Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi menü: Pécs – bistroZONA

2008.06.20. 05:00 Bombadil Toma

 
Nemrég nyílt meg Pécsett, a Színház téren a Susogó étterem 2.0-s verziója, a Corso. Egy közvetlenül a színház mellett lévő, XIX. századi épületbe költöztek, ahol régebben ezen a néven már működött étterem, sőt, kaszinó is.
Az épület első szintjén található a tulajdonképpeni étterem (enotecaCORSO), ami a franciás polgári csúcsgasztronómiát kínálja vendégeinek (a 2008-as Étterem- és Borkalauz értékelése szerint az ország harmadik legjobb étterme és a legjobb vidéki étterem), míg az alsó, földszinti részen egy séfbisztrót (bistroZONA) alakítottak ki a tulajdonosok.
Egy barátommal ez utóbbit látogattuk meg.
 
 
A séfbisztró lényege az, hogy a csúcsgasztronómiában használt jó minőségű alapanyagokból, az ott alkalmazott szakmai tudással és egyszerűbb technológiával, olcsóbb árfekvésben, kevésbé formálisan, a lehető legmagasabb színvonalú ételeket kínálja a vendégeknek. Ezzel az előzetes várakozással indultunk, hogy megebédeljünk a bistroZONÁ-ban.
 
 
Mindkét részhez tartozik kerthelyiség, a bisztróhoz az utcafronton, míg az étteremhez a Színház tér felőli oldalon alakítottak ki egy-egy teraszt.
 
Az étterem terasza kényelmes fotelokkal, nagy asztalokkal berendezett, pálmákkal körülkerített, fából ácsolt dobogón helyezkedik el (amit egy rámpával akadálymentesítettek – pluszpont), míg a bisztró kerthelyiségét „csak” a sétálóutcára kitett székek és asztalok alkotják, melyeket igen ötletesen, zöldfűszerekkel beültetett virágládákkal keríttettek el a járókelőktől.
 
Itt kell megemlítenem azt a szerintem óriási hibát, amit sajnos, a legtöbb étterem elkövet (nyilván a költségek csökkentése miatt): a borzalmas coca-colás napernyőket és pepsis menütáblákat. Már csak az amsteles vagy a Soproni Ászok-os hamutartók hiányoztak… Most komolyan! Tényleg annyit lehet spórolni azzal, hogy elfogadják a beszállító cégektől ezeket a gagyi promóciós cuccokat? Szerintem igazán beleférhetett volna a költségvetésbe az étterem saját nevével/logójával ellátott árnyékoló...! Remélem, ez csak átmeneti megoldás.
 


 
 
Tudtam, hogy bent „látványkonyha” van, és egy üvegfalon át megfigyelhetjük, ahogy a szakácsok az ételt készítik. Így hamar eldöntöttük, most nem a kerthelyiségbe ülünk be.
Bent egy rendkívül elegáns, ugyanakkor egyszerű, letisztult, modern dizájn fogadott, egy kis retrós beütéssel. Nekem nagyon bejött, pedig nem rajongok a „trendi” dolgokért. Kényelmes ülőalkalmatosságok és kis bisztróasztalok. A teríték egyszerű, mégis elegáns. Textil hatású fehér papírszalvéta, makulátlan, karcmentes evőeszközök, kristálytiszta poharak.
A pincér azonnal ott termett, készséges és udvarias volt, hozta az étel- és itallapot. Az étlapon az aznapi ebéd menüajánlat volt, ami – mint azt a pincértől megtudtuk – a napi piaci bevásárlás függvényében alakul, mikor milyen friss és jó minőségű alapanyagot sikerül beszerezni. Azt is elmondta, hogy minden étel frissen készül, semmilyen előre elkészített vagy fagyasztott terméket nem használnak.
A kiszolgálás végig profi volt, figyelték minden rezdülésünket, egyszer sem kellett intenem. Amikor éppen beszélgettünk, nem jöttek oda kérdezősködni, hogy kérünk-e még valamit (azt utálom), de ha odanéztem, egyből jött egy pincér. Egyetlen apró baki azért volt, csak hogy valami kritika is legyen, a fizetőpincér odajött, mert azt gondolta, hogy már betettem a mappába a bankkártyám, miközben én még a kapucsínómat ittam.
Öt-hatféle előételből, nyolcféle főételből és háromféle desszertből állíthattuk össze az aznapi menünket.
Előételnek mindketten szárnyasragulevest választottunk. Főételnek nyúlcombot kértem sült zöldségekkel (bocsi, Nadine! – Nnnaaaaaaaa!!! – a szerk.), Évi pedig bolognai spagettit. Én még desszertet is választottam, csokoládés piskótát vaníliamártással.
A főételhez még kértem egy pohár bort, a pincér rozét ajánlott.
 

A szárnyasraguleves:
Elegáns, formatervezett mélytányérban hozták ki (hál’ Istennek nem csészében) a levest, ami nagyon ízletes volt. Az első kanálnál meglepődtem, hogy mennyire „egyben” van ez a leves. Kellőképpen meleg, de nem forró, semmilyen utóízesítésre nem volt szükség (ez nálam ritka), a csirkemell puha és omlós volt, kicsit megpirították, mielőtt a levesbe került, a zúzadarabok vajpuhák, szinte szétolvadtak a számban, a zöldség „al dente” volt, nem főzték szét. Ízében egyik hozzávaló sem tolakodott az előtérbe. Ahogy mondtam, az egész szépen egyben volt. A mennyiség is rendben volt.
 

