Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Tejfölös-gombás csirkepaprikás

2008.06.17. 03:50 Bombadil Toma


 
 
Röviden. Volt otthon csirkecomb, maradt még a piacon vett szegfűgombából, volt még csiperkegombám, volt tejfölöm, volt kedvem. Nekem ennyi elég egy jóféle tejfölös-gombás csirkepörkölthöz.
 
Hozzávalók:
 
·        7-8 db egész csirkecomb
·        4 fej hagyma
·        50 dkg gomba (fele-fele csiperke és szegfűgomba)
·        2 dl tejföl
·        1 paprika (hegyes, zöld vagy tv.)
·        4-5 ek. darabolt konzervparadicsom (Mutti Polpa)
·        3 ek. libazsír
·        1 ek. étkezési keményítő
·        só, bors, őrölt köménymag, fűszerpaprika
 
Előkészületek:
 
A csirkecombokat feldarabolom úgy, hogy szétválasztom alsó és felső részre, a felsőcombot kettévágom, az alsócomb végéről pedig lecsapom a porcrészt. Ezután lemosom és megszárítom őket.
 
A hagymát és a zöldpaprikát apróra vágom. A csiperkét egy papírtörlővel letisztogatom és felszeletelem, a szegfűgombát bő vízzel leöblítem.
 
Elkészítés:
 
A zsíron a hagymát üvegesre dinsztelem, majd hozzáadom a zöldpaprikát. Megsózom, pár percig pirítom, ezután annyi vizet öntök rá, amennyi éppen ellepi. Közepesnél erősebb fokozaton, sűrűn keverve, addig párolom, míg a víz elfő a hagymáról (zsírjára sütöm). Megint aláöntök egy kis vizet, és megint zsírjára sütöm. Ezt még egyszer megismétlem, míg a hagyma pépesre szét nem fő (erre azért van szükség, hogy később a mártás sima legyen, ne maradjanak benne hagymadarabok). Vigyázok, hogy közben nehogy megégjen a hagyma.
Félrehúzom a lábost, és a hagymára szórok egy evőkanálnyi fűszerpaprikát. Egy fél percet várok, hogy a zsír kioldja az íz- és színanyagokat a paprikából. Ezután hozzáadom a paradicsomot, fél tk. őrölt köményt, és elkeverem. Ezzel kész a pörköltalap.
Beledobálom a húsokat, és visszateszem a tűzhelyre. Felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje, és közepes fokozaton főzni kezdem. Hozzáadom a sampinyont, és 15 percig főzöm.
Ezután megkóstolom a levét, ha kell, sózom és borsozom. Hozzáadom a szegfűgombát is, lejjebb veszem a hőfokot, és lefedve, lassú tűzön, 50-60 percig főzöm.
Amikor kész, lehúzom a tűzhelyről, kiveszem a szaftból a húsokat és félreteszem. A szaftból egy merőkanálnyit a tejfölhöz keverek (hőkiegyenlítés), majd a tejfölt a lábosba borítom, és alaposan elkeverem. A lábost visszateszem a tűzhelyre és felforralom. Közben egy csapott evőkanálnyi keményítőt elkeverek egy kevés vízzel, és amikor a szaft felforrt, folyamatos kevergetés mellett belecsorgatom. Ha kellően besűrűsödött, pár pillanatig még forralom, ezután visszateszem a húsokat a tejfölös-gombás mártásba. Kész.
 
Tippek, tálalás:
 
Ha gomba nélkül, egyszerű tejfölös csirkepörköltet készítünk, nem kell ennyiszer zsírjára sütni a pörköltalapot, elég egyszer, és amikor kiszedjük a húsokat, egy botturmixal elintézhetjük a hagymadarabokat.
Ezt az ételt ehetjük tésztával, nokedlivel vagy magában kenyérrel.
 
