Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Tiramisu

2008.07.02. 05:00 Bombadil Toma

 

 
Habár Muskotály Küvé barátunk, már közzétett itt egy tiramisu receptet, most nem átallottam én is előhozakodni a sajátommal. Ami persze nem is a sajátom, hanem a többé-kevésbé autentikusnak mondható, Talján receptúra.
 
Nemrég, megint a Lidlben kalandoztam, és mit látok!? Olasz mascarpone-akció, kettőt fizet, hármat vihet. Le is csaptam rá azonnal. Egy sorral odébb meg, nagyon jó minőségű, talján, kifejezetten tiramisuba való babapiskótát találtam (Savoiardi). Azt is bezsákoltam. Ekkor már láttam a végzetem, egy nagy tál tiramisu (helyesebben, tiramisù) képében. És ha már így alakult, akkor hazafelé megálltam a kedvenc cukrászdámban, és elvitelre lefőzettem pár adag olasz espresso kávét, mivel nekem nincs otthon kávéfőzőm. Hazaérve, neki is álltam az elkészítésének.
 
 
Hozzávalók (4 adag):
 
·        250g mascarpone krémsajt
·        3 db. (friss) tojás
·        200g babapiskóta
·        3 dl. erős espresso kávé
·        ½ dl. rum (lehetőleg jó minőségű)
·        1 ek. vanília-kivonat (elhagyható)
·        4-5 ek. cukor
·        kakaópor (holland)
 
 
Elkészítés:
 
Először, szétválasztom a tojásokat. A sárgájukat, a cukorral, és a vanília-kivonattal együtt, géppel, habosra kikeverem. Hozzákeverem a mascarponét. Egy másik keverőtálban, a tojásfehérjéket, egy csipet sóval, kemény habbá keverem. A tojáshabot, óvatosan beleforgatom a mascarponés krémbe, vigyázva, hogy ne törjön össze a hab.
A kávéhoz hozzákeverem a rumot, és egy lapos tálba öntöm. A piskótákat a kávéba mártom, mindkét oldalát egy pillanatra, majd egy nagyobb tál, vagy négy kisebb edény/pohár aljára, egy réteget rakok ki belőlük. A piskótarétegre kanalazok a krémből egy ujjnyi réteget, majd megint a piskóta jön, és így tovább. A végén krémmel zárom le a rétegeket. Egy kis szitával kakaóport szórok a krém tetejére, és pár órára (5-6) a hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek, és a krém is szilárdabb legyen.
 
 
Tippek, tálalás:
 
A nyers tojás miatt, a tiramisut nem tanácsos egy napnál tovább a hűtőben tartani. Készítsünk annyit, amennyit egyből el is fogyasztunk.
Babapiskóta helyett használhatunk piskótalapot is, csíkokra vágva.
A neten, főleg az itáliai oldalakat böngészve, keresve az „autentikus” tiramisù receptet, többnyire két változattal találkoztam. Amiben volt tojásfehérje, és amiben nem. Én mindkettőt kipróbáltam már, és nekem a tojásfehérjés változat jött be, mert ez egy kicsit könnyedebb, habosabb. Fehérjehab nélkül, testesebb, krémesebb és van, akinek az ízlik inkább.
A konzervatív felfogás szerint, nem kell bele sem tojásfehérje, sem vanília. De a szerény véleményem szerint, ezekkel finomabb. De, olvastam olyan recepteket is, ahol citromhéjat is reszelnek bele, de ez már bennem is felélesztette a puristát, azért maradjunk csak a klasszikus ízeknél!

241 komment

Címkék: recept tiramisu desszert toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 13:50:44

Szép délutánt mindenkinek! Enyhe (nem árokba) borulással, esőmentesen. Illetve annyi essen, hogy a Díszbokrok a szomszédasszony fejére nőjenek :-))
Az eset elég reménytelenül hangzik, mint segélykiáltás az Északi-sarkon. (Na ezt a poént még Karinthy se tudta lemagyarni, ezért nem érti senki, miért örülnek Micimackóék a karónak… a North Pole kettős jelentésű.)
Reggel elintéznivalóim támadtak hirtelen, így felkeltem ugyan, de nem néztem bé. Délután viszont rákávéztam a napra, de nem lett gördülékenyebb.
Nadine - tudom, jólesne nagyon, de szomszédot elagyabúbolni manapság rossz kimenetelű főtárgyalást jelent… viszont elátkozhatod, remélhetőleg lesz foganatja. Majd keresek valami 66ósat a Grimoire-ban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 13:57:29

Mormogi, nem, nem esne jól, nem vagyok az a fajta. Ő viszont ön- és közveszélyes, és már többször is elmesélte nekem, hogy elindult a nagykéssel, mert valakinek nem tetszett, hogy odapiszkítanak a kutyái a háza elé... Szóval, nem túl rózsás a helyzet.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 14:02:35