Nyúlcomb pirított zöldségekkel:
A párolt-pirított nyúlcomb mellett a köret hirtelensütött zsenge borsóhüvely, laskagombacsíkok, kockára vágott padlizsán és cukkini, egész koktélparadicsom, valamint sárgarépa volt, körbelocsolva bazsalikomos olívaolajjal.
A nyúlcomb hozta az elvárt ízeket. Semmi felesleges fűszer, a hús saját íze dominált, ami nagyon ízlett. Talán egy leheletnyit tovább pároltam volna, hogy még puhább legyen, de ez csak szőrözés részemről, így is meg voltam vele elégedve, az íze kifogástalan volt. A borsóhüvely, a répa és a cukkini jól átsült, de azért még kellemesen roppanós, ress maradt, a gomba és a padlizsán viszont vajpuhára párolódott. A zöldségek enyhén füstös aromát is kaptak a hirtelensütéstől. Mintha egy leheletnyi szezámolajat is éreztem volna rajta, de ebben nem vagyok biztos. A fűszeres, bazsalikomos olaj finoman simult a zöldségekhez és a nyúlhoz. Az ajánlott rozé telitalálat volt, sűrűn kortyolgattam a falatok mellé. Kár, hogy nem kérdeztem meg, honnan való ez a rozé.
Természetesen megkóstoltam a spagettit is. Korrekt ízek, a szósz kellőképpen paradicsomos, a hús puhára párolva, tisztességes adag, első osztályú parmezán volt ráreszelve. Ami meglepett, az a tészta. Olaszországban ettem utoljára ennyire eltalált fogkeményre főzött tésztát. Tökéletes volt az állaga, ezáltal az íze is.
 

Csokoládés piskóta vaníliamártással:
Vagy én emlékeztem rosszul, hogy mit is rendeltem, vagy elfelejtették átírni az étlapot, mert a vaníliamártás valójában túró(vagy ricotta)krém volt. Elsőre meghökkentem, amikor megkóstoltam, hiszen nem erre számítottam, de mivel a szósz finom volt –és nálam minden, ami túróból készül, nyerő pozícióban van –, hamar túltettem magam rajta. Nem is kérdeztem rá utólag a pincérnél. Kissé darabos, rusztikus szósz, pont kellőképpen, nem túl édesen volt elkészítve. A csokoládés piskóta tésztája friss, nagyon ízletes és puha, omlós volt, benne éppen a kellő mennyiségű csokidarabokkal.
 
Az ár/érték arányt megfelelőnek találtam, bár olcsónak nem nevezném, de azért nem is volt vészes. A teljes két menüért, a két ásványvízért, egy pohár rozéért és egy remek kapucsínóért összesen 3890 forintot (+ 10% borravalót) fizettem.
 
Összességében az egész étel, a hely, a kiszolgálás és az ár megfelelt a várakozásaimnak. A három fogástól tökéletesen jól laktunk, az ételek a megfelelő ritmusban jöttek, nem kellett sokat várni, noha minden frissen készült. Az egész ebéd kb. egy-másfél óráig tartott (slow food). Magasan hozta a bisztróval szembeni elvárásaimat, és jó szívvel ajánlom mindenkinek, térjen be egyszer, ha arra jár.

218 komment

Címkék: gasztro étteremkritika toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.20. 21:27:56

Jó éjt, Jé! Én meg borzongok S. Kinggel.

Pálcika 2008.06.20. 21:48:59

nem is tudom -aludjak vagy rendet rakjak???mostanában ellustultam.........főztem és mostam is az elmúlt órában,de máshoz már nincs kedvem:(
Jé,vigyázz magadra és a kicsi lányodra az úton,és pihenj pihenj pihenj!!
Nadine a szex mindent körbeleng:))
Fiam,ami nem öl meg attól erősebbé válsz(mai napi bölcsem:))

cyan 2008.06.20. 22:27:36

höhö, vagyok, mégha nem is írok. MP dumál helyettem is. rokony, vagy mi :))))

cyan 2008.06.20. 22:29:41

ja, meg foci van, nézem meg drukkolok a spanyoloknak, bár most épp nem ők rugdalják az ellent :)

Pálcika 2008.06.20. 23:55:14

Szia Cyan!!!!
eddig bírtam szuflával a mai napot,holnap megint hosszúzom(ha valakinek hiányoznék:)
és a bartók rádión nagyon érdekeseket mondtak egy véletlenül megtalált opera partitúráról (nem tudják ki az írója)ennek örömére megfürdök és bebújok álommanó mellé:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.21. 01:11:08

Szép álmokat, Pálcika!

Én nem tudok aludni, mert kifelejtettél a felsorolásból. :(
És ettől most sokkal erősebb lettem! :)

Vigyázom az álmotok!

Hű, hogy a törökök mit csináltak!? Így hengereltek le bennünket is!

