Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

A világ legkirályabb szendvicsei - Gombás melegszendvics

2009.03.27. 05:00 Bombadil Toma

 
 
Jó, tudom! Egy melegszendvics nem egy nagy mutatvány, de annyit elmondhatok, hogy életem eddigi legfinomabb gombás melegszendvicsét sikerült megalkotnom. És mindez egy improvizáció eredeménye volt. Valami gyors kaját kellett összedobnom, amikor felugrott hozzám pár barátom. A kamrában találtam konzerv, sós vízben eltett, szeletelt gombát és pár bagettet, így a dolog adta magát. A fejemben valami krémes gombás ragu kezdett körvonalazódni, így az ehhez szükséges cuccokat is összeszedtem.
Az eredmény minden várakozást felülmúlt…
 
 
Hozzávalók (10 db szendvicshez):
 
·        20 dkg apró, szeletelt gomba
·        5 db zsemle vagy 2 bagett
·        15 dkg Gruyère vagy edami sajt
·        3-4 gerezd fokhagyma
·        4-5 dkg frissen reszelt parmezán
·        1 dl tejszín
·        2-3 dkg vaj
·        1 ek. olívaolaj
·        fél csokor petrezselyem
·        1 ek. apróra vágott friss snidling
·        2 tk. erdeigomba-por
·        0,5 dl száraz fehérbor
·        só, bors
·        liszt
 
 
Elkészítés:
 
1. Egy serpenyőben olívaolajat és vajat hevítek, amire rádobom a vékonyra szeletelt fokhagymát.
2. Amikor a fokhagyma pirulni kezd, hozzáadom a levétől lecsöpögtetett apró, szeletelt gombát.
3. Sózom, jócskán tekerek rá borsot, megszórom a gombaporral, átkeverem, és pár pillanatig pirítom.
4. Felöntöm a borral, megvárom, míg az alkohol kiforr belőle, ezután lefedem egy darab alufóliával. Közepesnél alacsonyabb fokozatra kapcsolom a tűzhelyet, és 10-12 percig párolom a gombát.
5. Ezután megszórom egy fél evőkanálnyi liszttel, feljebb állítom a hőfokot, és kissé megpirítom.
6. Hozzáöntöm a tejszínt, és ha kezd behúzni, besűrűsödni, beleszórom a felaprított snidlinget.
7. Egy-két percig forralom, míg a tejszín teljesen be nem sűrűsödik, ezután félrehúzom a serpenyőt, beleszórom a parmezánt és az apróra vágott petrezselymet, elkeverem, és félreteszem, hogy langyosra kihűljön.
8. A tejszínes-gombás ragut a kenyér- (vagy zsemle-) szeletekre halmozom, megrakom a tetejüket a reszelt sajttal, a sütőbe teszem, és a grillező fokozaton addig sütöm, míg a sajt rá nem pirul.
 
 
Tálalás, tippek:
 
A megsült melegszendvicseket tálcára halmozom, majd mivel mostanában megint rákattantam a csípős ízekre, mindegyiket megkenem egy kevés csípős paprikakrémmel (Erős Pista).
A kész ragut mind fel kell használni aznap, mert hűtőben tartva sem marad friss másnapra.
Természetesen konzerv helyett, friss gombából is készíthetjük, csak akkor 20 percig kell párolni.
Mint már írtam, remekül sikerült ez a szendvics. A finom, fűszeres, krémes gombás ragu, a rápirult pompás sajttal és a ropogós bagettel... Pazar kis melegszendvics kerekedett belőle. Mindenkinek ajánlom, próbálja ki!
Az étel (és a barátok) szinte kiáltott egy palack siklósi (Malatinszky) chardonnayért, ami remekül passzolt is hozzá…
A „világ legkirályabb szendvicsei” sorozat, további darabjai itt és itt.
 
Elkészítési idő: 35 perc
Költségek: 220 Ft/db
Bor: 4990 Ft (siklósi Malatinszky Chardonnay Barrique ’06 – Vinotéka)
 
További recepteket, az alábbi oldalon találsz.

180 komment

Címkék: gasztro vega recept gomba toma szendvics

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 07:54:39

Jó reggelt. Hát ezt begyűrném így hirtelen, éhgyomorra! De szigorúan csak a diéta miatt...:)

Zuzuka 2009.03.27. 08:10:44

jóregg!

ismét jól indul a nap:)) Toma, annyira gusztusos ez a melegszendó, hogy legszivesebben beleharapnék... a monitorba:( hétvégén megsütöm az tuti!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 08:17:50

Fiam mindenkit csókoltat, üzeni, hogy jól van, csak családi fennforgás miatt nem tud most személyesen részt venni a Kifőzde életében.

maybach 2009.03.27. 08:23:20

Jó reggelt kívánok!
Toma!
Tök ilyen a reggelim.

Na jó, csak majdnem.
Az enyémben is van zsemle.
Viszont az enyémhez van tea.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 08:26:36

Toma nagyon rákapott a porokra. Minap ventillátpor, most meg erdei gomba... Ejnye.

Zuzuka 2009.03.27. 08:40:39

akkor valószinüleg Ő küldte az álomport is este, mert fél 7-től reggel 6-ig aludtam:)) kicsit fájt a fejem, ledőltem és reggel tértem magamhoz - hehe.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.27. 08:52:36

Tiszteltetek mindenkit, Fiamat különösen :-)))

Toma, ez nagyon jól hangzik. Csatlakozom az éhes emberek egyre növekvő táborához.

Node hová tűnt (ILYENKOR!) Spájdernecc Nagyuram, a Főfőgombász ?
:-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 08:53:01

@Zuzuka: Akkor Te is nagyon fáradt vagy mostanában... Ez megnyugtató.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.27. 08:54:11

El is köszön, lebont, gyárbamegy...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.27. 08:54:51

Én is, én is - de engem nem nyugtat+.

2009.03.27. 09:48:07

óóóó, jaj! nem semmi! :)

jó reggelt!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.27. 09:52:02

Muszáj idejönnöm néha, már csak a látvány miatt is. Most is itt reggelizem. Délig elég is lesz a szendvicsek látványa. Magas cukrot mértem a reggel. Remélem nem növekedett.

2009.03.27. 09:57:44

a látványtól is feljebb megy a cukor?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 10:07:40

@inszeminator: Jól tetted. Miért kérsz mindig elnézést?:)

Én jól bereggeliztem a szememmel Toma szendóiból, majd lekullogtam a konyhába, és ettem párizsis-sajtos Abonett-szerűséget, 4 db-ot. A szomorú magyar valóság.

2009.03.27. 10:25:29

Nadine, mindig elfelejtek szólni, de most jól eszembe jutott, hogy a tesókám szeretne majd rendelni tőled dobozkát. Asszem májusra kell majd nekik, és lesznek különleges kívánságai.

Zuzuka 2009.03.27. 10:30:49

van akinek attól megy föl a cukra, hogy nem ehet azonnal gombás melegszendvicset:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 10:56:40

@Jé: Remek!:) A dátum is, mert hamarabb nem is nagyon menne. Azért nagyon örülnék, ha mielőbb jelentkezne, mert tudod, nem minden héten megyek nagykerbe/szalvétáért stb., nehogy pont az ne legyen, ami neki kell.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 11:03:56

Én megzabálom mindjárt ezeket a hempergő tigriskéket:)

2009.03.27. 11:11:12

@Nadine: jó, majd írok neki, hogy találja ki, mit akar.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 13:11:58

Toma, ha erre jársz: nem merik bevállalni az önálló blogot az Emberi Hangnál. Úgyhogy marad az, hogy az én linkemet szabad csak ajánlgatni (nem örülök neki, mert becsapóssá teszi a látogatottsági adatokat, és nekem olyan szagú, mintha lasszóval akarnám fogni a betérőket, de ez van).

Szóval, ha a Kifőzde-látogatók belemennek, akkor megköszönném, ha egy kerámiás fotóval őket is feltennénk ide oldalra. Illetve csak őket, mert már senkinek sincs képes ajánlgatója.
Mit szóltok hozzá?

2009.03.27. 13:31:06

tőlem mehet, hajrá!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 13:39:11

Köszi, Jé, ez egy. Illetve velem együtt kettő. Fiammal együtt három, vele már beszéltem korábban a dologról, ki is tette a saját blogján.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:00:09

Menjen, persze..


Utálom ezt a sok kajálós posztot, annyira jól néznek ki..

Basszus, olyan rohadt éhes vagyok, ma ettem egy fél szelet rozskenyeret sajttal reggel, tízóraira egy almát és már egy órája kellett volna ebédelnem, de attól csak még éhesebb leszek, amit megehetek..:(

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:00:52

fiam beteg, vagy csak valami összetorlódás van?

