Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Sült hekk serpenyős krumplival

2009.09.16. 02:34 Bombadil Toma

 

Nemrég eszembe jutott, hogy milyen régen ettem már sült hekket, és mindjárt meg is kívántam. De mivel vége a nyári szezonnak, nem vágtam magam autóba, és robogtam le a Balaton partjára, hogy betámadjak egy halasbódét, inkább a boltba mentem és vettem hekktörzseket. Bár nagyon nem vagyok híve a fagyasztott halaknak, sajnos, hekket csak így lehet kapni...

 
A fagyasztott halat egy enyhén sózott tejjel teli tálba tettem, és úgy engedtem fel.
1. Felhasználás előtt papírtörlővel szárazra törlöm a halat.
2. Kikeverem a paprikás lisztet (az arányok: egy evőkanál liszthez, egy mokkás kanál fűszerpaprika), egy csipet sóval.
3. A haltörzseket ujjnyi távolságban beirdalom, sózom-borsozom, majd megforgatom a lisztben.
4. Egy nagyobb edényben vagy fritőzben felforrósított (170 fok) napraforgóolajba teszem és 5-7 perc alatt ropogósra sütöm, majd papírtörlővel fedett deszkára teszem, hogy leitassam róla az olajat.

 
Citromkarikával és serpenyős krumplival tálalom...
 
 
1. A serpenyős krumplihoz (pommes Anna) a burgonyát megpucolom, majd egy szeletelőgéppel (mandolin) vékony karikákra vágom.
2. Egy serpenyőt kiolajozok, és körkörösen egy réteg krumplikarikát fektetek le benne. Sózom, borsozom és meglocsolom kis olívaolajjal.
3. Egy újabb réteg burgonyát fektetek az előzőre, és azt is sózom-borsozom-olajozom.
4. A tűzhelyen, közepesnél erősebb fokozaton (kerámialap: 7/9), 4-6 perc alatt ropogósra sütöm az alját.
5. Egy másik serpenyőbe átfordítom, óvatosan nehogy szétessen, és a másik felét is megpirítom.
6. Megszórom kevés parmezánnal a tetejét, meglocsolom kevés olívaolajjal (helyette tehetünk rá kis vajdarabkákat is), és a serpenyőt a 180 fokos sütőbe tolom 15 percre.
Kész!

 
Több réteg burgonyát is lefektethetünk, csak akkor értelemszerűen tovább kell a sütőben sütni. A parmezánt el is hagyhatjuk róla, ha akarjuk, vagy más sajttal, pl. füstölt parenyicával is megszórhatjuk.
Az olívaolajat ne sajnáljuk róla, mert attól nem szárad ki, és lesz szaftos krumpli. Ez nem diétás köret! Ha görögösen szeretnénk elkészíteni, a burgonyarétegekre morzsoljunk oregánót, egy fél citrom levét is facsarjuk rá, majd ha kész, görög joghurttal tálaljuk.

 
A sült hekkhez serpenyős burgonyával, mőcsényi zöldveltelínit ajánlok.

 
Elkészítési idő: 40 perc
Költségek: 310 Ft/adag
Bor: 1170 Ft - Metro

87 komment

Címkék: gasztro krumpli hal recept toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 08:50:11

Jó reggelt. Ezt én nagyon-nagyon-nagyon szeretem. Parmezántalan-olívaolajtalan, egyszerű sült krumplival, ami persze, lehet serpenyős:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 09:20:54

Nem, Mátyás király nem sz.rt bele ama bizonyos gödörbe.

maybach 2009.09.16. 09:29:52

Jó reggelt kívánok!
Az a borzalmas trauma ért, hogy korán reggel dolgoznom kellett. Nem tudom hova vezet ez?
A heck ősi balatoni sülthal.
Talán ezért szeretem.Mindig hosszúlépést ittunk hozzá.

