Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Füstölt lazacos szendvicskrém

2009.08.16. 05:00 Bombadil Toma

Hozzávalók:
 
. 100 g füstölt lazac hajszálvékonyra szelve
. 1 ek. nagyon apróra vágott friss kapor
. 1 db kisebb kovászos uborka (v. ecetes csemege)
. só, bors
 
Ne sajnáljuk a pénzt a kicsit drágább, de jobb minőségű, „igazi” füstölt lazacra. Felejtsük el a polcokon virító élénkvörös „lazacfiléket” azok többnyire csak a hozzáadott festékanyagoktól ilyenek. Inkább a halványabb, a szélein enyhén barnás, belül hússzínű (lazacszín) szeleteket vegyük meg.
 
Elkészítés:
 
1. Egy keverőtálba borítom a görög joghurtot, hozzáadom a kaprot, beletépkedem a füstölt lazacot, majd az uborkát kis kockákra vágom, és azt is hozzáteszem. Óvatosan összeforgatom, hogy a lazac ne törjön össze jobban.
2. Tekerek rá jócskán színes borsot, megkóstolom, ha kell sózom, majd újra elkeverem.
3. Letakarva, fél óráig állni hagyom a hűtőben, hogy az ízek összeérjenek.

 
Friss ropogós bagettszeletekre púpozom a krémet, a tetejét még megszórom egy kevés kaporral, és tálcára pakolva tálalom.
Tehetjük a krémet pirítósra is, amit vékonyra szelt barna vagy rozskenyérből készítünk.
Az uborka helyett/mellett tehetünk bele kapribogyót is. Ízesíthetjük még pár csepp citrommal...
Ez egy durván jó étel! A fenséges lazac füstös íze, az enyhén savanykás görög joghurt a zsíros-krémes állagával, na meg a friss kapor aromájával... mindent összevetve, egy pompás szendvicskrém a végeredmény.
Kicsit testesebb száraz fehérbor illik hozzá, mondjuk, egy olaszrizling vagy szürkebarát (pinot gris). Én ez utóbbit bontottam mellé...
 
Elkészítési idő: 20 perc
Költségek: összesen kb. 1800 Ft
Bor: 1270 Ft (pinot gris) - Metro

96 komment

Címkék: gasztro hal recept toma vendégváró szendvicskrém

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 09:22:35

Hű, hogy ez mennyire az én kajám! A mindenit, Toma!:)) Jó reggelt.

2009.08.16. 09:29:19

jó reggelt!
tényleg jól néz ki, biztos nyami. és mennyivel sokkal szebb a világ, ha az ember lánya szabadságon van :)))) Juhééééééééééééééééééééééé!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 09:55:52

@Jé: :))) És mikor indul a Zalakaros-projekt?

maybach 2009.08.16. 10:15:40

Jó reggelt kívánok!
Nálam ez a recept ott megdőlne, hogy megkóstolom.
Semmit se tennék utánna a hűtőbe. De egy próbát megér hátha.

Jelentem Szemesen a víz kiváló. Zamárdiban a panoráma. Mauro néven új pizzázó nyílt.
Mi meg késő este sorba álltunk, hogy bemehessünk.

Nadine!
Azért kell a mérlegre és nem a szemedre ragasztani, mert így a mérlegnek is van funkciója. Úgy meg a szemednek is csak egy maradna. De persze szabadon felhasználható az ötlet, nincs levédetve.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 10:40:40

@maybach: Viszont senki sem vádolhatna rövidlátással. Mert semmit sem látnék:)

Fürödj helyettem is nagyon, és egyél helyettem is lángost, főtt kukoricát, sült hekket és így tovább.
Egyébként nem lett mérlegem, mert a nagy műgonddal kiválasztott (mindkét fürdőszobához illő) átlátszó üvegmérleg helyett egy fekete-piros retrorondaságot hoztak, amit nem kértem. De a sövényvágó tuti! Igaz, hogy nem két kiló, hanem kettő-hatvan, de megtartom:)

2009.08.16. 10:45:50

@Nadine: kedden ebéd után megyünk, és hat napig maradunk. minden percét ki fogom élvezni :)

a lányom fellázadt, így nekem kell porszívózni. egyszerűen hallatlan! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 10:58:32

