Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Konfitált kacsazúza zöldsalátával

2009.01.07. 05:00 Bombadil Toma

 

Ez az étel a karácsonyi menü része volt, afféle antipastiként vagy üdvözlő falatként. Amikor az ember egy nagyobb, többfogásos vacsorával készül, célszerű a konfitálás technikáját elővenni, hiszen így akár hetekkel előre is dolgozhatunk.
A konfitálás valamilyen zsiradékban való, alacsony hőfokon, hosszú ideig történő hőkezelést, abálást jelent. A konfitált, zsírban eltett húsokat, akár hónapokig is eltarthatjuk a hűtőben.

 

 
Hozzávalók (6 személyre):
 
·        1 kg kacsazúza
·        1 liter kacsa- vagy libazsír
·        fél fej hagyma
·        2 ág kakukkfű
·        2 gerezd fokhagyma
·        egy kis ág rozmaring
·        só, bors
A salátához:
·        1 fej „lollo bionda” saláta (zöld lollo)
·        két-három maréknyi (50 g) rukkola (borsmustárlevél)
·        1 fej lilahagyma vagy egy csokor újhagyma
Az öntethez:
·        1 ek. virág- vagy akácméz
·        2 ek. fehér balzsamecet
·        6 ek. olívaolaj
·        fél gerezd fokhagyma
·        1 ek. apróra vágott petrezselyem
·        só, bors
 
 
Előkészületek:
 
A kacsazúzáról levagdosom a zsírdarabokat. Egy tálba teszem, megszórom bőven sóval és frissen őrölt borssal. Elkeverem, és egy órára a hűtőbe teszem.
A libazsírt egy edényben felolvasztom.
 
A konfitált kacsazúza elkészítése:
 
A zúzákat a libazsírba teszem. Akkor jó, ha egy ujjnyira ellepi a zúzákat. Beleteszem a hagymát, a fokhagymát, a zöldfűszereket, pár szem egész borsot.
Közepes fokozaton felforralom az olajat, majd visszakapcsolok (kerámialap #4). Egy hőmérővel folyamatosan ellenőrzöm, hogy a libazsír hőmérséklete végig a 80 és 90 Celsius-fok között legyen. Így „sütöm”, abálom három órán keresztül, miközben időnként leszedem a tetején képződő habot. Három óra elteltével egy hegyes kést szúrok az egyik zúzába, és ha simán lecsúszik róla, nem tudom kivenni így a húst a zsírból, akkor elkészült. Persze, meg is kóstolhatjuk.
A zúzákat kiveszem a zsírból és egy légmentesen záródó, sterilizált (sütőben 80 fok, tíz perc) üvegbe teszem. Egy apró lyukú szűrőn vagy gézlapon keresztül öntve, feltöltöm annyira, hogy teljesen ellepje a zsír a húst. Hagyom kihűlni szobahőmérsékletre, majd a hűtőbe teszem. Felhasználásig legalább egy hétig érleljük a zsírban a zúzákat.
 
 
A saláta elkészítése:
 
Először elkészítem a salátaöntetet. A hozzávalókat egy kis zárható üvegbe öntöm, majd alaposan összerázom. Egy órára a hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek.
Egy nagy salátástálat veszek elő, amibe beledobom a hajszálvékonyra szeletelt lilahagymát vagy a felkarikázott újhagymát. Lesózom, és hagyom egy kicsit, hogy levet engedjen. Ezután a rukkolaleveleket a salátástálba szórom, majd rátépkedem a lollo leveleit is.
A konfitált kacsazúzát kiolvasztom a zsírból, kiszedegetem és felszeletelem. A szeleteket megsózom, és tekerek rá bőven borsot.
Az összekevert salátaleveleket egy tányérra halmozom, rárakosgatom a zúzaszeleteket, és meglocsolom az öntettel. Kész.
 
