Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Nass, alkoss, gyarapíts...

2010.01.10. 09:50 Mormogi Papa

Igazából arra gondoltam, hogy egy kicsit tehermentesíteni kellene a Névnapost :-)

Meg arra is, hogy tápláló egytálételből meg finom levesekből bőséges választék áll már a rendelkezésünkre; még süteményekből is akad néhány - viszont pofonegyszerűen elkészíthető nassokból hiány mutatkozik. Pedig igen hálás semmiségek ezek, s láttukon szokott a vendég a fejére csapni: hogy ez nekem nem jutott...

Azt nem mondhatjuk, hogy magától kerülne a kínálótálra, némi munka is van vele - de megéri,  és úgyszólván elrontani sem lehet. Hacsak nem egy távolsági beszélgetéssel :-)

 

Lássuk az alapanyagokat:

A dobozban aszalt sárgabarack van - tetszés szerinti mennyiség. Ez itt talán 30 dkg lehet, mert a fél kilóból a felénél kicsivel több maradt karácsonykor. Ma meg a bótból jól hoztam három tortabevonót (a hidegben bizony összementek az utóbbi időben :-( ) a jobbikból. Nekünk az étcsokis jött be, de lehet másféle is.

A további magyarázat szinte felesleges. A fazékba vizet töltünk, rá a fedőt és kis lángon a tűzhelyre tesszük.

A tepsi belsejébe sütőpapírt teszünk, arra nyugodtan leragadhat. Aztán csak mártogatunk, mártogatunk... néha tunkolni is lehet :-)

Mit begyébe, mit kosárba alapon a "nem szép", vagy "nem elég puha" darabokat eltüntetjük. (Erről, bölcs belátással, nem készült fotó.)

A sorok szaporodnak, akárcsak egy jó regényben:

A teli tál(ak)at kitesszük az ablakba - de legalábbis valamilyen biztonságos és hűvös helyre - lehűlni.

Íme a fogyasztásra kész állapot:

Jó étvágyat!

Megjegyzés: tetszetős csuprocskába gyömöszölve (célszerű lekvárosüvegecskébe vagy hasonlóba tenni) ajándéktárgy is lehet.

282 komment

Címkék: gasztro desszert mormogi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tistedur 2010.01.12. 19:54:10

@Zuzuka: a fogyókúra rossz :(
@fiam: szia :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.12. 19:55:21

@Zuzuka: Szóval, sanyargattad magad büntiből egy kis töpörtyűvel?:)))

OK, csatlakozhatsz. Belőlem egy adag mályvatea 1,2 kg akármit űzött ki. Ez azért elég beszédes...

Zuzuka 2010.01.12. 20:00:33

@fiam: szia :) vidd ám ki apukádat, ha ennyire vágyik rá.
@tistedur: tudom én, szükséges rossz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 20:22:43

@Zuzuka: Az a baj, hogy depresszióra hajlamos. Rámutattam két rokonunkra, akik eltérő módon fogják fel az életet. Kérdtem, melyikkel kellemesebb beszélgetni? Hja, akkor nyomás utánozni! :) A legtöbb energiám Apukám gödörből való kihúzásához kell, illetve a hullámvasuta elviseléséhez. Aztán jönnek az én hülyeségeim, ami mellett az emberiségé eltörpül :) De idén kivételesen jó évem van, úgyhogy a csendes, ám permanens derű árasztott el és nem mozdul :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 20:23:31

Ha így folytatja, a blogmotor megtanít káromkodni, az hétszent!

tistedur 2010.01.12. 20:29:30

@fiam: akkor maradjon a permanens derű :) a blogmotor sokakat tanít káromkodásra

tistedur 2010.01.12. 21:37:59

én balra el még megnézem az ifjú skywalker kalandjait, aztán alvás :) szép álmokat :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.12. 21:45:01

@tistedur: Neked is, én is mindjárt kikapcsolok. Csak mikor jöjjön a korrektúra, ha nem akkor, amikor elkezdődik a Tűzvonalban. Bakker:(

tistedur 2010.01.12. 22:31:20

@Nadine: :( megértelek..de most már tényleg jó éjt :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 22:38:31

@Nadine: Szegénykém. Szolidaritásból akkor én is dolgozom még egy picit :)

@tistedur: Szép álmokat. Ja és megírtam, hosszú lett, úgyhogy ha ráérsz, csak akkor olvasd! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 23:36:21

Hú, valamit nagyon elszúrtam a Palettán. Szó szerint se kép, se szín. Most marhára izgulok, hogy vissza lehet-e csinálni. Basszus, basszus, szubbasszus!!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 23:37:08

Én lépek, Nadine, elegem volt mára :(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.12. 23:37:49

Szép álmokat, bocsi, elfelejtettem.

spájdernecc 2010.01.13. 05:18:12

Jó reggelt!
Sok kávét!
a Halálcsillag fölrobbantva stop, Jabba egy féreg stop

Zuzuka 2010.01.13. 06:41:39

jó reggelt!
kész a kávééééééé! stop

Zuzuka 2010.01.13. 07:29:30

sajnálom a Pesten közlekedőket.
mi is akartuk, hogy na nehogymá annyi legyen a fizu, mint 6 évvel ezelőtt, de nem tudtunk forgalmat bénítani, tojtak ránk egy nagyot, és annyi lett:(( no comment.
megyek is, mert a volán még működik.

tistedur 2010.01.13. 07:45:28

jó reggelt, jó kávézást, nem akarok felkelni!!!!

