Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Jeles napok: Apák napja

2008.06.15. 05:00

Talán nem mindenki tudja, de ez a nap az apukáké. És a nagypapáké, nagybácsiké, stb... Gondoltam megemlékezhetnénk erről az ünnepről is, hiszen valahogy nem kap akkora nyilvánosságot, mint az anyák napja. Pedig az apukák éppoly fontosak, mint az anyukák. Nélkülük nem lenne teljes a család.

Gondoljuk csak végig: lehet, hogy nincsenek ott az első lépéseknél, de a sokadikat már biztos ők fényképezik, filmezik. Kétségtelen, hogy a spenótot nem ők kapják először a szemeik közé, de a tökfőzelék kiborítását tuti, hogy ők segítenek elsumákolni anya előtt.

És olyan is előfordul, nekik kell a csemetét oviba vinni – később nevetve mesélik el, hogy télen a gombóc hóembernek beöltöztetett kisdedről induláskor csak a csizma hiányzott. És talán nem tudnak olyan szép copfot csinálni, mint anya, de annyi szeretettel fésülgetik a gyerek haját…

Ne felejtsük el, mennyit játszanak a kicsikkel: hagyják, hogy a kis doktorok először megvizsgálják, aztán vastag sálakkal bebugyolálják őket a „gyógyulás” érdekében. Akkor is, ha odakint elolvad a beton a 40 fokban. És néha lehet velük fodrászosat játszani, mert engedik a fésülést. Na jó, az igazi vágást talán nem, de a borzolást igen!

Tudnak focizni, meg fára mászni, és képesek órákig hasalni a földön, a kisautót, vonatot tologatva. Ha pedig kirándulás közben elfárad az ifjúság, apa nyakában egyből visszatér az energia és jókedv egyaránt.

Lent a játszótéren szorgalmasan eszik a homoksütiket, isszák a nem létező teákat, meg szaladnak a bicikli mellett, mikor először lekerül róla a pótkerék. És buzgón szerelik a járgányokat, mert azokkal mindig történik valami.

Később segítenek a matekleckében, kikérdezik a történelmet, aláírják az ötösöket, egyeseket egyaránt. Elviselik a zongora-, hegedű-, cselló-, esetleg fuvolaórákat, bátran visszaverik a szomszédok dühös rohamait, hogy aztán büszkén állhassanak az évzárón, ha a gyerek jutalomkönyvet kap. Izgulnak az érettségi miatt, tanácsot adnak a felvételihez, és még büszkébben filmeznek a diplomaosztón.

Azután nem is titkolják, mennyire meghatódnak, mikor először a kézbe veszik az unokákat. Teljesen természetesen lépnek elő nagypapának, és ugyanezeket a dolgokat végigcsinálják a következő generációval is…

Na, többek között ezeket a dolgokat semmiképpen nem szabad elfelejteni. Szó nélkül hagyni meg pláne – ezért íródott ez a pár sor.

Virtuális puszi minden apukának otthon, és itt a Kifőzdében is!

213 komment

Címkék: szösz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 12:06:17

Én már nem lehetek tag, Mormogi. Én már a Szolgáltatók Rendszeres Fejői Egylet elnöke vagyok.

Mormogi Papa 2008.06.16. 12:15:44

Aztatat hogykő-e? Beszáánék!
Én meg még viaskodom az exolgáltatóval, mer' vót ety szerrrendzsés vél?ettlen… Szóval a kiküldött szerződésükön (aminek első magányhangyája értelemszerint lecserélhető) nem jól szerepelt a lakcím meg a szemétigazolványszám is még a már régen cserélt volt, hát akkor bementem a …pontba (hogy Compact Disc rét legyek) és kűttem nekik egy faxot, hogy küldjenek új szerződést korrekt adatokkal, majd azt fogom aláírni. Hát máig küldik. Ők első menetbe azt írták, hogy (szerintük) azzal, hogy fizettünk, elfogadtuk. Hát fizetni tán tényleg nem kellett volna, hátha nem veszik észre :-)) Na, ez vicc volt, mer' sírva vígad a (ki)szolgáltatott. Énmeg jól visszaírtam, hogy jogi szempontbúl nemúgyvan'a. Blöfföltem, de ha olyan ütemben válaszolgatnak, mint eddig, akkor kihúzhatom, míg a fentnevezett összeg óradíjnak is kevés nem lesz… :-))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 12:34:53

A már említett módon. Rájuk szállok, és addig írom a leveleket, amíg be nem sokallnak. Műkszik.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.06.16. 12:37:38

