Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Sült mandulapuding

2009.05.05. 05:00 Bombadil Toma

 

 
Ha valami desszert, akkor nálam természetesen a „Szakácsok könyve”. Azon belül ez Shaun Hill, Michelin-csillagos mesterszakács receptje.
Nem vagyok nagy süteménykészítő, ezért használom ilyenkor ezt a könyvet, amiben még soha nem csalódtam.
Ennek pudingnak az elkészítése is pofonegyszerű, még a magamfajta „cukrász-analfabéta” is könnyedén elboldogul vele. Ahogy dolce vita is írta, a legbonyolultabb lépés benne a tojások szétválasztása.
A puding elnevezés ne tévesszen meg senkit, ez nem a nálunk megszokott „Dr. Oetker”-féle cucc, inkább egy tartalmas, kissé grízes piskótához hasonlatos, sült puding.
 
 
Hozzávalók:
 
·        25 dkg őrölt mandula
·        12 dkg vaj + a kenéshez egy kevés
·        2 ek. tejszín
·        fél citrom reszelt héja
·        6 ek. porcukor + a szóráshoz
·        2 tojás (lehetőleg bio- vagy szabadon tartott tyúk tojása)
·        +2 tojás sárgája
·        4-6 csepp keserűmandula-aroma
 
 
Elkészítés:
 
1. A sütőt előmelegítem 190 fokra (hőlégkeveréssel és hőmérővel ellenőrizve a pontos hőfokot).
2. A vajat felolvasztom, egy keverőtálba öntöm.
3. Hozzáadom sorban a többi hozzávalót: a mandulát,  a tejszínt, a citromhéjat és a cukrot.
4. Hozzákeverem a tojásokat és a tojássárgákat is, így kapok egy sűrű masszát.
5. Egy magasabb falú tűzálló tálat kivajazok, beleöntöm a masszát (akkora tálat válasszunk, hogy minimum 4 cm magasan legyen benne a massza). De készíthetjük adagonként, szufléformákban is.
6. Az előmelegített sütőben 35-40 percig sütöm, a sütő alsó polcán.
7. Mikor kész, kiveszem, majd amikor langyosra hűlt, megszórom a tetejét porcukorral.
 
 
Tálalás, tippek:
 
Ez a sült mandulapuding önmagában is remek desszert, de tálalhatjuk például vaníliafagylalttal, pár mentalevéllel díszítve.
Ne tévesszen meg senkit a mennyisége, mert egy nagyon laktató, kiadós sütemény. Négy személynek bőségesen elegendő a fenti mennyiség.
Érdemes kipróbálni: pompás, finom, kellemesen mandulás aromájú sütemény, ami tényleg faék egyszerűségű, bárki könnyedén elkészítheti.
Ehhez a desszerthez a Disznókő-féle 6 puttonyos tokaji aszút ajánlom…
 
Elkészítési idő: 45 perc
Költségek: összesen kb. 950 Ft
Bor: 8700 Ft (Tokaji Aszú, Disznókő ’97-es 6 puttonyos) - Vinotéka

215 komment

Címkék: gasztro recept desszert toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.05.05. 08:58:33

Jó reggelt!
nahát, nem létezik, hogy mindenki alszik...

egyébként a puding jól néz ki, biztos finom is.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 09:29:08

Akkor ha jól értem, ez egy olyan piskóta, amiben liszt helyett darált mandula a kötőanyag?

Az meg, toma, már boccs, hogy ne aggódjatok, elég emberes kaja, négy embernek tuti elég, bizisten..

Hát nem tudom, én látok egy tepsi süteményt, ami a mandula miatt gondolom gigaszuper laktató, és én egy sima süteményt sem négy embernek csinálok, hanem többnek.. Szerintem simán jó ez nyolcnak is, repetával.. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 10:56:38

Jó reggelt. Nyolckor már itthon sem voltam. De jó volt épségben hazaérni, mert ma nem voltam a csúcson, ami a koncentrálást illeti. Huh.

2009.05.05. 11:09:20

mert jönnek-mennek a frontok, és azok is besegítenek.

maybach 2009.05.05. 11:33:10

Jó napot, jó szurkolást!
Ma Arsenal vs. MU.
Csak szólok.
Toma!
Szerintem ez pudingnak határeset, de sütinek szuper lehet. Mandula nem ronthatja el, az biztos.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 11:46:51

@Jé: Szerencsére másokból az elnéző mosolygást hozta ki:)

2009.05.05. 11:53:55

@Nadine: addig jó, amíg nem üvöltenek lila fejjel, dagadó erekkel, és mutogatnak mindenféle ujjakkal...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 12:21:56

@Jé: Én nagyon kedvesen ügyetlenül tudok ám pislogni:)... amikor épp egy kanyarodó utcába tolatok nem az én sávomban, mert úgy sikerül:)

Halvány Görény 2009.05.05. 13:23:43

azt hiszem ezt a sütit zabálnám...
Toma, biztos rebok(sic!) melegítőben írtad a posztot, hogy Tokai aszút ajánlasz ;)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 13:35:44

@Halvány Görény: Bakker, ez az én saram... Ma annyira hajnalban mentem el itthonról, hogy nem értem rá korrektúrázni, most meg nem érek rá korrektúrázni. Eh.

2009.05.05. 13:46:03

Nadine, beleturkáljak?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 14:16:02

@Jé: Köszi.

Ma voltam a könyvelőmnél, és el vagyok kenődve, hogy mennyire nem jutok egyről a kettőre. Mire kitermelek valamit, addigra itt van a helyébe másik két nagy kiadás. Azt hittem, szeptemberre fellélegezhetek, de úgy fest, az év többi hónapjában majd arra keresek, hogy befizessem egész évre az autó utáni havi 7000-et adóként akkor is, ha csak kéthavonta tankolok összesen ötezerért. A hócipőm tele van azzal, hogy az ember csak a sarcokra dolgozik:(

2009.05.05. 14:44:00

az autóadót általában félévre szokták kivetni, miért kell neked egész évre befizetni?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 14:44:26

Szervusztok!

Toma, köszönöm szépen! :)

Zuzuka, elkezdődött!!!

2009.05.05. 14:49:38

apa, kezdődik...

bújnak ki a csibék? :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 14:52:28

@Jé: Sztem nem ugyanarról az adóról beszélünk. Ezt arra találták ki, hogy ha én mint vállalkozó "leköltségelek" vmennyi kilométert az adóbevalláskor, akkor ez bármilyen kevés is legyen, fizessek "cserébe" havi hétezer forintot. Ez idén lépett életbe. Na most, ha én havonta csak kétezer forintnyit közlekedem, és ennyit számolnék el, akkor is be kell fizetnem 7000-et. Ez nem súlyadó, hanem egy újfajta "remek" adónem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 15:14:11

@Jé: Igen! Két pipi már kibújt. Még nem fotogének, viszont a tesókat lekaptam :)
Nagyon izgatottak vagyunk.

@Nadine: Teljesen nem értem, de nem úgy néz ki, mint ami nagyon előnyös lenne Neked, vagy bárkinek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 15:20:10

@fiam: Ezt arra találták ki, hogy az emberek keveset trükközzenek a benzinköltséggel. Eddig útnyilvántartást kellett vezetni, és annak alapján lehetett csökkenteni az adót. Most eltörölték azt hogy nyilvántartást kell vezetni, viszont behoztak egy minimumadót, amit akkor is köteles vagy befizetni egy ilyen nokedli méretű autó után, ha csak három métert mész havonta. Mert ugyebár beírhatok én négymillió kilométert is, de nem olyan bonyolult az APEH-nek ellenőrizni egy kilométerórát, ha rászáll valakire. Magyarul hiába "spórolok" a közlekedéssel, nem tudok spórolni rajta.

A csirkéidnek örülök, csak most marha bosszús vagyok.

2009.05.05. 15:26:14

@Nadine: bakker, ez tényleg szívás... :( és ezt havonta kell befizetgetni vagy egyben az egész évet?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 15:43:40

@Jé: Sztem választható, de lényegében az adóbevalláshoz kötődik, akkor megy a költségelszámolás is. Tulajdonképpen tökmindegy, hogy most teszek félre havonta ennyit (nincs miből), vagy év végén próbálom meg egyben befizetni. Erre mondtam, hogy mire fellélegzek ebből a hülye kölcsönből, kezdhetek gyűjteni arra, hogy ezt befizessem, vele együtt a könyvelő egész évi munkáját, és akkor még nem adóztam. Hát nem horror?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 15:47:25

Értem én, hogy sokan járnak úgy luxusautóval, hogy papíron minimálbéres vállalkozók, de bakker, akinek össz-vissz egy tizenkét éves Suzukira futja, az valszeg nem ebbe a kategóriába tartozik, nem? És most lényegében egy kalap alá vettek mindenkit, csak köbcenti alapján differenciálnak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 15:54:51

Ja, és a könyvelő azt is mondta, hogy még örülhetek, mert van munkám. És igaza volt. Vannak vállalkozók, akik ugyanígy muszájból azok, és nincs melójuk. Viszont fizetni kell a járulékokat ugyanúgy. Nem is értem, hogy csinálhatják...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 16:09:33

Hogy nem fizetik a járulékokat..:)

2009.05.05. 16:10:12

utálom ezt a szólamot: örüljek, hogy van munkám. Persze örülök neki, de miért én szívom meg azt, hogy másnak meg nincs?!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 16:14:46

@nyuszómuszó: Tudom, nevetséges, de ez a megoldás eszembe sem jut. Hát ilyet lehet? Rajtam minden késedelmes befizetést azonnal kamatostul "behajtanak"... Akkor nekik csak gyűlik-gyűlik, aztán egyszer csak eladják a fejük fölül a házat, vagy mi?

