Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Barangoló: Sakura-ünnep, Japán

2008.04.10. 07:00

Van a házunk előtt egy sor fa, ami szerintem valami díszcseresznye lehet. Pár napja elkezdett virágozni, és egészen elképesztő látvány a sok halvány rózsaszín virág, hogy az illatáról már ne is beszéljünk. Erről eszembe jutott, amit olvastam nemrég: Japánban ez ünnep. Utánajártam a dolognak, az eredményt most ti is elolvashatjátok.








A sakura szó a cseresznyefát és annak virágát jelenti, s ez Japán nem hivatalos nemzeti virága. Évszázadok óta ünnepként tartják számon, mikor tavasszal elborítja a fákat a hófehér vagy világos rózsaszínű sziromtenger. Japánban több tucat cseresznyefajtát tartanak számon, de a többségük csak pár napig virágzik. A japánok sakura időszakát kiemelt eseményként kezelik, ez az ún. hanami. Szótár szerint a hanami annyit tesz, virágnézés, de legtöbbször kizárólag a cseresznyére értik. A hanami egyszerű tevékenység: leülünk egy fa alá, és simán csak élvezzük a rengeteg virág látványát, kikapcsolódunk, pihenünk. A facsoportok távolról úgy tűnnek, mintha felhők lennének. Ha pedig közelről is megnézünk egy-egy virágot, annak egyszerű szépsége ugyanúgy megfoghat minket. Még különlegesebb a látvány, ha egy pagoda, templom vagy szentély kertjében élvezzük a látványt. Sok helyen kivilágítják éjszaka a fákat, ettől még szebbek lesznek.













A hanami lehet egy séta a parkban, hagyományosan azonban piknik a fák alatt – ilyen összejöveteleket már évszázadok óta tartanak Japánban. A szokás a Heian-korban (794–1191) honosodott meg az országban. A virágfigyelést, ahogy egy csomó mást is, a japánok a kínaiaktól lesték el. Ott a császári család, a költők, az énekesek és más nemesemberek szokása volt összegyűlni a kertben a fák alatt, és megünnepelni a virágnyílást.

Napjainkban főleg a nyilvános kertekben tartják a hanamit, sőt, vannak különösen népszerű cseresznyevirágzás-figyelőpontok is. Ez utóbbiak igen zsúfoltak, a jobb helyeket előre le kell foglalni. Elterjedt gyakorlat, hogy korán reggel kirakják a takarót, esetleg megjelölik a helyet a csoport nevével és a buli kezdő időpontjával. Az is előfordulhat, hogy valaki egész nap ott ül, és türelmesen megvárja, míg a többiek megérkeznek a munkából. Japánban a legtöbb iskola vagy nyilvános épület kertjében találunk cseresznyefát. Mivel a tanítási és a költségvetési év is áprilisban kezdődik Hokkaidón, ezért aztán az első nap az iskolában vagy a munkahelyen legtöbbször egybeesik a virágnyílás kezdetével.

A virágzás időpontját meghatározó legfontosabb tényező a földrajzi elhelyezkedés: az enyhébb éghajlaton természetesen korábban nyílik a cseresznye. A déli fekvésű, szubtropikus szigeten, Okinawán már januárban megkezdődik a virágzás, míg északon, Hokkaidón csak késő májusban. A kettő között található nagyobb városokban – Tokióban, Kyotóban vagy Osakában – általában március végén, április elején.

A virágzás hosszúsága is változhat. Az első bimbóktól (kaika) a teljesen kinyílt virágig (mankai) nagyjából egy hét telik el, s egy újabb hét múlva már le is hullnak a szirmok – vége a varázslatnak. A meteorológiai szolgálat külön odafigyel arra, hogy időben figyelmeztesse az embereket a szezon kezdetére. Van az ún. sakura-zensen, ez a virágzásfigyelő mozgalom, ami nyomon követi a történéseket. Ilyenkor mindenki rácuppan a tévére-rádióra, nehogy elmulassza a Nagy Eseményt.