Sziasztok!
Nemtom, ki csinálta a bannereket, de ngyon szupik lettek, ügyesek vagytok!:)
Remélem, mindenkivel minden oké, ha nem, gondoljon az én sanyarú vizsgaidőszakos sorsomra, amint vicsorogva figyelem a pisiseket, akiknek már semmi dolguk!:D
Izé, igazából Spájdinak szeretnék üzenni, de nem tudom a mail címét, a démonban nem bízom, a blogjára meg csak nem írok irreleváns kommentet, ezért írok ide:
[Üzenet]
Spájdi, ugye tudod, hogy az Agora fórumra regisztrálhatsz újra? Nima kitörölte a régi, j nélküli regisztrációdat!
[Üzenet vége]
Jók legyetek, ha túlélem a v.időszakot, igyekszem visszaszállingózni, ha nincs ellenetekre. Pusszz!

tistedur 2008.06.16. 12:41:32

Am!
légy ügyes és egy kalappal a vizsgákra :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 12:42:16

Szia, Am! Toma volt a tettes. Nincs ellenünkre:)

Megyek, Tibor vár.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.06.16. 12:48:28

Aranyosak vagytok:)
Tisti, köszi, még van három, hacsak meg nem bukok:) Összesen hat volt.
Nadine, gondoltam, h Toma volt, ő ilyen művészi technokrata-szellemű:)
Az oktató? Ügyes légy, bűvöld el!:)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.06.16. 13:04:38

Szivi. Ha kaptál a démontól egy üzit, az is én voltam:)
Najó, most már tényleg megyek. Pápá!

Mormogi Papa 2008.06.16. 13:39:39

Pálci, ezt ajánlom (szőrivel):
www.oldboys.hu/images/diszko/03_rnr_back.jpg
ez az összeállítás már több bulin nagyon bejött. Csak az a szufla…

Nadine, remélem megúsztad. Vagy elmaradt. Ha mégse, ne válaszolj! Már így is beletibortál a 7főbe, ami amúgyse könyű :-((

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 13:53:27

Szép napot!

Olyan álmos vagyok, hogy menten elaludok!

Hobbiszakács!
A Midsommer az nyárközepet jelent?
Komoly kultusza van a hosszúkás országban a Szent Iván-éjnek?

Mindenkit csókolok!
Nem tudom, hogyan fogok alva kakaspörit enni, ám megpróbálom, mert éhes is vagyok.

Aszalt a szilva, baby!

Mormogi Papa 2008.06.16. 14:00:40

Ahoy, Popaček !!!

Cæterum Censeo, ebédem megennem necesse est :-))
Dormitorium non est necesse de very jólesik.
Ergo: Siesta !!!

muskotály küvé 2008.06.16. 14:03:15

Szia Nadine, üdvözöljük Tibit.

maybach 2008.06.16. 14:06:31

Fiam!
Azért ez kellemesebb, mintha éhesen csak álmodnád a kakas pörit.

spájdernecc 2008.06.16. 15:31:08

hogy a blogmanót rugdalja vesén a tibor!

Mormogi Papa 2008.06.16. 15:36:48

Mi a nagyonnagy baj a Fairy Blogster-ekkel? Csak nem megevék a komment?
Pedig olyan szép meghatódottsággal indult a (teg)napod…
Szóval Te is cápker?

Mormogi Papa 2008.06.16. 15:45:08

Vígasztalásul a tiborítiszben szenvedőknek (lásd: Teljesen tiborítottál!) észrevettétek-e már, hogy visszafele olvasva robit?
Ha minden kötél szakmány, hát megesszük Sir Robi(n)t!

Spájdi, de tényleg, mi vitt rá, h ilyen rosszat kívánj neki?

(Már látom, hogy lassanként mítikus alakká nő… Kékítőt zabrál az ég vizéből, stb…)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 16:18:54

Tibor elbukta a partit. Megint ki(ti)borított, úgyhogy végeztem vele. És az összes Tiborral egy életre. Ez a döntésem megváltoztathatatlan.

