Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Kerti sütögetés – „Gyrosféleség”

2008.05.05. 05:45 Bombadil Toma

 
 
Eljött a kerti sütések ideje. Ilyenkor az emberfia kimegy a kertbe, tüzet gyújt, és mindenféle halott állatokat süt-főz rajta, amit később vendégei társaságában elfogyaszt.
Jó idő és hosszú hétvége volt, így adta magát a dolog. Végre az újonnan barkácsolt sütőmet is kipróbálhattam. Teszteléshez a jó öreg gyrost vettem elő, azzal nem lehet hibázni, mert a fűszeres husikát és a tzatzikit mindenki szereti. Hozzám egyébként is közel állnak a görögös ízek, mert Pécs-uránvárosban, ahol a gyerekkoromat töltöttem, több mint ezerfős görög kolóniával éltünk együtt…
Most csirkecombot sütöttem, de ezt a kaját más húsból is el lehet készíteni, pl. sertéstarjából.
 
 
Hozzávalók (4 személyre):
 
·        12 db csirke-felsőcomb
·       gyros-fűszerkeverék
·        8 db piadinakenyér
·        olívaolaj
·        4 db paradicsom
·        2 db lilahagyma
·        citrom
·        tzatziki (receptet lásd lejjebb)
 
 
Előkészületek:
 
A sütés előtti nap a combokat kicsontozom (a csontokból alaplevet főzök), és pár metszéssel „megnyitom” a húst, hogy nagyjából mindenhol egyforma vastagságú szeletet kapjak.
Megszórom mindkét oldalát a gyros-fűszerkeverékkel, meglocsolom egy kevés olajjal meg pár csepp citromlével, és egymásra rétegezve, egy tálba teszem a szeleteket. Letakarom és a hűtőbe teszem éjszakára.
A sütés napján elkészítem a piadinákat és a tzatzikit (lásd lejjebb). A paradicsomokat és a hagymát vékonyan felszeletelem.
 
Elkészítés:
 
Begyújtom a kerti sütőt, és felforrósítom a boronatárcsa-sütőmet. Elkezdem adagonként kisütni a húst. Három szeletet a forró tárcsára helyezek, bőrével lefelé, szorosan egymás mellé. Egy téglát – előtte gondosan alufóliába tekertem – teszek a szeletekre, hogy súlyával lenyomja a húsokat. Pár percig pirítom, leveszem a téglát, megfordítom a hússzeleteket, és visszateszem a téglát, majd ezt az oldalt is pirítom egy-két percig. Amikor ropogós kéreg sült a húsra, de a belseje még szaftos, tetszés szerinti vastagságú csíkokra szeletelem, és félreteszem.
Amikor az összes húst megsütöttem és felcsíkoztam, az egészet visszaborítom a forró tárcsára, megsózom, és hirtelen átpirítom az egészet, hogy mindenhol pörzs süljön rá. Vigyázok, nehogy kiszáradjon a hús, belül maradjon omlós és csak kívül legyen ropogós.
 
Tálalás:
 
Fogok egy piadinát (lepénykenyér), az egyik felét megpakolom a fűszeres sülthús-csíkokkal, teszek rá paradicsomszeleteket, sózott lilahagymát, ráhalmozok egy rendes adag tzatzikit, ráhajtom a kenyér másik felét, és befalom.
Paradicsom és hagyma helyett/mellett mást is tehetünk bele. Bármilyen saláta vagy akár feta sajt is mehet a gyrosba. Csak egyéni ízlésünk szabhat határt annak, mit teszünk bele.
Én maradok a fenti felállásnál, az úgymond „hagyományos” gyrosnál.
Az ízeket most nem ecsetelném, mindenki tudja, mire számíthat egy ilyen ételnél. Sok rosszra nem:)
Mivel ez jócskán fűszeres étel, nem igazán tudnék bort ajánlani hozzá. Talán egy fröccs vagy egy jó pohár sör illik hozzá. Én egy kancsó, fűszeres teát készítettem ki jégbe hűtve az asztalra.
 
