Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Barangoló: Millesgården

2009.07.10. 05:00 HSZ

 

Millesgården – magyarul Milles kertje - szabadtéri szoborgaléria, mely Stockholm keleti külvárosában, Lidingö szigetén fekszik. A legjobbnak tartott svéd szobrász, Carl Milles 1930-ban adományozta a svéd népnek az akkor még feleekkora terjedelmű kertet.*
Carl Milles, azaz Carl Emil Wilhelm Andersson, 1875. június 23-án született az Uppsala melletti Örby tanyán. Carl apját, Emilt „Mille”-nek becézték, gyermekeit pedig „Milles barn” néven ismerték. Innen az egyszerű származásról árulkodó Andersson nevet helyettesítő művésznév. A fiatal Carl gyógytornásznak készült. 1897-ben Párizsba utazott, és ott nyolc éven keresztül szobrászattal kereste a kenyerét. Millesre a legnagyobb hatással Rodin és Olga Granner osztrák festőművésznő volt, akivel 1902-ben házasodtak össze. Olga festeni akart, nem pedig főzni, mosni, szeretkezni és gyereket szülni. „Én víz vagyok, ő meg olaj - mondta Olga. - Két átlátszó közeg, mely nem keveredik egymással.” Ha nem, akkor nem, és Milles a szeretője, Anne Hedmark karjaiban merített erőt az alkotáshoz.
Milles sikereit nehezen nyelték le a kortársak. Az ókori görög és római szobrászatból kölcsönzött, hóbortos-vallásos szobrait vagy rajongással, vagy pedig kemény bírálattal fogadta a művészvilág. Az intrikáktól és az irigységtől kimerült Milles az expatriálást választotta. 1931-ben (55 éves korában) elfogadta a Detroit melletti Cranbrook Academy of Art állásajánlatát. 1945-ben amerikai állampolgár lett. 1951-ben visszatért Európába, és 1955-ben bekövetkezett haláláig Stockholmban töltötte nyarait.
A Milles-ház, és az azt körülvevő kert a művészházaspár otthona és munkahelye volt. A Nagy Műterem ma múzeum. A Szalonban ősrégi orgona, Salzburgban gyártották, állítólag Mozart apja játszott rajta. A faragott asztalon faszobrok, a falon Pissarro és Utrillo olajfestményei, és egy Rodin-akvarell 1906-ból. A Vörös Szobában, a mozaikpadló közepén Milles kedvenc szobra áll, a Solglitter - Napcsillogás - a delfinen lovagoló najád kicsinyített mása.
Az egymás fölött emelkedő teraszokon szökőkutak, bennük szobrok és szoborcsoportok vannak. Többségük másolat, eredetijük Svédország és az Amerikai Egyesült Államok városai tereit, botanikus kertjeit és temetőit díszítik. A gránitoszlopokkal körülvett középső teraszra ciprusokkal szegélyezett lépcső vezet. A miniteknőcre óvatosan taposó Solsångaren - a Napdalnok - torzója, egyike a kevés eredeti, kizárólag a Millesgården számára készített szobroknak.
A talp alól kikandikáló teknősbéka Milles humoráról „árulkodik”.
Olga teraszán a zenét, a festészetet és a szobrászatot jelképező Aganipp-nimfák delfinek hátán egyensúlyoznak. „Ott hallik a Vig Múzsika, ott zengedez / Hol a' szagos bokrok között / Aganippe tsergedez.” (Csokonai)
A Helikon hegyen eredő forrás vizét őrző, kecses najádok szoborcsoportja 1950-ben készült a New York-i Metropolitan Múzeum számára.
A „Köpenyegét a koldussal megosztó Szent Márton”, az oszlop tetején trombitáló angyal, a bokorban kuksoló faun, és a szúnyogcsípést vakaró, karórás angyal csoportjának eredetije. A szoborcsoport Kansas Cityben (Missouri állam) van.
A pogány Márton 316-ban született Savariában - a mai Szombathelyen. Amiens városában megfelezte köpenyét egy didergő koldussal. Álmában megjelent Jézus. „Nézzétek, ezt a fél köpönyeget! Egy »ma még pogány« fiatalember, Márton adta egy koldusnak” - mondta az őt körülvevő angyaloknak. Távolra szakadt hazánkfia az álom hatására még másnap megkeresztelkedett.