@Jé: Akkor Rád-Rátok is vonatkozik az előző felszólítás. Tessék helyettem finomakat enni-inni, fürödni, nagyokat nevetni, jól szórakozni! Értettem?:)

2009.08.16. 11:09:32

Parancs, értettem! Meglesz! :)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 12:43:00

@maybach: Nálatok is Szemesen áll a világ :-) ???
Akkor nézzetek bé a Csaba vendéglőbe. Idén ismét kipróbáltuk, s bár a nyitvatartás eléggé hektikás, a kaja mennyiségileg és minőségileg is jó, zsebileg korrekt. A hely szelleméhez képest főleg :-)))
(Azért azt sajnálom, hogy a remek gombás husijukat már nem hátszínből készítik - bélszínből még én sem ettem, de el tudom képzelni...)

maybach 2009.08.16. 12:49:13

Nadine!Mormogi!
Sajnos már túl vagyunk Szemesen. De majd legközelebb.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 13:06:33

@maybach: Reméljük, jövőre is lesz, s legalább olyan, mint az idén...
A magyar kisvendéglők sorsa általában akkor teljesedik be, mikor a jó üzletmenet folyományaként terjeszkedni kezdenek... megveszik a szomszéd bodegát-sufnit-üzlethellyiséget és kibővítik magukat a "nagyobb forgalom" reményében.
Aztán ez a forgalom vagy bejön, vagy nem - csak az étel minősége... s gyakran az ára változik meg radikálisan :-(((
Amúgy valószínűleg mi se megyünk le már nyáron :-(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 13:22:04

@Mormogi Papa: Gondolom, nem vigasztal, de évek óta nem voltam nyaralni. És amíg szingli vagyok, remény sincs arra, hogy ez a helyzet megváltozzon.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 15:19:50

Kérek ilyen Toma-szendvicset. Most.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 16:04:02

@Nadine: Háát, ezen nem tudok segíteni én sem.
Viszont vannak fokozatok.
Egész évben minden áldott napon dolgozol (lásd a kicikinaivendéglőst - ha ki nem jön rá vagy az Apeh, vagy az ÁNTSZ)
Minden munkanapon dolgozni
Akkor dolgozni, ha muszáj (merthogy jól csak bizonyos feltételek esetén esik...)
Évente kivenni pár napot, hogy elvégezhesd, amit máskor nem tudsz...

és így tovább. Mellesleg nem panasznak szántam, bár nem mondom, 90-92 körül még telt harmincnapos külföldi útra (szállás barátoknál, étkezés élelmiszerboltból, mikor a hazai elfogyott);
a kilencvenes évek további részében még akadtr egy-kétnapos külföldi út (Velence, Bécs)
azóta meg...
A Balcsi is úgy jön össze (közfelháborodást vállalva kimondom: szívesebben tölteném napjaimat a Bakonyban), hogy rokonnak van háza majdnem a tó partján, azt némileg rendben tartjuk, füvet nyírunk, stb.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 16:29:54

@Mormogi Papa: Nem elsősorban az anyagi akadályokra gondoltam, mert az ilyen jellegű problémáim remélhetőleg átmenetiek. Hanem arra, hogy nem lehet üresen hagyni egy családi házat Érden, arra, hogy a szívbeteg kutyámat nem tudom itthagyni (a többieket még talán etetné az egyik szomszédom), és így tovább...

@nyuszómuszó: Ez igaz, én is ezért bírom elviselni, de azért nagyon-nagyon jó lenne kiszakadni innen néha. Évek óta nem úsztam például, nagyon hiányzik, de nincs kedvem egyedül levonatozni a Velencei-tóra.
Egy egyszemélyes utazás meg kész anyagi csőd (kedvem sem nagyon van hozzá), mindenhol többet kell fizetni, mintha ketten mész valakivel. Röhej...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.16. 16:38:22

Szervusztok!

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de harmadik napja vegetálok teán és kenyéren/kekszen. Kivétel a tegnapi sajtos kilengésem. Nem kellett volna. szó szerint be vagyok sz---va, hogy ez mi ez? Remélem csak vírus, bár a műtött epém is fájdogál. Basszus.

@Nadine: Nyugi, nemcsak a szinglik nem nyaralnak...

