Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Saláták, antipasti

2008.07.23. 05:00 Bombadil Toma

Nyár van, és ilyenkor többnyire a könnyű saláták és előételek azok, amiket a legszívesebben fogyasztunk. Habár, most éppen nem a legnagyobb kánikula tombol, de lesz azért még igazi nyár az idén, ezért csokorba szedtem pár szezonális könnyű nyári étket.

 
 
Megérett az első adag füge. Persze, még csak itt-ott van érett darab a fán, de azért egy tálnyit, már könnyedén össze lehetett szedni…
A fügék az asztalon, én meg a hűtőben kotorászok, hogy mit tudnék hozzá még keríteni (persze, közben a felét befalatozom, csak úgy magába). Mozzarella mindig van otthon, egy kevés serrano sonkát is találtam, a bazsalikom meg kint burjánzik a kertben…
 
Hozzávalók:
 
·        Füge
·        Mozzarella sajt (ha lehet, bivalytejes)
·        Sonka –valamilyen levegőn szárított, pármai vagy jamon serrano
·        Bazsalikomlevelek
·        Balzsamecet
·        Extraszűz olívaolaj
 
 
Elkészítés:
 
A fügéket megmosom, hosszában negyedekre vágom. A bazsalikomleveleket megmosom, a mozzarellát vastagon felszeletelem. Egy deci balzsamecetet egy serpenyőben a felére-harmadára beforralok és kihűtök (jó az olcsóbb balzsamecet is). A hajszálvékony sonkaszeleteket hosszában kettészakítom.
Fogok egy negyed fügét, egy nagyjából ugyanakkora darab mozzarellát, a kettő közé teszek egy-két bazsalikomlevelet, és az egészet körbetekerem egy sonkaszelettel.
Egy tányérra teszem a falatkákat, körbelocsolom őket a besűrített, édes balzsamecettel és az extraszűz olívaolajjal. Kész!
 
Előételként vagy könnyű nyári vacsoraként is ajánlom ezt az ételt. Az íze egészen fantasztikus. A füge édes, krémes húsa, a mozzarella hűvös, savanykás ízei, a bazsalikom illatos aromája egyesül a levegőn szárított sonka markáns, finom zamatával, és így állnak össze egyetlen ízkavalkáddá.
 
 
Szeretem a salátákat, de tipikus férfiként csak akkor, ha hús, tészta vagy kenyér is van hozzá/benne. Nekem kell, hogy legyen valami „tömege” is a salátának, az egyszerű „zöld” nálam nem játszik.
Az egyik nagy kedvencem ez a J. O. ihlette saláta/antipasto (asszem, tőle láttam valami hasonlót valamelyik régi műsorában).
 
Hozzávalók:
 
·        2 db (2 x 125 g) bufala mozzarella (de ha nincs bivalytejes, jó a tehéntejből készült is)
·        1-2 chilipaprika (habaneróból egy fél is elég, mert az méregerős)
·        2 dl biotejföl vagy sűrű görög joghurt
·        1 citrom
·        2 db grillpaprika (kápia)
·        2 chibatta zsemle
·        1 gerezd fokhagyma
·        friss oregánó
·        só, bors,
·        extraszűz olívaolaj
 
Elkészítés:
 