Van egy szúnyog a szobában, ami össze-vissza csípked. Vagy több van és egyszer-egyszer. A végeredmény ugyanaz. Viszket, de talán a vérnyomásomnak jót tesz.

Benikuty 2008.06.21. 03:50:49

Kicsiripeltek madarak ágyikóból/Beni rögvest bebújt.
Jé, sikered mindnyájunk öröme:)
Pálcibaba, rövid hosszúnapot!
Várom, nyisson a piac, tárkonyos barileves, tojásos nokedli jégsalátával lesz a merénylet. Van még hely az asztalnál drágáim:)

Benikuty 2008.06.21. 04:08:02

Jó reggelt!
Madarak kicsiripeltek gyikóból/Beni rögvest bevetődött, úgy éljek, horkol a büdös banka:)
Jébaba, sikered mindnyájunk öröme,én éhe a jó hírnek:)(jó szónak)
Pálci, rövid hosszúnapot Neked!
Várom, nyisson a piac,tárkonyos bárányleves, tojásos nokedli jégsalátával a merényletsor. Édeskék, van még hely az asztalnál! Csak tessék-tessék:)

Benikuty 2008.06.21. 04:10:13

Ez vicces, blogmanó biztos másnapos. Vagy mi a csuda:D

cyan 2008.06.21. 08:13:27

reggelit!
nyitott ablaknál alvás örömei. engem is a madarak ébresztettek. aztán a telefonom. nem, nem hívtak, csak az a vekkerem :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 08:53:46

Jó reggelt. Nálam sajnos, mindig megelőzi a madarakat vagy a bolond szomszéd, vagy valamelyik dinoszaurusza. Most együtt óbégatnak. Hát inkább egy griffcsapat csiripelne az ablakom alatt!...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 09:18:51

Cyan, azért mert beszervezted Mormogit a bandába (úgy láttam, nem kellett hozzá csavargatni a kezét:)), Te nem kaptál kevesebb szót!:)

cyan 2008.06.21. 09:22:25

MP szóvicceivel nem tudom felvenni a versenyt :)
másik ok: ráleltem egy másik blogra még tavasszal, kb úgy vagyok vele, mint svati. az a törzshelyem, itt olvasok, nézelődök, néha kommentelek. ja és reggel persze beköszönök és követelem a káááávééém! :))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 09:30:10

Cyan, mi az? Rémlik, hogy valahol láttam sokat a neved a kommentek közt, de nem ugrik be, melyik volt az.

cyan 2008.06.21. 09:35:11

Homárról menekült ide a csapat. agymenés, hülyeség a köbön. birom őket, jó kis banda :))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 09:35:14

Igen, igen, már emlékszem!:) Azt már nem tudom, hogy keveredtem oda, és miről szól a blog, de felfedeztelek...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 09:38:09

Miért kellett menekülni? Offoltatok?

cyan 2008.06.21. 09:41:04

hosszú történet, Homáron tradíció volt az elsőzés, meg persze off is volt. de a fő ok talán a Homár ellaposodása, szinte ez a társaság vitte ott a kommenteket. amikor megnyílt ez a blog, le is apadt a Homár kommentmennyisége :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 09:46:08

Hú, pont az elsőzés miatt nem olvasom ott a kommenteket... Meg az állandó ismételgetések miatt. Ősi román szokás, Batz papucs és társai. Elsőre vicces, de minden egyes posztnál százszor...? Mondjuk, nyilván mindig van valaki, akinek ez új...

maybach 2008.06.21. 09:50:11

Jó reggelt kívánok!
Engem nem a madarak ébresztettek.
A focin kívül más is érdekel.
Amúgy láttátok milyen disznó szerencséável jutottak tovább a törökök?
Lehet azért mert meg se eszik.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 09:55:06

jó reggelt, jó szurkolást!
A törökök jó srácok! Hagytak itt rózsanemesítési kultúrát, fürdőket, gasztronómiai kultúrát, stb. :)

Mormogi Papa,
megkaptam a küldeményeket. Hálás köszönet, privátban már reagáltam. Hétvégén tüzetesebben átmazsolázom őket.

üdv

maybach 2008.06.21. 10:01:39

A törökök áldásos tevékenységéről eltér a véleményünk.
De a fociban mutatott kűzdeni tudásuk figyelemre méltó.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 10:32:07

Gasper, nagyon szívesen. Ha mást is érdekelnek esetleg a vízhasítók, még akár posztóba is elmegy.

Pálcika nagyon figyelmes kritikus, odafigyel az áthallásokra is - ilyen komoly (és hízelgő:-)) kritikát még nem is kaptam. Mekvatyok6óda.

Jé, Jó útat!!! Vigyázzatok magatokra, ibéresedés csak módjával. A Szieszta nemcsak cipőnek jó, viszont megnyugtat. Jó esetben segít megemészteni a gasztromerényeket.