Mormogi Papa 2008.06.16. 16:43:02

Mivel az elmúlt negyedórában mindenki a "pofát súlyba" opciót választotta (honvédségi szóhasználat szerint), kénytelen leszek magam idézni fejemre (?) haragod…
"Ismertetem a jogait, mivel mostantól bármit mond, az felhasználható…"
Vígasztaló idézet:
"Örülök kincseimnek, a boldogság alkotóelemeinek: a csendnek és a felhőknek, a sziklákból fakadó víznek s a lomb vetette árnyéknak, annak, amelyre semmilyen adóhivatal sem vethet ki adót."
Alexander Lenard - Lénárd Sándor, éppen elöttem az idézet.
Hoztam ugyan magammal egy jó vaskos kötetet is, hogy Fiam kérésének megfelelhessek; de rá kellett jönnöm, hogy egyrészt megértem ugyan hézagosan, de lefordítani csek ferdíteném, másrészt még jobban lerövidíteni nem érdemes.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 16:47:48

Mormogi, nem kivégeztem, csak elváltunk egymástól. Nem mondanám, hogy indulatmentesen. Úgyhogy a jogaimmal élek is, nem követtem el semmi bűnt. Csak nem kérek egy hisztis pasasból.

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:01:20

Valahogy sejtettem…
És örülök a válasznak, ha érzem is a rendreutasítást.
Kivételesen szándékos provokáció volt - gőzleengedési szempontyból.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 17:03:33

Ugyan, csak nem voltam biztos benne, hogy egyáltalán erre célzol... A "pofát súlyba" opciót meg kicsit sem értem, hála Istennek, nem voltam katona:)

Egyébként az az idézet nagyon szép.

A gőzt meg már kiengedtem a közeli pláza női vécéjében, amikor kibőgtem magam. Ne tudd meg, miket mondott ez a marha...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 17:07:19

Jó reggelt!

Egyet mondok /egy/, álmosan nehogy egyetek! Mire fölrezzentem, eltűnt a holnapi adag kakaspöri is a lajbiból. Állítólag én ettem meg. De ez még nem biztos, nagyobb csúfságot is kentek már rám családtagjaim. Ám akkor hol a pöri!
Lehet le kellett vón mérecckednem evés előtt és után, akkor most világosabban látnék.

Maybach, M. P.! Igazságotok vagyon! Szó szerint! :D

M. P.!
Valami lelkesítő történetet, ha kérhetném!
Az andalító, szépektől úgy érzem éberségem megint csorba kapna!

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:09:36

Mármint a WC-csésze? Vagy csak hasonló?

A honvédségnél ez annyit tesz, hogy mindenki hallgat. A szakszó a fegyverfogásból származik, a "súlyba" pozíció az alsó helyzet, mikor a fegyver nyugszik. Régi időkben a puska tusa ilyenkor a földet érte, tehát nyugalomban volt - nem gyötörte-törte a baka vállát az a pár kiló vas és fa…

És ne adja meg az a Jó… hogy a szolgálat a Nőkre is kiterjedjen - nálunk is.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 17:10:29

Nadine!
Ismerek egy polgármestert, akit nem Tibornak hívnak, de olyan, hogy tibizik. Szegény Tiborok!
Ám, úgy látszik egyetemes a tibizmus, már-már tibi/di/otizmus!

Benikuty 2008.06.16. 17:20:11

A 2008.június 15.-i jánoshalmai kecsketej nagyon szép. Lágyan símogassa a torkimat. Savai pont helyükön, némi tücsökaromával, hajnali ég kékjével, kacsáknak szedett salátával. Vérbeli PET palackba zárt terroir. Kecske íze nem tolakodó, mondhatnám légiesen visszafogott, viszont szájban beúszik némi szénás lehellet. Laktóz nem veri ki, intolerancián tolerájja. 4-6 fokon él igazán, decantálni előhűtött bögrébe ajánlott.

Én normális tibit nem ismertem, mind hisztis, vagy tapiz. Bár utóbbi lehet, a félix volt.

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:24:13

Hát nekem az Extra Keserűvel nem volt gondom, de lehet azér' mer' férfi vagyok…
Egyébként pedig ne feledjük:
Hodie Mihi, Cras Tibi… azaz Ma nekem, holnap nekimegyünk :-))

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:39:35

Jelentem, baj van. A Friss Topickpocket még mindig a háromnegyed négyes vakkantásomat hozza ki legújabbnak…

Fiam, lelkesítéssel foglalkozzanak a főkapitányok csata előtt, hogy a felvetettem témakörben maradjunk. Ha lesz nyugi, majd költök. Sokat:-))

Beni, eccer hozott a szomszéd fia pár literrel, mert olyan helyen dolgozott. Nem volt rossz ahhoz képest, hogy én még a tehénétől is ódzkodom. Valami bajom lehet kéremszépen, gyerekkoromban még ittam a (felfőzött) tejből mindenfélét, manapság még a kávémba se teszek. A teámba is csak ritkán. Viszont a termékeket (a sajttól az aludttejen át a túróig és tovább) rendszeresen fogyasztom…
Valójában volt egy ilyen +nevű szobatársam, azzal jóba voltunk.