 
 
Tzatziki
 
A tzatzikit szerintem mindenki szereti. Ennek megfelelően, legtöbbünknek meg is van a „tuti tzatzikireceptje”. Én is kipróbáltam az évek során sokféle variációt, mire eljutottam (vagy inkább visszajutottam) ahhoz, amit a mai napig is használok. Autentikus recept ugyan nem létezik, de azért vannak biztos elemek benne, úgymint a joghurt, az uborka, a fokhagyma és az olívaolaj négyese, ami az alapját képezi minden „igazi” görög tzatzikinak. Ezeken kívül sok mindent lehet bele tenni, bár nem nagyon érdemes. Én még friss mentát is teszek bele, ahogyan egy görög barátomtól ellestem. De kóstoltam már kaporral, oregánóval vagy citromlével stb.
 
Viszont vannak „tévhitek”, amiket szeretnék eloszlatni. A tzatziki nem egy híg, folyós mártás/szósz, mint amit a sarki büfében a gyrosra öntenek, hanem egy sűrű, masszív saláta, ami akár egy halomban megáll a tányér közepén, köszönhetően a „glett sűrűségű” görög joghurtnak (delikátüzletekben kapható) és a jól lecsöpögtetett/kinyomkodott uborkának.
 
 
Hozzávalók:
 
·        4 dl görög joghurt (vagy 3x2 dl natúr joghurt)
·        1 nagyobb kígyóuborka (kb. 60 dkg)
·        2 gerezd fokhagyma
·        1 csokor friss menta
·        extraszűz olívaolaj (Kalamata)
·        só, bors
 
 
Előkészületek:
 
A jó tzatziki elkészítéséhez nélkülözhetetlen a sűrű, krémes, görög joghurt. Ha nem tudunk beszerezni ilyet, akkor trükközni kell:
A felhasználás előtti napon, egy nagyobb gézkendőbe öntöm a sima natúr joghurtot. Összefogom a tetején a gézt, mint egy batyut, megkötözöm, és egy szűrőbe teszem, amit egy edénybe helyezek, és északára a hűtőben hagyom, hogy a felesleges folyadék kicsöpögjön belőle (később, ha kell, csavarok párat a batyun, hogy még több levet facsarjak ki belőle és kellően sűrű legyen). Másnapra van egy adag remek „görög” joghurtom.
A tzatziki összeállítása előtt egy órával, az uborkát meghámozom, hosszában kettévágom, és egy kiskanál segítségével, kikaparom a középén lévő magos, lágy részt. Az uborkát a reszelő nagyobb lyukán lereszelem, megsózom, és egy szűrőbe téve hagyom lecsöpögni.
 
Elkészítés:
 
Egy tálba teszem a joghurtot, az alaposan kinyomkodott uborkát, az apróra vágott mentaleveleket, a felaprított fokhagymát, fél deci olívaolajat, és alaposan elkeverem az egészet. Ha szükséges, még sózom, frissen őrölt borssal szórom meg. a tetejét még egyszer meglocsolom olívaolajjal, lefedem és minimum egy órára a hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek.
 
Tippek, trükkök:
 
A kész tzatziki egy hétig is eláll a hűtőszekrényben, ha jól lefedve tároljuk (csatos üveg vagy tupper).
A tzatzikit salátaként, köretként is tálalhatjuk sült húsokhoz, szendvicsekhez. De önmagában fogyasztva, pirítóssal vagy grissinivel is nagyon finom. Kerti grillpartik nélkülözhetetlen fogása.
Igazi nyári, frissítő saláta a tzatziki. A hűvös, krémes joghurt, a friss, üde uborka-menta kettős, a fokhagyma aromája és a „gyümölcsös” Kalamata olívaolaj íze, mindig képes felidézni a régvolt görögországi nyaralásokat és a jóféle tavernákat… 
 

169 komment

Címkék: csirke saláta gasztro recept toma kerti sütés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:00:20