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.01.13. 08:13:50

a tegnapi nap olyan sűrű volt, hogy azthittem ma még csak kedd van. no, jónapot, tessék inni egy jó kv-t, én is azt teszem.

maybach 2010.01.13. 08:46:14

Jó reggelt kívánok!
Lehet csak engem lep meg, de ma van szerda.
Jelzem, ha mindenki sztrájkolna, akinek kevesebb a fizetése, mint régebben volt, csak a politikusok dolgoznának. Pedig fordítva üdvösebb lenne.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 09:05:19

Jó reggelt.

@spájdernecc: Spájdi, nálam ma ez lesz a nap szlogenje: "Halálcsillag felrobbantva, Jabba egy féreg." Ezen nevettem ma először:)))

@Zuzuka: A kommentedben a kulcsszó a még. Ők is nagyon szeretnek csatlakozni a MÁV-hoz.

@maybach: Egész nap kint álldogálhatnék a kis transzparensemmel, egy csoffadt répát lengetve: "Visszakövetelem a régi fizetésemet! /Kockásfülű"

spájdernecc 2010.01.13. 09:36:18

@Nadine:
napi jócselekedet kipipálva :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 09:49:53

@spájdernecc: De most már mindenki mással kegyetlenkedned kell!:)

2010.01.13. 09:50:50

nem lenne semmi baj a sztrájkkal, mert még el is nézném nekik, de a rohadt életbe nagyon hideg van! mínuszokban sétálgasson az, akinek két anyukája van! Na.

Jó reggelt egyébként... :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 09:51:43

Jó reggelt!

Ah, probléma megoldva, de jó, hogy van egy infomumus ismerősöm, akinek szívügye a társadalmi munka :)

@maybach: El se tudom képzelni, hogyan sztrájkolnának a politikusok. Legfőképp azt, miért? :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 10:15:52

@fiam: Egyértelmű: több juttatásért, fizetésért. Mi másért?

2010.01.13. 10:18:15

@Nadine: mert egyébként pofozza őket az élet... próbálnának annyiból kijönni, mint mi, földi halandók.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 10:47:37

@Jé: Azért szívesen készítenék velük egy felmérést, hogy ők hogyan osztanának be egy "átlagfizetést", és mennyire vannak tisztában vele, hogy az alapvető élelmiszerek, közlekedés, rezsi stb. mennyibe kerülnek. Állítom, hogy fingjuk nem lenne róla...:(

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.01.13. 11:20:36

én elismerem mindenki sztrájkjogát, de azért fura, hogy pont azok szivatják a jónépet folyton (vasutasok, bkv, stb...), akik az adófizető jónép zsebéből kivett adóforintokból vannak fenttartva... az a baj, hogy a szakszerevezetek már régóta nem igazi érdekvédő szervezetek, csak a szocializmusból visszamaradt herék, akik a sztájkokkal próbálják igazolni önnön létjogosultságukat.

maybach 2010.01.13. 11:43:43

Erről a sztrájkról csak annyit, hogy ha azt követelnék, hogy tegyék már rendbe ezt a BKV-nek nevezett disznóólat és a sok léhűtő extra juttatását szüntessék meg, akkor simán támogatnám is.
De!! A kollektív szerződésben rögzíteni a javadalmazásukat, állandó veszteséget termelő vállalatnál béremeléseket követelni, ez elég fura.
Az meg végképp, hogy ők vitatkoznak a minimális ellátás szintjéről. Lófaszt! Miért nem független bíróság határozza meg?

2010.01.13. 12:08:04

Én ilyen mélyen bele sem merek gondolni, mert egy agyvérzés hiányzik a legkevésbé. Eleinte próbáltam velük szimpatizálni, de most már nagyon nem megy, mert a saját bőrömön tapasztalom, hogy leginkább velem (velünk), gyalogjárókkal csesznek ki. És a pulykapénz miatt hisztiznek akkor, mikor valaki nem is álmodhat fizetésemelésről, például.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 12:20:58

@Jé: Például én. Évek óta. Ha van több munka - de nincs, sőt -, akkor van több pénz, arányosan. De "csak úgy", mert infláció, meg ilyenek... Fel sem merül. Kétszázan ugranának a helyemre, ha elkezdenék pampogni, hogy hány éve dolgozom ugyanannyiért. És nincs prémium (soha), nincs cafeteria, nincs semmilyen kedvezmény, az égvilágon semmi pluszjuttatás. Szóval, sztrájkba állhatnék bármikor, mert kevés a pénz.
Ehhez képest bányászlámpa-effektus van, ha több pénzt akarok keresni. Mert muszáj.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 12:24:51

