Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből...

2008.02.12. 05:00 Bombadil Toma

Kínai sült rizs
 
Nem vagyok nagy szakértője a kínai és más távol-keleti konyhának, inkább csak lelkes fogyasztója és rajongója. A kínai konyhaművészetet csak annyira ismerem, amennyire egy-két, a témába vágó könyvből, valamint Kylie Kwong és Ken Hom remek főzőműsoraiból, receptjeiből, meg Wangtól, a kedvenc kínai büfém szakácsától (aki könnyen lehet, hogy otthon cipőfelsőrész-készítő volt:)) eltanultam. Nálunk sajnos, nehéz beszerezni azokat a hozzávalókat, amik az autentikus kínai konyhához szükségesek, ezért én inkább azokat az ételeket készítem el, amihez be tudom szerezni az alapanyagokat. Az egyik ilyen a sült rizs, aminek a receptjét Kylie Kwongtól lestem el.
 
 
A sült rizs, vagy ahogy Wang „mester” mondaná a „sütlizs”, nagyon finom, egyszerű étel, habár, ahogy azt a kínai kajáktól megszokhattuk, nem kevés hozzávalóból áll. De ha egy kis gyakorlatunk van a konyhában, az előkészületekkel együtt sem tart fél óráig az elkészítése.
A kínai konyha szentháromsága a fokhagyma, a gyömbér és az újhagyma. Szinte minden ételnek ezek képezik az alapját. Nekem például mindig van a hűtőmben egy üvegben gyömbér-fokhagyma keverék, amit úgy készítek, hogy a friss gyömbért és a fokhagymát lereszelem, és fele-fele arányban összekeverem, annyi étolajat adva hozzá, hogy egy sűrű szószhoz hasonló állagot kapjak. Légmentesen lezárva egy hónapig is eláll a hűtőben.
 
 
Hozzávalók:
 
  • 2 csésze hosszú szemű rizs (jázmin vagy basmati)
  • 4 tojás
  • 2 fej hagyma
  • 1 csokor újhagyma
  • 2-3 ek. fokhagyma-gyömbér keverék (4-5 gerezd fokh., ujjnyi gyömbér)
  • 1 csésze apróra vágott bacon
  • 1 ek. cukor
  • 1/2 dl száraz sherry
  • 1/2 dl világos szójaszósz
  • 2 ek. szezámolaj
  • 1-2 tk chilipehely (vagy Erős Pista)
  • 1-2 ek. osztrigaszósz
  • mogyoróólaj vagy étolaj, só, sötét szójaszósz
 
 
Előkészületek:
 
Először is megfőzöm a rizst, bő, sós, forró vízbe szórva, mintha tésztát főznék, 12-15 perc alatt. Leszűröm és alaposan lecsöpögtetem. Közben a hagymát nagyobb kockákra, az újhagymát vékony szeletekre vágom. A szalonnát apróra vágom, a tojást lazán felverem, kimérem a szójaszószt, az osztrigaszószt és a többi hozzávalót, és külön kis tálkákban a tűzhely mellé készítem, hogy kéznél legyenek, mert a sütés gyors lesz, és nincs idő közben méricskélni.

 
Elkészítés:
 
Fogok egy wokot, és bő egy deci olajat öntök bele. Felforrósítom, míg az olaj füstölni nem kezd. Beleöntöm a felvert tojást és egy lágy rántottát sütök belőle. Kiszedem egy szűrőkanállal és félreteszem. A maradék olajat kiöntöm, a wokot kitörlöm egy papírtörlővel, majd visszateszem a tűzhelyre és két-három ek. olajat öntök bele. Amikor füstölni kezd az olaj, beleteszem a fokhagyma-gyömbér keveréket és a hagymát, egy kevés sót szórok rá. Közben folyamatosan rázogatom, mozgatom a wokot. Rászórom a cukrot, a chilit és a szalonnát is, és pár pillanatig pirítom/karamellizálom, majd ráöntöm a sherryt és a világos szójaszószt. Egy kicsit párolom, rászórom az újhagyma felét, és hozzáöntöm az osztrigaszószt. Beledobom a főtt rizst, és folyamatosan rázva-keverve átmozgatom, miközben a sült tojást is hozzáadom. Amikor kész (megkóstolom és ha kell, sózom), ráöntöm a szezámolajat, hozzáadom a maradék újhagymát, még egyszer átkeverem, és kész.
 