Először is a mozzarellákat fél centi vastag karikákra vágom, és egy nagyobb tálba rétegezem. Tetejüket bőségesen megkenem a tejföllel, megszórom nagy szemű tengeri sóval, mozsárban durvára tört fekete borssal, egy negyed-fél citrom levét ráfacsarom. A tálat fóliával letakarom, és a hűtőbe teszem egy órára.
Közben a kápiapaprikákat egy késsel megböködöm (nehogy szétrobbanjanak a sütőben), majd a sütő grillfokozatán megsütöm, míg a héjuk el nem feketedik (oldalanként 6-8 perc). A sütőből kivéve egy tálba teszem, szorosan lefedem és hagyom negyed órát a saját gőzében puhulni őket. Így a bőrt is könnyen le lehet szedni. Miután megpucoltam, vékony csíkokra vágom, és félreteszem a paprikát, hogy kihűljön.
A chibatta zsemlét 1 cm vastag szeletekre vágom, és egy száraz teflonserpenyőben mindkét felét megpirítom. Az egyik oldalát kicsit bedörzsölöm fokhagymával.
A hűtőszekrényből előveszem a citromos tejfölben „pácolt” mozzarellát, megszórom egy evőkanálnyi hajszálvékony csíkokra vágott citromhéjjal (csak a sárga része), és a szintén hajszálvékony chilipaprika-csíkokkal. Rátépkedek egy kevés oregánólevelet, és jól meglocsolom a legjobb minőségű olívaolajommal (jelen esetben, egy Hvar-szigeti házi olívaolajjal). Elhelyezek a tetején pár sültpaprika-csíkot, és tálalom. Mellé teszem a crostiniket, amiket szintén meglocsolok egy kis olajjal. Kész!
 
Nemrég, amikor készítettem, éppen a legnagyobb kánikula tombolt mifelénk, és nagyon jólesett a teraszon ülve, a barátaimmal falatozva ez a rendkívül finom saláta. A hűvös, citromos-tejfölös mozzarella, az édes grillezett paprikával, a tüzes chilivel, igazi, frissítő ízharmóniát alkotott.
Na meg, hozzá az alaposan behűtött, kaliforniai száraz rozéból készült fröccs, hogy teljes legyen a kép.
 
 
Egy barátom (milyen jó, ha az embernek sok jó barátja van), meglepett egy zacskó friss, alig fél órával azelőtt leszedett, zsenge zöldbabbal. Ezt nem hagyhattam ki, azonnal el kellett készítenem. Mivel ez a zöldbab ennyire friss volt, mindenképpen nyersen szerettem volna felhasználni.
Gyors felmérés a kertben és a hűtőben, és már körvonalazódni is látszott, egy finom salátarecept…
 
 
Hozzávalók:
 
·        friss, zsenge zöldbab (fejenként egy nagy marékkal számolhatunk)
·        15 dkg feta sajt (eredeti görög, juh- és kecsketejből készült)
·        1 ek. dijoni mustár
·        2 tk. méz
·        2 ek. málnaecet (vagy vörösborecet)
·        4-6 ek. olívaolaj
·        fél maréknyi, friss mentalevél
·        ½ gerezd fokhagyma
·        só, bors,
·        egy marék apró szemű koktélparadicsom
 
 
Elkészítés:
 
Először, a salátaöntetet készítem el. A mustárt, mézet, ecetet, egy keverőtálba teszem, megsózom, borsozom, belereszelek egy fél fokhagyma gerezdet, és alaposan elkeverem. Hozzáöntöm az olívaolajat is, és egy habverővel, homogén szósszá keverem, emulgeálom. Ízlés szerint lehet még az ízeken igazítani, a lényeg, hogy egy pikáns, édes-savanyú öntetet kapjunk. Az öntetet felhasználásig a hűtőbe teszem, hogy jobban összeérjenek az ízek.
A zöldbabot, megmosom, a szárát lecsipkedem. Egy keverőtálba szórom a zöldbabot, rákanalazok annyi öntetet, hogy minden szál babot vékonyan bevonjon. Alaposan elkeverem, hogy mindenhol érje a mustáros szósz.
Bő maréknyit egy tányér közepére halmozok belőle, ha kell, még egy kis öntettel megpöttyözöm. Meghintem az apróra tépkedett mentalevéllel, rámorzsolok egy jó adag feta sajtot a tetejére, végül meglocsolom az egészet a legjobb olívaolajommal. Hogy meglegyenek a nemzeti (és az olasz) színek, szórok mellé pár szem frissen szedett (még napmeleg) koktélparadicsomot. Frissen sült grissinit kinálok hozzá. Kész!
 