Én most négytojásos „szarvacska” tésztát (Gyermelyi) főztem hozzá, és ezért a szokásosnál egy kicsit bővebb lére eresztettem, hogy több szaftja legyen. Ha nokedlivel készítem, nem kell annyi mártás hozzá. De ez már ízlés kérdése.
A tejfölös csirkepaprikás igazi hungarikum, és szerintem a legtöbb magyar konyhán nevelkedett ember kedvencei között szerepel.
 
Egy kis szegfűgombával megbolondítva pedig igazán fenséges étel. A sűrű, tejfölös-paprikás szaftban úszó csirkecombok íze kiegészül a szegfűgomba intenzív, karakteres ízével és illatával, amitől az egész egy újabb, magasabb szintre emelkedik.
Siklósi Chardonnayt ittam hozzá, amelynek a barrique-tól kissé tölgyes-vaníliás illata és íze jól harmonizált az étel gombás, krémes jellegével.

138 komment

Címkék: csirke gasztro recept gomba toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2008.06.17. 13:15:53

A Medwe logója szerintem ötletes.

Mormogi Papa 2008.06.17. 13:17:18

Nadine, sztem is igaz - miért kellene mindig a legfantáziátlanabb betűket választani? Én is olvastam sok ilyet. Ha már nem lehet Ogam, legyen kézírás :-))
(Tudom, ez nem szarvazókör…)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 13:24:28

Mormogi, még az is lehet. Kíváncsiak vagyunk mindenki véleményére, aki rendszeresen ide jár eszegetni. Én sem ülök ám be akárhová!:)

Mormogi Papa 2008.06.17. 13:24:59

Beni, inkább jópofinak mondanám.

Remélem, a napszemüveg és a hülyeamerikaitúrista rövidnadrág csak poénból került rá… Hogy ki ő, azt meg mély csend köríti. Meg is értem, mert az egyik indiai vendéglőről szóló cikke után örülhetett, hogy azok nem mohamedánok… Nem esküszik fathvá-t az öreg Szikh.

És ne feledjük (vagy mégis?) a Lumnitzer nővéreket, meg Louis de Funès-t se…

Mormogi Papa 2008.06.17. 13:29:32

Nadine, észrevettem ám, hogy nem akárhol vagyok ! :-)))
Mentem esze. Nem Tamás, csak a gyakorítót el kéne hagynom.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 13:32:29

Egy arányosan tervezett modern betű nem fantáziátlan.
De akkor mondok mást. Ott vannak a reneszánsz, barokk és klasszicista antikvák. Rendben, ezek talpas betűk, mégis tisztán olvashatók. Persze vannak ritka szép írott betűk is. Csak az a gond, hogy címet csak írott betűből nem szokás szedni. Ilyenkor szokták az írott betűt modernnel, vagy antikvával keverni. Például cím antikva, alcím írott. A zöld színnel még az a nehézség is fennáll, hogy jelen esetben a piros a komplementere.
De bocsánat, most már tényleg nem akarok okostojás lenni. Lényeg hogy Nektek tetszen a dolog!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 13:34:16

nadine
az első elképzelésem, nekem is az volt, hogy valami kézírás szerű feliratot készítsek. az illene a kifőzde stílushoz. de sajnos nem igazán jöntt össze, mert tényleg zavaró a kockás háttérben. túl mozgalmas és vibráló. de már vannak ötleteim:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 13:36:21

Gasper, tojáskodj csak nyugodtan!:)

Toma, és muszáj a kockásra írni? Nem lehet valahogy mellé, alá?