A szúnyogcsípés helyét vakaró angyal, karórát visel.


„Lehet, hogy odafent, az örökkévalóságban nincs szükség időmérésre, de a halandó földiek sorsát ügyelő angyal nehezen boldogul óra nélkül” - szólt Milles magyarázata.


A vörös homokkővel kirakott Alsó teraszra a Mennyei lépcső vezet. A kezében tőkehalat tartó, hétméteres Poszeidón-szobor eredetije Göteborg központjában, a Göta téren áll.
Az Európa-medencében Poszeidón gyermekei, a Tritonok, a Solglitter - Napcsillogás - a delfinen lovagló najád, és a Buddha-szerű Jónás a bálnával. A bika hátán ülő női alak Európa.
A monda szerint Zeusz fehér bika alakjában közelítette meg Európát, és egy ciprus alatt magáévá tette a gyönyörű föníciai hercegnőt. Zeusz megtette Európát Kréta első királynőjének, és a csillagokból az égre rajzolta a bikát - a Taurust.
Homokkő oszlopok tetején szárnyas angyalok sziluettjei törnek az égbe. A fantázia szárnyalását jelképező Pegazus - széles hátú, szárnyas paripa, amit Apolló a Parnasszusról az Olimposz hegyére igyekvő múzsák szállítására annak idején felbérelt. A szobor eredetije Des Moinesben (Iowa állam) van, másolatai Tokió és Antwerpen tereit díszítik.
A sovány emberalak „Isten kezén” mintha szabadon lebegne.
Lentről felhallszik a forgalom zaja. A napfényben csillogó vízen piros-fehér hajóóriás úszik.  "Amikor valami szépet látsz, akkor nézd azt hosszú-hosszú ideig!” - mondta Rodin.
* A stockholmi HÉV - a Lidingöbana - Ropstenről indul át Lidingőre. Ropsten a(z egyik) vörös metróvonal északi végállomása. Magyarul Kiáltó követ jelent. Amikor réges-régen komp szállította át az utasokat Lidingöre, egy kőre állva kiabálták rekedtre magukat a szigetre átkelni szándékozók.

71 komment

Címkék: barangoló hsz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.07.10. 08:25:37

Perfekt, köszi szépen Jé!

Jó reggelt 7alvók! :-)

(14 fok, zuhog)

maybach 2009.07.10. 08:36:25

Jó reggelt kívánok!
Én még csak nyögök, de miért is focizik aki nem bírja?

H.Sz.!
Szokás szerint igényes.
Jé!
Ügyes vagy.

maybach 2009.07.10. 08:42:29

Jó reggelt kívánok!
Én még csak nyögök, de miért is focizik aki nem bírja?

H.Sz.!
Szokás szerint igényes.
Jé!
Ügyes vagy.

maybach 2009.07.10. 08:44:12

Milyen vicces ma a netem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.10. 08:50:27

Jó reggelt!

Hobbiszakács, megint nagyon jót alkottál!

Maybach! Csak nyomatékosan! :)

2009.07.10. 08:59:42

jó reggelt!
szerintem ez a blog hibája, napok óta szórakozik.

maybach 2009.07.10. 09:00:17

Fiam!
Eddig azt hittem, csak szóban tudok dadogni.
Több van bennem, mint gondoltam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 09:41:17

Jó reggelt! Hobbiszakács, szokás szerint látványos-olvasmányos posztot hoztál nekünk:)

Jé betű meg szokás szerint angyalka volt, és felrakta:)

Fiam, még a kérdést sem értem (tegnapról). Toma, az Toma.

Zuzuka 2009.07.10. 09:58:52

jó reggelt!
Hsz, köszi az olvasmányt a reggeli kávéhoz. klassz kis légies szobrok - kemény, rideg anyagból, micsoda ellentét! (egy delfines jól mutatna a fürdőszobámban:D)
ÉLJEN A SZABADSÁG! itthon lazulok legalább 1 hétig, nekem a legjobb, bibibááá:)))

2009.07.10. 10:02:57

azért én olyan sokat nem tettem hozzá, az én vállam ne veregessétek :)
de a poszt nekem is nagyon tetszik, meg a szobrok is.

