Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Tojásológia

2008.11.04. 05:00 Bombadil Toma

A receptgyűjteményemet rendezgetve, átnéztem, milyen recepteket tettem be mostanában. Rá kellett jönnöm, szinte alig van igazi reggelinek való étel közöttük. Pedig nagyon nem mindegy, mivel indítjuk a napot.

Az egyik leggyakoribb reggelinek való a tojás, amit ezerféleképpen is el lehet készíteni, de egyvalami közös bennük, hogy gyorsan megvannak. A tojással nem kell/szabad tökölni, sitty-sutty és kész…
 
Pár szó a tojásról:
 
A legjobb, ha házi vagy tanyasi tojásokat használunk. Engem szerencsére „ellát” a szomszédom friss házi tojással, de néha azért úgy alakul, hogy boltban kell beszereznem a tyúkmonyt. Ilyenkor érdemes megnézni, mit is vesz az ember.
Sokan nem tudják, hogy a tojásokon lévő pecsét jelzi, hogy milyen tartású tyúktól származik. A pecséten lévő kód első számainak jelentése: (
szabad tartás (1), alternatív tartás (2), ketreces tartás (3), ökológiai tartási rendszer (0)
). Ne dőljünk be a különböző bio- vagy farmtojás feliratoknak a dobozon, mert attól még lehet ketreces tartású (3-as), inkább nézzük meg a pecsétet.
Még ha nem is annyira kifinomult az ízlelésünk, hogy különbséget tudjunk tenni az ízekben, akkor is szánjunk rá egy kicsivel több pénzt és a nullás vagy egyes jelű (végső esetben kettes) tojást vegyük, mert a „ketreces” tyúk tartása egyszerűen gyalázatos. Kis ketrecekben összezsúfolva, napot soha nem látva, rettenetes körülmények között tartják őket. Ne finanszírozzuk
EZT a pénzünkkel (a  belinkelt videót csak erős idegzetűeknek ajánlom).
 
 
 
A hajtogatott omlettbe gyakorlatilag bármit beletehetünk, amit szeretünk vagy amit a hűtőben találunk, és emberi fogyasztásra alkalmas.
Két fontos alapelvet azért érdemes betartani az omlett készítésénél. Az egyik, hogy a „belevalók” ízei harmonizáljanak egymással, a másik, hogy soha ne süssük túl a tojást. Nincs kiábrándítóbb étel a túlsült tojásnál. Az íze és az állaga inkább a fűrészporra, mintsem ételre hasonlít. Ezt a két szabályt betartva, remek omletteket készíthetünk magunknak reggelente…
 
Hozzávalók (2 személyre):
 
·        4 tojás
·        1 ek. vaj
·        5-6 szardellafilé
·        2 db articsókaszív (konzerv)
·        1 ek. apróra vágott petrezselyem
 
Elkészítés:
 
Egy keverőtálban felverem a tojásokat, majd megsózom (só nélkül sokkal habosabbra, lazábbra lehet verni a tojást).
Előkészítem a szardellafiléket, felszeletelek egy articsókaszívet, és apróra vágom a petrezselymet.
Egy teflonserpenyőben vajat hevítek, közepes fokozaton (kerámia főzőlap: 5-ös). Beleborítom a felvert tojást és sütni kezdem. Amikor az alja kezd megszilárdulni, de a teteje még lágy, megmozgatom, hogy az alja elváljon az edénytől. A tojás közepére egy csíkban elhelyezem a belevalókat, és a nyéltől távolabbi végét ráhajtom, mint egy borítéknál. Ezután megdöntöm a serpenyőt a nyelénél fogva, rácsapok a nyelére, hogy a másik felére is ráforduljon (lásd, mint a képen). Persze, egy spatulával is ráfordíthatjuk, nem muszáj zsonglőrködni.
 