@Mormogi Papa: Szerintem nem kell magyarázkodni, ha valaki mégis tud pihenni, kikapcsolódni. Ez lenne a normális. És fenemód szükséges is. Nagyon érzem, hogy már el kéne mennünk valahová, ahol nem kell 24 órás készültségben lenni és nem az orvosi lexikon a mindennapos olvasnivaló.
Szóval nem irigylek senkit, inkább örülök, ha minél többen megtehetik azt, hogy az egész éves meló után kicsit kényeztetik magukat. Aztán jól beszámolnak erről itt :)))

@nyuszómuszó: Mondja már Benedek azt, hogy "mondd" ?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 17:13:24

@fiam: Senki nem mondta, hogy magyarázkodni kell. Én csak megemlítettem, hogy évek óta itthon dekkolok ezért-azért-amazért. Én is örülök neki, hogy más tud menni.

Mit ettél, hogy ilyen remek koszton éldegélsz?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.16. 17:43:38

@fiam:

hát nem mondja..:(
nem vagyunk beszélőviszonyban, utál engem..:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.16. 17:52:15

@Nadine: Nem tudom, mit ettem, illetve semmi különöset nem ettem, egyszercsak jött. Azaz, amikor pogácsát sütöttem, egész nap csak azt ettem. Jó sok sajt volt benne, meg margarin. Nem tudom, talán az lehetett? De ezt ne mondjátok Neoexnek, mert elkerget...

@nyuszómuszó: Képzeld el, mi lesz majd, ha serdül! :) Ha szeretnék valamit a Fruzsitól, szólok a szerelmének, hogy vesse föl és nyert ügyem van. Példul két napja hord hajpántot, mert "A Gábor azt mondta, hogy jól áll." - és nem lóg a szemedbe, csibém, gondolom én...
Szóval Nyuszó, addig örülj, amíg Benedek néha bevágja a durcit és nem társalog Veled, amíg nem tud beszélni :DDD

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.16. 17:59:14

@fiam: de nem is eszik és egyáltalán, nem tudom, mi a baja..:(

és segíteni sem tudok, mert hozzá sem nyúlhatok..:(

Nem tudom, miért csinálja..:(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.16. 17:59:54

@fiam:

ja, és amúgy, okos a vőjelölted, fiam, gratulálok:)

anyóssal cinkoskodni, fél siker..:P

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 18:02:24

@Nadine: Igen, ez más helyzet.
Nem magyarázkodom, de nem is vagyok elégedett - és ez sem csupán pénzkérdés. Bár az sem ártana.

@fiam: Még jó, hogy ellafatyoltam a linkócit :-)))
Az a régebbi novella egyre inkább tetszik. Pedig nem is szeretem a fűszeres izéket...

@nyuszómuszó: Olvaslak ám! csak nem ment a komm most sem :-(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.16. 18:09:23

@nyuszómuszó: Jaj, Nyuszó, nagyon sajnálom! Utáltam én is, ha nem tudtam, mi a baja a picinek. Annyit írhatok vigasztalásul, hogy általában azért megoldódnak a gondok, illetve legalább kiderülnek az okok. Akkor kicsit könnyebb lesz. Sajnálom, hogy nem tudok segíteni, csak együtt érzek Veletek.

Igen, jó a viszonyunk a vőjelölttel. Mióta halálosan megfenyegettem. :D

@Mormogi Papa: Köszönöm szépen! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 18:34:27

Hihetetlen brutálnak érzem magam ezzel a sövényvágóval. Megyek mint Rambó, ha akarnám, sem tudnám normálisan irányítani, de kívülről úgy néz ki, mintha iszonyatosan vissza akarnám vágni a bokrokat. Utána meg Rambó négykézláb, utolsó lélegzetével összekapirgálja csupasz kézzel és bezsákolja a levágott gallyakat. Most pedig bekúszik a kádba, és azon töpreng, melyik végtagjával lesz majd képes festeni.

2009.08.16. 20:07:02

szia, Rambó :))))
ne haragudj, csak elképzeltelek egy megállíthatatlan sövényvágóval... tulajdonképpen nem is olyan vicces, de az ilyen helyzetekből szokott később horrorfilm készülni :)
oké, visszaveszek. Lehet, hogy meg kellene kérdezned azt, akitől vetted, hogyan lehet megszelídíteni a gépet.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 20:13:07

@Jé: Atyavilág, már a gépet is szelídíteni kell?

