Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Stufato al vino rosso - vörösborban párolt marhahús

2009.05.20. 05:00 Bombadil Toma

 


Itt van végre a jó idő! A hétvégén már szinte nyári meleg volt. Ilyenkor szoktam átállni a jóféle mediterrán/olasz kosztra (no, meg néhány pluszkilótól is meg kéne szabadulnom). Elő is kotortam kedvenc talján szakácskönyvemet, és bőszen lapozgatni kezdtem. Mivel a hűtőben ott figyelt egy szép darab marhahús, effélét keresgéltem. Így akadtam erre a receptre, amit amúgy is szerettem volna elkészíteni már egy ideje...
„Köretként” mindenképpen valami salátára vágytam, és mivel a kertben a rukkola most ért a csúcspontjára, nem is volt kérdés, mi kerüljön a marha mellé. Így állt össze végül is a menü.

Hozzávalók:

  • . 1 kg marhahús, fehérpecsenye vagy felsál
  • . 1 nagy fej hagyma
  • . 2 gerezd fokhagyma
  • . 2 sárgarépa
  • . 2 zellerszár
  • . 2 paradicsom (lehet konzerv, hámozott egész)
  • . fél csokor friss bazsalikom
  • . 0,5 liter jó minőségű, száraz vörösbor
  • . 1 babérlevél
  • . 3-4 szegfűszeg
  • . só, bors
  • . olívaolaj


Előkészületek:

A húst megtisztítom a zsírtól/faggyútól és a hártyáktól, bekenem mustárral, és durvára tört borsba forgatom. Majd szorosan zsírpapírba tekerem, és egy-két napra a hűtőbe teszem pácolódni, érni.
A főzés napján: a hagymát, a zellert, a répát és a paradicsomot kis kockákra felaprítom, a fokhagymát vékonyan felszeletelem.
A húsról egy papírtörlővel letörlöm a borsos mustár nagy részét.


Elkészítés:

1. Előveszek egy vaslábost, amibe a hús éppen belefér és a sütőben is használható, majd annyi olívaolajat öntök bele, hogy az alját ellepje. Magas hőfokon, körbe kérget pirítok a húsra mindenhol.
2. A húst félreteszem, és a visszamaradt zsiradékon, megfonnyasztom a hagymát, majd hozzáadom a fokhagymát is.
3. Mikor a hagyma megüvegesedik, hozzáöntöm a zellert és a répát is, és 2-3 percig pirítom.
4. Beleteszem a paradicsomot, elkeverem, és felöntöm a vörösborral.
5. Megvárom, míg a bor felforr, rádobom a babérlevelet és a szegfűszeget, sózom, borsozom, majd ebbe az alapba helyezem a húst.
6. Lefedem, és a 140-150 fokra előmelegített sütőbe teszem 2 ,5-3 órára (a hús vastagságától függően).
7. Mikor elkészült, kiveszem a zöldségekből a húst, és egy alufóliába csomagolva félreteszem.
8. A boros zöldségeket egy szitán átpasszírozom egy forralóedénybe.
9. Az így kapott mártást kétharmadára forralom, majd félrehúzom, és belekeverem az apróra vágott bazsalikomot. Megkóstolom, és ha kell, még sózom, borsozom. Ezután már ne tegyük ki hőhatásnak!


Tálalás, tippek:

Tálaláskor a tányérra helyezek pár szeletet a húsból, leöntöm a vörösboros szósszal, mellé, egy nagy marék rukkolát teszek kevés málnaecettel és olívaolajjal meglocsolva, majd díszítésként egy snidling virágját is rámorzsolom (ez utóbbi elhagyható).
A megmaradt hús a mártásban tárolva (hogy ne száradjon ki), két napig eltartható a hűtőben. A mártással együtt, a sütőben felmelegíthető...
Igazán fenséges fogás! A vajpuhaságúra párolódott hús a finom, koncentrált ízű boros-zöldséges szósszal, és a tálalás előtt egy perccel, frissen szedett borsos, harsogóan friss rukkolával, minden várakozást felülmúlt...
Közben a főzéshez is használt olasz Montepuciano D'Abruzzo bor maradékát kortyolgattam.