@Jé: Jól mondod. Egyszerűen szétmelózom az agyamat, de hiába van látszólag többletbevétel, mégsincs, mert minden befizetnivaló párhuzamban emelkedik vele.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 16:28:15

@Jé: Ez a gond. Hogy mindenki azt akarja, hogy másnak is olyan rossz legyen, mint neki. Én azon búslakodom, hogy nekem nincs munkahelyem, nem azon, hogy másnak miért van. Akinek meg van, nem értem, miért is kéne lelkifurdalása legyen. Nem az a cél, hogy annak se legyen, akinek van.
Azt meg pláne nem értem, hogy miért kell azokat szabályosan ütni-vágni, akik saját maguk gondoskodnak az eltartásukról. Olyan nincs, hogy ne legyenek fekete bárányok, de emiatt az egész nyájat büntetni...
Még azt is el tudnám képzelni, hogy jóval - vagy csak kicsit, de akkor is - kevesebb lenne a "munkanélküli" azaz munkahely nélküli, ha mondjuk vállalkozóként a Jóskapista elmenne füvet nyírni a Mári tántihoz vagy fát aprítani a Boris nénihez stb. Ők kicsi pénzt tudnak fizetni, mégis valamit, a Jóskapista kicsit adózik, mégis valamit és mindenki nyugodtan hajtja álomra a fejét.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 16:29:42

Valahogy az élethez kéne szabni a törvényeket és nem az életet a törvényekhez.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 16:33:07

@fiam: Csak ilyen nincs. Hogy kicsit adózik. Eleve a csalást feltételezik, és nagyon magasak az adók.

Pont ezen filóztam: nekem alig van leköltségelhető tételem. Most összevontam a kábeltévé-telefon-internet előfizetésemet, hogy olcsóbb legyen a havidíj. Olcsóbb is lett, így viszont az, amit a net miatt eddig le tudtam költségelni, most a negyedére esett vissza. Én meg cseberből vederbe.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 16:34:33

Nem, nem csinálnak ilyet.. Egy idő után jellemzően nem is nő a hátralékod, örülnek, ha pár évenként beraksz mondjuk félévi járulékot, és akkor ki vagy pipálva..

Meg ez a behajtás dolog sem olyan egyszerű..
Inkasszót rakhatnak a céges bankszámládra, de ha pl van mndjuk két céges bankszámlád, akkor mindig azt használod, amelyiken nincs. Pár hónap alatt átrakják rá, akkor megint mész az elsőhöz.

Meg ilyenek..

A hogy lehet költséghatékonyan vállalkozást vezetni a törvények mindennemű kijátszásával külön tárgy az egyetemen..:P Igaziból több tárgy is erre épül..:P

Van egy fazon, aki a horn kormány alatt volt a miniszterelnöki hivatalban államtitkár, most nálunk óraadó többek között, annak pl csak olyan órái vannak, hanzatos címek alatt, hogy hogy lehet/illik megvesztegetni az ilyenolyan szinteken lévő kormányhivatalnokokat, meg mi mennyi, meg mikor kit, meg hogy csalj hatékonyan adót, meg ilyen jó dolgok.. Hát elég népszerűek az órái..

Most ez nyilván az a példa, amihez nincs közöm, csak max bemegyek az órára, a személyes sztorik meg ugye nem léteznek.:P

Ja és ha van bejelentett munkahelyed (értsd céged van, akkor a tb-d sem vonják meg, mert a rendszer azt ellenőrzi, hogy be vagy-e jelentve és nem azt, hogy fizeti-e utánad bárki a tbt..)


Most nem azt írom, hogy meg lehet úszni, de egy részét meg lehet, a határidőket meg nem kell szigorúan venni. Más kérdés, hogy könnyen elúszik az emeber, ha halogatja, de sok mindent meg lehet úszni..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 16:40:17

@nyuszómuszó: Hát ez érdekes. Mármint az, hogy nem kell komolyan venni a határidőket. Nekem novemberben jött a papír az iparűzési adóról, december elején befizettem, januárban itt volt a csekk a késedelmi kamatról. Harmincezer után négyezer. Fene tudja, merném-e húzni tovább az időt, ha kb. öt nap késésért négyezer forintot be kell fizetni.

Másrészt nekem nincs cégem. Egyéni vállalkozó vagyok, az sem önszántamból...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 17:01:26

@nyuszómuszó: Ezt el sem hiszem. Ilyen nincs. És az az ember még órákat is tarthat? Nem azért, de milyen erkölcsi alapja van az "államnak" ilyen hozzáállással adóztatni a jónépet. Na, megint túl naiv voltam/vagyok.
Huh és nekem van lelkifurdalásom...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 17:07:41

@fiam: Egy exrokonom államigazgatási főiskolára járt. Ott is konkrétan tanították nekik, hogy választási kampánynál milyen - totálisan teljesíthetetlen - ígéretekkel érdemes csalogatni a népet. Azóta semmi nem csodálkozom, viszont egyre inkább kezdem megérteni azokat, akik inkább nem dolgoznak éhbérért.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 17:11:29

Az ilyen alkalmi befizetéseket nyilvántartják és mivel az hiányzik valahonnan, utána is járnak..

DE azt a havi majd százezret, amit járulék címén fizetsz, azt ha nem fizeted, egy év, mire feltűnik, és aztán jön ez a dupla számla, inkasszózgatás dolog..

Arra írtam leginkább..

Ha kicsiben csinálod, lebuksz, a naggyal az van, hogy annyi olyan ember kisakpuzik, akik valakik, hogy emiatt csomó minden lazább.
Mondom, persze előbb utóbb rámásznak az emberre, de akkor mondjuk két évre nem 24x 100 000et fizet, hanem mondjuk hatszázezret..

Hát nem mindegy..


Ez most nem ajánlattétel, de látom magam körül és többen cisnálják így, mint nem..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 17:15:49

@nyuszómuszó: De hát én kicsiben sem szeretném csinálni!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 17:15:57

@Nadine: Ez a nap is mérföldkő az életemben. Biztosan nemnormálisnak néztek, de én eddig annyira hittem a demokráciában, meg az intézményeiben stb. Ez most olyan pofon volt nekem, mint amikor a 90-es évek elején kétségbe vonták a magyarságomat, mert kétszázötven évvel ezelőtt Márja Treszka telepítette be az őseim felét (a másik fele még nem teljesen tisztázott, de talán Thököly Imre is az ősök között van :D), s nem Vereckénél lovagoltak be. Teljesen talajtvesztett lettem, komolyan. Én annyira imádtam a hazámat. A nyelvével éltem, a nyelvében merültem el, na, nem folytatom.
Hogy én milyen hülye vagyok!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 17:17:44

@nyuszómuszó: Magyarul ne fizessek járulékot (miből lesz nyugdíjam?), ne fizessek egészségügyi hozzájárulást (mi lesz, ha megbetegszem?), hanem tegyem a pénzt befőttesüvegbe, és ha jönnek a behajtók, akkor alkudjunk meg? Hát nekem ettől hánynom kell, hogy egészen őszinte legyek...:((((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 17:48:09

Most olvastam egy picit az Origón a Provident-ügyfelekről. Ettől - bár nem kerekedett jobb kedvem, de - elcsendesedve visszavonultam dobozolni.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 18:00:20

Hát én most nem a véleményem tolmácsolom, csak ismeretetem, ez hogy van..

A tbd, ha be vagy jelentve akárhová, életben lesz, mert azt ellenőrzik, és nem azt, hogy befizette-e bárki is utánad ténylegesen azt az összeget.. tehát, akkor vagy biztosítva, ha be vagy jelentve, és nem akkor, ha fizeted a tbt.. Ez a rendszer. Tudom, mert van a családban, orvos elég.

A behajtó nem jön.

Van két számlád. Lemaradásod lesz, eltelik x idő (akár évek) szólnak, hogy na, mivan.. HA háromszor szóltak, akkor inkasszót raknak egy erősen leredukált összegről a számládra, mondjuk 2 évnél fél évről.. atöbbit elfeljtik, mert tudják, hogy úgysem tudják behajtani.

Elvileg akkor jöhetnek behajtani, ha már háromszor volt inkasszó ugyanazon a számládon, de ezt a hármat felülírja, ha te pozitív szándékot tanusítasz.

Azaz, felváltva használsz mondjuk két céges bankszámlát. Így az a három kimehet négyig és akkor még csak 2-2 inkasszó volt mindegyiken..

Ez megint évek alatt fut le, mert mondjuk 3-4 hónap, mire rájönnek, hogy a másikat használod és átrakják.

Akkor, jószándékodat bizonyítandó, az akuálisan inkasszált számládra ráutalsz két havi járulékot, azaz az aktuálisat, és egyet törlesztésképp. És ezzel újraindul a háromszori inkasszálás utáni behajthatóság..

Persze valahol mélyen fel van írva, hogy tartozásod van, de nem az az x év, hanem csak az aktuális összeg, tapasztalatból mondom, hogy 5-6százezerig számolnak.. Az fél évnyi járulék. Ezt azért x évente be kell fizetned, hogy rád ne szálljanak, de mondjuk kétésfélmillió helyett felet fizetsz be, és ezt permanensen lehet csinálni, és mondom, az Apeh csak eddig tart niylván, tehát a további tartozásokról, ha már nem írják, nem lesz feljegyzés, vagy nyom..

Az akkor miből lesz nuygdíjam kérdés jó, de akkor is röhögnöm kell rajta..

Miért, szerinted, ahogy a dolgok állnak, és pesszimista vagyok az el-embertelenedést illetően, szóval szerinted lesz neked nyugdíjad abból, amit befizetsz?

Mikor az folyik a csapból is, hogy mit ugrál a hülye nyugdíjas, hiszen ingyenélő?????!!!!!!

Az a nyugdíjas, aki dolgozott rohadt keményen egy életen keresztül és most ezt vágják a pofájába azok, akikért dolgozott?