Zuzuka 2009.09.16. 09:35:24

jó reggelt!
egyszerűen imááádom a sült halat sült krumplival!
ez a karika-krumpli pedig csuda finom lehet, kipróbálom.
azt hiszem rám könnyű főzni, mert mindent szeretek, van amit nagyon és van amit nagyon-nagyon:) csak már főzne valaki!!!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 10:08:00

@Zuzuka: Ugyanígy vagyok ezzel. Sztem egy kezemen meg tudom számolni, amit nem szeretek az általam ismertek közül: parmezán, zeller, sóska, vadas, olívaolaj.

Zuzuka 2009.09.16. 10:15:04

@Nadine: eszembe jutott egy, a büszke szósz... na azt sok éve nem eszem meg, mert a menzán szőrös volt, és ahogy lenyeltem... - pfűűű, meg mindíg kiráz a hideg:((

Zuzuka 2009.09.16. 10:19:16

@Nadine: ez már kétkezes:)))
a zellert egyik napról a másikra szerettem meg, hogy hogyan, én sem értem:S lefeküdtem aludni és nem szerettem, másnap fölkeltem és már igen. hát így. próbálkozzál Te is:))

Zuzuka 2009.09.16. 10:25:38

@maybach: MA van szerda, ilyenkor szoktak meccseket közvetíteni - kivéve épp a magyart... MIÉRT?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 10:43:42

@Zuzuka: Nem megy. Hacsak nem múlik el a szaglásom. A parmezánnál is itt vesztem el a csatát... A múltkor Gordon szakácsnövendékei közül kérdezte valaki, hogy melyik sajt az a parmezán? Mondták neki, hogy "hát az a lábszagú":)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 10:50:02

Észrevettétek, hogy megint normálisan működnek az oldalt ajánlott blogok? Nem terelnek át arra a hülye minerre...

maybach 2009.09.16. 10:55:48

Nadine!
Érdekes listád van.

Zuzu!
Ne is kérdezd. A guta ütöget idióta magyarországi tévések miatt. Most valami digitv közvetít. A bőr hűlne rájuk. Szinte évente válthatnék szolgáltatót és/vagy csomagokat, ha normálisan meccseket szeretnék nézni.
Ráadásul a hülye tv-m is keskeny, így egy vacak vázát se lehet rátenni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 11:03:33

@maybach: Meg hat ujjam, mi?:)

@Zuzuka: Már az előbb akartam kérdezni: a "büszke" nálatok egrest jelent?

maybach 2009.09.16. 11:25:06

nadine!
A marcipánt úgysem hiszem.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.09.16. 12:51:28

aki azt mondta a parmezánra, hogy lábszagú, annak igen csak gondjai lehetnek a szaglásával:)) ha valaminek kellemetlen szaga van az a multis műtrappista. broáf... a parmezánnak megaludt nyers tej illata van!:) persze nem összetévesztendő a dobozban/zacskóban kapható előre reszelt "parmezánnal" mert annak konkrétan hányás szaga van...

@Nadine: gondoltam, hogy a pommes anna elnyeri tetszésedet. eredetileg nincs rajta parmezán, ezt csak én adtam hozzá, mert én szeretem:))
az olívaolajjal mi a gond? ez nekem új!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 14:21:35

@Bombadil Toma: Mondom, hogy a tévében hallottam, Gordon-szakácsnövendékektől:))) Röhögtem is nagyon.

Én bizonyára a zacskós parmezánt szagolhattam a norvég menzán száz méterről. Nem is mentem közelebb:)

Nem szeretem az ízét. Nekem mindig addig jó egy kaja - főleg ha salátáról-tésztáról van szó -, amíg a végén nyakon nem öntik olívával. Onnantól ehetetlen. De állítólag ez pont olyan dolog, mint a vaj. Vagy szereted az ízét, vagy nem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.16. 14:30:01

Jó reggelt!