Hát még ha le is nyírja, akkor teljesen rózsamentes… Csak hát hová lehetne elhelyezni, mikor az OPNI kalapács alatt, az ápoltak egy része meg szabadon :-(( Ha ezt Rejtő Jenő (alias P.Howard, stb.) megérhette volna, hogy elpasszolják a néki fedelet (és alkotóhelyet) nyújtó műintézményt ! Még emléktáblát se kapott ott! Volt egy emléktábla, de azt most biztosan eltávolítják, mert azt hírdeti, hogy az alapítók gyógyítási célzattal építtették a köz hasznára…
Sic transit gloria bunda…

maybach 2008.07.04. 14:18:29

Az azért elég vacak ügy, hogy vannak népek, akik csak az életveszélyes fenyegetésből értenek. Egykori kedves alkesz lakótárs is akkor kezdte kapiskálni mit is mondok, mikor már percek óta nem ért le a lába a földre.
Ezt persze nem javaslom megoldásként. Bár időnkéntelenül használ.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 14:18:34

Ha meg majd egyszer nem csak elindul, hanem oda is ér… akkor majd intézkednek. Akkurátusan. Nem elkapkodva. És persze szemellenző elött tartva, hogy nekik nem a károsultat kell védeniük elsősorban - az védje meg magát. Csak az adót fizesse be rendesen. Mások helyett is.
Abbafejezem, súlyos mormoghatnékom támadt:-((

tistedur 2008.07.04. 14:22:21

:( a helyzet tényleg rossz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 14:34:46

Ők valaha meg akarták venni a mi házunkat az egykori tulajdonostól. Akivel annyira jó viszonyt sikerült kialakítaniuk az évek során, hogy az illető azt mondta, bárki megveheti a házát, csak ezek nem...
Ezután érkeztem én, teljesen gyanútlanul, értetlenül állva az első pillanattól engem és lakótársaimat övező rosszindulattól. A hölgy (akit a családban csak Kennynek hívunk, mert kb. úgy hordja a kapucnis dzsekijét, mint a South Park rendszeres áldozata) azzal szórakozott az első években, hogy örökké szélnek eresztette a kutyáimat, akik a kocsibejáró területére voltak elzárva, mert onnan nem tudtak kiugrándozni az utcára kedvükre. Kenny hajnalonként azért kelt fel, hogy egy megfelelő szerszámmal elvágja a láncot, ami a kaput rögzítette. Utána mindig idegen emberek álltak vasvillával a házunk előtt, hogy miért randalíroznak a kutyáim az utcán...
Amikor rájöttünk, hogy ő a tettes, többször próbáltunk normális hangon beszélni vele, hogy ezt talán mégsem kéne, ha zavarja a kutyaugatás (neki hét kutyája volt egyidejűleg), rakjunk fel nádat, vagy csináljunk akármilyen hangszigetelést, de ez nem tetszett nekik, azt mondták, hogy nem azért építettek ilyen szépséges kerítést (betonvas pálcákról beszélünk), hogy azt a náddal elrondítsuk. Láttuk, hogy nem komplettek, ezért megkérdezve az önkormányzatot is, hogy mit javasolnak egy ilyen szituban, egy hétvégén a saját területünkre felhúztunk egy falat zsalukőből, ami hermetikusan elszeparálta őket tőlünk, Kenny nem fért hozzá többet a kutyáimhoz. Ár kétszázezer, plusz még egyszer ennyi, mert meg kellett erősíteni a teljes kocsibejáró betonját is. Akkor egy darabig nyugton maradt. Majd egy váratlan mozdulattal lebontotta a szépséges kerítését a túloldalon, és náddal beburkolta a falat. Minap tetőt is fabrikált rá, mintha ez eleve a közös kerítésünk lenne.
A másik oldalon lévő üres telek egy bácsié volt, aki egyszer csak gondolt egyet, és miután mi már vettünk oda drótkerítést, amit náddal borítottunk és ráfuttattam a borostyánt, eladta Kennyéknek. Akik szintén csak befektetésnek vették, ők is árulják, de állandóan kötözködnek, holdjárás vagy meleg/hideg front szerint. Magyarul csak az egyik - törvény szerint a szemből nézve jobb oldali - kerítés létrehozása és karbantartása lenne a kötelességünk (ezt gyepálta meg tegnap), már két kerítést építettünk a bolond családnak, állandóan kapjuk az orrunk alá a borsot, illetve most már én egyedül, mert valaha valaki nem adta el nekik ezt a házat... És az égvilágon semmit nem tudok tenni ellenük, mert orvosilag bolondok, úgy ahogy vannak. A fia már zárt osztályon, ő idegi alapon leszázalékolva, a férj az egyetlen, aki hivatalosan nem félcédulás, de ő sosincs itthon, és legalább olyan primitív, mint b. neje, a lánya meg jó úton halad az állandó otthoni botrányok miatt, hogy ugyanolyan legyen, mint nagyszerű anyukája... Hát ezek közé vagyok én zárva kétoldalról. Plusz hátulról a hangos etnikum.