Elkészítési idő: 3,5 óra + a pácolás ideje
Költségek: kb. 620 Ft/adag
Bor: 870 Ft – Lidl

49 komment

Címkék: gasztro recept marhahús toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.20. 08:52:22

Vörösboros étkek nagy barátja vagyok - még akkor is, ha hozzá nem ihatnék :-) (Dehogynem.)
Félve kérdezem: ha a hozzávalók között szerepel a só, bors - miért maradt ki a "Mustár, hozzám!" ?
A köret hozzávalóiról nem beszélve.
És ha már mustár! Miféle?
Annak idején a Dijon-i mustáros, szalámis rántottát nagyon szerettem - ez mentett meg attól is, hogy a 30 napos külföldi utam alatt kizárólag hideget egyek :-) No meg két meghívásom is volt ismerősöktől...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.20. 11:45:49

jó reggelt!

@Mormogi Papa: a mustárt azért nem írtam a hozzávalókhoz, mert nem része az ételnek, csak pácolásnak, amit ha akarunk el is lehet hagyni. a mustár minősége sem lényeges itt, hiszen úgyis letöröljük róla, csak a savaira van szükség, hogy fellazítsa a húst...

remélem ma kicsit megjön a tisztelt kifőzdés közönség kommentelőkedve, mert ha ez így megy tovább, bezár a bazár. nincs sok értelme feltenni a posztokat...:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.20. 14:56:50

@Bombadil Toma: Én is aggódom…
Persze csakis baráti kötözködés végett említettem. Meg a legutóbbi (beszédes Nick-kel bejelentkezett) egyén miatt, aki szerint sznobizmus megválogatni a hozzávalókat :-)
Legközelebb meg majd kiderül, hogy "A fiúk a sóbányában dolgoznak."
És persze, hogy rózsaszín! Mi más is lehetne, ha "a hím alája…"
(Ezért a szóviccért még kapok a fe… Auuuu!)

Susztertangó 2009.05.20. 15:12:26

@Mormogi Papa: Ajjaj!Nem is mertem leírni az azonnal felötlő lehetőségeket, elképzelve a derék indus sóbányászokat, amint EU.-s szkafanderban fejtik a sót, vagy nincs is védő felszerelés?
--------------------------------------------
Jó pár éve divatba jött (mint a svéd csepp)a múmió. Fekete gyanús külsejű anyag volt aranyárban kb. És a SZU.-ból jött. Vajon tényleg zuzmó? És nem valami egyéb, a ""Szarból is aranyat csinálunk elv alapján begyüjtött termék?st

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.20. 17:17:08

Szervusztok!

Tegnap méltóságteljes búcsút vettünk volt anyósomtól. Szeretnék most már visszatérni az élők közé.

2009.05.20. 19:40:43

sziasztok!
én mint zombi jelentkezem. halálra dolgoztatnak, és tele a topánom.
és hiányzik a társaság... :(

maybach 2009.05.20. 19:42:22

Jó napot kívánok!
Toma!
Van értelme feltenni, mert itt el is olvasom a receptjeidet.
Amúgy tényleg mindenki nyaral, rosszabb esetben csak nem ér rá, vagy kedve nincs.
Én is napokig elbeszélgettem magammal.

Csak szólok, ma megint foci.
A vicc, hogy a németek brazilja nem játszik, így az ukrán braziloknak több esélyük lesz.