Meg amikor felteszik rezignált képpel a kérdést, hogy mit sír a vizitdíj miatt, aranyos, hát a hentesnél ingyen van a csirkemell? Miközben a befizetett tb-ből, ami elvileg a rohadt ellátást fedezné van audija az illető összes létező családtagjának?

Hát mit vársz te egy ilyen rednszertől?

És nem igaz, hogy ha az ember nem csal akkor majd jobb lesz.. Nem, amíg minden fillért ellopnak és abból te semmit nem kapsz vissza.. Ha mindenki befizetne mindent, akkor csak még többet lopnának el. Jár neked bármi biztonság azért, mert lojális polgár vagy? NEm!

Különben is, az a tendencia, hogy a szociális háló megszűntetésével jól haljon meg mindenki, mielőtt nyugdíjat kéne fizetni.. A folyamatot meggyorsítandó, niylván, mire a szüleim nyugdíjba mennének, már 95 év lesz a nuygdíjkorhatár, szóval kein Problem onnantól.

Evvan. Én vagyok a hülye, hogy nem húzok el innen, csak képtelen lennék megtenni..
De baromi szomorú, hogy utálom magam érte.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:01:41

@nyuszómuszó: Mit jelent nálad az, hogy ha "be vagy jelentve"? Én hová lennék bejelentve? A saját lakásomba? Nem értem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:06:20

@nyuszómuszó: Hát ez az... Hogy én semmit nem várok ettől a rendszertől. Azért kezdtem életbiztosítást fizetni, hogy "előtakarékoskodjak". Én nem akarok lojális lenni senkihez, de nem vagyok ügyeskedő alkat, nem ismerem a kiskapukat, egyszerűen nem így neveltek. Szeretnék megélni a saját erőmből, de azt tapasztalom, hogy hiába dolgozom többet - a pluszmunkát is magam teremtettem magamnak -, semmi látszatja. Egyik napról élek a másikra. És nekem nincs gyerekem, aki majd eltart, ha megöregszem.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 18:21:27

VAn céges, nem jól tudom?

Nem bejelentett lakásról beszélek, hanem bejelentett állásról.

Ha be vagy jelentve, valaki (elvileg) fizeti utánad a járulékokat..

Ha ez a saját céged, vállalkozásod, etc, akkor te fizeted magad után.

Ha valaki feketén dolgozik, akkor ott nem keletkezik hiány, hiszen az állam nem tud arról, hogy az illetőnek munkaviszonya van.

De az létezhet, hogy be van valaki jelentve, de a cég mégsem fizet utána.. Ez nem működik, mert ott az alkalmazott nem fog összejátszani a cégvezetéssel, hog lehessen trükközni, meg akkor eleve be sem jelentik.

De az egyszemélyes cégek jellemzően azok, akik nem fizetik rendesen a járulékokat.

Hiszen minimum egy személynek be kell lennie jelentve, ez jelen esetben a cégtulajdonos.

Ez esetben működik, amit írtam.

Mivel többször írtad, hogy korrektroként te számlázol, ezért nekem az jött le, hogy van minimum egy bt-d.
Ez esetben, neked az a bejelentett munkahelyed és magad után fizeted a járulékokat, minimálbér után havonta kilencvenmittudoménhányezer Ftot, már amennyiben minimálbérre vayg bejelentve.

Ez a járulék ugye egyrészt a tb, márészt a nyugdíjjárulék, és a többi..

Igenám, de amit írtam, hogy az Apeh egy idő után nem görgeti tovább a benemfizetett felgyülemlett adósságot, az meg azért jó, mert egyben kezelik, tehát nem bontják le.
Így nem fog negatívként jelentkezni ez a be-nem fizetés mondjuk a nuygdíjadban.

Mert x évenként azt mondod, hogy najó, kifizeted, mire az apeh méltányosságból csak azt az ideig-óráig görgetett teszemazt hat havi elmaradást kéri be, és eltekint a többitől, az adott időszakra visszamenőleg kipipál.

NAh.. Annyira pro vagyok:D

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 18:22:21

nem céges, hanem céged..:) meg a többi hiba, de ha gyorsan gépelek, akkor mégúgy sem tudok, mint amúgy..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:28:51

Nem, nem, nem. Nincs cégem. Egyéni vállalkozó vagyok. Még mindig:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 18:38:41

Oké, akkor az, de akkor is magad után fizeted a járulékokat, nem?

Szóval én úgy tudom, semmi különbség ilyen szempontból az egyéni vállalkozó és a cégtul között.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:52:22

@nyuszómuszó: Egy cég más nagyságrendű járulékot fizet, mint én.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:57:30

... mindenesetre ha én nem fizetek, más nem fizeti be helyettem "falból"...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 18:58:03

Jó, a nagyságrendeket nem tudom, a rendzser, és a niylvántartás ugyanaz. Igyekeztem általánosságokban írni. A kilencevenezres havi járulékot azért írtam, mert én azért véges viszonylatban mozgok, és nevesíteni kellett, és az a leggyakrabbi..

De a rendszer az ugyanaz. Ezt megint tudom biztosan, mint a tb niylvántartás működését is. Ezek tuti így vannak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 18:59:31

@nyuszómuszó: Értem, amit írsz, csak egyszerűen nem tudom átállítani magam a csalásra, mintha az lenne a normális. Érted?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 19:00:32

Akkor tudok nyugodtan aludni, ha befizettem mindent, amit kell, ha nincs tartozásom. Képtelen lennék úgy élni, hogy most lopunk-csalunk-hazudunk, aztán ha a Jóisten megsegít, majd megalkuszunk valahogy. Ez nekem nem megy.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.05. 19:05:00

Ezeket nem azért írtam, hogy győzködjelek, hogy tegyél így, félreértés ne essék!

Csak kérdeztétek, ez hogy működik, fiam jól meglepődött, hogy mik vannak, (amin meg én lepődtem meg..:P) én meg leírtam, lehet, hogy kicsit hosszasabban magyraáztam, mint szükséges volt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 19:15:41

@nyuszómuszó: Értelek én... Csak tudod, ebben az a visszás, hogy azok érzik rosszul magukat, akik mindent igyekeznek tisztességesen csinálni. Akik meg ötvenszer annyit keresnek, teljes lelki nyugalomban verik át az államot, és raknak közvetve ránk még nagyobb terhet. Na mindegy, ez van, ha nem születik valaki drogbárónak:)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.05. 19:19:42

@nyuszómuszó:
"Mikor az folyik a csapból is, hogy mit ugrál a hülye nyugdíjas, hiszen ingyenélő?????!!!!!!"

Ha pedig dolgozik, mondjuk van egy vállalkozása - egyszemélyes és rendesen számlázik, a végén összevonják a bevételét a nyugdíjával, és az után adózik. Találékony a rendszer.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 19:21:51

@inszeminator: Ezzel is kiválóan ösztönözve mindenkit arra, hogy dolgozzon nyugdíjasként is, és legyen becsületes, vallja be szépen! Rosszul vagyok ettől az egésztől.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.05. 19:55:52

Kéremszépen én nem igyen, hanem negatívbólélő lennék :-(
Vagyishogy ha az önfenntartásra meg a közlekedésre (valahogyan csak el kell jutni a mukahelyemre…) fordítottat kivnom a keresményemből, negatívban vagyok…
Hogy is van ez? És ki fogja fizetni a fiatalok tanulását, hogy ne csupa szuperbunkó legyen állás nélkül pár év múlva? Édesapám betöltötte a hatvanat, elküldték fizetett szabira a nyugdíj előtt, és elhúnyt. Édesanyám addigra már nyögdíjas volt, átvehette az Édesapám nyugdíját, viszont ebből élt meg - részben velem együtt, mert én még csak fél éve voltoam dolgozó ember. Kései gyerek vagyok :-(
Meg ez a mentalítás is rossz, hogy megvan az ország - de csak azért, mert akik dolgoznak, azok szívességből dolgoznak: magyarán annyiért, amennyiért normális európai állampolgár még segélyre sem menne…
Mások viszont ebből élnek - nem akárhogy :-(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 20:40:16

Pálci, ha erre jársz: Vigyázz, előbbre tették a sorozatodat egy órával!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.05. 21:19:32

No, akkor én sem virrasztok, úgyis nagyon elfáradtam a változatosság kedvéért. Jó éjt, szép álmokat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.05. 21:35:05

Csak elköszönni köszönök be. Folyamatos kelésben vagyunk :) Már hat csecsemő csipog valami éktelen hangosan a konyhában egy dobozban :) Itt mi lesz?

Nyuszó, Nadine: Nem ismétlem, amit írtam, ám fenntartom :(

Mormogi, örülök, hogy "hallom a hangod".

Megyek, kidőltem. Sok ez a pipibébiprojekt nekem :D

Pálcika 2009.05.06. 06:56:59

Szép reggelt!!
kicsit bosszús vagyok,ma sokáig akartam aludni,ehhez képest már a második adag ruhát mosom,belocsoltam a kertet és a második adag KÁVÉmat iszom,pff.........de most legalább jól elolvaslak benneteket,és a posztot:)))

Susztertangó 2009.05.06. 07:03:53

A fentieket olvasván úgy tűnik, sok keserű mandula került a pudingunkba...st

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 07:31:25

@fiam: Azon gondolkodom, vajon a galaxis többi csibéje hogy kel ki nélküled?:)

@Pálcika: Azt a kis kulcsot kell elfordítani, tudod, ott a hátad közepén. De ne rossz irányba, mert akkor még gyorsabban fogsz sürögni-forogni...!