Mormogi, mindjárt követlek. Még van a tojáslevesből.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 13:42:10

vagy a képre, vagy az abroszra tudok csak írni. mellé, alá nem. de ha a képre írok, túl üres lesz alatta a kockás mező.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 13:44:53

Akkor inkább az abroszra. Vétek lenne letakarni a sajtikákat.

muskotály küvé 2008.06.17. 14:31:23

Rosszul írtam, nem pixeles, hanem pont foltos, raszteres nekem a kép. A jobb oldalon lévő piros valamikről annyi látszik, hogy piros valamik. A bal oldali sajtok vagy sajtok, vagy kenyerek/zsömlék :). Monitorom 17'' LCD.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 14:39:12

Küvé, így már csatlakozom. Ugyanekkora LCD-m van, én is ilyennek látom, csak nem zavart.

maybach 2008.06.17. 14:48:02

Előtérben sajt, távolban pedig egy fehér vitorla helyett péksütemények.
Szolgálati közleményként pedig:
este jó kis hirig lesz.
Franciaország vs Olaszország. Mindkettőnek nyernie kéne.
Közben meg román barátaink a hollandok ellen kűzdenek a továbbjutásért, úgy, hogy a hollandoknak tök mindegy az eredmény.

Mormogi Papa 2008.06.17. 14:54:21

Je reviens Vous chercher… szóval visszajöttem.
Gasper úr, nem szeretnék visszáskodni, de nekem ez olyasmi, mint a szélcsatornára számítógéppel tervezett autó - egyik olyan, mint mindegyik. Visszaálmodom azt a kort, mikor az építőművész-képzőművész még megtervezhette (a megrendelő meg kifizette, a műbútorasztalos, lámpakészítő, és így tovább pedig megcsinálta) a ház teljes berendezését… Na, azoknak még volt stílusa! És persze a könyvészetben is volt ilyetén korszak, nagyjából akkor… Meg is jelent egy könyvsorozatocska (csak az ostrom alatt belövést kapott) ilyen címekkel: "A Betű" "A Könyv"… No meg bizonyos festőművészek és grafikusom sem átallottak egykoron betűket tervezni.
Tudom, a Szent Számítógép, meg a letölthető betűtípusok korában én már csak kövület vagyok… de mikor az IMB első gömbfejes (azaz cserélhető betűkkel ellátott) írógépe megjelent, a Quadrat betű még modern volt és tetszett. (Ha ugyan jól rémlik a neve…)
És mindezt nem bosszúból írom - nem ilyen a természetem.
"De mért hinném, hogy drágább, ami szép?"

Mormogi Papa 2008.06.17. 14:57:29

Elnyézésto, de munkám támadt, este még benézek, ha tudok.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 15:06:24

kedves Mormogi Papa,
az az Officina sorozat volt, nemde?
Amúgy meg egy modern betű megtervezése, jó arányokkal nem egyszerű feladat. A másik meg az, hogy Iparművészeti Egyetemet végeztem, ahol elsősorban manuálisan terveztem a feladataimat. Ráadásul nem vagyok számítógép fan.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 15:10:14

remélem az olaszok és a franciák is kiesnek. jót tenne a focinak.

nekem is 17" a laptop kijelzője. akkor megnyugodtam, hogy ti is azt látjátok amit én:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 15:14:15

Gasper, tovább nőttél a szememben.

Most pedig halkan imádkozzon mindenki, hogy a szétszedve gyönyörűen pácolt-festett-lakkozott ezerfiókos dobozt össze is tudjam szerelni a következő lakkréteg után úgy, hogy lehessen nyitni-csukni a fiókokat.

spájdernecc 2008.06.17. 15:20:22

ez menni fog :)
a tipografikát meghagyom a hozzáértőknek, de legalább egy pár kolbászt, könyörgöm :))

Mormogi Papa 2008.06.17. 15:29:03

Gasper, pillanatnyilag nem áll módomban megnézni, mert a néhai szüleim lakásában van, de lehetséges.
Éljen az Iparművészet, mert "Nem hiába nevel észet" - hogy Arany Jánost idézzem legalább részben.
Megadatott munkámban, hogy szert tettem néhány kedves ismerősre, aki szintén ott eszmélkedett…

Spájdi, kolbászt-sonkát kívánok egy vendégoldalra valót! Nem muszáj egyszerre :-)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 15:36:48

Szerintem KIRÁLY!!! Toma, most egy verést megúsztál:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 15:39:13

Már csak azt a fránya vissza a főoldalra akármit kéne láthatóvá tenni. Toma, amúgy vadul festesz?;)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 15:45:39

