Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Rakott cukkini

2008.07.11. 04:00 Bombadil Toma

 
Rögtön előrebocsátom, hogy ezt az ételt valószínűleg többször nem készítem el. Nem mintha nem sikerült volna jól, sőt, nagyon is finom lett, de ennyi munkát és időt nem szánok többé egy ételre sem, akármilyen ízletes is.
Fejben végiggondolva, nem tűnt nagy munkának. A fene sem gondolta volna, hogy ennyit szöszölök a grillezéssel, pucolással, kockázással, meg a többivel...
Az egész úgy kezdődött, hogy kaptam egy barátom feleségétől egy szatyornyi cukkinit, amit a kertjükben szedtek tíz perccel azelőtt. Gondoltam, valamit összedobok belőle. Valami olyasmi ételt, amihez az összes cukkinit felhasználhatom, ha már ilyen üde, friss anyaghoz jutottam. Feltérképeztem a hűtőm tartalmát, mit tudok még felhasználni, és ráleltem az egy hónapja készített konfitált császárhús maradékára, így jutottam el a rakott cukkini gondolatához.
Amolyan öszvér-étel ez, mert egy kicsit muszaka, egy kicsit töltött cucc, egy kicsit csőben sült valami…
A lényeg a lényeg: négy órát töltöttem a konyhában, kánikulában. Soha többé!
 
 
Hozzávalók:
 
·        3 db nagyobb cukkini (grillezni)
·        3 db kisebb cukkini (töltelékbe)
·        ½ kg konfitált sertéshús (helyettesíthető darált hússal)
·        2 nagyobb fej hagyma
·        1-2 sárgarépa
·        5 gerezd fokhagyma
·        1 csésze rizs (hosszú szemű)
·        olívaolaj
·        só, cukor, bors, gyros-fűszerkeverék, fahéj
 
 
Előkészületek:
 
Először is, a nagyobb cukkiniket hosszában 0,5-1 cm vastag szeletekre vágom. Sózom, borsozom, megkenem egy kis olajjal, és egy grillserpenyőben meggrillezem.
A rizst (jázmin vagy basmati) megfőzöm úgy, mint egy tésztát, bő, sós, lobogó forró vízben, kb. 12 perc alatt. Leszűröm, lecsepegtetem, és felhasználásig félreteszem.
A maradék cukkiniket, a hagymát,a  fokhagymát és a répát apró kockákra, a konfitált húst pedig a lehető legapróbbra vágom (ha darált húst használunk, ebben az esetben egy kicsit előpirítjuk).
 
 
Elkészítés:
 
Nekiállok a tölteléknek. Egy nagyobb lábast vagy wokot felhevítek két-három evőkanálnyi olívaolajjal. Beledobom a hagymát, egy kevés sót és egy kis cukrot szórok rá, és karamellizálom. Hozzáadom a sárgarépát is, és tovább párolom. Jöhet bele a hús, megszórom egy jó adag gyros-fűszerkeverékkel, egy-két (ízlés szerint) kiskanál őrölt fahéjjal, sóval, borssal. Ha túl száraz a keverék, aláöntök egy kis alaplevet, és úgy párolom tovább pár percig. Hozzáadom a cukkinikockákat és a fokhagymát. Megint párolom egy-két percig, azután jöhet a főtt rizs, azt már csak átmelegítem a többivel. Egy utolsó kóstolás, és ha kell, utánafűszerezek.
 
 
Fogok egy nagyobb jénait vagy egy magas falú tepsit, kiolajozom, és egy réteg grillezett cukkinit fektetek az aljára. Meglocsolom egy kevés besamellel, majd egy réteg tölteléket halmozok a zöldségrétegre. Erre megint egy kevés besamel jön, és még egy réteg cukkini (mintha lasagnét készítenék). Ezt addig folytatom, míg elfogynak a hozzávalók. A lényeg, hogy a tetejére jusson egy réteg cukkini, amit a végén egy jó adag besamellel zárok le. Ennél a pontnál opcionálisan lehet így hagyni, netán egy kevés fetát (eredeti juh/kecsketejeset) is lehet morzsolni a tetejére (ajánlom), esetleg parmezánt vagy más sajtot reszelni a besamelre.
200 fokra előmelegített sütőben 30-40 percig sütöm, a sütő alsó polcán.
 