Nagyon tetszik a templomos akvarell..
Szeretem ezeket a dombokon álló kis templomokat, és képtelen vagyok megfogni őket:(
Ha rajzolok, még csakcsak, de ha festenék, annyira keresem a lényeget, hogy épp a tökfölösleges részletekben veszek el, és elcseszem a perspektívát..
És nagyon-nagyon sajnálom, hogy nem tanultam akvarellt festeni.
Szerintem orbitális hülyeség, hogy mindenki csak a maga eszközét tanulja behatóbban, én garfikusként festéket gyakorlatilag nem is látok:(
magamtól meg nem megy:(

tistedur 2008.05.05. 21:01:27

nyuszó!
legyünk őszinték:ha lefogysz,akkor is veszel új nyári ruhákat :P

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:04:30

hátigen, de akkoris na, muszáj:D
s nem mindegy hogy tudok pár szerelmetes darabra koncentrálni, vagy minden kell..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.05. 21:06:45

nyuszómuszó
sosem késő elkezdeni:)) az akvarellnek egy titka van, nem szabad görcsölni. lazán, ahogy balülről jön. ha nem sikerül, kuka, és lehet újra kezdeni míg jó nem lesz... :))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:08:44

Olyan rossz, hogy újabban mellőzi a viasat a kedvenc helyzsínelőimet, és helyettük azt az idegesítő cukrosbácsisat nyomják:S

De nem baj, ma, ha egy óra késéssel is, de az enyémek is lesznek..
Vidító kilátások:S

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:12:32

Nem tudom, Toma..
Az a baj, hogy valahogy az ösztönösséghez meg túl sok hülyeséget vertek a fejembe.
Rögtön látom, ha valami nem jó, ránézek, és tudom, hol lesz nehéz, technikailag.
ugyanakkor tényleg már a legelején az alapoknál elrontom, és nem haladok.
Ceruzával, tollal igen, festékkel nem.
Az akvarell külön mutatvány, azzal mégúgysem.
Megcsinálom, persze, de tudom, hogy vacak, de majd egyszer, ha sok pénzem, meg időm lesz, veszek vaakitől órákat, és akkor majd a technikára figyelek, és nem stresszelem túl, asszem úgy menni fog..

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:13:42

De a könnyedséget irigylem, olyan nekem sose lesz:)
tényleg, szerencsés vagy:)

tistedur 2008.05.05. 21:14:14

további jó festészeti mégbeszélést :)
én most balra el..szép álmokat nektek :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.05. 21:17:44

Jóéjt, bocs, a nyavajgásért, eléggé fájó pont.. hát igaziból nem szakmailag, hanem amúgy.. szakmailag max dühítene..:)

ne üldöződj el:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.05. 21:32:43

én csípem horatio-t olyan cool, ahogyan a napszemcsijét leveszi, és mond egy baromi nagy közhelyet:DDD de most NCIS-t nézek.

óó a művészeti iskolák csak rontanak szegény tehetséges fiatalokon. a legjobb amit tehetnek, hogy azonnal elfelejtenek mindent ahogy végetért a suli. a mesterek teljesen eltorzítják őket. a saját klonjaikat gyártják, kiölnek minden könnyedséget kezdeményezőkézséget szegényekből.
sokszór találkozom a jelenséggel, mikor be-be tévednek a galérába.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.05. 22:06:30

Holnap beszámolok, most hulla vagyok. Jó éjt!

spájdernecc 2008.05.06. 05:20:59

Jó reggelt!
vödörkávét!
meg/felvilágosodást!