2009.05.20. 19:47:20

maybach, és jót dumáltatok? mármint magaddal...? :)

és én ezt a brazilos dolgot nem értem.

maybach 2009.05.20. 20:00:54

Szia Jé!
Először is ne hagyd magad, csak jó pénzért.
Másodszor, csak elvétve vitatkoztam magammal, án némi újdonságot is tudtam mondani magamnak, harmadszor a Werder NBremen-ben is focizik brazil, meg a Sahtar Doneck-ben is . A brémai sérült.
Kicsit olyan, mint a ping-pong. Ha két német klub játszik egymással az négy kínai pinpongost jelent.

2009.05.20. 20:05:08

a pénz az egész jó, csak gyorsan elfogy.

:))) már értem a brazilos dolgot. kicsit bezavartál a kínaiakkal, de a késői óra ellenére feldolgoztam az infókat. tiszta multikulti ez a foci.

maybach 2009.05.20. 20:31:37

Ráadásul ez lesz a legutolsó UEFA Kupa döntő.

Mert jövőre már más neve lesz.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.20. 20:36:55

@maybach: a receptek a főzős blogom is megtalálhatóak. ide azért teszem be, hogy nyüzsögjenek itt a népek:)) ha napokig senki meg sem mukkan, nem éri meg a plusz munka...

igaz, most én is ritkábban voltam a napokban, de mindenki csak nem ment nyaralni, vagy annyira elfoglalt:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.20. 20:38:15

@maybach: mi lesz az új neve? visszahozzák a vásárvárosok kupáját:)

lassan be kell cuccolnom a teraszról, mert jönnek a szúgyogok...

Zuzuka 2009.05.20. 20:41:20

jóStét!
marhahús jöhet, mmm, nagyon jól néz ki! Toma, én még rukkola magot nem láttam, hol vetted? vagy nem is magról kell? és mihez hasonlít az íze?

@maybach: igen, az utolsó, nagyon furcsa:S azt hiszem a Szatyor Donyecknek fogok szurkolni..:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.20. 21:23:57

@Bombadil Toma: Mikor tudok, benézek! Még írok is!
Hogy mikor érek rá, az meg nem rajtam múlik...
Itt meg a blogajánlóban az oldaldobozban olyanok vannak, hogy még a májam (az a rossz) is elpirul tőle...
Kérdezem 10telettel: muszáj ezt?
Az a címlapos dolog se jött be, ám sejtem: arra nincsen hatásunk...

maybach 2009.05.20. 21:47:35

Jó kis csapkodós meccs. A végén a germánok nyernek.

Toma!
Tudom. Ott is olvasgatok.
Az új név Europa Liga lesz. Asszem.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.20. 21:51:10

@Zuzuka: magról kell nevelni a rukkolát. kertészeti boltokban kapható. az íze kicsit csípős, enyhén borsos...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 07:47:02

Jó reggelt!

Toma mindig előrukkol a fontos dolgokkal :D

Zuzuka 2009.05.21. 08:29:36

jó reggelt!

kávécska, aztán megint megyek világgá... ez a hét sajnos ilyen futkosós. keresek vidéken rukkola magot, lehet, hogy nem is ismerik:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 10:12:04

@Zuzuka: A rukkola kifejezetten pécsi növény :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 12:40:40

Már dél is elmúlt - ez a mai napi bölcsességem.

maybach 2009.05.21. 12:57:14

Jó napot kívánok!
ma megint egész nap egy süni pocakját nézhettem a Kifőzde helyett. Nem először.
Készül valaki sünlevest főzni?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.21. 13:01:33

jó reggelt!

miyen sün?

úgydöntöttem, ma elmegyek a nagyvárosba és nagybevásárlok. kezd kiürülni a kamrácskám...

maybach 2009.05.21. 13:03:59

Furton-furt egy hanyattfekvő sünt látok, hogy nagyon karbantartják a blogot, de hamarosan talpra állnak.
Gondolod, hogy én értem?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.21. 13:25:51

aha, már értem a sünt:)

elkészült a bevásárló lista, úgyhogy lassan elindulok pénzt költeni...:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 13:48:23

@Bombadil Toma: Ha erre kanyarodsz, olcsón adok házi tojást :)

@maybach: Süntojásunk nincs, sorry.

maybach 2009.05.21. 16:12:08

Fiam!
Van hova fejlődnötök.