Az a helyzet, hogy én évekig vonatoztam a fősulira. Őszintén szólva alig mertünk bármihez is hozzáérni. Masszív mocsok mindenhol. Az ülések fölszabdalva stb. És akkor már nem gőzmozdonyok voltak. Azokhoz is volt szerencsém, Balcsira még úgy utaztunk, de azok valahogy tisztábbak voltak - lehet, hogy rossz a memóriám.
A "dolgozó népet" sajnálom én is, MÁV-éknál, BLV-éknél, viszont még egyszer nem hallottam, hogy egy vezető azt mondta volna, hogy kedves utazóközönség, az x nem kevés forintért a következő szolgáltatást adjuk: a WC már ránézésre is fertőzést terjeszt; az ablakokon olyan koszosak, hogy garantáljuk az önmagukba mélyedést, mint útiszórakozást; az ülések és bármilyen egyéb felület olyan mocskos, hogy elősegítjük a mosónők újraéledését. Stb...
Akkor legalább tudjuk, hogy mennyiért mit kapunk. Kérdés, hogy én többezer forintért ezt szeretném-e megvenni.
Azt utálom, hogy mindig ránk sértődnek meg. Életemben nem blicceltem, nem is szeretnék, mert ez elvi és erkölcsi kérdés, szerintem, és nem is tudom, miért háborgok igazán, mert Pestre és egyéb helyekre már igazán ritkán járok.
Viszont a helyközi járatok sem piskóták itt, vidéken.
Amúgy éljen az érdekérvényesítés (lehetősége)!

@Nadine: Jópár rendelet tök értelmetlen és értelmezhetetlen a számomra is. Sőt, van néhány, ami kifejezetten cinikus.
Tudjátok, mit utálok még nagyon? Az irodákat, amiket azért tartanak fenn, hogy mindenféle mondvacsinált hókuszpókuszokkal "visszavezessék az embereket a munka világába". Ettől kifejezetten hányingerem van. Először is azért, mert a munkanélküliekkel úgy bánnak MINDENHOL, mint visszaeső anyagyilkosokkal sem, másrészt úgy, mint a gyengeelméjűekkel. Benyomják az uránbányászokat szabó-varró tanfolyamokra, a szakácsokat kőművessegédeknek, engem meg takarító tanfolyamra (ami nem lenne haszontalan, persze), aztán meg néznek, hogy elhelyezkedni meg a sok ingyenélő nem tud, pedig a minimálbér felével ösztönözzük a munkavállalásra... Amit ugye az összes here eliszik, elbagózik és eldrogozik, ahelyett, hogy munkát vállalna, ha mégis, akkor meg az aljasa feketén dolgozik, hogy ne kelljen adót fizetni a napi kétezer forint után. Vállalkozni bezzeg nem akar. Ez a köcsögség, nem a százmillás végkielégítések!!!

Uff! Nem ismerek magamra... Mennyi keserűség volt bennem. Most végre kint van. Jól is esett, mint Nadine-nak a mályvatea :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 12:46:33

@fiam: Igazad van.

Éppen ezért idegesítő, hogy amikor ilyen a helyzet az egész országban, akkor ilyen szinten visszaélnek azzal, hogy ők másokat is meg tudnak szívatni, ha sztrájkba lépnek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 13:06:49

@Nadine: Valami olyasmi kéne, hogy az ország úgy fogjon össze, hogy oké, most megpróbálok szolidáris lenni a nálam is nehezebb helyzetben lévőkkel, kibekkeljük a rossz időket így. Csak ehhez az kéne, hogy feltétlen bizalommal legyünk azon szakemberek = politikusok iránt, akik azon munkálkodnak, hogy lejtmenetről felmenetre állítsák az ország szekerét. Ne csak hagymázas blalát lássunk és a közösen kiszenvdett adóforintjaink elherdálását.
Amellett, hogy fáj, hogy nincs összetartás (szerintem, csak klikkek), maximálisan megértem (már), hogy mindenki mostazonnal akarja kikaparni magának (és családjának) a gesztenyét, mert egyszerűen elfogyott a bizalom és a hit. Ez pedig súlyos gond.
Lehet, hogy egyszerű nagyon a hasonlat, de a művszervezői munkában eltöltött tapasztalatomat mondhatom: az embereknek igenis jól esik közösségben élni, jól esik összefogni, segíteni egymást és létrehozni közösen valamit, élvezni a munkát és annak gyümölcseit (itt ugye a rendezvényeket). Viszont abban a pillanatban, ahogy valaki(k) maguknak vindikálják a sikereket, sőt, ha nem veszik igénybe mindenki segítségét és munkáját, ha leszólják a befektetett energiát, nos akkor pillanatok alatt begubóznak az emberek, a megbántottság lassan irigységhez vezet, aztán bűnbakkereséshez, utálathoz (hogy gyűlöletet ne mondjak). Na, innen újra elhitetni valakivel, hogy szükség van rá és értékelik is a melóját... Hát több év.
Lehet, hogy zagyvaság, de ez van, ezt érzem én a közélettel kapcsolatban.
Ezért szeretem például a Kifőzdét, mert itt mindenki számít, elmondhatjuk a véleméyünket, búnkat-bajunkat-örömünket, posztolhat bárki bármilyen témában, odafigyelünk egymásra és elfogadjuk a másikat, ha nem is hajszára ugyanaz a véleményünk valamiről, csak egy a kérés, maximális tisztelet egymás felé.
Nagyon-nagyon szeretnék már egy ilyen társadalomban élni, komolyan.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 13:13:13