Az omlettet két adagra osztom, és pirítóssal tálalom. Vessetek a mókusok elé, de én bizony, az omlettet ketchuppal eszem! Így nyomok rá egy-két csíkot belőle.
Ezenkívül számtalan omlettvariációt tudnék ajánlani. A teljesség igénye nélkül: sajtos-paradicsomos, szalonnás-hagymás, spárgás-sonkás, grillpaprikás-feta sajtos, gombás-petrezselymes stb…
 
Reggelire bor helyett inkább egy pohár 100%-os narancs juice-t ajánlanék mellé, hátha még vezetni kell…
 
Elkészítési idő: 15 perc
Költségek: kb. 180 Ft/adag
 
 
 
Omlett után, nézzük a rántottát! Erre is vonatkozik az alapszabály, hogy ne süssük túl a tojást. Akkor a legfinomabb, amikor még nem szilárdult meg teljesen. Sokan azért sütik túl, mert azt hiszik, hogy ilyenkor a tojás még nyers. Pedig van egy pillanata a sütésnek, amikor már nem nyers, de még kellően lágy. Ezt kell eltalálni! Ekkor a legintenzívebb az íze.
Érdemes megtanulni „jól” sütni a tojást, mert összehasonlíthatatlanul jobb az íze a „megszokott” átsütött tojásénál.
 
Szerintem – mint ahogy erről egyszer már írtam –, a szarvasgomba aromáját a tojás hozza ki legjobban. Sokat kísérletezgettem a különféle szarvasgombás ételekkel, de valahogy mindig tojással volt a legjobb.
 
Hozzávalók (2 személyre):
 
·        4 db tojás
·        1 kisebb szarvasgomba (kb. 2 dkg)
·        2-3 ek. tejszín
·        2.5 dkg vaj
·        metélőhagyma
·        só, bors
·        ciabatta zsemle
 
A ciabattát hosszában kettévágom, és egy száraz serpenyőben megpirítom a vágott felét.
A tojást felverem habosra, sózom-borsozom. Egy teflonserpenyőben felhevítem a vaj felét, közepes fokozaton. Beleborítom a tojást.
Ha az alja kezd megszilárdulni, egy fakanállal a széléről a belseje felé húzom a tojást, hogy a helyére folyhasson a még nyers rész. Így keveredik a szilárdult és a még folyékony, de már nem nyers tojás. Közben a vaj másik felét kis adagokban hozzáadom. Amikor az állaga megfelelő, azaz még lágy és folyékony, de már nem nyers, és megfelelő arányban van benne a szilárd sült tojás, gyors mozdulatokkal belekeverem a tejszínt, és azonnal tálalom. Tudom, macerásnak tűnik ez az egész, de érdemes vele elszöszölni. 
 
Egy melegített tányérra teszek egy megvajazott pirítóst, amire ráhalmozom a rántottát. Erre szórom a hajszálvékonyra szeletelt szarvasgombát, és meghintem apróra vágott snidlinggel.
 
A lágy, szinte folyós, krémszerű tojás koncentrált íze és a szarvasgomba egyedi zamata/aromája, páratlanul finom összhangban egyesül.
Egy pohár chardonnayt igyunk mellé, ha nem reggelire készítjük…
 
Elkészítési idő: 20 perc
Költségek: kb. 400 Ft/adag

92 komment

Címkék: reggeli gasztro recept gomba toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.04. 00:20:21

jó reggelit!:))

mivel jé még farigcsálja a barangolóját, gondoltam megetetlek benneteket:)

spájdernecc 2008.11.04. 05:14:27

Korrekt:)
/vigyen el a zördög Toma, reggeli előtt vagyok/
Omlettbe zöldborsót, tetejére sajtot:)
Rántottát meg szalonnásan
tojásügyben mákom van, csak házit veszek a szembeszomszédtól :)

tistedur 2008.11.04. 07:37:05

jó reggelt,jó kávézást :)
Toma,ez már megint nyáltermelő poszt :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 08:09:29

Jó reggelt.