:))

egyébbként, nem festek vadul:(( párat már megrajzoltam, de még nem volt kedvem nekiállni. a határidő meg közeleg. a végén még éjjel-nappal dolgoznom kell...

spájdernecc 2008.06.17. 15:46:11

de
nem morgok tovább
van itt arra ember :))

Mormogi Papa 2008.06.17. 16:05:06

Segítség, talált ! ! !
Spájdi tényleg nagyon éhes, ha már az írásjeleket is lenyeli !
Kívánok is mindjárt az előző mellé néki szép fehér cipót a kockás abroszra :-))

spájdernecc 2008.06.17. 16:39:32

ezt baráti gesztusként értékelem.
nagyra.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 16:44:11

Spájdi, meg kell mondanom, hogy amit a rokonságod művel a házamban, az egész egyszerűen nem fair. Nem találok szavakat. És pókhálómentes sarkot.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 17:13:55

Nadine,
ugyan már, miért nőttem volna? Koromnál fogva szerintem lassan inkább zsugorodom. :)

Mormogi Papa,
az én Officina köteteim is átélték a főváros ostromát. Van olyan, amelyik vérfoltos. Egyébként meg nagyapámtól örököltem őket, aki még a háború előtt gyűjtötte ezeket a könyveket. Már ha nagy valószínűséggel ugyan arról a dologról beszélünk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 17:27:37

Gasper, először a fotók miatt, most meg azért, mert manuálisan terveztél és nem vagy számítógépfan. Manapság a korcsoportodban már nagyítóval kell keresni az ilyen beállítottságot. Hát ezért:)

Mormogi Papa 2008.06.17. 17:30:03

Gasper, nem valószínű, hogy két helyen is megjelentettek volna hasonló munkát. Így is rétegigényt elégíthetett ki :-)) Édesapám legszívesebben a könyvei között tartózkodott volna, ha teheti. Mikor hazatért a hadifogságból (úgy fogták el Ausztriában, hogy fegyver se volt a kezében, nem önszántából került oda és egyetlen "összecsapás"-ban sem vett részt) egy darabig maszek könyvesboltban dolgozott egy barátjánál. Azután azt is "államosították". A diplomáját, doktorátusát (ez utóbbit gyorsan letette 45 után, mert jó emberek figyelmeztették: nem sokáig lesz rá módja) nem használhatta. Gyanús "osztályidegen" elemként végül egy gyárban kapott munkát mint "udvari rakodómunkás", de csak azzal a feltétellel, hogy a pártgyűlések elött-után el kellett zongoráznia az Internacionálét… Közben meg kiküldték, mert nem volt párttag…

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 17:33:15

Mormogi, azt hiszem, Hamvas Béla is tudna mesélni hasonló "munkahelyi" élményekről.

Mormogi Papa 2008.06.17. 17:43:55

Hmmm, nekem van Hamvas könyvem, neki nincs tőlem. És nem rokon.

Szegény barátom meg elhallgatott, mert nem pozitív kontextusban emlegetted a rokonságát…
Pedig nézzük csak a tüdőt! A doktor azt mondta, olyan, mint egy hatalmas pókháló egy nagy keretre feszítve. Én a Vitorlapókra gondolok, ő szokott ilyesmit csinálni az ágak között. Engem a legyek bántanak inkább. Az meg nekik csemege :-))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 18:32:12

Mormogi Papa,
a hasonló történetek az én családomat sem kerülték el sajna...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 18:38:39

Mormogi, Spájdi ilyenkor megy haza... Onnan már ritkán kukkant be.