Tálalás, tippek, trükkök:
 
A sült rizst ehetjük köretként csirkefalatokhoz vagy párolt zöldségekhez, de önálló ételként is megállja a helyét.
Hűtőben, jól záródó edényben egy napig eláll, wokban, kevés olajon rázogatva fel lehet melegíteni.
Tálaláskor a rizs mellé sötét szójaszószt teszek egy üveggel az asztalra, amivel bőven meg is locsolom a magam adagját.
Még valamit! A kínai ételt pálcikával kell enni. Nem sznobságból, hanem mert a kínai étel fogyasztásának rituáléjához, a „feelinghez” tartozik, ami szerintem fontos az étel teljes élvezetéhez. Ha valaki nem tud pálcikával enni, az tanulja meg, nem egy ördöngösség.
A keleti ételekhez nem nagyon lehet bort választani, annyira másak a kínai ízek és fűszerek, ezért inkább valami jóféle belga sört ajánlanék hozzá kísérőnek...

87 komment

Címkék: gasztro recept toma köretek kínai kaják

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2008.02.12. 05:14:01

szült lizs :))
Jó leggelt!
folló kávét!

tistedur 2008.02.12. 07:37:08

jó reggelt, jó kávézást :)

spájdernecc 2008.02.12. 08:52:08

ezt az álomszuszék társaságot... :)

cyan 2008.02.12. 08:59:53

reggelit!
már ébren vagyok!!!
kv, cigi :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.12. 09:22:56

Nekem ma rohangálós napom van, ráadásul Pálcika lustasága miatt még a hajamat is nekem kell befesteni, úgyhogy keveset leszek délelőtt gépnél, utána meg egyáltalán nem, csak este. Hóvirágok hasalnak:(

cyan 2008.02.12. 09:32:58

nekem ma padlózással fog telni a napom. aztán a könyvespolc darabjainak bevonszolása, összeállításnak tervezése, ugyanis van benne szekrényke, üveges szekrény, bárszekrény, asztallap nagy meg kicsi is meg persze a polcok, 40-es és 80-as is. szóval ki kell sakkozni, melyiket hová?

cyan 2008.02.12. 10:04:19

a fenét! 23 éves polcrendszer, híre-hamva sem volt még ikeának, anno sokat reklámozták a tv-ben. Viktória, a kanizsai bútorgyár terméke.

maybach 2008.02.12. 10:07:44

Jó reggelt kívánok!
A sültrizs finom.
Az összeszerelendő polcrendszer meg szép kihívás. Sok sikert.

cyan 2008.02.12. 10:35:51

ötször már felépítettem, tán nem akkora kihívás hatodszorra :P

maybach 2008.02.12. 11:01:22

Nem tudom. Mindig ugyanolyan lett?

cyan 2008.02.12. 11:18:09

nem, ebben az a jó, hogy variálható. vannak fix helyek, pl alulra szekrényt, fiókos szekrényt lehet tenni, felülre meg csak hátul is megerősített polcot, de a köztes teret szabadon variálhatod, sok luk van, a polcokat tetszés szerinti magasságra lehet tenni. sajna a sok szétszedésben, összerakásban kissé elhasználódtak az elemek, de némi leleményességgel, furfanggal könnyen orvosolható.
padlót abbahagytam, mert nem akar mindenhol illeszkedni, szétcsúsztak a lapok :((

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.12. 11:30:00

halihó.
pálcika merre? iwiw meghívó kell vagy felajánlom a köz javára:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.12. 11:33:01

Svati, sztem küldd el neki, biztosan jól fog szórakozni rajta. Ő csak esténként néz be, napközben dolgozik.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.12. 11:40:55

köszi:))
és hogy releváns legyek: IMÁDOM a rizst:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.12. 11:42:11

Én csak azt a rizst imádom, amit nem én főzök. Az ehetetlen.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.02.12. 11:48:24

no elküldtem asszonyságnak.
én jó rizst tudok főzni. sokféle módon. ezt is majd eccer....ha lesz idegrendszerem hozzá.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.12. 12:25:28

rizst, rizzsel pajtások.szóval Toma mégsem veszett el, tök ki voltam bukva,hol császkállt?igazolást hozott?