Nadine, el ne szaladjak a tegnapi kérdésed mellett a GPS-szel kapcsolatban, szerintem hasonló jópofaság lehet az apunak is. mi is fetrengtünk a röhögéstől.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 10:18:49

@Jé: Én csak azt nem tudom, hogy lehet így vezetni. Nálam a röhögés mindig párhuzamban van azzal, hogy hátracsapom a fejem, becsukom a szemem, dőlök jobbra-balra... Hát az első lámpaoszlopon kötnék ki azonnal. Aztán mondhatná nekem, hogy "esmeg újratervezés, he!"...

Ennyi képet felrakni akkor is hősies dolog.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.07.10. 10:24:55

@Nadine: én is átmentem egy piroson simán, annyira röhögtem az egyik beszólásán:)))

kicsit nehezen keltem, megviselt hogy tegnap vagy nyolc órát töltöttem autóban...

@Hobbiszakács: téged vár egy körkérdés ismét, nézz be a blogomra. bár tudom, hogy ezt is elblicceled!:)))

...a posztot majd később elolvasom most megyek dokihoz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.10. 10:32:57

@Nadine: Ti találkoztatok már (élőben :))?

Zuzuka 2009.07.10. 11:05:42

és mi volt? mesélj, lécci lécci!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 11:08:08

@Zuzuka: Esküszöm, nem értem, mit szeretnétek hallani... Toma értem jött, beültünk egy kávézóba, sokáig beszélgettünk, aztán hazahozott, és útnak indult Pécsre. Egyikünk sem viselt nagyestélyit, nem fotózták végig paparazzik az eseményt, és nem okozott váratlan meglepetést a találkozó. Toma, az Toma. Én meg Nadine vagyok.

Zuzuka 2009.07.10. 11:17:22

jólvanna, ha már itt szerveződött az orrunk előtt, és együtt izgultunk, akkor legalább ennyit:)) megnyugodtam:))

2009.07.10. 11:21:13

@Nadine: ez biztos? Nem cseréltetek útközben személyiséget? :)

Zuzuka 2009.07.10. 11:31:32

a képeket nézegetve, megmondom őszintén, Poszeidonban csalódtam. nem úúúgy:))) hanem eddig minden képen nagyszakállú, idősebb arcúnak ábrázolták vasvellával a kezében, itt pedig egy fiatal titánt látok... ilyen a művészet...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 11:38:08

@Zuzuka: Hát ez az... Nem volt semmi szerveződés, amin izgulni kellett volna. Toma majdnem spontán beugrott. Kb. két éve dumálunk itt napi szinten, milyen nagy-nagy meglepetésre kellett volna számítani?

Amúgy a kukac is állat, csak kicsike.

Hobbiszakács, a najád egy olyan (szobor)nő, akinek hol van sellőfarka, hol meg nincs?

2009.07.10. 11:42:37

a najádok nimfák, nem tudom, hogy ott követelmény-e a farok vagy sem

2009.07.10. 11:43:11

a najádok nimfák, nem tudom, hogy ott követelmény-e a farok vagy sem

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 11:44:35

@Jé: Az egyik szobornak van, a másiknak nincs

2009.07.10. 12:22:54

lehet, hogy ez már a művészi megítélés tárgykörébe tartozik.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 14:27:54

Az eszem megáll. Most van a tévében egy interjú C. C. Catchcsel, és nem viccelek, jobban néz ki, mint fiatalon. Pontosabban szólva, úgy néz ki, mintha kb. 22 éves lenne. Nem plasztikai, hanem genetikai csoda. Én még ilyet nem láttam. Állítólag ma lesz koncertje Budapesten. Komolyan eldobom az agyam. Kylie Minogue és Madonna elmehet a búsba mellette.