 
Tippek, tálalás:
 
A kész étel jól lefedve két napig eláll a hűtőben. Mint minden ehhez hasonló csőben sült étel, melegítve sokszor finomabb, mint frissen. A fagyasztást is bírja. Ha sokat készítettünk, adagonként lefagyaszthatjuk.
Konfitált sertéshús híján bármilyen más hússal vagy anélkül is készíthetjük.
Sárgarépa mellett vagy helyett más zöldséggel is dúsíthatjuk a tölteléket, pl. grill- vagy kaliforniai paprikával, padlizsánnal, póréhagymával, paradicsommal…
A fűszerezés kérdését is szabadon kezelhetjük. Én most egy görögös ízvilágot szerettem volna megidézni, de teljesen más irányba is elvihetjük, például ha steak-fűszerkeveréket (pl. csirkehússal…), vagy mondjuk, zöldfűszereket használunk (pl. bárányhúshoz) a töltelékbe.
Tálalás előtt hagyjuk langyosra hűlni az ételt. Így könnyebb tálalni is, és az íze is jobban érvényesül, mint forrón.

Az erős fűszerezés miatt nehéz tökéletes bort választani hozzá, de egy tokaji furminttal (pl. Disznókő) szerintem nem dönthetünk rosszul.

360 komment

Címkék: gasztro recept cukkini toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.13. 20:44:20

en is azert nem tettem meg eddig
huseges tipus vagyok felesegem is csak 3 volt
/ezt mar elsutottem parszor, de majdnem igaz:)/

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.13. 20:44:23

Asterix és Obelix megy az egyesen, imádom!:) Sztem zseniális a magyar szinkronnal, tiszta Romhányi a szöveg. Depardieu, Clavier és az a fekete "arabus", nem tudom a nevét, halálos...:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.13. 20:45:49

bassszus nem emlekszem emlyik a Knezich uta, arra igen hoy volt ilyen....
mi csinaltunk magunknak vagy a piacrol kesob mar

Pálcika 2008.07.13. 20:47:44

köszi Nadine,be is kapcsolom a tévét gyorsan

Zuzuka 2008.07.13. 20:49:25

Beni, az a Vidder doktorbácsi tette tönkre a hátsó fogaimat gyerekkoromban. Ő volt az iskola fogászunk, pici lukból akkorát bírt fúrni, hogy egy tál tömés belefért:(
Na nem sokszor voltam nála!!!

Zuzuka 2008.07.13. 20:54:07

A Minarett utcája a Knézich, ahol a Mecset étterem volt régen.

Benikuty 2008.07.13. 20:57:27

Zuzuka, én egyszer sem, mert a szüleim ismerték a hírét a mesternek. Tényleg, nem volt orvos, csak valami izé, mint az oroszoknál a felcser:(
Hagyma, a Minarettől vezet a régi tűzoltóság irányába. Az a Knézich u.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.13. 21:06:53

ot ment a 12-es az osidokben:)
megvan
hu telle micsoda furok voltak akkoriban amugyis

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.13. 21:16:51

Jó estét!

Üdvözlet az általam - eddig - ismeretlen ismerősöknek.
Itt csak komor az ég vagy már este van és érezzük, hogy jönnie kell valaminek, ami nagy valószínüleg vihar lesz, de még nagyon kéreti magát, pedig mindjárt kibújok a bőrömből, apu meg rácsatlakozott az oxigénpalackra.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.13. 21:33:49

Szia, Fiam. Lábad?

Egyébként sztem Toma nem a festés miatt van távol. Ilyen időben mindig elszáll a net nála...

Benikuty 2008.07.13. 21:52:21

Az Azterix és Obelixben mér fekete a Beni füle-farka hegye?:)
Fiam, a lábaddal vigyázz, én mácsak tudi, mert nekem is van!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.13. 21:53:29

Szia, Nadine!
Borogattam, polcoltam, úgyhogy kevésbé elefántméretű, viszont a bevérzések igen jól érzik magukat. Sóginőm szerint inkább bogárcsípésre vagy gyomra adott allergiás reakció. De hát ő óvónő, nem orvos, bár lehet, hogy az oviban allergiareakció-járvány van és már felismeri :)
Igazság szerint örülnék Anita diagnózisáak!!!!

Benikuty 2008.07.13. 21:54:21

Tente baba, szép álmokat...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.13. 21:56:11

Beni, köszi a figyelmeztetést, alaposan szorongok is, de a doki nem mond semmit, csak, hogy fogyjak kissé.