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:40:49

Lám, igazad van, Nadine !!!
Csak reklamálnom kellett és megjavult ! Éljen!

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:43:46

- Pistike, te kergeted azt a macskát?
- Tekergeti a fene, meg akarom fogni!

szintén klasszikus

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 17:47:02

Ti ennél sokkal áttételesebben tekergetitek...:)

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:52:00

Kérlek, mutass egy Szótét, és szívesen kergetem! Akár Klubszerűen is Fiammal társulva.
Fiam, vélemény?
Különben be kellene szerezni - már régen mondom - néhány Nőstény Dallót. Akkor tán megszaporodnának a Kan Dallók is, mert jelenleg a helyzet siralmas, mondjuk Angliához képest.
Pedig nem volt ez mindig így! Hajjajj!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 17:53:51

Egy Klubszérű tök jó lenne!
Benne wok!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 17:56:19

A szalmakazal sem áll távol tőlem. Hál' Istennek, mert falun, ahun vagyunk, fájint faun vagyon nagyon sok!

Mormogi Papa 2008.06.16. 17:57:23

Nasszerű!!! Akkó Klub, Klubb és még Klubbb!
(Eztetet állítólag Golda Meier monta, mikor híre jött, h Nasszer elnök megmurdelt.)

Még egy idézés a korábbitól:
"Azt hiszem, az ébresztőórák diktatúrája tehet a fáradt, ideges emberek szenvedéseiről. A végig nem álmodott álmok lemérhetetlenek, nem tűrnek számot, statisztikát - de döntően fontosak lettek volna. Tőlük függ a lélek egyensúlya. Csak a kialudt ember ébred mosolyogva. A telefon a gondolatokat tépi szét, az ébresztőóra az álmokat.
Az új-kaledóniai vademberekről olvastam, hogy náluk halálos bűnnek tekintik az alvó ember ébresztését. Mondhatnám, mi vagyunk a sokkal vadabbak."

Szerintem Pálcika biztosan egyetért…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 18:00:15

Nos, tény, hogy Nőstény vagyok, ám egyetlen torz porcogós porcikám sem kedveli eme megszólítást. A kan maradhat, ha nem mar. Legalábbis hatszor nem. Bár a nem hím. Vigyázni fogok rája és egyéb tengeri élőlényre, melyek nem lányok. Sorolnám, de egyelőre ennyi. :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 18:00:54

Mormogi, ez a T. mindig korán kel, és megvetően, értetlenül néz arra (rám), aki a szabadság egyik fokmérőjének tekinti - és jól ki is használja -, hogy magától ébredhet évek óta.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 18:02:40

Hehe, sztem nem is mondtam, hogy akitől veszem a S. King-filmeket, az rákattant a dobozaimra:))) Rendelt is!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 18:03:17

M. P.!
Szerintem az Meir volt. Ha jól emlékszem. Születési nevén Mabovits.

Mormogi Papa 2008.06.16. 18:07:27

Fiam, hatszor ??? Régi szép idők… Volt egy szép, kövér kommentem, csak megette a blogmanyó. Má' nem emlékszem. Vagy már emlékmű?

Nadine, tudod a vasútnál a TH azt is jelenti, hogy TökHülye… bocsi, most nem a Falramentre gondútam! De reméltem, hogy működök az Exmemoriam… mit is akartam?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 18:07:30

Mentem lakkozni. Nem körmöt, dobozt.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 18:09:43

Nadine!
Engem a Perwoll-os reklámra emlékeztetsz! :DDD
Ott van, hogy buszon, égen-földön-levegőben mindig elő tud kapni egy Perwoll mosóport az asszonyság-férjség. "Perwoll-lal mosva!"
Úgy el tudom képzelni, ahogy ülsz a buszon /egyeben/ és megkérdezik, hogy szabad-e a hely melletted, Te meg: Persze! A dobozkáim helyet adnak! Ötvenezer forint. Tessék leülni és készpénzben fizetni!"
Szerintem a tibinek is meg kéne mutatni a kollekciódat! :D

Egyébként a Te örömöd az én örömöm is! :)

Benikuty 2008.06.16. 18:11:15

Ezt én már nem. Megyek is, tolok. Szalonnát, rá kecsketej,aztán kínsági veres. Tudnátok millen szép, csorogna.

Mormogi Papa 2008.06.16. 18:13:13

Fiam, megkövetlek. Nem kővel, kenyérrel. Még csak nem is háromnapossal… Csak hát minek Mayerkodjak, nem nézek meg mindent e szótárba - de igazad van, ha már kiigazítok mást, legyek pontos.
fr.wikipedia.org/wiki/Golda_Meir

Röviden: igazad van, én bénáztam el. Abban az időben még nemigen érdekelt a politika. Azóta ez megváltozott: már nem.

