Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Hagymás tokány kacsazúzából, babpürével

2010.04.25. 05:09 Bombadil Toma

 


 
Folytatódik a tokány-sorozat. Ezúttal a hagymás tokány került sorra, méghozzá pár csavarral, mert kacsazúzából készítettem el, és hozzá a nálunk kevésbé ismert és használt babpürét főztem a szokásos burgonyaköret helyett.
Improvizálnom kellett, mivel éppen nem volt otthon más hús, csak kacsazúza és a krumplim is annyira kicsírásodott, hogy keresnem kellett valami más köretet helyette. Így születnek a jó ötletek!
 
Hozzávalók:

 
. 60 dkg kacsazúza
. 15 dkg füstölt szalonna (pl. kolozsvári)
. 2 fej hagyma
. 4-5 gerezd fokhagyma
. 1 szárított cseresznyepaprika
. 2 ek. ajvár
. 2 dl almabor (cider)
. 1 csészényi ecetes apró gyöngyhagyma
. só, bors
a babpüréhez:
. 35 dkg száraz fehérbab
. 1 fej fokhagyma
. 1 paradicsom
. 1 burgonya
. 3 babérlevél
. egy szál friss rozmaring
. 2-3 ág kakukkfű
. olívaolaj
. fehérborecet
. parmezán
. só, bors

 
Előkészületek:

 
A babot előző nap kétszeres mennyiségű vízben beáztattam.
A kacsazúzákat egyenként lehártyáztam és csíkokra vágtam.
A füstölt szalonnát és a hagymát felcsíkoztam, és a gerezd fokhagymákat apróra vágtam.
A babérlevelekből, rozmaringból és kakukkfűből fűszercsokrot kötöztem.

 
A tokány elkészítése:

 
1. A wokomban (lehet egy szélesebb lábost is használni) kiolvasztottam a szalonnacsíkokat, majd rádobtam a hagymát és a fokhagymát egy csipet só társaságában, és üvegesre pirítottam.
2. Felöntöttem az almaborral és addig forraltam, míg el nem főtt a leve.
3. Hozzáadtam a kacsazúzát, sóztam-borsoztam, és kifehéredésig kevertem.
4. Belemorzsoltam a cseresznyepaprikát, beletettem az ajvárt és felöntöttem annyi alaplével, hogy éppen ne lepje el.
5. Lefedve főztem 50-60 percig, közepes fokozaton (kerámialap#6/9).
6. Ezután a fedőt levéve, feljebb kapcsolva a tűzhelyet hetesre, zsírjára pirítottam, azaz elfőztem a levét. Majd újra felöntöttem annyi alaplével, hogy félig vagy egy kicsit kevesebbre ellepje.
7. Ezt többször is megismételtem, gyakori keverés mellett, míg a zúza teljesen meg nem puhult.
8. Az utolsó felöntéskor adtam hozzá a lecsepegtetett ecetes gyöngyhagymát.

 
A babpüré elkészítése:

 
1. A babról leöntöttem a vizet, és egy lábosba borítottam. Beletettem a fej fokhagymát egészben, a burgonyát, a paradicsomot és a fűszercsokrot.
2. Felöntöttem annyi vízzel, hogy kétujjnyira ellepje, majd lefedve, közepes fokozaton, két óra alatt puhára főztem.
3. Ezután kidobtam belőle a fűszercsokrot és paradicsom héját, a fokhagymát kivettem és kinyomkodtam belőle a belsejét, amit visszatettem a babba.
4. Villával összetörtem benne a krumplit és a paradicsomot, sóztam, borsoztam, majd fél deci fehérborecetet öntöttem hozzá.
5. Botmixerrel pürésítettem a babot, de nem teljesen simára, hagytam kissé rusztikusabbra. Belekevertem egy maréknyi frissen reszelt parmezánt, egy-két kanál extraszűz olívaolajat és alaposan elkevertem.
6. Megkóstoltam, és sóval és ecettel még egyszer beállítottam a sósságát és savanyúságát, majd melegen tartva, tálalásig félretettem.

