Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi olvasnivaló

2008.03.17. 20:08

Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg (részlet)

Hatéves koromban egy könyvben, mely az őserdőről szólt, és Igaz Történetek volt a címe, láttam egy nagyszerű képet. Óriáskígyót ábrázolt, amint egy vadállatot nyel el. Tessék, itt a rajz másolata.

 

A könyvben ez állt: "Az óriáskígyó egészben, rágás nélkül nyeli le zsákmányát. Utána moccanni sem bír, és az emésztés hat hónapját végigalussza."

Akkoriban sokat tűnődtem a dzsungelek kalandjain, és egy színes ceruzával nekem is sikerült megrajzolnom első rajzomat. Az 1. számút. Ilyesformán:

 

Remekművemet megmutattam a fölnőtteknek, és megkérdeztem őket, nem félnek-e tőle.
− Miért kellene félni egy kalaptól? − válaszolták.
Az én rajzom azonban nem kalapot ábrázolt. Óriáskígyót ábrázolt, amint épp egy elefántot emészt. Erre lerajzoltam az óriáskígyót belülről is, hogy a fölnőttek megérthessék, miről van szó. Mert nekik mindig mindent meg kell magyarázni. Ez a 2. számú rajz ilyesforma volt:

 

Most aztán a fölnőttek azt ajánlották, ne rajzoljak többé óriáskígyót se nyitva, se csukva, hanem inkább foglalkozzam földrajzzal, történelemmel, számtannal és nyelvtannal. Így mondtam le hatéves koromban nagyszerű festői pályafutásomról. Kedvemet szegte 1. és 2. számú rajzom kudarca. A nagyok semmit sem értenek meg maguktól, a gyerekek pedig belefáradnak, hogy örökös-örökké magyarázgassanak nekik.
Más mesterséget kellett választanom tehát: megtanultam repülőgépet vezetni.
Nagyjából az egész világot berepültem. És való igaz, hogy közben nagy hasznát vettem a földrajznak. Első pillantásra meg tudtam különböztetni Kínát Arizonától. Ez pedig fölöttébb hasznos dolog, ha éjszaka eltéved az ember.
Így aztán életem folyamán nagyon sokszor kerültem kapcsolatba komoly emberekkel. Jócskán akadt dolgom a fölnőttekkel. Közvetlen közelből láthattam őket. És nem mondhatnám, hogy ettől jobb lett róluk a véleményem.
Ha olyannal találkoztam, aki kicsit értelmesebbnek látszott, kipróbáltam rajta 1. számú rajzomat, mert azt mindig magamnál tartottam. Meg akartam tudni, valóban megérti-e a dolgokat. De a válasz mindig így hangzott: "Ez egy kalap."
Erre aztán nem beszéltem neki se óriáskígyókról, se őserdőkről, se csillagokról. Alkalmazkodtam hozzá. Bridzsről beszéltem neki, meg golfról meg politikáról és nyakkendőkről. Az illető fölnőtt pedig nagyon örült neki, hogy ilyen okos emberrel került ismeretségbe.

198 komment

Címkék: irodalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 15:09:35

Azt nem értem, hol találkoztok olyan emberekkel, akik előtt csak szuperlatívuszokban illik beszélni bármiről. Sztem egyáltalán nem szégyen, ha valakinek nem tetszik valami. Csak azt nem szeretem, ha azért, mert neki nem tetszik, egyből ordenáré stílusban nyilatkozik azokról, akiknek bejön, vagy magáról a szerzőről. Lásd a mai reggeli kinyilatkoztatást.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 15:15:22

Azon kívül, hogy megtanított arra, hogy a várakozás is lehet szép dolog és ha valamit el akarunk érni, türelemre van szükség, megtanított arra, hogy egy picit nézzünk a dolgok mögé is, ne csak azt lássuk, ami az orrunk előtt van.
Milyen hülye vagyok, én magyarázom a könyvet...! :)))
Na mindegy. Különböző lelkületűek vagyunk és azt is aláírom, hogy nem biztos, hogy mindenkinek "való" a történet. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az egyik lelkület jobb mint a másik csak azt, hogy az egyik ember ilyen, a másik meg olyan.
Szerintem a Micimackó sem jön be mindenkinek. Őszintén szólva először engem is ki lehetett volna kergetni vele a világból, pedig - akkor még nem volt se kötelező, se ajánlott -, úgy adták a kezembe, hogy ha szereted a Kis herceget, ezt is fogod.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 15:20:03

Most el kell mennem orvoshoz, de nemsoká visszajövök.
Egyik kedvencem a Száll a kakukk fészkére.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 15:46:21

spájdi
az ulyssest szerintem senki nem olvasta még el.

nadine
hidd el, sok olyan ember van, aki ugygondolja, hogy vannak irodalmi szent tehenek, amikröl nem illik negatívan nyilatkozni, mert félnek, hogy akkor műveletlennek tünnek. így inkább a mainstreamnek behodólva, a mások véleményét szajkózzák.
ez egy kicsit olyan, mint hogy valaki nem vallja be, hogy nem szereti a gyerekeket, mert az nem szép dolog. hiszen a gyerekek aranyosak, és aki nem szereti őket, az biztos egy gonosz ember:))