Pálcika 2009.05.06. 07:33:57

ez a süti nagyon guszta és szerintem is négyemberes adag(bár nálunk lehet csak háromnak lenne elég)nó,de a neve az csak valami félrefordítás lehet,puding???????(mégha mandulás is??)ez lehetetlen(nincs is benne tej)különben is ahogy Toma mondaná:"vessetek a mókusok elé" de a puding az a "Dr.Oetker"-féle cucc!!!!!!vagy a Nyuszó nagymamikájáé:)))))

Pálcika 2009.05.06. 07:36:09

@Nadine: szia:)ilyen korán már fönt vagy?????
pont most akartam neked írni,hogy köszi,hogy szóltál a szülcsifelcsik miatt de tudtam(szólt a család)pont amiatt nem kifőzdéztem az este......

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 07:38:15

@Pálcika: Vigyázz, mert mókuseledel leszel!:)))

Na jól van, nem tudtam, a férfiak mennyire követik a tévéműsort:)

Pálcika 2009.05.06. 07:45:07

@nyuszómuszó: húú,bár nem tettszik amit írtál,az mégis tetszik,hogy végre valaki úgy magyarázta el ezt a sok össze-vissza kuszaságot,hogy egy magam fajta(bejelentett alkalmazott)is érti miről van szó!!mivel a környezetemben Te vagy ez egyetlen aki kicsit jobban átlátja a helyzetet és úgy tud válaszolni,hogy egyértelmű mit kell(lehet)csinálni nekem lennének kérdéseim,nem nagy dolgok csak nekem nem tiszták(hogyan tudhatom meg fizetik-e a tb-m???mi van ha nincs valakinek állása?stb és még egy jó pár számomra nem igazán egyértelmű dolog??)
kérdezhetek???????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 07:46:28

@Pálcika: Pl. érdeklődsz a tb-nél. Attól tartok, ez másképp nem megy, mert mindenféle személyes adatok kellenek hozzá.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 07:47:48

Képzeld, Pálci, tegnap elkezdtek nyílni a klematiszok és a kapun a futórózsám. Még csak egy-egy virág, de annnnnnyira szépek, hogy jááááááj!!!

Pálcika 2009.05.06. 07:52:47

@Nadine: éreztem,hogy nagy a reszkír,de lesz ami lesz leírtam az álláspontom!:)))))))

még csak annyit akartam a tegnapi naphoz reagálni,hogy ha ilyen sokba kerül az autó utáni járulékos költség akkor miért veszed be a vállalkozásba???ha csak viszi a pénzt akkor minek???inkább csak legyél egyszerű polgár(mármint autó tulajdonos terén) akinek van egy autója és slussz.max.így "saját" zsebből tankolsz kéthavonta de még mindig jobban jársz mintha leírhatod a tankolást de fizetsz az autó után havi hétezer forintot???

Pálcika 2009.05.06. 07:59:22

@Nadine: nagyon szép lehet,öröm a virágokra ránézni ilyenkor(is),adnak az embernek egy kis jókedvet:))
a klemátisz nálam is kezd nyílni de még csak a mélylila,a fehér és a cirmos sőt a sötétkék is később jön, tavaly sajnos meghalt két tövem is :(( a rózsáim még csak "bontogatják a szárnyaikat" mint fiam kiscsibéi:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 08:02:24

@Pálcika: Nem biztos, hogy meghaltak! Nekem is kihajtott idén két klematiszom, amiből az egyik már két éve "eltűnt", a másik tavaly tűnt el - erre most tele vannak bimbóval... Nehogy kiszedd őket!

Itt most egy sötétlila, egy gyönyörű bíborszínű, és egy fehér az, ami már kinyitott egy-egy virágot, de a többin is nagyok a bimbók, szerintem hétvégére kinyílnak ők is:)

Pálcika 2009.05.06. 08:07:07

@Nadine: jó,hogy mondod,pont arra gondoltam kivágom őket a fenébe,de akkor hagyom ott ahol vannak, te visszavágtad őket tövig??????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 08:12:46

@Pálcika: Tudtam, hogy már kipaterolnád őket, azért szóltam:)
Hát, az attól függ, milyen fajtájúak. Némelyeket a földtől 30 cm-re kell visszavágni, másokat hagyni kell 60-ra, de az a legfontosabb, hogy mikor szoktak nyílni. Mondjuk, ha most nem látsz rajtuk semmilyen életjelet, akkor próbálj meg visszatörni egy hajtást. Ha tökszáraz, akkor addig törögesd, amíg nem találsz olyat, ami belül azért zöld. Ha nincs ilyen - kiszáradtnak tűnik az egész, akkor visszavághatod tövig, mert ha jövőre kihajt, úgyis új hajtásokat hoz a föld alól. Csak ne felejtsd el, hogy ott vannak:)

maybach 2009.05.06. 08:14:14

Jó reggelt, jó szurkolást!
Idejében szólok, ma Chelsea vs. Barcelona.
Az adózáshoz csak annyit, hogy sosem lesz igazságos. Egész pontosan rablás fényes nappal.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 08:20:41

Persze, kérdezz csak!

HA gondolod mailben, de itt is nuygodtan.

Amikről írtam, azok a legalapvetőbb dolgok voltak, ezért valóban azok biztos infók, ráaádásul ezekben a járulékkal kapcsolatos dolgokban eléggé ott vagyok, mert a férjem informatikusként ilyen rendszereket épít ki, tehát konkrétan tudja sok mindenről, hogy hogy működik, mit is ellenőriznek, mi hova fut be.

MEg a könyvelőnél is én figyelek, én vagyok a nemhivatalos itthoni irodavezető..:P


Remélem, tényleg tudok válaszolni, ha kérdésed van, szóval nyugodtan!:)

Pálcika 2009.05.06. 08:21:31

@Nadine: igen pont ezt csináltam,már nem találok olyan részt ahol élet lenne benne,ezért gondoltam kivágni(csak még nem jutottam odáig)de akkor most levágom tövig és lesz ami lesz.....
@maybach: mikor délelőtt vagy délután???csak mert nem érek mindig rá:)mármint a labdajáték mikor lesz??

Zuzuka 2009.05.06. 08:24:37

jó reggelt!
meg kellett néznem mi az a klematisz, mert fogalmam se volt. nagyon szép, nekem sosem volt ilyen virágom.
kikapott az Arsenal, családi gyász van nálunk:((

az adózással ne is idegesítsen senki, mert fölszalad a vérnyomásom. háááát én sem tudnám elképzelni, hogy ne fizessek be valamit, minden percben halálra izgulnám magam! Ancikám könyvelő - ott is ami van.... havonta tucatnyi jogszabályt változtatnak, alig bírják követni:(

Pálcika 2009.05.06. 08:25:29

@nyuszómuszó: köszönöm megfogom tenni,de mailben!!!
lehet,hogy csak pár nap múlva mert össze kell szednem a gondolataimat:))))
most pedig mennem kell beszerezni a hozzávalókat az ebédhez...............nó,és mosogatni,ágyat húzni,ablakot pucolni,porszívózni és porcicákat kergetni:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 08:26:58

@Pálcika: Ha halott részt vágsz le, abból nem lehet baj. Csak adj még neki egy évet, hátha csak nem érezte jól magát a télen.

@Zuzuka: Régi kertes posztjaimban egy csomó fotó van róluk, igaz, színenként íródtak a posztok. De megéri megnézni:) Az egyik legtöbb fajtával rendelkező virágcsalád.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 08:29:35

Bakker, olyan hideg van kint, hogy szellőztettem, és bekapcsolt a tizenhat fokra beállított fűtés...

maybach 2009.05.06. 08:43:34

Pálci!
Ráérsz, este lesz.
Zuzu!
Ennyi hiba nem fér bele a MU ellen.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 09:08:42

@Nadine:

Nadine, nem jó, ha érdeklődsz a tbnél, pont ezt írtam, hogy a tb nyilvántartás, amit az oep rendszer kezel azt nézi, hogy be vagy-e jelentve!
Egyáltalán nem nézi, hogy be is van-e fizetve a tbd.

(mivelhogy a jérulékokat egyben fizeted, meg mindig lehetnek csúszások, stbstb, meg egyáltalán, a bejelentett munkahely az fixen nyilván van tartva, így egyszerűbb.

Ki kéne építeni egy új és nagyon-nagyon-nagyon bonyolult rendszert, hogy időszerűen lehessen nézni az aktuélis tb befizetéseket, ráadásul szimultán lehívva folyamatsan és aktuálisan, tehát nem archívumból.

ez annyira összetett rendszer kéne legyen, hogy kb még az én életemben biztos nem így lesz.

A jelenlegi sem működik, úgy értem, tele van hobával, folyton leáll, nincs elszámolás, stbstb.. Ezt megint élőben látom..:)
Elvileg a fizetési papírjaiddal kéne kapj róla elszámolást, hogy a járulékaidat befizették.

Szóval, ha felhívod az oepet és érdeklődsz, ők max ugyanabból a rendszerből nézik ki, ami a háziorvosnál is működik. Aki pedig, mint írtam, aktívnak lát, ha be vagy jelentve.

Egyedül az Apeh tartja nyilván (és senki-senki más!!!), hogy megvolt-e a tényleges befizetés, de ők nem tudom, hogy adnak-e ki neked adatot, még ha rólad is van szó, ha a cég fizet utánad járulékokat, hiszen ők a céggel vannak kapcsolatban.

2009.05.06. 09:21:12

sziasztok!
nyuszó, te ezt kened-vágod, úgy látom... én meg a felét sem értem annak, amit mondasz.

viszont, ha valakit nem érdekel a foci, ma este jégkorong is lesz :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 09:26:42

@nyuszómuszó: Most ezt mind Pálcikának írtad? Mert nekem címezted:)
Értem. Ennek fényében triplán, sőt, inkább sokszorosan inkorrekt az egész rendszer. Mert ha jól értem, simán előfordulhat bárkivel, hogy majd nyugdíjba vagy kórházba vonulása idején tudja meg akárhonnan, hogy bocsika, de neked ez meg ez nem jár, mert a cég nem fizetett utánad egy büdös vasat sem. Remek.