Míg Kínában a cseresznye a női szépséget, a női princípiumot jelképezte, addig Japánban a természet múlandóságát jelenti, hiszen a virágzás oly rövid idő alatt lezajlik. Szimbolizálhatja a felhőket is, a fák formája miatt. A sakura tiszavirágélete, különleges szépsége és gyors halála a halandóságot is megtestesíti, az élet véges voltára emlékezteti az embert. Talán éppen ezért rengeteg témát adott a művészeknek is, sok-sok kép, dal, vers – vagy napjainkban manga, anime, film – született erről, de még musical előadás is szól róla. A II. világháború idején arra is használták, hogy a japánokat motiválják, sőt, manipulálják vele, a hazafiasságukat és a harciasságukat próbálták felpiszkálni. A pilóták sakurát festettek a gépeikre vagy egy ágacskát tettek bele, mielőtt az öngyilkos akcióra indultak. A cseresznyevirág szimbolizálta az élet múlandóságát, és a hulló szirmok jelentik azt az áldozatot, amit a fiatalok hoztak, hogy a császárt szolgálják. A kormány még erre is rátett egy lapáttal, azzal bátorította őket, hogy minden kamikaze lelke reinkarnálódik egy cseresznyevirágban.












A leggyakoribb cseresznyefajtát Somei Yoshinónak hívják. Virága szinte teljesen fehér, csak a száránál van egy egészen enyhe rózsaszín árnyalata. Nagyjából egy hét alatt elvirágzik, még mielőtt a levelek megjelennének. Gyönyörű látvány, az egész fa olyan mint egy hatalmas hófehér felhő. A nevét egyébként Somei faluról kapta, és a XIX. században kísérletezték ki. Ezenkívül számos variációt alkottak, mind más színű, más formájú, eltérő lehet a szirmok száma, de van olyan is, amely télen virágzik.

Ha valaki esetleg nem olvasta volna, nálunk is részt lehet venni hanamin: a Füvészkertben április 5–20-ig láthatóak a sakurák. Jó nézelődést!

69 komment

Címkék: barangoló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maybach 2008.04.10. 08:05:08

Jó reggelt kívánok!
Jé!
Megint alapos és pontos voltál.

Egy egyszerű virág mi mindent jelenthet.

tistedur 2008.04.10. 08:11:04

jó reggelt,jó kávézást :)
Jé,ez jó lett..:)

cyan 2008.04.10. 08:50:52

reggelit!
kv-t.
cseresznyevirágzást!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 09:23:36

Jó reggelt. Jé szokás szerint klassz írása alapján magamra ismertem: született hanamista vagyok. Ezt eddig nem tudtam, azt hittem, sima defekt.

spájdernecc 2008.04.10. 09:26:16

na erre jó a keleti filozófia :)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.04.10. 09:43:22

Sziasztok, no kvé itthon.bsszus. teával próbálom, de nem igazi, fáj a fejem, öltözök, és irány a bolt.hogy történhetett ez?:))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 10:22:38

Marisell, akkor ne kvét igyál, hanem kávét. Abban koffein is van.

spájdernecc 2008.04.10. 10:47:06

humornyikova :))
csütörtök

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.10. 10:56:19

jó reggelt!

nálam javában folyik a sakura-ünnep. akármerre nézek itt, cseresznye, vagy meggyfát látok ameddig a szem ellát, és mind virágba borulva. zeng az egész hegy a méhektől, és tömény virágillat. a szél meg kavarja a lehullot szirmokat.
jó helyen-e lakok??:))

maybach 2008.04.10. 11:01:20

A cseresznyevirágzás színtiszta bushido.
Egyébként miért olyan vonzó ez a hanami dolog?
Azért mert annyira más és egzotikus, vagy mert pont annyira ismerős?

tistedur 2008.04.10. 11:31:56

Toma!
jó helyen laksz :)

maybach!
a világ nagy kérdései :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 11:46:23

Maybach, hogy Téged mi vonz a virágnézegetésben, azt nem tudom, tán a foci ellenpontja. Engem pozitív gondolatokra, szeretetre ébreszt, ha akarom, ha nem. Magyarul éltet.

Toma, azonnal fesd meg!:)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.04.10. 13:28:37

A tegnapi post utoló kommentjei alapján lehetne kíváncsiskodni, mert úgyis tudom, hogy egy irt kííííváááncsi banda vagytok és mi ez a lustaság?! Én még suliban pfújjj!!

maybach 2008.04.10. 13:33:48

Nadine!
Írtam, színtiszta bushido.
A Tao-ról nem is beszélve.