Benikuty 2008.05.06. 06:06:40

Napos reggelt!
Nálunk lassan annyi az eső, hogy kirohadnak a virágok:(

Benikuty 2008.05.06. 06:12:12

Toma, látom olvasgattál:)) Most már két blogon aprítják a pasast:D Lehet, pont ezt akarta?

spájdernecc 2008.05.06. 07:13:06

semmi gond Beni, lassan jöhet a "félreértett/meg nem értett zseni" attitűd :)

tistedur 2008.05.06. 07:41:24

jó reggelt,jó kávézást :)
napfényt és meleget!!!

maybach 2008.05.06. 07:57:41

Jó reggelt kívánok!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.05.06. 08:07:56

Jót! Regggelt! Kávét!
:-)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.06. 08:08:49

Jóreggelt:)

Hát, nemtom, így is van, valahogy Toma, legalábbis, egyrészt ideges vagyok, másrészt bizonyos szempontból én tényleg határozottan azt érzem, hogy mielőtt felvettek, jobb voltam.. node evvan..

Megyek, iszom kávét, reggel úgy felidegesítettem magam a páromon, hogy mindjárt felrobbanok..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 08:30:44

Jó reggelt! Kevés esőt, mert mennem kell Pestre.

1. Mályvatea szinte minden patikában, drogériában kapható, kb. 750-850 Ft. Kétféle kapható, az egyikben filterenként van csomagolva a tea, a másikban egy nagy zacsi tartalmazza a 20 filtert. Utóbbit javaslom, mert én már többször is úgy jártam, hogy 2-5 alutasak nem tartalmazott filtert:( Ez hivatalosan salaktalanító teakeverék, garantáltan levisz pár kilót az emberről, de csak annak ajánlom, akinek nem okoz problémát, ha az első héten kb. hajnal 3-tól délelőtt 12-ig rohangálnia kell. Magyarul ne indulj munkába reggel 8-kor, mert kellemetlen pillanataid lesznek.

2. Autósiskola több szempontból is érdekes volt. Egyrészt kevesen voltunk, de mialatt gyülekeztünk több telefon is érkezett, hogy mikor indul a tanfolyam, úgyhogy gondolom, ez volt az oka annak, hogy az amúgy három és fél órás oktatási időt az oktató kb. két órára kurtította, és főleg sztorizgatással töltötte, mondván, még bekapcsolódhatnak a következő órán páran. Ezt elég idegesítőnek találtam, épp elég drága egy jogosítvány megszerzése ahhoz, hogy ne a "későket" várjuk. Akik vagy lesznek, vagy nem.
Másrészt, ami technikai eszköz tönkre tudott menni óra közben, az megtette. Az oktató-CD, a projektor, a számítógép... És ez az egyik legjobb suli Érden.
Hát nagyon kíváncsi leszek az eredményességére, mindenesetre én mától KRESZ-könyvvel kelek és fekszem:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.06. 08:44:22

Hhe, a tudomány megbízhatatlan vívmányai:P

Mikor én csináltam, nem volt még csak egy db bábú, amin megmutatták a lélegeztetést elsősegélyen, de mi nem kaptuk meg, mert le volt szakadva a feje..
Kresznél rajzoltak táblára..
Ha jól tudom, most már a vizsga is számítógépen történik, igaz?
Hogy hová fejlődik ez a világ :P
és én kifejezetten mai csirke agyok:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 08:50:24

Igen, számítógépes vizsga lesz. Ennek speciel kifejezetten örülök. És vettem oktató-gyakorló CD-t is.

maybach 2008.05.06. 09:03:17

Azért az mégse igazság, hogy én még nem kaptam felfújható babát. Pedig vártam. Az se vígasztal, hogy ma már kaphatnék diszkrét csomagküldő szolgáltatással. Nem olyan már.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 09:27:10

Stréber...? Beszari:)
Na mentem, szép napot mindenkinek!

cyan 2008.05.06. 10:23:51

reggelit!
én a tesztkönyvet oldottam meg 3× csont nélkül átmentem :))

maybach 2008.05.06. 10:31:25

Én csak egyszer mentem át. Egyszer meg nem, de akkor nem én vezettem, hanem az alteregóm. Csak nem tudtam bizonyítani.

muskotály küvé 2008.05.06. 11:24:04

Sziasztok,

Nálunk 22,5 mm eső esett tegnap...
Már nagyon kellett.