Benikuty 2008.03.18. 16:14:12

Toma, azt gondolom a sznobság üli nászát irodalmi kérdésben.
Máskor is, most is ki merem mondani: Tantaloszi kínokat álltam ki a Sorstalanságtól, A gyertyák csonkig égnek-től, meg egyéb divatos portékáktól. Kis herceget nem olvastam, nem láttam filmen. Nem is fogom. Bár 16 évesen a Nagy indiánkönyv helyett Maurice Druon regényfolyamát olvastam.
Lehet szégyen, de imádom Gerald Durrelt, Updike-t, Hellert, Remarque-t, tőle főleg a Három bajtárs-t. Mert olyan férfiasan bőgető. Meg a Steinbeck Kék öböl.
Meg az Ínyesmester szakácskönyvét:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 16:24:28

a sorstalanság nekem tetszett, de márait én sem kedvelem. durell, heller, jöhet minden mennyiségben. eszterházy, vámos miklós nagy kedvencek a kortársak közül. de szeretem a fable könyveket is:))
a sorstalanságról: emlékszem, mikor megkapta a nobel-díjat, hegyekben állt a könyvesboltokban, és nem volt olyan vevő, akinek a kosárában nem lett volna benne, mikor a pénztárhoz ért. szerintem sokan szégyellték volna ha annélkül mentek volna el. kiváncsi lennék, hányan olvasták el valójában:))

Benikuty 2008.03.18. 16:27:26

Kedves Gerle, mérhetetlen örömmel, és megelégedéssel tölt el, hogy ilyen karizmatikus véleményed formálódott, majd kristályosodott ki TWÁ vonatkozásában, főleg, hogy tudomásom van harmatos korodat illetően. Mondhatnám, egy pelyhedző állú ifjonc tejillatú jelzői a jövőt illetően azt vizionálják még nem Altzheimeres agyam tekervényeiben, hogy Te is értelmiséginek készülsz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 16:32:00

Gerle, látom, nem olvasod a kommenteket. Nagyon finoman kértelek, hogy próbálj meg visszafogottabban "nyomot hagyni" a Kifőzdében. Minap jártam a blogodon (az ajánlott fotóidat kerestem Toma linkje alapján), és sikerült egy olyan képpel farkasszemet néznem (Te követted el Photoshoppal), amitől nemcsak elment az életkedvem, az étvágyam, és minden olyan érzésem, amitől jó egy magamfajta napja, hanem azon is el kellett gondolkodnom, hogy ki is vagy Te valójában. Ha netán nem tudnád, mire gondolok, a Svati és többek által dicsért Subba-buli váltotta ki belőled ezt a remek alkotást.
Nem szeretné(le)k mindig én moderálni, a lovat meg sajnálom miattad levágni, úgyhogy további szép napot mindenkinek, akinek nem bántja a szemét, ha idehozod a "stílusod". Remélem, úrinő maradtam.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 16:56:23

Kedves Nadine!
A stílus maga az ember.
Gerle!
Ne haragudj, de egyet értek azzal, hogy bár a vélemény szabad, azért a megnyilatkozási formán el kell gondolkodnod.
Örülök, hogy több oldalról is megvilágítanak itt eseményeket, embereket stb., stb., s külön kaland a Te fiatal érzelem- és gondolatvilágodba belepillantani. Még az sem zavar, ha olykor-olykor vaskosabb megnyilvánulásokat olvasok, s, hát őszintén szólva én is tudok nem egyértelműen fogalmazni, akaratlanul is megsértve másokat. Mégis úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy itt ilyen jól elvagyunk és alapvetően befogadó és nem kirekesztő a közösség, annak /is/ köszönhető, hogy az előforduló nézetkülönbséget elfogadható formában nyilvánítjuk ki. Ha pedig személyében sértjük egymást, akkor tudunk elnézést kérni és tudunk megbocsátani.
Nekem nagyon sokat jelent az, hogy ide járhatok és elfogadnak olyannak, amilyen vagyok.
Olvasgattam más blogokat is, néhánynál hozzá is szóltam. De olyan szintű acsarkodás megy némely helyen, hogy engem az visszariaszt. Persze megvan a véleményem sokmindenről, de amiről túl negatív, ahhoz inkább nem szólok, mert szerintem teljes egészében lepocskondiázni egy embert nem lehet, s elegánsnak meg nem elegáns.
Inkább maradok az iróniánál, mégha néha félreérthető is, amit írok.
Kérlek, Te is gondold át, miről szeretnéd kifejteni a véleményedet és még az indulatodból sem kell visszavenned, csak a megfelelőbb szavakat megtalálnod.
És ez nem a mézesmázosság szeretete, hanem az emberi együttélés alapfeltétele.
Ahogy Benikuty írta, fiatal vagy még, s bár az én sejhajom karfiolos, ahogy találóan rávilágítottál, kicsit feljebb még nem aszalódom annyira.
/Ki/okítás mára befejezve.
Remélem kiérzed valamennyiünk hozzászólásából a feléd sugárzó reményteljes kedvelést!?

Benikuty 2008.03.18. 16:57:40

Nadine, nem kell úrinőnek maradni, de mellre sem kell szívni Gerlét. Majd benő a feje lágya. Vagy nem.
Egyébként, meg direkt csinálja. Polgárpukkasztás.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:03:22

Benikuty!
De szeretnék nagypolgár lenni! :)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:08:35

nadine
arra képre gondolsz a mi a subbabuli cím alatt van a gerle blogján? az nagyon durva! azóta nem merek rákattintani a blogjára. főleg nem evés előtt (és után)
a fotói egyébként nagyon jók.