 
Tálalás, tippek:
 
A kacsazúzákat tálalhatjuk szeletelve vagy egészben is a saláta mellé.
Nemcsak salátával, hanem magában, pirítóssal is kínálhatjuk, pl. partiételként.
A konfitált hús jól záródó csatos üvegben, zsírral teljesen befedve, fél évig is eláll a hűtőben. Felhasználáskor, ha kiveszünk belőle, vigyázzunk, hogy a zsír továbbra is fedje a húsokat.
A kacsazúza a konfitálástól egészen vajpuha lesz, a szájban szinte elolvad. Az íze viszont maradéktalanul megmarad az alacsony hőmérsékleten történő készítésnek köszönhetően. A hozzá elkészített friss, üde saláta, a rukkola karakteres borsos ízével és a remek öntet fűszeres, édes-savanyú zamatával, pompásan illik a zúza ízéhez, állagához.
 
Ez a remek saláta megérdemelte, hogy kibontsam az utolsó előtti palack '99-es egri bikavért (Tóth István), és nem is okozott csalódást, a bor és az étel remekül harmonizált együtt a számban, az ízlelőbimbók nagy örömére…
 
Elkészítési idő: 3 és fél óra
Költségek: a konfitált zúza 1300 Ft – saláta kb. 1400 Ft
Bor: 1550 Ft, Egri bikavér Tóth István ’99 (Vinotéka)

 

További recepteket, az alábbi oldalon találsz.

146 komment

Címkék: saláta gasztro kacsa recept toma karácsonyi menü

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 17:46:21

Én is ingyen hoztam el a mostani telefonomat a pontokért, és nekem is el akartak adni egy másikat is..
Pedig bizisten nnem úgy nézek ki, mint aki kettővel rohangál:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 18:20:45

Nyuszó, a poénhoz hozzátartozik, hogy most vettem a dobozolás miatt kétféle (20-as, 30-as) mobiltelefont. Tehát három darabbal kezdtem az évet. Most érkezik a negyedik:)))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 18:34:23

Lesz egy telefonod arra, hogy azon külön hívjanak a kuncsaftok?:) vagy azért kell egy 20-as, meg egy 30-as is, hogy te tudj mindenkit olcsób hívni?

Fú, nagyon trükkös-csavaros, akármelyik is:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.07. 18:42:45

nagyon rendben volt a fokhagymás-tejfölös-füstöltparanyicasajtos lángosom:)) és a ház is kezd felmelegedni. már csak egy pulóver van rajtam...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 18:43:10

@nyuszómuszó: A kettő keveréke. Arra jó, hogy engem hívjanak (nekik) olcsóbban, nekem ingyen. Ha viszont én veszek bele feltöltőkártyát, ezentúl el tudom számolni, mondván, ez a két munkatelefonom. Eddig a könyvelőm nem volt hajlandó arra, hogy a mobilszámlámból is elköltségeljen valamennyit, mert hogy azon magánbeszélgetéseket is folytatok. Hát ezentúl a munkára csak a két kártyásat fogom használni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 18:44:01

@Bombadil Toma: Azt elhiszem!:) Én már kicsit unom a lencselevest. Ma ettem hetedszer, és még van két adag:)

Pálcika 2009.01.07. 18:45:26

Szép estét!
BOLDOGSÁGOS TOMANAPOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)))))))
ebből a zúzás finomságból rosszullétig tudnék enni.
lecsavartam a gázkonvektorokat,pedig én nagyon fázós vagyok(nálunk 25-26 fok van általában)de most kifogom bírni 21 fokban is(az elég kevés???)remélem ezzel is megnövelem ,hogy tovább kitartsunk.......
tudom porszem vagyok a sivatagban de hátha rajtam kívül még sokan gondolkodnak így és akkor lehet pont az én porszemem is számít:)

Pálcika 2009.01.07. 18:48:49

@Nadine: én ma ettem meg az utolsó adag lencsesóletet:)) bár közben ettem mást is....

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 18:52:19

@Pálcika: Teljesen igazad van. Pont ma gondoltam rá, hogy holnap lebontom a karácsonyfát, és lehet, hogy leviszem a munkaasztalomat, és akkor mégsem fűtöm a felső szintet, csak minimális mértékben. Az a baj, hogy a tévé is fent van, a számítógép is, meg fogok fagyni, ahányszor ideülök dolgozni...:(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 18:54:55

TOMAAAAA! szégyelld magad..