@fiam: Jobbulást. Vagy akármilyen ulást, ha az könnyebbség :-)

@nyuszómuszó: Gyakori tünet, idegesítő - de elmúlik. Ennél okosabbat nem tudok mondani. Ezt meg minek?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.16. 21:15:12

@Nadine: Szerintem lóbáld meg, majd visz magával :D
Lehet, ezzel Kennyt is elrettented!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.16. 21:33:27

@Jé: Nem a Vaterán vettem, hanem egy webáruházban. És kicsit elírták a súlyát. Végül is csak hatvan dekával több, de az én punnyadt fizikumom most ettől is kikészül. Azért én is röhögök ám magamon:)))

@fiam: Már nekem is eszembe jutott, hogy egyszerűen levágom a kezét, ha legközelebb hadonászik. Ha meg ordít, akkor egyből a fejét.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.16. 21:38:08

@Mormogi Papa: Gyakori?
Nálatok is volt?

Én senkit nem ismerek, akinek volt, emiatt külön szarul érzem magam.. O.o

És ha nálatok volt, akkor hogy volt, és mit csináltatok?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 21:57:25

@nyuszómuszó: Háát, nem éreztük jól magunkat. Kicsit se. Megszaggattuk a ruhánkat meg a hajunkat - ezt nem ajánlom, nem használt ;-)
Az oka pedig akármi lehet - akár kiderül, akár nem. Neki nem tetsző illat, íz, stb... bármi szokatlan, ami nekünk, bumburnyákoknak persze fel se tűnik.

Ami meg a hasfájást illeti (szélgörcs) én speciel emlékszem rá, hogy Édesanyám meleg fedőt szorítot a hasamra még nagyobb koromban is. Ennek emlékére vásároltam a gyógyszertárban egy macit (!), ami mikrózható (meg hűthető is) és sokáig tartja a meleget/hideget az illető testrészen. Amolyan plüssállat kinézete van (speciel én rövidebb szőrűt vettem, az nem kopik, meg a baba szájába se megy) és a pláne az, hogy leányom, aki eléggé szkeptikus volt, nos bevallotta, hogy neki volt rá szüksége elsőnek és bevált. Tartotta a meleget rendesen. Neki valami homloküregi nyuszija támadt, vagy hasonló, azt tartotta melegen.
A belseje amolyan babzsákféle, tönkölymagokkal tömve, meg egy kis levendulával a jó illat végett.
(Sajnos, nem én gyártom :-)))
(Nem is rokon, barát, üzletfél...)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.16. 22:25:06

@nyuszómuszó: Hiánypótoltam: egyszerre két fejezettel. Látom már, a gond másféle. De bizakodni meg egyenesen kötelező.

@fiam: Dettó, itt is két újdonság bukott előmbe, abszolváltam mindkettőt. Mondjuk az elnököt erről az oldaláról még nem láttam. Most lehet énekelni, hogyaszongya:
Ó, Bama, ó, Bama Bama Bama hóóó,
Bama hé, Bama hó, Bamaaaa...
...Superstar.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 08:17:33

Jó reggelt!

@Mormogi Papa: De rég hallottam ezt az obamásat!
Köszi a látogatást! A mentősösért külön dicséret jár. Megtörtént :)

Evési bátorságom egy szelet kenyérre terjed ki vagy be. Ha valakinek van valami jó receptje, hogyan készítsem vonzón el az üres kenyeret és nasinak néhány háztartási kekszet, az ne fogja vissza a billentyűzetét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 08:24:48

Jó reggelt.

Fiam, még mindig tart a felül be alig, alul ki minden állapot? Vagy tényleg bátorság híján nem eszel?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 08:30:18

@Nadine: Már enyhült valamelyest, de tart még. A bátorságom viszont változatlan...

Karod-lábad rendben?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 08:31:34

@fiam: Lehet, hogy megmosolyogtat a kérdés, de van a közelben olyan gyógyszertár, ahol kaphatók homeopátiás szerek?

Kicsit darabos a mozgásom, de elfogadható:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 08:46:05

@Nadine: Gyógyszertár van, de hogy mit tartanak a megszokottakon kívül, azt nem tudom.