Csak néha muszáj…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 18:15:25

Fiam, így fest, pedig nem is így van. Csak az illető megnézett iwiwen, és annyit mondtam neki, hogy ott nem nagyon árulom el, mivel foglalkozom valójában. És mivel őt érdekelte, hát megadtam a linket. A többi meg ment magától...:)
De azért jót nevettem azon, amit írtál:DDDD

Mormogi, kicsit elvesztettem a fonalat, tudjuk ezt be a finom kis tojáslevesnek, amit ettem nagy bánatomban. Hogy jött ide a TH?

Mormogi Papa 2008.06.16. 18:18:43

Nadine, jó fényezést - vagy mit is, csak reszelgetés ne legyen benne…

Beni, ezt a csigeri Dzsízaszkínja mondatja Veled? Vagy az az ámérikába exportolt olasz változat? Bízz bennem: csorog az így is :-))

El is menek házoá, ha vanszerencsém még benézek. (l.d. Sajó)

Mormogi Papa 2008.06.16. 18:20:18

Egyenesen a t-pontból kifolyólag.
Lásd 18:00:54-es kommentedet.

Mormogi Papa 2008.06.16. 18:23:18

Akkóis menekhaza. Me' czukkoltok, nekemmeg leglább 3/4 óra hazáig. Osztmáriséhesvagyok. Tojásleves… Asserosz, kár…
Nekemmeg a Dijonimustáros rántotta. Nem a kutyale :-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 18:33:37

M. P.!

Persze a Meier logikusabb lett volna, de nem lett, kíjevi születésű volt. Vagy ott is lettek volna lettek? Lehettek...

Jó utat, visszavárunk, mint Láng Vincét.

tistedur 2008.06.16. 19:52:43

szép estét :) Nadine,jó hogy a sarkadra álltál..ne is hagyd magad..
beni!
szalonna és kecsketej?! lehet,hogy mozgalmas estéd lesz..:P

Mormogi Papa 2008.06.16. 19:54:49

Ittisvagyok. Megjártam a Hada Kútját meg a Közé! rtet is. Árpaszörp mendegél a maga útján, csak a bordám tűnt el... Vacsora még vár, de türelmetlen, mint a zűrhalyós :-)))

Tiste: inkább mozgalmas éjszakája... Szóval azért nem fogadott a Manó. mert egyszerre, két sz... nyomtunk :-)))

De leglább látom, nem csak dialóg ez Fiammal...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 20:08:47

M. P., percre pontosan, mint Vince :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 20:09:03

Tist, azért nem nevezném látványos sarkamra állásnak, ahogy vert seregként, remegő szájjal kiszálltam a kocsiból. Viszont többet nem gyötör.

tistedur 2008.06.16. 20:22:09

Nadine!
az volt a sarkadra állás,hogy otthagytad..a körülmények nem számítanak :)fel mertél vállalni egy döntést-ehhez bátorság kell..és te egy bátor kis nő vagy (még akkor is,ha szerinted nem..ráadásul varázslatos dolgokat készítesz)

Mormogi Papa 2008.06.16. 20:28:45

Vert, remegő? Exmemoriam! ...mit is akartam?

Jé, a poszt úgy meghatott reggel - csak ma, mert tegnap nem neteltem - hogy nem is válaszoltam.

Pálcikára viszont müssen sie: Szent József ráterelt egy újabb dalra. Franciául énekli egy zsidó származású görög ember... akit a hexagon befogadott :-)) Piafnak is írt számokat...

www.youtube.com/watch?v=l9zTRvZtbOc
A dal címe: Joseph...
Réaszletek a szövegből prózában:
Látod-é, Jó öreg józsefem, mennyi bajt okozott hogy Galílea leányai közül a legcsinosabbat választottad, azt, kit Máriának hívtak...
Választhattad volna, öreg Józsefem, Sárát, vagy Debórát - és nem lett volna semmi baj - de Neked Mária kellett...
Ládd, nyugodtan honn maradhattál volna, öreg Józsefem, faraghattad volna a fát inkább, minthogy száműzetésbe kelljen menned, s elrejtőznöd Máriával...