Szép álmokat, Neked!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.07.13. 22:02:23

Jóóóó estééééét!
Van még valaki?

Benikuty 2008.07.13. 22:02:57

Nyilván gáz a túlsúly is, mint nálam, de nem lehet mindent arra kenni. Jó részt genetikailag kódolt cucc ez, én gyógynövény készítményekkel tartom szinten. Na, tényleg húzok gyikóba!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.13. 22:04:40

Elmegyek én is, mert nem bírja a lábam a hosszas üldögélést, bezzeg a hátsó fertályom csodásan alkalmazkodik ehhez az életmódhoz! :)

Szép álmokat! Előtte további kellemes estét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.13. 22:06:40

Jó éjt! Megyek én is Office-t nézni. A dobozban:)

Pálcika 2008.07.13. 22:13:13

szép álmokat mindenkinek!én még bömböltetem egy kicsit a tévét mert hooligans koncert van a tévéegyen(ha beszerzek egy csinos kapucnit csak Kenny leszek a végén)és mint tudjuk én bírom a zenélő csinos fiúkat!!!

Pálcika 2008.07.13. 22:13:48

és most rólam énekelnek:KIRÁLYLÁNY!!!!:)))))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 22:25:35

Üdv mindőtöknek ! Kimaradtam a mai izgalmasan pergő távbeszédből, csak este pótolgattam a lemaradást. Mire becsülettel végigvettem a penzumot (és megvacsiztam közbe, nehogymá' éhönhajjak, addigra mindenki ee'ment házoárd. Illetve ki-ki kosarába. Főként a négylábbal csápolók.
Cyan, mi törpént? A zerkőcsrendészet betí'totta a csékát? A rendes tagság vagy ötöde tette itt ma tiszteletét... Nekem nem baj, csak más a tónus. És nem az izomtónusra gondoltam!
Annyi minden történt, hogy én csak Nadine-ra reagálok: Mindegy, mikor - és kép se kéne 2-3-nál több...
Pálcika, azért ne fenyegetőzz: Killkenny-ből egy is több az elégnél :-((

cyan 2008.07.13. 22:42:02

szia Mormogi!
nem tom, Macsek egyszercsak megjelent itt, aztán a többiek is. ne aggódj, sztem veszik az adást, h itt más a stílus. ez nem a csk, nem keverjük :))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 22:43:08

Miután Fiam is durmol (nem Darmol), esti mesét se kér senki... Mentem kosaramba óóóvasni.
Üdv és Kifőzzük!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 22:43:51

No, Cyan - blogos manyó megint kibaralínó velem - nem láttalak, csak most.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 22:46:09

Amúgy remélem, nem a Samu nadrágjának esete forog szőnyegen :-))

Pálcika 2008.07.13. 22:47:49

én még itt vagyok...mi-ki az a csk erkölcs kommandó??

Pálcika 2008.07.13. 22:48:46

Mormogi,milen vót az esküvő???

cyan 2008.07.13. 22:49:35

Samu nadrágja? az meg mellik sztori?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 22:56:55

Pálci, az esküvő nibtaszerű volt, manapsági divat szerint. Volt 1 háziasított meg 1 intézményesített is, nehommá' valamellik kimaradjon... Ezt szerintem még a zátkosbó örökőtük, merakkó' kényteleníttetett a jónép - ha akarta, ha nem - a zannya könyvvezetőné' is tiszteletét tenni. Különbe' nem volt érvényes, akármit hittek is a zérdekeltek...
Mamámeg fordítva vagyon: az is templomba mén, ki assetuggya, eszik-é vagy visszák.
Cyanissima Cycissima Maxima - nem akartam én kavarni, örükönk, h benéz Kenéz. A storyt meg ismered, mikor Samuka megkéri a mamáját, vágjon le egy kicsit a nadrágszárából, merthogy túl rövid... A többit már tudod szerintem...
A Hagymácska-ügybe mért nem avatkoztál? A TV-s felvételben hangzott el a dal az idézett módon, nem ???

cyan 2008.07.13. 23:00:09

jah, megvan. arra gondoltam először is, de azt hittem van egy másik sztori is :)
hagymácskában nem vagyok járatos, valami rémlik, csippolínó vagy mi. a fene se emléxik már. volt vmi bábfilm, de abban én nem...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:04:05