Ki fogsz izmosodni, meglásd! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 08:57:12

@fiam: Érdemes megkérdezni telefonon, hátha berendelik: Rhus toxicod. C12-es, ez egy homeopátiás golyócska, ami a mérges szömörce felhígított kivonata, olyankor is hatásos, amikor a széntabletta és bármi más nem segít. Íztelen, olcsó és nagyon működik. Egy kb. 800 Ft-os üvegcsében annyi van, hogy egész helybevárost elláthatod vele az örökkévalóságig.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 09:06:46

@Nadine: Ez visszafogja azt, amire gondolok?

(Bocsi, megint kritikán aluli a net.)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 09:08:48

@fiam: Igen. Én még az életben nem találkoztam ilyen hatásos cuccal. Egyszer elkaptam a gyerekektől valami vírust, napokig kínlódtam így, mint Te, annyi különbséggel, hogy belőlem a víz is kijött. Utána kaptam ilyen szert, és két golyócska elég volt ahhoz, hogy megállítsa a problémát.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.08.17. 09:15:10

Sziasztok' - Megismétlem a hamburgeres poszt végére írtakat:

Mormogi Papa: OK, várom :-)

@Nadine: "egészen biztosan a kardomba dőlve végezzem a napot:) "

Ezek szerint mellédőltél...

Toma megjött a világvégéről? :-) Lesz beszámoló?
:-)

Szép hetet... már akinek kell :-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 09:16:24

@Nadine: Köszi a tippet. Ahogy írtam már, némileg mérséklődött a dolog. Másrészt, amíg nem kóros, addig úgy vagyok vele, hogy jöjjön ki, aminek ki kell jönnie, mert az sem jó, ha bent marad bacistul, vírusostul stb.-vel együtt. "Még csak" péntek óta szenvedek, várok még egy-két napot, akkor valamerre biztos eldől a dolog és nincs kizárva, hogy orvosnak is megmutatom magam. Ha nem rettegnék ennyire, akkor már elmentem volna. Teljesen irreálisan irtózom az egészségügytől, de ezt már tudjátok.

Szép téma a Kifőzdén :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 09:18:28

@Nadine: Jaj, most kell nagyon nevetnem: két golyócska megállítja a problémákat! Össze-vissza asszociálok :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 09:21:39

@fiam: Többedszerre állapítom meg, hogy a természetgyógyászattól jobban rettegsz, mint az egészségügytől vagy a szenvedéstől.
Ha látnád a golyócskákat, még sokkal jobban nevetnél. Kb. fél milliméter az átmérőjük:)

Na, mentem vásárolni, jók legyetek!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 09:29:53

@Nadine: Ilyen téren tényleg nem a legjobb a természetem ... :)
Vásárolj sokat, olcsón! Jó utat, vigyázz magadra!

maybach 2009.08.17. 10:17:49

Jó reggelt kívánok!
Fiam!
Az orvos nagyon nagy segítség.
Szerencsemre csak egyszer volt hasonló kalandom, de az elég viharosra sikerült. Még a mobiltelefon előtt.
Egész nap nem volt annyi szünet, hogy legalább egy nyamvadt telefonra legyen időm, mígnem kora délután két futás közt sikerült az akkor még körzetinek hívott doktort felhívnom, hogy ugyan mentene már meg. Mondta is, hogy készségesen, csak menjek le a rendelőbe.

Grafit Macsek 2009.08.17. 10:59:55

Szevasztok!
@fiam: én is ugyanezzel a kórsággal kűzdök. Semmi erőm, tea- és ropimérgezésem van meg egyfolytában émelyeg a gyomrom.
Még szerencse, hogy nem szeretem a halat, nem kívántam meg legalább Toma szendvicsét.

maybach 2009.08.17. 11:16:59

Fiam!
Én nem féltem. Egyszerűen lehetetlen volt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 11:38:53

@Grafit Macsek: Felcsillant a remény! Sorstársak, gyülekező! Mindig azt hiszem, valami halálos nyavalyában szenvedek, én egyedül. Megnyugtató ez a meleg baráti sorsközösség! @maybach: Ez természetesen Neked is szól.
Csak jelzem, hogy a legújabb Csn-ben "megénekeltem" a témát... :)

maybach 2009.08.17. 12:49:50

Fiam!
Ha lehet most csak mint pártoló tag csatlakoznék.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 13:15:01