maybach 2008.07.04. 14:46:39

Ebbe szépen belenyúltál.
Innen szép nyerni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 14:50:26

A legviccesebb, hogy már-már benyaltam, hogy valami pozitív változás történhetett a lógó deszkák közt a fejében, mert pár hete normálisan beszélt velem, köszönt, csontot meg kutyakaját hozott a kutyáknak, nekem meg meggylekvárt... Teljesen az volt a benyomásom, hogy rájött, én vagyok az utolsó ember a bolygón, aki a történtek ellenére emberként bánik vele. De úgy látszik, csak előkészítette a terepet a következő rohamra, hogy jó nagyot üssön. Most nagyon berágtam rá.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 14:51:31

Nadine!

Elkeseredésre semmi ok! Ebből a szituból én bohózatot is bírnék kanyarítani! :D

Ugye most csak egy kicsit haragszol!?

Mi volt szolgálati lakásban lakunk. Udvar mérete: 15 méter hosszú, szélessége a szomszédtól: 0,5-2m.
Szomszéd haláláig nyulakat, sertéseket és szarvasmarhákat tartott, plusz apróbaromfit. A legyektől levegőt nem lehetett venni.
Ja, elfelejtettem, hogy az Egészségház egyik felében éltünk, mivel anyu volt a védő néni. Az akkori tanács mit sem tett, pedig az orvosi rendelő is feketéllett a legyektől és illatozott a au de parfume istallo nevű kreációjától.
Úgyhogy sejtem, min mész keresztül. :(


M. P.!
Az igaz, hogy nem sok tranzitban jártam, de ahol igen, nem láttam Glóriát. :D
Ellenben fejem körül keringett valami kisbetűs, legalábbis a tükörben így kuksiztam! :D
A Mundiálnak meg már régen vége! Most mondi!!! :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 14:53:43

Nnnna, ezt még olvasni is rossz volt. Szegény nagynénénk járt hasonlóan - férje halála után elhúnyt a velük egy telken, " L " alakban épült társház tulajdonosa. Egykor a telket közösen vették a barátság okán. Viszont megjöttek az "örökösök", és innen kezdve rémregénybe fordult az idill… a kutyát eltették láb alól, a közös konyhakertet legelébb "felosztották", majd teljesen elbitorolták, végül még kezet is emeltek az idős asszonyra… aki végül magatehetetlenné vált és "elköltözött". Persze ők is meg akarták venni a házat (nem jó pénzért), ezért minden esetleges vevőjelöltet eltanácsoltak.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 14:56:28

Fiam, jó, hogy újra látlak (virtuálisan). Szerintem tetszenél magadnak :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 14:58:32

Fiam, Mormogi, vigasztaló, hogy nem vagyok egyedül a lekvárban, de azért nem igazán.
Néha én is tudok nevetni a hülyeségein, de ha összeadom, mennyi pénzembe került eddig az ellenállás, mennyi idegeskedést és bosszúságot okozott-okoz rendszeresen, hogy telihold idején alig lehet aludni, mert éjjel kettőkor még kint énekel a kutyáknak, akkor azért nem olyan mulatságos a dolog. Tegnap határozottan nem volt az. Akkor sem, amikor dicső tettei után úgy érezte este tízkor, hogy itt az idő a ház előtt a járdát kapargatni lapáttal.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 15:05:43

P. Howard valamelyik hőse ilyenkor kente be a küszöböt kenőszappannal… garantált az egyhetes nyugalom, amit a kellemetlen egyén a nővérkék szekálására fog fordítani. Ha a főorvost is maga ellen fordítja, lehet pezsgőt bontani !

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 15:11:44

Én mostanában abban bízom (ezt rendkívül szomorúan mondom, mert soha nem szoktam senkinek rosszat kívánni), hogy egyszer bent tartják a fiánál, látogatás után. Ugyanis cirka minden második alkalommal megpróbálja kiszabadítani. Talán mindenkinek így lenne a legjobb.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 15:20:29

Hát, ezek tényleg nem annyira egészségesek, mint ahogy kívánná az ember lánya, hogy mégis azok lennének.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 15:23:23

Sajna, mint már írtam ma, megnyíltak a zárt osztályok és a hetes buszon üldögélnek az ön- és közveszélyesek,mert nekik nem jut hely.
Nekem meg az jut az eszembe, hogy magáncég igazgatta börtönünk már vagyon, de sárga ház, az nincsen. Amíg meg nem jön valakiknek az esze… Az az ész egyébiránt roppantul sietős, szinte még meg sem jött, már el is ment :-(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 15:25:38

Hát igen... Szar ez nagyon. Én sem szívesen állok neki egy elmebeteggel vitatkozni, még akkor sem, ha igazam van.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 15:39:13

Hátakkó éppennemszabad nemtuttad?
Mentűl inkább igazad vagyon, annál jobban felbőszíted.