Benikuty 2008.03.18. 17:10:05

Fiam nem állsz annak a sornak az elején ahol én hízelegni kezdenék, de a karfiolos sejhaj vele jár azzal a jó esetben érett mentalitással amit én ifjú korom óta annyira értékelek. Van ellenpélda is, fiatalon besavanyodottságra. Nemtől független.
Gerle irányában semmi kedvelés, blogjában állandóan elveti a sulykot, kár volt visszanéznem. Remélem kigyógyul, illetve nem érdekel.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 17:12:06

Értem én, Beni. De épp elég gusztustalanságot látok nap mint nap, legalább a Kifőzdét tartsuk tisztán, ha érted, mire gondolok. Gerle olyan, amilyen, csak - hála az internetnek - nem biztos, hogy szeretnék egyszerre tartózkodni vele egy helyen. Korábban is ebben a stílusban kommunikált, ezért ahányszor ő jött, én mentem. Hosszú ideig működött a dolog. Úgy látszik, megint ezt kell tennem, ha nem akarok idegeskedni. Illetve B verzió, hogy átugrom a kommentjeit, de attól még mérgezi a levegőt. Nálam az értelmetlen trágárkodás, a tök felesleges indulatok kiverik a biztosítékot. Nincs elég hely, ahol hasonló lelkűek közt kártékonykodhat? Szerintem akad bőven.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 17:14:08

Toma, arra. Azért az megnyugtatott, hogy még az edzett subbások is megütközésüket fejezték ki a kép láttán.

Benikuty 2008.03.18. 17:19:25

Drága Nadine, nincs erőd moderálni? Miért?
Nem kéne menned, bár sokszor nem értek Veled egyet. Nagyon nem. De. Akkor is itt a helyed, és ha valaki elviselhetetlen, azt vágd ki a büdös francba. Kegyetlenül, mert nem kisdedóvó a Kifőzde!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 17:24:09

Beni, nem szeretném, ha mindig én lennék az a személy, aki megnyomja a gombot. Nem az én blogom a Kifőzde. Már többször megtettem, nem akarom, hogy az a kép alakuljon ki, mintha én dirigálnék egy személyben. Másrészt nem távozni szándékozom a Kifőzdéből, csak békésebb, lélekben pihentetőbb dolgokkal foglalkozom. Momentán például rendezkedem, takarítok, és szidom Spájder rokonait:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 17:25:21

Még annyit, hogy nem is kell egyetértenünk mindenben, ez így normális, nem? Csak ha már vitatkozunk, akkor azt felnőtt, intelligens emberek módjára tegyük.

Benikuty 2008.03.18. 17:36:52

Nem a Te blogod, de ha úgy érzed, meg kell tenned, hát a patvarba, ne tétovázz! Ki más teszi meg?

Remélem Fiam nem durcáltál be, de tudnod kell, nem vagy a szivem csücskibe. Bár még leszel, tuti:) Érzi azt a vén szív!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:45:26

Ezek után, én meg sem merem nézni azt a képet!

Benikuty! Pontosan erre gondoltam! Még, ha nem is rajongunk egymásért, mégis egy fedél alatt tudunk maradni. És élvezzük is a másik gondolatmenetét. Olykor...:)))

Nadine! Kérlek, ne idegeskedj! Nem tudom, mit írjak vigasztalót, nem találom a szavakat, csak szeretném, ha megnyugodnál és elhinnéd, hogy a Kifőzde megint szép lesz, méltó régi, nagy híréhez, s mit rákentek egyesek, majd közösen helyre tesszük.
Szerintem Spájdi is ír majd vigasztalót, pipával a szája sarkában /mert én Őt így képzelem el, bár olyan 35-45 év közöttinek/. Pálci a tüneményességével, Jé az alapos munkáival, lelkesen, Cyan, Maybach, meg a többi kedves ismeretlen ismerős a néhanagyonfárasztazéletdejóveletek hozzáállásukkal - szóval remek csapatot ismertem meg itt, amit Neked köszönhetek. Az más kérdés, hogy ezt Ők megköszönik-e Neked :)))
Tudom, hogy sokszor túltengek, most is, de, hát... ezt befejezni sem tudom, csak abbahagyni.

Benikuty 2008.03.18. 17:46:33

Beni kutya ma tíz éves, ebből az alkalomból pont tíz évesnek érzi magát. Szerelmetes magzatom, az egyetlen hímnemű:)

Benikuty 2008.03.18. 17:50:40

Nagy Jancsi barátom mondá: abbafejezem. Egerben.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:52:30

Benikuty!
A hozzászólásomat a 17.10-kor írt kommentedre és Nadine elkeseredésére írtam. Csak kicsit sokáig tartott.
Viszont nagyon örülök, hogy azóta azt írtad, hogy egyszer még csücsök is lehetek! Nem vagyok durci. Pláne semmi alapom rá, ha én csipkelődöm, akkor az a minimum, hogy eltűröm a visszavágást!!!

Ugye Nadine, ez még belefér a Kifőzdébe!?

Benikuty 2008.03.18. 17:54:01

Várja a jókívánságokat!
Azé, mert Fiam, Te nem vagy a szivem csücskibe, még rajonghatnál értem:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 17:55:59

Benikuty! Neked nem Egerben kéne már lenned és nem itt? :)))

Benikuty 2008.03.18. 18:00:36

Fiam, ne is nézd meg. Azt hiszen, én az "egészséges" disznóságot tolerálom, sőt, szeretem is, de ez már kemény perverzió.