@maybach: Akkor már indulhatsz is! Kezdetnek mondjuk 400 méteres pártolásban, később esetleg négyes tolásban :-)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 13:20:21

@maybach: Ezt is hálásan köszönöm. Úgy érzem, nem ülök egyedül ott, ahol eddig annyi magányos órát töltöttem elfele :D

@Mormogi Papa: Na de kérem!!! :)

maybach 2009.08.17. 13:35:11

Ha nem lenne az a hely, még a mostaninál is hiányosabb lenne az műveltségem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 14:29:03

@fiam: Egy dolog bizonyos - és ebben támogatnám Nadine-t - ez a home a patikus izé tényleg nem okozhat bajt. Nekem is adtak valami hasonló, nyelv alá szórandóó gyöngyszemekből álló gyógyhatásúú izét. Tanusíthatom: kutya bajom se lett tőle. Az elért eredmények viszont nem egyértelműek :-)))
Igaz, én influenza-megelőzési jelleggel kaptam. Szó ami szó: már mögöttem van :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 14:39:11

Én csak azt nem értem, miért félnek a népek jobban valamitől, aminek nincs mellékhatása, és kizárólag természetes anyagokat tartalmaz nagyon-nagyon hígítva, mint az "általános" gyógyszerektől, amikben a műtrágyaszármazéktól kezdve mindenféle rettenetes kemikáliát felhasználnak. Na mindegy, nálam évek óta csak és kizárólag homeopátiás szerek működnek, nem is vagyok beteg szinte soha.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.08.17. 14:41:07

jó reggelt! sikeresen túléltem a túrát. a tegnapi nap még a regenerálódásról szólt, ki kellet hevernem a 900 km. autózást és kb. 40 pohár bort ami lecsúszott és a remek kajákat... gyenge tizenkét órás alvás után, már egészen fittnek érzem magam:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 15:20:48

@Bombadil Toma: Úristen, Toma, adtál a szervezetednek mindenféle értelemben...:) Meg sem kérdezem, hogy jó volt-e:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 16:36:05

@Nadine: Esetemben nem a - bocsi - hasmenés a lényeg, hanem az epevezetékes irritáció. Amúgy a vérnyomáscsökkentő és vízhajtó gyógyszereken kívül szinte sosem veszek be más gyógyszert. Anyu (védőnő) volt, nem engedte, hogy szíre-szóra bogyókat kapkodjunk be.
A homeopátiás és természetes szereket tekintve azért vannak fenntartásaim, mert pl. a fehér fagyöngy, ami görcsoldó és vérnyomáscsökkentő is egyben, egyszer padlóra küldött a szó szoros értelmében. A kamillára és a mézre allergiás vagyok, ahogy a Fruzsi is. A kamillától bedurrant a fél arca, amikor borogatta a fülét; én még olyan rondaságot életemben nem láttam, azt hittük, hogy egyrészt megfullad az ödémától, másrészt, hogy sosem fog már normálisan kinézni.
A vízhajtót próbáltam pl. csalánnal kiváltani, de azt mondta az orvosom, hogy azért nem ajánlja, mert nehéz a megfelelő adagot beállítani és a vérnyomáscsökkentő mellé nem kell, hogy össze-vissza verjen a szívem a vízhajtástól, amibe súlyosabb esetben bele is lehet halni. Ezért nem pártolja a vízhajtó alapú fogyókűrát sem.
Szóval volt egy-két kellemetlen eset velünk a természetes anyagokkal, ezért óvatos vagyok. Biztosan túlzásba viszem az idegenkedést, de nem sok kedvem van kísérletezgetni.
Inkább sok zöldséget meg gyümölcsöt eszünk, ha megtehetjük, valamit ezek is érnek talán.