Maybach, ha Szigetvár városában állhat emlékműve Mehmed Pasának (? - romlik a winchi) akkor miért ne? Hoztak jót is, rosszat is, a jó megmaradt... Másokról ez nem mondható el, ha van is emlékművük és ragaszkodnak is hozzá...
"Mit búsulsz, kenyeres?
Nem tart ez örökké,
százötven év alatt
se váltunk törökké!"

maybach 2008.06.21. 10:39:12

A törökök természetesen hoztak magukkal és hagytak is itt hasznos dolgokat.
Azonban bármerre is nézel a török hódoltság mindenhol -100 év. Legalább.
Lásd Balkán, lásd arab kultúra és tudományok stb.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 10:40:42

Én egyszer jártam Törökországban, és hihetetlenül jól éreztem magam. Kicsit nyomasztó volt az elején a hömpölygő pasiáradat, de szabályosan a tenyerükön hordoztak, amit idehaza ritkán tapasztal az ember. Inkább soha. Olyan kedvességet, figyelmességet, udvariasságot még soha nem kaptam ilyen dózisban, mint Isztambulban. Focizni meg egyszer láttam őket, kifejezetten tetszett a játékstílusuk. De ezt egy laikus nyúl mondja, tehát nem mérvadó.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 10:42:15

Ja, és Pálci, írhattam volna műszakilag, mert ugye elektrotechnikában vagyon a dióda, a trióda, pentóda... csak nem akartam úgy járni, mint a sztoribéli német apáca, aki számolás közben a hatost sose modnta ki - vagy pfujjolt, vagy elpirult :-)))

(Majd Fiam minősíti:-))

Továbbra is leszek nyomokban. Jó nyomolvasást!
(És Tást. Mit hozzak, gyerekek? Ludat? Kacsát? Tyúkot? - Jó, a választ már tudom.)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 10:50:14

Nadine, mikor Algériában voltunk már hat napja, és (videofelvételt visszanézendő) egy napra béreltünk egy tévékészüléket (ami nem szériafelszerelés az El Oued-i szállodában:-)) és nagynehezen bekötöttük (merthogy konnektor sem volt, ellenben az ágytest, az asztal, de még a szekrény is csempéból-csempézve volt, mert az nem tudják megenni a csótányok) - nos a tévét bekapcsolva megláttunk egy bemondóNŐt csador nélkül - hát mi is nagyon figyelmesek lettünk... :-))

Maybach, a Balkánon kicsit tovább tartott, de a baj nem kizárólag török eredetű. Mikor a magyarság (legalábbis a vereckeiek elődei) korábban együtt élt a török népekkel, nem volt semmi baj. Sok szót, közte alapvetőeket: az állattenyésztéshez meg letelepült kultúrához köthetőket vettünk át tőlük. A baj ott is az ortodox (bocsi) iszlámmal kezdődött...

maybach 2008.06.21. 10:57:57

Megint csak a vita kedvéért.
Az iszlám cseppet sem volt gátja a művészetek és tudomány fejlődésének. Amihez némi gazdasági alap is kellhetett.
Ellenben a török hódoltság ezt az igencsak fejlett( Európa előtt járt)kultúrát tudta visszevetni.
Nyilván nem genetikailag török dolog ez, de az ilyenfajta rablógazdálkodást és eszement fosztogatást a törökök valósították meg.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 11:04:11

Igen, és a vallások összeugrasztását, egymás ellen hangolását is. Bizonyos mértékig békén hagyták, sőt, bátorították az újonnan születő kisegyházakat - nem ment veszendőbe a "Divide et Impera" hagyománya. Az ország egykori három részre szakítottsága ma is jól nyomon követhető az egyházak elterjedtsége alapján...
A műveltség-művelődés viszont már más tészta. Az Iszlám ELÖTTi műveltség, alexandria hagyományok ápolása, hellenisztikus beütésekkel - hogy most a perzsákról ne is szóljunk - mind semmivé lett a türelmetlen medinai-mekkai úton. Vagy ki más tiltotta be az 1001 éjszakát???

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 11:22:50

Vagy mondjuk az orvostudományban Avicenna (Abū ‘Alī al-Husayn ibn ‘Abd Allāh ibn Sīnā) és el Rezi ?
Ami megmaradt, azt éppen az Ibéreknél felejtették a sürgősen távozó Szaracénok.

A Kifőzde szelleméhez illő hagyaték is maradt utánuk: a franciáknál kétféle palacsinta vagyon. Előbben is az édes töltelékkel készített crêpe (la, nőnemű) és a Szaracénokról elnevezett sarrazin (szintén nőnemű), amit rendszerint sós töltelékkel készítenek. Az alapvető különbség a lisztben rejlik: ez utóbbit "fekete búzából" (blé noire) őrült lisztből sütik.
Fagopyrum esculentum a latin neve, nem igazán búzaféle...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 11:33:44

Megtaláltam végre - mert a szótárban nem volt az igazi:
hajdina, pohánka és tatárka - ez az utóbbi név is a Közel-Kelet-i eredetet támogatja.

Most el is megyek piacra, viszlát.

maybach 2008.06.21. 11:45:48

Még mindig azt mondom, hogy nem az iszlám, hanem a török típusú rablógazdálkodás az oka a máig tartó lemaradásnak. Más kérdés, hogy erre csak rátett a vallási fanatizmus.
Ha már Ibériát említetted. Az Alhambra az iszlám építészet máig is ragyogó remeke.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.21. 12:43:48

Egészségetekre az ebédet!
Nálunk tejfölös karfiol-leves, gombapöri csigatésztával volt a menü. Bár én a pörkölteket, különösen a gombapörit bucival szeretem leginkább.