Pálcika, MINTASZERŰ volt - hogyan gépelek már megint???
Amúgy Inárcs volt a helyszín, Kakucs mellett. Nem vicc! Arrafelé úgy látszik, az esküvőkből élnek - meg a konferenciákból, a Manor House (magyarul Kúria) révén. Konkréten a polgári (tehát nem gimnáziumi) szertartásra egy, a falu stílusát össze-vissza ütő mediterrán stílben épült vendéglő görög korsókból folyatott tavának (fél)szigetén került sör, izzasztó hőségben, ahová a zifjú pár ívelt (és teljességgel felesleges) hidacskán jutott el. A hangosításnak hála a szertartásból alig hallottunk valamit, pedig légvonalban nem voltunk tíz méterre se.
No, hogy a fegyházin is köszörűjjem a nyelvem: ilyen magyarosch oltárképet én még seholé se láttam.

cyan 2008.07.13. 23:08:06

akkor adtak a flancnak :)) a lányod esküvője viszont nagggggyon jó volt! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:09:51

Elnézést, ha valakit megsértettem volna: a "kúria" nem négybetűs szó :-))) Még angolul se!
De most tényleg menek, mielött bejön a:
- Apu, fogjál nekem bééékát!
- Hagymá nekem béékét...
(Bocsi Hagyma, ez nem Neked szólt...)
Amadea meg csak beszól, oszt el. Szerintem hallgatózik és nevetgérezik... A zöreg tatyák egylettyén :-((( (No meg ÖTyE, ofkursz.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:11:26

Kösz az elismerést - közmunka volt, leginkább az érdekelt közre-mű-kő-désével. (Nem kádkő!)
És a terheket meg megosztottuk a résztvevők arányában :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:18:45

Még az a szerencse, hogy a boldogságra nincsenek kihatással az esküvői kavarások. Bár azért vannak kivételek - nekem pl. nem jött be, mikor valaki másodházasságba (az első nyilván csak polgári volt, akkor, ugy...) református szertartás szerint esküdve a saját első házasságból származó fiát kérte fel tanunak... Az meg elvállalta. Hát, ismerve az illetőt, lehet, hogy barát híján, ugyi...
Ne is mondjam, már megint szólóban van.

Pálcika 2008.07.13. 23:21:46

azt a kúriát ösmerem, imádom a madaraikat!!!

cyan 2008.07.13. 23:24:25

na, ez olyan, mint amikor a keresztfiam nagyanyja megtudta, h keresztelik az unokáját, ki volt akadva, h nem ő lett a keresztmama :DDDDD

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:35:16

Pálcika, sütve-é, vagy főve??? Asszem, én csak plimadarakat láttam - igaz, korán eljöttünk...
Cyan, volt aztán olyan is, hogy a kollégram engem kért fel tanunak, mivelhogy (szigorúan polgárilag) másodszor vette el az első feleségit. Volt persze ebben sundámbundám is, volt a kerületi lakásügynál rokon, így két kislakást kaptak, amiből a kissebbikere már kinézett a kisajátítás, mert épült egy felüljűáró. No, a nagyobbikból meg a kárpótlásból már kijött egy kétszobás kiskertes :-))

cyan 2008.07.13. 23:35:23

mentem alvadni. jóéjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.13. 23:36:26

Csatlakozom az elöttem nyekergőhöz.
Jó 8.

cyan 2008.07.13. 23:36:35

az ántivilágban voltak ennél furcsább dolgok is :)

Pálcika 2008.07.13. 23:42:10

talán bagolyház/vár a hely neve és Pácónak hívják a "beszélő" madarat akit imádok!!!
én még szédelgek egy kicsit,nektek szép álmokat!

Pálcika 2008.07.14. 01:49:34

na eddig szédelegtem,most már menthetetlenül vágyom álommanóra............

spájdernecc 2008.07.14. 05:14:47

Jó reggelt!
Sok kávét!
szépen megszaporodtunk :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 07:19:16

Jó reggelt!