@fiam: Hű, de messze vagyunk már a feltétlen bizalomtól, bakker!:(

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.01.13. 13:16:43

alapjában egyet értek veletek, a baj az, hogy a bkv-nál is a fejétől bűzlik a dolog, hogyan lehet azt megengedni, hogy a felső vezetők ekkora pénzeket kaszáljanak... abból a pénzből lehetett volna fizetésemelést mittudoménmit adni sok embernek amit páran lenyúltak

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 13:24:00

@hzizi: Hát ez az! De amikor sztrájkolnak, nem a saját vezetőikkel szúrnak ki, hanem az utasokkal. Nyilvánvaló, hogy ez a szalainé (direkt kisbetű) csak egy a százfejű BKV-s vezetői maffiából. Gondolj bele, mi pénz folyhatott ott el...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 13:31:34

Na most akkor a folyamatos veszteséget generáló MÁV hogy gondolja pl. ezt:
"Egységes gépi jegykiadást tervez a MÁV-Start
Ötvenmilliárdos beruházással az összes menetjegyet és pénztári rendszert lecserélnék."
Tényleg az a legnagyobb probléma, hogy nem egyforma papírra készülnek a jegyek?

Ötvenmilliárdot dizájnra? Most?

maybach 2010.01.13. 13:41:57

Azért pöttyet mélázzunk el ezen a BKV-s reprezentatív szakszervezeti bigyón! Mert ha nem lát bele a BKV gazdasági ügyeibe, akkor milyen érvekkel követelődzik? De, csak, azért is? Meg ugye akkor nem is végzi jól a dolgát.
Ha meg belelát miért is nem tutúlt a trükkös kifizetések miatt?
Most egy adminisztrátort is jól letartóztattak.
Gondolom az ő fejéből pattant ki a sok sumákolás, meg a hatásköre is megvolt hozzá. Szerintem ennek az elvirának is ő mondta, hogy hé, miért nem adsz magadnak egy pár milla végkielégítést?, aztán az aktatáskába is ő pakolt némi készpénzt, amit ügyvéd úr szokásos módon parkolóban átvett. A szóvivőket meg csak megsajnálta.
És amiről sosem fogunk tudni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 13:51:03

@maybach: Hát igen.
A parkolós melóról meg annyit, hogy lám, lám, milyen sok a dolog, még menet közben is ügyet intéznek. Köztársaság tisztikeresztje, főtiszti.
Ennyit minimum megérdemelnek!

maybach 2010.01.13. 13:55:38

A nyakukba is tenném olyan min. 70 kg-os változatban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 14:06:18

Most azon nevetek, hogy amikor még dolgoztam és intézményvezető voltam, havi tizenötezer forint fölött dönthettem. Görnyedtem is rendesen a súlya alatt :) Minden nagyrendezvény költségvetését be kellett terjesztenem a testület elé. Nem, mintha lett volna a költségvetésből pénz rá, csak szerették látni, hogy mennyit tudok pályázatokból, támogatásokból összeszedni :)
Az más kérdés, hogy az már egyeseknek nem tetszett, hogy minden fillért tényleg a rendezvényekre fordítottam és nem máshova... Repültem is, de ez már történelem.
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy egyszer törvénytelenkedtem: évekig egy fillér túlórát nem kaptunk, se csúszót, az elsők voltunk, akiktől megvonták a kajajegyet, ezért nagy bátorsággal kiálltam az aktuális polgi elé, hogy akkor most jutalomosztás lesz, jön a karácsony, valahonnan legyen valami. Nos, a megmaradt repikeretet elvásárolhattuk. Fejenként tizenkétezer forint jutott, négyen dolgoztunk...
Ha nem évült volna már el, meg se mertem volna írni. Viszont marha jó volt nézni a munkatársakat, mennyire örültek ennek az extrának.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 14:07:47

@maybach: :DDD

Én az egész bandát kihajítanám a francba. Úgy értem, a vezetőséget... Természetesen megvizsgálva, ki mennyit lopott, és a pénzeket valamilyen formában visszakövetelve. Bakker, ha egy magánember nem fizeti a számláit, akkor előbb-utóbb elárverezik mindenét. Hát árverezzék el ezeknek is mindenét. Megérdemlik egytől egyig. Odatennék egy szakszervezetist, meg tíz külső, pártfüggetlen, megfelelő végzettségű, szigorúan 45 év alatti figurát, aztán megnézném, mire mennek.

2010.01.13. 14:12:27

@Nadine: az a baj, hogy ha kidobálsz mindenkit felülről és új embereket ültetsz a helyükre, akkor azoknak az lesz az első dolguk, hogy elkezdenek lopni, mert a saját zsebüket tele kell pakolni. utána esetleg csinálnak valamit a cég érdekében is. esetleg.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 14:30:12

Ígérem, abbahagyom, de, ha már benne vagyunk az érdekes dolgokban, hát elmesélek még valamit, mert ezzel küzdöttünk, mint Bem apó, két hónapig.

Adva van egy állásnélküli, szocsegélyes - ez vagyok én.
Van egy nagybeteg egyed - ez az Apu.
Van egy lehetőség és pénzkereseti forrás valamint szolgálati idő beszámítás - ez az otthoni ápolás+ ápolási díj
Van egy ötlet - ez a lehetőség kihasználása.

DE!