M. P.!
Akkorát pirultam! :D

Látom, hamar elfelejtik az ember lányát, mégha ember lánya is fejet hajtott valaki előtt. :(

Meséljetek, vitatkozzatok még!
Én szeretem az arab, az iszlám kultúrát. Meg azt hiszem, úgy en bloc a Föld tarka szokásvilágát.

Benikuty 2008.06.21. 13:43:09

Lehet, a kurdokat kellen kérdezni, mi is a helyzet a törökökkel? Meg a török nőket, miért is nem sportolhatnak ők?
Az arab észjárásról nagylányt, aki nem kis tiltakozásom ellenére második szaknak az arabot választotta:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 13:46:07

Nekem az építészetük is bejön. Csodás palotákat láttam arrafelé.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 14:05:12

Mielőtt Spájdi lustasággal vádol, szólok, hogy feltettem egy új dobozt a blogra. Természetesen másnak is szabad megnézni:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:24:59

Maybach, tényleg csak a vita kedvéért és utoljára:
A rablógazdálkodás sajnos MINDEN hódító sajátja, beleértve a huszadik századiakat is, meg az egybesült állatokat Közép- és Délamerikában meg Kelet-Ázsiában.

A Alhambra a mór építészet remeke, a mór stílust képviseli - a mórok pedig egy, idézem:
A középkorban Észak-Afrikát és Spanyolországot meghódító arab (népcsoport). A római korban főként nyugaton élő berber. (Akiket később meghódítottak bizonyos iszlám vallású népcsoportok... - teszem hozzá az igazságnak megfelelően.)

A törökök egyébként a mai napig meg vannak győződve arról, hogy a magyarok szeretik őket és nekik köszönhetik, hogy kultúrálódtak. Érdekes észjárás. Ha meg valakiről kiderül, hogy Attila a keresztneve, azt me egyenesen a keblükre ölelik, merthogy az egy ősi török név... :-(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 14:29:48

Nekem az is rettentő vicces volt, hogy a magyarok környezetében dolgozó törökök - mivel szerintük nekünk nehéz kiejteni a nevüket - ilyen neveket viseltek: Géza, Imre, Csaba... Echte török megjelenés, magyar név. Ez a szolgálatkészség és a vendégszeretet komikus csúcsa:)))

Zuzuka 2008.06.21. 14:32:54

sziasztok!
én főzni kukkantottam be, de a török múlt sem áll tőlem messze.
itt a vár tövében, a hires várvédők örököseként igenis büszkék vagyunk a minarettre, mecsetre, hires törökfürdőnkre, és a török-magyar szerelmeket idéző, határvonalra épült házakra.
szeretjük még a törökmézet és a törökülést is:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:33:27

Nadine, ugyanezt mívelik például Hong Kong-ban is. Elhallgatják a valódi nevüket (mint a mitológiából tudjuk, a név ismerete hatalmat ad viselője felett) és valami ejrópai keresztnéven mutatkoznak be. NEM jártam ott, csak dolgoztam velük idehaza párszor.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:39:27

Zuzuka, jó ismét itt látni :-))
Azért őseink is egyszerüsítettek - nem minden származik a törököktől, amit rájuk kentünk :-)) Törökbúza: kukorica.
Azért tudhattak valamit az életről, ha a rossz szomszédság török átok :-))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 14:41:01

Zuzuka, és mit főztél?:)))

Mormogi, a névnek tényleg hatalma van. Bár én nem adom ki magam hongkonginak, mégis tapasztalom.

Benikuty 2008.06.21. 14:43:33

Hali Zuzuka, tán nem hogy földiek vagyunk?:))

Zuzuka 2008.06.21. 14:48:03

csülkösbabgulyás volt ebédre
és fagyi (csoki, csoki, csoki)
cicámnak nyulas kit-kat:)

nemtom Benikuty, az én hongkongi nevem Dobókatica:))

Benikuty 2008.06.21. 14:49:28

Na, én el főzni. Posztot szántam belőle, de tíz napig teljesen elangyaltalanodott leszek. Esetleg valaki kikotorná a nyálat a számból posztilag?

Benikuty 2008.06.21. 14:51:06

Zuzuka, enyém meg Gyomorzsák:)

Benikuty 2008.06.21. 14:52:23

Beni megint behuggyantott. Vén hülye:)

Zuzuka 2008.06.21. 14:55:37

Beni, lehet hogy egy sáncon kavargatjuk a sóskamártást?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:56:23

És ha már összekaparva a morzsák, másnap nyomorzsák :-(( elangyaltalanodottság = posztmodernség ???
És hogy lehet megfőzni, ami posztraszánt? az eke tillárom...
Itt rántott tök és rántotthús, rizs köretnek és tartár. Előnek zöldségleves. Már múlt időben.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:57:40

Vizuális...
ha már nem is Kékszakállú Wágner Úr, de egy Zöldszakállú Ali...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 14:59:10

Ámbár jobban meggondolva: nagy kár lenne egy jó kis fokhagymás spenótért. Vagy sóska? - azért tán kevésbé.