Remélem, semmi gond!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 14:22:58

@nyuszómuszó: Tulajdonképpen miért kell állapotosan fogyókúráznod?

Sajnos, meghalt egy rokona.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:35:47

Nem fogyókúrázom..

Terhességi cukorbeteg vagyok, nem is olyan enyhe..

HA nem tartom be nagyon a ch bevitelt, akkor idő előtt elöregszik a méhlepényem a sok anyagcserétől, ami koraszüléshez vezethet, és a baba, mivel nem tud elegendő inzuéint teremlni a cukor ellen, ami hozzá is átmegy, ha nekem magas, agykárosodott lehet, ráadásul durván túlsúlyos, ami miatt esetleg császározni kell..

Ehetek akármennyi zöldséget (gyakorlatilag, meg húst) ugyanakkor van egy ch napirendem, ami meghatározza, hogy hány órakor hány gr ch-ot kell megennem..

Az a lényege, hogy állandó és nem magas szinten tartsa a cukroszintemet. Így valószínű fogyni fogok (azaz nem hízni, ami végülis fogyás) de pont a cukor miatt viszonylag sokat híztam az elején, mikor még nem kellett volna.

Így, mivel azért eszem kvázi elégségesen és rendszeresen és amit kihagyok, az nagyrészt nem elengedhetetlenül szükséges,(tészták, kenyér, krumpli, rizs, süti, fagyi, csokika:P), ami meg igen, azt bevihetem mással, a baba bőven megkap mindent.

Szóval tény, hogy ez nekem rossz, vagy legalábbis kényelmetlen, de neki egyltalán nem baj..

Azért napi 6x eszem, és ebből egyszer meleget, kétszer meg pici rozskenyeret is..

Sok felvágottat, tejterméket, zöldséget..

A gyümik hiányoznak, de néha azért bekapok valamit..

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:38:26

De azóta már beédeltem is:D

4,5gr durumtésztát túróval, meg tejföllel..:D
fini volt, csak most meg ég a gyomorom, semmi se jó:D


Fiam remélem azért jól van..:(

2009.03.27. 14:40:23

nyuszó: nekem is ilyenem volt, bár ennyire nem volt gáz. nekem csak a cukrot-csokit kellett elhagyni. szóval vigasztaljon a tudat, hogy túl lehet élni :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 14:44:03

@nyuszómuszó: Hű, ez nagyon kemény... De legalább van értelme az esztétikus külsőn túl is.

Igen, jól van, csak istápolnia kell a családját is.

maybach 2009.03.27. 14:46:02

@Nadine: OK.

nyuszó!
Túl leszel rajta és legalább törődnek veled.

Anyát anno elnéző mosollyal küldték haza kb. fél éven keresztül, ha említette, hogy nagyon sz..ul van.
Azután, ahogy az már lenni szokott a szülész üvöltözve kérdezte, hogyan lehetünk ilyen felelőtlenek, hogy nem jöttünk előbb.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:48:50

De remélem, azért nem lett nagy gond, maybach!

Az én orvosom iszonyatosan kedves-rendes, imádom:D

Szóval maximálisan megvan bennem a bizalom iránta és szerintem ez a legjobb dolog, ami csak lehet..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 14:52:51

Köszi, Maybach, akkor már öten vagyunk, plusz Toma, aki tudom, hogy igen, tehát hatan.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 14:58:45

tedd ki és kész:)
Ki szavazna ellene:)

annál is előbb kint lesz!:)

maybach 2009.03.27. 14:58:49

nyuszó!
Hát, ahogy vesszük. Előbb egy lány, majd egy fiú.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 15:03:05

@nyuszómuszó: Én nem tudok olyan kis bigyót csinálni, mint Toma, másrészt többször is felhördülést okozott, ha nem vártuk meg az összes szavazatot.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.27. 15:07:48

Márminthogy ikrek és nem tudtátok, vagy miiii?:DDDD

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.27. 16:36:07

bakker! miért nem tudok belépni poszt szerkesztésébe??

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 16:39:58

@Bombadil Toma: Nem tudom. Én látom a szerkesztés szót. Kipróbáljam?

maybach 2009.03.27. 16:59:54

nyuszó!
Nem annyira egymás után.
Egy lány, majd mikor már egyfolytában beszélt, egy fiú.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 17:02:44

Engem beenged. Mondjuk, én nem használok ventillátport, lehet, hogy ez az oka.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 18:05:12

Toma, rendelnék én fénypostával néhány (legyen mondjuk, egy tucatocska) ilyen melegszendót vacsorára!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 19:36:20

Úgy látom, megint önmagammal töltöm a péntek estét a Kifőzdében.

maybach 2009.03.27. 19:48:54

Beszöktem a konyhából.
Hali.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.27. 20:03:25

na, itt vagyok, csak közben itt volt az angoltanár:)

@Nadine: nem tudom mivan, de ha belépek a szerkesztésbe, nem tölti be a posztot...

aszem ma hot dogot eszek vacsira:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 20:22:47

@maybach: Főztél vagy ettél? Vagy oda zártak, mert állandón meccset nézel?

@Bombadil Toma: Hm... Erre nem tudok mit lépni. Viszont már tudok neoncsövet cserélni az akváriumban. Egyheti sötétség után azt hiszik a halak, hogy hegesztek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 20:27:58

@Bombadil Toma: A hot dog az angol nyelv folyománya? Amerikai angolé.

maybach 2009.03.27. 20:28:45

Kukta voltam, mert a gyerekek nem jönnek haza, ámde anya megy a székesfővárosba. Így ma délután elkészült az egész hétvégi őrület, hogy tudja cipelni a kisdedeknek.
Az U17-esek meccsét is kevergetés közben tudtam csak nézni.
Nem mi nyertünk azt láttam.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 20:35:10

@maybach: Ebből az U17-eseken kívül mindent értettem. És mit főztetek?

Meg tudja mondani valaki nekem, hogy egy akváriumi neoncsőnél a 125 lux hány wattnak felel meg? Teljesen más fénye van, mint az előző csőnek, de nem volt választási lehetőség ebben a méretben. Mondjuk, azt írja, hogy ez kifejezetten édesvízi akváriumhoz való, de annyira fura, sárgás (állítólag természetes napsütésszerű) fénye van...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.27. 20:37:42

na végre sikerült! kideritettem, hogy a skype telepítette magát az explorerre, és ez bekavart valamit a böngészőmön. de sikerült az írmagját is kiszednem, és most jó:)))

@Nadine: most jól összezavartad a halaidat:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 20:46:59

Szegényeket jobban megviselte a sötétsét (láthatólag), mint a napozás. Viszont kihasználták az időt, és az egyik guppi nőstényem gyorsan szült egy kört:)

Toma, olvastad a kommenteket?

maybach 2009.03.27. 21:05:50

Nadine!
Rántotthús, raguval töltött tésztát és almás pitét sütöttünk,meg még fődögél a húsleves.

Az U17 a tizenhét éves focistákat jelenti.

A watt a felvett vill. energia a lux pedig a leadott megvilágítás mértékegysége. Nem lehet átszámítani.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 21:26:36

@Bombadil Toma: OK, de lehet, hogy már csak holnap olvasom, éppen kikapcsolni készülök. Az agyamra megy ez a zúgás, amit a gépem produkál. Kikapcsolom, és utána kb. hat fokozattal vehetem halkabbra a tévét. Ez reális?

@maybach: Köszi minden infót. Azt hittem, ez olyan dolog, mint a kalória/kJoule, szóval, hogy átváltható. Hát akkor marad a napsütés a haluciknak.

Elég jól tartjátok a kisdedeket, nehogy lefogyjanak Amerikához képest, mi?;)

maybach 2009.03.27. 21:26:42

OK.
Holnap sir Isaac törvényeit vesszük át.

maybach 2009.03.27. 21:32:06

Nadine!
A mostani égők 15 watt fogyasztással már nagyobb fényt adnak, mint a régi 100 watt-osak.
Szerintem az üzletben meg kell tudni mondaniuk, hogy melyik előző tipusú fénycső melyik újabbal váltható fel.

Ha Newtonon túljutottunk Maxvell jön.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 21:35:49

@maybach: Az a baj, hogy fogalmam sincs, milyen márkájú fénycső volt az előző, a felirat már alig olvasható rajta. Ráadásul ebben az üzletben ilyen hosszúságban ez az egyféle cső volt, illetve volt még egy kétszer ennyiért, de az terráriumba való volt. Szóval, nagyon nem dilemmázhattam rajta, csak itthon próbáltam kideríteni, mitől tűnik ennyire másnak ez a cső. Most neonzöld minden növény. Persze, lehet, hogy az egy hét fényhiánytól besárgultak... Majd pár nap múlva újra eltűnődöm a dolgon, addigra megszokja a szemem.