Na, Cyanissima Maxima lekardozta a hívatlan-hivatalt :-)
(Kiküldött tudósítónk jelentette.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 15:43:06

M. P.!

Jó, hogy újra látlak! Elképzeltelek ám, miyen lehetsz! :D
Kizárt, hogy én tetszenék magamnak, annak ellenére, hogy kicsit szeretem mgam, meg játszani is szoktam velem, igaz nem farokkal, mert az nincs nekem. De kölcsön azért kapok ókor-ókor :DDD

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 15:46:55

Má' inkább csak középkó, középkó…
Hogyan is írta Tandori az Alacsony Maciban?

"Álljunk ott egymás mellett
Én, ahogyan épp elképzelsz
S Te, ahogyan én képzellek…"

(Ezt most nem ellenőriztem - biztosan nem emlékszem jól, de a lényeg itt van.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 15:48:04

Nem is tudtam, hogy csirkék ilyen jól verselnek! :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 15:54:14

A háztömbünkben van egy hely, ahol megkótolhatnám. Bár nem kifejezetten olcsó, sokáig kacérkodtam a gondolattal…
Éppen ezért örömmel leltem meg a helyet Medwe uramnál. Elolvastam a cikket (végig, mert - bár nem mindig értem-értek vele egyet, adok a véleményére) és az e műfajban és főként nála korábban nem tapasztalt véleményháború elbizonytalanított. Olyan bizonytalan vagyok… vagy mégsem ?
www.medwe.hu/ettermek/590tajmahal.html

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:01:06

Nem hagyott nyugodni az a bizonyos kisördög, megkerestem. Ahhoz képest, hogy leginkább csak a Kaláka előadásában ismertem (sok más jó verssel együtt - hálám kíséri őket) viszonylag nem vallottam túl nagy szégyent. Íme:


Tandori Dezső: Egy bizonyos alacsony maci


Él egy bizonyos Alacsony Maci,
Milyen alacsony, senki se látta.

Ezért hát senki nem is hiszi,
Hogy én vagyok a barátja.

Holott ez így van bármikor!
Ha a Vásárban járkálunk,

A Kedvezményes Téli Szatyor
Nem nálam van, hanem nálunk.

S az ismerőseink! Vakok?
Miért nem veszik észre,
Hogy valakivel már vagyok?
Mind örökké beszélne.

Ha ezen idegeskedem,
Alacsony mindig nyugtat:
„Te nem szivesen jönnél velem
Ahol csak rólam tudnak?

De ha úgy érzed: rajzolj képet,
Álljunk ott egymás mellett:
Én, ahogy épp képzellek Téged,
És Te, ahogy én képzellek.”

Hát… ezt még csak elképzelem;
De hogy ő engem hogy képzel?…
Így – alacsonyan és hirtelen –
Adós maradok a képpel.


Forrás: Medvék minden mennyiségben
(Móra Ferenc Könyvkiadó, 1977)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 16:11:42

M. P.!

Hát, óriási klassz hely lehet a fővárosi Taj Mahal!
A csirkét kakasra módosítom, most, hogy ilyen hamar kattant a helyes megfejtés! :DDD

A vers részleteiben és egészében is jó.
Karintiai Franciska: Így olvasok én c. ponyvája, 18. oldal

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 16:15:30

Mormogi, nem is álltam le vele. Csak az erkélyről figyeltem döbbenten a dúvadat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 16:17:35

Nadine!
Nálad a kilátás kilátástalannak tűnik, pláne erkélyről! :(

muskotály küvé 2008.07.04. 16:20:36

Nadine, nem lehetne a szélső és a hátsó szomszédokat valahogy egymás ellen hangolni? Hadd hulljon a férgese...
De a viccet félretévő, megdöbbentő bunkó emberek vannak, nem irigyellek.

Mindenesetre most 1-2 hétig nem lesz gépközelben, úgyhogy mindenkinek jó 1-2 hetet kívánok.

cyan 2008.07.04. 16:20:56

igen, igen, lekardoztam a szörnyű bürokráciát!
igen kedves nő volt az ügyintéző, legyintett a oo-ra, közölte, ez így hülyén néz ki, magyar ember nem így írja a nevét, személyimbe oó lett :))
u-ra meg kérdezte ú legyen, mondtam, nekem 8, lehet u is. így lett vala :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:25:21

Hát nem egy kéj az az erkély tartózkodásra, az már biztos. Sajna nem Biztos úr…

Itten nálunk a család aligellátásba vonult a hátvégére meghírdetett vonulások miatt (ezt csak viccből mondom), úgyhogy szalmáskodom - és nem merek kimenni a Zandrássyra… de ha mégis kimennék, legalább nem ejteném le a szappanomat… ha mégis, akkor nem hajolnék le… de ha mégis, akkor már nem lepődnék meg :-(((