maybach 2008.06.21. 15:06:21

Mormogi Papa!
Csak a teljesség kedvéért. Amit a mórokról közkinccsé tettél nem mond ellent az iszámról általam leírtaknak.
Mivel Ibéria nagy részét elfoglaló mórok iszlám hívők voltak.
Ráadásul a gyarmatosítás is igen izgalmas dolog. Nyilván, hogy a kifosztás volt a lényeg. Mégis mekkora különbségek vannak.
Ha már, akkor Hong Kong jobban járt az angolokkal, mint mondjuk Egyiptom a törökökkel.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 15:11:03

No igen az angolok tudtak megengedők is lenni, ha nem egy jókora, ásványi- és egyéb kincsekkel bővelkedő területről, hanem egy aprócska, stratégiai jellegű szigetről volt szó, ami ráadásul az egész Délkelet-Ázsiai és Távolkeleti kereskedelmük kulcsát jelentette... én inkább az Indiaiakat meg főként a Búrokat kérdezném ebben az ügyben.
de
Pax Vobis Cum.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 15:11:40

Hű, de bosszús vagyok. A Teszveszen vett S. King-filmek nem szinkronosak, pedig direkt megkérdeztem az eladót. Olvasva nem tudok dobozolni. Hogy az a...!!!:((((

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 15:22:41

Már régen esedékes a LÁMA (Lelkiismeretlenül Átverő Magyar Eladó) portréjának leleplezése...
Ja, ha már a por is...

maybach 2008.06.21. 15:37:21

Mormogi Papa!
Ne aggódj, béke van. Meg kis vita.
Csak egy idézet,(mert szeretem az elkövetőjét) persze önkényes és a témát cseppet sem kimerítő adalék:
"A gyarmatosítás problematikája még egyszerűbb, hiszen nyilvánvaló, hogy a gyarmatosítók a gyarmatok vérét szívták, zsírját szürcsölték. Ezért van az, hogy a méretesebb gyarmatbirodalmat kiépítő Portugália ma tejjel-mézzel folyó Kánaán, míg viszont a sohasem gyarmatosító svédek jobb híján a saját kölykeiket falják föl a végeérhetetlen sarkvidéki éjszakában. Nézhetjük a másik oldalról is, akkor azt látjuk, hogy azok az országok, amelyeket soha, senki se gyarmatosított (Afganisztán, Libéria, Nepál például), ma dúsgazdagok, míg viszont a gyarmati rabigát legtovább nyögő Hongkong éhezik. A Nyugattal szoros kereskedelmi kapcsolatban álló Dél-Korea, Szingapúr vagy Tajvan lakói a széklábakat rágják kínjukban, míg ezzel szemben a Nyugatnak fityiszt mutató Burundi, Csád, Észak-Korea vagy Kuba maga a földi paradicsom."

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 15:51:18

Az idézett műben az a legérdekesebb, hogy azóta mi minden fordult másképp... hány év alatt is?

Treuga Dei??? Véd- és Dacszövetség???

Kifőzde adalék: Svédasztal.
Az eredeti szokás akkor alakult ki, mikor Svédországban rendszeressé vált az éhezés. Rájöttek ugyanis, hogy még a legnagyobb szükség idején is megmaradt odahaza valami ehető - amivel egymagában nem tudtak mit kezdeni. Hol pár kanál zsír, hol egy kis hajdina, hol egy fej hagyma. Kivittek a faluvégre egy jókora asztalt, amire ki- ki kihordta, amije odahaza volt. Abból aztán fabrikáltak valami ételt, amiből mindenki vehetett - persze, aki hozott is.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.21. 15:59:09

És még mindig nem tudom, hogy Dobókaticánk ráöntötte-e a jó kis sóskamártást Gyomorzsákra :-)

Benikuty 2008.06.21. 17:13:06

Zuzuka, én a Knézich utcában kavargattam, a Minaret tövében, aztán az Arany J. utcában. Mostanság ideiglenesen a Duna-kanyarban állomásozgatok.
Mormogi, engedd el a fantáziád!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 18:06:27

Körülbelül hatszor néztem fel úgy a faliórára, hogy nem tűnt fel, mindig fél három volt. Időcsapdába kerültem.

Zuzuka 2008.06.21. 18:16:44

elaludtam:)))
ha majd egyszer nyugdijas leszek, ebéd után mindig fogok aludni néhány órácskát.
ezt a svédasztalt jól kitalálták!
Benikuty, én a stadion környékén kavarok, és a környéken általában...
nem is vagyok harcias amazon, de ha ma nem a hollandusok nyernek, akkor borul a sóskamártás!:)

Pálcika 2008.06.21. 19:02:23

Szép napot!!!
éljen-éljen-éljen!!!!!!!hurrrááááá-hurrrááá!!!!!
hétfő reggelig nem dolgozom!!!!!!!!!!!!!
annyi de annyi tervem lett hirtelen:))
először is iszom egy kávét és közben olvasgatom a mai napotokat(úgy látom van mit:)
azután eszem,azután mosok,azután kertészkedem,azután főzök,azután takarítok(csak egy kicsit)azután napozok,aztán körbeprüntyögöm a családom,azután irkálok nektek,azután tiszavirágzás van és azt megkéne tán nézni!!és örömömbe csapongok össze-vissza!!jaj és biztos akarok még valamit csinálni de hirtelen nem is tudom már mit!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 19:07:07

