Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Talján konyha: a szentháromság

2007.07.15. 02:13 Bombadil Toma

                          Nagy rajongója vagyok az olasz ételeknek. És ezen belül is a Toszkána , Umbria és Emilia-Romagna tartományok konyháját szeretem igazán, melyeknek masszív alapkövei, az általam szentháromságnak nevezett  (talán nem blaszfémia) alapanyagok, a tészta, az olívaolaj és a parmezán sajt…
 A tésztát nem kell bemutatni, bőséges választékban, mindenféle formában kapható az üzletekben. Azt viszont, talán nem mindenki tudja, mennyire fontos, hogy milyen tésztát veszünk. Először is, olasz ételekhez, olasz tésztát vegyünk. Azután, lényeges a tészta formája, amit a hozzá készítet szósz alapján, választunk meg. Ez azért lényeges, mert a különböző alakú tésztákat másként vonják be a szószok, és ez befolyásolja az étel élvezetét. Például a pennéhez és makarónihoz, inkább a paradicsomos darabos mártások, míg mondjuk a tagliatelléhez, papardelléhez és a fusillihez inkább a tejszínes, bársonyosabb ízek illenek. Harmadszor pedig, nagyon fontos az elkészítési mód. Ne főzzük túl a tésztát, mert akkor annak semmi íze, és a mártásból sem szív fel semmit. Akkor jó, ha egy kicsit kemény, az-az al dente. A zacskóra rá van írva, hogy meddig szabad főzni, és addig főzzük, egy másodperccel sem tovább. Egy másik dolog, aki olajat önt a főzővízbe, az egyéb aljasságokra is képes. Nagy edényben és nagy mennyiségű, lobogó sós vízben kell főzni, és akkor nem ragad össze a tészta…
  Az olívaolaj. Természetesen, olívaolajon nem azt a sárga izét kell érteni, amiket álltalában a szupermarketek polcain láthatunk, különös tekintettel a Tesco gazdaságos fajtára. Azokat többnyire, az első sajtolás után maradt olajpogácsából nyerik, hőkezeléssel. Az igazi olívaolajt onnan ismerhetjük meg, hogy sűrű és tiszta, a színe zöld és az illata gyümölcsös, némi citrus aromával. Az íze karakteres, kicsit karcos, de mégis bársonyos. Ja, és piszok drága! A nálunk kapható olajok közül talán az extra szűz Carapelli, Bertolli originále és a görög Kalamata üti meg a mércét. De mindenkinek ajánlom, hogy bátran kísérletezzen, próbáljon ki sokfélét, hogy megtalálja az ízlésének, és az adott ételnek megfelelő olajat.  Nyaraláskor, ha olyan helyen jár az ember, érdemes a helyi olajokból beszerezni egy-két üveggel, de nem a boltokban, hanem meg kell keresni azt a piacot, ahová a helybeliek járnak, ott végig lehet kóstolni a kínálatot. Sokszor vittem haza így, igazi kincset érő, zamatos nedűt. A magam részéről, kevés élvezetesebb foglalatosságot tudok elképzelni, mint baráti társaságban, egy kellemes délután, a kertben beszélgetve, az asztal közepére tett, tányérra öntött olívaolajba, enyhén megpirított chibatta kenyeret mártogatni, hozzá finom bort kortyolgatni…
 A parmezán.Felejtsétek el a boltokban kapható, dobozos-zacskós reszelt „parmezánt”. Az nem más, mint ízesített fűrészpor. Annak semmi köze az Emilia-Romagna tartományban készült, Reggiano-Parmigianohoz, sem a Grana Padanohoz, melyeknek, rendkívüli, intenzív sajt íze van, picit savanykás mellékízzel, ami még áthatóbbá teszi a zamatát. Szerencsére kapható a csemege boltokban vagy szupermarketekben igazi parmezán is. Hatalmas tömbökben, vagy előre csomagolt, húszdekás darabban lehet beszerezni. (Tudom, nem egy olcsó dolog, de megéri. Szerintem, igazán finom ételeket, csak kitűnő és sajnos néha drága alapanyagokból lehet készíteni. Persze az ember nem minden nap eszik ilyesmit, de időnként meg kell adni a módját és nem szabad spórolni.) Már beszéltem az umamiről, ami egy plusz íz, és mesterségesen előállítva, nátrium-glutamátnak, vagy más néven ízfokozónak neveznek. Az európai ételek között, természetes formában, a szardellában, a paradicsomban és a parmezánban fordul elő a legnagyobb koncentrációban. A parmezán, a legsokoldalúbb sajt, egyszerűen mindenbe jó! (Lényeges azonban, hogy csak frissen reszelve használjuk, mert csak így élvezhetjük az ízeket teljes valójukban.) Reszelve pizzára, szószokba, rizottóba, forgácsolva szendvicsre, salátára, tésztára vagy csak önmagában, apró falatokban fogyasztva, egy pohár  Cabernet Sauvignon mellé. Sorolhatnám napestig, de lényeg a lényeg, a parmezán az olasz konyha igazi dzsókere, és méltán foglalja el helyét a gasztro-szentháromságban.
 
