Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Hagymás rostélyos, tepsis steakburgonyával és salátával

2008.10.28. 05:00 Bombadil Toma

Szerintem, a legfinomabb sütni való, „steaknek való” marhahúsféle a rostélyos. Persze, legtöbben a bélszínre vagy a hátszínre esküsznek, de nálunk sajnos, nem lehet jó minőségű, kizárólag húsnak tartott marhából származó húst kapni. Többnyire a tejelő marhákat vágják le, aminek nem igazán jó a bélszín/hátszín része. Ízetlen, száraz, jellegtelen húsdarab. Szemben a rostélyos résszel, ami még a „tejmarha” esetében is finom, márványos, és remek, szaftos sült készíthető belőle.

Ha van egy jó fej hentesünk, megkérhetjük, hogy érlelje a hűtőkamrában két-három hétig nekünk a húst. Ha erre nincs mód, akkor érdemes otthon rásegíteni egy kicsit. Tisztítsuk meg a húst a hártyáktól és a felesleges zsírtól, majd tegyük egy edénybe. Öntsünk rá annyi étolajat, hogy teljesen ellepje, és tegyük kb. egy hétre a hűtőbe. Felhasználás előtt leöntjük róla az olajat, és szárazra töröljük.
 
Szerencsére nekem volt egy „jófej” hentesem, és egy gyönyörű érlelt marharostélyoshoz jutottam általa. Ezt készítettem el…
 
 
Nem tudom, mennyire autentikus – már ha létezik ilyen – ez a hagymásrostélyos-recept, de én így szeretem. Többször próbálkoztam már éttermekben ezzel az étellel, de „jó magyar szokás” szerint, legtöbbször egy kivert, lisztbe forgatott és teljesen átsütött, sokszor cipőtalp keménységű hús kókadozott a tányéromon, rajta egy marék olajos hagymával. Én azt szeretem, ha úgy van elkészítve, mint egy steak, maximum közepesre sütve a hús.
Egy barátom még ennél is véresebben szereti. Neki csak úgy jó a hús, ha azt egy jobb állatorvos még fel tudná támasztani. Szerintem, aki csak teljesen átsütve hajlandó megenni a húst, az inkább ne egyen marhát. A kiklopfolt és átsütött marhaszeletektől mindig elszomorodom, és az állat halálának hiábavalósága jut eszembe. Éppen ezért én így készítem el a hagymás rostélyost…
 
Hozzávalók:
 
·        4 szelet marharostélyos (ujjnyi vastag szelet)
·        4 közepes fej hagyma
·        80 dkg burgonya (sütni való)
·        fél fej római saláta
·        libazsír
·        só, bors, steak-fűszerkeverék
·        liszt
·        málnaecet
·        olívaolaj
 
Előkészületek:
 
A krumplit megpucolom, nagyobb hasábokra vágom, és öt percig előfőzöm.
A hagymákat félfőre, vékonyan szeletelem, majd egy zacskóba lisztet szórva, beledobálom őket. Felfújom a zacskót és alaposan összerázom, hogy a liszt mindenhol bevonja a hagymaszeleteket. Ezután egy szitába öntöm az egészet, és a felesleges lisztet lerázom.
A hússzeleteket egy éles késsel, a rostokra merőlegesen, rombusz alakban bevagdosom, de épp csak egy milliméter mélyen, szinte csak a kés saját súlyával végighúzva vágom át a rostjait. Ezután megszórom durvára tört borssal.
A salátaleveleket megmosom és megszárítom.
 
Elkészítés:
 
A burgonyahasábokat egy tepsibe dobom, bőségesen meglocsolom olívaolajjal, megszórom durva tengeri sóval és a fűszerkeverékkel. Összeforgatom, és a 200 fokra előmelegített sütőbe teszem 40 percre.
Közben egy serpenyőben egy evőkanálnyi libazsírt forrósítok, és beleszórom a lisztes hagymát. Közepesnél erősebb fokozaton, aranybarnára sütöm. Egy papírtörlővel bélelt tálba szedem, megsózom, tekerek rá egy kis borsot, és tálalásig melegen tartva, félreteszem.
A serpenyőt kitörlöm, újabb adag libazsírt melegítek benne, és a hússzeletek mindkét oldalát kb. két-három percig sütöm (médium). Megsózom (előtte ne sózzuk!). Tálalásig félreteszem egy deszkára pihenni, letakarom egy darab alufóliával, hogy melegen tartsam.
Ezután a salátát felcsíkozom, egy keverőtálba teszem, megspriccelem egy kis málnaecettel, megsózom, és meglocsolom extraszűz olívaolajjal. Összekeverem és tálalom…
 
Tippek, tálalás:
 