A parenyica sajt a kívánós gyengém.. ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

akarooooom

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.07. 19:06:16

@nyuszómuszó: :))) nekem is gyengém, bár én nem vagyok kívánós (pedig de!). szerintem az egyetlen jó füstöltsajt...

@Nadine: képtelen lennék valamit, akár a kedvencemet is, hétszer egymás után megenni...
a számítógépet is vidd le:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 19:13:06

Sajnos csak vajas tojásos rozskenyeret tudok enni, az is finom :(

mondom finom, mondom finom:(

de ha egyszer nekem a parenyica kell:(

Mekkora a házad Nadine?

Borzasztóan szeretek ház-apalrajzokat nézegetni:D

Pálcika 2009.01.07. 19:13:27

húú,Nadin,ez nagy dilemma,először is,hogy cipeled le egyedül az asztalt?, aztán hidegben egy helyben ülve nem lehet dolgozni(legalábbis nem hosszú távon) és bevallom őszintén nekem nagyon hiányozna a tévé bár sokszor csak háttérzajként szolgál.....

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 19:18:38

Hát majd mind odasereglünk, és levisszük azt az asztalkát, meg egyefene a TV-t is..:)

Toma meg főz nekünk..:)

Hol itt a dilemma?:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 19:20:07

@Bombadil Toma: Toma, lent nincs internet...:( Ott nem tudok dolgozni. Ha működne a laptopom normálisan, akkor wifivel lehetne, de nem teszi:(

@nyuszómuszó: Bruttó 160 m2. Ezért akarom eladni.

@Pálcika: ... ahogy a festésnél levittem, szétszerelve... De minden kellékem, eszközöm is fent van, őrület lenne állandóan le-fel rohangálni, ha kell valami, levinni meg nem tudom, mert nincs hozzá akkora hely, mint fent:( A tévé nálam is munkaeszköz.

Úgyhogy lehet, hogy csak alacsonyabb hőmérsékletet fogok beállítani az egész házban. Vagy lemegyek aludni, és éjszakára lecsavarom a fűtést. Az a lenti szoba lassabban hűl ki.

Pálcika 2009.01.07. 19:26:50

@nyuszómuszó: tényleg ez a legszuperebb gondolat:)))
mind oda sereglünk!!!!!!!ez minden szempontból ideális:senki nem fűt csak Nadine ezzel már spórolunk:)Toma főz!ezzel mind jól járunk:)lehurcibáljuk az asztalt és miegymást ezzel örömet szerzünk Nadinnak:)mi többiek szét nevetjük a hasunkat ezzel szerencsések vagyunk:)aztán mind haza vonulunk,ettől Nadine visszakapja az otthonát és ismét boldog lesz:)

Zuzuka 2009.01.07. 19:37:51

szép estét!
micsoda tervek:) látom mindenki próbálja takarékra tenni magát, én is lekapcsoltam a cirkót mert úgyis mindig a konyhában vagyok, itt meg sül az oldalas...
kenyér nincs, se lángos:(

@Bombadil Toma: mestermunka, gratulálok! csak időleges lett vagy tuti?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 19:45:38

Úgy érzem, ki kell próbálnom egy tudományos kísérletet: rá lehet-e kenni a frissen sült kenyérre a libazsírt. És ha igen, meg tudom-e enni vajon?

2009.01.07. 19:54:54

@Nadine: ... és lehet? iszonyúan irigyellek, imádom a zsíros kenyeret...
el-elcseppenő nyállal várom a választ :)

Pálcika 2009.01.07. 20:01:55

@Nadine: mindig csak azt a falat kenyeret kend meg zsírral amit éppen bekapsz,így nem lesz ideje megolvadni:D:D:D
amúgy csatlakozom Jé betűhöz,irigyellek és várom a végeredményt:)

Zuzuka 2009.01.07. 20:08:32

@Nadine: elég finom vacsi, ráadásul lightos:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:14:07

libazsír O.o

óóóóó májacska is van benne?

Vagy egy jókis szalonna mustárral..

Vagy bármi O.o

Akkora nagy hasikám nőtt, az a kicsi baba meg nincs 10 centi, valamivel meg kell tölteni O.o

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:14:58

@Jé: Igen, lehet! Nem vesznek össze kicsit sem! Pedig még vadítottam őket egy kis savanyú káposztával és sajttal is, megborsozva-paprikázva.