Ezt a salátát, tényleg csak a legfrissebb alapanyagokból érdemes elkészíteni. A zöldbab harsogóan ropogós, friss, édes íze verhetetlen, amit csak kiemel az édes-savanyú mustáros, mézes öntet. Ezt remekül egészíti ki a krémes, sós feta sajt, a hűsítő menta és az apró, mézédes, lédús koktélparadicsom. Igazi komplementer ízek és textúrák.
Zöldveltelinit kortyoltam mellé.

170 komment

Címkék: saláta gasztro recept toma előétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.23. 20:22:25

Ez akkor is egy csomó kárba veszett meló, az ecsetekről nem is beszélve... El kell zárnod most már az értékeket, úgy fest a dolog. Mondjuk, a padlásra:) Fogadok, hogy Mázli volt a tettes...

tistedur 2008.07.23. 20:31:04

Toma!
:( a kutyát ki kell tiltani a lakás néhány helységéből..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.23. 20:31:52

naná, hogy a mázli. drazsikám tiszteletben tartja a tulajdonomat.
holnap fabrikálok egy ajtószerűséget, hogy ne férjen hozzá a műterem részhez.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.23. 20:38:55

nem szeretem a kutyákat.
nem véletlen.

tistedur 2008.07.23. 20:39:24

lehet,hogy csak segíteni akart :)most még csak jó alaposan vizsgálgatta a témákat..jövő hétre meg már seccot készít a falra :)

Benikuty 2008.07.23. 20:43:51

Nadine, mert szállítani kell a megrendelt szépségeket. Azért a logisztika:)

Benikuty 2008.07.23. 20:55:53

kínait főztem,olaj béfröccsent a szemembe, kicsit rossz.
A kutya miatt szőnyegpadlót kell cserélni, lassan ágyat is.
11 évesen dobjam el? Toma, Te érted, miről vartyogok:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.23. 20:56:37

Svati, Te a bocikákat szereted:)

Beni, már értem. A nagyobb pakkokat nemsokára a GLS viszi majd házhoz. Akkor én sem tocsogok többé vizes cipőben fél napot.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.23. 21:00:43

Miért, Toma is bepisil? Vagy a szőnyegre piszkít? Ejnye!:)

Benikuty 2008.07.23. 21:03:24

Helyes, amíg a GLS teszi a dolgát, Te alkotsz, ami mégis értékesebb tevékenység. A vizes cipő meg nem boldogít:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.23. 21:07:37

Egyetértek. A vizes cipőt pedig a vizes kabát, vizes táska és vizes nadrág sem kompenzálja. Ebbéli nézetemben senki nem tud megingatni.
Most viszont elköszönök, mert hulla vagyok a változatosság kedvéért. Jó éjt, szép álmokat mindenkinek!

Benikuty 2008.07.23. 21:10:01

Nadine, tudod, hogy a beni csinál ilyeneket. Arra céloztam, hogy Toma rendkívül toleráns a kutyókkal kapcsolatban:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.23. 21:16:46

Jó estét Mindenkinek. Megtértem házoárd.
Történelmi tárgy nincsen?
Bomba-de-Dillo Toma - őszinte részvétem. a tárgyak is a szívünkhöz nőnek, az elveszett gondolatok kollektív veszteségnek tűnnek nekem.

Pálcika 2008.07.23. 21:18:49

azt gondoltam,na majd maeste kifőzdézek -de nem igazán jött össze.Mázli akkor is édibédi és kész!!!!!a hibás Toma(a kutyus semmiképp:)de szerintem most megtanulta,hogy mindig szépen a helyére(elzárva)kell rakni a dolgokat.rend a lelke mindennek!!!:)))))))))))))

Benikuty 2008.07.23. 21:27:13

Pálci, Mázli édes, de jól kicseszett Tomával. Nyilván egy pillantástól ellágyul a gazda. Itt ez a forgatókönyv:)Állandóan ismétlődik!