@Jé: Szia! Meg Harmadik műszak az AXN-en.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 09:30:59

Neki írtam, csak arra, hogy kérdezte, hogy vajon hogyan lehet megtudni, Te meg írtad, hogy biztos fel kell hívni a tb-t.

Szóval neki írtam, de arra reagálva:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 09:34:29

Szerintem olyan nem nagyon van, hogy a cég nem fizet utánad, ha már bejelent.. találna olyat, aki feketén is dolgozna, az tuti.. Ha bejelent, akkor - legalábbis ilyen szempontból - tiszta könyvelést akar.

A kórházba kerülésről meg lásd fent, ha be vagy jelentve, a rendszer biztosítottnak tekint.
Ez nem azt jelenti, hogy nagy százalékban nem jönnek rá, hogy nem fizettek utánad, hanem nem is nézik (nem is tudják), de ellenőrzik, tehát a saját adatbázisukat megnézik, ahol te mint bejelentett munkavállaló biztosított vagy. Tehát egészségügyi ellátásból gond nem lehet, ha be vagy jelentve bárhová, bárhogy.

Nyugdíjjárulékról viszont kell kapj papaírt a fizetéseddel, azt lehet követni magadnak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 09:43:42

@nyuszómuszó: Tehát akkor ez most megint mind Pálcinak szólt:)

Én továbbra is azt szűröm le az egészből, hogy én - Nadine - akkor lehetek biztos a dolgomban, ha fizetem a járulékaimat.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 09:48:24

Nem, ezt viszont már arra írtam, amit te írtál:)


"Mert ha jól értem, simán előfordulhat bárkivel, hogy majd nyugdíjba vagy kórházba vonulása idején tudja meg akárhonnan, hogy bocsika, de neked ez meg ez nem jár, mert a cég nem fizetett utánad egy büdös vasat sem."

Ez nem fordulhat elő, ha be van jelentve, arról viszont tud!

Tehát még ha nem is fizetik utána rendesen a tb-t, az a cég és az apeh ügye egy esetleges ellenőrzés során, de mivel az illető be van jelentve, az oep rendszer biztosítottként kezeli.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 10:07:54

@nyuszómuszó: Hát pedig én nem egy ilyen visszaélésről hallottam... Azért is említettem.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.05.06. 10:10:52

hát, nem azt mondom, hogy nem lehet megcsinálni, de akkor az illető nem volt bejelentve. azt viszont azért ellenőrizhető a munkavállaló számára, hogy fenntartják-e a munkaviszonyát.

Szóval, ha megtehetik, hogy nem, és nem jön rá, akkor ő nem volt elég alapos.. Vagyis lehetett volna körültekintőbb..:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 10:16:01

@nyuszómuszó: Bakker, nem mindenki feltételezi, hogy ilyet is lehet csinálni... Arról nem beszélve, hogy az emberek örülnek, ha munkát találnak, kevesen állnak neki ellenőrizni a céget. Most viszont odaülősen dobozolok, mert eddig még fel-felálltam.

Pálcika 2009.05.06. 10:30:39

húúú,szép őszi idő van odakint:((((((((hova lett a május????és kinyitottak elsején a strandok????vagy már vége is lett a nyárnak csak a nagy rohanásban nem vettem észre???KÁVÉT ÉS MELEGET!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 10:33:05

@Pálcika: Engem is megdobhatnál egy kávékával:)

Pálcika 2009.05.06. 10:36:13

@Zuzuka: hogy áll a fürdőszoba projekt????
@maybach:estére drukkolok:))))különben meg tegnapeste jó másfél percig láttam egy focimeccset(talán viasaton) egy kék és egy zöld ruhás csapat játszott,a nyolcas számú felkeltette az érdeklődésemet(jó kis segge volt ezért is ragadtam ott)de az ellenfél kapusa is riadtan nézte csak szerintem ő más okból:)))))

2009.05.06. 10:42:11

Pálcika, ez nagyon bruhahaha!!! :))

Zuzuka 2009.05.06. 10:47:34

Pálci, Pálci:))) nem ezért nézzük a meccseket... nem csak ezért:)
küldtem ám Neked emilkét.

Pálcika 2009.05.06. 10:48:01

@Pálcika: pardon rosszul fogalmaztam,helyesbítek:a szülcsifelcsik szünetében néztem a focit:)a kékruhás nyolcas tetszett nekem:)))a kapus volt a zöldruhás(szerintem neki nem tettszett a nyolcas)a másik csapat tagjain nem tudom milyen ruha volt,talán fehér vagy piros:D:D:D
de a kamerásnak is bejöhetett a kisnyolcas mert elég sokáig sokszor és hosszan mutatták,
abban a másfélpercben végig mindig ugyanazt a képsort csak más más nézetből,szerintem ez csak a kisnyolcas testének bemutatásáról szólt:)))))

Pálcika 2009.05.06. 10:49:07

@Jé: jaj közben nem láttalak mert írtam,szia:)

Zuzuka 2009.05.06. 10:53:44

de feltettem az indára is, mert rájöttem, hogy ott is lehet fényképeket mutogatni és el is lehet tüntetni utána:)

Pálcika 2009.05.06. 11:06:31

@Zuzuka: megnéztem,eddig azt hittem a Kőműves Kelemenről tetteiről,hogy legenda de most már látom a szomorú valóságot...szegény Micsike:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 11:12:17

Nem bírom tovább második kávé nélkül.

2009.05.06. 12:09:30

Nadine, sztem igyál még egy kávét, és fogd a nyuszira :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.06. 12:30:40

jó reggelt!

én már túl vagyok a kávén, sőt egy szivart is megengettem magamnak, most azt pöfékelem:)

az adóval én nem túráztatom magam, befizetem amit a könyvelő kiró rám, és egy évig nyugtom van. nem idegeskedem rajta. persze én könnyebb helyzetben vagyok, mert nem kell járulékot fizetnem mivel nyugdíjas vagyok.

@Nadine: gondolom valami kényszer miatt van a vállalkozásodban az autó, mert egyébbként nem túl kifizetődő:(

@Pálcika: ez márpedig bizony puding!!:)) a "pudding" eredetileg egyfajta sült tészta, és nem az a sodószerűség, ami nálunk, és a német területeken pudingként ismert. az inkább szerintem az olasz pannacottából, vagy sodóból alkulhatott ki. nem tudom, majd egyszer utánanézek:)

tettem fel képet a kertem tegnapi állásáról, akit érdekel megnézheti a főzős blogomon:)))

2009.05.06. 12:48:47

én vmi olyasmit olvastam erről, hogy Dr. Oetker azért találta ki a pudingport, hogy megkönnyítse az elfoglalt dolgozó nők helyzetét.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 12:54:35

@Bombadil Toma: Huszadszor is leírom, nincs a vállalkozásomban az autó. 2009-től behoztak egy törvényt, miszerint bármilyen formában el akarsz költségelni kilométereket, a köbcentik alapján minimum ennyit kell fizetned. Nem kell útnyilvántartást vezetned, sőt, még áfás számlát sem kell kérni a tankolásról. Viszont ez az "ára".

maybach 2009.05.06. 13:08:02

Nadine!
A világért sem akarok beleszólni, de ha többe kerül, mint amennyit költségként el tudsz számoltatni, rúgd ki a könyvelődet!

Zuzuka 2009.05.06. 13:28:38

@Nadine: próbáld ki, ha megéri elszámolod, de ha minuszba szaladsz, akkor kár foglalkozni vele. gondold meg, ez nem lehet kötelező...

@Bombadil Toma: megnéztem, írtam is, de nem fogadta el a jelszavam:( amit nem értek, mert 1 jelszót használok mindenhová:S
szóval: szép dúsak a fűszernövényeid és aranyosak a kutyusok, klassz a kert!:) a paradicsom cserépben is fog teremni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 14:39:11

Zöldborsólevest főzök. Csak mert dúskálok, csirkefarháttal.

2009.05.06. 14:59:21

zöldborsóleves rulez! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 15:16:31

@Jé: Én is szeretem nagyon!:) Tipikusan az a kaja, amit még sosem sikerült úgy főznöm, ahogy Anyukám anno. Ezért már nem is kísérletezem vele, hanem felturbózom:) Mert szeretjük a csirkefarhátat a háznéppel:)

Zuzuka 2009.05.06. 15:30:56

fincsi a borsóleves, nyami!
mai adagom egy fél kelkáposzta párolva, kevés fűszerrel... ezért minden frissítésnél behunyom a szemem:) de az a baj, hogy akkor is előttem lebeg, hogy: MANDULAPUDING

Pálcika 2009.05.06. 15:33:39

nó,eljött egy újabb kávéivás ideje:)
jelentem készen vagyok a felsőszint ablakpucolás/függönymosással az ágyhúzással és a törölgetés porszívózás hadművelettel(nyilván megint elfelejtettem porzsákot venni ezért tötyörészhettem a régi kiürítésével ami igen kellemes időtöltés)
fent már finom tisztaság illat van:))))készen vagyok továbbá a mosással,a konyhával félig-meddig,a főzéssel viszont egyenesben vagyok(majonézeskrumpli+rántott csirkecomb,és sajtos-sonkás tortelloni sajtmártásban)még hátra van egy jó három-négy óra munka de aztán jöhet a lazítás(és a tévé!!)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 15:34:52

Szervusztok!