 
A babpürét formázógyűrű segítségével a tányéra szedtem, mellé egy adag tokányt mertem, majd újhagymából és jégsalátából készült zöldsalátával díszítettem/körítettem, és olívaolajjal meglocsoltam.
Tipp: A tokányt elkészíthetjük előző nap is, de a babpürét érdemes inkább frissen főzni. Mindkettő két napig eláll a hűtőben, jól lefedve.
A babpürét készíthetjük friss vagy fagyasztott baból is. De akár jó minőségű olasz vagy spanyol konzervbaból is (így a főzési idő 45 perc).
Puha, finom zúza, bőséges ízletes szafttal és kellemesen pikáns, mediterrán jellegű babpüré. Ebből áll ez az étel. Ezzel szerintem nem hibázhatunk, bátran ajánlom mindenkinek, készítse el!
Hideg, enyhén szénsavas francia vagy angol almabort, cidre-t ajánlok hozzá. De ha ragaszkodik valaki a borhoz, akkor egy könnyed rozét válasszon.

 
Elkészítési idő: 3 óra
Költségek: kb. 520 Ft/adag
bor: 399 Ft cidre - Lidl
 

164 komment

Címkék: gasztro kacsa recept bab főétel toma tokány

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 08:33:12

@marisell: Én sem úgy értettem... hogy nem vagy napi közelségben. Csak az a sok fránya szimbólum, ami megjelenik abban, amikor az ember ellenségnek veszi a külvilág bizonyos képviselőit. De inkább nem megyek bele a részletekbe, mert itt többen agybajt kapnak.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 08:36:03

Jó reggelt!

Szép az élet, tele vagyok energiával!!!
Képzeljétek, Toma megengedte, hogy tegyek fel recepteket a Palettára tőle!!!!! :)))))
Egész helybefalu megismeri a ghít :)))))
Remélem ez seghít majd rajtunk ! :D
Toma, bocsi, ezt nem lehetett kihagyni. Naggggyon örülök!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 08:56:21

@marisell: Reméljük nem pollen-allergiád van :)
@Nadine: Agybajra nincs tipped? :)

tistedur 2010.04.26. 09:08:16

jó reggelt, sok kávét, kevés pollent :)

Zuzuka 2010.04.26. 09:28:05

jó reggelt!
ez a vércsoport szerinti életmódváltás nekem eddig bejött, lehet alakítgatni és ha nem a diétára hajtok egész sokminden belefér, néha lehet bűnözni is... és persze mozgás!
van egy ismerősöm, állandóan fogyózik, mindent kipróbál, de sosem sikerül neki 1-2 kilónál többet leadni. Ő szokta mondani: annyi mindent megettem már, mégsem sikerült lefogynom.:)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.26. 09:40:03

jó reggelt, mozgalmas hétvégén vagyunk túl, jöjjön a kávé!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 09:46:37

@hzizi: Jó reggelt!
@Zuzuka: :)
Azért lássuk be, nagyon jó, hogy ha eszünk, akkor hízunk, mert ha ennénk és fogynánk, az azért bajt mutatna. Megnyugtató, hogy ezen a téren kicsattanok az egészségtől :)

2010.04.26. 09:55:50

Jó reggelt!
Nem szeretem a hétfőt, de ez legyen az én bajom.
Kedves Édesapám szerint a jó fogyókúra titka a következő: mindent szabad enni, csak nem szabad lenyelni. :)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2010.04.26. 10:05:35

@fiam: mindenféle van, de mivel már említettem is, hogy születésemtől, megszoktam, és nem is szedek rá semmit,főleg nem szteroidokat, azt az utat próbálom követni, amiről Nadine írt az imént, és én egyáltalán nem kapok agybajt tőle. minden szavával egyetértek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 10:08:39

@Jé: Ez a nap mondása:DDD

@marisell: Hát ezt én és a lovam is nagy örömmel nyugtázzuk:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 10:32:04

@marisell: Jessz!
@Jé: Édesapád bölcs ember :)
@Nadine: Süt a nap ezerrel :)

2010.04.26. 11:13:55

Nézegettem én ezt a tokányt, de sehogy se jön be nekem. Pedig úgy ránézésre szép, de a hagyma és bab együtt, háááát.... :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 11:14:15

@fiam: Nem tudom, ezt mire írtad, de itt is, és kötelező jelleggel felírom a "maradék" depisnek a "Walking on sunshine" meghallgatását mára is. De akár lehet napindító is, mint az építőtáborban Matt Biancótól a "Get up your lazy bed":)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 11:14:55

@Jé: Akkor mit szólsz Piedone hagymás babjához?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 11:21:04

@tistedur: Na jó, hát ilyen nagyágyúkkal nem lehet versenyezni:) Az egyik nagy kedvencem... Bár én ezt inkább esti vidítónak tartom, de piszok dögös.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 11:28:53

@Nadine: A napsütést arra írtam, hogy süt a nap.
Matt Biancot már nagyon régen hallgattam, szinte el is felejtkeztem róla.
@tistedur: Valamit tud ez a fickó :)

tistedur 2010.04.26. 11:29:33

@Nadine: nincs ennél jobb nyűgös reggeleken :) talán csak a blues brothers :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 11:29:43

@fiam: Ja, csak nekem címezted, ezért gondoltam, hogy valami jelentése is van az elsődlegesen kívül. Látom, az o-t sem ejtik helybefaluba:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 11:35:07

@Nadine: Csak jeleztem, hogy elvonultak a felhők, süt a nap :)
Itt, helybefaluba, válogatunk a betűk között, mint Bözsink a maghőmérők közt.