@Pálcika: Engem nem zavart, hogy cseppet megolvadt:) Fincsi volt nagyon!

@Zuzuka: Igen, kizárólag a diabetikusom tanácsára kísérletezem ilyesmivel este nyolckor:))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:16:33

Fú a savanyú káposztából meg milyen kis finom rakottkáposztát lehet csinálni:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:17:13

@nyuszómuszó: Eredetileg ezt is arra szántam, csak sikerült akkora adag lencsét főzni, hogy még nem került sorra:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:19:08

Most pedig egy kis sporttal enyhítem a bűntudatom, pasziánszozgatok néhány partit:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:20:05

Na, a lencsét azt én pont addig eszem, amíg van.. O.o
Együltő helyemben..

2009.01.07. 20:24:07

@Nadine: de jó, már aggódtam, hogy nem lehet együtt enni őket... :)
én leálltam az ilyenekről a karácsonyi hasmars óta, pedig este nyolc órakor nekiállni valami olyan kajának, amiről tudod, hogy nem tesz jót, az a világon a legnagyobb gyönyörűség. viszont mikor ráálltam a mérlegre, eldobtam az agyam. azóta nem eszem fehér kenyeret és cukrot. nagyon fáj!!! az önmegtartóztatás nem nekem való :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:30:32

@Jé: Basszus, én is hiztam 1-2 kilót:( De tudom, hogy én csak karácsony környékén eszem napi szinten édességet, mármint bejglit, amúgy nem, szóval, nem aggódom, ez le fog menni különösebb diéta nélkül... Amúgy kb. egy kiló cukrot használok el egy évben, azt is csak a kávémba, napi egy mokkáskanállal, meg ha sütök kenyeret, akkor abba szintén egy picit.

@nyuszómuszó: Oldalt megtalálod a receptjét a címkék közt annak a levesnek (inkább egytálétel), amit most főztem a lencséből, ezúttal füstölt csülökkel.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.07. 20:31:01

@Zuzuka: úgynézki tutira jó:))

@nyuszómuszó: csak óvatosan azzokkal a kilókkal! baba+magzatvíz=5kg ennyi plusz van engedélyezve maximum, a végéig:)))

@Nadine: csak nehogy sportsérülés legyen a vége. még meghúzódik a klikkelőujjad:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.07. 20:31:18

Tudtam, mikor kell jönnöm :)
Holnap pipimájpörit főzök, de stikában sütöttem hármat, csak úgy, kis sóval és fokhagymával. Nem bírtam ellenállni - a pipimájnak sosem tudok. Jól megsült, de még kenhető állagúra sikeredett. Simán friss kenyérrel. Nyámi.
De a Ti kosztotok sem rossz :)

Nyuszó, kívánós koromban túrót ettem túróval és naranccsal. Hetekig kizárólag azt :) Nemtom, Fruzsi miért nem szereti a túróstésztát?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:35:41

@Bombadil Toma: Szerencsére még van rajta kívül kilenc, sőt, az orrommal is meg tudom nyomni az egeret!:)

A nénim annak idején, ha a terhességéről beszélt, a kívánós szó helyett mindig azt mondta: amikor én kívánatos voltam!...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.07. 20:36:06

@Bombadil Toma: Az én magzatvizem 35 kg volt, a babám 3kg. Azonkívül nem híztam egy dekát sem. Viszont megnézném azt a kismamát, aki összvisz 5kg-t hízik terhesség alatt, mert a többszázból még nem láttam olyat. Persze Pellérd és Pécs nagyobb merítés :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:36:19

5 kiló, mi? O.o asszem csövön nyomatnák belém a kaját, ha csak annyit híznék O.o
Amúgyis, a 175 centimhez az 55 kilóm, amit már direkt a babaprojektre hoztam össze valószínű bőven kevés, és orvosilag lett engedélyezve a 20 kiló a szokásos 10-hez képest..
Amiből majdnem 5-re már szert is tettem:P

Nekem amúgy nem kell az édesség.. O.o jaj, kicsit sem.. Néha jól esik egy kis fekete csoki, de amúgy csak a sóóóóssüti:D

Régen olyan nem volt, hogy édesség megmaradt, de most nem kell, ha az orrom előtt van sem..