Látom Mormogi Papának időbe telik, mire lefekszik, akárcsak nekem a felkelés. Persze nem arra gondolok, amelyik olykor borzasztó helyen bír megjelenni és hetekig kell ápolgatni, mire kifakad, bár a korán keléstől én is gyakran kifakadok; de még nem is az elégedetlen lázongásokra gondolok, holott nyilvánvaló, hogy ha én kelek, azt félig parasztlázadásnak is hívhatnónk felerészt, apukám vérvonalát nézegetve visszafelé. Ha meg anyukám vezetéknevét nézzük, akkor félédes vagyok, száraz sosem.

Spájdi!
A Kifőzdére vagy tenmagad családjára értetted az örömteli szaporodást?

Pácika!
Ma dolgozol? És mikor keltél?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 08:05:58

Jó reggelt. Csak megérkezett az az eső, ma sem lesz fűnyírás.

Mormogi, ezek szerint én nyertem, és Tomának elszállt a netje, nekem viszont nincs időm negyven képet átnézegetni, hogy kiválasszak kettőt-hármat. Ha átküldöd még egyszer a két nyertest (amit Te annak ítélsz), azt talán lesz időm este feltenni, többre nem futja.

cyan 2008.07.14. 08:39:43

reggelit!
én elhiszem, h kell az eső, meg enyhébb így az idő, de ez azért már túlzás!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 09:02:13

Igen, ez a monszun-jelleg kicsit erős... A gyufaház építői/tulajdonosai örülhetnek, ha egyben marad a tető félkész szerkezete...

maybach 2008.07.14. 09:33:51

Jó napot kívánok!
Még szerencs, hogy a hétvégén kinyaraltam magam.
Igaz egy része szőlőműveléssel telt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 09:42:06

Szia, Maybach! A szőlőművelésnél mit kell ilyenkor csinálni? Kapálni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 09:52:56

Basszus, milyen sötét van! Jól lehet így fehér alapra színtelennel lakkozni. Még ez a szerencse.

maybach 2008.07.14. 09:56:33

Hali!
Csak ami tavasz óta elmaradt.
Kapálás, válsztás, tetejezés, permetezés.
Már nagyon profin használom a szakkifejezéseket.
Itt is szép az idő.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 10:00:53

A kapálás kellemes lehetett a 35-38 fokban...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 10:01:42

Szervusztok!

Voltam doktornéninél. Az én hajszálrepedéseimre azt mondta, hogy melegkiütés, az elefántnyira dagadt lábamra pedig azt, hogy "maga ilyen alkat". Sűrgősen kell keresnem egy olyan orvost, aki legalább tizenháromféle halálos kórt fog megállapítani rajtam. Akkor majd megnyugszom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 10:03:48

Szerintem meg keress fel egy homeopátiás orvost. Az nem fog hülyeségeket beszélni, és a homeopátiás szereknél jobb és kevésbé ártalmas nemigen van.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 10:23:27

Nadine!
Ha levetem a gátlásaimat és a konzervatív orvoslásba vetett hitemet, no meg nem fogok félni attól, hogy megkorbácsol a "rendes" dokinéni, ha kitudódik, hogy nála empatikusabb szakértőhöz megyek, akkor elmegyek.

tistedur 2008.07.14. 10:26:43

jó reggelt,jó kávézást, kevesebb esőt :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 11:07:58

Szia, Tist, úgy tűnik, kialudtad magad:)

Fiam, én azon csodálkozom, hogy ennyi egészségügyi problémával hogyan hihet még valaki a "konzervatív" orvoslásban. Ami az alternatív gyógymódokhoz képest gyerekcipőben jár, de nem akarlak győzködni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 11:35:35

Nadine!

Csak győzködj! Én nagyon félős vagyok és hipochonder és meggyőződésem, hogy az én bajaimat nem lehet meggyógyítani úgysem!

Szia Maybach, szia Tiste!

tistedur 2008.07.14. 11:36:07

Nadine!
nem igazán :( lesz valami bajom,de még nem tudom mi..egy megfázásra tippelek,de bízom az immunrendszeremben :)
az idő csodás-ilyen lehet a monszun indiában..habár ott kissé melegebb van olyankor is..:)(aludni szeretnék,mint a macskák)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 11:39:54

Még az jutott az eszembe, hogy írásaimban meg a gondolataimban lehet, hogy felrúgok néhány szabályt, de a való életben én nagyon vaskalapos vagyok. És, mint bikát, igen nehéz kibillenteni a meggyőződésemből. Sajnos. Ezzel nekem is nehéz megbírkózni, de ami "szabál, az szabál".
Lehet, hogy ikrek vagyok inkább, sőt, mert koraszülött voltam. De a bikaság is jellemző rám. Egyszóval, olyan vagyok, mint a jobb samponok, 3in1.

maybach 2008.07.14. 12:05:36

Fiam!
Akkor tök jó neked. A samponok állandóan jobbak és jobbak lesznek.
Tudom, mert láttam a tv-ben.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 12:07:59

Tist, akkor teázz és legalább gondolatban lazíts!