Ez a halas jó dolog. Mióta műtéti szikém van (prevej műtősfiú), azóta irtózatos irdaásokat végzek könnyedén. A hüvelykujjam megtekinthető a házi spirituszban. Hehe. Nem bennem van spiritusz, hanem én vagyok a spirituszban :)

Nagyon sajnálom, hogy nem nézhető meccs a tévében hál'Istennek!
De ma a Debrecent láthassuk Liverpoolban, nem?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.16. 14:31:02

Mármint láthatjuk a tévében, ahogy Liverpoolban fociznak... vagy hol.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 14:35:58

@fiam: Ez az "irdaások" olyan, mintha Farkasházy mondta volna:)))

@maybach: pedig de.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.16. 14:44:06

@Nadine: Nehéz nyelv a magyar... Pláne annak, aki raccsol. Még írásban is.

@maybach: Lehetséges, hogy Te nem nézel ma tv-t?

maybach 2009.09.16. 14:46:24

Nézek ma is tv-t, csak nem kapcsolom be. Nincs digi tv-m, és direkt nem is lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 14:48:18

@maybach: Miért nem ugrasz ki a meccsre? Csakhogy kitolj a DigiTV-vel...

2009.09.16. 15:28:33

sziasztok!
éljen a hekk!!! nyami.
a krumplika is nagyon jónak tűnik, de a világért le nem hagynám róla a parmezánt. az is nyami.

mióta nincs otthon férfiember, nem téma, hogy nézünk-e este focit. háháááááá! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.16. 15:32:36

@Jé: Ez nálunk sohasem volt kérdés. Meccset senki, esetleg anyósom (ha átjönne olyankor) nézhetne boxot vagy egyéb elme-elszalasztót.
Mi testvériesen beérjük a Curling, Pétanque (bár a teremváltozatát valami szörnyű névvel illetik) meg a Pool mértéktartó élvezetével.
Akkor én most minek számítok?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 15:34:45

@Jé: :DDD Ezzel én is így vagyok. Bár én visszacserélném a focizajt, ha ezen múlna:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.16. 15:46:41

@maybach: Mintha azt olvastam volna, hogy valamelyik nagy kereskedelmi tévé közvetíti. Vagy királyi. Akkor bocsi. Azt azért beláthatod, hogy hatással vagy ránk, már enyhe fokú érdeklődés szintjére emelkedett a sport nálunk. :)

@Mormogi Papa: Nagyon türelmes embernek számítasz :)
Ilyen erővel nálunk sport a Neoex által preferált szurikáták titkos élete a földalatti barlangjaikban, föld fölött elképzelve vagy a cowboyok sánta lovon lovaglása a sziklákkal tarkított végeláthatatlan és -érhetetlen sivatagban, szivarcsonkköpködéssel színesítve.

Ha már sport, akkor az legyen mozgalmas, mint a vízilabda vagy őrült izgalmas, mint a magasugrás, esetleg gyors, mint a gyorsúszás.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.09.16. 16:03:39

igen, fiam, a tv2 megvette a közvetítési jogokat, de pont a magyar meccset nem kegyeskednek leadni, mert nemtommiért..

Az egy kicsi meccs, valami magyarok játsszák, úgysem érdekelne senkit..

a digitvn van, lehet szolgáltatót váltani és akkor megnézheted..

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.16. 16:17:12

@fiam: Csak ez nem mindenkinek szúr szemet. Távolról jobban látszik, mint a Mount Rushmoore (vagy hogy is írják…)
Biztos nem szerettek majd - de nincsen választásunk, az eredeti szolgltatónk nevet váltott, majd felvásárolta valami digi tv, úgyhogy az állandóan változó kínálatban (ezért folyton át kell programozni a csatornákat, nehogy unalmas legyen az élet) jelenleg nem kevesebb, mint hat sportadó van. Nekem egy is nagyon elég lenne…
Azért belátható időn belül tesznek róla (a kábeleket már behúzták a házba, mindent összefúrkáltak, mint a termeszek…) hogy ne legyen mindenkinek minden adó alapáron. Jöt az un. set-top-box, úgyhogy majd eldönthetjük, hogy a pár nézni kíván adó kedvéért melyik csomagban veszünk kb. ötször annyi adót… mert nem úgy van ám, hogy te válogatod össze, mi érdekel… eszi, nem eszi - nem kap mást. Három a magyar csomag. Meg a púp a hátunkon. (Állatkertben nagy szenzáció lenne :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.09.16. 17:04:45

én most elvagyok sportilag, most hogy megkezdődött a NFL idény, meg van a betevő amerikaifocim:) a curlinget én is szeretem.