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:26:27

Na, legalább 1 sikeres ember vagyon máma!

cyan 2008.07.04. 16:27:21

hüle vagy MP! :DDDDDDDD miért nem tartottál kiccsaláddal?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 16:27:54

Küvé, igazad van. Olyankor meg végképp tehetetlen az ember, ha látja, hogy a másik egyszerűen nincs az evolúciónak azon a fokán, hogy értené, miért rossz, amit csinál. Na mindegy, ez jutott. És jó pihenést neked, ha a géptől való távolság oka nem műszaki eredetű:)

Cyan, alig az egész napod ment rá?

cyan 2008.07.04. 16:30:39

csak 1 órám. de nem Budakeszire mentem, hívtam a II. ketületi tokmányirodát, mehetek-e oda is? mehettem. aztán Békásmegyerre kellett mennem, mert Gyuri otthonhagyta a tatyóját, azt elvittem neki. aztán jöttem haza. jelentem, végig blicceltem a bkv járatain, kivéve a hév-et, de csak oda liggattam jegyet, vissza már nem. ellenőr nem volt sehol, mázlista vagyok :DDD

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:32:41

Cyan, az nem olyan 1szerű. Először is 2felé mentek… de tényleg. Másrészt meg nem tart ez sokáig, csak amolyan szülői segítségnyújtásféle. Nekem meg lesz még szabadságom, csk a hónap vége felé, meg a gusztusom első 2harmada.

cyan 2008.07.04. 16:36:38

fiad a kapcsolt részéhez, a zasszony meg a lányotokhoz?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:41:52

Nagyjából a vázoltak szerint, de a fiatalok sátoros ünnepre készültek :-))) mármint a sikeresen túlélt vizsgák jegyében fognak ünnepelni.
Láttam náluk 4 üveg pezsgőt (ne ijedjen meg senki: mindegyik kb. másfél decis volt:-)) amikre fekete kartonból meg sárga hímzőfonálból olyan ameriakaias stílusú kalapokat biggyesztettek :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:43:58

Idő- és Busójárásjelentés helyett köz-löködési hírek következnek:

A szombati rendezvények miatt holnap 13 órától lezárják az Andrássy utat, a betorkolló utcákból nem lehet majd ráhajtani a sugárútra. A BKV járatai 15 óráig még keresztezhetik az utat, de a zárással érintett pontokon levő megállóhelyeket akkor is kihagyják. Délután három órától az érintett útvonalat teljesen lezárják, ekkortól már a tömegközlekedési eszközök sem használhatják. A kisföldalatti 12 órától nem közlekedik.

(Egy darabig hát csend lészen, aztán - ki tudja?)

cyan 2008.07.04. 16:44:28

aha. jóóóó sátorozást nekik! eső kerülje el őket. bár ölég szeles most az idő....

cyan 2008.07.04. 16:45:49

nem is az Andrássyn laksz! a trotyli meg még a legcsendesebb, ami az ablakotok alatt megy :P

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 16:48:34

Küvé!
Neked is 1-2 jó hetet! Töltekezz és egyben engedj is le ill. ki!

Cyan cyca!
Polgári engedetlenség?

M. P.!
Aki tisztában van azzal, hogy milyen kéretlen dolgok történhetnek vele, mégis elmorfondozik a lehetőségeken, annak talán nem is olyan kéretlen a dolog! :)
Személy szerint szeretem, ha sokszínű a világ, pontosabban azért szeretem a világot, mert sokszínű!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:50:56

A lezárások miatt ilyenkor egy darabig csökevényes a gépjárműáthaladás, aztán megjelennek a "menekülőút-keresők, de azok lassabban hajtanak.
Ilyenkor nincs egykerekűző 120 feletti motoros, a teherautókat be sem engedik, a kaminyonok majd hétfő reggel állják el a Hungária körút - Thököly út bérbutaháromszögét… és ál talján ban (Lúdas a Matyi!) aki csak teheti, vidéken van eltemetve - de legalábbis messzire kerüli a felvonulók sújtotta térséget.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 16:51:02

M. P.!

Ablakot kiadjátok jó pénzért tévéseknek, újságoknak?
Kellemetlent a haszontalannal! :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 16:53:08

Fiam, nem a sokszínűség a baj, sokkal inkább az, mikor mindenki más színűvé akar festeni másokat… a sajátját meg eltitkolja.

A "Sziget"-en kiskorúakat "térítő" szivárványsátor nekem már sok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 17:08:28

Most nem tudom, hogy a blogmanyó verte-e ki a biztosítékot, vagy én?