Utáltam a fizikát. A világ legnagyobb hülyeségei közé a képletek tartoznak: csupa betű, meg szám, meg rövidítés. Fúj. Nincs is arcuk vagy legalább bundájuk, hogy meg tudjam jegyezni őket.

maybach 2009.03.27. 21:36:06

Azaz James Clerk Maxwell.

maybach 2009.03.27. 21:39:06

Csak mert rosszul tanították.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 21:39:07

@maybach: Clerk?:))) Maxwell neve még csak-csak rémlik, de hogy így hívták volna...:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 21:50:02

@maybach: Konkrétan megkérdezte a fizikatanár, hányan felvételiznek fizikából. Ketten jelentkeztek. Őket előre ültette az első padba, és megkérdezte, hogy a többieknek megfelel-e a kettes, amennyiben nem kell aktívan részt venni az órákon. Megfelelt. Szép csöndben ülhettünk négy éven át, és minden dolgozatra-felelésre stb. kapott mindenki egy kettest. Ettől tényleg nem szerettem bele...

maybach 2009.03.27. 22:02:56

Sajnos nekem se mindig tanították elég érdekesen.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 22:12:55

Na, akkor az utolsó kérdésem mára: van egy Gorenje fagyasztószekrényem. A tetején van három fény, az egyik a fagyasztás funkcióhoz (sárga, ez csak akkor világít, ha leolvasztás után az ember visszakapcsolja a hűtőt, és ezt a gombot megnyomja afféle gyorshűtéshez), van egy zöld, ez a bekapcsoló gombé, szerintem akkor kéne világítania, ha bekapcsolom a hűtőt, és most felfedeztem, hogy egy piros felkiáltójeles LED világít, de ehhez nincs gomb. És mivel múlt hónapban irreálisnak találtam a villanyszámlát, szöget ütött a fejembe, hogy vajon mit jelenthet a felkiáltójeles piros fény. A zöld nem világít. Hm. Használati utasítás meg minden sokéves készülékével egyetemben szépen elcsomagolva a költözéshez, leragasztott kartondobozban. Szerinted? (És nincs eljegesedve a hűtő.)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.27. 22:23:01

Nyugovóra térek a műszaki problémámmal együtt. Jó éjt, szép álmokat, hátha holnapra választ kapok egy Gorenje-tulajdonostól, aki nem én vagyok.

maybach 2009.03.27. 22:23:46

Esetleg jeges és nem hűt rendesen vagy nem zár be.
De ezek csak ötletelések.

almonda 2009.03.27. 23:32:12

Mikor ajánlasz végre egy ehetö kaját?

Ez a szendvics megint tocsog a zsíradékban: vaj, olivaolja, tejföl, sajt... a gombára (ami magában is az egyik legnehezebb emészthetö kaja)...

S vajon miért kell még gombapor is?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 00:25:34

@almonda: olyat ami neked is megfelel, valószínűleg soha. :)
(akárhányszor gomba van a posztban, te el fogod itt mondani, mennyire nehezen emészthető? kezd unalmas lenni)

@Nadine: majd később irok én is, mert el lettem foglalva:)

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 02:41:35

@almonda: Nyomjál egy kis pacalt, aztán majd rájössz, hogy a gomba olyan barátságos, mint egy elsőbbségadás kötelező tábla.

Pálcika 2009.03.28. 06:45:07

Szép reggelt!
éljen a szabadnap,és a kávé!!!!!sok kávé:))))))
Toma,a szendvics csodás,rájöttem az én családomnak sanyarú sorsa van étkezés terén:))nó,de gombapor???ez már majdnem olyan mint a leveskocka(tőlem bocsánatos bűn lenne de Tománál kezd lazulni a fegyelem:D:D:D)

és mivel most van egy bögre kávényi időm visszaolvasok:))

Pálcika 2009.03.28. 07:33:59

@Nadine: mehet...
Fiamnak részvétem:(
a hűtőhöz nem tudok hozzászólni,a fizikával féllábon állok,Maybachéknál szeretnék gyermek lenni,Tománál napi kosztos(cserébe rendet raknék és dögönyözném Mázlit:)
@almonda:egyes elméletek szerint az élet két legcsodálatosabb dolga az evés és a szex.látom evés terén vannak problémáid,..............
@kismagyarfocilaz::D:D:D

Pálcika 2009.03.28. 07:58:17

@nyuszómuszó: hát nyuszóka ezen a terheségi-vércukron már a múltkor is sokat töprengtem de aztán nem szóltam hozzá a dologhoz,és lehet most sem kéne,de.....
az én környezetemben nagyon sok kismama és "frissanyuka" van,szinte majdnem mindegyiknél megállapították a magas cukrot(persze kisebb nagyobb százalékban)terheség alatt.nekem olybá tűnik ez most olyan sűrűn alkalmazott diagnózis az orvosok részéről mint a hiperaktív gyerek(akivel ha eleget foglalkoznak a szülei nem is hiperaktív).láttam olyan anyukát aki fittyet hányt az orvosra és olyat is aki szigorúan percről percre betartotta az előírást.szerintem egyik sem érezte jól magát a terhesség ideje alatt.az én öreg adjunktusom annak idején azt tanácsolta nekem ha dohányzok(nem dohányoztam de mindegy)inkább szívjak el reggelente egy szál cigarettát mint egész nap keserű és ideges legyek mert azzal többet ártok a babának.és ez mindenre legyen igaz és levetíthető,ésszel és mértékkel bármit megtehetünk(és megehetünk) hiszen a szervezetünk úgyis azonnal reagál.bár tudom ez egy nagyon nehéz döntés és az ember szívesen támaszkodik egy orvosra és mindent inkább alárendel a babának,csak egészség legyen de szerintem ha kicsit lejjebb tornászod az értékedet akkor azért némi szabadság belefér:))))

maybach 2009.03.28. 07:58:47

Jó reggelt, jó szurkolást!

almoda!
Ki is próbáltad már ezeket a szörnyű kajákat, vagy csak csak tudod, hogy nem jók?

Annyira kell derülnöm.
Idióta ... Tv a Németország vs Liechtenstein meccset adja este. Baromi izgalmas lesz és nem is lenne jobb.
De!
20.30-tól. Hehe. Akkor meg jól kikapcsolok mindent, hogy megmentsem a Földet.
A spanyol vs török, vagy angol vs ukrán meccset sajnáltam volna.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 08:45:04

Jó reggelt.

Már megint a szokásos dilemmával küzdök: takarítsak vagy kertészkedjek??? Mindkettő égetően sürgős lenne már. Jaj, nekem.

Nyuszó, szerintem hallgass Pálcikára (is), és figyelj a szervezetedre. Ha minden napod kínszenvedéssel telik el, az biztosan nem tesz jót a babának

@almonda: Néha olvasd el a kommenteket is, és rájössz, hogy itt nem találsz követőkre. Gomba, gomba... - különben is, már rég tömeges öngyilkosságot követtünk el azzal, hogy megesszük a tandori csirke bőrét is, mit nekünk még egy kis gomba...:)
De tényleg: mit szeretnél elérni a Kifőzdében? Már a múltkor is kérdeztem Tőled, csak nem válaszoltál. Vagy ezt az egyetlen gasztroblogot ismered?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 08:54:08

@maybach: Én olyan szinten nem ismerem a focicsapatokat, hogy fogalmam sincs róla, ezek közül melyik jó meccs. De biztosan az, amelyiknél le kéne kapcsolni a villanyt.

Zuzuka 2009.03.28. 08:54:54

jóregg!
@Nadine: természetesen OK, ha szavazhatok felemeltem a kezem....

fiam: erőt, kitartást, részvétem a családnak. azért jelentkezzél, nem árt ilyenkor elterelni egy kicsit a gondolatokat.

Zuzuka 2009.03.28. 09:02:08

@maybach: ha jól tévedek a hazai meccs is akkor lesz éppen:(
reggeli: gombás tojásrántotta frissen sült bagettel.

lehet az, hogy a vasárnapi kerti munkától ma reggelre gyulladjon be az ujjam? mert lüktet és úgy néz ki, mint egy naaaagy dobverő, de semmi külső sérülés nem látható. van itt orvos?:)

@Pálcika: képzeld, vannak akik dolgoznak ma... pfűűűű
:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 09:05:32

@Zuzuka: Naná, hogy szavazhatsz - eddig mindenki benne van a dologban, hallod, Toma?

Veszélyesen élsz, Zuzu!:))) Mondjuk, én sem vagyok piskóta, ma füstölt szalonnás babfőzeléket főzök, feltétnek sült virslivel - tiszta horror, mi?;)

Lehet, hogy valami pici tövis került bele, csak nem látni. Nekem rózsametszés után hetekig bújnak ki a tüskék a bőröm alól, nem győzöm szedegetni őket. Csak onnan tudom, hogy nem egyszerű karcolás, hanem "lakik is benne valaki", hogy ha viszket, és megvakarom - fáj.