Vannak az állam számára mentő körülmények.
1. Kétféle ápolási díj van: a sima és az emelt. A sima, az jelen pillanatban a járulékok levonásával kb. tizennyolcezer forint. Az emelt kb. harmincezer.
2. Hiába ad szakvéleményt egy főorvos (jelen esetben tüdőgyógyász), a háziorvos szava dönt.

No most, én, mint nyerészkedő alattvaló, úgy gondoltam, hogy a tüdőgyógyász főorvos igazolása és a tizenöt évre visszanyúló leletek halmaza (kórházak, szanatóriumok, felülvizsgálatok) elégségesek lesznek az emelt összeg igényléséhez.
De nem. Körzeti orvosunk megkérdezte az asszisztensét, hogy "Szerinted a G. bácsi súlyosan beteg?" Az asszisztens válasza az volt, hogy nem. Na, ezt maga az asszisztens mesélte nekem, amikor óvatosan érdeklődtem, hogy mi a helyzet.
Aztán hallottam, hogy egy ismerősünk, 49 éves hölgy, rákos, deréktól béna, nos az ő hozzátartozójának sem adott igazolást a fokozott ápolási igényről. Most már nem is kell, mert egy hónapja meghalt.
Szóval igazán nem szólhatok egy szót sem.
Így maradtam szocsegélyes, mert az legalább huszonnyolcezer forint havonta.

Amúgy meg, aki kitalálta ezt a marhaságot, egy évig odaállítanám ápolni az ápolandókat, s mellette bármilyen jó állásajánlatot kap, ne tudja elfogadni, mert az Édesapját (egyéb rokont) nem lehet egyedül hagyni se nappal, se éjjel.

És még azt sem értem, hogy amikor tele vannak az elfekvők, meg a különböző otthonok, amikor rengeteg pénzbe kerül az idősek ellátása, nos, ha ezt otthon el tudja végezni egy hozzátartozó, akinek amúgy sincs állása és segélyt kap, akkor ezt miért nem lehet erkölcsileg is támogatni, továbbá tisztességesen honorálni. Lehet, hogy sokat gondolok, de szerintem a minimálbér vagy kicsivel afölötti összeg már méltányos lenne.
Így nem nyomorodnának meg lelkileg az érintettek. A szerencsétlen beteg hozzátartozó meg nem sírna naphosszat, hogy ugye nem hagysz magamra akkor sem, ha lenne állásajánlatod, mert tudod, hogy csak a törődésed miatt élek még.

Nem tudom, mire jó, ha ez az ország tele lesz szétcincált idegrendszerű emberekkel, jövőképnélküli fiatalokkal. Egy lestrapált, kiégett emberhalmazzal mit lehet majd kezdeni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 14:39:12

@Jé: Akkor inkább hagyod őket tovább lopni? Láttál már olyan embert, aki azt mondta, nem lopok tovább, mert nekem ennyi elég?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 14:41:25

@fiam: Ha lehetne, én még tovább is mennék egy lépéssel.
Mert kérem, lehet, hogy mindenki azt mondja majd: én egy retrográd-nemegyenlöségpárti akármiegyéb vagyok, de ha valaki valóban rászánja magát, hogy odahaza gyerekeket nevel és fŒállású háziasszony lesz, az szerintem ezért - mivel tehermentesíti az un. szociális ellátórendszert vagy akármit - igenis állami fizetést kellene kapjon.
Tudom, ennek is vannak hátulütŒi - de ha ez is beszámízható lenne a munkában töltött évek közé ((és miért is ne?) akkor talán egyböl csökkenne a munkanélküliek száma.
Akik eddig a segélyt itták el, azok ezt is elinnák ugyan - de ennek helyretétele már egy másik probléma…

Megjegyzés: annak idején nagymamám, mikor a lányánál volt Nyugat-Németországban (de csak ott, ide nem utaltak pénzt!) rendes nyugdíjat kapott a német államtól azon azz alapon, hogy négy unokát - munkavállalót, adófizetöt - adott nekik!
Tehát igenis létezik másféle mentalítás és gondolkodás, csak rá kell szánják magukat.

(Bocsánat, jó napot mindenkinek :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 14:45:14

@Nadine: @Jé:
Ez a mentalítás (hogy akik már loptak ugye, azok kevesebbet fognak a jövöben) egy alapvetöen a cuclizmus talaján kinevelt mentalítás terméke, és ezért olyan "hatékony" a megfelelö célközönség számára.
Valójában akik már tisztában vannak vele, HOGYAN és MIBÖL lehet egyszerüen és szinte lefölelhetetlenül pénzhez jutni, azok sokkal jobb eséllyel folytatják a tevékenységüket… Emlékezzünk a szlogenre:
"Még, még, még és még…" (Az újburzsulyok ugyan kik lehetnek?)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 14:47:10

@Mormogi Papa: Nem ezt mondom én is?
Az utolsó, zárójeles mondatodat nem értem, milyen fűszernövény az az újburzsuly?:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 14:53:57

Ezer csalmatok leve és nadályfü… kell ezt ragozni? :-)))

Szigorúan tilos étkezési célokra használni!

(Legfeljebb gázfokozónak.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 15:15:14

Most látom, kontamináció bünébe estem…

"lefölelhetetlenül" - írtam, pedig nem mi fölözzük le, nekik van a fülük mögött valami:-)

Helyesen: "lefülelhetetlenül"

(Súlyosbító körülmény: pleonazmust is követtem el… jelen esetben szóismétléssel. Mea maxima culpa!)