Benikuty 2008.03.18. 18:04:16

Egerben Édesanyám, nővérem, és sírhalmok. Én ritkán:(
Meg régi barátok, emlékek.
Ideiglenesen Duna-kanyar. Szerethető, na!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:05:15

Boldog szülinapot egyetlen hímnemű magzatodnak!
Mit kap ajándékot?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:08:55

A fene egye meg, mire megért valamit az ember az életből, már vége is. Nekem is sok minden csak most esett le, anyu elvesztésével. Remélem meg tudott bocsátani.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:25:51

Oké, nem szenvelgek.

Nem tudom, nézitek-e még a két kereskedelmi adón az új főzőcske műsorokat. Ma elszalasztottam a végét mindkettőnek.
Több mindent nem értek. Az egyik, hogy miért készültek egyáltalán? Az ismeretlen-emberest azért nem értem, mert ott szerintem csak egymás kritizálása megy, ráadásul gondolom csak az jelentkezett, aki már főzött legalább egyszer az életben és valami okból képernyőre szeretett volna kerülni /de már megbánta/.
Az ismert emberes azért lehetne elfogadhatóbb, mert megismerhetjük ismert embert erről az oldaláról is. Meg bepillanthatunk a szép lakásokba. Szóval a gasztronómia kicsit háttérbe szorult. Maradt a kukkolás. Szerintem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 18:35:02

Fiam, nem vagyok elkeseredve, már ideges sem vagyok, csak igyekszem meghúzni a saját mércém szerinti határokat. Tudod, van, ami belefér, van, ami nem.

Beninek válaszolva, nemcsak én tudok moderálni, hanem Toma is, Jé is (ő csak esténként jár mostanában erre, és kevésbé nálam jóval kevésbé heves vérmérsékletű), de ismétlem, nem szeretném a saját szabályaimra formálni a Kifőzdét. Ha másokat nem zavar a prosztóság, akkor semmi gond. Én ezt sehol nem viselem el.
Ja, és magzatodnak happy birthday!:)

Újra Fiam, nem nézem a két említett műsort, mert nem kedvelem a két csatornát. Olyan ritkán nézem, hogy ihaj. Tudom, miről van szó, de nem vonz. A TV Paprikán és más csatornákon nézek főzőműsorokat, azok jóval hitelesebbek, érdekesebbek számomra.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:42:44

Örülök Nadine, hogy megnyugodtál!

Benikuty 2008.03.18. 18:43:34

Pont azért kell Neked moderálnod, mert Te vagy fent sokat. Nincs kegyelem. Meg elég már ebből, szerencsére ritkán dől ki a liszt:)
Benike kézcsókját röpteti minden drága hódolójának:)
Szépen fogalmaztam?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 18:45:01

Benikuty, harmadszori felszólításodra megteszem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:52:23

Látod, Gerle, mit műveltél!?
Kihoztad belőlünk a legjobbat: elgondolkodtunk az életszemléletünkön. Ezért mindenképp köszönet illet.
Nadine, Benikuty! Főhajtás, kézcsókért külön is!

Benikuty 2008.03.18. 18:54:00

Azt azért lássuk be, kijött némi eltitkolt indulat, ami ugye érzelemnek is nevezhető:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 18:55:07

free tibet!

a kinaí miniszterelnök a dalai lámát vádolja az erőszakért. ezmilyenmár:))
mindenesetre. én bojkottálni fogom az olimpiát. amúgysem lettem volna kiváncsi arra, ahogy az agyondoppingolt kínai sportolók viszik el a legtöbb aranyat.

Benikuty 2008.03.18. 18:56:21

Azé a szenté avatással várjunk má kicsinyt:)

Benikuty 2008.03.18. 18:58:43

Asszem, ott még a WADA is táncolni fog! Mocskos ez is, de nem picsognék:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 19:07:01

Toma, nekem is tele a hócipőm azzal, amit Tibettel művelnek... FREE TIBET!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 19:07:02

Szervusz Toma!

Olvastad a Vadhattyúk című könyvet?
Amellett, hogy Tibetet nem kéne bántani, a kínai emberek is megérdemelnének némi szabadságot.
Azt hiszem Kína is jellemző példája annak, amikor egy egész ország szív, s már évtizedek, ha nem századok óta egy-egy uralkodó család vagy párt vagy kormány stb. miatt.
Hogy minek ez az erőfitogtatás!? És gyűlölködés és gyilkolás!?

Menjünk, nézzünk Alaszkát!
Hogy ez milyen durván hangzik Tibet után!
Azért nem semmi, hogy szörnyülködik az ember, utána meg leül a kényelmes fotelbe és tv-t néz.
Na, én sem vagyok különb a Deákné vásznánál! :(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 19:11:20

Ismeretlenül is, őszinte részvétem.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.03.18. 19:11:56