 Végül egy recept, kedvcsinálónak: Spaghetti, aglio e oglio: fél zacskó spagetti tésztát, bő sós vízben megfőzzük, leszűrjük. Közben egy nagyobb serpenyőben kb. négy-öt evőkanál extra szűz olívaolajat  melegítünk közepes lángon, 3-4 gerezd (ízlés szerint) zúzott fokhagymát és egy apróra vágott peperonit vagy chilit dobunk bele és mikor felmelegedett hozzáadjuk a kifőtt tésztát, meg egy- két evőkanállal a tészta főzővizéből, és alaposan összekeverjük. Azonnal tányérra szedjük és megszórjuk frissen reszelt, vagy forgácsolt parmezánnal…Jó étvágyat:)

54 komment

Címkék: gasztro toma alapanyagok olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 02:36:29

na jó van, a betüméretet megint nem sikerült eltalálni. sajnos csak velencés képeket találtam, de olasz olasz alapon kitettem.:)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.15. 07:45:21

Toma csodáss képek, és tök jó írás.bár kihívásokkal küszködök,ami az evést illeti, ha jobban leszek megcsinélom a spagettit.addig maradnak a gyönyörű képek, és a joghurt, meg a nektarin.ezt a két dolgot tudom gond nélkül megenni.(((((

spájdernecc 2007.07.15. 09:08:49

az olasz konyha fő vonulatával két alapvető problámm van:
tészta: nagyon jó, nagyon finom, de sosem lakom jól vele....
paradicsom: ovis koromban kissé túletettek vele, így sajnos azóta sem fogadja be a gyomrom
asszem ennek ismeretében nem tudnék különösebben éertelmes dolgot mondani..
az írás viszont tetszett.)
ezt a receptet viszont kipróbálom, néhány fej pirított rókagomba gondolom nem árt neki ?

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.15. 09:35:33

Nem hiszem, hogy a paradicsomot ne lehetne elhagyni bizonyos ételekből, sőt barátnőm, aki sokáig járt egy olasz zenésszel, hasonló recepteket ajánlott nekem, olivaolajba, oregánóba és fokhagymába megforgatni a tésztát, és a sajt a tetejére.kipróbáltam ezeket, nagyon finom.elvileg, ha nem főzöd agyon a tésztát a rostanyagok miatt jobban telítődsz tőle.elvileg.

tistedur 2007.07.15. 09:55:52

jó reggelt :)
spájder!
szerintem a rókagomba sokat dobna rajta..:) a paradicsomos szószók nagy része finom,ha a paradicsom helyett tejszínnel csinálod :) ( és a tésztával nem lehet jóllakni..ahhoz hús kell :) )

marisell!
mi a gond a baj a gyomroddal?

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.07.15. 10:57:32

Tejszínes húsgombóc? Tejszínes káposzta? Jól hangzik. Broáf.
Toma, benned Tolkien szelleme él tovább.
Marisellnek azót vannak gyomorproblémái, hogy elolvasta a tejszínhabos posztomat:-)))

N.Zoli 2007.07.15. 11:27:28

Toma, te napi hány órában foglalkozol a főzéssel, evéssel, alapanyaghajkurászással és elmélkedéssel: a kajáról, elkészítéséről és alapanyagairól?