Ablakkiadással már Hacsek úr is próbálkozott a Szent István-napi körmenet idején a háború elött. Sajónak azt mondta, abból él a család.
- És hol laktok? - kérdezte örökös partnere.
- A Dohány utcában.
- Hiszen arra nem is megy a körmenet!
- Nű, akkor hát képzelheted, milyen jól élünk mi.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 17:09:16

M. P.!
Ebben egyetértünk.
Leben und leben lassen.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 17:11:14

A mi üzletünk is így működött, bár nem ablakosok voltunk. :D Annyire jól nem kerestünk, mint Hacsekék.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 17:16:19

Legyen csak a Lebenswurst, abból is a magyarosabb fajta :-))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 17:31:36

Megint megszólalt bennem a kisördög:

1. A Büszkeségnapi vonulók az Andrássy út közepén haladnak majd.
2. A szervízúton, velük ellenkező irányba jön majd egy magánszemély által bejelentett tiltakozó társaság az egykori Regnum Marianum helye felől.
3. A két demonstráció között az egykori "galambsétányon" (régen a hatalmas fák ágai közt rengeteg galamb bújt meg, s a "takarásból" bombázták az alant elhaladókat) állnak majd sorfalat a rend őrei - természetesen kifelé nézve.

Mármost kapnak-é a hivatalos személyek valami védőfelszerelést? Veszélyességi pótlékot?

(Amúgy fővárosiak lesznek, vagy ismét a helyi viszonyokat nem ismerő, frissen kiképzett fiatalokat dobnak a mélyvízbe?)

2008.07.04. 18:41:01

hahó, mi ez a csend?

tettem be holnapra olvasnivalót. még nem barangolunk, csak az égigérő fű folytatását.

Benikuty 2008.07.04. 18:51:32

Jé, Isten hozott, örülök, hogy jól érezted megad!:)

2008.07.04. 18:54:59

Szia, Beni! Köszönöm! :)

2008.07.04. 19:21:09

vajon mindenki felvonul...? ;)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 19:58:45

Jaj, de jó, Jé betű! Balzsam meggyötört lelkemnek. Kenny most hozta a kutyákat, hogy jobban szórakozzak, lilára festette a haját.

2008.07.04. 20:03:11

jaj, szegény te! mint panellakóknak, nekünk eddig csak kopácsoló és dübörgő szomszédokkal volt dolgunk. meg olyannal, aki az ablakon dobálja ki a szemetet. de ilyen igazi buggyanttal még nem... nem is tudom, mit lehetne tenni

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 20:04:08

Jól mondod, Kenny igazi buggyant. Most éppen egy új nevet talált ki a vendég kutyának, ezért folyamatosan azt rikoltozza, hogy "Punya, gyere ide, menjél arrább, Punya!"...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 20:20:33

Szervusztok délután bekapcsolódók!

M. P.!
Védőfelszerelést a galambok ellen?

Nadine!
Ha a szür lehetne reális, akkor e műfajba pont Kennykééket lehetne besorolni.
A fauves is példaként állíthatták volna maguk elé! :D

Jé!
Még több füvet! :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 20:21:53

Nadine!
1. Mi az, hogy vendégkutya?
2. A saját vagy a kutya haját festette lilára?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 20:27:23

Fiam, visszakérdezek: mi az a "fauves"?

A vendég kutya, a fiáé, aki most zárt osztályon van. Úgyhogy most a dán dog és a masztiff (azt hiszem, két f) mellé, jött még egy masztiff, egy nagyobb kan.

Kenny a hasonmásával mászkál ma, annak lila a haja. Erre ebben a másodpercben döbbentem rá.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 20:35:50

Hazaértem, a szomszédnéninek - aki kedves, de naponta minimum 2szer átjön, hogy 1) mérjük meg a vérnyomását, 2) válogassuk szét a gyógyszerét, mert összekeverte (saját állítása szerint nem lát, szerintünk ez változó), 3) nézzük meg, mi van a hűtőszekrényébe és miilyenbüdősmármegint, 4) egyéb okokból. Ebben kifogyhatatlan.
Mai műsor: tegyek új elemet a zseblámpájába, mert az egyik nem működik a négyből. (A többi tarcsiban van.) És adjak neki szódabikarbónyát, mer' refluxa van. Én a bikarbónya szagát sem állom, ezért nem is tudom, merre lakik a kamorába. (NEM Camorra!) Mindezt éhgyomorra, amint felértem az emeletre. Elállta az utat, hát kényteleníttettem ráköszönni. Ő meg örült nekem. Kinyitom az ajtót, ő meg jön utánam. Bent 40 fok árnyékban, sebaj. Hátamon a zsákom (Ákom-Bákom), benne az áhított árpaszörp közértből hűtve, őt nem zavarja. Semmi.
Kérdem, miért nem szed gyógyszert? Merthogy nekem is van refluxom. Hogy bírja bevenni azt a nagy kapszulát?- így ő. Mondok vízzel, mert fél pohár vízzelo kell bevenni, ez a regula. Hát neki nem megy, a zorvos monta, próbájja kiszedni és úgy, de neki assement. Eszement.
Megtaláltam szódabikarbóna, tartalék elem, átmenek, mert ő már házoárd. A zseblámpák mindnégye működik, ő nemért. Nincsen mit cseréni. Én gyakoróhatom magamat a türelem erényébe. Még megy. Adok nekie bikarbónyálat, vissza - végre árpaszörp a szomjazó népnek - úgy is mint nekem.