A sok borzasztóság mellé: 18 kiscsibénk van. És még rengeteg csipog a bezárt tojásban :)
Ez valami fantasztikus, látni az életet magát. Ennél jobban csak Fruzsi születésekor voltam meghatva. De jó, hogy ezt láthatom! :)))

Pálcika 2009.05.06. 15:36:56

@Nadine: a zöldborsóleves nagyon finom!!!!
@Zuzuka: kelkáposzta párolva????és abból is csak egy fél??a cím ne tévesszem meg ez nem is igazi puding:)))))))

Pálcika 2009.05.06. 15:42:20

@Bombadil Toma: "én már túl vagyok a kávén,"
vettél kávéfőzőt????????????
elhiszem neked,hogy eredetileg a puding az egy sült tészta, csak nem akarom tudomásul venni!!!:))))én már a maikor gyermeke vagyok Dr.Oetker rólam gondoskodott amikor kitalálta a port:)))))))))))

2009.05.06. 15:43:28

óóóó, de jó fiam, klassz lehet ezt látni :)

Pálcika, rettenes csak elolvasni is, amit egy nap alatt művelsz. viszont a menüsor nagyon jól hangzik.

Pálcika 2009.05.06. 15:45:50

@fiam: irigyellek,nálunk még csak kiskutyák és kiscicák születtek,de azok is melengették az ember szívét:)
nem tudom említettem már,hogy egy darabig dolgoztam egy állatorvosi rendelőben mint asszisztens???nagyon jó volt minden féle-fajta "baba"állattal találkozni:)))))életem egyik legszebb időszaka volt!

Pálcika 2009.05.06. 15:52:08

@Jé: igazándiból ez csak a jó szervező képességemnek és a tökéletes időbeosztásomnak köszönhető(tudom ez most nagyképűen hangzik de hát tényleg ez az igazság)más is megtudja(megtudná) ezt csinálni csak sokan sokszor elúsznak a tenni valók között.........

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 15:53:13

@fiam: Remélem, fotografálsz ezerrel! Csibemese mikor lesz? Azért nem akármi a Te korodban egy nap alatt tizennyolcszoros nagymamává válni:)))

Mit nem adnék érte, ha most valaki sütne nekem palacsintát a leves mögé...

2009.05.06. 16:18:28

@Pálcika: egy picit tényleg nagyképűen hangzi :))) de igazad van, nekem mindig minden sokkal tovább tart, mert felaprózom a tennivalókat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 16:28:58

@Pálcika: Dehogy tudja! :)

@Jé: Csak érdeklődöm: sehol semmi?

@Nadine: Igen, fotografálok, hogy milyen minőséggel, az más kérdés. A történet is körvonalazódik a fejemben. Egyszer majd... :D
Van egy kis nyüzüge, nyúzott, mindig elkülönül a többiektől. Valami értelmiségi fajta lehet :)
Én Saroltának, Amáliának stb. neveztem el őket, Neoex meg Pörköltnek, Rántotthusinak, Sültecskének és Leveseskének. Borzalom! Ezt hallom egész délütán: Pörköltke, halkabban! Pörköltke, kiveszlek a dobozból!
Tény, hogy ő a hangadó.

@Zuzuka: Szép lett a fürdőtök, gratula! Akkor ennyit a felújításról? :D

Zuzuka 2009.05.06. 16:31:33

elvonult mindenki és véééégre magamba maradtam.
KÉSZ A FÜRDŐ! Pálci, lelkesedésed ragadós, ezért nekiállok mosni, főzni, takarítani, takarítani, takarítani.
a kiscsibék cukik! csipognak a tojásban?:)))

Zuzuka 2009.05.06. 16:34:40

@fiam: kérhetném, hogy legyen egy zuzu csibe?:DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 16:36:34

@Zuzuka: Érdekes, én Pálcikát olvasva mindig rettentően elfáradok!:) Azonnal kényszert érzek, hogy mindent félbehagyjak, és némi lelkifurdalással elvonuljak egy csendes zugba olvasni:)

Nálam a két tévés nőszemély váltja ki a takarítási kényszert, de azért, mert ott olyan, de olyan rendetlen, koszos házakat látni, hogy azokhoz képest minden házimunka gyerekjátéknak tűnik.

Egyébként tényleg, Pálcikának kéne egy háziasszonyos blogot írnia. Egyből kevesebb ideje lenne ennyit sürögni:)

2009.05.06. 16:40:16

fiam, még semmi, de már nagyon várom!

Nadine, jó ötlet a háziasszonyos blog, de tuti, hogy írás közben félkézzel takarítana :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 16:40:33

@fiam: Akkor viszont minden egyes névvel rendelkezőről szeretnék történetecskéket olvasni, minimum fél flekk terjedelemben!:)

2009.05.06. 16:57:04

höhö, szólt a káröröm :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 17:06:00

@Zuzuka: Jó, van egy egyetlen csíkoskánk és még nincs neve. Üldögél egy darabig, aztán elkezd ide-oda ingadozni, megint ül, felkel, arrébb megy, rámásznak, becsukja a szemét, ing egy darabig, aztán csak úgy történnek vele a dolgok. Jó lesz Zuzukának? :)

@Jé: Pedig már ott kéne lennie. Ajánlva érkezik.

@Nadine: Tök jó gondolat egy háziasszonyblog!!! Meg kéne csinálnia Pálcinak, mi meg a saját szerény javaslatainkat hozzátennénk. Bár ezek Pálcinak nem lennének újak.
Viszont én újdonsággal is szolgálhatnék, legalábbis Angyalka számára: hogyan lehet kikerülni, elodázni a házimunkát, milyen kifogásokat lehet felhozni stb. Óóóóóóóóóóóó...

Hogy ráérjek írni, ahhoz a Pálcinak kéne beosztani az időmet és Sívától kéne kölcsönkérnem végtagokat :)

Pálcika 2009.05.06. 17:17:09

@fiam: megnevettettél!:))))
@Nadine: jó ötlet,szerintem szeretném is csinálni csak hát én keveset vagyok a gép előtt és egy blog nagy elfoglaltság,
diktafonra mondani nem lehet????mert beszélni azt igencsak szeretek és azt jövés-menés közben is lehet:))))

Pálcika 2009.05.06. 17:20:58

most,hogy olvaslak benneteket megfogalmazódott bennem egy kérdés,lehet,hogy Én nem vagyok normális tempóban???lehet,hogy amikor a család duracelnek hív akkor csúfolódnak velem????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 17:21:23

@Pálcika: Ez lenne a lényege. Hogy nagy elfoglaltság, és akkor kevesebbet suvickolnál, mi meg jobb háziasszonynak érezhetnénk magunkat. Hm?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 17:35:37

@Pálcika: Már megérte világra jönnöm :)

@Nadine: Elméletgyártásban Te is elég erős vagy :D

Most lépek, mert valakinek varrni is kell. Majd később bekuksizok. (Micsoda kifejezések!)
Ja, ma projekttervezésen megalkottuk a lovardánk és lópanziónk továbbfejlesztését. Azt nem értem, mi ez az állatok felé fordulás a részemről, amikor én az embereket szeretem??????????

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 17:40:52

@fiam: Én is. Csak az emberekben is többnyire állatot látok:))) Nem pejoratív értelemben mondtam, bár néha igen.

@Pálcika: Te sosem pihensz, bogárka. Illetve annyit pihensz egy hónapban, amennyit egy átlagember naponta szeretne, de hétvégenként meg is tesz. De lehet, hogy most eltúloztam, és még annyit sem pihensz.

2009.05.06. 18:41:54

@Pálcika: légy erős, csúfolódnak veled :) de biztosan szeretetből teszik, mert hát ki ne értékelné, hogy ragyog a lakás, mindig van isteni kaja, és ilyenek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 20:29:30

@Jé: Hát persze, hogy szeretetből. Meg merő irigységből :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 20:52:36

@fiam: Csodálkoznék, ha a család annyira irigyelné Pálcit az ablakpucolásért:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 21:10:57

Fiam, most már koccintanunk kell a bővülő családra. Minimum négyszeres guppinagymama lettem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.06. 21:35:31

Akkor nagyi lefekszik. Jó éjt, szép álmokat!

maybach 2009.05.06. 21:37:30

Jó estét kívánok, meg Barcelona gólt.
Affene.
Nagyszülőknek gratula.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 21:40:36

@Nadine: Azt hiszem, itt a tavasz. Az állatok szerelmi élete a tetőfokára hágott :)
Sosem szégyelltem tanulni az okosaktól...

Jó éjt, mielőtt kidőlök, varrok még egy picit, aztán nem hasadok tovább.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.06. 21:41:48

@maybach: Nadine nevében is kösz. Hihetetlen ez a csibenépség, de tudod ezt Te jól :)

maybach 2009.05.06. 22:47:32

Nincs mit.
Jelentem az utolsó pillanatban kisütött a nap. Tovább jutott a Barca. A villám vágna szar bunker focit játszató összes sztár edzőbe.

Pálcika 2009.05.07. 07:55:23

Szép reggelt!
öröm ért az ürömben!karanténban vagyok(vagyunk)hétfőig nem mehetünk ki a házból,így hát titeket boldogítlak:)))

@maybach: isteni szerencse,hogy elaludtam,nehezen bírtam volna az utolsó pillanatig stresszes állapotban várni:)))))))))ui:csinos volt a ruhácskájuk?????

maybach 2009.05.07. 08:00:51

Jó reggelt kívánok!
Pálci!
Mexicoi vendégeitek vannak?
Ne tudd meg. Nem nekem való már ekkora izgalom. Ráadásul az edzőktől eltérően és társadalmi munkában csinálom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 08:25:17

Jó reggelt.

@Pálcika: Mi történt, Pálci? Ki zárt be benneteket?

2009.05.07. 08:42:27

jó reggelt!

maybach, mi az a bunkerfoci?

Pálcika, miért a karantén?

nincs több kérdésem :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 08:44:35

@Jé: Ééééés a guppigyerekek hogylétéről nem is kérdezel?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 08:52:13

... szóval csak a méret számít, mi?

2009.05.07. 09:14:57

@Nadine: jaaaj, bocsánat! ez még a reggeli kávétlanságnak tudható be...
Szóval: hogy vannak a guppigyerekek? végül hányan lettek?