Drágák, hát hogy vagytok?
én a lakás legkisebb helyiségében vagyok kénytelen tölteni a napot és az éjszaka is ott ücsörögtem, vírus, fogjuk rá.a fejem változatlanul fáj.nem szeretem, hogy jön a húsvét, pedig kellene, családanya vagyok, vagy mi.
Kár, hogy azt fordítják, hogy a Dalai Láma lemond.már miről mondana le, én azt gondolom, hogy visszavonul( ugyanaz a szó), és nagyon meg tudom érteni.annyi éven keresztül volt a megértés, tárgyalás, és nyitottság jelképe, és lám mindenki másnak mindent szabad.((((((((
Nem értek egyet Tomával(életemben először), igenis a világ országainak le kellene mondaniuk az Olimpiát. már eddig is necces volt, jó hogy Kína vadkapitalista, meg nagy piac, de mindennek van határa.
Aztán szerintem a Zabhegyező zseniális, a Kisherceg meg szép.nem biztos, hogy én annyira vonzódom a széphez, egy kicsit deviánsabb vagyok(nem is kicsit).Ulysses-t három év alatt olvastam ki, Alexandriai négyes nagy kedvenc. Üvöltést rongyosra olvastuk anno a kosárcsapattal, és a Sorstalanság hihetetlenül megrázó volt számomra.nem is tudtam végigolvasni.Ahogy meghallottam a film zenéjét, már tudtam, hogy ez nem az én filmem.holott a zene csodálatos, de a könyv hangulatától baromira messze van.
PÍÍÍÍÍSz, asszem ennyi volt, mennem kell, húúú, úúútálok így lenni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 19:12:37

Fiam, sok egyebet nem tudsz tenni Tibetért (és a felülről irányított, fanatizált kínaiakért), minthogy gondolsz rájuk, és ha hiszel valamiféle felsőbb hatalomban, akkor imádkozol értük.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 19:18:43

beni
nem hinném, hogy a vada bármit is tudna tenni a kinai sportlók doppingügyeiben. lásd athén, ahol az amerikaiak kijelentették, hogy hazamennek az ha a wada rájukszáll.
szerintem kínai vegyészek, orvosok, és kutatók ezrei dolgoznak évek óta, azon, hogy olyan doppingot fejlesszenek ki amit nem tudnak kimutatni. ebből presztizs ügyet csinálnak a kínaiak. nekik kell megnyerniük a legtöbb aranyat, különben kudarcként élik meg az olimpiát. a kínai kulturában az a legnagyobb szégyen, ha valaki "elveszti az arcát". a nagyság látszata mindenek felett! ezért kellet nekik űrhajóst felküldeniük, ezért nem lesz szabad tibet sem, és taivant sem fogják elismerni soha.

Benikuty 2008.03.18. 19:22:24

Toma, erre céloztam.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 19:27:02

marisell!!! te szegény! még mindíg beteg?
a dalai láma csak a politikai vezetésről tud lemondani (ő tibeti kormány feje) a vallásiról sehogysem, hiszen évezredek óta ő a vallási vezető, csak mindig más testben.
az olimpiával kapcsolatben pedig nem hiszem, hogy jó ötlet a politikát és a sportot összekeverni. nem kényszeritheti rá egy kormány az egyénre a lelkiismereti döntéseket, azt az egyéneknek kell meghozniuk. respekt azoknak a sportolóknak akik esetleg úgy döntenek, hogy nem mennek pekingbe...

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.03.18. 19:37:49

az a szomorú, hogy az olimpia már csak arról szól, hogy melyik ország orvosai/gyógyszerészei tudnak előbb lebomló doppingszereket használni, úgy látszik öregszem, már majdnem azt mondtam: bezzeg az én időmben!:)
valami nagyon nincs rendben velem, a lelki hátterére kellene rájönnöm, mást sem teszek csak beteg vagyok. lehet, hogy egy kis kényeztetésre, jó szóra vágyom.persze ki nem?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 19:54:14

Sziasztok:)
Hosszú, szar napom volt..

Én szeretem a kisherceget, háborgok, hogy a mai napig hivatalosan gyerekkönyv, de tökre megértem azt hiszem, Gerle mit akart mondani, csak biztos bal lábbal kelt, szóval nekem is az agyamra megy, de durván, mikor, igenis bizonyos embereknél erőltetetten nemtommilyen nagy értelmiségi vagyok státusz..

úgyhogy én csendben szoktam szeretni:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 19:55:44

Marisell!

Veled vagyok lélekben! Nálatok hol van bevezetve az internet, ha állandóan az uralkodói posztodon posztolsz most /moszt/? :)

Megyek, átnézem egy kicsit a libasültes receptet á la mindenki, megérett a húsvét arra, hogy elkészítsem.

Nadine! Köszönöm, hogy segítettél megkönnyebbülni.
Vigyázzatok magatokra, további szép estét!

Benikuty 2008.03.18. 19:56:18

...meg azindex címlapján:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 20:00:15

én azt a nyuszis címlapot nm látom:)

Én amúgy a (jelenkori is) Kína nagy csodálója vagyok, de egyrészt messziről, meg ami sok, az sok.. Meg hát Tibet egy külön történet..

Ugynakkor egy sportolótól sem várhat el szerintem, hogy amire rátette az életét, attól elálljon..
Lesz belőle egy ujságcikk, két interjú, (ő meg ugye versenyezni akart eredetileg, nem bulvárcikk lenni), de már áll is más a helyére, aki kimegy, és semmit nem ért el az egésszel..

Most ez olyan, mint hogy én hagyjam ott az egyetemet, vagy mittudomén..

Hamár Kína megkapta a rendezést, és akkor ugyanezek tudatában így döntöttek, akkor kár ezen filózni..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 20:14:00

Marisell, tessék már meggyógyulni! Különben is, ha a lakás legkisebb helyiségében vagy hosszan, akkor úgy jársz, mint az a szegény nő, akit nemrég úgy operáltak le a klotyóról, mert mindenféle lelki nyavalyája miatt ott volt neki a legjobb...