Ejnye, Toma, már megint pazarolsz! Ez legalább kétposztnyi tojás...:( Vagy inkább :)

Fésű.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 08:21:51

Az a baj, hogy én mindig akkor eszem tojásételt, amikor hirtelen megkívánom (vagy nincs meleg étel itthon). Tehát igen kicsi (0%) az esély arra, hogy spontán van itthon articsókaszív vagy szarvasgomba, netán tejszín. A többi stimmel.

maybach 2008.11.04. 08:26:38

Jó reggelt kívánok!
Jól néznek ki.
Bár az én rántottám Spájdiéra hajaz. + hagyma.

cyan 2008.11.04. 11:29:15

rántottába még jóféle kolbász is kell, úgy az igazi :P

reggelit!

Zuzuka 2008.11.04. 12:26:31

szép napot!
nahát, ez gyönyörű! egyszer, ha végetér a nagy gazdasági világválság otthon, akkor veszek majd szarvasgombát!:) addig jöhet a tojás!
ezt a számozást nem is tudtam, majd figyelem ezután.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.04. 12:53:24

nadine
egy háztartásban mindig legyen articsókaszív, szarvasgomba és tejszín!:))

eredetileg két poszt volt a főzősblogon, de most nem akartam az egész hetet lefoglani vele, hogy most is, meg pénteken is, az én tojásaim legyenek a kifőzdében:DDD

a videót, tényleg csak erős idegzetüek nézzék!!:(( én két éve láttam egy filmet a "tojásgyárakról", azóta nem vettem olyan tojást amit így "állítanak elő". ha nem sikerült szereznem házit, inkább olyt főztem, amibe nem kell tojat. azért is jó ez a pecsét, mert így ha muszály boltban vennem, nyugodt lelkiismerettel adom ki rá a pénzt, még jóval többet is...

maybach 2008.11.04. 13:24:46

100 évvel ez előtt játszották az "Ez Amerika" c. filmet. Ill. azt hiszem ez volt címe.
Többek közt csirkegyár is volt benne. Nem tojásokat, hanem csirkéket "neveltek".

Zuzuka 2008.11.04. 14:04:46

höhh, eltünt ami irtam:S
szóval, nem szeretném megnézni a linket, mert rosszul vagyok a védtelen és kiszolgáltatott állatok kegyetlen tartásától! multkor a pulykák jártak a fejemben akiket összezsúfoltak.
a szárnyasoknak is vannak jogaik!

muskotály küvé 2008.11.04. 14:42:25

Sziasztok!

Kechup miatt nem vetnék senkit a mókusok elé...
Legalábbis, amióta Ausztriában a vonaton meglepően jó valamit adtak a virslihez. Azóta a Heinz márkát veszem, ami paradicsomból + cukorból, ecetből fűszerekből áll. Tehát nó víz, nó keményítő.

A tojásbeszerzés nálunk nagyon esetleges: vagy van az anyósomtól házi, vagy veszünk ketreceset :)

2008.11.04. 14:43:35

sziasztok!
tojat ügyben nekem is szerencsém van, a nagymaminál vannak pipik és tojnak rendesen. és mivel a nagyikám kukoricával eteti őket, gyönyörű napszínű a sárgája tojgliknak.

az állatok tartásával kapcsolatban eszembe jutott, hogy láttam egyszer egy videót a szarvasmarhákról és a disznókról is. és ne feledkezzünk meg a szupermarketekben a halak tárolására szerintem tökéletesen alkalmatlan böhöm üvegkutricákról sem...

maybach 2008.11.04. 14:52:32

Jaja. A halak. Hosszú idő után fogtam egyszer 5 perc alatt 3 szép potykát.
Mindezt egy tecsóban.
A földön vergődtek egy ideje mikor arra jártam és hát senki sem akarta őket a medencéjükbe visszarakni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 14:58:39

Jajistenem...:(((

Én ismertem a tojciknak ezt a számozását, de gyakorlatilag csak a nagyáruházakban létezik többféle kategória (nálunk). Na, ott viszont hatvan forint egy 0-s tojás. És mivel a család akkoriban húsz tojást használt minimum egy reggelihez, nem futotta a biotojásra. De majd ha milliomos leszek! Akkor saját tyúkfarmom lesz, alkalmazottakkal, akiket nagyon megverek, ha nem tartják szépen a tyúkjaim. Úgy ám.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 15:17:20

Az előző jajgatás Maybach kommentjére vonatkozott, a videót én sem néztem meg. El tudom képzelni, inkább kihagynám...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.04. 16:29:53

küvé
én is heinz kechupot használok, vagy ritkábban, a hippiboltban veszek biot:))

naja, drágább a nullás tojás, de ha muszáj, meg lehet máson is spórolni azt a dobozonkénti kétszáz forint többletet...mondjuk napi húsz tojásnál húzós:)) inkább ritkábban kell bundáskenyeret enni!!:DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.04. 18:42:40

Szép estét!