2009.05.21. 18:01:51

a sün tojást tojik? vazz, mikről marad le az ember, ha egész nap húzza az igát.... :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.21. 19:20:19

ha sündisznó van, akkor van sünmadár is...:)

mindent megvettem amit találtam, haza is érkeztem, meglocsoltam a növényemiet a kertben, és most csak nézek ki a fejemből. valamit még kellene csinálnom...

Zuzuka 2009.05.21. 20:37:29

valami finom vacsi?:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.21. 20:39:54

@Bombadil Toma: Te csak pipálj...

Én nem tu8dom, de nekem ez a növény gyanús...
Nem a Rukkmadárból készül koffeintartalmú üdítő-dühitő léről van szó ???
(Rukk-Cola ?)

Zuzuka 2009.05.21. 20:45:00

@Mormogi Papa: megint csűröd-csavarod?:)) ugye milyen szép ez a magyar nyelv!

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.21. 20:57:59

@Bombadil Toma:
Azt a listát de megnézném...Jó tudom, nem nyilvános, de hogyan töltődik fel egy gasztronómus kamrácskája...és milyen illatok lehetnek benne....

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.21. 21:01:41

@inszeminator:
Ha az a kamrácska bár odú lehetne,
Szép nagy Gasztromókus üldögélne benne :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 21:09:11

@Zuzuka: Szebb már nem is lehet. :)

@maybach: Még Neoex osztálytársa felelt így: szúmadár a fában fészkel és tavasszal költi tojásait!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Amúgy meg van puhafaszú meg keményfaszú. Lehet, hogy kötőjellel. Ezt Nadine tudná megmondani...

@Bombadil Toma: Nekem ebből a beszámolóból úgy tűnik, hogy vettél öt liter locsolóvizet :)

@Jé: Eej uhnyem?

@Mormogi Papa: Neked (is) ajánlva megpróbálok valamit betenni a Kifőzdébe, posztnak.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 21:22:36

Betettem egy posztocskát, ha nem jelentkezik más, akkor legyetek szívesek élesíteni egyszer valamikor. Köszönöm.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.21. 22:02:06

@Mormogi Papa:
Én is gondolkodtam rajta, de meghagytam Neked a mókust!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.21. 22:03:24

További szép estét kívánok!
Szép álmokat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.21. 22:05:19

@fiam: Én is kívánok ! Száp almokat - izé, álmokat mindenkinek :-)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.22. 06:26:56

Jó reggelt!

Öttől fent kukorékolok, bár nekem kotkodácsolnom kéne.
Ébresztőőőőőőőőőőőőőőőőőőő!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.22. 09:06:40

Vagy alszotok vagy dolgoztok vagy nem akartok beszélgetni. Vagy?

Most megyek és bableves-főzésbe és pogácsasütésbe fojtom a bánatom.

Zuzuka 2009.05.22. 11:25:58

halihó!
kérekszépen a bablevesből mert az a kedvencem!:) amúgy meló van ezerrel, de most jól megéheztem és elballagok a Csülökbe, na mit enni??? csülkös bablevest - hehe
@fiam: hogy vannak a pipikék? ja, és hány kakas lett?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.22. 22:49:37

@Zuzuka: Egészségedre! :)
A pipik remekül vannak, nő a szárnyacskájuk. Már ridegtartáson élvezik az életet - újra lehet levegőt venni a konyhában.
A tippünk: öt kakas és tizennégy tyúk. Biztosat nem tudunk :)

Zuzuka 2009.05.23. 08:42:47

@fiam: ridegtartásoooon? azért remélem kispálcival és kiszuzuval kivételezel 1 kicsit:))) pl. csúsztatsz nekik plusszba protekciós szeletelt kukacot... :)
5:14 ez elég jó ivararány, nem?
süti beállítások módosítása