Másrészt én is azt mondanám szívem szerint, hogy igenis mindenkinek bojkottálni kéne az olimpiát, és akkor a kitenyésztett kínai sportolóknak nem lesz kit legyőzni, de Nyuszónak van igaza, a visszalépettek helyére lépne ezer másik... Másrészt attól tartok, egy ekkora "birodalmat" cseppet sem ráz meg a világ felháborodása. Ami ráadásul főleg csak szavakból áll, hiszen nem most rohanták le Tibetet, hanem ötven éve, aztán azóta sem mer senki ujjat húzni velük...:(((

Nyuszó, a Kis herceg tényleg nem gyerekkönyv, de benne van minden, amit a gyerekemnek tanítanék a világról, ha lenne...

Fiam, mielőtt bárki félreértené, kérlek, erősítsd meg, hogy lélekben segítettem neked megkönnyebbülni:)))

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.03.18. 20:16:23

"Foglalod a kurv'anyád."

tótától idéztem. Ne tessék engem megszólni hogyha én hasonló hangnemben minősítem.

Köszönöm a polgárok pukkadozását, mérhetetlenül jó érzés, sokszor úgy érzem hogy napokon keresztül senki sem sértődik meg rajtam :( de amikor végre összejön az úgy jön mint a panzerschreck az ablakon hogy BAMMMM és negyedórára tartalmas kacarászást biztosít.

Nadine, köszönöm a dicséretet(annak veszem) de az a kép nem saját fotóbolt.

Hogy egyik szavam másikba ne öltsem, eddig talán egyszer talán ha szólt valaki mikor a szubjektív véleménye szerint túl erőset kommenteltem és akkor bocsánatot is kértem érte, de most nem érzem helyé nvalónak. Azért mert tótaidézet:

"Nem a szög bújt ki a zsákból, hanem egy fallosz, a Navracsics Tibor álarcával a hegyén."

Megkérnék továbbá mindenkit hogyha picinyke gondja van akkor szedjen össze annyi erőt az ujjaiba hogy le tudja írni hogy mi a probléma mostízibe nem pedig hónapokig nyelni mint a taknyot aztán egyszerre kihányni és hadonászni morális pöröllyel és lángoló erkölcsi pallossal.

Amúgy úgy veszem észre hogy a legtöbb ember otthon, munkahelyen, egyetemen, utcán a fölösleges udvariasság álarcát viseli és nyíltszíni szerepjátékot játszik. CSAK ENGEM IDEGESÍT ÁZZÉ?! Mindeniben ott tombol ez elfojtott feszültség, csak én vagyok az aki többé-kevésbé képes kiadni és pont ezért vagyok derűlátó, optimista és szociálisan érzékeny.


Továbbá, a felsőbrendűségi érzésem majd a korral fog megjönni, a munkahelyemen kapom majd meg amikor kirúgnak vagy végrehajtók hozzák cserébe az ingóságokért?

A kor nem érdem hanem állapot.

Sanszosan harmadik X után pár évvel alakul ki mikor az ember rájön hogy innen már csak lefelé mehet a lejtőn. Ilyenkor kezdi el mondogatni hogy "negyven fölött is szép az élet" és a hasonló oximoronokat pedig állandó az ifjúkori sztorizgatás és a bárcsak-fiatal-lehetnék szindróma jelei is megsokasodnak. Az idősebb-vagyok-nálad-tehát-igazam van pedig mindig is automatikus FAIL volt a szememben, aki mindig és állandóan ezzel érvel az olyan mint egy ismétlődő ciklusba került droid.

És hogy egy pozitív gondolattal zárjam le,
A dalai láma nem adhatja át a hatalmát, ahhoz reinkarnálódni kell.

Benukuty, kedves hozzászólásodérd dedikált posztot érdemelsz tőlem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 20:24:44

Gerle, ha Tóta fogalmazásmódjával van problémád, akkor neki f..szopózz. Például.
Vagy ha valaki betesz egy posztot Saint-Exupérytől, mert kedveli, és másoknak akar kedveskedni vele, akkor ne írd azt, hogy le kellett volna lőni ezt a f.szt, mielőtt megírja, mert ez akkora tahóság, hogy csak na. Értem én, hogy neked jólesik tahó módon viselkedni, de ezt a saját fészkedben is megteheted. Nyugodtan.

Másrészt mivel Te pontosan tudod, mi a probléma a hozzászólásaiddal, egyértelmű, hogy direkt gerjesztesz indulatokat. Én meg nem szeretem feleslegesen jártatni a szám ezzel kapcsolatban. Újabb értelmetlen trágárság azonnali moderálást eredményez. Ezt teljesen indulatmentesen mondom.

Harmadrészt, talán félreolvastam, hogy kinek az alkotása volt a gyönyörű fotó az oldaladon (valakinek válaszoltad, hogy Photoshop), de szinte mindegy, magáért beszél, hogy felraktad. Én biztosan bottal sem piszkálom meg többet a blogodat, bár valószínűleg ez nem fog téged különösképpen zavarni, de biztos lehetsz benne, hogy lesznek így egy páran.

Engem kicsit sem érdekel, hogy Te hány éves vagy, vagy én mennyi vagyok, nem ezen múlik, hogy valaki képes-e emberi nyelven kommunikálni másokkal, vagy sem.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 20:26:10



...a dalai láma akkor sem tudja átadni a hatalmát, hiszen a reinkarnáció után is ő lesz az:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 20:29:08

Nadine!
Megerősítelek! Nem úgy segítettél megkönnyebbülni, hanem amúgy!