Zuzuka 2009.03.28. 09:16:31

@Nadine: hát nem is tudom... a tüskéket kihajingálja a szervezetem, de ez randa. lehet beáldozok egy karikát ebből a méregdrága paradicsomból - éljen a népi gyógyítás!:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 09:17:40

Tudom, pálcika, hogy a határértéktől is már riogatják az embert sok helyen, de én sajna nem a határérték voltam és még így is felette vagyok..

Nálunk amúgy nem nagyon stresszelik az embert, ha csak kicsit lett volna rossz, azt mondták volna, hogy egyek kevesebb tésztát édességet, és utána is más-más étrendeket (azaz ch mennyiségeket..) adnak meg az étrendben, általában jóval többet, mint nekem..
Nálam a következő az inzulin lett volna, azt meg elkerülném..

De amúgy igazad van, nem mindent kell túl komolyan venni, de nálam megmondták, hogy ha nem megy le(nem ha emelkedeik), akkor kórház, gyógyszer..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 09:18:40

@Zuzuka: Biztos, hogy az az ujjad? Nem lehet, hogy fogsz egy nagy dobverőt?:)
Ha van otthon árnikád bármilyen formában, az ilyenkor nagyon jót tesz. Lehet krém, homeopátiás golyócska, akár együtt a kettő.

Pálcika 2009.03.28. 09:23:28

óóóó,szeretnék itt lenni veletek de kiáltozik a kert:))később leszek:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 09:27:16

@nyuszómuszó: Akkor viszont próbáld elterelni a figyelmed a kajálásról. Nem nagyon van más megoldás. A kesergés, hogy ezt sem ehetek, azt sem, biztosan nem tesz jót egyikőtöknek sem.

@Pálcika: Szóval, Te a kertet választod? Mondjuk, nincs kétségem afelől, hogy nálad akkor is ehetnék a padlóról, ha "kosz van"...:))) Nálam viszont már olyan az alsó szint Stefi bundájának hála, mintha egy erdőben járnék, bokáig az avarban. Bakker, mindez egy hét alatt!

maybach 2009.03.28. 09:33:12

Zuzu!
Mi is akkor játszunk, de én régóta nem nézem a mieinket, mert csak felbosszantom magam.

Zuzuka 2009.03.28. 09:39:04

@nyuszómuszó: szorítok Neked, ha ilyen komoly, akkor be kell tartani az utasításokat! nekem is fura volt először amit írtál, mert a környezetemben nem fordult még elő.

@Pálcika: sajnos a hiperaktivitás nem egyenlő a "rossz gyerekkel", mivel ma már kimutatható az agytevékenységben. ez egy állapot ami régen is volt, de nem nevezték meg, nem kezelték megfelelően, hanem elnyomták. lényege, hogy a kórosan lelassult agyterületet serketeni kell az aktivitás kiegyenlítése miatt. sokan tévednek, nyugtatókat adnak és eredmény nem mutatkozik, sőt....
Freud - ina:)

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 10:01:13

@Nadine: Nem, az albán-magyar lesz félkilenckor, úgyhogy akár a stadionban is kikapcsolhatják a reflektorokat, annyira nem veszít senki semmit.

Zuzuka 2009.03.28. 10:21:15

@kismagyarfocilaz: sötétben akár nyerhetünk is:))
lehet, hogy ez a mi titkos fegyverünk...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 10:43:16

@kismagyarfocilaz: Na, most végképp összezavartál... Maybach ezt a meccset nem is említette. Hülyéskedünk, hülyéskedünk?:)))

Zuzuka 2009.03.28. 11:21:14

inkább egy okos hülyéskedjen, mint egy hülye okoskodjon:)

almonda 2009.03.28. 11:23:31

@Bombadil Toma: nem a gomba a lényeg, hanem az a sok zsiradék, amit rápakolsz a szendvicsre... amit látok, nem túl étvágygerjesztö... egy nagy zsírbomba... miért ölöd az embereket ilyenekkel?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 11:28:13

@almonda: Látom, nem bírsz magaddal... Akkor újra felteszem a múltkori kérdéseim, hátha most sikerül válaszolni rájuk.

Egyet árulj el nekem, légy szíves! Tulajdonképpen mit szeretnél itt?
1. Hirdetni a szerinted egészséges táplálkozást;
2. Megutáltatni velünk a saját főztünket;
3. Rávilágítani arra, hogy lassú kínhalállal fogunk kimúlni, pedig ha hallgatnánk Rád, élhetnénk 120 évig is;
3. Meghívni egy általad főzött egészséges ebédre;
4. Vitatkozni, csak, mert jó...

A kommentedre pedig annyit kérdeznék: szerinted hány embert erőszakolt meg Toma (vagy bárki), hogy az ő főztjét egye? "Ölöd az embereket..." - bocsáss meg, hogy ezt mondom – az itteniek tudják, hogy nagyon ritkán teszek ilyet –, de Te igen hülye vagy. Hát mik vagyunk mi? Agyatlan barmok? Bízd már rá egy felnőtt emberre, hogy megválogassa, mit szeretne enni. Majd akkor osztd az észt, ha közülünk bárki lenyomott egy csövet a torkodon, és beletöltött hat kiló zsírt. Köszi.

almonda 2009.03.28. 11:28:56

@Pálcika: hehe, egyikkel sincs problémám, söt, nagy inyenc vagyok... volt idö, amikor megettem ilyeneket, mint ez a gombás-sajtos-zsiros fehér kenyérre olvasztott melegszendvics... de ma már nem választanám.

almonda 2009.03.28. 11:39:16

@Nadine: betévedtem, s elámultam, mert rég nem láttam ennyi egészségtelen kaját egy helyen... melyekre ráadásul ilyen 'népszerüek'... hihetetlen, milyen konzervatív a magyar a kajában (is)!...

látva a pontokba szedett kérdéseidet - látom, érted, mire célzok... a fél ország cukorbeteg, reumás, elhízott, gyomor-bélbeteg... mégis nyomjátok magatokba ezt a sok nyomasztó kaját. Szomorú.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 12:01:04

@almonda: Rendben. Már elsőre megértettük, hogy neked nem jön be ez a fajta élet/étel stílus. Akkor most legyél kedves, és válassz magadnak más missziót, bízd ránk (magyarokra:)), hogy hogyan élünk, mit eszünk, mit írunk a saját blogunkon. Szerencsére olyan nagy ez a világ és benne a gasztroirodalom, hogy találsz magadnak neked tetsző helyet-posztot.

Ne bántódj meg, nem azért mondom, de egy bizonyos Paraszt a fatelepről nevű kommentelő jut eszembe a megnyilvánulásaidról. Ő a Cukiságon szokott gyakran feltűnni. Tudod, az a blog, ahol az állatkedvelők, állattartók olvadoznak a különböző jópofa állatos posztok-fotók kapcsán. Akkor jön ez a valaki, és mindent fikáz, amit ott olvas vagy lát. Persze, elmondhatja, ahogy Te is, de senki nem kéri.

Nincs szükség a "felvilágosító" munkádra. Ettől még elmondhatod, de ne írj olyan baromságokat, hogy "miért ölöd az embereket", mert kinyílik a zsebemben a bicska. Menj, ültess egy fát, vagy egyél valami roppant egészségeset, de ne kötözködj ott, ahol erre nincs igény. Köszönöm előre is.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 12:10:58

Na jó, de hát nem kötelező ilyet enni.
Ehetsz mondjuk jankováci kaszáspecsenyét is. Az sertés szűzérmék, nyakon vágva raguval, aminek az összeállítása a következő: füstölt szalonna kockák, gomba, zöldborsó, füstölt kolbász, paprika, hagyma, fokhagyma, és ez a ragu jó bő zsíron készül, hogy a sült krumpli kellemesen fürdőzhessen benne, és ha elég sok szalonna meg fokhagyma került a csapatba, akkor jólesik hozzá az ecetes almapaprika, ha viszont az nem elég erős, - sajnos manapság egyre kevésbé, az ecetes paprika erősségének a görbéje a magyar labdarúgáséval paralell -, akkor jobb híján az ember felbont egy nagy zacskó ecetes cseresznyepaprikát, és azt nyomja, és aztán ledől, mert végre megszűnt a stressz, és végre van ideje déli gyrosokról ábrándozik, amikben birkahús van.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 12:21:44

Kénytelen vagyok - idegek lenyugtatása végett - a honlapomról idebiggyeszteni a sztorit:

Mitől megy a vegetáriánus?