Fiam, én nem akarok győzködni semmit. Csak számomra ellentétet jelent a mindenféle baj folyamatos és szaporodó léte és a hatásos "hagyományos" orvoslás hatékonyságába vetett hit.

Én már vidáman küzdhetnék az asztmával is, ha hagyom meggyőzni magam arról, hogy menthetetlen allergiás vagyok. Komolyan dolgoztak ezen az orvosok, hogy elhiggyem. De néhány könyv segítségével és egy-két homeopátiás szer alkalmankénti beszedésével gyakorlatilag tünetmentes vagyok kb. tíz éve.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 12:14:06

Még egyetlen gondolat ehhez a témához: egyszer kérdeztem a természetgyógyászomat, hogy miért nem segítenek magukon az emberek, ha ennyire könnyen, kemikáliák nélkül is meg lehetne gyógyulniuk? Azt felelte, azért, mert akkor az egész addigi hitrendszerüket fel kéne adniuk. Inkább betegek. Azóta nem győzködök senkit.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 12:55:41

Gyulafehérváratta volt egy rokonunk, Stefi Bácsi. Fiatalkorában (valamikor a tizes évek táján) kiment a zállamokba, ott elvégzett egy gyógynövénytani kurzust, oszt hazajött. Akkor még nem maradt kint mindenki :-) Idehaza meg nekiállt gyűjteni a gyógyfüveket, szárította padláson, stb. Csak egy idő után már titkolni kelletett, mert - hiába volt oklevele róla ékes ángol nyelven - megtilták a "sarlatánkodást".
Van még ilyen ügy sokféle: hiába csinálna meg minden a fogtechnikus, merthogy ért hozzája, ez a szakmája: ő veszi a mintát, készíti a protkót, stb… de nem teheti orvosi papír nélkül… (Az már más kérdés, hogy nekem ebben az ügyben is különvéleményem van, szerintem nem véletlen, hogy a fogászkodás a középkor óta nemigen lépett előre másban, mint az újabb műfoganyagok kipróbálásában meg a motoros fúrógépekben - s ha már a sebészethez úgyis megvolt - az érzéstelenítésben. Egyebekben éppen olyan barbár, mint akkor :-(((

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 12:57:43

Pontosítok: a tüneti kezelésben van a lóvé, nem a megelőzésben…

tistedur 2008.07.14. 13:25:33

van,amikor nem lehet megelőzni a szuvasodást..:(

maybach 2008.07.14. 13:40:51

Volt cimborám nagypapája nyolcvan akárhány évesen ment az örök vadászmezőkre. Minden foga megvolt és egy sem volt rossz vagy tömött.
Fogorvosok rémálma lehetett.

Pálcika 2008.07.14. 13:50:17

szép napot!!
eddigi munkamaratonom meghozta gyümölcsét, már itt is vagyok:)
hazafelé kigondoltam egy merészet!ha Toma és Jébetű nem kerülnek elő megpróbálok feltenni egy "posztszerű" izékát(mert tudom Nadinét sem lehet a végtelenségig terhelni)azt hiszem félig-meddig sikerült is,de mivel ma nincs itthon a gyermekem(nálunk ő ért az úriszámitógép huncutságokhoz)elakadtam.nem tudom hogyan kell élesíteni!!!!azt hiszem már minden rendben(persze az én kezdetleges tudási szintemen) de az istennek sem jövök rá vázlatból hogyan lesz éles???????????
VALAKI SEGÍTSEN!!!!!LÉGYSZI!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 13:51:00

Nekünk erre kevés az esélyünk - hála a mindennapi ócskajáknak és édességeknek. No meg a nyugalom hiányának - hogy csak a főbbeket mondjam.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 13:55:29

Pálcika, nagyra értékelem és becsülöm látatlanban is a kemény pluszmunka árán létrehozott "posztszerűséget", de magam is továbbképezésre szorulnék e tárgyban…