Fiam, közbelátom a szűr-reál poényom átalakult.
(Kula bácsi?) A Fauves-ok mellett megintcsak mások ugrottak bé: Matthias Grünevald, Max Ernst és űáltalában minden "Szent Antal megkísértése" témában festő táblaképes.

2008.07.04. 20:43:52

hahhh, úgy látom, mindenkinek megvan a maga keresztje szomszéd ügyben! persze vannak a dolognak fokozatai, én ezt belátom bölcsen...
lehet, azoknak van igazuk, akik távol a világtól, mondjuk egy barlangban laknak. vagy egy tanyán. vagy a dzsungelben egy fa tetején. Le a szomszédokkal! :)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 20:52:03

Jé: ja.
Esetleg: Jaaahhh.
Minden nézőponty kérdése. A házba' egyébiránt középtályon lakunk, így csak közvetlen Soams-édból vagyon: jobbra-balra, alsófelső...
A nekünk baloldalon tiszta gáz: a földszint és a harmadik emelet között három szintem sérült népek lakoznak. A zeggyik talán nemisaz csakúttesz. Mer' 1 millió fölött tartozik a háznak és nem hajlandó fizetni :-((( És ezen kívül a fűnek, meg a fának, meg énnemtomkineknem tartozikmág...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 20:55:14

Jé, régebben engem is foglalkoztatott a civilizációból való kiköltözés. De mostanság annyit vagyok egyedül, hogy ennél jobban inkább nem kéne.

2008.07.04. 20:57:46

akkor menjenek a buggyantak! :)

én is megyek. pusszantás mindenkinek!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:01:26

Jé, ha demokrácia vagyon (állítólag) akkor az a baj, hogy ha a buggyantak vannak többségben (márpedig úgy tűnik), akkor nekünk kell mennünk...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 21:04:35

Jó éjt, Jé, álmodj Spanyolországgal!:)

Azt hiszem, az életben nem néztem filmet az ATV-n, de most egy olyat adnak, amit John Malkovich rendezett, és játszik benne a szépséges Javier Bardem. Kíváncsi lettem rá.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:07:20

Jutott eszembe, Nadine: ha kiköltözünk akkor civilizáció lészen-e még ???

"Inkább leszek Betyár
Bakony erdejébe'
Mintsem leszek szolga
Császár seregébe' "

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:14:10

Háááát, ha a félreeső helyek 0,6 négyzetméterére gondolsz, én nem vagyok elégedett...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.04. 21:16:56

Én arra gondoltam, ahová kiköltöznek a magunkfélék... Most már tényleg elvonulok, jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:27:58

Jó éjszakát mindenkinek!
(Egy darabig még megfigyelő leszek.)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:36:25

M. P.!
Te is használtad a szűrt kifordítva?

Nadine!
A fauves=vadak
A fauvizmus egy képzőművészeti irányzat. Szerintem Buggyantkáékból is freskót kéne csinálni :)
Persze vér ne folyjon! Azt én sem támogatom.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:39:26

Csak annyit írtam, hogy a szűrrealizmus az, ha a hortobágyi kilenclyukút festik a juhászok hagyományos kabátjára; meg hogy a hímzett blúzok tisztítószere a Fol-Klór.
De ezt is régen.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:40:28

Mormogi!
Ha kitör a béke, szólj, kérlek!
Én is megfigyelő leszek egy darabig.
És az nagyon érdekes lesz, mert én tudom, hogy M. P. itt van valahol és figyel, de nem ír. M. P. is tudja, hogy itt vagyok, figyelek, de nem írok.
Fantasztikus ez a fajta kommunkiáció!
Ne haragudj M. P., de én most nem is nevetek én röhögök!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:42:30

Akkor nem plagizáltam. Megnyugtató.
Kiléptem a camus-i Közönyből :D És ez nem kamu!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:44:20

A szinültig töltött gyógyszerész pedig a telepatikus.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:48:38

Nem Camus Dumas? Akkor Jó!

Amúgy a Fauvizmus:
a XX. század elején az impresszionizmusból kinőtt irányzat. az 1905-ös Őszi Szalon-on váltak ki. Egy ideig többen tírtoztak ide, pl. Matisse, Vlaminck, Derain, Dufy, Van Dongen és időlegesen Braque, Rouault és a mediterrán koloristák egy része. Kb. 1905-1910.