Tálaláskor a húsra halmozom a ropogós sült hagymát, mellé a salátát és a fűszeres burgonyát. „Steakburgonya” helyett, adhatunk mellé krumplipürét is, vagy tálalhatjuk csak a salátával.
A húst lehetőleg ne süssük át, hagyjuk médiumra (közepesen átsütve). Sütés után, mindig pihentessük legalább öt percig. Egy alufóliával takarjuk le, hogy ne hűljön ki teljesen. (A hús íze legjobban akkor érvényesül, ha langyosnál egy kicsit melegebb.)
A salátát közvetlenül a tálalás előtt készítsük el.
Ez egy rendkívül finom étel. A szaftos, ízletes sült marhahús, az édes, ropogós hagymával a tetején, a finom, fűszeres, kívül ropogósra, belül krémesre sült burgonya és az egyszerű, de ízletes, friss saláta együtt alkot egy ízben és textúrában változatos, mégis harmonikus ételt.
 
Az egri bikavér (Tóth István ’99), amit bontottam, remek választásnak bizonyult, finoman simult a bor illata és aromája az étel ízeihez…
 
Elkészítési idő: 50 perc
Költségek: kb. 500 Ft/adag

120 komment

Címkék: gasztro recept marhahús toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2008.10.28. 06:58:06

Jó reggelt!
Pompás étek, fejedelmi ital.
Toma, gratulálok, élni tudni kell!:)

maybach 2008.10.28. 07:45:43

Jó reggelt kívánok!
Toma!
Ez megint remek. Olvasni is jó. Megenni még jobb lenne.
Ilyenkor szépen nyilvánvalóvá válik, milyen sok galádságot követnek el ellenünk, nap, mint nap.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 07:47:54

Jó reggelt itt is. Toma, már megint csurgó nyállal indul a napom. Beláthatod, nem vagyok túl vonzó így.

Írod a posztban, hogy aki csak átsütve szereti a marhahúst, az inkább ne egyen marhát - na, ezt csinálom én negyven éve. De az a steakburgonya és a sült hagyma - mit hagyma, hagymuci -, az valami fejedelminek tűnik.

tistedur 2008.10.28. 07:54:06

jó reggelt,jó kávézást :)
Toma,ez szívfájdítóan jól néz ki :)
Nadine,az a sült hagyma szerintem csirkére is jó..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 08:00:26

Tist, nekem pulykasteak jutott eszembe, de nem bánom, legyen csirkecomb!:)

tistedur 2008.10.28. 08:11:56

a csirkecomb szerintem szaftosabb :)

tistedur 2008.10.28. 08:12:48

így finomabb is, mint a pulykamell vagy a csirkemell..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 08:15:19

Pont ezért a kedvencem. Én sem szeretem a száraz húsokat.

Zuzuka 2008.10.28. 08:46:34

jóregg!
ez egy hangos komment: korog a gyomrom...
Toma, ez nagyon fini!
a közepesen átsütött húsoktól nagyon félek, mert pont el kell találni, hogy izletes legyen és omlós, de ne maradjon nyers.
jó ötlet a hagymalisztezés, mennyit vacakoltam vele:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 09:31:08

Toma, mindig eszembe juttatod, hogy milyen kezdő vagyok, pedig már huszonhárom éve főzök-sütök.
Kitalálhatnál valami ételküldő szolgálatot!
Marhára vágyom egy kis marhára :)
Talán a burgonyát meg a hagymát el tudom készíteni :)

Sziasztok, Mindenki!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.10.28. 12:00:25

"Toma Catering"

Nem hangzik rosszul :-)

Sziasztok, itt esik, de nagyon :-(

:-)

spájdernecc 2008.10.28. 12:16:37

Jó napot!
Jó étvágyat!
a félreértések elkerülése végett:
többnyire nem a tejelő marhákat vágják le, hanem a fiúszaporulatból kikerülő ún vágómarhát, vagy húsmarhát. más kérdés, hogy azt a hemtes rakja is félre a csókosoknak, vagy megy külhoniába euroért, bőriben.
a többi stimmel :)
ez az angolos-medium-jól átsült vita pedig a túrós csusza-túrós tészta sósan vagy édesen analógiája, komolyabb fegyverekre hangszerelve.
asszem a képzavarokból ennyi elég is :)

Zuzuka 2008.10.28. 12:21:49

spádernecc, csakis sósan, sültszalonna kockákkal:)

muskotály küvé 2008.10.28. 12:37:22

Nagyon jól néz ki ez a kaja!
Olajspórolós érlelésként, én olajjal bekenve + celofánba csavarba szoktam kirakni 1-2 hétre a kamrába. De csak majd novemberben, ha 5 fok alá lehűl a levegő :)

maybach 2008.10.28. 12:38:02

Ha választani lehetne inkább Japánban lennék marha, mint itthon.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 12:40:03

Egy japán kajáldában szeretnél hagymás rostélyos lenni, Maybach?:)

Benikuty 2008.10.28. 12:42:53

Spájdi, a kép árnyaltak, ui. a kivénhedt tejelők is a vágóhídon végzik, pedig a fehérje feldolgozóban kellene.