maybach 2008.02.12. 12:45:38

Toma valami halvány magyarázattal állt elő.
Csak be kellene írni az ellenőrzőjébe.
Szerintem.
A rizs egyébként valóban jó.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.12. 12:55:42

Halvány magyarázat???szonnyát szimatolok, de ezt nem fogadjuk el igazoltnak:)))
nem tudom, most néztem egy száz éves hölgyet, és meg kell állapítanom, nem annyira szép.szóval eldöntöttem, a 99ik szülcsinapomra,kollagénes feltöltés kérek. már a izé, csipendél vagy milyen fiugg mellé:))))persze, ha az ember meghal, akkor se nem szép, csak akkor, ha a Sírhant Művekben "játszik".ma nagyon bizarr a hangulatom.vagy nem?

maybach 2008.02.12. 13:10:28

Én egyszer bepróbálkoztam kétnapos hiányzást elalvással megmagyarázni. De csak dobogós hely jutott. Az első díj az egyhetes hiányzás magyarázataként, bakonyi szarvasbőgés hallgatás lett.
Marisell!
Ha a kollagénes feltöltés használ, akkor a 100. szülinapomra én is aztat kérek.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.12. 16:55:36

Maybach, tudod mit, menjünk együtt, olcsóbb lesz a betegszállító:)))
hol van mindenki, úgy értem rajtunk kívül?

Benikuty 2008.02.12. 17:14:02

Sziasztok, már itt:)

maybach 2008.02.12. 18:13:55

Szonnyánál, Toma annyit dicsérte.

Benikuty 2008.02.12. 19:25:31

..is voltam. Eltáv:

muskotály küvé 2008.02.12. 19:27:28

Sziasztok!

Most jövök vidékről, megyek is haza vidékre.
Holnap elolvasom.

tistedur 2008.02.12. 20:02:00

amint látom,ma hétfő volt.. :)
marisell és maybach közös 100 születésnaphoz kötödő ráncfeltöltésén én is szeretnék részt venni :)
cyan polcszerelése pedig remélem sikeres volt :)
a rizs pedig ehető-habár annyi más finomság van mellette/helyette.:P

Benikuty 2008.02.12. 20:53:50

Csütörtököt. Mondtam!:)

Benikuty 2008.02.12. 21:21:19

Ma este a Gordon egész kímélő volt:)
Bocsesz Toma, de egy ekkora ország, ami mint egy kontinens, annyival nem intézhető el, hogy: gyömbér, fokhagyma, újhagyma. Lehet, árnyaltabb? Kwong kisasszony autentikus? Mint a Stahl. Szerintem. Éttermi gyakorlat? Lehet más mint a főzőshow-k.
Figyelmetekbe:
Liu Zihua-Uli Franz: Az igazi kínai konyha. Kiadó: Holló és Társa.
Nekem ebből a szakácskönyvből a távol-keleti éttermek életérzése köszönt vissza.

cyan 2008.02.12. 21:35:08

tist, nem folytattam a padlót, mert állandóan szétcsúszik. ma pihi volt (öreg vagyok már a térdeléshez, gugoláshoz, hajlongáshoz, tegnap óta fáj minden tagom, leülni-felállni kínszenvedés). talán holnap nekiesek, csak valahogy nem lelkesít a tudat, h a fél szobányi lerakott padlót felszedjem, és újra lerakjam :(((

Benikuty 2008.02.12. 21:41:04

Ahh, Cyan, nehogy már Te is csütit:) Ügyes vagyka, meg erőss:))
Megyek összeomlani, szép álmokat, rózsás csókokat! Fiúk, oldjátok meg!:)

tistedur 2008.02.12. 21:42:37

cyan!
akkor talán pihenj egy kicsit,a holnapi nap is rádférne :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.12. 22:33:35

na megint szarakodik a netem. egész nap nem tudtam felcsatlakoztatni. de éátom nem vesztettem semmit, nem volt nagy lelkesdés ma:))

beni
"Bocsesz Toma, de egy ekkora ország, ami mint egy kontinens, annyival nem intézhető el, hogy: gyömbér, fokhagyma, újhagyma. Lehet, árnyaltabb? Kwong kisasszony autentikus?... "
mégegyszer olvasd el a bevezetőt, de most ne csak szőrmentén:)))

remélem holnap lesz netem!! bakker!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.12. 22:39:54