Pálcika 2008.07.14. 13:59:56

Mormogi,maga a poszt nem nagy szám(remélem majd meglátod(,a kemény munka inkább az én számitógépes tudási szintemet jellemzi.csoda,hogy egyáltalán belemertem vágni ennyi tudással a birtokomban,kissé olyan mint egy kamikaze bevetés!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 14:01:18

A jobbféléből: itt a pilóta is, meg a gép is túléli… Bár egyes esetekben ez rosszabb :-)))

Pálcika 2008.07.14. 14:07:11

lehet én nem is tudom élesíteni,mert a "tanító" posztban Toma azt irja :myomjuk meg a Publikál gombot.nekem ilyen lehetőséget nem dob ki a gép:(
így aztán meg sem tudom nyomni....lehet ennek így kell lennie.talán ha Nadine előkerül ő tud okosabbat,csak hát pont ezt akartam elkerülni,hogy megint neki kelljen dolgoznia vele..........

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:08:31

Pálcika, ha már annál az ablaknál vagy, ahol az összes poszt címét látod egymás alatt, akkor egyszerűen klikkelj rá a Vázlat ikonra. Akkor átvált Élesre.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:10:41

De mindjárt ránézek. Holnapra szeretnéd?

Pálcika 2008.07.14. 14:11:08

megpróbáltam: nem tudok, csak egy fekete egyenes vonal van ott ha ráteszem az egeret.a kiskéz nincs..így klikkelni sem tudok:(

Pálcika 2008.07.14. 14:12:38

mostanra gondoltam,hogy ne legyen ilyen sok a cukkiniból (azért egy nagy napi posztot nem ér meg a szöszenetem)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:13:20

Jó, akkor most mindent engedj el! (az oktatóm is ezt szokta mondani:))

Pálcika 2008.07.14. 14:13:24

itt vagyok csak lassú vagyok:(

Pálcika 2008.07.14. 14:14:09

azért megnevettetsz!!!!!!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:15:01

Jó, csak szállj már ki a posztból. Közben el kéne rohannom, és nem tudom élesíteni, mert nálad is nyitva van...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:16:05

Na jó, kb. húsz perc múlva itt vagyok, és megcsinálom.

Pálcika 2008.07.14. 14:16:21

kiszállnék,de azt sem tudtam,hogy bent vagyok
hogyan csináljam???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 14:19:58

Pálcika!
Köszörűvel lehet élesíteni. :)
Igaz, késeket. :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 14:21:43

A történelmünk arra tanít: nekünk, magyaroknak sohasem sikerült időben kiszállni…

Pálcika 2008.07.14. 14:22:53

Fiam,stenkes állapotban vagyok a tudatlanságom miatt,
"szeretem én a viccet csak nem értem":)

Pálcika 2008.07.14. 14:23:44

Mormogi,akkor hát én magyar volnék???

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 14:23:55

Mi az a stenkes? a Schrenkes-ről már hallottam, az Mackós-t jelent…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 14:25:04

Mindenki az, aki azt állítja magáról - ez errefelé így megyen - legalábbis több évszázados hagyománya van…

Pálcika 2008.07.14. 14:29:03

stenkes= "szleng"szótári jelentése:felfokozott izgalmi állapot.mint pl.a színészek/zenészek a színpadra lépés előtti percekben (nálunk)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.14. 14:29:45

Élesítésről jut eszembe egy ír vicc. (Az angoloknál ők a Rátótiak.)

Mit kell tenned, ha egy ír szeparatista csapszeget dob feléd?
Igen gyorsan fuss el az ellenkező irányba, mert jó eséllyel a szájában van a kézigránát…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:52:18

Három órakor nyílik egy új terem.

Pálcika 2008.07.14. 14:56:06

ezek szerint kiszálltam:))))(vajon mikor és hol??:)
most elkell mennem ,később leszek

KÖSZÖNÖM Nadine!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.14. 14:59:35

Szívesen, Pálcika, én köszönöm a tűzoltást:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.14. 15:15:16

Pálcika!

Én szinte állandóan stenkes állapotban vagyok. :D
És nagyon szívesen magyarázok, csak legyen, aki elolvassa! :)


M. P.!

Ugye mégiscsak jó dolog mesét írni, pláne, ha van, aki olvasgatya! A tegnapi napra utalgatok.
süti beállítások módosítása