2010.01.13. 15:19:47

@Nadine: Hidd el, én sem tudom, hogy mi lehet az egyetlen üdvözítő megoldás. De abban biztos vagyok, hogy ha új emberek mennek oda, akkor azok először a maguk hasznát fogják nézni. és ez nem mentalitás vagy mittudoménmi kérdése, egyszerűen ilyenek az emberek. Akik már eljutottak odáig, hogy bekerülhetnek egy-egy ilyen posztba, azok tudják, hova kell nyúlni, hogy nekik legyen jó először.
@Mormogi Papa: azt viszont nem mondtam, hogy akik már loptak, azok kevesebbet fognak ezentúl. Amíg tele a mézesbödön, addig Micimackó rá fog járni...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 15:26:26

@Jé: Ezért írtam, hogy fiatalabbak kellenek. Egy másik generáció. Vagy vigyem lejjebb a korhatárt? Mondjuk, 12 évre?:)

Abban biztos vagyok, hogy egy-két bűnbak lebuktatásával semmi nem fog változni. Ezek az emberek nem egyedül tették, amit tettek. Ezért csapnám el a teljes vezérkart. Hátha egy új banda észnél lesz, hogy hoppá, itt börtönbe is lehet kerülni? Hoppá, elveszthetjük a teljes vagyonunkat?

@Mormogi Papa: A háromnegyedét nem értem annak, amit írsz. De sebaj:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 15:28:07

@Jé: Namármost akkor az egyetlen lehetséges megoldás: minden ilyen helyre kinevezett egyén lépjen be kötelezöleg valamely szerzetbe s legelébbis tegye le a szegénységi fogadalmat :-))) A többit ráér késöbb is :-)

Én is lassan olyan leszek, mint Micimackó - akármilyen sürü a köd, a hütöszekrényben reám váró három doboz árpaszörpre hazatalálok :-)
Bíztató társaság :-)

2010.01.13. 15:35:15

@Nadine: 12 év! :))) nagyon jó, gondolkodni kéne rajta.
@Mormogi Papa: ez se rossz ötlet, vesd fel nekik.

mindenesetre az egész társaságnak küldök egy szép nagy bibircsókot, most olvastam az indexen, hogy nem haladnak előre a tárgyalások, hetekig elmazsolázhatnak rajta... :((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 15:35:43

Káááááááááááávééééééééééééééészüneeeeeet!!!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 15:38:15

Késöi eeeeeebéééééééádsssssssssszüüüneeeeeeet :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 16:07:16

@Jé: Ne egy nagy bibircsókot küldj nekik, hanem k.rva sokat, viszketőst!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 16:49:11

@Jé: Csak nehogy az derüljön ki a végén, hogy békésebb, boldogabb lesz Budapest nélkülük. Az ő érdekükben most szólok :)

@Mormogi Papa: Hja, így könnyű. Gondolni a jövőre...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 16:55:05

@Mormogi Papa: Most olvasom: árpaszörp? Az erjesztett méz már nem is jó?? :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.01.13. 17:17:17

amíg nem olvassuk azt az újsában, hogy x.y. bkv/máv/stb vezetőt, hűtlen kezelésért 10 évre és vagyonelkobzásra ítélték, nem igazán lesz itt megoldás. liberális gondolkodóként nem igazán hiszek a nagy büntetés elrettentő erejében, kivéve a gazdasági büncselekményeket. az adócsalás, sikkasztás, hűtlen kezelés stb. tipikusan az a bűncselejmény, ahol az illető mérlegel mielőtt "cselekszik", mérlegeli, hogy megéri-e neki vagy sem. itt lenne ereje az elrettentésnek... de ha azt látja, hogy egy évekig húzódó jogi procedúra után végül elengedik egy ejnyebejnyével a milliókat sikító illetőket, nem igazán nyom a latban a lebukás és büntetés lehetősége...
arról nem is beszélve, hogy ezek a nagy állami cégek, a pártok kifizetőhelyei. nem hinném, hogy a most letartoztatott nő, a panel lakása felújitására költötte azt a több tízmilliót. jó ha abból a pénzből egy-két millát látott, a többi ment a pártkasszákba, hogy finanszírozza a választási kiadásokat és egyebeket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 17:28:42

@Bombadil Toma: Szívemből szóltál, Hajnali Látogató. Így van. Ez nem erős felindulásból, nem kényszer hatására stb. történik, hanem bevállalt, átgondolt lopás. És milliókat károsít meg. Pfúj.

Én meg csak nem mentem jógázni a derekammal. Se ő, se én.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 17:50:35

Teccékmondani kéremcépen nemlehecne a gacdaszági bünöszöket a kicikinai igaccágszolgátatászra bíszni?
Talán mégjobban meggondolnák :-)))

Mint (minden jelzötöl menetes:-) gondolkodó ezúttal azt hiszem, igaz: ez a bün átgondolt, elöre eltervezett.
Az elsö komoly változás legyen az, hogy az ilyen jellegü gazdasági bün NEM ÉVÜLHET EL !!!