...ja, jut eszembe! ma moziba voltam és megnéztem a Charlie Wilson háborúja című filmet. nagyon jóó! csak ajánlani tudom mindenkinek!:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.12. 22:45:06

Helló, nagyon fáradt vagyok, és holnap sem leszek, megyek adót bevallani a könyvelőmhöz. Jó mulatozást, meg minden!

tistedur 2008.02.12. 23:10:19

szép álmokat mindenkinek :9
Nadine,neked meg sikeres adóbevallást :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.02.12. 23:31:24

én is megkaptam a szeretet-csomagot az apehtől:(( de én húzom halasztom amíg lehet. meg tavaly nem is kerestem valami sokat, úgyhogy ne várják tőlem a költségvetési egyensúlyt.
nadine te egy hős vagy!:))

spájdernecc 2008.02.13. 05:23:12

Jó reggelt!
Kávét!
napot!!

Benikuty 2008.02.13. 07:01:43

Jó reggelt!
Könyvelő, könyvvizsgáló, ködös reggel:( Brrrrr...

tistedur 2008.02.13. 07:38:01

jó reggelt,jó kávézást :)
ellopták a kilátást,és valami fehér tejfölszerűség van helyette :(

spájdernecc 2008.02.13. 07:56:15

Költözzön ide:)
ragyog a nap!

tistedur 2008.02.13. 08:05:52

nem megy az olyan könnyen :( saját napocskát mindenkinek!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 08:27:43

Jó reggelt! Itt is ragyog a napocska, süti a tejfölszerűséget.
Csak köszönni akartam, megyek a mikroszkóppal is alig látható méretű vállalkozásomat bevallani. Ülhetek órákig a könyvelőnél, fúj, de utálom!

tistedur 2008.02.13. 08:36:09

Nadine!
kitartást..:) itt is oszlik a köd,már látom a szemben lévő tízemeleteseket :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 09:19:18

Na, hívott a könyvelő, hogy még nincs kész, menjek később. Bakker, ezért nyomtattam még este tizenegykor a nyomtatványokat, ma órára keltem, itt ülök felöltözve... Ááá...

maybach 2008.02.13. 09:27:35

Jó reggelt kívánok.
Ma egész normális idő alatt értem be.
Ki érti ezt?
Nadine!
Ne aggódj! Az APEH nem fog elveszni.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.02.13. 09:43:42

Jó délelőttöt :-)

Hátha nem láttátok még:

www.youtube.com/v/SoxLwjcBNV4

5 másodperces majonéz :-)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.13. 09:50:22

Sziasztok, ma ezer a gond és tennivaló, és én csak ülök, és tördelem a kezemet.mi lesz ebből?tegnap valahogy könnyedebben viseltem a nyomort(belsőt, a külsőt megszoktam).
napfényjelentés: süt hétágra, de minek?????

cyan 2008.02.13. 09:52:45

reggelit!
iwiwen üzenőfalon várt ez a szösszenet, birom a srácot, kollégám, lassan kiadhatna egy könyvet a hoaxok válaszaiból :D