Ráncba szedték a gépemet. Nem is én voltam a hibás...

Tojásleves, tojáspörkölt is finom.
A lágytojás készítése meg külön tudomány. :)

maybach 2008.11.04. 19:13:33

Nadine!
Nem akartalak megrémíteni.
Egyébként kő kemény fasizmus, amit az állatokkal és környezetünkkel teszünk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 21:27:24

Toma, a bundáskenyér-fanok elnökeként kikérem magamnak ezt a javaslatot!:) Különben is, én mindössze három tojást használok a bundikenyérhez, viszont Érden csak a Tescóban lehet nullás tojást kapni. Oda meg nem jutok el mostanság. Viszont időnként a szomszéd család elad 10 tojást, olyankor veszek tőlük, szép nagyon a sárgája.

Maybach, egyetértünk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 21:55:29

Toma, Neked egyébként is vadul csuklanod kell, a vonaton leszállás előtt ott hagytam abba az olvasást, hogy a köv. fejezet címe: Bombadil Toma vityillója.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.04. 22:01:53

hej hó, halihó, no de villa meg olló!
bumsztara, lallala, fűzfavityilló!
toma koma, hej, toma, bomba-de-dilló!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.04. 22:03:32

bombadilló toma vidámság komája
hupi a zekéje, sárga a csizmája

:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 22:22:15

Nagyon nevettem ezen a versikén, meg kell mondanom...:))) Láttalak magam előtt abban a kalapban, tollal:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.04. 22:51:19

:DDD Még nem olvastam el azt a fejezetet, amikor nála vannak a hobbitok, de nagyon örültem neki, mert ez teljesen kimaradt a filmből. Most aztán mindent megtudok Rólad!:)

Eljött a bemacskázás pillanata, jó éjt!

maybach 2008.11.05. 07:54:00

Jó reggelt kívánok!
Nem lepett meg (illetve dehogy nem) Amerikának fekete elnöke van.
Meglepett nagyon, a Roma elpáholta a Chelsea-t.

A filmből kár, hogy kimaradt Toma, bár így is elég hosszú lett és ugye a regény folyhat szép lassan, szemben a legtöbb filmmel.
Már csak ezért is jobb a könyv.

tistedur 2008.11.05. 08:05:02

jó reggelt,jó kávézást :)
a könyv tényleg sokkal jobb mint a film :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 08:06:27

Szerintem ez nagyon nagy dolog, Maybach. Eddig csak ifjúkorom fantasztikus regényeiben fordulhatott elő ilyesmi. Kíváncsi is vagyok, jelent-e fordulatot az USA viselkedésében ez a dolog, és ha igen, milyet?

A könyvet évekig nem tudtam elolvasni, mert képtelen voltam megjegyezni a neveket. Most, hogy a filmet kb. negyvenszer láttam, már képes vagyok. De harminckilenc után még nagyon nehezen ment. Viszont határozottan fejlődöm, mert Legolast már nem szólítom Lacikának és Szarumánt sem Szalonnának.

Zuzuka 2008.11.05. 08:30:58

jóregg!
jó teát, kávét!
jó értekezést!:(

a filmet láttam, de a könyvre még úgy érzem éretlen vagyok... hogy is van? "vessetek a mókusok elé":)))
viszont isteni bundáskenyeret sütöttem reggelire házi tojásból!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 08:41:29

Szia, Zuzu! Éppen egy jó kis bundikenyér járt az eszemben, nem tudom, miért...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 08:45:15

Nem tökölök, sütök magamnak, aztán nekiugrok Jé dobozának!