Pálcika 2009.05.07. 09:34:35

@Nadine: hogy vannak a gyerekek???:))))
@fiam: tovább bővült a család??:))
@Zuzuka: felavattad már a kádat???
@maybach: nem, nincsenek vendégek:)
@Jé: a gyermeknek tegnap hasmenése volt(a dokinéni szerint szalmonella járvány van)Ő volt aznap a nyolcadik beteg ezzel a panasszal ezért senki nem mehet emberek közé a családból,így kényszer szabadságon vagyok mivel a munkahelyemen van egy egyéves egy másféléves és egy ötéves is a szűk családi körben és félnek nehogy oda vigyem a járványt(megjegyzem jogosan).így bár nekem semmi bajom de a biztonság kedvéért a főnökség így döntött.

2009.05.07. 09:41:08

@Pálcika: úúúúúúúúúúú, ez szívás! és hogy van a gyerek?
viszont így van egy csomó időd tenni-venni, nem igaz?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 09:43:20

@Jé és Pálci: Ma még csak egyet láttam, remélem, a többiek bújócskáznak:) Az esti etetésnél derül ki, megvannak-e, vagy vannak-e többen is. Nagy itt a harc a túlélésért, kérem szépen.

@Pálcika: Szerintem akkor ezt a váratlan szabadnapot egy kis pihenéssel ünnepeld. (Már látom is magam előtt, ahogy elnéző mosollyal rázod a fejed:))

2009.05.07. 10:07:53

@Nadine: régen anyu mindig külön tette azokat a halakat, amik "gyereket vártak", mert a többiek folyton felzabálták a kicsiket. :(

Pálcika 2009.05.07. 10:09:01

@Nadine: @Jé: a gyermek már sokkal jobban:))szerintem neki ez nem szalmonella de fő a biztonság!
megfogtok döbbenni de tegnap este amikor ez kiderült(mármint,hogy a héten már nem megyek dolgozni)módosítottam a takarítási programom és csak a konyhát fejeztem be a többit(nappali,fürdő,kert) majd ma,csak egy kicsit alaposabban mint tegnap terveztem.még szerencse,hogy a fenti résszel már készen vagyok így lesz három nap igazi nagy szabadságom:))))mondjuk tervezek holnapra egy kis vasalást meg sütisütést de ennyi:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 10:31:12

@Pálcika: Ó, módosul az még százszor!:) Majd kitalálod, hogy tulajdonképpen a tetőcserepeket ki lehetne színezni filctollal, vagy vmi ilyesmi...;)

@Jé: Volt nekem is halóvodám, de a festéskor felszámoltam, mondván, költözöm. Azóta meg megy a kínlódás, hogy mi legyen, mi legyen, mert minden nap jön valami hír, ami hol erre, hol arra billenti a mérleg nyelvét. De nem baj, ha csak kevés pici marad meg, mert nem olyan szörnyen nagy egy 96 literes akvárium. Így "természetesebb" is.

Zuzuka 2009.05.07. 11:05:55

jó reggelt!
nem sikerült este befejeznem, mert összerogytam a fáradtságtól... örexem:) de a fürdő rendben és a kádat felavattuk:)) olyan nagyon szép, hogy óvatosan merek még belépni is.

a Barcának gratulálok, ők is a szivem csücskében vannak.

fiam, a kis csíkost köszi, jó lesz, szorítok a tesóiért is!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 11:07:20

@Zuzuka: Ez a kádfelavatás többes számban nagyon pajkosan hangzik:) Ha Micsikével, akkor viszont ő biztosan nem így gondolja...

maybach 2009.05.07. 11:12:46

Zuzu!
Hm..
Jé!
A bunker foci azaz, mikor nem focizik egy csapat, hanem egyfolytában a másikat is ebben akarja megakadályozni. Utálom.

A nagyhal megeszi a kishalat. Főleg mióta ez kiderült és tanulni is lehetett.
Lorenz vagy Durell, amúgy mindegy, mert mindketten sokat füllentettek, írta, hogy a jó akváriumban szépen beáll az egyensúly. Hát nálam, ameddig volt, sosem.

Zuzuka 2009.05.07. 11:13:15

@Nadine: nem Micsivel:)))
és halacskák sem voltak benne... a mi halacskáink közül néhány öngyilkos lett, kiugráltak az akváriumból. asszem meleg volt a vizük és csak a trópusiak maradtak meg:( kiszuzué volt nevelési célzattal... hogy mi mindent kipróbáltunk már, épp csak lovunk nem volt.:)

Zuzuka 2009.05.07. 11:49:28

@maybach: miért hümmögsz, hmm?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 11:49:47

@maybach: Itt a nagy halak is 5 centisek:) Csupa olyan halucit tartok, amelyik nem bántja a másikat, bandáznak inkább nagy előszeretettel: guppik, plattik, zebradániók, üveglazacok, ékfoltos razbórák, neonhalak... Ha minden kis guppi megmaradna, akkor hetente kb. kétszáz darabbal nőne az állomány. Ennek túl sok értelme nincs. Viszont ha szülésenként megmarad négy-öt, akkor szépen pótlódnak a kiöregedett vagy betegségben távozó halucik. Amíg kis akváriumot is üzemeltettem külön, addig felneveltem minden kishalat, és vittem az állatkereskedésbe eladni. Így ingyen volt a kaja. Most viszont kevesebb áramot fogyasztok az egy darab akváriummal.
Egyébként a felsoroltak eredetileg trópusi sekély vizű patakokban élő halacskák.

maybach 2009.05.07. 12:08:59

Zuzu!
Kádavatás. Aztán mindenki gondoljon amit akar.

Nadine!
Nálam is hasonló brigád volt. De a kicsiknek ilyen barátságos környezetben sem volt sok esélyük.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 13:41:39

@maybach: Van az akváriumban egy olyan növény, valami tündérhínár vagy mi a szösz, ami olyan kis vékony, sűrű szálú, hogy ha a kis halak születés után megtalálják, biztonságban vannak. A nagyok nem tudnak oda beszuszakolódni.

maybach 2009.05.07. 14:26:22

Igen az menedék volt egy részüknek. De aztán a halakról is kiderült, hogy korrumpálhatóak, sőt nem olyan csendesek.
Nagy csalódás volt.
Szerencsére a gyerekek nem hordanak mindenfélét haza, mint én egykor.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 15:23:42

Szervusztok!

@Zuzuka: Felavatni a kádat bezzeg nem vagy öreg! :D Oké, különös gondom lesz Zuzikára :)

@maybach: Lorenz és Durell nem lódított, csak a természet nem úgy működött, ahogy ők akarták.
Lorenznek is jó tolla volt, kár, hogy a nézeteit nem válogatta meg.

@Pálcika: Tökéletes az idő egy jó kis háziasszonyblog elindítására, nem gondolod?

@Jé: Postás járt felétek?

2009.05.07. 15:30:54

@maybach: mi az, hogy nem olyan csendesek a halak? hangosan csámcsogtak vagy ordítoztak egymással? :)

@fiam: a postás lehet, hogy járt felénk, csak még én még a melóhelyen vagyok. de ha hazaértem, megnézem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 15:31:59

@Jé: :))) Ezt én sem nagyon értem, de ki tudja, mire tanította be Maybach a halakat... Lehet, hogy minden este kórusban üvöltötték az aktuális focicsapat nevét.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 15:46:54

@Nadine: Ó, kedveském, nem láttam, hogy Te is itt nyammogod a nyammogtatnivalót :)

@Jé: Jó.
Szerintem Maybachék halai énekeltek. Csak így tudom őket elképzelni. Maybach és kiscsaládja pedig odahúzott 4-5 széket az akvárium elé és hallgatta a celebhalakat avagy halcelebeket :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 15:55:02

@fiam: Hát hol másutt lennék? Dolgozni kell:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 16:14:11

@fiam: Csiszolok-festek-mailtírok-telefonálok...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 16:26:06

@Nadine: Hehe. Azt olvastam: csiszolok-festek-malterozok-telefonálok... You are very ügyes!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 16:28:53

Megnéztem, nem nekem malteroztál :(

maybach 2009.05.07. 16:31:51

Szépen vagyunk, mondhatom.
Szóval a halak simán bárkinek produkálták magukat, aki megkocogtatta az üveget. A nyavalyások mindig enni akartak.
Aztán igen is hangoskodtak.
Éjjel többször is lehetett őket hallani. A vizet bugyugtatták, az üveget ütögették és egyéb szörnyűségek. Na arról nem is beszélve, hogy miket mondhattak a hátam mögött.
Meg néztek.

Zuzuka 2009.05.07. 16:34:37

"bugyugtatták" :DDD tegye be valaki gyorsan ezt a szótárba!
@fiam: csak ahhoz vagyok öreg, amihez kedvem van:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 16:35:02

@maybach: Igen, a nézés. Az borzasztó. Ezért félek a tyúkoktól. Olyan kegyetlen nézésük van. Ki sem nézné az ember a pipikből azt a majdani csúnya nézést.

Van egy fekete bárányunk. Persze ez is pipi :)
Pörköltke nagyon egyeduralomra tör. Igazi zsarnok lesz belőle. Gondolom kakas a lelkem :)
Most megyek varrni.