Benikuty 2008.10.28. 12:46:49

Én Japánban szeretnék sztéket enni, Kobe marhából. Csak aztán fizesse más a cehhet:)

maybach 2008.10.28. 12:47:01

A vége akár az is lehetne.
De előtte a Wagyu marhákat Kobe környékén sörrel itatják és kézzel masszírozzák.
Hol van ettől az itthoni bánásmód, ahol a marháknak (értsd birka türelmű adózó), folyton a képébe hazudnak és a zsebében turkálnak.

Benikuty 2008.10.28. 12:49:27

Boldog marhák, ha igaz, a szőrüket is sörrel masszírozzák:) Aztán nem röhögnek bele a képükbe!

Zuzuka 2008.10.28. 12:52:48

igazságod van maybach! sört a marháknak!:)
ja és a masszirozást el ne feledjem.

Benikuty 2008.10.28. 13:01:57

szakéval spriccelik a szőrüket, és úgy masszírozzák:))

maybach 2008.10.28. 13:07:26

Egyre jobb. Vidám hely ez a Japán.
A válságról, ha már Japán, meg az amerikai Ninja-k tehetnek.
( No Income No Job no Asset )
Ők vették fel a hiteleket.

2008.10.28. 13:38:07

hehe, ezt tegnap én is olvastam. a zindex címlapján volt egy riport valami nagyon okos közgazdásszal, ő is mondta

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.28. 14:03:56

jó reggelt!

spájdi
nincs különösebb vita az átsütés, vagy félig sütés dologról, mindenki úgy eszi ahogy akarja. csak egyszerűen nincs semmi íze, és még kemény is a marhahús teljesen átsütve. ha valaki így szereti, egye! :))
a húsmarhákról meg, szerintem nálunk nem is igazán tenyésztenek/tartanak igazi, húsáért kitenyésztett marhafajtát (pl. angus). nálunk inkább a tejhozama miatt kitenyésztett fajtákat tartanak, és vágásba is ezt tenyésztik. így értettem a posztban.

muskotály küvé 2008.10.28. 15:16:13

Azért tartanak nálunk is húsmarhát. Én ismerek egy hentest, ők pl. Jersey húsmarhát tartanak.
Alapvetően azért tartanak Mo-n keveset, mert kevés a kövér legelő, egyébként meg nem nagyon éri meg. Gondolom a hentesnek is jobban megéri az olcsón vett kényszervágott. Sajnos a húsmarhát tenyészteni akarók között a szürkemarha egyre jobban terjed, pedig szívósabb húsa nem sok marhának van.
Másik oldalról, egyszer vettünk Szadán egy kivénhedés miatt levágott, tejelő magyar tarka húsából - előtte és azóta sem ettem olyan jó marhahúst: a bélszín úgy nézett ki kb. mint a sertéstarja, jól átszőve zsírral.
Szóval, lehet azért jó marhahúst kapni; ha valakinek a hentese panaszkodik, hogy nem kap jó árut, szerintem rövid keresgélés után találnánk neki megfelelő termelőt - csak fizesse is ki rendesen az árut :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 15:53:16

Mekkora szerencse, hogy nem szeretem a marhahúst!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 16:23:59

Épp a TvPaprikát nézem. Egyik kedvencem eszeget épp Jamaica-ban. Nagyon csípem ezt a fekete hapsit. Állandóan vigyorog és úgy, de úgy tud enni... Elkap az életöröm, ha nézem. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.28. 16:27:33

Fiam, mondd ki nyugodtan, hogy Fekete Pákó rajongója vagy...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.28. 16:42:58

jaj fiam! nemondmááár. én annyira utálom az a fickót, hogy ki sem tudom fejezni... az álandó erőltett jókedve, a folytonos jópofizás. ki nem állhatom!! de hát izlések, és pofonok...:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 17:32:36

Szép jóestét kívánok!
A marhahússal egy gondom an csak: mióta a közéheztetésben nemtomminek nevezett, kevéssé étvágygerjesztő főttkrumplival és hideg meggyszósszal tálalt (szerintem előbb a húslevesbe belefőtt) marhahússal megkeserítették ifjúkorom, azóta nem hangzik különösebben jól…
Pedig sok ételt szeretek belőle, csak nem így hívom :-)))
A bélszínt saignant azaz alig átsütve (nem "mídijum" vagy "veldáñ", mint legutóbb egy vendéglőben kérdezték - de legalább megkérdezték! hogy hogyan kérem, de az általam kedvelt első lehetőséget nem említették - talán a kiejtése volt problémás :-) például nyammm.
Viszont az algériai módra elkészített birka már tiszta szén… gondolom, egyúttal a hőség bomlasztó hatsát is ellensúlyozza.
Egyébiránt fura, hogy a három fokozatból az elsőt mindig francia szóval illetik - holott a magyar közhiedelem szerint az "angolosan" átsütött… Az angoloknak erről nyilván más a véleményük - ettem már "echte" angol "catering" főztjét.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.28. 17:52:12

mormogi
a levesbe belefőzott marhaszelet, meggyszósszal, nekem is megvolt anno a menzán:))