Megint csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy tudsz élni. Tegnap két király bort toltam az itatómba. Az egyik neszmélyi leánykabor, a másik meg valami finca és spanyol, sajna nem jegyeztem meg, mert nem tartogattam csak addig még lefotóztam, utána szépen megittuk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 11:33:18

Toma, csak este leszek, nem akarok kutyafuttában hozzászólni. A képek természetesen csodálatosak!

maybach 2007.07.15. 11:55:27

Toma!
Sose sajnáld, hogy velncei képeket találtál.Nekem nagyon bejöttek.
A kaják szintén. Jót valóban csak jó alapanyagokból és szeretettel lehet csinálni.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.15. 12:17:57

Szia Toma/Mindenki, sose hittem, hogy ezt leírom, de asszem gyomoridegem van, csak az állandó szédülést nem tudom minek a számlájára írjam.orvoshoz nem megyek, sorry.majd meggyógyulok.valami miatt kell nekem ez a betegség, de még nem sikerült rájönnöm a lelkem mi miatt üzen nekem.Jaj, ha ezt Halvány Görény elolvassa))))mind1, állok elébe(ha tudok majd sokáig állni).
a tejszínt én is akartam javasolni, de nem mertem, annyira nem vagyok gasztrómókus.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.15. 12:27:24

Holland, már több hete szenvedek, de a tejszínhab sem segített))))

tistedur 2007.07.15. 13:28:18

Holland!
a tejszines-kapros mártásban lévő húsgombóc finom :)
ráadásul olasz konyháról volt szó :) nálukvalóban sok paradicsomos alapú mártást ki lehet váltani tejszínessel :)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.15. 13:41:27

Tist. látogass el Holland honlapjára, ha eddig nem tetted vona, és nézd meg a chippendales cikket.ott nincs kapor a tejszínben))))
Egyébként, hogy vagy?mindig csak a munka(((((

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 14:22:40

a paradicsom témához...az olasz konyha nyolcvan százalékában nem használják a paradicsomot, csak ez az eltejedt tévhit. mint ahogy a magyar konyha sem csak gulyásból áll. ha valakinek a gyomra nem bírja pardicsomot, akkor érdemes egy-két evőkanál főzőtejszint beletenni, az bársonyassabbá teszi a szószt.
...enzoli! sokat foglakozom főzéssel(mint a konyhám is mutatja.lásd a képeken) és szeretek új alapanygokat felfedezni és kipróbálni, ez edzéseben tartja a kreativitásomat, amire szügségem van a festéshez. és a barátaim is sokat járnak hozzám vacsorára és mindíg valami újdonságot várnak tőlem.:))

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.07.15. 17:27:20

Dögmeleg van, Toma bátyókám. Ki se dugom a kis pisze orrom.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 17:44:03

én is a hűs házikómban húztam meg magam, pedig álltalában a teraszon szoktam netezni.:)...barcelonában nem volt ilyen meleg?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.07.15. 17:57:37

Dehogynem, csak ott valahogy annyira nem volt feltűnő...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 18:09:05

hát én is jobban tolerálnám barcában ezt a kúúúúrva meleget:)) egyébként is tenger közeléban valahogy jobban el lehet viselni, akár milyen meleg van.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.07.15. 18:28:34

Hát, én nem vagyok érte annyira odáig. Mármint a tengerért. Első benyomás.:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 18:40:13

először voltál a tengernél? nem is értem, hogy nem lehet valaki oda a tengerért. én, amikor odautazok, még ha nincs látótávolságban, de már közel vagyok, nem bírok magammal, annyira vágyom a látványára. sose tudnék betelni vele. nagy vágyam, hogy tenger mellet lakhassak.:))))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 18:47:14

na most egy órára kikapcsolom a gépet mert már tojást lehet sütni rajta. ez a laptop hátránya. remélem mire visszajövök többen leszünk.:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 19:35:31