Zuzuka 2010.04.26. 11:37:50

@tistedur: itt rend van ám, nincs hang a gépemen:(( de majd otthon meghallgatom.
menjünk ebédelni!

2010.04.26. 11:38:38

@Nadine: na, az a nagyhalál :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.26. 11:39:56

@fiam: nekem megfelel így:) egy megjegyzésem lenne, jobban tetszene ha meghagytad volna a georgia betütípust a recepthez, mert én nem nagyon szeretem a comic sans betűket. de ezt rádhagyom mert a te oldalad, és ha szeretnéd meghagyni az egységét akkor nincs kifogásom...:)

a lümböző fogyokúráknak tulajdon képpen semmi értelme. a mit mivel eszel és hogy, mikor, mindnek csak akkor van értelme, ha általa kevesebb energiát viszel be, mint amennyit elhasználsz. mert csak akkor fogy az ember. az olyan fogyókúrák, hogy "bármennyit ehetsz, ha pl. x-et nem kevered y-al és ezt z időben teszed" vagy "csak bizonyos élelmiszereket ehetsz, de abból bármennyit", nettó hülyeség...

Zuzuka 2010.04.26. 12:02:19

@Bombadil Toma: ha látványosan hatásos, felőlem lehet hülyeség is.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 12:23:09

@Bombadil Toma: Ha az illető "elhiszi", akkor a tudata ennek megfelelően fogja irányítani a testét. Ezért nem mindegy, hogy hiszel-e az adott módszerben, vagy csak "engedelmeskedsz", muszájból.

@Jé: ...és még fingat is:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 12:33:53

@Bombadil Toma: Örülök, ha megfelel.
Az egységesség szempontjából az oldalra talán jobb így. Egyébként nem én változtattam, hanem automatikusan ilyenné válik :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.26. 15:19:15

@Zuzuka: persze, működik mindegyik szisztéma, ha azzal kevesebb kalóriát viszel be a szervezetbe, mint azelőtt. azt meg mindenki kitalálja magának, hogy ezt melyik módszerrel éri el, miben hisz:)
ha több kalóriát viszel be, mint azelőtt, ekkor meg mindegy melyiket használod, úgysem működik...

2010.04.26. 15:24:14

Érdekes dolog ez a fejben fogyókúra, nekem ezt gyakorolni kéne. Sajnos elég szkeptikus vagyok ilyesmikkel kapcsolatban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 15:35:08

@Jé: A fejben fogyást én sosem úgy értem, hogy elképzeled magad soványan, és akkor az is leszel, mindegy, mit eszel. A szabályok, a tiltások és legfőképpen az okok közt kell rendet vágni. És ha ez megvan, már könnyebb diétázni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 17:13:10

Ünnepélyesen visszavonom minden korábbi állításomat, miszerint a fűnyíróm k.rva nehéz. Ahhoz képest, amivel most kölcsönnyírtam, egy pehelysúlyú pille.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2010.04.26. 17:49:07

@Nadine: kölcsön fűnyírásnak nyögés a vége:)))

tistedur 2010.04.26. 19:33:35

@Nadine: én már töbdször javasoltam neked birkát :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 19:48:14

@tistedur: Lassan elgondolkodom rajta:) Csak azt nem tudom, télen mit fog enni?

2010.04.26. 19:48:19

@marisell: hehe, ez nagyon jó :))) Majdnem annyira, mint az, ami a Bob és Bobekban volt: A munka nemesít! A lapátnyél meg hólyagosít!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 19:49:25

Most szólok a tisztelt nagyérdeműnek, hogy este tíztől a FEM TV-n Bohém élet. Az utóbbi húsz év legjobb musicalje. Én ki nem állhatom a musicaleket, mert tele vannak sz.r töltelékzenékkel ott is, ahol egyáltalán nem kéne, de ez fenomenális. Toma is írt róla anno...