Szabó Feri majd húsz éve abba az osztályba járt, amelyben negyedikben tanítottam. Szabó Feri tőrőlmetszett, most hirtelen meg nem mondom hogy jász, vagy kiskunsági parasztgyerek volt, a lényeg, hogy egyenes, korrekt, egyszerű legény, ami a szívén, az a száján.
Történt, hogy nyáron többedmagával vízitáboroztak. Annak, aki nem ismerné ezt a műfajt, ez ugyebár abból áll, hogy nappal haladgat a brigád a folyón, mindenféle kalandokba keveredik, este pedig tábort ver, hogy aztán másnap továbbinduljon. (Jó esetben a táborverés és a reggeli kelés közt helyi kocsmákban újabb kalandokba keveredik.)
Így volt ez a szóban forgó társaság esetében is. Egyik este megtalálták a táborveréshez megfelelő partszakaszt, szokás szerint kicuccoltak, sátort állítottak, aztán megfőzték a vacsorát. Hamarosan érkezett egy párocska, ők is nem messze táboroztak le. Ahogy az már túrázók közt lenni szokás, beszélgetésbe elegyedtek, s mikor elkészült a brigád vacsorája, barátsággal invitálták őket, tartsanak velük. A párocska óvatosan belepillogott a bográcsba, aztán udvariasan köszönték szépen, de nem kértek, mondván, hogy vegetáriánusok. Szabó Feri teljesen elképedt. Hogy a szó szótári jelentését nem ismerte, vagy csak a jelentéstartalmát, az az utókorra már nem maradt fenn, de nincs is jelentősége, az azonban biztos, hogy életében akkor találkozott először élőben ezzel a jelenséggel.
- Hát hogy nem eszünk húst – így a párocska férfi tagja.
- Micsoda? Nem esztek húst? Mi az, hogy nem esztek húst? – Szabó Feri teljesen ledöbbent. Látszott, hogy beszélgetés közben próbálja felmérni a bejelentés tragikumának a mélységét. Miután teljes egészében felmérte, hogy mit jelent ez a csapás, őszinte sajnálkozással nézett a párocskára, és – nyilvánvaló részvéttől indíttatva - tett még egy-két próbálkozást, feltett néhány mentőkérdést, hogy talán csirkét, vagy libát, vagy májat, majd miután mindegyikre nemleges válasz érkezett, komolyan elgondolkodott, és kivágta az utolsó tromfot:
- Kóbászt se?

kismagyarfocilaz.5mp.eu/web.php?a=kismagyarfocilaz&o=DbnlBG_ERH

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 12:25:25

@kismagyarfocilaz: :DDDD - ez olyan, mint a Bazi nagy görög lagziban, amikor a házasulandó párról derül ki, hogy a pasi nem eszik húst, mindez a nagy családi pittyputty közepén. Ezt a mondatot mindenki meghallja, néma csend támad, majd az egyik rokon asszonyság - hogy oldja a feszkót - felkiált: Nem eszel húszt?!? Nem báj! Akkor szütök Néked báránt!!! És mindenki megnyugodva zajong tovább....:)))

maybach 2009.03.28. 12:32:14

Jó napot kívánok!
Nehéz szakma lehet a világmegváltás. Ennyi megátalkodott húsevőt még nem láttam.

Másrészt miért látom most úgy, mintha a növényevők lennének ingerlékenyebbek.

De, ha már.
almonda!
Esetleg próbálkozz a növényevés mellé a jógával és a meditációval is.
Rengeteg feszültségtől megszabadulhatsz.

almonda 2009.03.28. 12:35:43

@Nadine: miért nem érvelsz inkább? vagy ide csak bólogatva lehet bejönni?

amint észrevetted, nem vagyok itt törzsközönség, inkább kíváncsi: ki-mit-miért--- meg egyáltalán, érdekel a gasztronómia.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 12:40:30

És ha nem alapoz az ember, akkor mire nyomatja a pálinkát? :-)

almonda 2009.03.28. 12:43:47

@maybach: nem mondtam, hogy szín-vega, mert fehérhúst eszem s rengeteg halat... - de ennek mi köze az egészségtelen ételek fogyasztásának kritikájához?

Ha imádnám a húst, akkorse ennék húst hússal, meg ilyen zsirban tocsogó szendvicseket, számomra ez taszító... éppen ezért érdekel, ti miért kedvelitek a zsírba-vörös húsban sóban-cukorban tobzódó konyhát.

Olyan korlátolt meg senki nem lehet, hogy azt gondolja, hús nélkül elképzelhetetlen a csúcsgasztronómia, hiszen akkor az indiai, kínai, vagy mediterrán konyha nem is létezne... márpedig azok, nagyon egészségesek és világhírüek, mig a magyar csak Magyaro.-on az....az emberek, akik meg ezt a stílust favorizálják, iszonyúan belebetegszenek ...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 12:45:34

@almonda: Mi mellett kellene érvelnem? Kettőnk közt az a különbség, hogy én nem akarlak meggyőzni Téged. Sem mást. És soha nem jutna eszembe, hogy elmenjek hozzád "vendégségbe", és azt mondjam a főztödre, hogy gusztustalan, miért akarsz engem megölni?

Másrészt én azt gondolom, hogy a tudat határozza meg a létet, nem a táplálék. Ha Te mindenféle élelmiszert az ellenségednek tartasz, akkor az valóban ártani fog Neked. Rossz lehet.

Harmadrészt, érdekelne, hogy milyen nemzetiségű vagy, hogy ilyen buzgón teszel becsmérlő megjegyzéseket a magyarokra, mert bár egyáltalán nem érzem magam nagy hazafinak, de ez elég tenyérbemászó.

Negyedrészt, ha érdekel a gasztronómia, akkor miért pont egy olyan blogot választottál érdeklődésed tárgyául, ami ennyire ellenszenves recepteket tartalmaz? De komolyan...

almonda 2009.03.28. 12:47:28

@maybach: talált: jógázom és meditálok is jó sok éve... akkor pedig még azt ettem, amit ti.. :)) persze aztán lecsúsztattam magam arról a menüröl... s ma már kiráz a hideg, ha magyar étetremben rántott sajtot kínálnak, ha húsmentes kaját kérek,,,

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 12:48:36

@almonda: "miért kedvelitek a zsírba-vörös húsba..." Finoman szólva is baromira túlzol, de ha így lenne, és tényleg minden magyar csak ezt kedvelné, arra is lehet válaszolni tömören: mert ízlik.

almonda 2009.03.28. 12:52:48

@Nadine: tévedsz - mert magadból indulsz ki - nem akarok meggyözni, csupán elmondom az álláspontomat.

a vendégeimröl is így gondolkodom, s gondoskodom: olyat kapnak, amit szeretnek.. ´

mint említettem, ínyenc vagyok, így feltételezéseddel nem tudok, mit kezdeni... élelmiszer, mint ellenség ??? ez mit jelent?

a turisztika erületén dolgozom, régen... így szívügyem a magyar konyha. de kritikus vagyok, mert nem igazán jó. sem amódszerei, se az alapanyagok, se a végeredmény - tisztelet a kivételnek.

almonda 2009.03.28. 12:57:17

@Nadine: én nem választottam ezt a blogot, nem szánok idöt ilyesmire.... de olykor idenézek, s kicsit lehangol, amit olvasok. de érdekelnek a gasztro-szokások... így ez a blog egy érdekes tapasztalat.

úgy tünik, mintha azok, akik a zsír-hús-só-cukor-fehérliszt irányt tartják, a kajába kapaszkodnak, ez ad biztonságérzetet... megértem, de nem tudom elfogadni, még kevésbé követni.

Finom? hja, ... ez relativ és szubjektiv.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 12:58:00

@almonda: Miért, én miről akartalak meggyőzni Téged? (az udvariasságon kívül... - "mikor ajánlasz végre egy ehető kaját?") Szoktunk mi is vitatkozni ételekről, főzési stílusokról, csak kicsit barátságosabb hangnemben.
Mondtam én, hogy miért eszel ilyen vagy olyan vackokat? Hogy milyen betegségekben fogsz meghalni?...

Látod, Toma is így gondoskodik a vendégeiről. Tudja, mit szeretnek.

Másrészt ki beszélt itt csúcsgasztronómiáról?

Az élelmiszer, mint ellenség? Segítség, gomba! Segítség, vörös hús! Hát erről beszélek.

Nem az érződik, hogy szívügyed a magyar konyha. Inkább az, hogy lenézed a saját néped. Ott a távolban, ha jól sejtem. Ez is szíved joga.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 13:07:38

Amit most fogok leírni, az arról árulkodik, hogy még mindig Almondát húzom, de nem. Elkészült a csontleves. A délután folyamán próbálok készíteni egy korrekt fotót a velős csontról.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 13:10:53

@kismagyarfocilaz: :DDD most nagyon röhögök...