@Bombadil Toma: Jézusom, Toma!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 16:41:08

@fiam: Persze, megértem, én sem úgy gondoltam, hogy hasráütésre kell bevenni mindenfélét. De egy megbízható természetgyógyász mellett nem érhet baj. Én évek óta csak egy doktornőhöz járok, kb. évente 3-4 alkalommal, vele konzultálunk, milyen panaszaim vannak, ha vannak, ő állítja össze az alkati szereket, vagy javasol gyógyszereket. Amíg ő él, én biztosan rábízom magam. Egyébként évtizedeket húzott le belgyógyászként, kórházban, aztán megunta a sintérkedést, és átnyergelt a természetgyógyászatra.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.08.17. 17:23:29

@Nadine: jól éreztem magam:)) nagyon jó volt a társaság, a borok, és a kaják is... nem bántam meg a hosszú utat és szerintem jövőre is elmegyek:)

most próbálok összeírni valamit erről, majd belinkelem ha feltettem a blogomra.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 17:46:41

@Bombadil Toma: Baszki, negyven pohár bortól a gyehenna tüzén is jól érezted volna magad:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 18:05:16

@Nadine: Ez nagyon szimpatikusnak hangzik és jobban kedvelném az egyénre szabott orvoslást, de igazán jó hírű természetgyógyász elég messze lakik tőlünk. Ebben az orvosban mondjuk 80%-ban bízom meg, sok is, kevés is. Ez van.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 18:17:14

@fiam: És ha látnád, még inkább meggyőzne róla, hogy méltó a bizalomra. Egy nagyon kedves hölgy, aki mindig csak akkor emel árat, amikor a Természetgyógyász Szövetség kötelezi rá, hogy legalább az alsó határt tessék elérni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 18:34:51

@Nadine: Valóban pont nekem (is) való lenne :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 18:36:08

@Nadine: Most olvastam, hogy Érdre költözött a volt megyeszékhelyes polgármesterünk. Boros vállalkozása van.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 18:52:11

@fiam: Ugye? Hivatástudatból, felelősségteljesen gyógyít, még távolról sem emlékeztet egy pénzéhes hiénára.

Nem vagyok otthon borügyileg. Mondjuk, láttam véletlenül a piac utcájában egy újnak tűnő boros vállalkozást, de ne kérdezd a nevét...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.08.17. 19:00:10

na feltettem az írást... tomakonyha.blogspot.com/2009/08/bormamor-erdobenye.html

@Nadine: nem számoltam igazából mennyi bort ittam csak érzésre írtem ezt a számot:))) mondjuk úgy, hogy számolatlan pohár bort ittam...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 19:00:24

@fiam: Majd, ha arra járok megint, megnézem Neked. És ha ő az, akkor legközelebb bemegyek, és személyesen tolmácsolom Fuperman üdvözletét.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 19:11:52

@Bombadil Toma: Ebből arra következtetek, hogy akár ötven pohár is lehetett:)))

2009.08.17. 20:20:10

sziasztok!
homeopátia ügyben én Nadine-nal vagyok. nekünk a gyerekorvosunk gyógyít homeopátiás szerekkel, és sokkal jobban bízom azokban, mint pl. az antibiotikumokban.

maybach 2009.08.17. 20:29:03

Jó estét kívánok!
Ha már be kell venni valamit, akkor én meg Tomával értek egyet. Sok jó bort kell inni. Tele van vitaminokkal nyomelemekkel, meg mindenfélével. Persze, csak ha sör nincs.

2009.08.17. 20:36:24

@maybach: és a pálesz? abban végülis gyümölcs van, tehát vitamin is, nem?

maybach 2009.08.17. 20:38:44

Az sem rossz, csak nehéz megvalósítani vele, hogy a mennyiség átcsapjon minőségbe.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 20:46:26

@maybach: @Jé: 1-et értek, de 2-t gondolok :-)))

A homó apátiával (vagy Opatiával?) nekem is vannak kedvező elméleteim, csak az a "végtelen arányban történő higítás mellett is hatásos" szöveg nem jött be már kb. 20 évvel ezelőtt sem, ezért kapták le őket a Scvience et Vie hasábjain, amit 20 éven át járattam. (Ebből ered minden hasonló profilú európai lap neve a "Nauka i Zsízny"-től a megfordult "Élet és Tudomány"-ig. Csak a többi nem dicsekedhet immáron - mennyi is? majd százéves múlttal... és ilyen kevés elvesztett sajtóperrel, mert persze a Homéopathie-sok is perlekedtek...)
Persze nem kizárt, hogy itt is, mint minden "új felfedezés" esetén csak úgy nyüzsögnek a sarlatánok, tehát az óvatosság meg nem árthat...

maybach 2009.08.17. 20:55:36

Jé!
Pálinkából szinte senki sem tud sokat meginni.Legalább is büntetlenül.
Így ott a mennyiség nem ...
A hatás az igen. Az minőségi lehet.