Zuzuka 2010.04.26. 20:00:38

@tistedur: jajj de jó:))) a virágokat nem legelik le?
vacsira: tárkonyos marharagu leves a la Toma. gomba kivételével mindent beleejtettem:)
@Nadine: ha kibírom addig, akkor megnézem ismét.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 20:14:42

@Jé: NAGYON-NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK!!!!
Meg nagyon sok péééééééénteket! :DDD
Mikor, mivel ünnepelsz?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 20:15:19

A fene egye meg a délutáni nettelenséget!!!

tistedur 2010.04.26. 20:22:26

@Nadine: kérsz a szomszédoktól lenyírt füvet, és elteszed télire :)tisztességes rackabirka a hó alól is kikaparja magának a füvet :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.26. 20:32:37

@fiam: Te honnan tudod ezeket este nyolckor? Ha nem csak viccelsz, akkor

JÉ, NAGYON BOLDOG SZÜLINAPOT KÍVÁNOK!!!

@Zuzuka: Ha mindez most van, akkor már egészségtelen, hizlal, átkos, halál reá!:)

@tistedur: Szomszédok, fű... Hol élsz Te? Itt csak nekem van füvem. Meg sok hülye szomszédom:)

2010.04.26. 20:43:00

hűű, rendesek vagytok, köszönöm :)
tegnap anyuéknál volt ünnepelés, kaptam tortát, meg ilyenek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.26. 20:43:14

@Nadine: Nem, Fiamnak esze ágában sincs viccelni, úgyhogy:

Jé, NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK !

(Plusz ma már gratuláltam egy névnaposnak :-)

@fiam: Ha a nettelenségnek vége, nézz be a levelesládádba :-)

tistedur 2010.04.26. 20:48:36

@Jé: Boldog Születésnapot!!!! :) sok maradék tortát!!!

2010.04.26. 20:58:23

köszönöm nektek is :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 21:13:29

@Nadine: Este nyolckor meglátok bizonyos dolgokat. Igazság szerint előbb is megjelent előttem, hogy Jé-nek van valamije, csak mire írtam volna, nem volt mivelhova :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.26. 21:14:04

@Mormogi Papa: Belenéztem jó mélyen és meghatódtam, köszi! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.26. 22:01:51

Jó éjszakát mindannyiótoknak.
Legyetek - elhatározott súlyvesztesek :-)

maybach 2010.04.27. 08:36:45

Jó reggelt kívánok!
Közben azon tűnődöm milyen elgondolások alapján állítják össze a műsorokat az idióta szerkesztők a kertévéknél. A királyiról nem is beszélve.
Meg még azon is, hogy milyen alapon kényszerítenek rám mindenféle szakadt csomagokat, miért is nem vehetek egyenként műsorokat, vagy választhatok egyesével adókat?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 08:41:19

@hzizi: Köszi, most lesz az:)

@maybach: Majd ha magasabb pozícióba kerülsz, megtudod, miért. Úgy értem, akkor Neked is mindent lehet majd:)

maybach 2010.04.27. 09:02:54

Értem.
Csak, ha mondjuk négy csapat közül kettő kettő két két mérkőzésen dönti el, melyik kettő játszik döntőt, ráadásul ez igen gyakori módszer, akkor miért úgy közvetítenek, hogy az egyik párosból is egy mérkőzést, a másikból is egyet.
Egyébként tudom persze, csak ilyen spórolós szemlélettel nem kellene teljes sorozatokat sem megvásárolni. Elég lenne minden második, harmadik rész. A végét meg megírhatnák sms-ben.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 09:04:07

@maybach: Annak, aki kifizeti az emelt díjas SMS-t. Nem ám csak úgy odaadni, mindenféle jöttmentnek...

Zuzuka 2010.04.27. 10:21:36

jó reggelt!
@maybach: ezen már én is sokat gondolkoztam, minek fizetek 70 csatornát, mikor csak 4-5-öt nézek?! sajnos így van csoportosítva, különben is, ki nézné akkor a maradék 65-öt?:)

tistedur 2010.04.27. 10:48:31

szép napot, sok kávét :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 10:51:34

@tistedur: Ebben a másodpercben akartam kollektív kávézásra felszólítani a népet:)

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.04.27. 10:59:35

délután kézimeccs, este bajorok, nehéz nap a mai...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.04.27. 11:04:03

folytatom a siránkozást. ki túrónak jutott eszébe, hogy leszinkronizálja a bohéméletet?? olyan dühös lettem teganap fem3-ra, hogy gyorsan elő kellett vennem a saját eredetihangos verziómat és azt néztem meg, ha már egyszer felcsigáztak... egy musicalba minek a béna szinkron? még jó, hogy a dalokat nem a szinkronszinészekkel énekeltették el!