beni, megnéztem az étteremkritika blogot, a tulaja szerintem ritka nagy f..szkalap lehet. Legalábbis az írás olyan színvonalú, hogy én oda nem írtam kommentet. Tamáséknak tényleg elég furcsa stílusuk van, de nem lehet elvitatni, hogy ők csapták bele a kanalat a lecsóba. Az étteremkalauzt és a Csalogányt sem ismerem (a csatornázás végéig valszeg nem is fogom :) ), de egy másik kedvencükben, a Gold Bisztróban az általam ismert legjobb kaját főzik. Pl. a héten olyan krémest adnak menüben 150-ért, ami az űberdrága Lukácsot is űbereli...

maybach 2008.05.06. 13:03:18

" Móricka áll az óvoda udvaron és a karbantartó bácsira mutogat, aki a földön fekszik:
- Úgy kellett, úgy kellett!
Odajön az óvónéni:
- Móricka, nem szégyelled magad? A bácsi leesett, te meg kigúnyolod?
- Igen, mert csúnyát mondott rám.
- Mit modott?
- Azt, hogy "Ne rázd a létrát te kis szarházi!" "

Benikuty 2008.05.06. 14:49:58

Nálunk nagyon hideg volt az eső, Beni ki sem ment, amíg esett.
Említett barom, miután kutya nem kíváncsi rá, szétszórja magát, mint aranyhaj. Növelendő a látogatottságot.
A Tamásék stílusa több mint érdekes, és túl sokat foglalkoznak elérhetetlen drága helyekkel, sztárszakácsokkal. Szerintem nem jó irányba mennek, de érdemeik múlhatatlanok. Olvastam valahol, hogy miért kell a puliszkát nálunk polentának hívni? Túlzás az olaszok majmolása, aztán ki tudja mi fán terem a görhe? Vagy a savanyú vetrece?
Ezért is kussolok időnként itt, meg még azt gondolnátok, a Zylahi ügynöke vagyok:)

spájdernecc 2008.05.06. 14:57:16

á, dehogy !
mi tudjuk, hogy Font-bérencnek tetszil lenni :))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.06. 15:31:42

nah, hazajötem:)
sziasztok:)

fokhagymásparadicsomosparmezánostészta:)

muskotály küvé 2008.05.06. 16:04:39

Szerintem abból nem lesz baj, hogy Tamásék többnyire egy az egyben külföldi példákat mutatnak, mert (pl. a Gold Bisztróból kiindulva), ha egy szakács "követni akarja őket", végig azon agyal, hogy lehetne a magyar ízlésekkel-szokásokkal összehozni a dolgokat. De nekem is sokszor hiányérzetem van, a nem tudommilyen francia szilva mellől nekem hiányzik a beregi ártéri szilva (és a belőle készült lekvár), a gönci nyiroktalajon termett kajszibarack, meg hasonlók. (És valóban, miben különbözik a polenta a puliszkától?)
Viszont ha egy szakács nálunk is fejébe venné, hogy a mo-i állapotokra legyintés és kényelmesebb bécsi bevásárlás helyett a hazai termelőknél indítana be egy fejlődési folyamatot, az tényleg sztár lehetne...

muskotály küvé 2008.05.06. 16:07:10

beni,
egyébként ma jártam Valkón, ahol belebotlottam egy tejesboltba: házi friss tej, -termék, tehén-, birka- és kecsketejből... Majd elmesélem, milyen volt.
Ráadásul tej (teljes tej, 3,6-os), zacskóban is 180 Ft/l. Állítólag saját állataik vannak. Ilyenkor mindig optimista leszek...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.06. 16:11:25

Kaszásdülőn volt egy tejbolt..
Nagyon szuper jó kis oltocska volt, aranyos néni, meg bács csinálták, volt minden, de minden, friss és olcsó is..
Volt, hogy olcsóbb, mint a szar bolti..
Egy naaagy lakótelepen, mellette sok más naaagy lakótelep, én s a hárommal odébblévőről jrtam, mondjuk útbaesett..