én azt szeretem, ha ilyenre van sütve
picasaweb.google.hu/artlobo/TavasziKertSzkedS#5262248160057866162

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 18:14:01

Köszönöm, Momba-de-Dillo - majd megnézem otthon. Most menek.

Az angol Catering fő erőssége egyébként nem az ebéd, hanem a villásreggeli volt :-))) Az volt az egyetlen olyan meló, ahol olyan hosszú munkanapjaink voltak, hogy volt reggeli, tízórai (általában 1 szelet sütemény), ebéd és vacsora, ami náluk valami meleg, sűrű leves volt.
Mégpedig hőtartó Hungarocell (ők másképp hívták :-) poharakban - ilyet akkor láttunk először. Három hét alatt ment le két 50 perces rész, a sztori szerint az amerlok szappanopera hősei pár napot Pesten töltöttek. Ez alkalomból a főhős (valami homályos magyar rokonságra is hivatkozva!) beöltözött huszárruhába. Persze amolyan operetthuszárnak. Pár napja láttam igencsak megöregedve egy kétrésze westernfilm második felében. Magyarul Újházy Kristóf lenne a neve…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 18:16:03

A másik tanulság: egész nap volt forró tea és kávé (meg hideg gyümölcslé), a kávé ihatatlan volt, úgyhogy abban a moziban teáztam, néha egy árnyalatnyi tejjel :-) Mert a tea viszont TEA volt !

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 18:42:30

Nadine, nem Fekete Pákó volt, hacsak nem minden fekete fiút Fekete Pákónak hívnak.

Hát, nem tudom, Toma. Én az ételekre nem is tudok figyelni, csak a hatalmas száját nézem... :D

A magyarok hamar öregednek, Mormogi. Főleg huszárruhában és angol kávét iszogatva :)

Most épp a Dibley lelkészét sandítom a BBC Prime-on. Jobb, mint szinkronizálva. Szerintem.

Ma Győrből jöttek nyakláncért. :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.10.28. 19:02:21

fiam: "Jobb, mint szinkronizálva."

WOW!

És nemolyanrég még azzal izgattál, hogy hátha nem sikerül a vizsgád...

Ccccc... cccc....

:-))

Sziasztok, megyek bubukálni, hosszú volt ez a nap :-(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 19:05:42

Szia, Hobbiszakács!
Azért egyszer elárulhatnád, mi is történt pontosan Unni püspökkel!?
Ha izgató volt az izgalmam, leírhatom még párszor, nem szeretnélek ettől a kis örömtől megfosztani :DDD
Mindenesetre tök izgi, hogy úgy-ahogy értem. Ha jobban odafigyelek, szinte minden lejön, ugyanis feliratos :DDDDDDDDDDD

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 21:17:34

Fiam, erről eszembe jut egy emlék 75-ből.
Két francia barátom (Párizsban töltöttem 28 napot, mert az utazással elment kettő) hívott, hogy nézzek meg velük egy kis moziban egy Szergej M. Eisenstein filmet. A címe: Alexander Nyevszkíj herceg.
No, azt nem ismerem - mondtam, és mentem. Kis mozi, bőr fotelek - csak egy tucatnyi - a vetítés elött "eszkimókat" azaz jégkrémet árultak, és elindult a film...
Az első percben tudtam: ez a Jégmezők lovagja". DE ! nem bántam meg... (Pedig nem is én fizettem a jegyet :-)
Mert: A filmet nem szinkronizálták! És nem rövidítették meg! (Finoman szólva.) És a klasszikus orosz nyelvű színpadi-színházi dikciónak nem sok köze volt az itthon tanított orosz nyelvhez... ez szép volt, felemelő, grandiózus...
A különbség van akkora, mint a bécsi meg a szászországi német közötti...
Pedig általánosban véletlenül született moszkvai tanárnőnk volt. (Pestre jött férjhez. Naná, hogy nem a férjét vitte Moszkvába - ezt még volt évfolyamtársnőm-barátom se tette meg, most is itt él férjével.) Még különoroszra is jártam, csak a középiskolában fogtam ki egy-két lehetetlen tanerőt...
A csatajelenetekben meg jót mosolyogtam - a statiszták-kaszkadőrök eredeti orosz szövegei benne maradtak, bár nemigen tűrtek volna nyomdafestéket :-)))
Elgondolkozom: az iskolai tanáraink jó- vagy rosszkedve, időnként minősíthetetlen viselkedése mennyire befolyásolja az életünket... Egy jó példa mire képes... és mire egy csapnivaló tanár... Életek, sorsok, héázasságok létrejötte múlhat rajtuk. Beleborzongok...