És néha gondolok rád, Józsefem, mikor kinevetnek Téged, aki nem akart semmi mást mint boldogan élni Máriával...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 20:34:25

Tist, az én bátorságom többnyire kétségbeesésből fakad, úgy is ér?:)

Mormogi, mindjárt meghallgatom, de már a fordított szöveg is varázslatos...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 20:37:30

Mormogi, a videóban látható részlet Zefirellié?

tistedur 2008.06.16. 21:12:23

Nadine!
az az igazi bátorság :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 21:22:03

Tist, akkor jó...:) Most például rendkívül bátran megküzdöttem a vasárnapról megmaradt három szelet rántott cukkinivel. Én győztem.

Szia, Spájdi! Téged kérdezlek, mint házi etológust: a görény mivel büdösít? Létezik, hogy a nyálával?

tistedur 2008.06.16. 21:24:44

jó estét spájdi :)

spájdernecc 2008.06.16. 21:27:06

van saját bűzmirigye a faroktájon...
ijesztegetésre használja, nem csak úgy lárpurlár...
hello Tisti, mizújs az öreg csontokkal?

Mormogi Papa 2008.06.16. 21:31:06

Nadine, bevallom: nem tudom.
Amíg kiderül, itt egy másik Moustaki szám:
www.youtube.com/watch?v=1Xw4fZMurEg&feature=related

Volt egyszer egy kert...

Ez a dal azoké a gyermekeké, akik az acél, a bitumen, a beton és az aszfalt közt születnek és élnek, Akik talán sohasem tudják meg, hogy a Föld egykor egy kert vala...

Volt egyszer egy kert, amit Földnek hívtak, Csillogott a napfényben, mint egy tiltott gyümölcs,
Nem, nem volt ez sem a Paradicsom, sem a Pokol, sem semmi olyan, amit már láttál vagy amiről hallhattál volna...

Volt egyszer egy kert, egy ház, és fák Mohaszőnyeggel, hogy szerelmeskedhessünk, És egy kis forrás, mi csendesen csorgott, nem hullámzott, Felfrissített s máris haladt tovább...

Volt egyszer egy kert, nem nagyobb egy völgynél, Minden évszakban táplálta lakóit - Forró földön vagy fagyos füvön, s láthattunk névtelen virágokat...

Volt egyszer egy kert, amit Földnek hívtak, Ami elegendő volt többezer gyermekének. Egykor nagyszüleink lakták, Akik maguk is a nagyszüleiktől örökölték...

Hol van ez a kert, ahol magunk is születhettünk volna, Ahol magunk is gond nélkül élhettünk volna pucéran; Hol van e nyitott ajtajú ház
amit még most is keresek, s amit nem találok többé...

tistedur 2008.06.16. 21:31:20

szeretnék már öreg csontokat látni :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 21:35:36

Spájdi!

Ez a lárpurlár büdösítés nagyon ott van! :DDD

Nadine! Utaznál minden nap a mi buszonkon 40 fokban, örömmel ölelgetnéd bűzös borzot, mert a távolságin mindig van néhány művész, aki csak úgy önmagáért is szereti az antiillatosságot párologtatni magából és körbeforgolódva helyet csinálni magának!

M. P.!
Köszi a videót és a fordítást!

Mormogi Papa 2008.06.16. 21:36:07

Jó estét, Spájdernecc!
Ez a hátránya, ha fejből fordítgatok: lemaradok 1 pár beszédről...

Mormogi Papa 2008.06.16. 21:37:43

Fiam, ezcsaktermészetes.

Ésnema lárpurlárra gondúltam :-)))

spájdernecc 2008.06.16. 21:41:11

néztem a mélt Möszlyő Murmurandy, ezúton merci for you :)
Szevasz édes Fiam :)

Mormogi Papa 2008.06.16. 21:42:28

Spájdernecc Nagyuram gyors mint a villám. Arra válaszol, amit csak kérdezendő valék...

spájdernecc 2008.06.16. 21:47:16

pedig gondolatolvasásból csak gyenge kettesem volt
néha bejön, de nem rutinszerű :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 21:50:52

A film szerintem Zeffirelli alkotása, A názáreti Jézus. Máriát a kedvenc színésznője játsza, Júliában is őt tisztelhetjük.
Azt a mozit is csak egyszer tudtam megnézni! :(
Sőt, még a drámát is csak egyszer olvastam végig. Azért ez már érzelgősség, tudom.

M. P.!
Ha valamit irigylek, akkor az a nyelvtudás és műveltség, összepárosítva elegáns szerénységgel.
Fájlalom, hogy mindezek híján vagyok.