Vegetálgattak majdnem két évig, de ráment mindenük, tönkrement a kis bolt, meg az öreg házaspár is:(

Olyan nagyon szomorú.. semmit nem használt, hogy én mindent ott vettem, hogy mindenkit oda küldtem, mert nicns semmi igényesség, vagy tudatosság az átlagemberben..

Azóta maradt megint a vacak átverős tehenetnemátott termék..

muskotály küvé 2008.05.06. 16:53:36

Rokonomék laknak kis faluban, ahol a rencerváltás után pár évvel történt: tudni kell, hogy a faluban sokan tartottak tehenet, a tejet olcsón leadták, a falu többi fele pedig jó drágán vette a zacskósat. Egyszer megjelent egy vállalkozó, és egy gyűlésen felajánlotta, hogy telepítene tejautomatát, így a termelők több pénzt kapnának, a vásárlók meg olcsóbban jutnának friss tejhez.
Természetesen nem lett a dologból semmi, mert a vásárlóknak nem tetszett, hogy a termelők még jobban gazdagodnának, meg a vállalkozó is rajtuk akar keresni, meg különben is, a zacskós tej sokkal kényelmesebb.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 17:03:45

Jó nagyot kívánok! Itt egy nagyon masszív gyalogos, aki már ma úgy próbált közlekedni, hogy figyelte a közlekedési táblákat. Majdnem el is esett a nagy figyelésben.

spájdernecc 2008.05.06. 17:23:12

nem voltál elég defenzív :))

Benikuty 2008.05.06. 17:44:42

Nézz a lábad elé:))Nem tanított anyukád?:)
Küvé, Olgi szomszédja 100 pézé adja a teljes tejet. Vettem, másnapra 1/3 volt tejszin volt a tetején, hagytam a palackban megaludni. Összerázom, aztán iszom. Csodálatos:) A tehénke magyar tarka.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 17:48:16

Beni, a táblák nem a földön vannak...:)

Benikuty 2008.05.06. 17:58:00

...aha, de amibe hasra esel, azok a cuccok igen:) Bár, ha alacsonyan repkedsz...:) Nálad sosem tudni:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.06. 18:07:45

Nem megy minden egyszerre. Ma a légi olvasnivalókkal foglalkoztam. Beosztom.

muskotály küvé 2008.05.06. 18:30:14

beni
Kár, hogy olyan messze lakik...
Én ide Valkóra kénytelen leszek eljárni, mert a legkisebb gyerkőcnek kecsketej kell.

cyan 2008.05.06. 20:16:37

első napot megírtam, kinek küldjem?

cyan 2008.05.06. 20:31:09

Tomának küldtem, majd elbíbelődik vele. remélem nem ájul el a sok képtől :D

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.05.06. 21:52:57

Mi is kecsketejeztünk egy ideig, míg tesóm durván tejérzékeny volt, hálistennek már kinőtte..

Az nem egyszerű.. vagyis én elé érzékeny voltam az ízére, frankón meg tudtam mondani hatórás intervallumokban, hogy mikor fejték le..

Én olyan fél, max egy napig voltam hajlandó fogyasztani, az annál régebbit a palacsintából is kiéreztem, annyira rossz -szerintem- íze lett..

Pont olyan volt, mint amilyen egy nagyonelhanyagolt kecskeólnak a szaga, sok bakkecskével, evvan:P

Tök fura ez a szag-íz páros..
Ennyire durván intenzíven semmiben nem éreztem, de nagyon távolról sem közelítette meg semmi..

cyan 2008.05.07. 07:38:24

reggelit!
ühüm, kávét! _bólogat_

tistedur 2008.05.07. 07:45:39

jó reggelt,jó kávézást :)
napfényt és meleget!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 07:57:03

Jó reggelt! Reggel már van, kávét!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.05.07. 08:00:50

Jó sokat! Hogy miből azt mindenki maga válassza meg :-))

muskotály küvé 2008.05.07. 08:02:43

Sziasztok!
Munka előtt egy óra fűnyírás és egyebek, úgyhogy nem kell kávé...