@Nadine: az ember ízlése folyton változik. fogod te még szeretni a parmezános zellersalátát olívaolaj öntettel!:))

a permezánnal nekem is a dobozos volt az első találkozás, vagy húsz éve egy pizzériában, nem is kóstóltam pár évig utána. aztán egyszer találkoztam az igazival. a többi már történelem... :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 17:07:02

@Jé: Ha lehet ilyen hülyeséget mondani, akkor szerencsés vagy:)

@Bombadil Toma: Bölcs ember vagy, hiszek Neked:) Megszoktad már az új széket?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.16. 17:22:07

@Bombadil Toma:
Mutatis mutandis:
"Parmezán sajton persze nem azt a kispolgári aljasságot értem…" (a nagy Levin)

2009.09.16. 19:37:28

@Nadine: hülyeséget lehet mondani persze. sőt elvárjuk.

@Mormogi Papa: hehe :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.16. 20:34:27

@Jé: Emlékeim szerint egy meseregényben Parmezán volt a neve egy egérkislánynak :-) (Bálint Ágnes?)

Bűnbánóan be kell vallanom, én is szeretem a zellert. Pedig nem volt mindig így...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.16. 20:48:29

@Jé: Köszi. Tudd be az állandó lepkés állapotomnak:)

2009.09.16. 21:07:31

@Mormogi Papa: minden egér szereti a sajtot?

Zuzuka 2009.09.16. 21:14:39

nézem a meccset hehe, velem nem toltak ki:)
livoo.tv/en/file.php?f=2
és hozzá szól a rádió, szól a rádió...

maybach 2009.09.16. 23:35:57

Rádión hallgattam a meccset, mint a régi szép időkben. Csak akkor Sokolon.

Zuzuka 2009.09.17. 08:22:56

jó reggelt!
érdekes volt a meccs, a hang után 10 mp-el jött a kép, így már mindíg tudtam ki és mi fog következni. jó lett volna fogadni:)) és úgy láttam, keményen harcoltak a fiúk.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 08:44:08

@Jé: Nem, az szerintem nem is az övé.
"Az elvarázsolt egérkisasszony" talán... Nem tudom, a gyerekkönyvek jórészt még a szüleim lakásában vannak. Majd átjönnek apránként, ha nőnek az unokák :-) Ha nem lesznek újabbak. Pedig nem biztos, hogy kéne. Legfeljebb kihagy az ember belőlük egy kicsit, mint az "Öreg néne őzikéje" végén azt az amúgy is utólag betoldott versszakot :-)
Na, meg mellé a képet - ámbár meg kell mondanom, Róna Emy rajzán a három kék mellett egy világosbarna meg egy sárga kendő van a gyerekek nyakában...

2009.09.17. 09:17:05

Jó reggelt!

@Mormogi Papa: nekem az ugrott be elsőre, a másikat nem ismerem. de a sajtos nagyon édes volt, imádtam :)
épp mostanában gondolkodtam azon, hogy az én lányomnak kimaradt például a Pom-Pom, pedig anélkül nem érdemes felnőni.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.17. 09:50:54

Jó reggelt!

Fel sem lehet sorolni a kedves meséket, gyermekverseket, verses meséket.
Nagyon örülök, hogy a Fruzsi Gőgös Gúnár Gedeont kér karácsonyra, hogy biztosan meglegyen az öt év múlva esedékes unokámnak, mert az övé már rongyos. Meg a Mosó Masa mosodája. Kívülről fújunk nem egy versecskét belőle.
Nekünk még "megvolt" a Böbe baba, Mazsola, Tádé, Rémusz bácsi.
Ifjúsági filmként a Sebastian és a kutyája, ha jól emlékszem Belle nevezetű.
Kukori és Kotkoda, újabbak közül a Vízipók csodapók.
Nagyon szerettem a Frédi és Bénit Romhányi átiratával. Volt nagy csodálkozás, amikor beköltöztünk Szekszárdra és hirtelen rengeteg külföldi csatornát is tudtunk nézni és a SAT1-on vetítették a kőkorszaki szakikat. Borzasztó volt. Megerősödött a hitem abban, hogy zseniális alkotóink voltak vannak.