Én még nem álltam neki a babfőzeléknek, de ami késik, nem múlik. Csak késik.

maybach 2009.03.28. 13:12:59

almonda!
Talán meglepő, de sok kifejezetten vega ismerősöm van. Én nem mondanék nekik olyasmit, hogy hogy lehet ezt a vacakot megenni? De ez is csak ízlés dolga. Lányom barátja pl. kifejezetten finom vega sütiket tud. Mégse ingerlékeny.

Sőt, igaz hogy magánügy, de a fiam meg pont az egészséges étkeztetésről írja a szakdoliját.

Azaz nem értelek.
Neked más a meggyőződésed, más az ízlésed. Ez cseppet sem baj. Sőt, így színes a világ.

De, itt se mindenki zsírt zsírral eszik.
Toma végképp nem. Talán, ha hozzá is benéznél.
Az meg, hogy kajával gyilkoljunk, tőlem nagyon messze áll.
Inkább megeszem én.
Ráadásul az általad sorolt konyhákból sem hiányzik a hús, de még a zsír sem.

Ellenben iderittyenthetnél egy szerinted egészséges és finom menüt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 13:56:59

@Bombadil Toma: :))) Látod-látod, hétalvó...:))) Téged ma konkrétan legyilkosoztak:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 14:20:07

@almonda: ha leveszed a szemellenződet, és körülnézel a blogban, biztos találsz kedvedre való ételeket szép számmal. inkább azokat nézegesd! peace! :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.28. 14:20:09

Szervusztok!

Köszönöm és nagyon meghatott, hogy hiányoltatok.
Zuzunak igaza van, el kell terelnem a figyelmemet.

Ma - megint - tejfölös pogácsát sütöttem, Apu nagyon szereti. Most még inkább ellátom minden jóval, mivel meghalt a bátyja. Persze pusztán étellel nem lehet vigasztalódni, de más az ember kedélye. Érdekes, hogy Édesapám még minden további nélkül simán legyűri a körömpörköltet; a rántotthúst zsírosabb tarjából kéri; élvezet nézni, ahogy egy tál kocsonyának nekigyűrkőzik és legalább egy órát eszi a remegőst, szopogatja a csontokról a húst-bőrkét. Nem egészen két hónap alatt megevett több mint egy fél oldal háziszalonnát. Az édesapja volt ilyen. Gyerekként nem is tudtam enni, amikor a Nagypapa evett. Muszáj volt néznem, mit csinál: leült az asztalhoz, elővette a zsebéből a bicskáját. Megnézte elég éles-e. Persze mindig az volt, erről személyesen gondoskodott. Fura mozdulatokkal a Szibériában megfagyott kezébe vette a szalonnadarabot és kanyarított egy szép szeletet. Aztán szelt egy vastag karéj kenyeret. Megint a szalonna jött. Vágott egy katonát, de a hadfi nem a tányérjába, hanem rögtön, a bicskáról egyenesen a szájába került. Gyorsan követte egy falat paprika, majd paradicsom, végül egy jó darab kenyér. Szép, komótosan evett, alaposan megrágva minden falatot és az ételre koncentrált. Akkoriban még nem tudtam, mi lehet egy férfi és egy nő között, most már tudom, ezért mondhatom, hogy Nagypapámnak viszonya volt a szalonnával, a kenyérrel, a paprikával, a marhahússal, a tyúkokkal, a hallal - egyszóval ő nem táplálkozott, hanem jőízűen evett. Szegénykém 86 évesen halt meg. Asztmában. Felesége, Nagymamám szintén jó viszonyt ápolt minden étellel, a zsírosabbal is. Ő 98 éves volt, amikor váratlanul elhunyt. Apukám 82 éves lesz, a bátyja 87 volt. Fél éve még együtt dicsérték a főztömet. Egy kiadós vegyespörköltet nokedlivel, előtte pedig nagy kedvencüket, a marhahúslevest.

Tisztelem a vegetáriánusokat, néha vágyom én is arra, hogy az legyek, de tudom magamról, hogy egyszerűen szükségem van a húsra. Persze nem muszáj, hogy tocsogjon a zsírban és a szalonnát már nem tudom olyan mennyiségben megenni, mint az Apu.
Van egy nagynéném (anyai ágon), aki vegetáriánus és cukorbeteg is. Mindig méricskél, a világ összes alapanyagáról, nyersanyagáról mindent tud (legalábbis ez az érzésem). Állandóan főz fejben, meg számtalanszor elmondja, hogy mennyire egészséges ez meg az. Elhiszem. Csak azért könyörgök, hogy legalább ÉLVEZZE azt, amit eszik. Csak kicsit hümmögjön hozzá, meg mondja azt, hogy nyámi!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 14:32:42

@fiam: Az én családomban is voltak így evők:)))

Elkezdtem a babfőzelékemet fejtett babból, úgy tudnám megfogalmazni, hogy én most majdnem Jókai-bablevest főzök, de nem teszek bele csülköt (viszont hagymát, répát, fehérrépát, fokhagymát, szalonnát igen), és húsos szalonnán kisütött virsli lesz a feltét, ez volt a mélyhűtőben. Szerintem nagyon nem lehet melléfogni vele:)

Zuzuka 2009.03.28. 14:46:38

@fiam: szia! nekem is ilyen emlékeim vannak a családunkbeli öregekről, szalonna, hagyma, friss kenyér, kisüsti:) és a 80 évet simán megélték.
nem hiszem hogy itt valaki a tocsogós ételt szereti, rá sem bírok nézni nemhogy megenni!
én jógázok naponta, de a csülkös pacalt és a kemencében sült csülköt sztrapacskával bármikor megkóstolom:)

maybach 2009.03.28. 14:52:23

Én átugrom az anyóshoz és beszélgetek vele kicsit a nyitott házasságról.
Őrület, hogy mennyire a szokásai rabja.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.03.28. 14:56:39

@Nadine: @Zuzuka: Elképzelem, ahogy az unokáink emlékeznek vissza a szüleikre: "... és akkor Édesanyám elővette a mérleget és lemért 10 dkg salátát, 5dkg 3 percig párolt csirkemellett és az egészet jól összeforgatta. Aztán nekitámaszkodott a konyhaszekrénynek és egy másodperc alatt bekapta..."

Csúnya dolog gúnyolodni, tudom, nem is az volt a célom vele.
DE.
Ahogyan ettek, úgy is éltek régen, nem igaz? Ha azt kértük a Papától, hogy meséljen a hadifogságról, akkor nem elhajtott bennünket, hanem megkérdezte, hogy az első világháborúsról vagy a másodikosról :)
Nem akarom fényezni magam, de nálunk is szent és sérthetetlen volt a gyerekre szánt idő. Még vasalás közben is meséket találtunk ki felváltva. Nyomoztunk elemlámpával Neoex után, rajzoltunk, báboztunk, falat festettünk stb. és rengeteget nevettünk. Meg persze EGYÜTT főztünk. Igaz, úszott a konyha a hagymahéjban, meg a zöldségpucolékban, ám... Szóval, ha rendesen eszel, nyugisabban élsz. Ez csak az én tapasztalatom. Kiváncsi vagyok, Ti miképp látjátok?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 15:03:34

@fiam: Amíg itt voltak a fiúk hétvégenként, hol az egyik, hol a másik vágódott le a konyhába "segíteni" nekem. Az idézőjel nem arra vonatkozik, hogy az nem volt segítség, hanem arra, hogy így beszélgettünk irtó jókat, némi konyhai hadművelettel álcázva a dolgot.

Zuzuka 2009.03.28. 15:48:06

imádok főzni mert nem kötelező. ha van kedvem igen, ha nincs akkor nem - átengedem a konyhát szívesen a fiataloknak, hagy tanuljanak.
CSAK finomakat főzök:)) ha nem eszek rendesen, fáj a fejem, ha fáj a fejem, nem tudok dolgozni, akkor pedig nem kapok fizetést és nem tudok jó alapanyagot venni, amiből finomakat főzök... hát így.

nagyon rossz gyerek voltam, anyukám nem akart velem főzni:)) inkább lovagoltam és vadásztam apuval, később sportoltam mindenfélét. akkor tanultam meg főzni, amikor férjhez mentem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 15:58:33

Jé, ha erre jársz, nemsokára (16.35) lesz egy dokumentumfilm Trogirról a Duna tévén.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 16:06:45

én is szeretem trogirt. persze csak az elő, vagy utószezonban, mert különben egy lépést sem lehet tenni a túristáktól...:)

@Nadine: fél hétkor a spectrumon, dupla epizóddal lesz a kutyás domina megint:) most meg éppen horror megy a viasaton. koszos lakás, jájj!:)

Zuzuka 2009.03.28. 16:13:54

@Bombadil Toma: ez borzalmas! nem tudom elképzelni hogy lehet élni ebben a lakásban, kirázott a hideg.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 16:36:26

almonda:) ismételt kérdésedre:

Azért eszünk ilyen dolgokat, mert nekünk ízlik..