Zuzuka 2008.11.05. 08:54:16

kicsit irigyellek Nadine, hogy magadnak osztod be az idődet, és nincsenek főnökeid:) nekem több is van, igaz a mókaidőm kötetlen, de ez mindíg inkább a hátrányos irányba billen! ha menni kell, akkor lehet éjszaka, hétvége - mindegy:(
szerencsére kitalálták a csúsztatás rendszerét, amit talán 8 helyen kell adminisztrálnom:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 09:34:35

Jó reggelt!

Nagy lépést tett Amerika 40 év alatt, az biztos.
Reméljük nemcsak nagy, hanem jó lépés is volt.

Toma, nem semmi ilyen hatással lenni az emberekre! Bundáskenyérzsinórsütés van kilátásban :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 09:40:52

Zuzu, én is sokra tartom a szabadságom, bár erről az excsaládom véleménye azért erősen megoszlana. A régi kifőzdések talán emlékeznek rá, hogy szinte minden este, minden hétvégén, minden ünnepnap dolgoztam egy-két évvel ezelőtt. De ez az ára a nem órára való kelésnek... Nagyon rosszul viselem a kötött munkabeosztást, ezért úgy alakítottam az életem, hogy lehetőség szerint a magam ura legyek. Ez nekem nagyon fontos, csak így tudok hosszú távon értelmes munkát végezni. Szerencsére ezt mindenhol belátták:)))

Fiam, szerintem ez az elnökválasztás az egész emberiség történetében egy hatalmas lépés.

Bundáskenyér arcba betolva, de etikai okokból kifolyólag nem mondom meg, hogy ráolvasztott sajttal, némi jégcsapretekkel és lila hagymával ettem meg. Sokat.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 09:43:48

Zuzu, még annyit az előző témához: főnököm (főszerkesztőm) van, aki szemrebbenés nélkül küldi hajnalban az SMS-t, ha sürgős munka van. És gyakran azért virrasztok késő estig, mert anyagra várunk. De nagyon kedves nő, és mindent meg lehet vele beszélni. Másrészt én vagyok az a "szabad" ember, aki sosem mondja, hogy "később", vagy "beteg a gyerek", vagy "nyaralok" stb. Ha megtalál bármilyen munka, elvállalom, és meg is csinálom határidőre. Naná, hogy így dolgozhatok itthonról.

maybach 2008.11.05. 09:55:54

A Lord of Hering jó könyv. Szerintem mindenki elég érett hozzá.

Ha idealista oldalról szemlélem, fantasztikus dolog Barack győzelme. Amerika valóban a bátrak hazája.
Ha visszatér a cinizmusom, akkor meg ....

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 10:04:52

Elfelejtettem: ... és remélem, még sokáig fog élni ... (Obama)
Kicsit szkeptikus is vagyok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 10:10:50

"... akkor meg: nemsokára kiderül, hogy Obama is olyan, mint Jacko, csak fordítva, valójában fehér, de bebarnították."

maybach 2008.11.05. 11:51:38

Csak a zorra le ne essen. Az olyan snassz lenne.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 12:11:17

Maybach, most legalább tudom, hogy valaki értette, mire gondoltam:))

Zuzuka 2008.11.05. 13:00:34

maybach, hát egy pár percig gondolkodóba ejtett a Hering:)))
Obama lett, nagy fölénnyel, megnéztem a first ladyt, nem tetszik!