Benikuty 2008.06.17. 18:45:27

Spájdi az estét jó apaként az apró néppel tölti:)

Mormogi Papa 2008.06.17. 18:46:23

Elnézést mindenkitől, már befejeztem a mai napra rendelt (egyáltalán nem szent) forgatókönyvet - illetve csak egy "legújabb" változatot. Szerencsémre nem sokat változott az előzőhöz képest, de kb. 100 lapnyi rettegés és gusztustalanság azért megviselt. Jó vastagon teli "négybetűs szavakkal". (four-letter words)
NNa, közben meg a szerverrel is lehetett valami, nem értem el…

Gasper, aki túlélte a háborút, azzal mind sok-sok csoda történt, aki meg túlélte a következőket… azzal továbbiak.

Nadine, én is menek, ha módom lészen…

Mormogi Papa 2008.06.17. 18:48:14

Beni, tölteném én is, csak nincsenek honn :-))

Benikuty 2008.06.17. 18:57:36

Megyek iszok kecsketejet:)

2008.06.17. 19:04:14

sziasztok!

Beni, én is kérek kecsketejcsit! sosenem kóstoltam még, de azt mondják jó. viszont kecskesajtot ettem és az fincsi!

Benikuty 2008.06.17. 19:19:46

Jé, legközelebb hozok Neked:) Nagyon finom!

tistedur 2008.06.17. 20:07:20

jó estét,jó szurkolást :)
bundás kenyeret eszem, és közben Nadinera gondolok :)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 20:08:31

bár nagy élvezettel olvastam tegnap, beni leírását a kecsketejről, mint tej-sommelier, de itt ellent kell hogy mondjak. bár nagy kedvelője vagyok a kecskesajtnak, de szerintem a kecsketejnél undorítóbb folyadékot, keresve sem találnék. brrrrr. most is kiráz a hideg ha rágondolok...

tistedur 2008.06.17. 20:16:10

elment az összes tévéadóm..utálom az esőt :(

2008.06.17. 20:20:11

Toma, sztem jó lett a dizájn. ügyi vagy!

tistedur 2008.06.17. 20:25:08

visszajöttek az adók..:)
a dizájn pedig a nap folyamán egyre jobb lett :D

2008.06.17. 20:26:45

én a folyamatot nem láttam, csak a végeredményt

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 20:29:44

Tist, több szempontból is kapcsolható vagyok a bundás kenyérhez:)))

Én meg semmilyen tejet nem szeretek, nem iszom, nem is nagyon tudom rendesen megemészteni. Úgyhogy csak a kávéba, esetleg főzéshez használok valamennyicskét.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 20:30:10

most meg nálam ment el a tányéros tévé. szakad ezerrel!!

tistedur 2008.06.17. 20:33:03

Toma!
remélem,hogy neked is visszajön

Jé!
pedig a folyamat is érdekes volt..idenéztem és mindig volt valami furcaság :D

Nadine!
és a tejtermékekkel hogy állsz?

2008.06.17. 20:33:30

szerintem ne sajnáljátok, nincs a tévében semmi érdekes

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 20:37:29

tök jó Nadine,
a három éves lányom sem iszik tejet, mivel laktózérzékeny. Mint ahogy nálunk többen a családban. :)

tistedur 2008.06.17. 20:40:05

Jé!
foci is van és lesz róma..:)

2008.06.17. 20:40:12

miért jó, hogy laktózérzékeny?

2008.06.17. 20:41:21

jaj, bocsánat! mivel én nem szeretem a focit, mindig elfelejtem, hogy itt mostan szakmányban kell meccset nézni :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 20:45:11

Tist, semmi bajom velük. Tejfölt, sajtokat, kefírt-joghurtot, fagyit stb. simán küldöm magamba, de a tejtől szörnyű ízek lesznek a számban. Ha megyek a természetgyógyászomhoz, és végignyomkodja az akupresszúrás pontokat, mindig annál sziszegek, ami a tejcukoremésztéssel kapcsolatos gondokat jelzi. Hát így.