Benikuty 2008.07.23. 21:34:07

jó éjt, kidőltem
szép álmokat:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.23. 21:56:05

Gasper, ha látod: Emil ment válaszodra.
Kutyában nincsen tapasznyalatom - eléggé tartózkodó a viszonyom vélük. Macsekokkal még inkább - lásd Kiplinget. Egerünk egyszer keletkezett - de erről már írtam, úgy hiszem. Szó ami szó: távoli állatbarát, leginkább megfigyelő státuszban - ez vagyok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.23. 23:13:51

Szép álmokat - remélem, nem előlem menekültetek el :-(

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.23. 23:21:19

Namég utólszor:

Jó reggeltet, sok kávét, Spájdernecc Nagyuram - ha még nem mentél el nyaralásilag :-)))
(Mer hébe-hóba benézik-e?)

tistedur 2008.07.24. 07:35:14

jó reggelt,jó kávézást :)
napfényt,meleget!!!
spájdinak jó kapolcsozást :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 08:57:13

Jó reggelt. Legalább délután ne essen. Megint szatyroznom kell, csak most fordított irányban. Nem tesz jót ennyi pára a faárunak, bakker. Rólam már nem is beszélve.

Nincs itt Spájdi, pedig főleg ő értékelné, hogy megint egy árulkodó galambtollat találtam a fenyőfám alatt. És valaki ijedten elröppent, amikor kimentem a teraszra:)

cyan 2008.07.24. 08:58:44

reggelit!
kávét, napsütést, meleget!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 09:17:41

Jóreggelt, jóreggelt, eszméletlen meleg van, csak, hogy cukkoljam a nagyérdeműt :-)
XII Károly külön misét érdemel. Előszedem a feljegyzéseimet, és ha nem zavarok vele, akkor a következőkben beragasztom. (Ha rábukkantok a neccen, akkor azt is én követtem el.)
:-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 09:23:27

Hobbiszakács, drága barátom, kimoderáltalak! Méghozzá azért, mert szeretném, ha ezt a szépséges-bőséges kis írást poszt formájában követnéd el a Kifőzdében. Nem baj, ha már máshol is megjelent. Ne pazaroljuk már a jó témákat, hékás!:)

Szóval, verbuválj hozzá valahonnan egy-két képet, és küldd át Jének vagy Tomának a héten. Köszönöm szépen:) Ha esetleg Toma Neked is küldött admint, akkor Te is felteheted.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 09:53:44

OK, most az egyszer nem húzom fel az orrom :-) keresek hozzá képet, azaz csinálok néhányat. Most pedig elhúzok, mert a Stadionban ífjúsági atlétika versenyt tartanak!

muskotály küvé 2008.07.24. 10:59:38

Jó reggelt!
Hú de megijedtem, azt hittem, HSZ káromkodott :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 11:11:27

Szia, Küvé! Nem, csak berakott kommentbe egy két posztot is vidáman kitevő írást:))) Én meg pont itt voltam. Résen.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.24. 11:20:57

Jó napot kívánok!

Itthon vagyok, időnként széteső számítógéppel.
Tegnap bőrig áztam, fáj a torkom.
De a legfőbb ok, hogy torkig vagyok a sulival, pedig minden vizsgám sikerült, az angol dicséretesre is. De alig látom a családomat. Baj-e, ha emiatt én most kiveszem a mai és a holnapi napot?

Ha működik még a gépem később is, akkor kicsit jövök Hozzátok is felüdülni.
Restanciám van emilekből is, de kiszámíthatatlan meddig jó a gép és nagyon fölbosszantottam magam, amikor néhány szépen fogalmazott levelemet nem tudtam elküldeni.
Nem tudom, mit szólna ehhez XII. Károly, akiről szívesen olvasnék többet, mint ahogy történelem, irodalom, művészet és végülis minden jöhet.
Érdeklődő vagyok.
Tomát nagyon sajnálom! Még régen, az apu égette el az iskolás koromban írt színdarabjaimat és a hatszáz darabos szalvétagyűjteményemet.
Fruzsi is okozott némi kárt, meg a költözködések és az eső is. De azok csak írások voltak, nem olyan értékesek, csak én hittem azt.