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.07. 20:36:57

@Nadine: :D Asszem én is akkor voltam utoljára kívánatos :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:40:03

@nyuszómuszó: Egyezzünk meg: átdobom neked a tíz felesleges kilómat, és még enned sem kell hozzá!:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:45:14

Nem jó:D

Végre ehetek..:)

Azért amúgy igyekszem odafigyelni.. O.o
Mert azért aztán csak le kell fogynom..
De azt mondták a magasságomhoz kell ennyi súly, hogy biztonságos legyen végig a dolog..

De azért ebből még nagy depresszió lesz, én már látom.. O.o

Node sebaj, most még ehetek..:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:47:33

@nyuszómuszó: Mármint miből lesz a depresszió? Hogy csak húszkilónyit ehetsz, vagy abból, hogy később le is kell adnod?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 20:55:51

A később leadásból lesz..

Anyukám sosem volt felnőttként könnyebb, mint mikor a harmadik tesómat szülte..

Ő végighányta mind a kilenc hónapot.. Jóval könnyebb volt, mint előtte..

Előtte, azóta is:) mondjuk elég duci

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 20:57:25

Szerintem ez a súlykérdés egy baba világra hozatala mellett teljesen eltörpül.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 21:02:59

Persze, ezt még én is belátom, de nem tudom, utána is menni fog-e..

Persze utána szoptatás, ahhoz sem nagyon lehet fogyni..

De jobb normálisan lefogyni, mint hogy aztán bekattanjak és nekiálljak koplalni..

De most nem zavar, ha hízom szerencsére..

maybach 2009.01.07. 21:06:16

Jó estét kívánok!
Azért nem árt odafigyelni a gyarapodásra. Egyszerűbb és hatásosabb, mint később küzdeni.
Amúgy jó kis csattogós foci van a s1-en. Az is fogyaszt. Én is, de én sört.

Pálcika 2009.01.07. 21:06:51

enni jóóóóó!!!!!!!!!!!!!halkan mondanám én 36 kg híztam a terhesség alatt az induláshoz képest, bár az első 5 hónapban fogytam de aztán belehúztam,és igaz az a mondás,hogy pont annyi idő alatt adod le amannyi idő alatt felszeded,mert szülés után 3-4 hónappal újra 53 kiló voltam,hja azok a régi szép vékony idők :)

most pedig sóhajtozva a régmúltra gondolván elvonulok álommanó mellé:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 21:08:33

@Pálcika: Azért az nem semmi, ledobni három-négy hónap alatt 36 kilót... Egek!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.07. 21:08:34

húdejó, hogy a férjem nem olvas, maybach:)

Foci persze mindig van valahol, de ő ezt nem tudja..:)

És persze én sem tudom:P

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.07. 21:09:51

@Bombadil Toma: Azért lett ex, mert őrült lett vagy megőrült, mert ex lett vagy őrült volt már nemexként is, de akkor miért lett ex? Normalizálódott kicsit?

@nyuszómuszó: A szoptatás maga fogyasztó hatással van. A duciság meg kell, mert vannak csak zsírban oldódó vitaminok. Szerintem én tele vagyok vitaminnal. Meg Toma is :D

maybach 2009.01.07. 21:13:20

Nyuszó!
Tudom, hogy magunk közt vagyunk. Azért is merek mindenfélét.

Zuzuka 2009.01.07. 22:20:17

@nyuszómuszó: ínyenc kismama:) igazad van, mindent egyél nyugodtan ami jólesik, nehogy hiányt szenvedjen a kis akrobata:))

kicsit több mint 10 kilót híztam annak idején, mindent megettem ami jólesett, és nem voltam kívánós, illetve nem jobban mint most:D

Zuzuka 2009.01.07. 22:30:15

a terhesség alatt a szagokra iszonyúan érzékeny lettem, és azóta sem múlt el. az utcáról megmondom ki-mit főz:) sajnos a rossz szagok is üldöznek!

mondjuk borkóstolásnál ez nem hátrány:)

maybach 2009.01.07. 22:44:06

Hehe. Kikapott a MU. Hogy hányan estek pofára.
Egy majdnemről tudok.
Egyébként ebben a gyerekenkénti -10 kg.-ban lehet valami.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.07. 22:50:16

Na, ezt jól megbeszéltük, én csak azt nem értem, hogy Toma meg én hogy szedtünk össze ennyi pluszt:)

Ennek örömére most jól kikapcsolok. Jó éjt!

maybach 2009.01.08. 07:58:44

Jó reggelt kívánok!
Odafagyott a tekintetem útközben.