Pálcika, este 7 óra van. A terveidből az evést és az írást engedélyezem. A többi a munka kategóriájába tartozik, leszel szíves szombat esténként nem gályázni. Na jó, még egy kis kertnézegetés belefér, de a napozást is holnapra hagynám, tekintve, hogy este nem süt a nap:)

Zuzuka 2008.06.21. 19:20:15

szia Pálcika!
sűrű program, de ha ügyes vagy és mindenre mondjuk 24 és fél percet szánsz, összejöhet még ma:)
ja a napozás necces egy kicsit!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 19:26:23

Jó estét, jó szurkolást!
Nem akarom felmelegíteni a témát, de most estem haza egy kis természetjárásból.
Szóval csak annyit mondanék, hogy a habsburg világ is iszonyatos károkat okozott ebben az országban. És azt se felejtsük el, amit erdély és a sztambuli porta diplomáciai és kultúrális kapcsolata jelentett annak idején. Nagy divat Európából az iszlámot lenézni, mert főleg sztereotipiák és félinformációk alapján ítélkezik az ember.
Ráadásul elég megnézni, hogy a szétszívott amerikai huszonévesek milyen vérengzéseket rendeznek Irakban nap mint nap. Mitől jobbak, mint egy egykori janicsár?
Ráadásul az iszlám művészet és építészet elsőrangú. Beleértve a modern arab építészetet is. Csak alig ismeri valaki.

Elnézést, csak ennyit szerettem volna megjegyezni a vita mindenféle erőltetése nélkül.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 19:40:30

Gasper, ne kérj elnézést, nem bűn, ha megbeszélünk valamit, nem? A vita sem bűn!:)

Zuzuka 2008.06.21. 19:46:34

Gasper, én kivállóan megvagyok a terek leszármazottakkal és sokra értékelem az örökül hagyott épitményeket, emlékeket.
vita nincs részemről, látod, Gyomorzsákkal is hogy megörültünk egymásnak:)))

Pálcika 2008.06.21. 19:47:59

hu,azt hiszem ezt a napozás dolgot nem mértem föl helyesen:)))viszont a kertben ittam meg a kávém(szembesültem a gyomok szaporodásával(csak,hogy a szexről is beszéljünk)
betettem egy adag mosást,és most helytelenül a gép előtt eszek
a tiszavirágzást még előkell adjam a családnak(ki kell könyörögnöm az áldásukat:))egyenlőre egyedül vagyok itthon,de mire haza érnek elő kell álljak egy nyomós indokkal
Nadine,nálad nem félhárom van?:))))
Zuzuka,ez a huszonnégy perc így kimondva kissé kevésnek tünik(amig nem szembesültem a tényekkel könnyű volt álmodni:)bár,ha még azt a felet hozzá teszem???:)))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 19:53:00

Zuzuka, én is bírom a török kultúrát, beléd karolok, jó?:)

Pálcika, csak az egyik órán. Van még két másik is, ami picit el van varázsolva, nem jutottam el a nyári időszámításig rajtuk:) Viszont az ébresztőórám, amit ugye csak reggel látok, tökéletesen jár!

Gasper, itt mindent szabad, csak gonoszkodni nem. De azt Te úgysem tennéd...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 19:56:47

Hát az biztos nem működik nálam, hogy nick mögé bújva penetránsakat cselekedjek. Az ilyen arcoktól a hideg ráz ki.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 19:58:43

Ezzel mi is így vagyunk, ezért is van mindig kéznél a Moderál gomb:))) De az ilyen alakok szerencsére két perc alatt leszoknak a Kifőzdéről.

Piszkosul fáj a fejem. Most front van vagy klimax?

Pálcika 2008.06.21. 20:02:36

én személyesen semmilyen kontaktusban nem vagyok a törökökkel:)
de persze tanultam és kissé ismerem a kultúrájukat,történelmüket,de bevallom:csak felületessen
viszont nagyon szeretem a dzsámikat,és a töltött káposztát!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 20:10:12

Na például a töltött és rakott ételek a törököktől kerültek a magyar gasztronómiai kultúrába, erdélyi közvetítéssel. Mondjuk a disznóhúst, mint alapanyagot már mi tettük hozzá.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 20:22:48

Sőt, hogy még lovagoljak a témán egy picit, azért az sem véletlen, hogy mind a Rákóczi féle, mind a Kossuth féle emigrációt a törökök fogadták be annak idején. Azért az sem volt véletlen.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 20:37:03

Gasper, pontosan ezeket a rakott-töltött kajákat ettem Isztambulban roppant nagy élvezettel. Kár, hogy a lepényevési szokásaik nem honosodtak meg. Az utcán árultak olyan palacsinta vékonyságú, de sós, fűszeres lepényszerűséget, amit összegöngyölve nyomnak az ember kezébe, fillérekbe kerül, és nagyon finom!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 20:45:41

Különben a '90-es évek elején volt egy török pékség Pesten. Isteni dolgaik voltak, aztán kereslet híján bezárt a bazár.
Manapság ha kimegyek Bécsbe, akkor tutira bevásárolok friss török péksüteményekből. Egyébként az egyszerű fehér kenyerük teljesen olyan, mint amilyen egy tradicionális alföldi vekni.