Csak apróban, mint cseppben a tenger: a Fövárosi Gázmüvek néhány éve kötelezte a házat a pincében lévö "alapvezeték" cseréjére. Kötelezte, mert különben nincsen gáz. A cserét persze csakif a Gázmüvek végezhetik el, és ök is veszik át - sajátmaguktól. Meg persze ök mérnek föl és állapítják meg az árát is… Hát ha ez demokratikus… De tovább is van, mondjam még???
A ház több, mint másfél milliót köhögött ki, annak egy részét az Önkormányzat vállalta nagykegyesen, meg kaptunk részben kedvezményes hitelt - de évekig nyögtük a részleteket. (22 lakás és több földszinti üzlethelyiség, sajnos notórius nemfizetökkel tele.)
Most sült ki, mikor egy hozzáértö NEM Gázmüves lement a pincébe és megnézte, hogy: a cserélt vezetéket NEM szigetelték, így most korrodál és hamarosan újra cserélni kell. A közös képviselö (nem az enyémet viseli) válasza:
Igen, a Gázmüvek felszámította a szigetelést is, szerepel a számlán - de nem érdemes reklamálni, mert már ELÉVÜLT !

Na, most inkább nem írok semmit.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 18:09:04

@Mormogi Papa: Igen, ez a másik.

Azt is nagyon csípem, hogyha gázt akarsz, akkor fizesd ki a vezetéket, amin hozzák, meg a hozzá kapcsolódó munkák díját és utána a befolyásolhatatlan (részedről persze) gázárat.
Aztán, ha kábeltévét szeretnél, szintúgy, plusz, ha fejlesztés van, azt is neked kell állnod.

Nem tudom, Nadine hogy van vele, de, ha mondjuk mi nyitnánk egy boltot, ahol a munkáinkat árulnánk vagy Toma egy galériát, jó lenne, ha az adott települések polgárai összedobnák a pénzt rá. Aztán jó drágán kötelező lenne nálunk vásárolni. Ja és semmiféle tulajdonrész nem illetné őket, ez magától értetődő.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 18:33:09

@fiam: Ez azért van, mert nálunk minden szolgáltató azt képzeli magáról, hogy Ö A HATÓSÁG.
Bármit is jelentsen ez.
Még mindig nem gyógyultak ki a mániájukból…

Ebbe TERMÉSZETESEN a MÁV meg a BKV is beleértendö. Hogy az egyre emelkedö díjakért semmiféle plusz szolgáltatást nem adnak, az nekik természetes. Kíváncsi vagyok, hogy a késések miatt most már (hány év után is?) elöírt menetjegy-ár visszafizetési kötelezettségüknek eleget tesznek-e majd.

Kolléga ma mesélte: pár napra lezárta a lakásában még az örlángot is a cirkón meg a vízmelegítön - nála külön készülékek. Más gázberendezése nincsen. Visszajövet meglepve tapasztalta, hogy egyheti gáz-nem-fogyasztás után a mérö kereken egy köbméterrel többet mutatott…
Reklamálni meg mehetsz a sóhivatalba. Illetve már oda se: mexünt.

Azt már csak igen halkan teszem hozzá, hogy Olaszországban bizonyos Berlusconi elözö kormánya kapcsán elhangzott, hogy 1945 óta az volt az egyetlen (!) olasz kormány, amelyik nem távozott mandátumának lejárta elött…
Itt meg: eszi, nem eszi, nem kap mást. Mint Kohn úr papagája a tüzkövel…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 18:41:09

És természetesen hatóságnak hiszi magát a parkolóadószedö társaság is, akik a világban egyedülálló módon

NULLA SZOLGÁLTATÁS fejében szednek pénzt…

Toma, hozzánk kéne jönnöd tilosban parkolni - akik jó helyen parkolnak, azokat a társaság "mikulásozza" amíg találnak egy müködö parkolójegy-automatát, aki viszont tilosban parkol, azt nem bántják - rendör meg alig jön.
A trolimegállókban, táblával tiltott helyeken (van, ahol "lopóskocsit" mutat a tábla!) a legnagyobb nyugalommal és bírságmentesen parkolnak napszámra a szállítók meg a viszonteladók… ugyanis több "ruha-naqyker" van a környéken - söt, szinte csak az van pár utcában. A forgalom ugyan áll, és ezen az sem változtat, hogy egyesek hite szerint a jármüvük a dudától gyorsabban mehet…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 19:45:11

@Mormogi Papa: Ja, a gázosok! Az szinte különkategória.
Finoman jeleztem már az ionos emberekkel való küzdelmét a leánynak. Valahogy nehezen dolgozzák fel lelkileg és papírügyileg, az átok számítógépről már ne is beszéljünk), hogy null fogyasztásért ugyanannyit fizetnénk...
Legutóbb elkértük az épp vonalban lévő ügyintéző nevét és kineveztük a háziorvos, házijogász stb. mintájára háziionosügyintézőnek és közöltük, hogy eztán személy és név szerint ő a felelős minden gázos ügyünkért. Egyelőre működik a dolog

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 19:57:45

@Nadine: Biztosan a kukkerre vonatkozik; mert, hogy klasszikust idézzek:
"Az utca tiszta, tiszta, tiszta, tiszta ... kosz.
Tadámmmm!"

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 19:58:31

@Mormogi Papa: Igen, arra. Azt tán mégsem mondhatom, hogy tisztánlátó vagyok:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 19:58:47

@fiam: Tessék benézni a (posta)ládafiába ! :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 19:59:26

@Nadine: Hmmm. Akkor legyen egyszerűen csak "látó".