Benikuty 2008.10.28. 21:24:47

Cápaharcsa sörtésztában, citrommártással. Valakinek kóstolót?:)
Nekem a Pálci jut eszembe, mit melózhat így Mindenszentek előtt a (hüm-hüm) gyógyult karjával!
Mondjuk, nekem is van keresztem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 21:32:02

Persze felirat azért volt.
A zenét Prokofjev írta, Eisenstein a díszlet- és ruhatervezésben is részt vett.
A tó jegén vívott csata megfilmesítésére egy David Wark Griffith film (Way Down East 1920) hasonló csatajelenete ihlette. Griffith némafilmjeit (535 filmet rendezett ! bár ezek jelentős része "egytekercses" film volt) nagyon szeretem, bár alig-alig láthatók nálunk, bár a filmtörténeti munkák állandóan hivatkoznak rájuk.
Ő "mozdította meg" a kamerát, feltalálta a fahrtot, a vágást, trükköket... az egyik legnagyobb zsenije a szakmának.
Alapművét, az "Egy nemzet születése" c. opuszt ma sem lehet nálunk vetíteni a "politikai korrektség" álságos lózungja miatt. Mivel az amerikai polgárháborót ábrázolja - a déliek szemszögéből. Pedig sok igazság van benne... Egy volt kollégám megszerezte az Államokból, így egyszer végignézhettem a közel öt órás opuszt... hát... A másikat, amit az erre adott kritikákra válaszul készített, a "Türelmetlenség" címűt, amiben négy különböző történet fut párhuzamosan (!) párszor leadták a rövid változatban. Az eredeti cím "Intolerance" többet árul el...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.10.28. 21:39:56

The Birth of a Nation 1915,
Intolerance 1916...

Mindenszentek - ma voltunk a temetőben. Gazoltunk, takarítottunk - és elcsodálkoztam. A közelben sehol sem lehet parkolni, de idén őrbódé és sorompó jött divatba: a behajtás 450 Ft-ba kerül...
Tavaly még ingyen lehetett...
(Nincs kocsink, nem vezetek, de...)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 21:52:20

Mormogi, a Jégmezők lovagját láttam én is. Nem moziban, tv-ben. El tudom képzelni, nagyképernyőn milyen lehetett.
Eisenstein nagyszerű rendező volt. Több dolgot lestek el tőle az amerikaiak (is).

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 21:57:57

A Rettegett Iván témája elborzasztott, viszont a film lenyűgöző.

Megnéztem, Eizenstein nevét miképp írják "magyarul", mert z-re emlékeztem, s lám, így is van.
Nem keresem kákán a csomót, csak, ha már...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.28. 22:00:13

Beni, Te meg ne tegyél fel értelmetlen kérdéseket!!!! :)
Pláne, ha el sem küldöd az áhított étket!
Csúnya fiúk! Csak főztök, mi meg nem ehetünk az alkotásokból.
Mi az a cápaharcsa? Nagyon harcias harcsa?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.28. 22:04:37

beni
milyen a cápaharcsa? én is szemeztem vele a metro hűtőpultjában, de nem mertem megvenni, mert eddig mindig rossz tapasztalatom volt a fagyasztott halakkal kapcsolatban...

Benikuty 2008.10.28. 22:10:12

Amikor alszom, a legritkább esetben küldök kaját:)
Kéretik megfelelő időben, jó helyen lenni, és kinyitni az ablakot!
Ha nincs kivel, a párna csücskivel. UFF!

Benikuty 2008.10.28. 22:22:01

Tona, nagyon finom. Én úgy olvasztom ki a normál hűtőben, hogy lelocsolom citromlével, és beborsozom. Aztán kap egy éjszakát:) Reggelre kész egy multifunkci alapanyag, itt a csajoknak az jön be, ha fokhagymás,szerecsendiós besamellel öntöm nyakon a vajazott tepsibe lerakott halat. 200 fokon húsz perc a csőben. Tetején karaván sajttal. Friss saláta, tökmag olajjal hozzája:)

Benikuty 2008.10.28. 22:25:41

Bocs, Toma, már itt keresztbe' látok, én ötkor rúgom be az IZS-t:)

spájdernecc 2008.10.29. 05:15:56

Jó reggelt!
Jó kávét!
tokhalat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 08:17:49

Jó reggelt!
Szeretném szeretni a halat, de csak halászlének és -ben szeretem. Vajh miért voltak eddig kellemetlen élményeim a többivel?

tistedur 2008.10.29. 08:22:36

jó reggelt,jó kávézást :)
a tokhalat fütölve vagy kaviárformában kéri az úr? :P
fiam!
talán rosszul készítették el a halat-mert az biza finom

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 09:49:07

Nem tudom, mond-e valakinek valamit az az információ, hogy ma ráleltem a mosogatószekrényben a porszívómhoz VALÓ porzsákokra...:)
... meg az, hogy végre TEÁT FŐZÖK!!!

maybach 2008.10.29. 09:51:33

Jó napot kívánok!
Vidám kis esős nap ez.
Sok finom halkaja van. Kár kihagyni őket.