Zuzuka 2008.11.05. 13:29:01

ez most bók vagy ciki? merthogy szőke is vagyok:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 13:45:36

Egyszerű észrevétel:)) Egy nő nézi ilyen szemmel is az elnökválasztást.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.05. 14:21:19

jó reggelt

körtés-gruyére sajtos csirkét sütök.

a gyűrűk urához mindig érett az ember. én tizenévesen olvastam először meseként, aztán két évente elolvastam. így lett később fantasy, majd mégkésőbb mély, filozófiai olvasmány:))) akárcsak a micimackó, vagy kis herceg, sok rétegből áll, rajtunk múlik mennyit hámozunk le belőle...:))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.05. 14:41:14

Sziasztok :-) Látom, hogy szarvasgombával kacérkodtok. Az sajnos nincs errefele. Megaztán fagyott is, úgyhogy az év utolsó gombáit inkább törtük, mint szedtük. Habár az őszi rókagomba feléledhet még. Tavalyelőtt január 15-ig szedtük. Biza.
:-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.11.05. 14:43:51

Sziasztok :-) Látom, hogy szarvasgombával kacérkodtok. Az sajnos nincs errefele. Megaztán fagyott is, úgyhogy az év utolsó gombáit inkább törtük, mint szedtük. Habár az őszi rókagomba feléledhet még. Tavalyelőtt január 15-ig szedtük. Biza.
:-)

Zuzuka 2008.11.05. 14:44:04

kiderül, hogy mégiscsak érett vagyok? az a probléma, hogy egyszer elkezdtem és az első 10 oldalnál belezavarodtam, utána pedig nem voltam kitartó:( mostanában meg 1-2 oldal után elalszom este:)

maybach 2008.11.05. 15:26:31

Zuzu!
Az én hibám volt, mert a végéről lehagytam az "s"-t.
Egyébként nagyon jó könyv, de az biztos, hogy egyfajta hangulat kell hozzá.
Viszont, ha elkapod a fonalat magával visz.
Könnyedebb programnak este fovi.
Madrid vs Juve.
Csak mondom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 15:27:23

Zuzu, én is elájulok esténként, ezért olvasok mindig, amikor egy dohányos rágyújtana. Mindenféle várakozás közben, amikor szünetet tartok a melóban, evés közben/után, buszon-vonaton, kertben kávézva...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 16:19:35

Tudom, hogy méltatlan, ám nálunk a klotyón, a fürdőszobában - mindenhol könyvek vannak.
Persze jó lenne, ha látszana is az olvasottság rajtunk :)
Mostanában könnyedebb műfajban "utazom".
WC-n Gerald Durell: A halak jelleme, konyhában Wendy Northcutt: Darwin-díjasok, fürdőszobában: Watson: Kettős (kép)ügynök, hálószobában: Magyar szinonima szótár és angol nyelvkönyvek, újságok, meg mindenféle egymás hegyén-hátán.
Ráadásul, a nyelvkönyvek java részén kívül már nem először egyiket sem :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 17:33:15

Fiam, akkor Nálatok is megy az ideges totyorgás a vécé előtt, igaz?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:42:58

Naná!
Azzal fenyegetjük egymást, hogy elmondjuk, mi lesz a vége. Nem, mintha nem ismerné már mindenki a befejezést :)
Napilapoknál más a helyzet, ott sosem tudni, miként fejeződik be egy ígéretesnek induló cikk.
Aztán a reklámújságok tüzetes tanulmányozásáról már ne is beszéljünk. Neoexemnek vannak ilyen "Mit vennék, ha mennék?" típusú félórái.
A megyei napilapot nemcsak a minősége miatt hívja a lakosság, s benne mi is S...gem és környéke újságnak :)
Meg kell védenem, mert volt idő, amikor még én is írtam oda. Persze, akkor volt minőség, színvonal és háromszor ennyi eladott példányszám :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 17:44:56

:DDD
Fiam, nem az a lényeg, milyen minőségű volt a papír?:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:47:09

Hú, hosszú idő után megint Honfoglalóztam. Két várat felrobbantottam. A csúcson kell abbahagyni :) Kerek ötvenszer játszottam. Összesen.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 17:47:35

Én meg megyek Jé dobozához. Most a páccal megint.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:48:00

Nadine, kellemest a hasznossal, nem ám kellemetlent a haszontalannal :DD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 17:50:39

Dolgozgass csak, én is azt teszem. Már vagy húsz féle szalvétagyűrűt terveztem-fűztem.
Most patchwork-szívecskéket fogok varrogatni. A változatosság kedvéért.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 18:04:21

Fiam, én nagyon szívesen csinálom a dobozokat. Már megint egy olyan csodaszép kódexet sikerült rittyenteni, hogy ihaj!:) Tényleg szép.