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 20:09:19

@Mormogi Papa: Pillanat.

Akkor egy jó hír mára: sikerült kitapogatni a derekamat egy pillanatra.

tistedur 2010.01.13. 20:15:02

jó estét, jó étvágyat..vagy jó ejtőzést annak, aki már túl van rajta :)
olvastam a délutáni hozzászólásokat:a véleményem az,
hogy minden hatalmat a kifőzdének!!! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 20:20:35

@Mormogi Papa: Ezt jelenti magyarul a tisztánlátó.

@tistedur: Veled vagyok, testvérem!:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 20:26:34

@Nadine: Már tisztáztuk a nyelvelést :-)))
(De magyarul még nem hallottam ebben az ezoterikus értelemben:-)

@tistedur: Ahoy!
Szerintem a fő baj az, hogy akik jól csinálnák, azoknak nem fűlik a foguk hozzá (eszük ágában sincsen felvállalni) - akik meg vállalják, azoknak fogalmuk sincs róla, de nem is érdekli őket, hogyan kellene...

És ez minden téren...

Ja, már Jónásnak is bides vót...

tistedur 2010.01.13. 20:40:33

@Mormogi Papa: néha arra gondolok, hogy egyszerűbb lenne kisorsolni embereket a pozíciókra:nem hiszem, hogy ennél rosszabb lenne..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 20:48:23

És akkor, ahogy lehetett tudni előre, drága vasutas szakszervezeti barátaink is csatlakoztak a sztrájkhoz. Mert ők szolidárisak. De velünk, utasokkal ki a lóf.sz szolidáris?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 20:49:12

@tistedur: Rendben, de kire bízzuk a sorsolást? :-)))

@Nadine: Úgy látszik, nem forgok eleget megfelelő körökben :-)

tistedur 2010.01.13. 21:14:40

@Mormogi Papa: az enszre :)
@Nadine: senki :( hogy a gaskót nem tudják már egyszer megpokrócozni)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 21:31:42

@Nadine: Szerintem a ló másik alkatrészével, a szokásos fejjel többre mennél :-)
Engem ma reggel az egyik, este a másik autós kolléga vitt el egy darabon... ilyen se volt még! És a troli még jár. Melegebb időben nem volna kétséges, hogy drótszamárral közlekednék :-)

Az izlandiak miniszterelnöke a népszavazáshoz bőven elegendő tiltakozó aláírás hatására letett a külföldi cégek fokozott kártalanításáról. Ha mi (a fenét mi...) a külföldi bankok konszolidálására költünk milliárdokat, amiknek esetleg máshol is lenne helye, akkor miért a munkabéren akarják ezt megspórolni? A pénzt a bankok verték (...) el. Szeretném azt hallani, hogy a bankigazgatók a jövendő három évben nem kaphatnak prémiumot, nem-bér-jellegű juttatásokat és a fizetésüket is csökkentik. A nyugdíj-előtakarékossági befizetésükről már nem is beszélve...

Szóval csak azért, mert az én fizetésem rosszabb és nincsen egyetlen szakszervezet sem, ahová az érdekeim védelme érdekében csatlakozhatnék; még nem formálok jogot arra, hogy mások ilyen irányú lépéseit lebarmoljam. Nekem sem esne jól, ha eddigi megszokott jövedelmemtől megfosztanának. Bár az is lehet, hogy csak példátlanul türelmes állampolgár vagyok bizonyos vonatkozásban :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.01.13. 21:40:16

Na, miután mindenkit elriasztottam, kívánok szép álmokat s eltűnök ágyoá.

Legyetek... bienvenidos :-)

(Meglehet, az árpaszörp beszél belőlem - legközelebb Toleráns pezsgőt veszek :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 22:14:27

@tistedur: Azt olvastam, hogy "megporcukrozni":)))

@Mormogi Papa: Az ilyen irányú lépéseiket százezreknek történő károkozással teszik. Ez azért nem mellékes.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.01.13. 22:28:41

@Nadine: Ebből látszik, milyen békés társaság ez :))) Megporcukrozni, hehe :)

tistedur 2010.01.13. 22:38:47

miattam meg is porcukrozhatják :) ha elég sok és elég kemény porcukorral csinálják :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.01.13. 22:48:14

@fiam: békés és gyermeteg:))) Nálam ez génhiba:) Na, akkor elviszem a génhibámat a géptől, már vár egy piros macska, hogy a hasamra vegyem, amíg még nézek egy kis nemtudommit a tévében:)
Jó éjt, szép álmokat! Már kigondoltam jól, hogy holnap rakott zöldbabot fogok főzni. Uff.

Tist, Te értesz a történelemhez, ha jót akarsz szórakozni, nézd meg a comment.com-on az Echo TV-s bejátszást. Esküszöm, vártam, mikor lépnek be a fehér köpenyesek, és viszik el a műsorvezetőt:) De a kommentek is beszédesek.

tistedur 2010.01.13. 22:57:41

@Nadine: nem néztem meg, elég volt elolvasni a kommenteket..:) nem bírom én a stresszt :)
én is jó éjt és szép álmokat meg álommanót, meg ilyesmi :)
süti beállítások módosítása