Üdv mindenkinek, a soknevűt és a külhonban-belhonban tartózkodókat is beleértve :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 11:24:08

Hű, Fiam, a szalvétagyűjteményre felszisszentem... szakmai ártalom:)

Amúgy meg nem baj, tessék pihenni-gyógyulni!

maybach 2008.07.24. 12:17:09

Jó napot kívánok!
Már régen sejtem, hogy közeleg az Armageddon.
-Az ártatlan külsejű Mázli őrült pusztítása
-Egyetlen nyamvadt magyar tv sem közvetítette az U19 elődöntőjét
-Ma esti focimat most mossa el az eső

Elmegyek száraztésztát és konzervet venni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 12:17:55

Szia, Maybach! Sztem készülj a legrosszabbra és vegyél sok rekesz sört is!:)

maybach 2008.07.24. 12:31:48

Hali Nadine!
(Már ha írhat ilyet egy megtört aggastyán, akit megrugdalt az élet.)
Az életmentő egységcsomagot, úgymint Unikum, sör, igyekszem optimális szinten tartani.
De igazad van, veszek még. Mi bajom lehet?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 12:56:57

Maybach, a tiszteletreméltó előd emlékére tegyél hozzá egy kis olajat is :-))) Rugdalni meg csakis be - motort, stb. (Nem az árokba!)

Nadine, a szatyor csakis kézicsomag lehet - KillKenny-ről szó sincs, ugye? Mert akkor kataszteri Kata Sztró Fa Sújtotta Terület-té kell átminősítsem egész Érdet! (Csak tudnám, mi az a Sztró ???)

Fiam - kiterjedt gyűjteményeim között csak azért nem vala szalvétás, mert azt Édesanyám gyűjtött sokat, leginkább háború elött. És NEM lett belőle álarcosbáli jelmez (mint akkoriban annyi szalvétagyűjteményből), csak nem tudom, hol van, ha megvan.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 13:01:47

Hobbiszakács Úr!
Véletlenül nem láttad odakint az említettem filmet? Mi ugyanis sosem láttuk. Én szeméylesen nem dolgoztam benne, de sok kollégám igen.
Szilágyi Pityi törököt (nem fogott, játszott) benne, meg volt egy magyar vaddisznó is :-))) 1982-ben forgatták.
www.imdb.com/title/tt0085770/
(Látom, sikerült általános és heveny Karl XII. lázat keltenem :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 13:03:19

Mormogi, a kézi szó nem fejezi ki a törékeny, nagyméretű, a nedvességre érzékeny málhát, amivel ilyenkor próbálok közlekedni. Reménytelen.

maybach 2008.07.24. 13:11:42

Mormogi Papa!
Bizony, az élet valóban olyan, mint a motor.

Néha be kell rúgni, hogy menjen.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.07.24. 13:17:39

Üdv mindenkinek, látom XII. Károly még ma is a páston van :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 13:21:56

Visszajöttem :-) Qrva jó meleg van, napon nem lehet sokat ücsörögni. Ilyen nyár csak ötévente van, de most örülünk is neki! A tengerparton pedig majd megsültem tegnap. De ma is megyek!
Mormogi Papa: sajnos nem láttam. Az utolsó magyar film amit láttam, asszem a Szevasz Vera vagy a 2x2 néha öt volt :-))

Svéd oldalról közelítem a témát, talán azért sem.
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 13:23:29

Most megint kimegyek egy kicsit. (Ezért az adáscsend.) Ha nem jövök, akkor elolvadtam :-))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 13:25:54

hobbiszakács!
küldj nekemm egy emilcímet, és küldök neked egy tagságit. így SK be tudod tenni a posztodat ide:)

...itt most piszkosul el kezdett szakadni. de legalább nincs hideg...

küvé ha itt vagy!
neked már küldtem bloghatalmat:))

maybach 2008.07.24. 13:32:40

Olvasva H.Sz. álnok időjárásjelentéseit, egyre erősebb meggyőződésem, hogy jó hely a kifőzde.
Hol máshol tudna kényelmesen beszélgetni pl. egy inuit és egy pigmeus?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 13:38:32

és itt a kifőzdében legalább tető alatt vagyunk, és jó meleg is van:))

írtam egy kis szöszt a blogomba...
tomakonyha.blogspot.com/2008/07/csak-gy.html

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 13:50:38

Hobbiszakács azért kérdeztem mert az egy svéd film!!!