Gasper, sztem ez nem laktózérzékenység, vagy ha mégis, akkor ezt még orvos nem mondta ki. De pici korom óta nem kívánom, nem esik jól, ezért nem is iszom.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 20:45:33

én nagytételben fogyasztom a tejet. tizenkettes kartonnal szoktam venni a lidliben, naponta egy litert megiszok:)) szerencsére én nem vagyok laktózérzékeny.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 20:49:26

nadine
de ez a laktóz intolerancia. ezért tudod a sajtokat tejfölt, egyébb savanyított terméket megemészteni, mert azokban nincs, vagy kevés a tejcukor. a felnőttek kétharmada, harmincéves korára laktózérzékeny lesz. asszem!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 20:49:33

Toma, én is kartonnal veszem, csak nekem kb. 3-4 hónapig elég:)))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 20:51:02

Nadine,
Apám is ugyan ilyen cipőben jár, mint Te.
Egyébként olvastam erről tanulmányt, hogy a magyar lakosság -európai viszonylatban- átlagon felüli százalékban nem tudja lebontani a tejet.

Benikuty 2008.06.17. 20:59:48

A Duna parton, tök nyilt terepen szakadt ránk az ég, Benit ki kellett centrifugálni:)
Nagyon érdekes, a laktóz intoleranciám házi tej esetén sztrájkol.
Nadine, a tejcukor allergia más tészta.
Ez a tészta az, amikor a hasnyálmirigy nem termel laktáz nevű enzimet, ami bontaná a laktózt. Szóval utóbbi anyagcsere, előbbi immun gáz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 21:00:36

Ezek szerint én kiskorom óta laktózérzékeny vagyok, csak nem volt még név erre a "betegségre"? Nehéz annak tekintenem, mert szerintem az emberi szervezet remekül ellátja a feladatát, vagyis ami nem tesz jót neki, azt nem kívánja (amíg rá nem erőltetik, vagy szoktatják fondorlatos módon). Nekem aztán tukmálhatták a tejet, nem voltam hajlandó meginni.

Benikuty 2008.06.17. 21:03:24

Megyek, iszokk kecsketejet:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 21:06:44

És akkor most mi van velem, Beni? Már kicsit elvesztettem a fonalat... Toma laktóz-intoleranciát írt. Tévedett? Végül is mindegy, nem iszom tejet:)

Nálunk is volt egy ötperces intenzív felhőszakadás, de engem nem kellett kicentrifugázni.

tistedur 2008.06.17. 21:14:06

Nadine!
azért nem tolerálod a laktózt,mert nem tudod megemészteni :)
a tejcukorallergia és a laktózintolerancia egy és ugyanaz :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.17. 21:15:15

Szép estét!

Újabb adú az alkoholtűrők kezében!

Gasper!
Nagyon szép, háromkötetes mű van birtokunkban
Az iparművészet könyve címmel.
"A Magyar Iparművészeti Társulat megbízásából
szerkeszti
Ráth György
elnök


Budapest
Az Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R. T. kiadása
1902."


M. P.!
Apu szintén Ausztriában esett hadifogságba. Levente volt, bár nem ez a keresztneve. 1927-es.
Jó évjárat.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.17. 21:16:49

nadine
tök egyszerű. ha fáj a hasad, és/vagy hasmenésed van a tejtől, akkor laktózérzékeny vagy. ha nem, akkor csak nem szereted:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 21:18:41

Tist, én is így tudtam, de Beni összezavart.

Toma, annyit nem iszom, hogy ez megtörténhessen velem. De kávézás után is savanyú ízt érzek a számban.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 21:19:29

fiam,
ismerem a műve(ke)t, aukciós példányok, úgyhogy tartsátok nagy becsben! :)

és köszi hogy említetted.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.06.17. 21:23:54

Gasper!
Könyvtől nem válok meg. Ez elvi és érzelmi kérdés.
Csak, ha házat ér vagy élelemre cserélhető. :)

Kérlek mesélj egy kicsit arról, hogy miért érdekes e három kötet, mert az iparművészetben csak laikus érdeklődőként kalandozok.