2009.07.10. 15:22:05

de jó neki, irigylem a génjeit :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 17:07:14

Jé betű, és Te még nem ordítozol a boldogságtól, hogy péntek délután van? Hát ez meg hogy lehet?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.07.10. 17:36:36

@Nadine: "Hobbiszakács, a najád egy olyan (szobor)nő, akinek hol van sellőfarka, hol meg nincs? "

és

@Jé: "a najádok nimfák, nem tudom, hogy ott követelmény-e a farok vagy sem "

Najádja válogatja...

:-)))

Kellemes hétvéget, köszi szépen a kedves sorokat :-))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 17:49:09

@Hobbiszakács: Na, most aztán sokkal bölcsebb lettem...;) Neked is jó hétvégét!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.10. 17:53:28

@Nadine: Én is annyira izgatott voltam, hogy mi lesz, ha találkoztok Tomával. Rettentő megtiszteltetésnek éreznék minden személyes bemutatkozást. Az olyan naaaaaaaagy esemény.
Legalább akkora, mint az örök fiatal C. C. Catch-csel randevúzni :)

@Zuzuka /végre szabadságon/: Szabadság, egyenlőség, jó falatok, pihi! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 18:17:55

@fiam: Vicces, hogy Te így fogod fel. Nekem olyan volt, mintha egy régi barátommal találkoznék. Normál állapot:)

De most már ne nekem kelljen magyarázni erről. Faggassák az izgulósok Tomát.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.07.10. 20:17:33

nagyon-nagyon tetszett ez a poszt:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 20:33:50

@nyuszómuszó: Szia, Anyuci!:) Nézd vissza Hobbiszakács régebbi posztjait nálunk, azok is ilyen klasszak!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.07.10. 21:02:45

halihó!

esmeg jót alkottál te hobbit szakács!:)))

@fiam: nem is tudtunk beszélgetni a sok hiradós stábtól, akik a nagy eseményről tudósítottak!:))

@Nadine: jó zene van a kocsimban! ;) tök jó volt éjjel hajtani egy kis rákendrollra:)))
nem bírtam magammal, vettem ma egy gps-t mert annyira jó volt úgy vezetni, hogy nem kellet azon agyalni, merre is kéne menni... de azon nincsen rajta pistabááá:((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 21:22:32

@Bombadil Toma: Ejha!!!:))) Hát eljött végre a második t betű is a randevúra:)))

Örülök neki, de ez nem publikus annyira.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.10. 21:30:44

@Bombadil Toma: Valaki (azt hiszem, Jé) feljebb azt mondta, hogy a tegnapi GPS-ed székely bácsis volt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.10. 23:55:10

@Bombadil Toma: Jól van, naaaaa. Én akkor is nagyon meg lennék hatódva, ha találkoznánk. Élőben nem beszélek ám annyit, mint írásban. Kész főnyeremény velem randizni :DDD

A székelyt én mondtam. De mondhatta volna Jé is :)

Képzeld, Toma! Ma kaptunk egy szatyor vargányát. Egy részét kirántottam. Halízű, szerintem. Holnap megcsinálom a vargányás reggelidet csak épp ebédre. Remélem annak is jó lesz és kevésbé lesz halízű... :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 08:23:27

Jó reggelt.

@fiam: Nem lehet, hogy most megint valami mást hívsz valami másnak? Szóval, hogy a vargánya azért halízű, mert mondjuk, ponty? Tudod, aranygaluska - seregélyes...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.07.11. 09:32:34

@fiam: :DDD a vargányának legkevésbé van halíze. nem lehet, hogy az nem vargánya? vagy te nem ettél még halat:)))
mindegy, szerintem a vargánya rántva a legkevésbé jó. tojással, vagy hús mellé raguként sokkal jobb...
innen válogathatsz valami receptet:
tomakonyha.blogspot.com/search/label/gomba

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 10:09:53

@Bombadil Toma: Én ettem rántott vargányát, és isteninek találtam... Mondjuk, én rántva még a százas szöget is megeszem:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.07.11. 10:32:20

@Nadine: én nem azt mondtam, hogy rántva nem jó, hanem hogy úgy a legkevésbé jó:)) máshogy elkészítve még finomabb!
a vargányát érdemes egy kicsit szikkasztani felhasználás előtt

hamarosan elindulok bajára és jól bekajálok halászléből...:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 10:44:09

@Bombadil Toma: Az attól függ, ki eszi:)

Add át üdvözletem... a halaknak:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 12:27:16

Szép napot!