Gerle! Nem az igazunkat /vélt igazunkat/ védtük, nem is azt mondtuk, hogy nincs igazad, hanem, hogy a véleményedet elfogadhatóbb köntösbe öltöztesd! Előtte persze kiordíthatod magad, meg csapkodhatsz /nem azért mert megengedem :)/, csak, ahogy Nadine fájlalta, ez az az oldal, ahol az akármennyire is tobzódó érzelmek megtalálják a keresett és nem a keresetlen szavakat.
Abban igazad van, hogy az életkor az csak állapot. Nem is cserélnék a mai fiatalokkal! :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 20:31:52

Még annyit az előző kommentedhez, hogy az nem elfojtott indulat, ha nem állok szóba azzal, aki hozzászólásai zömében csak fröcsögni képes a világra. Egyszerűen nem vagyok kíváncsi arra a gyűlöletáradatra, ami belőled minden és mindenki iránt gyakran árad. Nem kívánom megérteni az okát - mindenkinek megvan a maga baja, mégsem okádja vele tele a környezetét -, nem is igazán érdekel, csak nem kérek belőle. Ennyi.

Benikuty 2008.03.18. 20:32:37

Gerle, ne tegezzen. Ha kérhetem. Nem vakaróztunk egy gatyában. Disznót sem őriztünk együtt. Ha érti.
Valamint kérje meg szülő/gondviselőjét, vigye orvoshoz. Mielőtt úgy jár mint a kerge birka.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 20:39:46

Uhh, úgy látszik, valahogy nem figyelmeen futottam át a napközbeni eseményeket, mert mist nem vágom: MIVAAAN?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 20:40:50

Nem találom a libacombos receptet. Nem poszt volt, nekem segítettetek itt a hozzászólásoknál. Emlékeztek, hogy hol is lehet? Vagy, ha még egyszer kérhetnék egy kis segítséget! Buta Bridget, buta én!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 20:43:02

gerle
nem akartam ebbe belefolyni, mert egyrészt engem nem bosszant trágárság, az ilyen kommneteket egyszerüen átlépem, másrészt nadine tökéletesen megfogalmazta az én véleményemet is.
én csak azt sajnálom, hogy azzal erővel amit arra fordítasz, hogy mindenkit megbotránkoztass, és baromságokat írogatsz, fordíthatnád arra is, hogy egy kicsit megcsillogtasd a verbális tehetséged, ami nem kevés, és kár ilyesmire fecsérelni. ha már úgyis nyomkodod azokat a billentyűket, akár valami értelmes is kijöhetne belőle:))

Benikuty 2008.03.18. 20:45:14

Kéretik, drága bloggazdik utána nézni. Van olyan, hogy adott nickkel való kommentelés automatikusan moderálásra kerül. Tudomásom szerint.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.03.18. 20:47:53

Maradnék még, de mennem kell!
Békés estét!

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.03.18. 20:48:24

benikuty picinyem, nem emlékeznék arra sem hogy a zinterneten számítana az olyan obskurus dolog mint ez életkor:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

macstappancsok éke fíling ja. Magyarázkodni meg nem fogok azért mert az öregasszony durcimurci mert a kedvenc könyvét lefikázták vagy valami.

A gyűlölet-fröcsögés-nemokádja-leokádja témába meg nem megyek bele mert még filozófiai, politikai és még messzibb vizekre kalandoznék el.

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.03.18. 20:51:26

Valamint, benikuty picinyem elég jól jellemzi az idősebb magyar korosztályt, beköpni, felfelé mutyizni, kibannoltatni.

De mivel Toma szépen mondta ezért meg lehet próbálkozni egy enyhe stílusváltással hátha valami pozitíz sül ki belőle.

Benikuty 2008.03.18. 20:52:00

Fiam, libában csak Toma ver meg, kérdezz bátran:)
Nyuszm, gerle című ámokfutó ámokfutásait arra hivatott, felkent Nadine kitépte, és kidobta oda, ahová való. A szemétbe.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.03.18. 20:54:17

Nyuszó, már nem találod a balhé okát, mert moderálásra került. Nem érdekes, a konzekvenciát levontam belőle.

Benikuty, igen, van ilyen lehetőség, nem is bonyult, de az ember nem rekeszt ki csak úgy valakit, aki időnként nem normális. Te is tudod, hogy mindenkit szívesen látunk, amíg betartja a Kifőzde ki nem mondott szabályait, ami igazán nem sok: kulturált hangnemben folytatott társalgás. Ha Gerle keménykedik, akkor legközelebb nem konzultálok, csak törlök. Ez van.

Fiam, nem emlékszem, sajnos. De mintha kacsa lett volna az a liba:)

Toma, más dolog a szimpla trágárság, meg más, amikor valaki direkt provokál. Megvannak az erre való fórumok. Ide békésebb népek járnak, legalábbis nagyon remélem.

Benikuty 2008.03.18. 20:55:46

Na, ez miért ment el kétszer?:)

Benikuty 2008.03.18. 21:00:07

Gerle, ha az interneten nem számítanak obskurus dolgok, akkor sem őriztünk együtt disznót. Hála a jó Istennek.
Meg beszélhetne magyarul.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 21:01:06

gerle
ez egy közösségi blog, aminek te is a tagja vagy, ha tetszik ha nem:)) más blogokra beböföghetsz kedvedre, polgárt is pukkaszthatsz, de itt többnyire kedvelnek (én legalább is) ne sz@rjál oda ahol eszel!

asszem ezzel le is zárhatjuk a támát:))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 21:01:18

Aham..