Neked nem, de ez szubjektív dolog, ahogy a mi ízlésünk is..:)

Az meg, hogy itt olyan kajákat posztol Toma, ami népkaja, azon jót röhögtem..
De persze ez is a te szabad véleményed.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 16:51:35

@Zuzuka: Szerintem ezeknek a kuplerájoknak a nagy része erősen el van túlozva. Biztosan nem túl rendes népek, de azért az, hogy piszkos bugyik legyenek egy családi fürdőszoba mosdókagylóján, meg az egész nappaliban lépni ne lehessen a hangszerektől... ez hülyeség. Ilyenkor mindent kihúzgálnak, kiborogatnak, kiöntik a szemetet (és kifakítják a képet a drámaiság kedvéért), aztán meg jön a takarítás, égő gyertyák, és egyből minden színes lesz, mi?:)

@Bombadil Toma: Na, majd nézem, most már van megint Spektrumom!:)

Mindjárt kész a csodálatos babfőzelékem! Mennyeinek tűnik, de tényleg - még sosem főztem ilyet:)

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 16:54:45

Merthogy kedvtelve nézegetem a fotón azokat a szendvicseket: tervbe van véve.

almonda 2009.03.28. 17:24:27

hihetetlen, milyen konzervativok vagytok :))
mondhatnám intoleránsak, de félek, megsértödtök - mert hogy sértödékenyek is vagytok, ha annyi elég a kiátkozásomhoz, hogy nem tetszik a melegszendvics, meg a húst hússal szemlélet.

nehezen tudjátok elfogadni, hogy másként látom? kár. Ha pedig szerintetek a vega kaja egyenlö a salátalevél, répakarika meg fött csirke variációival, akkor ezzel csak azt áruljátok el, fogalmatok sincs róla.

Ha Pesten jártok, nézzetek be a Gouvinda nevü étterembe (Vigyázó ferenc u., az Akadémia mellett), ahol indiai Krisna-kaja van - csodálatos ízekkel. Sztem, meg fogtok érteni. :)) feltéve, ha nincsenek elöítéleteitek a krisnásokkal szemben...

maybach 2009.03.28. 17:30:18

almonda!
Isten ments, hogy figyelmetlenséggel vádoljalak, de olvasd már el légyszíves miket írunk!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 17:31:56

@almonda: Bogárka, nem azzal van baj, amit mondasz, hanem azzal, ahogy. Senki nem akar téged megtéríteni. Nem vagy kiátkozva, csak csőlátásra vall, amit egy-két poszt alapján eddig kinyilvánítottál. De nem baj. Hála Istennek, nem vagyunk egyformák.

Senki nem mondta ezeket a butaságokat a vega kosztra, megint Te jössz elő hülyeségekkel.

Több vicces dolgot is mondasz, de ebből is csak az jön le, mennyire felületes információkra alapozva ítélkezel. Ezért a magam részéről nem is fecsérelnék erre az egészre több szót.

A babfőzelék isteni lett, mentem dobozolni.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 17:57:31

De hát almonda:) pont azt írtuk, hogy ha neked nem tetszik, ne egyél ilyet, nem mintha, ez ránk tartozna, hiszen nyilván, te mást preferálsz..

Ezzel senkinek nincs problémája, hogy is lehetne..:)

Mindösszesen csak válaszoltunk többen is a sokszor feltett kérdésedre, hogy hogy vagyunk képesek ilyesmit megenni (úgy, hogy engedd meg, nekünk ez ízlik), és megkértünk, hogy ez épp úgy ne zavarjon téged, mint ahogy minket sem zavar, ha te olyat eszel, amit meg esetleg mi nem szeretünk..:)

Érted, ugye?

Mindenki had ehesse azt, amit szeretne, és egyenlőre nem mi kezdtünk sipítozni, hogy te mekkora hülye vagy, hogy ilyen-olyan gusztustalan dolgokkal tömöd magad.

Ez tök vicces, kicsit sem sértődős szerintem..:D

Bizisten, becsszó..:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 17:59:29

@nyuszómuszó: :))) Ezek szerint, nemcsak én látom így...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 18:00:09

De emellett nyilván csomó mindenben intoleráns vagyok..:D

Ezzel én tisztában is vagyok, de hogy te melyik titkos ismerősöm vagy, hogy így tudod, azt csak találgatni merem:D Látatlanba meg nyilván nem tennél ilyen kijelentéseket, hiszen te egy befogadó mindenki azt csinál (kivéve, ha kajáról van szó, de az persze más) emberke vagy:))))))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 18:20:03

hm, kitörlődött egy sor, így nem sok értelme van:)
Mindegy:D

Pálcika 2009.03.28. 18:43:03

húúú,miről maradtam le:))))
@almonda:még nem olvastam vissza a mai napot ezért csak gyanítom,hogy nem egyezik a nézetünk de azt azért már most megállapítom bírom benned,hogy még itt vagy:)))))))

almonda 2009.03.28. 19:06:03

@Nadine: hm, furcsákat mondsz, a bogárkát meg inkább mellözzük.

almonda 2009.03.28. 19:07:17

@Pálcika: miért, mi abban a különös, hogy itt vagyok... még mindig?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 19:12:25

@almonda: Nem tudom, mire gondolsz, de mivel eddig egyetlen általam feltett kérdésre sem válaszoltál, én tényleg hanyagolnám ezt az egészet. Ez ugyanis ebben a formában nem beszélgetés. Te mondod a magadét, és valószínűleg az zavar, hogy senki nem veszi fel a kesztyűt.

Pálcika 2009.03.28. 19:30:46

nó,visszaolvastam.Almonda ha jól értelmezlek (és ha jól értem azt amit mondani akarsz nekünk)akkor a Te étkezési szokásaid nagyon különböznek a mi "napi konyhánktól",de ez nem baj,mások vagyunk,ez sem baj(sőt)
szerintem itt az egyetlen baj,hogy rosszul indítottál(sértegetve és lebecsmérelő módon adtad tudtunkra a rosszallásod)viszont javaslom lépjünk túl a kezdeteken és folytassunk úgy érdemi vitát,hogy közben ne bántsunk meg másokat....

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 19:31:44

@almonda: nyitott kapukat döngetsz. öt évig voltam vegetáriánus. a receptejeim fele húsmentes. több mint a fele olasz, vagy más mediterrán konyha étele. megint csak azt tudom mondani, hogy nézz körül, mielőtt beszélsz hülyeségeket... :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 19:43:40

hűű bakker! revideálni kell az előző kommentemet. visszanéztem, és az utóbbi egy évben, tényleg elég brutális kajákat tettem be ide a kifőzdébe:))) (úgyhogy a fenti állításom a főzős blogomra vonatkozik:))
nembaj, úgyis jön a tavasz, a sok friss zöldség, most majd lehet kissé könyebb ételeket is főzni...

almonda 2009.03.28. 19:46:29

pálcika, én csupán azt merészeltem mondani, hogy szerintem ezeknek a kajáknak a többsége nem vonzó a számomra - erre mindenki kikérte magának, hogy megtérítsem öket - hát erröl szó sincs.

csupán arról van szó, hogy az itteni kajákban ijesztö a zsír-só-fehérliszt-cukor és a hús mennyisége. Ebböl még az sem következik az, hogy én vad vega volnék. Ahol 24 éve élek, az ételeket úgy készítik el, hogy felismerhetö, miböl is van, s sok a friss, natur kaja: zöld, gyümölcs és hal, barna akenyér és gyümölcsösek a laza sütik, stb. Hagyják élni az alapanyagokat, ízeket, színeket. Nekem ez tetszik.

almonda 2009.03.28. 19:48:09

@Bombadil Toma: helyes, akkor miért nem terjeszted ezeket a jó szokásaidat inkább? Valóban elég brutál itt a táj...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 19:50:36

@almonda: Ha azt mondtad volna, amit az előbb, senki nem szólt volna egy szót sem. De Te azzal nyitottál ma, hogy "Toma, mikor főzöl már valami ehetőt?" Meg azzal, hogy "miért ölöd az embereket?" Tényleg nem érzel különbséget a két megfogalmazás közt? Legalább a saját kommentjeidet próbáld meg értelmezni, mielőtt vitatkozni kezdesz - egyedül.

A kérdéseimre továbbra sem válaszoltál... Ennek van valami oka?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 19:52:36

Pálcika, most láttam az HBO-n a Hajlakk c. filmet. Azt hittem, ebben a műfajban már nem tudnak újat mutatni nekem, erre olyan baromi jó zenék meg táncikák voltak benne, hogy ihaj!:) Queen Latifahról meg eddig is tudtam, hogy jól énekel, de ma megint tarolt... Nagyon vidám kis film! Val Kilmer megint olyan vicces, hogy nyerítettem minden mozdulatán... Csúcs ez a pasi!:)))

2009.03.28. 19:55:16

Jó estét!