:DDD
@Nadine: @Bombadil Toma: Nem, nem hal volt. Gomba, azon belül is vargánya. Egy erdész hozta az egész utcának. Azért megvártam, amíg máshol ettek belőle...
Egyébként tényleg halízű volt. Lehet, mióta helybeváros vagyunk, az ízlelőbimbóink is módosultak.
Na, ma elkészítettem Toma reggelijét ebédre. Apukám azt mondta, hogy kevesebbet is vihettem volna neki. Ugyanis kitörölte a tányérját és most szuszog. Neoex sajna nem tud se gombát, se tejet, se tojást enni, csupán egy falatot, ezért csak nézte, ahogy én lassan, ízlelgetve, hümmögetve és nagyon gonoszul ettem az ebédet.
Toma, köszi a receptet, ajánlom mindenkinek!!!
Baján meg jó halevést!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 12:28:26

Ja, még azt mondták, hogy a vargánya csak kirántva jó. Hehe.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 13:43:03

Na, akkor én most bőszen patisszonrántásba kezdek. Szent petr...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 15:53:47

Nem lehetne, hogy valaki lenyírja helyettem a füvet? Attól tartok, hogy ha még eszem is a patisszonból, nemcsak rántom, akkor legfeljebb szemirányítással, hipnotikus úton fogom működtetni a gépet...:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 16:45:35

Hogy lehet egy ilyen egyszerű étel ennnnnnnnnnnnnnnnyire finom???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 18:55:54

@Nadine: Általában az egyszerű dolgok a nagyszerűek. Élő példának itt vagyok én :)

Zuzuka 2009.07.11. 19:06:06

jó estét!
egész napos magyar áruk vására volt az érsekkertben, különféle fellépőkkel. a kurul dobosok fantasztikusak voltak, még mindíg a hatásuk alatt állok.... ettem is velük egy jó kis gulyást a mi főzős helyünkön. aztán vettem sok hasznos dolgot: házi fűszerkeveréket, szalonnát, sajtot, tésztát és fakardot - saját védelmemre.

úgy látom ma mindenki finomat eszik:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 20:06:13

@Zuzuka /végre szabadságon/: Kurul dobosoooook??? Az meg mi a szösz?

@fiam: Nem jó példát hoztál fel. Viszont Kenny pl. faék egyszerűségű, de nagyszerűnek még sosem neveztem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.07.11. 21:13:03

Na, ezt már a büdös életben nem tudom meg. Biztos kuruc dobosok voltak. Vagy turul dobosok.

És beszélgetni sem akar senki. Hát jó. Akkor jó éjt, kikapcsolok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 21:16:04

Jó estét, benéztem. Annyi minden történt egy hét alatt, hogy legközelebb félek majd eltávozni...
Na, már látom, tápot adtam az élcnek :-)
A dobosokat meg nagyon könnyű felismerni a hangszerükre festett kurulmadárról.
@fiam: Mit sütöttél előtte a serpenyőben? :-)))
Nem vagyok kifejezett halászlé-fan és Baján sem ettem még, viszont Pakson (a halak az előzetes híresztelésekkel ellentétben nem világítottak) köretként túrós csuszát adtak. Ez volt az a kivételes eset, hogy a köretet magában ettem :-)
(Azért évente 1x én is szoktam enni: Karácsonykor - mivel Mormoginé szerint ez az ünnepi menü része. Én más menüsort kaptam gyerekkoromban:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 21:26:14

@Mormogi Papa: Látod, látod. Mi el sem megyünk sehova, mégis mennyi minden történik mással :)

Akármit is sütöttem előtte, el szoktam mosni...
Fruzsiék épp Paks mellett hosszú hétvégeznek. Mert ott lehet horgászni és Prevejnek ez a legfontosabb - ki tudja miért, újabban a leányzónak is :) Halakon kívül rengeteg vadnyúllal, patkánnyal, egérrel és két darab kóbor kutyával vannak körülvéve. De fogtak mittomén mennyi pontyot és keszeget. Ezeket onnan tudom, hogy minden nap felhívom őket, hogy megvannak-e még :)

Jól telik a nyaralás egyébként?