Nadine!
Hangya szorgalommal.

Pálcika 2009.01.08. 08:47:33

Szép reggelt!
forrrrróóóóóóóó kávét kérek szépen
ma későn megyek dolgozni:),cserébe későn is jövök:(
most halottam a hírekben,hogy tegnap kevesebb gázt fogyasztottunk mint azt a tudós-okosok gondolták-számították(ez biztosan az én letekert konvektoromnak köszönhető,biztosan nem a gyárak-üzemek leállásának,biztosan én a porszem lettem sivatag,biztosan:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 09:12:27

Jó reggelt.
Azért eszembe jut mostanában többször, hogy az idősebbek tizenévekkel ezelőtt hányszor mondták: azért kell a kályhát-kazánt megtartani, mert jó lesz, ha majd az oroszok elzárják a gázt. És milyen értő pillantással mosolyogtunk össze: persze, elzárják, Marika néni...

Most viszont süt a nap, úgyhogy rohanok fotózni.

Zuzuka 2009.01.08. 09:19:36

jóregg!

kristályosat könnyeztem mire beértem reggel, itt -13' volt.
ha a 13 szerencsétlen szám, akkor a -13 az szerencsés? ezen most gondolkodom egy kicsit...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.08. 09:23:29

Jó reggelt!

Hideg van.

@Zuzuka: Egy adalék ahhoz, hogy megkönnyítsem a döntésedet: 13-án születtem. Remélem, így már sokminden érthető :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 09:25:56

A fenébe az összes nyomorult akkumulátorral! 12 órás töltés után, ha egy napig nem használom, már nem tudok vele fotózni...:((((

Fiam, akkor ezért szoktad olyan mániákusan ismételgetni, hogy 13-a jó dolgok napja?:)

Zuzuka 2009.01.08. 10:28:09

@fiam: nagyon sok ismerősömnek szerencseszáma. nekem olyan, mint a többi - kivéve ha valami baljós történik, akkor perzse ráfogom!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.08. 10:41:34

@Nadine: Igen és ezért vagyok szomorú, ha ellenkezel.

@Zuzuka: Na azért! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 10:57:10

@fiam: Attól, hogy Neked így van, még nem biztos, hogy mindenkinél ugyanígy működik...

Most viszont váratlanul felöltözöm, és elrohanok karitatív ügyben tárgyalni vagy mi a szösz.

maybach 2009.01.08. 11:37:34

Mi a baj a 13-mal?
Engem jobban bosszant, ha nem találom el, mintha igen.
Igaz ez toto, de akkor is.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.08. 12:01:12

Jóreggelt:)

Ma ügyintéztem az oepnél és most már hivatalosan is újnevű taj kártyám van, így két év házasság után..

A néni szörnyülködött, hogy dehát hogy tudtam én így élni, de soha senki nem kekeckedett eddig, gond nélkül elfogadták a leánykori neves kártyámat.

Szóval nagyon jól megvoltam így is, csak most kezdtek el csúnyán nézni, meg fenyegetni, hogy talán el sem hiszik, hogy enyém az a gyerek, a férjemé meg főleg nem..

Gusztustalan volt, kicsi szoba, rohadtsok ember, aztán volt pár büdös, meg cigarettaszagú, meg alkoholista is, na ez kellett az én kifinomult orromnak, hú de rosszul vagyok..

Ja, amúgy tök kultúrált lett volna, de ötöd ennyi emberrel egy ekkora helységre..

Hazafelé azért vettem parenyicát, meg jó paprikás kolbászkát:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.08. 13:11:20

Fini ez a kolbászka..