A címe: Kalabaliken i Bender és Karl XII-ről szól.

Gasper - a Pást mostanság jól áll Neked :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 14:03:26

Aha, most rákattintottam. (A hőguta az oka, vagy mi de mindent kétszer kell elolvassak, hogy megértsem) :-(

Szegény gyerekek, akik a stadion katlanjában futottak, ugráltak. Egyhuzamban max. öt percig bírtam csak a napon.

www.bacoll.se/webbkamerademo/gondolen/webbkamera-alla_stor.html

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.24. 14:13:06

Nadine, BToma: Ok, köszi. Erőt veszek magamon, ahogy a nap a felhők mögé vonul.

Adddig is nézegethetitek az itteni időjárást :-)

wwwc.aftonbladet.se/vader/flashvader/

A térkép alatti sárga micsodát egérrel megfogva lehet nézegetni a jövőt :-)

De most komolyan: helytáll az a megérzésem, hogy nincs éppenséggel jó idő odalent?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 14:17:53

Az Inuitok és a Pigmeusok közös platformja: a fehérember túl magas…

És most el, bédelni. Legyetek jók, mert visszajövök :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 14:20:39

HSz, miből gondolod? Csak nem a méltatlankodásmérő szintemelkedéséből? Azért nem olyan elkeserítő, csak az ájjel megint esett, a búzatermés felére kimondták a verdiktet, hogy semmi se lesz belőle, jégeső, újabb meteorológiai kifejezések (cellás vihar v. tornádó v. mifenyő)…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 14:30:00

Na, felborult a napirendem, de cseppet sem bánom, hogy nem ma megyek a nagykerbe... Hátha holnap nem esik.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.07.24. 15:35:08

Pást ide, pást oda :) a tokaji szőlők egy részét is elverte tegnap a jég. Legalábbis így hallottam.

muskotály küvé 2008.07.24. 15:58:00

toma,

mekkaptam a meghívót. megpróbálom berakni amit írtam a korábbi posztod alapján.

HSZ, tegnap nálunk 31 mm eső esett (egész napra elosztva), 15 foknál nem volt melegebb, bekapcsoltuk a fűtést. Most már elégedett vagy ? :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 16:09:21

Küvé, ha ezt megteszed, szerintem megkapod jutalmul Mázlit!:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 16:30:20

küvé
azt posztot, amit nekem küldtél mailben, azért még betegyem? vagy felteszed azt is.

nadine
a mázlit megtartom tömegpusztító fegyvernek. majd egy ellenségemnek fogom odaadni:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.24. 16:49:09

Én bízom nagylelkűségedben és megbocsátásodban, Toma Bátyó. Akinek ilyen képei vannak… az nem adja ki a Mázlit a kezéből.

Gasper - Tokaj szőlővesszein akkor most nem nektár csepeg :-(((
Csak most jöttem meg, mert ebéd után az általad belinkeltet végigolvastam, kommentekkel. Tovább is küldtem. Most meg már mennem is kell, este tán még leszek.

Üdv mindenkinek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 16:57:57

Nagyon helyes, Toma! Egyébként szerintem Küvé a mostani poszttal szándékozott önállóan megbirkózni. De inkább nem dumálok bele.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 17:03:56

nadine
küvének, van egy másik poszt témája is, amihez sok képe van, és képaláírások, amit nehéz lett volna elmagyaráznia mailben, ezért küldtem neki a tagságit:)

Benikuty 2008.07.24. 17:44:20

Sziasztok, szakadó esőben, lehetetlen utakon mentem ma vagy hatszáz kilométert.Főzésbe ölöm a bánatom:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 17:47:36

Atyavilág, most látom, micsoda fekete felhők vannak Százhalombatta felé... Ott is kijut az esőből...