Zuzuka 2009.05.07. 16:35:43

folyt. köv.: amihez kedvem van öregnek lenni:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 16:36:15

@Zuzuka: Amihez meg nincs kedved, ahhoz meg nem vagy öreg :)

Zuzuka 2009.05.07. 16:39:12

@fiam: úgy, úgy.
fekete a pipi, vagy a viselkedése setét? mindenhol vannak főnökök, tudod... szülcsifőcsi:)

maybach 2009.05.07. 16:47:02

Szerintem a tyúk tökéletes bizonyítéka, hogy a dínókból madarak lettek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 16:54:53

@Zuzuka: Rendesen fekete. Az egyetlen. Lesz fotó róla is. Szerintem albumot készítünk. Aztán mutogatjuk pipinemzedékről pipinemzedékre. Majd jól kitalálunk legendákat, hogy az ne csak a hörcsögöknek legyen :)

@maybach: Tudtam, hogy jogos a félelmem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 17:04:26

Nem tudom, írtam-e már, hogy Fruzsi saját kis kacsójával ásott ki gilisztát a földből és még kesztyű sem volt rajta. Elővette a három napja, a húsok aprítására elkülönített vágódeszkát és szép akkurátusan felszeletelte a gerinctelen állatot, majd evésre kényszerítette a csibéket. Ezzel csak annyi volt a gond, hogy ez az étel kábé olyan, mintha újszülötteket szalámis kenyérrel próbálnánk táplálni, valamint az utolsó pillanatban szólt, mire is használta a vágódeszkát.
Mostani étrendjük a következőből tevődik össze: főtt pretesók, darált kukorica, köles. Momentán olyanok, mint a golflabdák. Szerintem Neoex túlzásba viszi az etetésüket. Félek, hogy korán nagyon elhíznak :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 17:22:35

@fiam: Mindezt gyermekkorában tette, vagy most?:DDD Én nagyon röhögök ezen... Most pedig elnevetgélem magam Lillával a Tescóba. Remélem, hazafelé is ilyen vidám leszek.

2009.05.07. 17:42:26

Fruzsi sztem most csinálta, de nagyon élelmes gyerek :))) ezen én is nagyon röhögök :D

@maybach: ezen is elviháncolok majd egy darabig, mert a mi halaink sosenem csináltak ilyet. ennek ellenére egytől-egyig a klotyóban végezték.

most viszont végre elindulok hazafelé, mert nagyon-nagyon dugig van a topánom a dolgozóssal.

Zuzuka 2009.05.07. 17:56:48

mert Fruzsi ilyen kis gondoskodó:)) hány csibe kelt már ki a tojástartóból?

egyszer régesrégen, 2 lakással ezelőtt, vigyáztam a szomszédok halaira, mert nyaralni mentek. no, ballagtunk kiszuzuval etetni és virágot locsolni, látom ám, hogy egy gumihal lebeg a víz tetején. ó, de rendesek, mondtam, még játékot is tettek be a halaknak:)) aztán a fiam kijózanított,hogy az nem gumihal, hanem élő - volt:( gondolkoztunk a mesterséges légzésen, de már fölösleges lett volna....
a többi azért megmaradt.

Pálcika 2009.05.07. 18:42:33

Fiam,húst csakis a húsvágón szeletelünk,helyesen csinálta a gyermek!:)de,hogy te mire használsz egy deszkát amin gilisztát trancsíroztak????ezen talán még a domestos se segít:))))

Pálcika 2009.05.07. 19:00:26

ÓÓÓ,Zuzuka,kádavatás és nem Mircsivel,mivel én vizuális típus vagyok egészen belepirultam a gondolatba:))))))))
Nadine,este hatkor a csúcsforgalom kezdetén mész a tescóba??????akkor te már egészen jól vezetsz!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.07. 19:02:18

semmi baja nem lesz egy kis gilisztától. semmivel sem rosszabb mint a nyers hús. a kisgyerekek gyakran megeszik. és semmi bajuk nem lesz tőle... ha a tudaton túl tudsz lépni, elég egy sima mosogatás:)

valakik gondoskodjanak posztokról mert én egy ideig nem tudok betenni. lejárt a officom/wordöm licesze, és most nem tudom megnyitni a dokomentumaimat. talán hétvégére megoldódik, addig is, valaki erőltesse meg magát.

2009.05.07. 19:23:29

asszem Toma, ezt nekem kell megtenni. majd összeszedem magam.

Fiam, megérkeztek, gyönyörűségesek, köszönöm! gyorsan írd meg, hogy hova és miként kell perkálni! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 19:36:09

@Pálcika: Megjöttem. Itt hatkor inkább befelé - értsd. a Tescóból visszafelé - nagy a forgalom. Néztem is araszolókat meredten, és tudtam, hogy hosszan fogok nézelődni. Nagyon elfáradtam a sorok közt, nem is éreztem túl jól magam, úgyhogy rettentően kellett koncentrálnom visszafelé, hogy tudjak figyelni, de sikerült.

2009.05.07. 20:25:38

jelentem, holnapra a poszt bekészítve. a mór megtette kötelességet, a mór jobbra el, megy filmet nézni. :)

2009.05.07. 20:26:20

... kötelességét, a fene vinné el! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 20:37:31

Írom sorban:
- a gyermek TEGNAP trancsírozott gilisztát
- Pálci, pont erre a témára is jó lenne a blog: Hol az a határ, amin túl már a Domestos sem segít? - tanácsok pipinevelőknek
- Toma nem, nem tudok túllépni ezen a tudaton. Csak mondom, hogy még Igazságos Mátyás idején orvosírnokként dolgoztam gyermekorvos mellett. Na, ott sok cifraságot láttam. Például egy kislány kukacpetékkel fertőzött földet evett, de ez csak a végén derült ki, szóval elkezdett köhögni. Sokáig járt vizsgálatról-vizsgálatra, amikor végre egy idős doktor bácsi, aki még tapasztaltabb volt, mint én, gyanakodni kezdett és kikérdezte a szülőket, hogy előfordulhatott-e, hogy evett a földből vagy csak kézmosás helyett nyalogatta a mancsát. Ezután már viszonylag egyszerű volt a diagnózis felállítása: a peték(vagy mik) mindenhova eljutottak a szervezetében, aztán apró kis kukacok lettek, akik közül jópáran a tüdejébe fészkelték magukat, ezért köhögött szegény. Viszonylag erős féreghajtó használt. A szülőket nem irigyeltem, amint végig kellett nézniük, ahogy a négy éves kislányuk kupacokban köhögi föl a kukacokat.
Van még más példám is, de tekintettel vagyok arra, hogy ez úgyahogy gasztroblog.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 20:41:14

@fiam: Meg arra, hogy éppen rizses csokit eszem, hátha enyhíti a telihold hatását.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 20:43:57

@Zuzuka: Per pillanat 22 csibénk van és nem tanultak összhangzattant.
Szerintem több születés nem várható. Állítólag 54-ből 22 egész jó arány, mert ugye azt azért nem lehetett fixen tudni, hogy tényleg megtermékenyített tojások voltak-e mind. Neoex kicsit csalódott. Én örülök.

Pálcika 2009.05.07. 21:12:03

hát,izé,nekem van egy pár posztnyi anyagom...........
@Nadine:egyre ügyesebb és bátrabb vagy!:)))
@fiam: édes lehet ahogy csipognak:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 21:12:34

@fiam: Merthogy fáradtan is hazajöttem? Muszáj volt. Holnap a változatosság kedvéért kedvenc MÁV-dolgozóink sztrájkolnak, és azt feltételezem, hogy ettől mindenki idegbajos lesz az utakon. Mondhatni, biztos vagyok benne. Úgy véltem, a mai út jár kisebb kockázattal. Így is láttam egy tébolyult motorost, aki úgy érezte, hogy két körforgalom közt, és előzni tilos szakaszokon kifejezetten szellemes, ha ő a záróvonalat nagy ívben átlépegetve szlalomozik az autók közt. Újabb májdonor bohóckodott az úton...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.07. 21:20:15

Nagyon kivagyok, lefekszem. Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 21:32:18

@Pálcika: Szerintem posztolj nyugodtan, Pálci!

@Nadine: Akkor holnap sem utazom vonattal sem. Sem.
Szép álmokat!

Susztertangó 2009.05.07. 21:57:03

@fiam: Távolkeleti gasztrotémáju filmben sült bogarakat ettek és állitólag Európában is kapható csokiba mártott skorpió, és egyebek, ezt is mutatták.A gilisz pedig tiszta fehérje. Ízlések és pofonok.
---------------------------------
A napokban láttam egy anyukát, meg a Pisti fiát. Volt náluk egy nylon zacskó benne víz és pár halacska.Eltűnődtem: mennyire eltérő szokatlan együtes, a busz , fém és olaj, robbanómotor és város és közlekedés, a buszon tizedmiliméter vastag műanyag buborék határolja vizet és benne a halak, melyeknek űkűk ősei valami tengerben jöttek világra. Azóta fogékonyabb vagyok az ezotériára.st

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 22:25:17

@Susztertangó: Az más.
Ki tudja, mi hol jöttünk eredetileg a világra és ki játsza velünk azt, hogy itt vagyunk a Földön. Pláne meddig és hogyan. Na, ezen lehet tűnődni.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.07. 23:29:15

@fiam: hogy is volt?

Egy kupac kopasz kukac meg még egy kupac kopasz kukac az két kupac kopasz kukac...

Gyermekkoromban a homokozóból nekem is sikerült összeszednem ilyesféle fertőzést, pediglen Anyám a higiénia megszállottja volt. Meg általános pedagógus szakot is végzett: bölcsődétől egyetemi oktatásig bármit csinálhatott. A legtöbbet csinálta is - később.
Kórházba vittek, ahonnan a legfőbb emlékem az, hogy a szobatársak összefirkálták a verses könyvemet... én ilyet nem tettem. Dokument van: a könyv. Még most is. Azóta újra kiadták - csak a legkirívóbban sztálinista részek maradtak ki - és szerintem valahogyan azok akkor is utólag kerültek bele...
(Tessék megnézni a kor másik remekét: az "Öreg néne őzikéje" című gyermekkönyvet - nemrégen olvastam fel belőle, mármint az ötvenes évekbeli kiadásból. Egyből láttam, mely részeket ugrottak át a szüleim :-) És valahogy azok kevésbé voltak - hmm, vers-szerűek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.07. 23:40:38

@Mormogi Papa: És íme így kapcsolódik össze a kupac kukac az ötvenes évek irodalmával :)))
süti beállítások módosítása