Barátaim, Rómaiak!
- senki nem ad nektek ingyen telefont vagy konzolt, csak mert sok levelet küldözgettek!
- a franc sem ült még moziban AIDSes tűbe!
- a hematológia körlevelek nélkül is ügyesen végzi a dolgát!
- ha baleset ért -sajnos- statisztikailag is kurva kevés esélye van hogy szemtanút találsz egy közösségi siteon!
- bonsaimacska nem létezik! (bár mint ötlet nem rossz...)
- hiába van hétszáz ismerősöd, ebből az az egy, aki el tud tartani egy lovat, ...nos annak már van lova!
- ...kutyája is!
- még senkinek nem lopták el a gyerekét a TESCO-ban. (bármennyire szeretnék is páran)!
- Bill Gates nem osztja szét a vagyonát. Elvégre 1982 óta kuporgatja, legyen már egy kis eszed, 'ze.
- ... aki olyan hülye hogy PowerPoint doksit küld neked, annak nincs elég esze hogy írjon egy rendes vírust hozzá!
- kapaszkodj meg, soha nem volt még olyan vírus, ami felgyújtotta volna a vinyódat. Ééééérted?!
- ... és aki napi húsz órát ül egy számítógép előtt az csak kis esélyek mellett fogja megtalálni az ellopott gitárod, biciklid, vagy bátyádat!
- nem fogsz megdönteni egy Francia multinacionális édességkonszernt azzal, hogy sok levelet küldessz!
- ...valamint nem fogod felülbírálni az UEFA döntéseit sem.
- nem fogja senki megadóztatni az SMS-eidet...
- ...és a nigériai elnök sem akar egy vödör pénzt utalni neked!
- A kóla- mentoloscukor koktél nem fogja felrobbantani a patkóbeled (habár ezen a ponton már támogatnám a dolgot).
- nem halsz bele ha fahéjas kávét iszol...
- ...és a Mikuást nem a Coca Cola találta ki....
- ...valamint a Coca Colát sem a Ku-Klux Klán terjeszti.
- Nem fog fizetőssé válni a WiW, sem az MSN. Tényleg nem. Hidd el. lécci-lécci?

Nyugodtan terjeszd. Ha akár egy százaléka is leesik a fentieknek, akkor már eredményes volt ez a levél.

spájdernecc 2008.02.13. 09:56:54

:))
és köszi a kakaós cicabajuszt is :)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.13. 10:01:03

Cyan, ezt terjesztem, annyira jó:)))

cyan 2008.02.13. 10:02:41

spájdi, legalább egy pókot írtál volna oda :P

maris, nekem is nagyon tetszik, nem az első írása ez ügyben, frappáns :D

maybach 2008.02.13. 10:04:08

Hááát, nem is tudom.
Én pl. azt hallottam, hogy az APEH javaslata alapján március idusától 45 Ft-os bélyeg kell majd a hazai e-mailokra.

cyan 2008.02.13. 10:06:19

A lánclevél

"Subject: vigyázz !!!!
Amennyiben már eljutott hozzád ..elnézést! én ma kaptam.
A kövtkező riadó fut végig az interneten:
Az "EUROPA 1" fujt riadót, mert találtak egy vírust, ami az elkövetkező napokban fog megjelenni, és amit "quota invitation" –nak neveznek.
Ezt nem szabad kinyitni, még ha olyan is küldte, aki rajta van az ismerőseid névsorán!!! ( Még véletlenül se nyisd ki!!!!)
Eddig minden esetben egy, a fogadó által ismert név szerepelt feladóként.
Azonnal törölni kell és utána kikapcsolni a computert. Ez a leggonoszabb vírus a CNN közlése és a Microsoft osztályozása szerint. Péntek délután fedezte fel a MCAfee és még nincs ellene ellenszer ("olimpiai lángot" gyújt, mely"elégeti" a keménylemezt).
Megkaptam az angol és a francia eredeti szöveget is (utóbbit Monacoból), a fentivel szószerint egyezik!
Jó lenne ha minél több ismerősödnek elküldenéd.Köszönöm!!!
Üdvözlettel!"

a srác válasza:

"Találtak" egy vírust, ami a "következő napokban fog megjelenni"... már itt büdösnek kellene lennie a dolognak még a dilettánsnak is, de továbbmegyek : -"...amit "quota invitation" -nak neveznek" : Naponta negyven olyan "vírust" kapok, amit "enlarge your penis"-nek neveznek(kik?), mégsem fújok riadót. - A "leggonoszabb vírus" kifejezés olvasása során már harsányan felröhögtem, CNN ide vagy oda. A spanyolnátha rosszabb. - "Ez a leggonoszabb vírus a CNN közlése és a Microsoft osztályozása szerint." Igen, valóban, a fenti két cég profilja és szakterülete tökéletesen egybevág, sőt itt jegyezném meg, hogy Évike, a Szentendrei úti lacikonyha házinénije szintén hasonló besorolást adott ennek a vírusnak. - "Azonnal törölni kell és utána kikapcsolni a computert." Ja, és leönteni szenteltvízzel (a tápba sok jusson!), fokhagymafűzért tuszkolni a floppy driveba, és a biztonság kedvéért áldozz fekete kakast fehér krétapentagrammban. - "("olimpiai lángot" gyújt, mely "elégeti" a keménylemezt)". Ezt nem kommentálnám különösebben, de bazmeg, a "keménylemez" különösen szíven ütött. - "Megkaptam az angol és a francia eredeti szöveget is (utóbbit Monacoból)" . Ezek szerint valaki unatkozik Monte Carloban. Konklúzió : Ha túl lusta, esetleg hülye vagy hozzá, hogy utánnaolvass mi is az a spam, a hoax, vagy föltetess egy hozzáértő emberrel egy vírusírtót, akkor legalább ne hírdesd lánclevélben. Köszi. na, ehhez tartsuk magunkat :))