Hát, akkor mindegy:)

Engem a trágárkodás bizonyos szintig egyáltalán nem zavar, meg mindenkinek tisztelem a véleményét, egyedül azt nem bírom, ha valaki nagyon osztja az észt, de ezt meg olyan nehéz meghatározni.. Sokszor tudom magamról is, hogy csak mert valakivel nem értek egyet, naná, hogy rögötn mindenmás nyűgöm is lesz vele:)

Össze ne vesszetek:)

Mindenki mindenkit szeressen:P:P:P

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2008.03.18. 21:01:46

Remek, legyen tied az utolsó szó, kend a hajadra. Mert én (itt)se szándékosan provokálni se provokációra válaszolni nem fogok.

spájdernecc 2008.03.18. 21:08:43

Nahiszen!
mire kell a gumírozottgerincű öregembernek hazaérnie...
nem kell szeretni, de igenis, respektálni kell!
-szerintem-

Benikuty 2008.03.18. 21:10:20

Toma, akkor nekem ennyi volt. Szeressed.
Viszlát!

spájdernecc 2008.03.18. 21:14:36

no, mindeni aludja ki magát...
jó éjt!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 21:18:39

naszép:(
sajnálom, hogy most akkor mindenki keserű szájízzel távozik a porondról..
Én is megyek akkor, bár, ahogy nézem, én ma sem fogok filmet nézni, Nadinenak biztos van valami dugicsatornája, amin mennek jó filmek..:)
Legalább rávenném magam, hogy haladjak helyette az egyetemi leadandókkal:S

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.18. 21:20:03

amúgy nem vagyok ilyen renitens szóismétlő, csak késő van, meg minden:P

Mindenkinek szép estét!

Benikuty 2008.03.18. 21:23:23

Nyuszm, én egyetemistáim itthon, az elköltözött is:)
Keresek egy dugi csatornát!

maybach 2008.03.18. 21:28:58

Jó estét kívánok!
Lám hova el nem kanyarodtatok a Zabhegyezőtől. Jelzem Marisell, ezt gondoldd át újra. Nem jó az a könyv.
Azt még megjegyezném, hogy a deviancia és/+ trágárság magában cseppet sem érték. Nem is bosszantó, inkább gusztustalan.
A Kisherceg meg jó.Ha nem tetszik mindenkinek, csak még jobb.
Ja, és Picasso sem jön be.

Pálcika 2008.03.18. 21:33:12

szép estét????
a poszt:számomra a róka megszelídítése szinte olyan mint az interneten beszélgetni(ez miatt pár napja eszembe is jutott a könyv de nem akartam példabeszédet tartani hát hallgattam,így nagyon meglepett mikor megláttam)például én hetekig olvasgattalak benneteket mielőtt hozzászóltam a dolgokhoz,és utána is csak szépen fokozatosan mertem magamból egyre többet "adni".én tényleg lassan engedek közel magamhoz minden(ki)t és én magam is lassan közeledem,de tudom,hogy nem vagyunk egyformák és ez így helyes

ui:kinek a pap kinek a papné:)))))

Benikuty 2008.03.18. 21:36:52

Maybach, tudtad, hogy a Tigris nevű harckocsikban Maybach márkájú motorok dolgoztak? Most olvastam a Grass önéletrajzában, ami egyébként megrázó.
De kinek az önéletrajza nem megrázó?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.18. 21:36:53

de legalább szonja szép! és ebben mindenki egyetért!!! ééértem??!!:))))

Benikuty 2008.03.18. 21:40:25

Pálci, jó hogy itt vagy. Te biztos nem akarsz megölni:

Pálcika 2008.03.18. 21:44:02

izé,ki az a szonja??:))

Pálcika 2008.03.18. 21:44:53

beni,miért akarnálak? hisz szeretlek

Pálcika 2008.03.18. 21:45:41

:)szigorúan plátói vallomás volt:)

Pálcika 2008.03.18. 21:50:18

hiába küzdők, álommanó mindig levesz a lábamról,
holnap jövök,nektek is kedves álommanót kivánok!!!

maybach 2008.03.18. 21:50:29

Szonnya egy viking istennő. Megfelelően lágy vonásokkal.
Beni!
Ez neke új, de nem lep meg.
A tökéleteshez nagyon közel járt. A maiak se gyengék.

Benikuty 2008.03.18. 21:55:49

Pálci, mert van aki meg akar ölni. Lazán.
Nem fog sikerülni. Szigorúan plátói vallomás volt:)

Benikuty 2008.03.18. 22:03:52

Asszem a mai nap nem volt hiábavaló, néhány blogtárssal kemény küzdelemben sikerrel útáltattam meg magam.
Maris, a fejgörcs megjött. Nekem is.

spájdernecc 2008.03.19. 05:01:35

Jó reggelt!
Jó kávét!
Enyhülést!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2008.03.19. 08:23:57

Néhánnyal? O.o
Szerintem eggyel sem, ha jobban belegondolsz:)
Mint ahogy, remélejük, te sem utálsz attólmég senkit, ugyebár..:P
süti beállítások módosítása