@Nadine: Egyszerű nem vagyok vagy nagyszerű sem?

Nekem most van kedvem beszélgetni, csak hamar mész lefeküdni.

@Zuzuka /végre szabadságon/: Ilyen programokon szívesen időznék én is. A fakardot szépen elhelyezheted a családi címerben :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 21:49:24

@Nadine: kuruldobosok.hu/ Hm. Minden kívánságod ilyen gyorsan teljesüljön.
@fiam: Ma is én mosogattam (nem panaszképpen, én jelentkeztem) viszont néha újra használjuk az olajat.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 22:01:30

@Hobbiszakács: Köszönöm szépen a posztot, hogy ne feledjem :-) Odaát meg a sztorit. Amiről eszembe is jut egy mondás Arthur Ransome valamelyik könyvéből:
- Hm, az egyetlen hajóács, aki időre elkészült a munkájával az Noé volt - de Ő is csak azért, mert tudta, másként megfulladna...

És erről jut eszembe: nagyon hosszú idő után új posztot rakott fel Nyolclábú Vadászunk is...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 22:02:34

@Mormogi Papa: Halas olajat nem szoktam még egyszer :) Amúgy ritka vendég nálunk a hal. Nem kedveljük, olyan halízű mind :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 22:03:34

Kivéve a halászlevet. Azt nagyon szeretem.
Tudom, hogy többet kéne ennünk, mert egészséges, de a halkultúránk igen fejletlen.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 22:18:48

@fiam: Egyetértek:-) Nálam a leggyakrabban dobozos formában fordulnak elő. Abból jó a mustáros szószban, meg a paradicsomosban fetrengő is. Volt valaha egy "Antipasto" nevű, apróra kockázott zöldségekkel dobozolt fajta is, azt nagyon szerettem. Most meg vannak dobozos tonhalsaláták (Mexikói, stb.) de nem olcsón.
Gyerekkoromban Édesapám dolgozott a "Duna Konzervgyár"-ban, amiből utóbb a "Budapesti Konzervgyár Kettes Számú Gyáregysége" lett. A fizetés egy részét levásárolhatták a gyári belső üzletben. Így kiskoromban sokszor etünk füstölthal konzervet - legtöbbször vajjal és kevés citromlével keverve, mellé kenyérrel sajtot.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 22:22:01

@Nadine: Ezt a hírdetést olvastam:
Mit tenne meg cicájáért?
A Purina One sikerprogrammal fél évre elegendő macskaeledelt nyerhet!
www.purina-one.hu
Mit lehet tudni? (Igaz, azt nem írják, hány cicára :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 22:31:36

@Mormogi Papa: Látod, most, hogy írod, az olajos hal azért jöhet, természetesen citrommal. Meg egy kis ruszli :) Hekk is jó, meg a sült hal. Csak ne lenne mindig halízük.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.07.11. 22:53:20

Most, hogy pihentem egy kicsit, megyek varrogatni.
Jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 23:03:12

@fiam: Az a bizonyos, amelyik úgy néz?
Egyszer valamilyen mókahelyi vita kapcsán próbáltak utánajárni a neten a Hekknek. (Heck, stb. formában is, mielőtt valaki rám akarna pirítani.) Röviden: ilyen nevű halat nem találtunk! Az alapkérdés az volt, hogy a hal, amit főként tópartokon (Balaton, stb.) árulnak tengeri halként, valójában hol él?
Közelítőleg jó válasz: többféle halről van szó, csak kellett egy kereskedelemben jól eladható, rövid, idegenes hangzású, megjegyezhető és sajátos név... (Rusazlit nem kérek, köszönöm. Annak még inkább halíze van. :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.07.11. 23:26:21

Lám, már a billentyűm is álmos - elkóricált az a-ja.
Jó éjszakát mindenkinek :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.07.12. 10:21:25

@Mormogi Papa: "az egyetlen hajóács, aki időre elkészült a munkájával az Noé volt - de Ő is csak azért, mert tudta, másként megfulladna...
"
:-))
süti beállítások módosítása