2009.08.17. 21:00:11

ja! a padló adja a másikat módon? :)

maybach 2009.08.17. 21:11:16

Nadine!
Mondjuk ami után még tud az áldozat értelmesen beszélni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 21:21:00

@maybach: Ez nagyon diplomatikusan hangzott. Én sok pálinka után is nagyjából értelmesen beszélek, csak ne kérjék, hogy felálljak, mert akkor hajlamos vagyok kitörni a fogam a betonon.

maybach 2009.08.17. 21:27:30

Van akit egy feles is kiüt. Volt amikor esti ultizáshoz fejenként megittunk fél liter birodalmi vodkát fejenként.
Változó.

2009.08.17. 21:30:37

asszem én még sosem voltam berúgva. vagy csak nem emlékszem :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 21:41:08

@maybach: Uh, a vodka nem a barátom. Bár mostanság már semmit nem iszom.

@Jé: :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.17. 21:42:30

Nagyon elfáradtam ma az árubeszerzésben, felborulok. Még a macskára is sikerült rálépnem az előbb, nem vagyok formában. Jó éjt, szép álmokat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 21:54:21

@maybach: Igazolom. Egyszer egyetlen korsó sörtől (amiben semmi más sem volt) nagyon meginogtam. Máskor nem.

@Jé: Én sem. A gyomrom készül ki elébb. De támogattak már, s én is támogattam mást. Konkretice.

@fiam: Hová tűntél???

@Bombadil Toma: Az közel van Legyesbényéhez? Ott jártam gyerekként. A plébános nagymama ismerőse volt, még abból az időből, mikor pápai címzetes kamarásként Kassán hírdette az igét...
Aztán persze nem lett "békepap", hát jól eldugták "az Isten háta mögé". És még jól járt, viszonylag...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.17. 22:17:24

@Mormogi Papa: Nem hiszitek el, Apukám kidobta a taccsot, kétszer. Mit mondjak, a sajátom után rögtön a más hányását utálom a legjobban. De mégsem, előbb a másé, utána az enyém. Gondolom, nem kéred a részleteket...

Azt hiszem én is felborulok, de nem bortól, nem sörtől és még csak nem is pálinkától.

Jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.08.17. 22:44:33

@fiam: Hát, Édesapámmal ilyesmi nem esett meg az én éltemben. De más családtaggal igen.
"Tudom, miről beszélsz."
"Dehogy tudod!"
A magamét nem kellett, mert vagy elértem odéig, vagy nem tudtam magamról :-)
(Májflóver stíljébe')

Amúgy mikor meg nem jutott eszembe a "lányom" németül, csak behúnytam a szememet és elgondolkodtam.
Angolul daughter, izlandon dottír, svédül is hason ló (vagy szamár?) - hát németül meg biztosan zöngétlenül szegény. Akkor szüret! Megtaláltam! Tochter !!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.08.18. 00:29:20

@Mormogi Papa: Persze én vagyok az oka a taccsnak. Felvidítani mentem Aput, mert rájöttem, hogy kissé túlságosan bepakolt ebédre öcsém vegyes pincepörköltjéből. Kb. két perce ecseteltem a pincepörkölt nemes illatát és súlyos szaftját, amikor Apukám váratlanul és engem teljesen lenyűgözve a fürdőszobája felé vágtatott. Épp a kellő helyre ért, amikor viszontlátta gyomra háborgásának okozóját.
Most azért vagyok ilyen vidám, mert épp az előbb jöttem el kis penészvirágomtól és úgy tűnik, jól van. Gyorsan lekopogom.
Nekem mondjuk nem hiányzott se a látvány, se a szagok. És itt most befejezem, mégiscsak egy gasztroblog ez itten.
Nem mondta, hogy meine liebe Tochter, egyáltalán, inkább olyan vádló volt a tekintete...

Na, szép álmokat, kellemes ébredéseket!
süti beállítások módosítása