Most megyek és alkotok egy zseniális zöldbablevest, no meg tökfőzeléket, igazi zöldbabból és igazi tökből, a fene az éles reszelőjét!

maybach 2009.09.17. 11:12:52

A kalandvágyó Kacsa Kázmér.
Az volt jó kis mese.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 12:35:31

Én Pöttyös Panni-fan voltam, és nagyon ritkán jutottam hozzá, mert az iskolában a napköziben mindig félrelökdöstek a nagyok, amikor játékot kellett választani szabad foglalkozáson. Nem kifizetődő a legkisebbnek lenni az osztályban.

maybach 2009.09.17. 12:37:39

Bújócskánál hasznos lehet.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 12:41:44

@maybach: Ez igaz. De azt sosem játszottunk a teremben.

2009.09.17. 12:54:24

óóóóóóóó, Pöttyös Panni rulez! :) kár, hogy az én lányomat nem érdekli.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 13:04:32

@Jé: Én teljesen odavoltam, hogy mindig vagdostak benne papírból csipkét, meg varrogattak, meg mindenféle jópofa tárgyakat készítettek. Ki hinné, hogy én vevő voltam az ilyesmire:)

2009.09.17. 13:15:56

@Nadine: hmmm... valóban meglepő. a fene gondolná rólad :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 13:19:52

@Jé: :))) Ugye? Ugyanígy lenyűgözött A kéz öt ujja c. francia sorozat a tévében. És megőrültem, hogy itthon az égvilágon semmit nem lehetett beszerezni a hozzávalókból. Szerintem az akkor gyerekkorát élő generációkból él az összes most működő kreatívhobbi-, kézműves-, hímző-varró stb. üzlet:)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.09.17. 13:29:04

@fiam: Benedeknek én is vadászom mindenféle könyveket..:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 14:14:50

@fiam: "Megerősödött a hitem abban, hogy zseniális alkotóink voltak vannak." - Tegyük hozzá: nálunk zseniális emberek kényszerültek (sajnos- hála Istennek!) gyermekirodalmat írni.
Egyszer majd ennek a történetét is elmeséli valaki, de ma még túl sokan élnek közülük…
Bár nem mindenki. @Nadine: Pöttyös Panni és Kockás Peti is így születtek: Szepes Mária ezotérikus íróként silenciumot kapott… A Vörös Oroszlán-t bezúzták…

Amógy a "Vizipók, csodapók" volt az egyetlen (!) magyar rajzfilm, amit még az NSzK-ban is kapni lehetett videolemezen - még a DVD korszak előtt… Talán nem véletlenül :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 16:51:20

@Nadine: Csak a k0nyvek említése miatt hivatkoztam, nem abból kiindulva, hogy nem tudod.
Legkissebnek lenni itt is lehet, látom. Én is az voltam majd 12 évig- bár nem a méretem miatt.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 17:24:11

@Mormogi Papa: Lehet, hogy ha nem tiltják be az egyéb írásait, sosem születik meg Pöttyös Panni... Mindennek megvan a maga értelme.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 17:31:38

Igen, éppen erre vonatkozott a sajnos - háha Istennek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 19:03:37

Bakker, hét óra van, és töksötét:(

maybach 2009.09.17. 20:21:23

Villanyfénynél hagytuk abba a focit, mint a nagyok.
Ez az Ősz közeledtét jelzi.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 20:32:25

Ami engem illet, az év nagyobbik háromegyedében sötétben megyek haza.
A jó hír: befelé menet nagyobbrészt világos van :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 20:54:34

Én nem szeretem a sötétet. Se reggel, se este. Viszont akkor nem zavar, ha alhatok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.17. 21:00:42

Annyira fitt vagyok és üde, hogy most ki is kapcsolok. Jó éjt, szép álmokat!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.17. 21:55:13

Jó éjt részemről is.
Legyetek... ha tudtok...

maybach 2009.09.18. 08:10:39

Jó reggelt kívánok!
Ez már péntek.

maybach 2009.09.18. 08:17:45

Milyen szorgalmas vagyok. Már el is törtem a teás bögrécskémet.