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.02.13. 10:07:27

Maybach ez lesz akkor a TeisfiamBrutus adó.:))

cyan 2008.02.13. 10:09:26

maybach, majd a borítékra ráphotoshoppolom :D

maybach 2008.02.13. 10:20:14

Pedig abból is látható, hogy komoly a dolog, hogy 45 Ft. Mert lehetne 41 vagy 48, de akkor már márciustól kerekíteni kellene. Így meg nem.
Ha valaki nem emlékszik a kerekítés szabályaira, az megtanulhatja a fizetett közérdekű hirdetésekből.
Később közkívánatra lesz az 5-tel való osztás szabálya is, de azért már fizetni kell.

cyan 2008.02.13. 10:26:14

a lányom, aki közgazdasági sulit végzett, pénzügy szakon, mondta, h a sok kis apró (bérelszámolásnál a fillérek) kerekítése sok-sok ezer forintra rúgnak éves szinten, ha nem százezrekre. közüzemi számláknál akár milliókra is....

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 10:27:05

Maybach, nem az APEH szalad el, hanem az időm...

maybach 2008.02.13. 10:31:12

Nadine!
Féltem, hogy így lesz. Pedig az idődért sokkal nagyobb kár.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 10:55:11

Ugye? Hát ki melengeti meg egyenként a hóvirágokat, ha én a hülye adóbevallással foglalkozom...

maybach 2008.02.13. 14:03:37

Nos a virágok sokkal fontosabbakaz APEHNÉL.
Ha csak az Aki a virágot szereti....re gondolok.
merthogy aki az APEH-et szereti, az milyen ember lehet. Megborzongtam.

Halvány Görény 2008.02.13. 16:02:58

jóestét
nodehát nem is hétfő van...
akkor inkább valami tréfásat. ha már úgyis kínais a poszt.
www.youtube.com/watch?v=MeOkx0q1qFs

maybach 2008.02.13. 18:36:44

Azé' az APEH-től hogy szétrebbent mindenki.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 18:38:21

Én most rebbentem haza...:) Már sokkal jobban érzem magam. Kutyák, macskák, vaterás e-mailek, oszt sehol egy könyvelő:)

2008.02.13. 19:14:50

sziasztok!
én tegnap a tébénél voltam, az se kutya! atomot rájuk!!!

Benikuty 2008.02.13. 20:13:54

Jó éjt, részemről ennyi.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.02.13. 20:26:50

cso'kolom mindenki finom volt a' kokuszgolyo

Rég voltam itt, igaz sok dolgom is volt mellé meg lusta is voltam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 21:13:55

Akkor nem láttam. Elárulod, miről maradtam le?

Pálcika 2008.02.13. 21:25:07

Szép estét!
takarékos-üzemmódom vagyok,(kell az energia dolgozni:)))és különben is összedőlt a világ mióta nincs született feleségek,
viszont kezdődik a House ,így hát mentem is

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 21:28:10

Jó éjt, Pálcika, azért holnap mindenképpen lássunk ám!;)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.13. 21:33:19

Én is elköszönök, leállt az agyam. Jó éjt!

Holnap reggel hétkor új poszt!!!!

muskotály küvé 2008.02.13. 22:49:41

Sziasztok,

Jó reggelt, jó estét, mára és holnapra is, mer vidéken leszek. Holnap mindenkinek jó Bálintnapot, könyvelőknek, Bálintoknak különösen.

spájdernecc 2008.02.14. 05:17:54

Jó reggelt, jó eggel! / bocs /
Kávét, teát!
süti beállítások módosítása