon nekem egy utat a terasztól...:)

ja, és nagyon szép az új fejléced!:D
pont tegnap irányítottam valakit a blogodra, mert tetszett neki az óra a falamon:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.20. 08:23:30

@Bombadil Toma: Ez ismerős, mármint a hó alá, távol eltemetett lapát kérdése:)

Köszönöm szépen, kedves vagy. Az a baj, hogy mostanában annyit dolgozom (mármint a "másik" állásomban), hogy csak igazán türelmeseknek tudok készíteni bármit is. Amiket tegnap feltettem kb. 2 hónapig készültek, korábban 2 hét alatt megcsináltam ennyit... Így meg minden hétvégém ráment, de ebből persze, nem látszik semmi.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.20. 08:26:56

Szép napot, segítőkész szomszédot !

@Nadine: Az angol falu kellemes látvány :-)

Csak... hová lett az alvómóki?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.20. 08:46:10

@Mormogi Papa: Alvó mókus kirakására már nem volt időm, iszonyat mennyiségű hasonló közül kell minden évben kibogarászni... De ami késik, nem múlik:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.12.20. 08:48:51

Rendben, ráér aludni Szilveszter után :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2011.12.20. 09:31:19

Az okosak közül megmondhatná valaki, miért nem látszik Mormogi vadiúj posztja a friss kommentek között, holott már mindketten hozzá is szóltunk...
süti beállítások módosítása