Hol vagytok?:)

Mindig elüldözöm itt a népet:D

2009.01.08. 13:31:01

nekem speciel dolgoznom kéne, csak a kedvem nincs meg hozzá :)
a többiek meg szanaszéjjel, gondolom én...

Zuzuka 2009.01.08. 14:42:17

@nyuszómuszó: dolgozunk, közben hallgatjuk, hogy "na ezt az idén másképpen fogjuk megoldani, mert ahogy eddig működött az ... se ér, és ez az új majd MÚKODni fog"
és húzogatjuk a szájunkat, hogy 3x annyi lett az adminisztráció... mérgemben kavarok gyorsan egy kávét:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 17:10:26

Én is megjöttem, de mivel reggel ettem utoljára, most benyomok egy idei első mirelit pizzát. Úgyis emésztenem kell a hallottakat-látottakat. Nagyon-nagyon cifra káromkodást gondolok most az előbbi mondat mögé.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 18:28:07

Szétszaladtak az egérkék, úgy látom. Cincogás sem hallik...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.08. 19:14:39

Legalább öt kommentem nem ment át. Egész nap rosszalkodott a netem. Remélem, most sikerül, úgy tűnik, valami valamivel jobb lett.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.08. 19:17:04

Igen, igen, elijesztettem szegénykéket:(

Mi bánt, Nadine?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.08. 19:18:08

Látom, működöm, vigyááááááááááááázzatok!

Én is kiváncsi vagyok. Miben segíthetünk?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:19:15

Nyuszó, nem bánt, csak ma voltam beszélni az érdi szellemi fogyatékos gyerekek egyesületében a vezetővel. Egészen megdöbbentő dolgokat hallottam a működésükről. Illetve nagyon is nem az, csak a bicska kinyílik a zsebemben az ilyesmitől.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:21:30

Tudnék segíteni nekik egy csomó dologban - fogok is -, de figyelem: titokban kell csinálni, mert nehogy kiderüljön, hogy bajban vannak, nehogy kiderüljön, hogy profitot is tudnak termelni, és egyáltalán az a legjobb, ha a létezésükről sem tud senki, mert akkor az egész egyesületet szélnek lehet ereszteni, ugyanis utánuk nem jár az önkormányzatnak támogatás. Inkább fizetnek a szülőknek, és vigyék a gyereküket, ahová akarják.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:24:06

Más intézményekbe helyezik a gyógypedagógusokat, kevesebb főnek kell figyelni ugyanannyi gyerekre, mint eddig. Elvették a fél házat, így már tornatermük sincs, és feleannyi helyiségük maradt a különféle terápiás foglalkozásokra. Miért? Mert nem rentábilis a dolog. Lehetne az, de nem lehet, mert ez nem gazdasági társulás, hanem szociális intézmény. Ha ezt nekem valaki megmagyarázza, miért jó, megeszem a kalapom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:25:44

Készítenek egy csomó jópofa, kedves - eladható - tárgyat, de nem lehet honlapjuk, ahol ezeket bemutatják, mert ez nem munkahely, hanem szociális intézmény. Hogy is nézne ki, ha reklámoznák a termékeiket. Amiknek az árát újabb alapanyagok vásárlásába fektetik, hiszen ezek a kézműves foglalkozások valóban fejlesztik őket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:28:26

Úgyhogy én most szépen háborgok minden olyan ismerősömnek, aki fel szokta ajánlani az egy százalékát vmilyen karitatív célra, hogy tessék, ide nagyon kéne. Továbbá megpróbálok nekik olcsón vagy ingyen mindenféle alapanyagot szerezni, és juszt is viszonteladom a tárgyaikat, illetve megrendeléseket szerzek nekik. Úgy értem, minden fillér az ő zsebükbe menjen, én csak közvetítek a saját privát blogomon. Mert abba csak nem ugathat bele az érdi önkormányzat.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:30:13

És azt is jól kitaláltam, hogy keresek a Vaterán és a TeszVeszen olyan kiárusításokat, amikor ingyen vagy jelképes összegért odaadnak valamit - bútort, szőnyeget, akármit -, csak vidd el...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.08. 19:39:30

igen, én itt vagyok..

Szomorú:(

És hány ilyen élhetetlenhelyzetű intézmény van még az országban..

Dögölj meg az árokparton, ha magad nem boldogulsz..

Ha igen, akkor jól lesápolják a felét és ugrás a fentebbi opcióhoz..:(

maybach 2009.01.08. 19:41:25

Sajnos nem érdi különlegességről dohogsz.
De, mint tudjuk, aki szegény, az a legszegényebb.
Sőt, többnyire őket lopják meg.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 19:44:22

Ahogy mondod... Csak tudod, megszakadt a szívem a gondolattól, hogy amikor kidobott, árva kutyákról van szó, akiket meg kell menteni, akkor többnyire elég néhány kedves fotó, és máris befogadják, etetik, pénzt adnak a tartására, de ezeket a gyereklelkű, ártatlan beteg embereket ki fogadja "örökbe"?
Van családjuk, ide csak behordják őket naponta, hiszen állandó felügyeletet igényelnek, nem tudják magukat ellátni. Ha visszadobják őket a családnak, akkor ott valakinek abba kell hagyni a munkát, hogy a gyereket őrizze. De egy szülő nem gyógypedagógus, nem szociális munkás, nem zeneterapeuta és így tovább... Ott fejlődni nem tudnak, viszont a család is tönkremegy. Arról nem beszélve, hogy 90 százalékuk csonka családból származik, mert ahogy kiderül, hogy értelmi fogyatékosok, az apa általában lelép... Rettenetes szomorú dolog ez.

maybach 2009.01.08. 19:51:28

A rettenetes az az, hogy papíron, hivatalosan mindegyikük el van látva. Sőt erre pénz is kerül leosztásra.
Csak ugye.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 20:03:14

@fiam: Nem tudom pontosan. Több csoport van, nem egyforma időbeosztással. Most kb. 10-12 főt láttam. Az egyik fiú kb. 14 éves lehetett, büszkén mutatták, hogy már megtanult itt járni. 12 éves koráig a fenekén csúszkált. Soha nem lesz képes ellátni magát, de most megpróbálják szobatisztaságra szoktatni, egy-két év alatt kiderül, lehet-e. Azt mondták, olyan kislány is van, aki mellett ha nincs állandóan egy nevelő, letépi a saját fülét. De a jegyző szerint elegendő fele létszámú gondozó is a csapatra, miközben egy ember 3-4 főnél többre nem tud huzamosabb ideig figyelni. Szóval horror.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 20:05:33

Ahogy én megfigyeltem, az ott dolgozók szó szerint csak a gyerekekkel tudnak foglalkozni, nem marad idejük marketingre, szervezésre stb. A vezető éjjel-nappal értük lobbizik, pályázatokat ír, pár éve önerőből egy nyaralót épített néhány lelkes pártolóval, oda vitték eddig a gyerekeket nyaralni. Összefogtak más intézményekkel is, hogy minden időszak ki legyen használva. Tavaly már nem tudták finanszírozni a kétszer egy hetet...:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 20:07:29

@fiam: Azt hallottam, hogy most megint jönnek újak is. Viszont a korábban nekik kialakított épület felét, most gavallérosan elvette az önkormányzat, hogy nyugdíjasklubot csináljon belőle. A nyugdíjasok rendezvényeit eddig a műv. házban tartották, ez most valamiért nem lett jó hirtelen, egyszerűbb volt elvenni a szellemi fogyatékos gyerekek tornatermét, zeneszobáját, az összes tágas, napfényes helyiséget. Eddig tudtak nyolcan-tízen varrogatni, most hárman férnek be abba a helyiségbe, ahová át kellett tenni ezt a foglalkozást.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 20:23:26

Úgyhogy kedves blogtársak, aki még nem ajánlotta fel az 1%-át, vagy csak szeretne segíteni akármilyen formában, az forduljon hozzám bizalommal mailben. Nem akarom a Kifőzdét felforgatni a tigrisszívemmel, ami ilyenkor előtör belőlem. Mármint anya.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 21:16:22

Szerencsétlen Emil, szalad ide-oda:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.08. 21:37:22

Úgy látom, túl komoly téma volt ez estére. Bocs.
süti beállítások módosítása