A virágok nekikészülődnek, kibomlanak, tökéletesek és elmúlnak.

tistedur 2008.04.10. 13:38:03

Am!
annyira,de annyira egyértelmű volt..:)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.04.10. 13:50:34

Sziasztok :-) A méhek itt még a téli álmukat alusszák, virágszirmot pedig a virágboltban lehet kapni. Hozzánőttem a télikabátomhoz :-(

:-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 13:51:47

Szervusztok!

Amadea! Én is suliban voltam. :) Még élveztem is...

Hamizni már voltam, s mielőtt elmegyek hanamizni, gondoltam, benézek. Nekem Ti vagytok a hanami!

Toma! Hallgass Nadine-ra, aztán kérek egy képet!

Nadine! Úgy örülök, hogy már ilyen jól vagy! :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 14:00:18

Hobiszakács! Minden országnak megvan az előnye és az előnye!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 14:02:16

Fiam, ne bosszants, kérlek!

Hsz., a tigrisek viszont Nálatok virágoznak!

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.04.10. 14:02:17

helló, itt gyönyörű idő van, de nem akarom Hszakács a szíved fájdítani.vigasztalásul, rohadtul fáj a fejem, és több órája próbálok a konyhai disznóólon úrrá lenni, de fel fogom adni.mér' mindig én vagyok a mosogatógép????viszont halat ettem, mert annyira megkívántam, és önző módon megzabáltam az összes görög salátát.
annyira szeretem a virágokat nézni.gyerekkoromban virágokat ábrázoló képeslapokat gyűjtöttem.ezt viszont nagyon nehéz volt elmagyaráznom annak a szovjet úttörőnek, akinek az orosztanárbácsink megadta a címét.nagymamám kitagadással fenyegetett, egyenesen árulónak tartott, amiért egy olyan kislánnyal levelezek, akinek bármi köze is volt ahhoz, hogy a húsz éves nagybátyámat lelőtték a Móricz Zsigmond Körtéren levő büfében okt. huszonvalahányadikán.Harmincadikán halt meg, és február végén sok ezer koporsó között kellett nagymamámnak megtalálnia, és akkor eltemethették.
mondtam a nagymamámnak, hogy ha akarja nekiveselkedek és megkérdezem a kislányt, hogy volt-e bármi köze a tankhoz, és a benne ülőkhöz. mire anyukám közölte, hogy akár kaphatok egy jó nagy pofont is, ha szemtelenkedek.hát így volt ez.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 14:36:21

Marisell, én is gyűjtöttem a virágos képeslapokat. És nekem is volt orosz levelezőtársam, Galinának hívták.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.04.10. 15:28:49

Bonyolult körülményekbe születtünk bele... Mint a tigrincsek :-)

spájdernecc 2008.04.10. 16:19:48

úgy látszik a szovjetúnióban csak a lányok tudtak írni...
Vagy a fiúknak tilos volt levelezni, nehogy kifecsegjenek valami hűdefontos pionyírtitkot :))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 16:20:02

Tigrisek ismeretlen (láthatatlan) helyre költöztek, viszont megint szépek a fények az alkoholisták paradicsománál, az IceHotelnél...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 16:23:55

Spájdi, neked is orosz csajod volt?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 16:29:22

Az összes orosz kislányt Galinának hívhatták, mert nekem is volt egy levelezőtársam: Galina Buzinszkaja. Vagy egy Galina volt és ő levelezett mindenkivel. És Vitya álnéven a fiúkkal...
Tényleg ne bántsuk őket! Én még az orosz nyelvet is szerettem, orosz társalgásra jártam. Máig bánom, hogy nem használom e nyelvet. Olykor elég sok szó előjön. A betűket is nagyon szépnek tartottam és nagy kaland volt a leírásuk és megfejtésük :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 16:35:06

Nadine!

Mi abban a bosszantó, ha látom, hogy már ilyen jól vagy? :)))
Annak jobban örülnél, ha azt írnám, hogy látom, milyen rosszul vagy?

Azt tudtátok, hogy a Nokia telefonos panaszirodáján /Bp./ kínai ügyintézők foglalkoznak a fogyasztók panaszaival?
Csak, hogy eggyel több panasz legyen, mindjárt arra, hogy nem lehet megérteni őket, csak azt, hogy "Szajnos eszt nem, mert Nokia országban mász törvény ész eszért nem." Persze nem szegény kínai ügyfelessel van gond.