tistedur 2008.05.07. 08:11:27

kávé mindig kell :P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 08:16:55

Küvé, nálatok nem csutakos-harmatos ilyenkor a fű?

maybach 2008.05.07. 08:40:15

Jó reggelt kívánok!
Permetezni is jó korán reggel.
Kb. 10 óráig készülődni meg reggelizni kell, mert minden vizes.

maybach 2008.05.07. 09:00:55

Slowhand. Még ez is stimmel.

maybach 2008.05.07. 12:03:35

Csak erős idegzetűeknek: ma este 10-kor el classico.
Kevésbé fanoknak Real Madrid vs. Barcelona.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 12:24:06

Maybach, addigra erősen fogom nézni a szemhéjamat belülről. Szerintem.

maybach 2008.05.07. 12:32:55

Hát, áldozatok nélkül nem megy.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 12:38:50

Na, felraktam Svati vadonatúj tálcáját és az elmúlt hetek néhány termését a blogra, csak azért szólok, hogy Spájdi ne tituláljon lógósnak. Most pedig megyek tanulni.

muskotály küvé 2008.05.07. 12:57:45

Sziasztok,
Nem szokott nagyon vizes lenni. Egyébként fűnyírás halasztódik, az ajándékba kapott, a kértnél kissé többlótrágyát talicskáztam be az utcáról. (Ajándék lótrágyának ne nézd a mennyiségét.)

Benikuty 2008.05.07. 13:14:17

Miért is kell a fiadnak kecsketej, Küvé?
Meg mintha azt hallottam, hogy a lócitrom nem jó trágya. Lehet, rosszul emlékszem?
buvosszakacs.blog.hu/2008/05/06/charta_talalkozo

Benikuty 2008.05.07. 14:06:05

Mellik a Svati tálcája? Az olívás ott elől?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.05.07. 14:17:35

Szervusztok!

Gyros+tzatziki finomnak tűnik!
Nadine dobozkái szépek, Toma akvarelljei megunhatatlanok. Ajándékba elfogadnám ezeket ÉS azokat is!
Beni trágyaszakértelme überelhetetlen! :))) Ajándékot ez esetben nem kérek!

spájdernecc 2008.05.07. 15:31:32

A lótrágya a csiperketermesztés sarkköve :)
de talajerőpótlásra is megfelel

tistedur 2008.05.07. 16:24:42

nem lehet mindennap hétvége :P

Benikuty 2008.05.07. 16:40:53

Na, ma még a lószar ügyet is buktam:(

spájdernecc 2008.05.07. 16:54:23

ez egy ilyen nap Beni :)
nyissunk ki egy rajnait!

Benikuty 2008.05.07. 17:40:05

Spájdi, én Varga Árpád rozét kortyolok. Ha már megvettem... Azé egészségedre!

Benikuty 2008.05.07. 18:11:29

Ma, ökör iszik magában:)

Benikuty 2008.05.07. 18:26:22

Akarom mondani, na!
Punnyad mindenki, tessék egy kis sokkoló:))
velvet.hu/szex/maszti080406/

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 20:27:13

A hulla hazatért. Stop. Ma már rendes tanítás volt. Stop. Úgy botorkáltam haza. Stop.

tistedur 2008.05.07. 20:37:35

Nadine!
nem irigyellek :)

Benikuty 2008.05.07. 20:48:44

Nahát Tist, gondolod kedvenc Nadine blog cicánkat tettlegelték?
Dolgozik a karrierjén:)) Szorítok fokozottan hozzá, meg gondolok, gondolok. Malacka. Mint.
Nadine, melyik a Svati tálcája, ha méltatnál némi szóra, hidalnék mint az épülő csoda. Duna felett:))

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.07. 21:06:33

Itt vagyok, ragyogok, leégett a vállam meg a nózim.
Toma, gyros... a billentyűzetnek annyi:)))

tistedur 2008.05.07. 21:12:15

hja kérem,aki ráér napozgatni :)

Benikuty 2008.05.07. 21:31:07

Maradok malacbarna:)
Amadea, belecsorgott a tzadziki?
Na, ez a válaszok nélküli kérdések napja:)
Jó éjt, ma sem én tépem le a vasrácsot!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 21:31:48

Benikuty, a Friss ropogós könyvtárban az első. Olívaágak vannak rajta.

