A reprót átmásoltam egy rajzlapra, kiegészítve a lábait, tábla méretét leadtam. Miközben rajzoltam, a deszkát is méretre szabták.
Elkezdtem az alapozást: ráfeszítettem egy vásznat a deszkára, enyvvel lekentem, a sarkokat kivágtam. Amikor megszáradt, meleg enyves krétaporral lekentem, száradni hagytam, megint kentem. Ezt kb. 8-10-szer meg kell csinálni. Ha már nem látszik a textil mintázata, lehet csiszolni finom csiszolópapírral.
Átkopíroztam a rajzomat a táblára, majd fixáltam híg shell-lakkal. Ahol aranyozás lesz, ott kétszer-háromszor is át kellett kenni.
Festés-alapozás: zöld földfestéket tojásemulzióval kevertem el, azzal lealapoztam a képet. A kontúrokat vékony ecsettel kihúztam. A testárnyékokat, a ruha redőit is feltettem. Az arcpírokat, a testárnyékok széleit megerősítettem, hogy plasztikussá váljon a kép.
A testet lazúrosan átkentem aranyokker és természetes umbra keverékével, majd a ruha legsötétebb színárnyalatát vittem fel. Közben a hátteret is megfestettem.
A ruhán a redőket kicsit világosabbal kiemeltem, a fénynek megfelelően. Egyre több réteget vittem fel, mindig világosabbat és egyre kisebb helyre, míg megkaptam a legsötétebbtől a legvilágosabbig a színárnyalatot.
A végén vékony ecsettel csak a legvilágosabb részekre finoman festettem a fényt.
Ugyanezt az arcon, a testen, a hajon is megcsináltam. Az apróbb részleteket – ruhaszőrt, pálcát, feliratot, glória keretezését – is megfestettem.
Kész lett az utolsó ikonköri napra a kép, este pedig a görög templomban, kis ünnepség keretében a többi elkészült ikonnal megszentelték.
Az utolsó 100 komment: