Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Főzés (és angol) alapfokon - Spaghetti with tuna and tomatoes

2009.03.14. 05:00 Bombadil Toma

 

 
This is Giorgio Locatelli’s recipe, which is my favourite recipe from him, and I often cook it. It is a very simple food, but is delicious.
 
Ingredients (for two persons):
 
·        250 g. spaghetti or penne pasta
·        2 tins of tuna steak in oil or water (Riomare or Calvo 80g.)
·        3-4 fillets of anchovy
·        3 cloves of sliced garlic
·        2-3 tbsp of caper
·        3 tbsp of olive-oil (extra virgin)
·        2-3 peeled and diced tomatoes (conserve, from Italy)
·        half glass of white wine (dry)
 
Method:
 
1. First I start to boil a pot of water with pint of salt. After that I cook the pasta until it’s „al dente”.
2. While the pasta is geting ready I heat the oil in a bigger pan or wok.
3. Then I add fillets of anchovy, the slices of garlic, and I fry them briefly in hot oil over medium heat.
4. When the anchovy dissolves in the oil, I add caper and the tins of tuna without the oil.
5. After that I pour the glass of wine, onto and when the alcohol evaporates from the wine, I add the diced tomatoes.
All the while I shake the pan (don’t stir) carefully so that the tuna doesn’t break.
5. Last I add the pasta to the sauce, and I stir it carefully.
 
Tips and ideas:
 
Who would like, may add green basil or parsley to the sauce. I don’t add salt to sauce, because the achovy and the caper are very salty. I would not like to recommend cheese with the meal, because the fish taste rules in the food.
Let us drink some dry white wine, with this tasty meal.
 
You find this recipe here, in hungarian!

46 komment

Címkék: gasztro spagetti recept toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuzuka 2009.03.14. 06:57:33

Móóóóning!
sunshine:)
have a nice day!

Pálcika 2009.03.14. 07:02:39

Szép reggelt!
Toma,addig bogoztam az angol verziót,hogy mire észre vettem a magyar linket lejárt az időm,így csak a saját tudásomra támaszkodva merem mondani:ha a hal helyett husika lenne akkor most nagyon korgó gyomorral mennék dolgozni,és akkor megint mérges lennék rád:)))))
KÁVÉ-KÁVÉ-KÁVÉ!!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.14. 08:25:48

Good Morning!

That's o.k.
Toma, my nyálam is folyik, nem is annyira a tuna-tól, inkább az english language-tól :) Thank you very much, I majdnem all understood :D Repeat it, please! Kiss and huge hug :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 08:50:27

Jó reggelt.

@Bombadil Toma: Már azt hittem, megkezded a kiképzésemet angol nyelvi korrektornak:)

@fiam: "my nyálam"...:DDD

Itt csodaszépen süt ám a nap!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 08:52:38

Amúgy most miért jó, hogy angolul van a recept? Nem fordítva kéne csinálni? (magyarul nekünk, elvégre itthon vagyunk, vagy mi a szösz, és angol nyelvű link a külföldi kíváncsiskodóknak)

maybach 2009.03.14. 09:49:14

Jó reggelt kívánok!
Toma!
Nekem a bélszín Sztroganoff módra volt egyszer a házim.
Pedig a tejbepapi jobban ment volna.
A kaja jó, csak nálunk a hal nem mindenkinek jön be.

Zuzuka 2009.03.14. 09:55:28

lehet magyarul irni?:) pedig megvillantottam angol tudásomat (majdnem az összeset-hehe).
fini ez a pasta(!), de elolvastam magyarul is, mert még mindíg a sztakin lógnék.
@fiam: látom nem volt hiábavaló a tanfolyam:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 11:48:40

jó reggelt! itt is van napocska:))

@Nadine: csak egy kis változatosság miatt tettem be ezt a recipét, holnapra van rendes gasztróposzt:) gondoltam, ez annyira alapfokú (már abból kiindulva, hogy le tudtam írni), hogy a legtöbben elboldogulnak vele. és lehet kicsit agyalni is, nem csak úgy szőrmentén olvassátok, mint máskor:))

@maybach: a sztroganoff bélszín sem rossz:)) még jó hogy az angol tanáromnak az olasz ételek a kedvencei, és ezt kérte tőlem. mert ez jó rövid:))
hétfőre egy rizottó receptet kért. na, azért az sem lessz semmi!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.14. 12:31:17

@Zuzuka: És az még csak alapfok volt :)))

@Bombadil Toma: Jó pedagógus a Te tanárod... :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 14:51:15

mi ez a pangás??? tíz komment eddig, az nagyon sovány:)) mindenki kertészkedik?

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.14. 15:54:44

Hát.. én egy hete vagyok 150 gros ch diétán, szóval éhes vagyok és dühös, és nem nézegetek semmiféle kaját, mert így is rosszul vagyok folyton..

Zuzuka 2009.03.14. 15:55:48

ráhibáztál Toma, magokat dugdosok a földbe, ha minden igaz palánta lesz belőle. több lett a mag mint az edény azabaj... de megoldom:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 16:05:15

@Zuzuka: én meg kigazoltam a fűszernövény ágyásaimat:))

@nyuszómuszó: ez milyen diéta??

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.14. 16:25:12

cukor..

150 gramm szénhidrátot ás ehetek egy nap, és az előírős szerint el van osztva hat felé, és meg van adva, hogy mikor..

Szóval pl ha fene fenét eszik is fel kell kelnem reggel hétkor és megenni egy 40 gr ch-ot tartalmazó reggelit.. Ettől q éhes leszek, máskor dél előtt eszembe sem jut, hogy kaja van a világon..:(

Aztán eszem még egy icicpicit 10-kor, ebéd 13-kor, uzsonna 16-kor, 19-kor vacsi és 21kor még valami..

De ezek icikepicikék..:(

És így elosztva viszont muszáj, hogy meglegyen a ch, de ha az megvan, akkor mást alig ehetek, mert akkor meg túl sok kalória..:(

Tegnap pl ettem ebédre 4,5 dkg durumtésztát (kb 8-9 db orsótészta volt..)sovány sajttal..

Ha nem kéne reggelizni, könnyebb volna, egyrészt 3 órával tovább henteregnék az ágyban, másrészt attól leszek éhes egész nap..:(

A köztes étkezések ilyen alma, vagy kefir jellegű semmi kaják, reggelire, vacsira 6 dkg rozskenyér (egy szelet), ahhoz mehet felvágott is elég, de akkoris csak egy pici kenyérke..:(

Az ebéd az lehet normális kaja, de a mennyiségeket mérni kell főzés előtt dekára, így magamnak külön csinálok mindent. És nagyon kevés..:(

De állítólag majd megszokom, csak ugye néha amúgy is rámjönnek ezek a falás-rohamok, és akkor tök rosszul leszek pszichésen..

Olyankor rágcsálok pár szelet almát, vagy eszem egy kis üres húslevest..

Hát mindegy, fő a baba, de elég kiállhatatlan vagyok így, főleg, hogy páromnak én főzök, szóval össze kell szednem magam, hogy ne nőjön nagyon a sárkányosodási faktor..

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.14. 16:30:46

Állítólag, ha kicsit lejjebb megy a vércukrom, akkor nem leszek éhes egész nap, mert jól ki van számolva, hogy beálljon és ne ingadozzon, csak egyenlőre még csinálja..

Próbálom zöldséggel tömni magam, de az nem kaja, ráadásul anélkül is durva savam van.. Eddig megittam napi egy liter tejet és rendeben volt, de most azt sem szabad..
Egy egész köztes étkezésnyi ch-ot kitesz 2 dl tej, vagy ha vacsihoz iszom (ami muszáj), akkor már nem ehetnék felvágottat..

Így lefekvés előtt az utolsó kilenc órás kaja helyett iszom, akkor legalább el tudok aludni és nem marja a torkom..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 18:43:14

@Bombadil Toma: Ahogy azt Micike elképzeli:) Én simán kikapcsoltam a gépet, és mentem kertészkedni...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 18:45:57

Elmondanám, hogy Lillával mentem fodrászhoz. Picit másképp vágta, mint amilyen képet vittem neki, de nem baj, mert nem kell paróka, ha castingolnának az Óz legújabb változatához. Madárijesztő szerepe már az enyém.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 20:10:19

Na, ezért nem számítógépeztem egész nap. Mármint a kommentsűrűségre célzok.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.14. 20:39:46

This recipee is simply beautiful, the photo is tempting as usual. I'm gonna give it a try.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 20:44:43

@kismagyarfocilaz: Hát Te is fiam, Kismagyarfociláz? Angolul nyomod, hogy muszáj legyen dolgozni az agysejtjeimnek? Fáradtak ők már ehhez...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 20:58:10

@kismagyarfocilaz: Ez nem is anglais, hanem francais (most nem keresgélek karaktert). Ejnye.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 21:01:13

naittvagyok!

elmentek a vendégeim... látom nélkülem sem ment a szekér:))

@Nadine: holnapra is jó időt mondanak, így én is folytatom a kertészkedést:))

@nyuszómuszó: ez elég durva! én képtelen lennék bármilyen diétát tartani. mikor az epémet kivették, kaptam a dietetikustól egy paksamétát, hogy mit ehetek, és hogyan, de mikor hazakerültem, maradtam a régi étrendemnél...:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:02:53

@Bombadil Toma: A neten mást láttam, de inkább Neked legyen igazad... És mit kertészkedtél?

Én a rózsákat metszegettem, ennek eredményeképp úgy nézek ki ismét, mint aki egy tigrissel birkózott, pedig nem is.

Ha kiveszik valakinek az epéjét, akkor milyen szerv veszi át a feladatát?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:04:56

Most azonnal mondja meg nekem valaki, milyen név az a Riza? Szerdán volt ugyanis...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:12:45

Nem mondtátok meg, milyen név a Riza, ezért bosszúból megettem egy akkora tál gesztenyepürét tejszínhabbal, mint a fejem. Legközelebb majd jobban összeszeditek magatokat...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 21:19:02

@Nadine: én csak a pécsi előrejelzést néztem...
gazoltam, meg a fűszer-ágyásokat rendezgettem. holnap metszeni akarok.

ilyenkor egy idő után az epevezeték kitágul egy helyen, mint egy kis zsákocska, és az veszi át az epehólyag szerepét.

szerintem a riza név nem létezik. az csak egy beszédhibás liza lehet:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:21:59

@Bombadil Toma: Fantasztikus az emberi szervezet. Komolyan mondom, olyanok vagyunk, mint a gyíkok. Remélem, másik hajam is nő.

A gesztenyepürét most már nem adom vissza, hiába próbálkozol.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 21:25:19

@Nadine: akkor én meg bosszúból megeszem a tál tiramisut amit csináltam:))

maybach 2009.03.14. 21:29:31

Ez a gyík most hogy jött ide. Azoknak a farkuk nő ki újból. Nem?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:36:30

@Bombadil Toma: Szégyelld magad!:)))

@maybach: Hát de. De ha azt veszed, hogy letörsz egy testrészt, és gond nélkül működik tovább az állat, akkor ilyen szempontból mi is gyíkok vagyunk. Engem már biztosan azzá változtattak egyszer, csak elmúlt.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.14. 21:42:08

A riza perzsa név, nekem van egy arab barátom, akit így hívnak..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.14. 21:42:44

@Nadine: najó! a tiramisut meghagyom holnapra. ezért most csak palacsintát ettem:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 21:50:57

@nyuszómuszó: Na de magyar naptárban? Márc. 11. - Szilárd, Riza.
Biztosan akkor jött be, amikor a Dzsenifer, Gujdó, Jetta és társai.

@Bombadil Toma: Ez disznóság!:) Viszont kellőképpen csökkentetted a lelki furdalásom az esti édességevés miatt:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.14. 22:04:22

@Bombadil Toma: Tudtam, hogy Rád számíthatok!:)

Holnap adok én is az alakomnak, oldalaskát olvasztok ki éppen, és tejfölösen-gombásan fogom elkészíteni, rizzsel.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.15. 00:53:34

Tudom nem illik itt kotnyeleskednem, de kedves Nyuszómuszó a lelkemből beszéltél. Ezek szerint még kettes cukros vagy és őrizned kell a szintedet.
Nehéz, baromi nehéz.
Nem tudom ki volt az a színész akit a rádióban hallottam e tárgyban keseregni, s a riporteri kérdésre, hogy hát akkor mit eszel kedves, az illető (férfi) szinte belehörgött a mikrofonba kéjesen: MINDENT.
Én meg eltanultam tőle.
A dietetikusom amikor panaszkodtam neki, azt ajánlotta, hogy ha nagyon éhes vagyok rágcsáljak el egy paprikát.
Na ilyenkor akad ki az agyam.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.15. 02:47:21

Az élet szép. Minden el van forgetve, minden forgiven. Nyertünk 2-1-re a Fehérvár ellen, a máskor Tankcsapdaszámokat okádó zenegéppel rendelkező egységben olyan csajok nyomták a Ciao, Marinára, hogy az ember igenis hitte, hogy Bács-Kiskun megyének van jövője, a kisebbik lányom pedig, aki életében rajzolni eddig csak füvet rajzolt (de szó szerint), ma először festett önarcképet, aminek volt HAJA, szeme, orra. Az élet szép.

Pálcika 2009.03.15. 07:58:11

@kismagyarfocilaz: szia,egyetértek veled:az élet szép,főleg ha kisgyermek van a háznál(mennyi idős??)
mit jelent,hogy "forgetve"?
@Nadine: ügyes vagy,csak vezess-vezess-és vezess,egyszer csak már élvezni is fogod!!
tudom már most is élvezed,de szerimtem most még csak az önállóság és a megtudomcsinálni érzés miatt,aztán egyszercsak jó pár kilométer "rutin" után azt veszed észre,hogy suhan a táj és már nem is figyeled,hogy mikor váltottál fel ötösbe és fogalmad sincs mióta mész 130-al:))
de az is a kocsi feletti uralmadat,és biztos tudásodat jelzi mikor kiszólsz idegesen a másiknak:mért nem mész már mogyoró,nem látsz??????:))))))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.15. 09:20:22

hehe, inszeminator:D tegnap én is paprikát rágcsáltam este, amíg az egész családom töltöttrántott husit, meg majonézes tojássaslátát, meg krumplisalátát, meg baconos májat, meg sütit, meg pogácsát, meg tortát meg még huszonhat féle kaját nyomatott, csak mint nálunk egy diszkrét születésnapon lenni szokott.

Azt mondták, de hát direkt neked csináltuk a salátákat és a torta is gyümölcstorta direkt a te kedvedért (a tortán volt vaníliapuding, banán, barack, és szőlő, ugye ez a 3 gyümi nagyon tilos)

Kicsit ki voltam..:(

De annyival szerencsésebb vagyok nálad, hogy nekem terhességi cukorbetegségem van, úgyhogy pár hónap és remélhetőleg megszabadulok tőle, meg van igenjó motivációm, hogy betartsam..:)))

Pálcika 2009.03.15. 19:34:55

@kismagyarfocilaz: jujj,de irigyellek,akkor nálatok tele a ház gyerek zsivajjal :))nekem csak egy fiam van és lassan már Ő is felnőtt

miért itt beszélgetünk???????

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.18. 21:23:38

@Pálcika: Bizony. Bele se merek gondolni, mi lesz majd, ha kirepülnek. Addig azonban még van idő, hál'Istennek.
süti beállítások módosítása