Sziasztok, hazaértem. Akkor megyek sorban.
A két kép csodaszép (nem a parmezán a reszelővel), kalapom lengetem földig, sokszor.
Olasz recepteket nagyon szeretem, a család is, bár ők nagyobb tésztarajongók, mint én. Mi - ezek szerint botor módon, bár szakácskönyvből merítve - szoktunk olívaolajat önteni a tészta főzővizébe, mentségül szolgáljon, hogy nincs akkora lábas a világon, amiben a család jóllakatására szolgáló tésztát többszörös mennyiségű vízben tudnám főzni:)
Viszont örömmel látom, hogy az általam favorizált olajakat javasoltad Te is, én is vagy Carapellit vagy Bertollit veszek, igaz, kivárom az akciót, amikor olcsóbb.
A parmezán szagával engem a világból ki lehet üldözni (sajnos, a metróban gyakran érezhető láb/ember szagra emlékeztet), nem tudom, hogy ez az olcsóbb utánzat vagy az igazi parmezán "illata"-e, de elesek tőle. Így nem is szoktam venni-használni.
Ezzel az unamival kicsit bevittél az erdőbe. A nátrium-glutamátot mint ízfokozót ismerem (kínai kajákhoz mindig használják), de hogy ez lenne az ötödik íz, arról most hallok először. Igaz, az unamiról is csak nemrég. No, hirtelen ennyi.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 19:49:39

Szia, Am! Látom, végül nem derült ki, ki Zoli, a "bőbeszédű"... Tán tényleg egy kisgyerek, aki őrizet nélkül garázdálkodik a gépen esténként:)
Na, akklimatizálódtál a hazai hőgutához?

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.07.15. 19:56:04

Nádiné, úgy leégtem - elég érdekes mintázatban - hogy ki se dugom a pisze nózimat a hűvös házból.
Zoli vagy Gerle, vagy Kündü(??), estleg egy újabb elmebeteg. Legközelebb ki kellene hajítani.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 19:59:54

Áá, nem írt csupa nagybetűvel trágárságokat..., nem Kündü. Az a marha nem bírta volna ki. Gerle meg tovább szórakozott volna - szerintem.
Am, megyek locsolni, lehet, hogy csak holnap leszek újra. Dögvész forróság van, ami állítólag jövő héten csak fokozódik. Adok egy esélyt, hogy essen az eső.

fullmoon 2007.07.15. 20:14:52

jóestét,sziasztok...
Torta,és sajna mindenféle ételundorom támadt az elmúlt napok szülinapjai után,jelen pillanatbam diétázom,mert egy klassz kis gyomorrontást szedtem össze...
Egyépként most estünk haza a gerkőcökkel,mert a nagyiéknál aludtunk.Kritikus hőmérsékletek uralkodnak az emeleti lakásba ahol laknak,pedig ez is téglából épült (újépítésű) panelmentes...
Az elkövetkezendő rekord melegeket, a gyerekek kerti felfújhatós medencéjük mellett töltjük...

B.Toma,igazán jól sikerült ez a bejegyzésed is,de most egyenlőre csak messziről szemlélődöm kajailag...:)))

N.Zoli 2007.07.15. 20:15:49

Csináltam egy kis filmes-zenés bejegyzést, én inkább ebben ínyenckedem.
foldiek.blog.hu/2007/07/15/zenes_focimek

2007.07.15. 20:30:35

hűűűű, olasz konyha, azzal mindig meg lehet főzni. Egy ismerősünk kisfia egy olasz nyaralás alkalmával kiskanállal ette a reszelt parmezánt, annyira ízlett neki :)

Toma, nagyon jók a képek, gratula!

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2007.07.15. 21:12:08

Jé, én is szoktam olyat csinálni.:)))

maybach 2007.07.15. 21:14:59

Hali!
Az igazság az, hogy kb. most kell kiülni egy terszra és valami finom kaját rendelni.
Nem véletlen, hogy a legtöbb jó helyen ilyenkor kezdődik az élet.

2007.07.15. 21:15:04

amadea, ez kicsit furi, bár kajában nagyon szeretem a parmezánt :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 21:15:35

újra itt! nadine! a nátrium glutamátról, egy japán tudós próbálta mesterségesen előállitani az umami ízt és ez lett a N.G. az élelmiszeripar azóta használja ízfokozóként, mert rájöttek, hogy az jelentősen javítja az ételek ízét. a mekiben minden kaja tele van vele,
látom sikerül olyan időpontra időziteni a kajás posztot, mikor mindenki gyomorilag kihívásokkal küszködik:))))