Szia, Spájdi!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 21:52:01

Spájdi, én is így tudtam, de ma este véletlenül láttam egy Moha és Páfrány-epizódot, ahol Pogány Judit azt merte állítani, hogy a borz úgy büntette Mohát és Páfrányt, hogy jól leköpködött a házukban mindent, és az hű, de büdi volt! Nagyon elcsodálkoztam a biológiai ismereteimen...:)

Mormogi Papa 2008.06.16. 21:53:41

Fiam, most melliket? A zötyögőshetesbuszon aminmindenegyeskockakövetmegérzel szintén vannak Szkunkok. Az a baj, hogy az ülésen nem látszik a nyomuk, néha nem is szaglik elsőre, de ha leülsz... átnedvesedsz. Nem is szívesen beszélek erről. De a vezető sem hatóság, még kevésbé karhatalom - én meg nem pótolhatom... Mert keskeny a határmezsgye a jogos felháborodás és az önbíráskodás között...
Ez az utóbbi nagyon veszélyes is. Mert alkalomadtán hamar előkerül a sógorság-komaság-rokonság :-(((

spájdernecc 2008.06.16. 21:57:03

bisztossan oniont rágott előtte :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 21:58:16

Nadine!
Akár köpködésnek is tekinthetjük, csak a lőállás fordított.
A Moha és Páfrányt, no meg a zenéjét mi is szeressük. Amúgy Rumcájsz fanok voltunk. És vagyunk.

A gyerekeknek újabban nem szú-t tanítanak az iskolában, mert ugye megkülönböztetünk puhafa-szút, meg keményfa-szút és azt már mégsem lehet 16 éven alul! Marad a nyű.
Egyébként neoexem egyik osztálytársa emígyen felelt szú tárgykörből, pedig nekik még nem volt tilos szúzni:
- A szú madár a fában fészkel és tavasszal költi tojásait.

Ez sem volt messzebb a valóságtól, mint Mohács Jeruzsálemtől! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 21:58:58

Fiam, pont a színésznő miatt tippeltem Zefirellire. A - nekem - legszebb Rómeó és Júlia film is az övé. Nagyon szeretem a rendezéseit.
A hölgyet egyébként Olivia Husseynak hívják. És teljesen érthető, hogy a rendező odáig volt érte.

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:01:15

Fiam, Dr. Spéter Erzsébet a reakcióm máris.
Ne írj nekem ilyeneket, mert elpiroska. az + h néz ki szakállasan?

Spájdi, megajánlok egy erős négyest... és még Szigor Igor voltam.

Nadine, ne hoggy a városi meseíróknak, bízz inkább a szakemberben... vagy a szakasszonyban. Leány is lehet:-))
Köpködésről nem tudok, de a borz (Fridolin, a pimasz) szokott anyagcsere-végtermékkel jó kis lakáshoz jutni (a rókák kárára). A buszbüdöskék is tőlük tanulták...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 22:02:07

Azért fordultam a szagértőhöz, Mormogi. Spájdi az.

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:03:58

Nadine, leborulok...
A Szagértő ült.

spájdernecc 2008.06.16. 22:05:00

álljunk meg egy okos szóra feleim
nincs keményfa szú , meg puhafa szú
van ellenben betűző szú, amely a kéreg és a szíjács között rág, van a szíjács szú, meg a maradék.
A nyű pediglen a légy lárvája
Zefirelli mester a maga kissé álmatag cselekményszóvésével és zseniális fényképezésével gyógyír a klipstílusra :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 22:07:24

M.P., Spájdernecc!

Ma konkrétan méregtelenítő kúrán vettem részt, azt hittem kidobom a taccsot.
Mögöttem két zsírmolekula, akik sajnos falumbéliek és az anyósuk mesélte, hogy hét éve költöztek hozzájuk, de ő még fürödni egyiket sem látta, pedig rokkantnyugdíjas és egész nap odahaza van.
Mellettem álldogállt egy kormeghatározást kicselező fiatalember. Mivel alacsony vagyok, így sajnos egyvonalba kerültem a szaporítószervével, mely remélhetőleg nem funkcionál viszont hólyagürítésre még alkalmas. Ezt a foltocskából gondolom, ami ott díszelgett. Ezen felül körüllengte a semmivel össze nem téveszthető krónikus szappanhiány keltette illatmány. Brr...
Lehet, én vagyok túlzottan érzékeny.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.16. 22:09:38

Mormogi, vak nyúl is talál szemet...

Spájdi, éppen ezért szeretem olyan nagyon. Mert nézni kell és lehet a filmjeit. Belefeledkezve, zajok és hülye reklámok nélkül. No dolby surround system, csak a szépséges képek, történetek - engem elvarázsol.