Nem mondom, hogy az első 45 perc után nem éreztem erős késztetést, hogy hirtelen kirohanjak és úgy elszaladjak, mintha sosem jártam volna ott. Aztán a második 45 perc után ez fokozódott. A végére már csak üveges szemmel bámultam, és nagyon erősen koncentráltam, hogy ne mondjam az oktatónak, "hagyjál már békén!"...

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.07. 21:42:03

Tist, k*rvára nem értem rá, de leszartam, az az igazság:)
Beni, nem, tudod, nem hoztam a gép elé a partedlimet és hát...:D Bocsi, vacsizni voltam. Aludj jól!

Benikuty 2008.05.07. 21:51:48

Alvás előtt leskelődöm kicsit, sunyi módon:)
Szép álmokat, csókokat ma kihagyom. Ahh...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 22:17:58

Nem tudom, nézi valaki az HBO-n a Slágermájerek c. sorozatot? Én ma megint annyit röhögtem rajta, hogy majdnem megfulladtam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 22:21:48

Na jól van, elvonulok felborulni. Vagy felvonulok elborulni. Jó éjt.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.05.07. 22:22:35

Nadine, mi nemsokára megválunk az HBO-tól, fájó, de annyira szar lett, hogy az már fáj. Mondja ezt egy HBO-n nevelkedett, az elsők között voltunk, akik beköttettük.
Én néha a Kockafejeket néztem, az is haláli:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.07. 22:25:59

Az a helyzet, Am, hogy én igazából nem az HBO miatt fizetek rá elő, hanem a Max Pack része miatt, mert abban vannak a Cinemax csatornák is... Viszont a sorozatokat nagyon szeretem az HBO-n. Nézem a Hármastársakat, a Slágermájereket és még biztosan mást is, csak állati fáradt vagyok, nem jut eszembe. Tényleg ledőlök, szép álmokat!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.05.07. 23:37:26

a slágermájerek jó:)))

amadea, legközelebb takard le valami fóliával a billentyűt:)))

betettem cyan posztját holnapra. barangolhatunk legyelben, krakkó felé:))

spájdernecc 2008.05.08. 05:09:32

Jó reggelt!
Sok kávét!
Zakopánét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.05.08. 08:30:54

Toma, Te vagy a világ legrendesebb embere. Én már úgy elúsztam az időbeosztásommal, hogy képtelen vagyok a Kifőzdével felrakás + posztírás témában foglalkozni. De ha lemegy a jogsi, jobb lesz a helyzet, ígérem!

muskotály küvé 2008.05.08. 15:51:26

beni,
bocs, nem vettem észre hogy írtál:
- a gyerkőcön gyakran vannak kiütések, állítólag tej miatt. most kezd leszokni a - hipoallergén - tápszerről (aminek így 3 évesen már pont ideje), viszont a tehéntejtől, joghurttól, túróruditól pettyedzik. állítólag a kecsketejet érdemes kipróbálni. (én kipróbáltam, a szaga nem vészes, de az ízétől tényleg látja az ember maga előtt a kecskét...)
- a lótrágyára azt szokták mondani, hogy nedvesebb és hűvösebb klímán jó használni, mert nálunk nagyon éget. szerintem a homokos talajt ez is nagyon jól javítja, ráadásul ingyen hoznak a lótartó környékbeliek... egy baja van: a tetű lovak csak friss füvet, meg zöldtakarmányt hajlandók megenni, a gyommagvak meg tudják ezt, és sértetlenül bújnak a ló fenekén, így a lótrágyázott területen iszonyú mennyiségű, pázsitszerű gyom nő ki...
süti beállítások módosítása