Blogod?

ekkerjoz 2008.11.05. 18:39:10

Most negatív módon okoskodnék kicsit, de közérdekű:

hipermarketben, multiknál, csarnokban, piacon lévő üzletből nem lehet házi, marketingnyelven: tanyasi tojást venni. Azok bizony - számozástól szinte függetlenül - gépben, ketrecben érett tojások, és a sok cirokmagtól lesznek "szép óarany" sárgájúak, nem attól, hogy szabadban, kapirgálva emésztenek a tyúkok.
Házi tojást a vidéki hetipiac végén, a legolcsóbb helyen álldogáló nénitől kell venni, az a jellemzője a tojásnak, hogy nincs két egyforma köztük, se színben, se méretben.
Tanyasi csirkére ugyanez vonatkozik, olyat kell keresni, aminek erős a körme és narancs-sárga a lába.
Sajnos a számoknak nincs túl nagy jelentősége, ismerek olyan vállalkozót, aki simán felüti az egyest a ketrecből kigördülő tojásra.

2008.11.05. 18:42:25

Sziasztok!
Nadine, megint írtam neked.

nálunk régen mindig Hahota volt a klotyón. Anyu folyton morgott miatta, de egyszer lebukott, mert reklamált kifelé jövet, hogy már unja az olvasnivalót :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 18:44:08

Ekkerjoz, most aztán jól odacsaptál a multiknak:))) De tényleg, eddig sem nagyon dőltem be nekik, ezután sem fogok. Megjegyzem, a piacon is van olyan néni, akit a külseje miatt foglalkoztatnak a maszek zöldségesek...:)

Jé, az nem mostanában volt, ugye?:)

2008.11.05. 18:47:03

neeeem, már ezer éve...
hiányzik is nagyon a Hahota, szerettem

ekkerjoz 2008.11.05. 18:51:03

Éveket éltem Pesten, nincsenek illúzióim. Vidéken is bele tudok szaladni valami aljasságba persze bőven, de itt jobban ismerik egymást az emberek, mindenki rokona-ismerőse a másiknak, kevesebb a tudatos lehúzás.
És tényleg házhoz járok tojásért, baromfiért.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 18:54:40

Jó Neked, Ekkerjoz. Nekem a szemben lakó család szokott néha eladni tojást, de csak hébe-hóba, mert nagy a család, sokat sütnek. Szólni szoktak, ha van felesleg. Majd egyszer, ha nagy leszek és nem szingli, akkor neveltetek valahol vidéken malackát, csirkét stb. Majd. Addig meg nagyon erősen magam elé képzelem, milyen hihetetlen egészséges az a hús, ami a franc tudja, honnan származik.

Jé, én is olvastam sokat!:)

2008.11.05. 18:59:52

Nadine, ha egyszer összefutunk, viszek neked nagymamiféle tojglit.

Zuzuka 2008.11.05. 19:02:00

a mi boltunkban egy darab szám sincs a tojásokon. kiváncsiságból nézegettem, de a dobozon is csak az volt, hogy tanyasi tojás és egy dátum.
marad a piac hétvégén, és a falusi nénik.

a vöcön nálunk ujságok. ha könyv van, valaki mindíg ott ragad:)

ekkerjoz 2008.11.05. 19:03:48

Kezd kialakulni egy projekt, most túl sokat nem írnék róla, de neten fogunk értékesíteni alapvető dolgokat, közvetlenül a termelőtől lehet rendelni, vagy személyesen átvenni a tanyán különböző termékeket.
Mézet, élő baromfit, malacot, borjat (levágjuk persze, de ez külön attrakció lesz), tojást, konyhakerti dolgokat. A vevő bármikor ellenőrízheti a termelést, és saját maga választja ki az árút, de akár egy hétvégét is pihenhet a gazdaságban.
Nagyon közel járunk a kezdéshez, de ez most nem a reklám helye.
Csak egy lehetséges kiút.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 19:22:28

Hű, Ekkerjoz, ez marha jól hangzik.