Nadine! Csak egy mosolyt! :) Így ni!

spájdernecc 2008.04.10. 16:36:42

Nem az összest:)
Én egy Jubát fogtam ki. Küldött príma űrhajós bélyegeket, szalvétáért.
Meg egy Cecka nevű bulgár barizsnyával is leveleztem egészen hosszú ideig, de őt ismertem személyesen is, valami táborból kifolyólag.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 16:39:27

Spájdernecc!

Nem voltál véletlenül Schneebergben 1978-ban?
Volt ott sok náció. Még olasz kommunisták gyermekei is. Szerintem marhára csodálkozhattak. Onnan volt egy levelezőtársam: Manuela Paganini. Mit nem adnék, ha tartottuk volna a kapcsolatot!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 16:43:43

Fiam, annak örülnék a legjobban, ha nem emlékeztetnél folyton arra, amire egész nap megpróbálok nem gondolni. Köszönöm.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 16:45:06

Értettem, Nadine!
Posztilag lehet már Hozzád fordulni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 16:49:28

Jövő hét közepe után talán... Szólni szoktam, amikor igen. Nyugodtan küldheted Tomának is, attól még a korrektúra nem marad el, nyugi.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.10. 16:57:39

henamiztam:)) de már itt vagyok!

minden évben csinálok egy rakás fotót a cseresznyevirágzásról, de aztán kitörlöm, mert egyszerüen nem lehet vissazadni a látványt. talán tényleg festenem kéne...:))

spájdernecc 2008.04.10. 16:58:40

Köszi Fiam :))
Toma dehamiztál nem?

muskotály küvé 2008.04.10. 17:12:54

Sziasztok,

Úgy látszik, megéreztem Jé írását...

Benikuty 2008.04.10. 17:24:51

hallgatni szeretnék...,de Toma, fessél:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 18:44:47

Még mindig szép az idő.
Jé meghozta a kedvem egy kis olvasgatáshoz, pedig tanulnom kéne. Bár a Fruzsi azt mondta, amit számtechből tanulunk, az már rég elévült.
Ez vicces.
Darwin, Newton még érvényes szerintetek? Vagy helyezzem más alapokra a világot? Gerle?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.04.10. 19:13:17

felhívom a tisztelt kifőzdések figyelmét, elsősorban a régóta lapító posztírónak, hogy már egy hónapja, szinte csak jé és én tartjuk a frontot. lusta banda! tessék posztokat írni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 19:26:40

Toma, hamarabb kapcsoltam, mint ahogy a kommented olvastam:) Most tettem fel holnapra egy kifejezetten holnapit, és van nálam egy Spájdi-konzerv, ha kéred, áttolom. Most ennél többre nem futja az időmből... Bocs. Fiam is ígérget valamit pár napja, de ezek szerint még nem küldte neked.

2008.04.10. 20:04:59

sziasztok!

Toma, milyen szigorú vagy :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 20:11:39

Szia, Jé! Igaza van... Megint beállt a posztínség. Illetve nem is, csak megint nem egyenletesen írunk. Én pl. alig.

maybach 2008.04.10. 20:39:30

Jó estét kívánok!
Ez most teljesen jó.
Elfáradtam a foci és taktikai megbeszélés miatt és tökéletesen rendben van a cseresznyefákról készült képeket nézni.
Még Toma feddése is rendben van.

2008.04.10. 20:39:59

jó, de ha nem jön az ihlet, mit lehet csinálni? a múzsát nem lehet megerőszakolni :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 20:43:30

Drága Toma!

Akkor vélt és valós betegségeim tiszteletére küldhetek Neked anyagot?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.04.10. 21:01:08

Fiam, küldd csak el neki, Toma valszeg Helyszínelőzik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:03:52

Toma, Nadine!

Email a helyszínen! :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:05:25

Jé!

Ha tudnád, hány Múzsát megerőszakoltak már!
És hány költőt a Múzsája! Pl.: Ady és Léda stb.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.04.10. 21:07:45

Jó estééét!!!! Úgysem szabadultok tőlem!:)))
Fiam, még te is húzod az igát?:o Hány éves vagy, ha szabad megkérdeznem? Én egy egyes meg egy kilences (nem tíz éves vagyok). És azért vagy Fiam, mert neked is mindig azt mondják: "Naidefigyeljédesfiam..."? Pedig én lány vagyok, legalábbis azt hiszem.