Benikuty 2008.06.17. 21:33:30

A laktózintolerancia=anyagcserezavar.
Tejfehérje allergia=immunzavar

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 21:36:44

Beni, most már verekedj meg Tisttel, légy szíves!:) Ha nekem a tejcukor megemésztése problémás, az a laktózérzékenység, nem? Bárki bármit válaszol, beletörődöm:)

tistedur 2008.06.17. 21:37:30

én aludni el..további szép-és esőmentes estét és majd szép álmokat :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2008.06.17. 21:53:53

fiam,
az ilyen jellegű kiadványok már csak koruknál fogva is értékesek lehetnek. De ami még ennél is fontosabb, az a kutatómunka, illetve a bennük lévő tudományos munka. A tipográfiai, illetve a nyomdaművészeti szempontokról nem is beszélve. Meg persze sokat számít az is, ha viszonylag limitált példányszámban jelent meg a dolog.

Hát nagyon röviden ennyi.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 21:58:53

Jé, köszi, akkor most ünnepélyesen megállapítom, hogy kismértékben laktózérzékeny vagyok. Ösztönösen kevés tejet iszom, így nem vagyok veszélyben.

2008.06.17. 22:01:12

nagyszerű, most már nyugodtan mehetek aludni :))))

2008.06.17. 22:03:19

jó éjt mindenkinek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 22:03:54

Jó éjt, Jé betű! Álmodj az angyalkákkal!:)

spájdernecc 2008.06.17. 22:14:24

Gondoltam megnézem mi újság, kér-e valaki ébresztőt, ilyesmi :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 22:15:37

Reggel nyolckor leszel szíves felkölteni friss kávéval és bekapcsolt számítógéppel. Kakasóbégatást nem kérek, sőt, mereven elutasítom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 22:30:09

Neked is!:)

Én is kikapcsolok, jön a tévénézés-imitáció, majd gyors elájulás macskával a hónom alatt. Szép álmokat mindenkinek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 22:45:28

Toma, a linkek közül kivettem Holland Copypastjét. Azóta nem írt rá egy betűt sem, sztem nem is fog.

maybach 2008.06.17. 22:53:39

Jó estét!
Én meg szeretem a tejet.
Az én apukámat is Ausztriában.
És mondtam, hogy jó kis hirig lesz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.06.17. 23:15:10

Na, úgy látom, ez titok marad. Sebaj.

Holnap Mónika váltja Tibort. Kíváncsian várom.

Benikuty 2008.06.17. 23:21:52

Ha lehet választani, akkor Mónika. Fene a hetero gusztusom:)
Megyek, még iszokkk kecsketejet, aztán célzott zuhanás.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.18. 03:17:09

nadine
jól tetted. már én is régóta ki akartam szedni, mert szerintem már nem fog visszatérni rá, leköti őt az addict blog.
én meg betettem pár újat az ajánlóba. hobbiszakács blogját, amit már régóta be akartam tenni, sanya-csuri főzőblogját, és gasper tájkép blogját.

spájdernecc 2008.06.18. 05:27:59

jó reggelt!
sok kávét!
gombanövesztő időt!
ja, az van :)

maybach 2008.06.18. 07:19:57

Jó reggelt kívánok!
Meg egy kis napsütést.
Nadine!
Digót verték franciákat.
Oranje meg hozta a kötelezőt.
Visszaállt a világ rendje.
A fogadásoknál is.
Mónika nem csak sót vezet?

tistedur 2008.06.18. 07:27:48

jó reggelt,jó kávézást :)
napfényt, sármentes udvart..

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.06.18. 08:00:44

Jó reggelt :-)

Disznóölés svéd módra - a kérés teljesítve, lehet olvasni :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.20. 00:34:42

ezt fozok holnap es ilyen forman, de nem tudom, ha az alsocombrol lecsapom a porcogot, nekem olyan csonkoltnak tunik, nem tetszik ugy a csont, olyen dog jellege van ezert nem szeretem a lambot sem, ahogy keszitik, de a recept jo, holnap elkeszul, de csonkolasmentesen es frissparadicsommal
nincs itthon facanos suritneny
süti beállítások módosítása