Nadine, köszönöm, hogy szóltál. sajnos nemrég kapcsoltam be a gépet, így lemaradtam róla. bakfitty.

almonda, nem értem, mit szeretnél tőlünk. elmondtad a véleményedet, tudomásul vesszük. ÉS???

2009.03.28. 20:04:44

a Hajlakkban nem is játszik a Val Kilmer... vagy én mást láttam? :))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 20:05:28

@Nadine: és a travolta mint nő?:)

@almonda: azért nem terjesztem, mert én nem akarok senkit semilyen irányban téríteni. én ide a legfinomabban sikerült. kedvenc ételeimet teszem be, amit aki akar kipróbálhat. az hogy neked ezek nem vonzóak, teljesen hidegen hagy. és most már untat is. ezért kérlek, ezután máshol oszd az észt...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 20:06:47

@Jé: szerintem christopher walkenre gondolt. nem?

2009.03.28. 20:07:08

travolta nőként is ász, és még mindig királyul rázza a műpopóját :D

2009.03.28. 20:09:14

lehet, de majd ha visszajött, megmondja. biztos a csülköt cuppogtatja :)

2009.03.28. 20:13:23

jajajj, majd' elfelejtettem!
fiam, neked puszikákat küldök, meg kitartást kívánok, meg mindenféle jókat (jobbakat)!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 20:19:59

@Bombadil Toma: Hát persze, hogy rá gondoltam...:DDD Van néhány ismert színész, akiket én következetesen összekeverek... Mármint nem összekeverem, hanem mindig a másik nevét mondom, amikor az egyikre gondolok. Közéjük tartozik Meryl Streep, Faye Dunaway és Glenn Close, vagy Laurence Fishburne és Samuel L. Jackson, no és Val Kilmer/Christopher Walken. Elnézést kérek az érintettektől, nekem valamiért ők egy kategóriába tartoznak:))))

@Jé: Ugyanezt kérdeztem én is. Kb. négyszer:)))

Travolta is marha jó!!! Nem szoktam szeretni, amikor műdagik játszanak ilyen szerepet (pl. Eddie Murphy rendszeresen), de bepisiltem Travolta mozgásán...:) Mellesleg a szinkronhangok is marha jók voltak, szóval, meg akarom szerezni ezt a filmecskét, nagyon jó hangulatba kerültem tőle. És Michelle Pfeiffer is olyan grimaszokat dobott, mint gonosz, hogy halálra röhögtem magam...

2009.03.28. 20:27:31

@Nadine: :)))
tényleg, ezek a színészek mind egykaptafa :D

engem egyedül a srác idegesített a filmben, mert ő játszik a High School Musical-ben is, és attól meg az ablakon ugrik ki. a lánykám persze odavan érte, és már mind a három részt láttuk. az első kettőt többször is. aaaaakkora jó! :)

almondával a beszélgetés kezd picit cseresznyéskert jelleget ölteni. meg három nővér, várom, mikor kerül elő a szamovár :D

2009.03.28. 20:28:24

már megint félregépeltem: én ugrom az ablakon kifelé :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 20:34:25

@Jé: Valamitől mégis fedik egymást az agyamban... Talán egy korosztály vagy hasonló szerepek, nem tudom. A három nő nekem tipikusan a "nem szép, de nagyon érdekes arcú ötvenes" kategória. Laurence Fishburne meg a másik nekem annyira egyforma, hogy beírtam a Gugliba, "Matrix", kidobta Fisburne-t, de ettől még nem jutott eszembe a másik neve, beírtam "fekete zsaru" (Shaftra gondoltam:))), és kijött! Szóval, valahogy hasonló figurákat, karaktereket játszanak. Val Kilmernek is voltak táncikálós szerepei, Christopher Walken meg az utóbbi években táncol állandóan...

2009.03.28. 20:41:19

nálam ez úgy működik, hogy arcokra évek-évtizedek múlva is emlékszem, épp csak nevet nem tudok kapcsolni hozzá :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 20:50:54

@Jé: Na, nálam is hasonló a dolog, csak én a nevet is tudom, de az említett színészeknél legalább kettő lehetségeset:))) Viccen kívül, tudom, melyik kicsoda, de ha hirtelen akarom a nevét mondani, akkor biztosan a másikét fogom elsőnek mondani. És Ray Liotta az az ember, akinek soha, de tényleg SOHA nem jut eszembe a neve, de csak akkor, ha meglátom. Amúgy nagyon jól tudom!:)))

2009.03.28. 20:53:02

szerencse, hogy ilyen sokan vannak, lehet őket keverni.

írtam neked emilt

2009.03.28. 21:05:37

most már igen!
apám, te milyen villámgyors vagy :)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 21:15:34

@kismagyarfocilaz: @Pálcika: most veszem észre, hogy a gombaporról kérdeztetek:) elfelejtettem belinkelni a posztba, de majd pótolom. a gombapor, szárított erdei gombák porrá őrőlve, amivel a kevésbé ízletes termeszetett gombát lehet feltúrbózni. bővebben itt: tomakonyha.blogspot.com/2008/01/erdei-gombapor.html

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 21:16:05

@Jé: A kollégák is mindig Villámkezűnek hívnak:)))

2009.03.28. 21:17:55

hehe, vajon miért? :)

szolgálati közlemény: holnapra lesz Freddy, ha valaki esetleg hiányolta volna.
reméljük, hogy egy csimotának sem jut eszébe belekötni a LEGENDÁBA :))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.28. 21:21:31

@Jé: helyes, akkor nem teszem be a töpörtyűkrém receptjét holnapra. úgy is félő volt, hogy ha betenném, akkor almonda holtan esne össze a monitor előtt...;)

2009.03.28. 21:21:40

én most jobbra el, de ne rosszalkodjatok ám nekem!

jó éjt mindenkinek!

2009.03.28. 21:23:14

@Bombadil Toma: máskor azért jó lesz az...
egy jó sorozatgyilkos úgyis türelmesen cserkészi be az áldozatát :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.28. 21:32:36

@Bombadil Toma: :DDD

@Jé: Jaj, de jó!! Már várom nagyon... Aludj jól, álmodj szépeket.

Most nyitottam ki a teraszajtót egy utsó mai szellőztetésre, hát tiszta tavaszi idő van kint - végre:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.28. 23:07:40

almonda, nem a mondanivalóddal volt a baj.

Valóban arról szólt, amit írtál, amit beidéztél..


Node a stílus.. Mindenki tud itt olvasni, nem is hülye, most miért mondod, hogy de hát én csak azt mondtam....
ez elég gyerekes hozzáállás..

Ha VALÓBAN azt, vagy inkább ÚGY mondtad volna, mint, ahogy most összefoglaltad, akkor senkiben nem merült fel, hogy akkor mi a búánatért kíbzod itt magad.
Akkor beszélgettünk volna, és válaszokat kaptál volna, nem értetlenkedést..

Ehhez képest ismételgetted, hogy ez szar, és Te ezt máshogy cisnálod..
Ami csak azért fura, mert ez meg pont arra mutat, hogy mi meg így, na és? ahány ház annyi szokás..

Viszont rámutatnék, hogy az egész poszt alatt itt SENKI nem tett negatív megjegyzért a Te szokásaidra, ételeidre.
Ez azért szerintem elgondolkodtató..:)

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.03.28. 23:19:17

Tanulságos, a múlt heti szavazás a honlapomon:
Ha sajt a menü, akkor melyik legyen? Végeredmény:

Mackó és társai 11.6 % 5 szavazat
Kemping és társai 9.3 % 4 szavazat
Camembert sajt 32.6 % 14 szavazat
Sajt (trapista, ementáli) 7 % 3 szavazat
Disznósajt 39.5 % 17 szavazat

Összes szavazat: 43 (A trappista, az két pé. Jogos a sárga.)

Hát ez a beszéd, kérem szépen.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.03.29. 03:55:03

Nadine! Szolgálati közlemény!!!!!!!!!!!!!!!!
Végigbogarásztam világod tájain, eljutottam az ügyig.
Van egy csomó anyagom, fonalak bársony stb. Hol lehet leadni?

2009.03.29. 08:26:54

@inszeminator: szerintem Nadine 9-nél előbb nem jön erre, szóval türelem

@kismagyarfocilaz: tényleg tanulságos :D

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.29. 20:12:55

Jól hangzik, nekem is van egy hasonló, bár némiképp eltérő a koncepciója!
konyhacsata.blog.hu/2009/03/05/gombas_melegszendvics

2009.04.01. 19:44:12

@Before: azaz olyan mint a sütőlapát, csak rövidebb a nyele?
Amúgy a tied is gyönyörű! jó volt? :)))
süti beállítások módosítása