Ettől kezdve Bomba-de-Dillo hatásköre - és nem kis köre :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:49:38

A tejhetségtelen meg az anti-patikus.

Antikertész jelszava:

Ha virág, kiirtom.
Ha gyom, hagyom.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:52:35

Nem kamu duma! Pontosabban kámü dümá. Pont, mint a franciáskodó törökök! :DDD

Toma nagyon eltűnt, van egy olyan érzésem, hogy Toscana-ba vágyik. :)

Toma! Jövő hétre ígértek képeket, ezért én sem tudom előbb küldeni. Köszönöm a türelmedet!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:53:57

Antikertész nem megy kertbe. Gyomtalanul eltűnik inkább.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 21:54:39

Na, ezek után ne mondd, hogy egy szót sem beszélsz Villon nyelvén :-)))
Mint írta:
Francia/Ferenc vagyok Párizs városából...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 21:58:39

Igen és a sejhajom lesz a végzetem, mert végzetesen lehúz majd, ha kötél kerül a nyakamra!
Sajna.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:23:13

A Leghírhedtebb Deák négysorosának szójátéka magyarul alig visszaadható:
"Je sius Françoys dont il me poise,
Né de Paris emprès Pontoise,
Et de la corde d'une toise
Sçaura mon col que mon cul poise."

Azaz:
Francia/Ferenc vagyok ami engem illet,
Párizsban születék, Pontoise mellett,
És egy kenderkötél tudatja velem
Nyakamon át, mit nyom fenekem."

A "col" - nyak és "cul" - sitzfleisch párhuzama, meg a François kettős jelentése magyarul nem jön át...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:25:22

Bocs, két betűt felcser éltem:
Je suis a jó...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:26:47

És ha kíváncsi vagy rá, Fiam - hát én rögtönöztem ezt a fordítást, erős árpaszörpös befolyásoltság okán... I beg your pardon.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 22:29:12

M.P.!
Annyira szeretem a "meséidet", hogy Neked minden megbocsátható!
Az viszont nekem nem, hogy sajnos nem tudok franciául (sem). :(

A sitzfleisch ül nálam is! :D

Viszont figyelted, milyen jól visszadtam, amit Villon csak versben bírt papírra vetni? :DDDDDDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 22:30:24

Visszaadtam. Tyű, a mindenit, ebbe a billentyűzetbe!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:38:34

Epitáfium:

Kötél került nyakamra.
Loptam, mert üres a kamra.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:39:41

Ja, és már tisztáztuk a nyelvi iszonyulást, ezért volt az ülőhusi ;-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 22:43:02

Olyan kedves vagy, Mormogi, hogy mindenre odafigyelsz! :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 22:49:43

Most nézem, hogy a "jól visszaadtam ..." után hiányzik az, hogy prózában. Bár gondolom, ezt úgyis tudtad.
Mivel pír /nem PR!/ képződik halovány orcámon, ha szétszórt leszek, mint egyik rokonom elhunyta után, ezért én most a mai este további részét ágyban, párnák közt folytatnám, bármennyire is fájlalom közben hiányodat.

Neked is további szép estét!
Örülök, hogy inaktívak helyett aktívak lettünk, Akhilleusszal vagy tüzelő halakkal, az már mindegy is. :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:52:37

Csak szeretnék... nem megy. Nem mindig. Viszont pirulósabbá váltam az utóbbi napokban :-))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 22:56:40

Látom, Shakes Peare mindkettőnket elkapott.
Legyen hát - nekem is korán illene kelnem, mint a kenyérnek. Ezt a sztorit leírtam már, nem?
Gondolkozgatom egy jövendő posztón, eképpen:

"Itt mind én ettem egykor. Régi idők vendéglői, régmúlt főurak."

Tán 1szer eljön az ideje.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 23:01:20

Tessékmondani, szabad-e blogtárstól ajánlani?

Mert itt van la:

nyolclab-csapda.blog.hu/2008/07/04/megingas_nelkul_faljunk_gombat#comments

hátha elkerülte a közfigy-elmét :-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 23:07:08

Igen!
I love Little Will!

Blogtárstól lehet mindent! Pláne ha necces a dolog. Plánepláne, ha hámi és még fürgelábas gomba is van benne! :DDD

Most már tényleg ágyamba dőlök, méreg már nem 6!

Jó éjt!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.04. 23:13:12

Ez kimaradt, és így már nem is annyira vicces, mégis:
Az már vili, hogy I love Vili!
Hehe. Hogy legalább én a sajátjaimon, mert ha már én sem!?...

Éjjeli a bili!
I love a Vili!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 23:23:05

Fürgelábas = Papin fazeka = Cocotte-minute (ennek eredetét én sem értem :-(( = Kuktafazék ...

Most tessék ne vekni!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.04. 23:24:01

És most tényleg elmegyek alunnia, ha tetszett, holnap is nevethettek:-))
süti beállítások módosítása