Zuzuka 2008.06.21. 20:48:38

Pálcika, török pasim nekem sem volt - még -
nagy élvezetet okozott viszont, amikor Gobbi Hilda nyakon öntögette forró gulyással a létrán igyekvő turbánosokat:)

Pálcika 2008.06.21. 20:56:07

Maybach,most kapcsoltam be a tévét és rögtön egy focit látok és azt mondja a riporter,hogy :GÓL,látod nem kell az elejétől a végéig mindig nézni elég az is ha csak jókor kapcsolsz oda:))))
Zuzuka akkor most jól kiderült,hogy leány vagy:))))
viszont pasi híján nekünk marad a töltött káposzta!!!!(is)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 20:56:39

Zuzuka, nekem volt, amikor kint voltam. Egy csodaszép török fiú. De nevezzük inkább párnapos ismeretségnek:)

Pálcika 2008.06.21. 21:04:35

meguntam a meccset
Nadine,tyüha!(élénk a fantáziám:)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 21:05:15

Tényleg, itt a Kifőzdén van személyes ismeretség is?

Zuzuka 2008.06.21. 21:10:34

én még azt sem tudom, hogy ki fia borja...
szóval hogy ki a fiú és ki a leány - csak sejtem
ma irtam ide először, de rögtön az első órában találtam egy földit:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 21:19:45

Gasper, azt hiszem, Muskotály Küvé és Benikuty már ismerték egymást a Kifőzde előtt is, de a többiek mind a neten jöttünk össze. Azóta volt olyan, hogy egy-egy emberke találkozott is, de eléggé szanaszét lakunk az országban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 21:21:43

Annyira fáj a fejem, hogy egyeztetési problémáim vannak:))) Szóval, bármennyire is belterjesnek tűnik a Kifőzde, ez csak látszat. Szívesen befogadunk bárkit, aki nem itt akarja kiélni a kötözködési hajlamait. Off mint olyan nem létezik, és aki akar, írhat posztot, kitesszük.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 21:23:27

Jaj, most van az m2-esen a Happy Texas! Ebben van Steve Zahnnak egy olyan "táncos" jelenete, amin minden egyes alkalommal sírok a röhögéstől. De egyébként is vidám darab.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.21. 21:39:07

Nem múlik a fejfájásom, elköszönök mára. Jó éjt!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.21. 21:40:10

Küvét és Benikuty-ot én is ismerem a Bűvös Szakácsról, még ama blog indulásától. Igaz, az sem személyes nexus. Habár Muskotály Küvével időnként intenzív gasztro-kontaktust is folytatunk mail-en.
Mindenesetre ez a Kifőzde dolog nagyon jól muzsikál.

Benikuty 2008.06.22. 06:40:18

Jó reggelt édeskék és fiúk!
Csoda finom lett amit főztem, a képek is jók, de hogy lesz ebből poszt, ha senki nem vesz engem a nevére?
Lehet, délben nem kellett volna füvet nyírni, kopasz fejjel, mert kora estére megmihájlottam két pohár móri ezerjótól. Talán izsákit kellett volna:))
Spájdi, szerinted?

Benikuty 2008.06.22. 06:59:58

Nadine, ha felébredsz: tudhatunk valamit Marisellről?

Pálcika 2008.06.22. 07:43:13

Szép reggelt!
kávét mindenkinek!!!forrót és erőset!!
Nadine,én is a happy texast néztem az első kockától az utolsóig(és tőlem meglepő módon tényleg néztem nem csak hallgattam)
Szia,hétvégéniskoránkelő Beni!

Benikuty 2008.06.22. 07:53:39

Hali, Pálci!
Locsolás, reggeli. Szép napot!:)

cyan 2008.06.22. 08:24:25

reggelit!
káávéét!
kicsit másnapos vagyok :))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.22. 08:35:34

Jó reggelt!

Beni, én sem tudok semmi újat Marisellről, akkor váltottunk egy SMS-t, de nem éreztem-érzem úgy, hogy folyamatosan kérdezgetnem kéne... Tudja, hogy visszavárjuk, jelentkezik majd, ha módjában áll.

Pálcika, sztem ez egy igen kedves film. A koreográfiáktól meg bepisilek:)

Se kávém (lefőzve), se kenyerem, se férjem. Legalább egy tényezőn jó lenne változtatni. Ha ez az utóbbi lenne, a többi már nem is számítana.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.22. 08:53:29

Tessenek átfáradni a vasárnapi terembe! Azt hiszem, sikerült civil életemre rímelő műből idézni:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.06.22. 09:09:49

Szép jó reggelt, ha lehet, madárfüttyöset mindenkinek! És legalább olyan jó kávét, mint amilyet mi főztünk az unokával. Na jó, elfogult vagyok. Meg most kicsit elfoglalt is - várhatóan csak nyomokban leszek.

Pálci, remélem, nem csak szembe sülni akarsz, úgy kissé egyoldalú lenne :-))

Nadine, fejfájásmentes napot, sőt hetet - még tovább megyek: hónapot Neked.
süti beállítások módosítása