Benikuty 2008.07.24. 17:55:00

A hatoson jöttem haza, Dunaföldvárnál már nem esett.Nadine, Érden integettem:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 18:10:05

Nem láttam a csiszolás porától:)

Benikuty 2008.07.24. 18:21:48

Nyilván rikoltoznom is kellett volna:) Megyek főzni!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 18:32:03

nadine
azok a fekete felhők, biztos hogy nem füst:)) szazhalombatta tudna füstöni rendesen!

Benikuty 2008.07.24. 18:58:27

Ajaj Toma, az nagy gáz volna:)
Épp most olvastam, micsoda iszonyat magmafolyó van Nápoly alatt, az alapkőzet meg a kéreg micsoda repedezett:(
má megint szakad itt is, elég volna egész nyárra

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 19:06:12

nápolyt előbb betemeti a szemét, mint ahogy elnyeli a magma:)) a camorra addig tartaja a szemetes szrájkot, míg felér a vezúv tetejéig :))

muskotály küvé 2008.07.24. 19:26:30

Toma,

gyakorlásképp ezt megpróbálom feltenni (egyenlőre ez van megírva :) )
Ha kész vagyok, jelzem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 19:26:32

Nem, nem füst. Már át is evickéltek ide, folyamatosan esik. Bakker, úgy nőtt meg a fű már megint, hogy ki sem léptem rá egész héten...:(((

Toma, mindjárt megy a válasz.

Benikuty 2008.07.24. 19:31:13

Toma, vicces vagy:)
azért ide linkelem, ez talán a szemétnél nagyobb gond
index.hu/tudomany/kornyezet/hmg080724/

2008.07.24. 19:38:31

sziasztok!

Beni, mi finomat főzől?

muskotály küvé 2008.07.24. 19:59:36

Toma,

megszerkesztettem, de képeket nem bírtam felrakni. küldtem ezügyben mailt

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.24. 20:13:30

küvé
válaszoltam. de ide is beírom:) ezt velem is csinálja. ilyenkor azt csinálom, hogy a szöveget beteszem, elmentem, és kilépek, bezárom az explorert. majd firefoxban újra belépek, és a képeket, már abban teszem fel.
ez valami explorer betegség lehet, valamilyen kód hibás lehet, nem tudom.

muskotály küvé 2008.07.24. 20:17:39

megpróbálom otthonról...
vagy letöltök egy firefoxot.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 20:21:59

Jé, Te nagyon helyes kis nő vagy. Komolyan.

Benikuty 2008.07.24. 20:26:07

Szia Jé, vettem ma igazi mangalica lapockát(nem a piacon,) abból gulyásleves készült, az egri ház kertjéből való zöldségekkel.
Aztán gyúrtam tésztát, rá túrót, tejfölt, amit én csináltam a szigeten vett tőgymeleg tejből.
Aztán nézegetem, hogy ki is fogja ezeket megenni?
Mert, hogy egyedül vagyok.

Benikuty 2008.07.24. 20:29:03

Nadine, micsoda frappáns comment, Jé húzd ki magad:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 20:34:15

De tényleg. Hazajön a melóból - feltehetőle hullafáradtan -, és máris felajánlja a segítségét poszt-ügyileg. Engem lenyűgözött.

2008.07.24. 20:38:32

kihúztam, tök rendesek vagytok :)

Beni, én ezeket mind nagyon szeretem, mehetek?