2008.10.29. 10:10:22

sziasztok!
Nadine, együtt örülünk veled :)

maybach 2008.10.29. 10:16:34

A teafőzés biztos jele az ősznek.
A porzsák jelentésén még dolgozom.

2008.10.29. 10:27:45

és ha azt mondom, hogy én nyáron is szoktam teát inni? akkor összezavarlak? :)

Benikuty 2008.10.29. 10:36:19

Nadine, ezek szerint már mindenhez hozzáférsz? Ez jó hír:)
Az is, hogy meghozták az andalúz olivaolajam
www.igazioliva.hu
csoda finom!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.10.29. 10:37:08

Jót!

:-)

fiam: Unni püspök esete kihűlt - Cold case, nemde - ezért nem bolygatom. Egy nagy r.p. nekije :-)))

Szerintem sokkal érdekesebbek a napóleoni idők. Amikor - és ahogy - a világuralomra törő császár segítséget nyújt a szaporodási elégtelenségben szenvedő(?)svéd királyi udvarnak. :-)

maybach 2008.10.29. 10:42:57

Jé!
Megfogtál.
Most nem tudom, hogy az ősz beálltával iszom gyakrabban teát, vagy mivel gyakrabban iszom teát, beállt az ősz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 11:11:01

Kis Filozófusok Köre :)

Hobbiszakács, persze, aztán Napóleon ágycsatáiról sem tudunk meg semmit :(
Nem is én, Te izgatod a kedélyeket! :)

2008.10.29. 11:21:12

H.Sz. erről mindenképpen írjál légy szíves, engem nagyon érdekel. olvastam ezzel kapcsolatban egy könyvet, és tudni szeretném, hogy tényleg úgy volt-e

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 12:10:02

Beninél a pont, mindenhez hozzáférek!

Maybach, a porzsákkal arra kívántam utalni, hogy az "utánrendelt" porzsák, amivel hónapok óta kínlódom, mert állandóan lecsúszik a csőről, nem azonos azzal, amit valóban utánrendeltem:))) Azokra akadtam ma rá nagy csodálkozással. Fogalmam sincs róla, mit próbáltam eddig ráerőltetni:)

Ma már csupasz, megterített asztalon eszem, nem a festékes hullámpapíron, vakolatmorzsák közt. Ez még nem az étkező asztal, de haladok!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 12:18:37

Az étkezőasztal természetesen egy szó. Csak hülye vagyok:)

maybach 2008.10.29. 12:24:24

Nadine!
Ez így túl egyszerű. Azért nem jó egy porzsák, mert nem abba a porszívóba való?

Benikuty 2008.10.29. 12:24:59

Ha az asztal étkezik,-s miért ne,-korrekt:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 12:58:13

Maybach, hát persze. A különböző gyártók gondoskodnak róla, hogy mindegyik porzsáknak más legyen az illesztése, ne legyenek kompatibilisek a különféle típusok egymással. Vagy ezt Te is tudod, csak hülyítesz?:)

muskotály küvé 2008.10.29. 13:05:19

Sziasztok.
A cápaharcsát úgy képzelem mint a simát, csak fejjel lefelé (a felső ajkak vannak előrébb :) )

maybach 2008.10.29. 13:46:11

Nadine!
Persze, hogy volt már kalandom, nem is egy, porzsák ügyben. Csak nekem az sem volt jó, amire letették a nagyesküt.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.29. 14:41:32

a porzsák mizéria nekem is ismerős. egy ősrégi delonghi takarítógépem van, amibe már nem gyártanak gyári porzsákot. de utángyártottban negyven hasonló van, persze a hasonlóság csak annyiban áll, hogy éppen ne legyen jó:))) ráadásul ha nagy nehezen találok megfelelőt, mire az elfogy, és új adagot akarok venni, addigra már el is felejettem melyik is volt a jó:))

nadine
veled örülök:)) én is tudom milyen megkönnyebülés ha egy lakásfelújítás után kezd helyreállni a rend...

és én, most egy coffee lattet nyomok magamba

2008.10.29. 15:52:39

holnapra be van készítve maybach posztja, de nincs élesítve. ez direkt van így? vagy...?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 16:11:46

Jé, fogalmam sincs, mi a pálya. Most jöttem vissza, megnéztem három házat egy ingatlanossal. Jaj.