2007.07.15. 21:16:53

jááááááj, a beatlest utálom, mióta az angol órán örökké azt kellett énekelni...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 21:24:09

maybach! pont azt csinálom:)) kitelepedtem a gépemmel a teraszra egy hűtött dinnye társaságában. sajnos egy fél üveg bor már bennem van, igy nem autózhatok, különben a belváros egyik vendéglője teraszán ülnék:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 21:34:42

Tehát az unami magyarul nátrium-glutamát? Beszarikálok. Akkor én ezt rendszeresen eszem: a kínai kajáldában. Nahát, hihetetlen!:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 21:44:01

vagy cunami:)) a nátrium glutamát csak másolata az umami íznek, de jobb a semminél:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 21:47:35

nadine, a jövő vasárnap megint lehet az enyém? vagy már jelenkezett valaki? gondoltam csinálok egy olyan fázisképes posztot mint te, csak én egy festményről.

maybach 2007.07.15. 21:55:06

Én meg mivel, sok-sok év megfeszített munkája van benne,vigyázok az alakomra, már nem kajálok. Marad a hideg sör. Férfimunka.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 22:05:33

maybach :) a férfi száz kiló alatt, csak egyszerű tereptárgy.

maybach 2007.07.15. 22:16:01

Felénk, bár itt gyütt-ment vagyok, ember, disznó 100kg. alatt karácsonyfadísz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.15. 22:17:34

Toma, még szabad. Sztem írj egy címet (üresen) és időzítsd arra a napra, így nem felejtődik el hétközben. Aztán beteszed később a posztot. Engem atomcsapás ért, elmentem lefeküdni. Jó éjt!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 22:25:18

nem to'm hogy kell időziteni. de majd rá jövök talán.

cyan 2007.07.15. 23:10:14

jó estét!
2 nap a mostoha fiaimmal.... hát kamaszodnak a szenteim :)) most a kocsmából jövünk a lányommal, na az is megér egy misét :)) mármint a kocsma...
Toma, nagyonjó ez az írás, és tök jók a képeid, ez a tus-akvarell nagyon bejön nekem.
pizzát én szoktam begyúrni, alapot kenek rá, aztán mindenki azt tesz rá, amit a hűtőben talál. alapnak egy pizza melegszendvicskrém jött be a népnek, azt kapják, a tészta meg egyszerű: liszt, só, élesztő felfuttatva, + tej, fél óra kelesztés, és négyfelé osztás, nyújtás, pizzasütő formába bele, alap rákenése, stb, oszt jónapot, nincs fakszni :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 23:16:57

szia cyan! én bedobálom a kenyérsütőgépbe a hozzávalókat, beállitom a kelesztés funkciót, azt egy óramúlva kész a pizzatészta:)) csak kinyújtom, megpakolom, be a sütőbe...

cyan 2007.07.15. 23:26:33

kenyérsütőm nekem is van, vagy 5 éve kaptam, cc 3× használtam.... amúgy nem vagyok oda a pizzáért, a gyerekeim imádják :)

cyan 2007.07.15. 23:29:20

viszont egy jó fokhagymás, tejfölös, esetleg sajtos lángos viszont jöhet, akár most is. érdekes, a gyerekeimnek meg ez nem jön be :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.15. 23:55:28

én sem használom másra a kenyérsütőt, mint dagasztásra, és kelesztésre. még sosem sütöttem kenyeret benne, pedig megvan már nekem is vagy öt éve.
a lángos nekem strand műfaj, nem állnék neki otthon a konyhában.:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2007.07.17. 08:23:58

Mi vettünk egyszer régen egy kenyérsütő gépet, akkoriban még nem lehetett minden körtefánál kapni, kíváncsiak voltunk, milyen. Az első kenyér szuper lett, az összes többi pocsék (sületlen, kemény, féltéglának látszó tárgy). Akkor félretettük, megsértődtünk. Aztán évekkel később vettem két receptes könyvet (kifejezetten kenyérsütő géphez), azóta minden kenyér sikerül, zseniális, finom, szuper. Mint utóbb kiderült, a gép eredeti használati utasítását kínaiból fordították németre, németről magyarra, így kicsit megváltozott a hozzávalók sorrendje, ami kenyérsütésnél nem mindegy. Ezért nem sikerültek a kenyérkék. Bezzeg azóta!
süti beállítások módosítása