Tist, örülök, hogy legalább valaki érti, a blogomon teljes a káosz.:))

2008.04.10. 21:08:28

fiam :) én túlságosan tisztelem a Múzsámat.

most viszont megyek tentézni, jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:09:37

Vasárnap Jó Dolgok Napja, el ne felejtsétek!!!!
A mai nap szép felvezetése volt a vasárnapinak, Jének köszönhetően.
És a vérnyomásom is 120 alatt van, ami elég furcsa. Viszont vérzik az orrom és tüsszögök. Szerintem ez a hosszú ideje használt orrspray mellékhatása.
Legalábbis ezt írja a melléklet. Szerintetek függesszem föl a használatát? Nem a mellékletét, az orrspray-ét!:)

Benikuty 2008.04.10. 21:10:25

Szép álmokat, rózsás csókokat...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:14:05

Szép estét, Amadea!

Én egy négyes és egy hármas vagyok, de egy hónap múlva két négyes, sőt, double four, ahogy ma tanultuk :)
Igen, húzom még az igát és igen, azért vagyok Fiam, mert nekem is ezt mondta az anyukám, de már másfél éve nem mondja és igen, lány vagyok én is vagy voltam valaha :):(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:16:23

Szia Benikuty!
Hogysmint mostanában? Gyorsan jössz, hamar mész. Sok a dolog?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.04.10. 21:22:47

Ja! Bocsi, nekem a suli az hasonló korúakat jelent. Ú, lány vagy? Bizisten azt hittem, fiú vagy a nicked alapján, bocsi:)
Sajnálom:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:28:31

Amadea!

Hát, nem először okozok csalódást :))
Csak látogass ide minél gyakrabban, hogy az olyan öregek, nem is, az olyan nem egészen fiatalok kapjanak egy kis frissitő zuhatagot!/Micsoda képzavar!/ Ha már úgyis itt a tavasz. Tanulni meg életünk végéig tanulunk!
Ez nem mindenkinek jó hír, de én nagyon szeretek új ismeretekre szert tenni, ám az új ismeretek nem mindig szeretnek szert tenni rám :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.04.10. 21:30:14

Bérelt időm a szgép mellett lejárt.
Vigyázzatok magatokra, megyek hanamizni. :)))
Hali!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.04.10. 22:41:33

Fiam, neked ugyanaz a bajod, mint nekem: alacsony, ill. esetemben nulla önbizalom. És nem vagy öreg.
Ja, afféle hazajáró lélek vagyok, de: a kóborló (de nem tékozló!)leány hazatért.

Pálcika 2008.04.10. 22:59:35

szép éjszakét:(hosszú volt a mai napom:(
némi vigasz számomra a mai poszt(imádom a rózsaszínt)nekem soha nem volt levelező-pajtásom(nem tudtak rákényszeríteni)
Toma, picikét magamra vettem a megfedésed,ha nekem is szólt hát igön röstellem magam
és végül:büszkék lehettek rám, ma csak a felét ettem meg minden előttem lévő kajának !!!!!!!!!!(minden kísértésnél ittam 2pohár vizet)
lassan oda úszok álommanó mellé,holnap is csak este jövök drukkoljatok,hogy holnap is bírjam a sanyarú-éhező sorsom:))


Amadea,én kiváncsi vagyok:mi a helyzet Gerluszal????(jártok már???):)))))))

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.04.10. 23:16:33

Szia Pálci!!
Amíg a másik fél nem nyilatkozik, én sem teszem.:)

spájdernecc 2008.04.11. 05:07:29

Jó reggelt!
Sok Kávét!

saxi 2008.04.11. 21:35:23

Je, ez tok jo kis cikk volt, koszi az ingyen japanlecket:) Hetfon majd elujsagolom Sokonak, hogy mi minden ujat tanultam, hatha orulni fog:)) lehet, hogy hianyzik esetleg neki ez az unnep:))) eheheh..

cupp-cupp:)

2008.04.11. 21:40:09

óóóóóóóó, helló csajszi! örülök, hogy tetszett!
süti beállítások módosítása