Ezzel pedig most szépen elbúcsúzom mára, ki kell hevernem Tibort. Másrészt most kezdődik a plasztikai kaszabolós sorozatom. Jó éjt, szép álmokat!

spájdernecc 2008.06.16. 22:13:06

elborulok én is...
a kakasok még azt hiszik nem kell kelteni a napot
Jó éjt!

2008.06.16. 22:13:23

fiam, részvétem. a metrón ugyanez izzadtság-, fokhagyma és pálinkaszaggal tapasztalható. így aztán reggelenként kell vagy fél óra, míg reggelizni tudok....

egyébként sziasztok!

Beni, volt olyan bűbáj, és teletömködte a postaládámat újabb írásával. de megérte, nem kellett csalódnom. felteszem, és aztán majd ha kell, akkor élesítjük

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 22:14:36

Spájdi!
Úgy, ahogy írod!
De tanító nénis becs szavamra, ez így történt. Amikor a nyűves eset volt, épp művszervezőként funkcionáltam és kisiskolások ölelgették a szép nagy fák törzsét a muffház parkjában, én meg rákérdeztem, hogy mit tanultak a fákról. Akkor mesélték a nyűveket. Puha és kemény fástul. A szúkat nem hozták szóba, azt csak én.

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:16:20

Főleg a Rettenetes Vérnyúl...
A Kaszabból meg a T... abun kívül semmit.

Spájdi, a szíjács az ugye a kéreg alatti, még nem elhalt (tehát növésben lévő, azaz kamasz) része a törzsnek? A holt meg a geszt. Nem az iPéter :-))

Fiam, mit mondhatnék? A "Tűrj békével" már Bánknak se jött be...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 22:17:29

Szia, Jé!
Akkor az említett probléma nem geográfiai hely függő!
Megvédted a falunk becsületét! Köszi!

2008.06.16. 22:19:54

Nem, ez emberfüggő. A hétvégén volt szerencsétlenségem egy városszéli buszjárathoz is. Ott más szagok jártak, de nekem attól is liftezett a gyomrom.

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:23:14

Jé, 20:28:45 -nél Neked írtam.
Azért a beszkárt szenvedett, majd békávé változott cég utazási regulációjában van egy olyan passzus, miszerint (brrr) undort keltő ruházatban, stb...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 22:24:02

Megérne egy posztot, ha nem lenne ennyire undorító!

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:29:10

Az vesse rám az első követ, aki elbírja... és rám is talál, de:
amit általában úgy emlegetünk, hogy "Mindenki szabadsága addig terjed, amíg másét nem sérti." (Ennél kompaktabb formában nem sikerült megfogalmaznom:-))
azt megtalálhatjuk máshol. Amikor a farizeusok megint csapdát állítának, azt kérdezék: Melyik a legfőbb parancsolat (a 10-ből)?
"Szeresd felebarátodat, mint Tenmagadat." - volt a válasz.
Hát ez"nagyon ott van." Többre nem is lenne szükség...

2008.06.16. 22:30:08

igen, és én most már el is olvastam. amit te írtál, meg amit Spájdi írt, azt is. kedvesek vagytok, köszi :))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.16. 22:36:17

Enmagamat sem bírom szeretni, ha nem jutok tisztálkodási lehetőséghez.

Kár, hogy a szabadság korlátozható, a szagterjengés és szagterjedés nem.

Mielőtt erről álmodnék, megyek, felteszek egy jóillatú gyümölcsteát és megyek aludni, mert úgy látom mostanában versenyt kelünk Spájdival, hozva a madarakra a szégyent, pláne nagyhangú kakasokra!

Jó éjt!

Mormogi Papa 2008.06.16. 22:38:50

Spájdi elment Morpheus karjaiba - bár esetünkben jobban esne Morphina, ha vóna. Köszakösz.

Fiam, strázsa csak a jóknak jár :-))
Nekik meg gyüjjék a Perzekútor! Meg a vegzálás.

Egyebekben a holnapi vérfagyasztó aufviederkukucs, sógoréknál csűsz. Mer hónapisvannap. Legyetek jók/rosszak vagy akármilyenek, csak legyetek...

2008.06.16. 22:39:53

hát akkor én is megyek. csóközön!

2008.06.16. 23:19:29

visszatértem, mint a bumeráng.
szolgálati közlemény: Toma, ha még nincs tele a topánod velem, meg a sirámaimmal, kérlek szépen, hogy állítsd át a bekészített posztban a szerzőt, mert nekem egyszerűen nem és nem jelenik meg az a lehetőség...
hálám üldözni fog :)
süti beállítások módosítása