Zuzuka 2009.09.18. 08:29:29

jó reggelt!
törött cserép szerencsét hoz, a pénteki pedig duplán.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.18. 08:55:50

Jó reggelt! Fent vagyok már egy ideje, de a gépet csak most kapcsoltam be.

Ki korán kel, mindig álmos :-(
@Zuzuka: Erről a babonáról még nem hallottam. Majd berakom a babonakörbe :-

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.09.18. 09:06:21

Jó reggelt!

Ma varrok, főleg.
Neoex mesélte, tegnap vacsora mellé, hogy egy kollegája pendrájvernek hívja a pendrájvot. Biztos nagy élmény volt neki az ízi rájder :)
Nekünk is, hogy nem fulladtunk meg.
Szép napot!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.18. 09:34:29

@fiam: Ha lehet, ezt csináljátok sokáig.
A nem-megfulladást.

Szép napot - szebbet, mint a tegnapi volt.
(És ez mehetne így mindig.)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.18. 10:27:59

@fiam: Fiam, ebből közös ismerősünknek is lesz végre sikerélménye?:)

Itt olyan gyönyörű idő van, ha nem lenne ilyen hülye a fényképezőgépem, ma biztosan elkattogtattam volna néhány tucatot.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.18. 13:18:32

Úgy látom, a mai napról elmondhatjuk, hogy érdeklődés hiányában a péntek elmarad.

maybach 2009.09.18. 13:42:50

Csókolom, érdeklődöm, Kovács úr bent van-e,

maybach 2009.09.18. 14:00:04

Csak érdeklődtem.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.18. 14:18:55

@maybach: Csak, hogy legyen itt valami :-)

www.melkus-sportwagen.de/die-legende-lebt/de/galerie/bildergalerie/index.php
Ez is német autó :-)

Ja, és Kováts úr tíz perce elment. A héten már nem is lesz :-)

maybach 2009.09.18. 14:30:48

Kovács úr miatt vigasztalan vagyok.
Az autó jól néz ki.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.18. 15:16:10

Elvesztettem a fonalat, ki az a Kovács úr. Úgy látom, tudatlanul halok meg:)

maybach 2009.09.18. 16:19:15

Kovács úr az az ember aki már elment és a héten nem is lesz.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.18. 16:40:51

Sőt, - ha van egy kis szerencsénk - hétfőn reggel még betelefonál, hogy elkapta az újfluenciát és inkább kikúrálja magát otthon.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.09.18. 17:39:00

Bocsi, hogy közbevágok, de elmenek.
Jő napokat!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.09.18. 18:44:58

kezdek besokalni a befőzésektől. most éppen lekvárt főzök a sok zöldparadicsomból ami még maradt de már nem fog megérni. még hátra van egy nagy halom paradicsom is amiből szószt készítek, aztán jön az alma szezon...
ráadásul kissé ingerült vagyok, mert elkezdem kicsit visszafogni a kajamennyiséget -nagyon passzentos az új szekér, ha nem változok egy hónap múlva kíhízom:))- így a vércukrom sem az igazi...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.09.18. 19:15:22

@Bombadil Toma: El is fogy ez a sok minden, amit elteszel? Én viszonylag kis adag dzsemeket szoktam elrakni, max. 5 kg gyümölcsből, de hiába nagyon finomak, legfeljebb a 20 százalék fogyott el, még talán ez is túlzás...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.09.19. 00:06:23

@Nadine: én is keveset teszek el, de sokfélét. ahogy érik egy befőzhető adag valamiből, nekiállok. de időbe majdnem ugyanannyi megfőzni 3 liter paradicsomszószt, mint 20 litert...
süti beállítások módosítása