de lagalább az idő szép, tudok tovább barkácsolni ma:))

tistedur 2010.04.27. 11:19:33

@Nadine: a kávé jó, a kávé finom, a hideg kávé ráadásul szépít :)

2010.04.27. 11:34:43

sziasztok!
valaki mondja meg nékem, mi a búbánatos túró ez a fem3 csatorna? ki csinálta és miért nem ment el inkább havat lapátolni helyette?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 12:00:29

@Bombadil Toma: Hehe, én meg kifejezetten örültem neki, mert előzőleg többször szinkron nélkül láttam, így a fele cselekményről lemaradtam - nem tudok olvasni dobozolás közben... Mindjárt ismétlik, jól meg is hallgatom megint, mert tegnap belealudtam, ahogy kell. Dúdolva.

@Jé: Ez egy olyan "női" csatorna, ahol a szerkesztők szerint nőknek szóló műsorokat, sorozatokat, filmeket adnak. Most vagy én nem vagyok nő, vagy ők nagyon bénák, mert amióta elindult, kb. fél éve, eddig kettő darab filmet néztem meg rajta.
Mondjuk, a pasiknak szánt csatornáról (TV6) is hasonló a véleményem, ha a férfiak tényleg ezeket a sorozatokat/műsorokat nézik nagy boldogan, akkor az nem semmi, ha meg a szerkesztők ízlését tükrözi, akkor ezek még az életben nem találkoztak férfival. Egy sorozatot viszont nagyon bírtam rajta, az Ozt. Aztán itt ki is fújt.

2010.04.27. 12:04:47

A hétvégén a kisgyerek nézett ott egy műsort, ami azt boncolgatta, hogy három amerikai cukrász csapat, hogyan küzd meg egy-egy esküvői torta elkészítésének a nehézségeivel. A nyolcadik reklámblokk után már le akartam szaggatni a tapettát, mert beőrültem tőle. Eszméletlen, hogy milyen szennycuccokra van pénzük a jenkiknek...!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 12:26:02

Ó, hogy szakadna rá az ég a köcsög GPS-re:(((( Most jött egy csekk, miszerint fizessek be 15000 Ft-ot, mert jogtalanul használtam az M6-os autópályát. Ez volt az a kis viccecske, amikor múlt hétvégén Köcsög Anna elterelt az első kijáraton Pécs felé. B.ssza meg:(((

2010.04.27. 12:30:05

uhhh, bakker! a jogtalanul azt jelenti, hogy nem volt matricád?

maybach 2010.04.27. 12:35:19

Nadine!
Tudom jókor írom, de gps beállításaiban tiltsd le az autópályákat, fizetős utakat, kompokat. Felétek amúgy is könnyen fel lehet keveredni autópályára, ráadásul a táblákkal is oda terelnek, nem a főutakra.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 12:37:03

@maybach: Le volt tiltva, bakker. Közölte, hogy hajtsak ki az első kijáraton. Na, ez volt az M6-os, mint kiderült...:(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 12:37:47

@Jé: Azt. Nem is akarok venni, nem is akarok autópályán közlekedni... Ezt most nagyon megszívtam.

maybach 2010.04.27. 12:45:00

Nadine!
Akkor sürgősen frissítened kell a térképet. Meg kevésbé megbízni a gps-ben.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 12:48:20

@maybach: Mindkettőre kénytelen leszek. Ráadásul kétszer küldött el ebbe a rossz irányba, két különböző körforgalomnál, pár perc differenciával, úgyhogy jó esélyem van arra, hogy kapok még egy csekket. A guta megüt.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.27. 12:49:31

Nincsen itt valami kartell az autópálya ügynökség (vagy mifene) meg a térképszerkesztök között?

Annó, mielött épp csak lejárt volna a T-bolyos mıségidö egyszerre két szolgáltató is keresett minket… Addig a fülük bojtját se mozgatták… Került is nekünk nagyvenöt ezresbe a többiek sietsége, hogy "válcsunkmárúgyolcsóbb!" Hát pont ezzel lett derágább :-(((
Aztán a zúj szolgáltatótól megtuttuk: ök ugyan nem felelösek azrt, amit az ügynökük mond !!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.27. 12:59:38

Szép napot!