2008.10.29. 16:18:48

jaj, de szépek voltak?
esetleg jaj, de borzasztóak voltak?

én akkor nagy merészen élesítem, jó?

2008.10.29. 16:25:23

még nem élesítem, mert az egyik kép nem jó. írok maybachnak, addig ne piszkálja senki, rendben? Köszi!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 16:26:24

Esetleg jaj, de borzasztóak voltak. Illetve, jaj, de rengeteget kellene költeni rájuk, és tengernyi melót kellene beléjük tenni. Jaj-jaj.

2008.10.29. 16:29:00

bakker! nem irigyellek.
Anyám nyugdíjba vonulásakor kitalálta, hogy ő márpedig telket akar. Nekiálltak keresgélni, de a huszadik körben feladták. Ha találtak egy szépet, az baromi drága volt, ha meg, akkor a kert végében a budi...

2008.10.29. 16:29:40

ha meg olcsó, akkor a kert végében stb.... kimaradt a lényeg :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 16:33:19

Én most próbáltam szerintem középárakat nézni (20 millió körül). Ami valamennyire tetszett, az eléggé egyszemélyes, noha 100 négyzetméter körüli, és nyeles telek, szóval van egy gyakorlatilag használhatatlan közlekedő része.
A tágasabbnak olyan rossz kisugárzása volt, hogy majdnem elestem tőle. Tyúkok a kertben szaladgáltak a bambuszsövény (kiirthatatlan, terjed, mint a rossz nyavalya) és a banánfa körül, minden csupa trágya volt.
A harmadik meg konkrétan egy családi háznak indult szerelőcsarnok volt. A csupasz falak, és egyetlen nagy helyiség.
Szóval, jaj.

2008.10.29. 16:43:25

támadt egy ötletem: mi lenne, ha Kenny költözne a tyúkok meg a bambusz mellé? vagy bele a trágya közepébe...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 16:50:24

Jé, nagyon illene oda!:))) Nagyon jó ház volt, mert egyből két iszonyatosan gusztustalan fürdőszobája is volt! Meg egy olyan sötétre tapétázott, hálószobának nevezett luk, hogy fúj!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 16:59:23

Tényleg az volt. Mindenféle rettenet sufnival, és hozzáépítéssel, óllal, borzalmas pincével, kamrákkal odalent. Ijesztő volt, tényleg.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 17:18:19

Szegény, Nadine, gondoltam, hogy nem lesz egyszerű...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 17:51:39

Fiam, ez kétségtelen. Ráadásul volt nálam a csajszi, és kicsit sokallta, amit én kérek ezért a házért, bár azt elismerte, hogy rendkívül jó adottságú, nagyon mutatós, rendezett stb., csak kint van Érd szélén. Ez nem vitás, viszont ez csak annak érdekes, aki Érd-központhoz viszonyít. Innen nagyon jó a közlekedés (ez Érd legtöbb részéről nem mondható el), másrészt aki mondjuk, egy pesti lakásból jön el, még ez a "városszél" is megváltás. Pláne az én kertecskémmel.
Viszont ahhoz nem fűlik a fogam, hogy engedjek az árból (27 M, de ebből legalább félmillió lejön, ha ingatlancég adja el...), és beköltözzek egy kétharmad akkora, viszont sokkal rosszabb állapotúba, és még pénzem se maradjon. Akkor már inkább a visszhang, meg Kenny.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 18:10:54

Neoexem anyukája árulja a házát. Három szoba, nappali, konyha, spájz, előszoba, fürdőszoba, WC, gáz, víz, villany, kábeltv, telefon, ipari áram, melléképületek, hatalmas kert: 7,7M forint.
Csak, hogy lássuk, nem mindegy, hol van az ingatlan...

Nadine, az ember egy idő után elfárad felújítgatni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 18:25:23

Ezt tudom, Fiam, de Érden belül is óriásiak a különbségek, sokszor indokolatlanul. Minek kiköltözni a fővárosból egy "vidéki" város ugyanolyan büdös központjába?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 18:29:54

Így igaz. Egyébként nálunk is - meg gondolom, másutt is - vannak különbségek. Az Öregtelepen talán 5M forintot sem lehetne elkérni, viszont a Fenyves utcában talán 9-10M forintot is megérne.

maybach 2008.10.29. 18:30:16

Jó estét kívánok!
Toma írta, hogy csütörtökre beállítja a posztot.
Én meg nem tudom melyik kép nem jó.
Help!
Nadine!
Ez szép hosszú kör lesz. hacsak nem lesz nagy szerencséd. Amit kívánok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 18:39:39