Jé, ez is!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 19:27:12

Nadine, a kellemetlen és a haszontalan az újságpapír minőségére és a tartalmára vonatkozott :)
Én is szeretek nyögdécselni, hogy hej, de milyen sok fűznivalóm van!, pedig milyen boldogan fűzögetek!

Ekkerjoz, az jó nagy projekt lesz!!!
És végre a bio nem sterilt fog jelenteni, ahogy azt sokan gondolták :)

Jé, Hahotára én is emlékszem.
Mondjuk a Háború és béke tiltott olvasmány... ott.
Bár épp találó lenne :)

2008.11.05. 19:44:59

holnap barangolunk, jó?
most megyek, és kidobom a gyereket a fürdőkádból, mert már egy órája áztatja magát.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 19:59:53

Jé, én benne vagyok. Például el kell barangolnom a szeptemberi (!) fizetésemért a bankba. Kicsit megcsúsztak a kollégák. Aztán meg jól befizetem a csekkeket.

2008.11.05. 20:04:43

nem kapkodják el...

én meg az ágyam felé barangolok lassan, jó éjt mindenkinek!

Zuzuka 2008.11.05. 20:06:33

legalább elmondhatod, hogy még megvan a szeptemberi fizud:)

Zuzuka 2008.11.05. 20:14:30

ekkerjoz, ez nagyon érdekes és hasznos kezdeményezés, kiváncsian várom a részleteket!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.05. 20:21:27

akkor én most visszaokoskodnék pozitíve...:))) az egyik unokatestvérem a metroban dolgozik árú felvásárló, vagy mi a szösz, és ők várárolnak szabadon tartott tyúkokból származó tojásokat, és ezt a pecsét dolgot, elég szigorúan ellenörzik. persze mint mindenhol, itt is lehetnek visszaélések, de én alapvetően bízok a rendszerben...:)

ekkerjoz
ez nagyon király!! régóta várok valami ilyen kezdeményezést. én tuti vársárló lennék...:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 20:26:59

Szia, Toma!
Nekem úgy tűnik, valamelyik családtagod mindig ott van valahol :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 20:32:00

Zuzu, szerinted ez érdekli a különféle szolgáltatókat?:)

Toma, milyen ló?:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.05. 20:39:00

éppen sárlik az a ló. és akkor mi van? :DDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 20:50:58

Méghozzá egy várban lakó ló, mi?:)))

Zuzuka 2008.11.05. 21:28:31

Toma, megint nyert a giants a sport2-n:)

Vasa ló
jóccak!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 21:32:46

Vasa ló Hobbiszakács felségterülete :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.11.05. 21:44:30

Na, én most borulok. Lesz valami romantikus film Richard Gere-rel (Fiam, az AXN-en). Pont jó egy macskával az oldalamon. Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.11.05. 22:01:18

Köszi, Nadine.
Még körülnézek, kit ragadjak magam alá, mellé vagy fölé :)
Szép álmokat mindenkinek!

maybach 2008.11.05. 22:40:28

Hehe!
Madridban nyert a Juve!!

Zuzuka 2008.11.06. 12:46:02

hehe!
a live csatornán azt mondta a reporter Obama elnökre, hogy Tamás bátya... persze csak véletlenül:( attól tartok lesznek még elszólások.

ekkerjoz 2008.11.07. 15:57:10

Holnap (11.08.) reggel hattól a Komjádi uszodánál a Tiszavidék termelői árúsítanak szabolcsi almát, krumplit, Nagykörű mellől diót, mogyorót, körtét, lesz beregi szilvalekvár és pálinka, aszaltszilva, sőt, ha minden jól megy, bontott, előrecsomagolt és hűtött magyartarka tehén és bika. Érdemes korán elindulni.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.11.08. 17:42:31

ekkerjoz

sajnos én messze vagyok onnan:((

máskor az ilyen szolgálati közleményt a legfrissebb posthoz írd!! mindig a legújabbnál csevegünk, ott többen olvassák:)))
süti beállítások módosítása