Éljen a korlátlan felelőtlenség!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.27. 13:04:43

@fiam: Csak ne túl sokáig!
A gutaütést viszont hagyjuk inkább a végére…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.27. 13:12:30

@Mormogi Papa: Igaz, nem kell éltetni, él az magától is!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.27. 13:22:43

@Jé: Néha én sem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek. Nem tudom, mi lenne, ha az amerikai háztartásokból kivonnák a mikrót és a készételeket?
Bennünket bezzeg megedzett az élet, különös tekintettel Nadine fűnyírójára! :)

2010.04.27. 14:48:05

@fiam: nem egészen erre gondoltam, inkább arra, hogy milyen szutyok műsorokra van pénzük odaát. Mi meg lelkesen megvesszük és leadjuk, hadd pusztuljon az emberek szürkeállománya.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 15:59:17

Az én szürkeállományom az értetlen megrendelőktől (is) pusztul. Már ott tartok, hogy azon gondolkodom, meg tudok-e valakit mailben fejelni?

2010.04.27. 16:09:15

@Nadine: Ha összejön, akkor ossz némi észt ezügyben nekem is. Néha marha nagy szükség lenne rá.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.27. 16:45:45

@Jé: Valahogy meg kell tanítani nekik, hogy mi a különbség a készen vett cuccok és a saját kézzel készített izék közt, az előbbiek javára... :)
Nálam leginkább az amerikai tévédokik verik ki a biztosítékot. Van egy OZ vagy milyen nevű, na, ha azt meglátom...
Nem tudom, hogy amerikai-e szegény, de dr. Levin, a lógófülűszájústb., hát az csúcs, ahogy bírja mutogatni, hogy az általa feltalált térdmágnesnek milyen a hatása. Tudom, hogy a külsejéről senki nem tehet és a spánieleket sem akarom megsérteni, de hát pont olyan, mintha egy spániel okoskodna a képernyőn.
Ronda vagyok, tudom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 16:50:04

@fiam: Most nem erről van szó:) Tegnap este óta "egyeztetek" egy nővel, aki egyszerűen nem érti meg, hogy hiába szeretne két dobozt két határidővel ha egyszer a korábbi határidő tarthatatlan. Nem tudom elvállalni. Össze-vissza variál a mintát és a doboztípust illetően, és kb. a 8. e-mailt írom neki azzal, hogy nem tudom elvállalni az első határidőre. De ezt már a legelsőben is elmondtam. Meg az összes többiben. De ma már volt egy 4-5 e-mail-váltásom egy másikkal is, aki tegnap este azt írta: kér három ékszerdobozt, ma délelőtt Pesten jár, hol tudja átvenni. Így. Három ékszerdobozt. De hogy melyikre gondolt a több tucat közül...?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2010.04.27. 17:16:30

@Nadine: Ilyenkor legszívesebben azt mondaná az ember, itt van édes, vidd. Ha van raktáron... :)
Viszont nem értem, hogy mit nem lehet azon nem érteni, hogy nincs kész x dobozka és csak z időpontra készül el y helyett?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 17:17:50

@fiam: Szerintem azt hitte, hogy alkudozásra akarom bírni. Mármint, hogy fizessen sürgősségi felárat. De ha én ezt akarom, akkor ezt írom. Nem célozgatok rá, napi négy órában, húsz mailen keresztül. Ah...

2010.04.27. 19:46:45

szeretem az ilyet, mármint mikor egy felnőttel "atya a vízfejű gyermekéhez" stílusban kell beszélni... megkönnyíti az életet.

tistedur 2010.04.27. 20:12:25

@Nadine: nem irigyellek. a vásárlók néha furák :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 20:12:47

@Jé: Másfél napos levelezgetés után már mindjárt fixáljuk is az üzletet. Komolyan mondom, már erre is ki fogok találni egy felárat.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2010.04.27. 20:22:32

@Nadine: Javasolnám a jogászok által is ismert "elmaradt haszon" fogalmának a beemelését valamint a "zaklatási felár" felszámítását...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 20:32:48

@Mormogi Papa: Igen, én is erre gondoltam:) Egyébként is telihold van, nagyon nehezen tolerálom ma az értetlenkedést:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2010.04.27. 22:06:31

Toma, én még mindig le vagyok nyűgözve a Tűzvonalbantól. Besz.rás, hogy megint sikerült úgy csavarni a szálakat, hogy hajszál híján lerágjam az összes körmöm.

Sapere aude (törölt) 2010.07.25. 09:51:30

Elég bizarr még az étel neve is!
süti beállítások módosítása