Maybach, az előző házamnál (ráadásul csak házrész, osztatlan közös) is ezt jósolták. Másnap jött az első érdeklődő, aki beleszeretett és megvette. Csak ennyi szerencsét kívánok magamnak, nem többet. Egy olyan szerelmes típust:)

maybach 2008.10.29. 19:24:52

Szerelmes típust, mi?

tistedur 2008.10.29. 19:31:21

már megint "csak " arra tudtok gondolni,mi?! :P

Benikuty 2008.10.29. 19:38:37

Ne röhögtess Tist, me' cserepes a szám:D

Benikuty 2008.10.29. 19:39:50

Kövigyinkával gyógyítom!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 19:42:53

Ejnye, Maybach, mit gondolsz Te rólam?;)

Benikuty 2008.10.29. 19:48:26

Szerintem, csupa jót:))

maybach 2008.10.29. 19:49:32

Nadine!
Csak a legjobbakat.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 20:03:08

Azt számolgattam, hogy az ingatlanos cég jutaléka, ha sikerülne a tervezett áron eladni, 675 ezer, plusz áfa lenne. Ez akkor is ennyi, ha egy hét alatt adják el (feladnak mondjuk, húsz hirdetést itt-ott), meg akkor is, ha egy év alatt. Igaz, hogy ebben benne van az adás-vétel intézése, minden papírmunka, de akkor is baromi sok pénz, nem?

Benikuty 2008.10.29. 20:08:33

Általában 3 százalékért dolgoznak, és igyekeznek majd rábírni, hogy engedj az árból. Így is, úgy is nyernek, aztán nincs a hosszas vesződség. Inkább nem minősítem őket, mint ahogy néhány egyéb kikerülhetetlen vérszívót.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 20:27:03

És akkor mi lesz, Nadine, ha seperc alatt beleszeretnek a házadba, de Te meg nem szeretsz bele máséba?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 20:27:20

Azt hiszem, meg kéne próbálni először önállóan hirdetni a neten. Aztán még mindig megbízhatok egy céget, nem?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 20:34:42

Ezért kezdtem el nézegetni, Fiam. Ráadásul nekem olyan házat kell találni, ahová becuccolok, és max. egy héten belül már dolgozhatok is. De még jobb, ha egyből. Az egyik mai ház erre alkalmas lenne, minden van (net, telefon stb.), csak még barátkozom a gondolattal.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.29. 20:41:13

Akkor egy óriási kalappal.
Nem könnyű, de ha muszáj, lépni kell.
Pont Te tanítottál erre :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.29. 20:52:51

Az a kalap legyen inkább egy kamion(ka):)

maybach 2008.10.29. 21:39:17

Abban lakni is lehetne, meg utazni is.
Ravasz.

Zuzuka 2008.10.30. 11:27:40

Nadine, biztos vagyok benne, hogy a Te házad éppen rád vár valahol a környéken, és meg is fogod találni.
ne add alább, ragaszkodj az elképzelésedhez, az árhoz, meglátod összejön - még ha egy kicsit hosszabb idő alatt is.
mindenesetre nagyon szoritok, hogy sikerüljön!!!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.30. 22:40:19

Toma, Te most gépészkedsz Maybach posztjában? Hirtelen elszállt a kommentem, és vázlattá változott az eddig éles poszt, nem fűzhető hozzá komment...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.10.30. 22:47:10

nem. maybachéhoz hozzá sem nyúltam, én egy saját posztot akartam betenni, de hirtelen elszállt minden. a tököm tele van ezzel:(( ki fogom szedni maymach posztját, és megpróbálom wordben betenni, mert tiszta zűrzavar a htlm szerkesztő.

Zuzuka 2008.10.30. 23:06:23

hehe, elbújt a kutyuli!
az ellenség keze betette a lábát.
gyertek hozzám vizet szedegetni, nincsen tetőnk, beázott a szobám:(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.10.30. 23:18:52

Hát én ezekért nem merek önállóan posztot betenni. Inkább maradok felfedezetlenül :)

Zuzuka, elvitte a múltkori tájfun a tetőt?
Nálunk csak némi jég volt és néhány villámlás, no meg morgásszerű dörgés borzolta a kedélyeket. Hét km-rel arrébb viszont komoly vihar tombolt.

Annyi mondanivalóm lenne, meg nem is. Olyan fura elrévedezős állapotba kerültem.
Azt hittem álmos vagyok, de ez nem egészen olyan. Nem is kábítózom. Nem tudom mitől módosulhat a tudatom, lehet a kakaótól (újabban megint tudom inni a tejet), de határozott változást észlelek magamon. Attól tartok, meg fogok világosodni.
Majd beszámolok róla, ha így lesz. Ha sokáig tart, mire elérem azt az állapotot, akkor az odavezető útról írok.
De mi van, ha nem megvilágosodni fogok? Akkor viszont mi történik velem?
Súlyos kérdések ezek.

Most elvonulok.
További szép estét!
süti beállítások módosítása