2008.07.24. 20:44:57

Ja, Nadine! majdnem elfelejtettem. olvastam, amit írtál, de maradnék a megbeszélteknél. és köszönöm, hogy gondoltál rám :)

Benikuty 2008.07.24. 20:57:57

Jé, elvoltam megteríteni, vendégszoba élesítve, jöhetsz:DD

Benikuty 2008.07.24. 20:59:54

Nadine, engem Jé mindig lenyűgöz, csak én olyan visszafogott vagyok, meg klimaxos:DD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 21:18:24

Ez igaz, Toma, de a TV2-őn meg kezdődik a Rettegés foka (Cape Fear), amiben Cserhalmi De Niro magyar hangja, szerintem a legjobb!:)

2008.07.24. 21:24:53

Beni, igazán drága vagy, már indulok is :)))

van nálunk egy kölcsön-macska. szénfekete, gyönyörű dög. szóba se áll velem, de az előbb rámnézet, és megnyalta a száját... ez mit jelent? én leszek a vacsija?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 21:30:08

Jé, macskát bérelsz?:) Stefi akkor nyalja a száját (mindig), ha enni akar. Mintegy finoman célozgat rá, 24 órában.

Benikuty 2008.07.24. 21:30:11

Hozzad a macskát is, jól ellesznek a Benivel:D
Nadine, Cserhalminak érzéketlen száraz hangja van, De Níró-hoz tök passzol.

2008.07.24. 21:39:02

nem, a sógornőmék elmentek nyaralni, és mi megkaptuk a dögöt addig
akkor nincs baj, mert ki van téve neki a kaja, majd kiszolgálja magát

Benikuty 2008.07.24. 21:44:36

Nadine, akkor is célozgat, mikor alszol? Mer a Beni úgy célozgat éjszakai legelés ügyben, hogy a fejemre fekszik. Tőlem nyalogathatná csendben a száját:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 21:45:47

Jé, persze, lehet, hogy ez a cicus Téged nézett ki magának:)))

Beni, anno moziban láttam véletlenül (másra ültünk be), és olyan erősen bevésődött a hangja a fejembe, meg az egész film, hogy sosem felejtem el. Nekem minden más szinkronhang csak pótlék, pedig vannak jók. De Cserhalmi pofátlansága, szemtelensége elképesztően illik ehhez a figurához.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 21:48:11

Nézitek Ti rendszeresen a Cukiságot? Nem igaz, milyen bűbájos kismacska van ma is... Egy papagáj a barátja:)

Nem, ő egy emelettel lejjebb alszik. Csak ha ébren vagyok, de akkor folyamatosan. Ha én eszem, ha a macskák, ha bármilyen zörgő zacskót veszek a kezembe, ha kinyitom a hűtőt vagy a kenyértartót, ha szatyrokkal érkezem - szóval, mindig.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.24. 21:49:59

Elköszönök, reggel korán kelek. Jó éjt!

Benikuty 2008.07.24. 21:53:49

Romhányi szövegei jutnak eszembe, Nadine...
Jó éjt mindenkinek, kikapcs.

muskotály küvé 2008.07.25. 00:14:24

Sziasztok!

Toma segítségével elkészült a poszt. Ott lapul védetten, nem élesítve. Jól el lehet szüttyögni ezzel a blogolással, gyorsan le is fekszem.

(Toma, ezt a kommentet már firefoxszal írtam :) ).

Benikuty 2008.07.25. 06:24:21

Jó reggelt!
Küvé, ügyes vagy, kíváncsian várom.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.25. 08:11:42

Jó reggelt!

Szia,Beni!

Küvé! Ne védelmezd! Élesítsd! :DDD

cyan 2008.07.25. 08:39:05

reggelit!
mindjárt éles lesz a poszt

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.25. 08:44:29

Jó rrrreggeltttt !!!
Ezt az "élesítést" nem lehetne mással pótolni? Már a szót. Mert mindig hüle viccek jutnak róla az eszembe. Van belőlük jócskán.
pl.
Két nagyondinnye terrorista visz egy időzített bombát autón, célfuvarként. Az egyik megkérdi:
- Te, mit csinálunk, ha felrobban, mielött odaérnénk?
- Nem számít, mert van még két kézigránát a zsebembe...
süti beállítások módosítása