Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Napi olvasnivaló

2008.07.05. 05:00

Janikovszky Éva: Égigérő fű (részlet)

 Ezért volt az, hogy Misu az oroszlános padon ülve gondolkozott a legszívesebben, ahol nem volt semmi más dolga. Csakhogy most le kellett mennie a műhelybe, mert Dezső bácsi várta, sietnie kellett. Majd odalent végiggondol mindent. Két kutya között.

Hármasával vette lefelé a lépcsőfokokat, és éppen akkor ért le, amikor Kamilla néni – most már kalappal a fején – a Hivatalba indult. Dezső bácsi is elkészült már, most tolta ki a műhelyből a Rárót.

Ráró inkább hasonlított egy paripához, mint egy biciklihez, különösen amikor Dezső bácsi huszárosan felpattant a nyergébe, és odakiáltott Misunak, hogy:

− Nyiss kaput!

Misu szaladt, és kitárta Ráró előtt a kaput, hogy Dezső bácsi kényelmesen kikarikázhasson az udvarból.

− Aztán vigyázz a házra! – búcsúzott Dezső bácsi. – Igyekszem vissza.

Misu máskor mindig kiállt a kapuba, és Dezső bácsi után nézett, amíg csak a Ráró be nem kanyarodott a sarkon. De most beérte azzal, hogy látta Kamilla néni távolodó kalapját. Egy percet sem vesztegetett tovább, szaladt vissza az udvarba, egyenesen a földszint 3. ablaka alá.

A fehér rács mögött mozdulatlanul sárgállott a függöny. Misu fütyült.

Egészen jól sikerült fütty volt, de a függöny nem mozdult. Sem a második füttynél, sem a harmadiknál.

Misu odament az ajtóhoz, és kopogtatott rajta. Előbb halkan, aztán erősen. Semmi. A csengőt fölösleges volt megnyomnia, tudta, hogy azt Kamilla néni úgyis kikapcsolta.

Visszament az ablakhoz, és a rács mögé nyúlva, óvatosan megkocogtatta az üveget.

Végre megmozdult a függöny, s mintha valaki kikukucskált volna egy hajszálnyi résen.

− Én vagyok! – mondta Misu. – Nyisd ki az ablakot!

A sárga függöny bizonytalanul megrebbent.

− Ne félj, már elment a néni! – kiabálta Misu. – Én vagyok!
     − Éppen azért félek! – felelt egy sírós kislányhang. – Menj innen!

Misut elfutotta a pulykaméreg.

− Nahát, azt várhatod, hogy kiszabadítsalak! Maradj ott, ahol vagy, te… te síróbaba!

Majdnem bőgőmasinát mondott. Aztán hátat fordított az ablaknak, és nagy dühösen belerúgott egy cserépdarabba.

− Honnan tudod a nevemet? Ismersz engem? – szólt utána félénken, de sokkal közelebbről az előbbi hang.

Misu szeretett volna szó nélkül és hosszú léptekkel keresztülvágni az udvaron úgy, hogy hátra se nézzen. De ebből csak a szó nélkül sikerült.

Egy piros ruhás kislány állt a rács mögött a félig nyitott ablakban, és kíváncsian nézett Misura. Szeplő orra piros volt még a sírástól, és a sok dörgöléstől piros volt a szeme is, de mindez elhalványult a két égővörös copfja mellett.

Lehet, hogy nem ő volt a világon a legszebb kislány, de mindenesetre a legpirosabb.

− Persze, hogy ismerlek – mondta Misu, amikor végre megjött a hangja. − Hogy is hívnak?
     − Hát Síróbabának! – felelte csodálkozva a kislány, és már görbült is le a szája.
     − Mindig ennyit bőgsz? – érdeklődött Misu.
     − Nem mindig, csak ha félek – válaszolta Síróbaba. – De sokszor félek.
     − És mitől szoktál félni?

Síróbaba elgondolkozott.

− Hát… sok mindentől. Este azért sírtam a vonaton, mert a néni, akire rábíztak, azt mondta, hogy ha nem viselem jól magam útközben, akkor elvisz a kalauz bácsi.
     − És elvitt? – kérdezte Misu.
   − Nem, mert jól viseltem magam. Aztán mikor megérkeztem, azért sírtam, mert Kamilla néni azt mondta, hogy vigyázzak jól a csomagjaimra, mert könnyen elemelik. És én félek a tolvajoktól. Aztán jött egy hordár, aki segített nekünk hazáig hozni a nagy bőröndöt, és én már abba is hagytam volna a sírást, ha a hordár nem mondja, hogy odaad a szenesembernek, ha nem hagyom abba. És hogy a szenesember levisz a pincébe a patkányok közé, és még meg is mutatta a pincét, és igazán ült benne egy szenesember! Egészen fekete volt. És akkor én már úgy sírtam…

Mindjárt be is akarta mutatni. De Misu nem hagyta.

− Biztos vagy benne, hogy a pincében ült?
     − Persze hogy biztos! Még éjjel is a szenesemberről álmodtam, aki bezárt a pincébe a patkányok közé.
     − És volt lent szén is? – érdeklődött Misu.
   − Nem, azt hiszem, nem. Legalábbis arra nem emlékszem – ráncolta a homlokát Síróbaba. – Aztán reggel meg azért sírtam, mert Kamilla néni elmesélte, hogy mit mondott a rádió.
    − El ne felejtsd, hogy mért sírtál – szólt közbe Misu, aki kezdte úgy érezni magát, mint amikor Dezső bácsi sokáig mesélt a lovakról. – Mindjárt visszajövök.

És beszaladt Poldi nénihez a konyhába.

− Milyen a kis vendég? – nézett fel rá Poldi néni egy fokföldi ibolyából.

Misu vállat vont.

− Piros és sír. De azért pirosabb, mint amennyit sír – tette hozzá, mert igazságos gyerek volt. Aztán leült a legyezőpálma alá a hokedlira, és nehezen palástolva büszkeségét, azt mondta: − Eszembe jutott egy jó erőben lévő fiatalember. Egészen jó erőben van.
     − A titokhoz? – örült meg Poldi néni. – Nahát, a legjobbkor. Mondjad gyorsan!

Misu előbb körülnézett a konyhában, de mivel nem látott senkit, megmondta:

− Oszkár.
     − Hát nem ment szabadságra? – csodálkozott Poldi néni.
     − Nem – rázta fejét Misu. – Éjjel itt aludt a pincében. Biztosan várja a szenet.
    − Hogy te milyen okos gyerek vagy! – ámuldozott Poldi néni. – Csinálok neked egy lekváros kenyeret.

100 komment

Címkék: könyv janikovszky éva égigérő fű

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.05. 06:28:42

Jó reggelt, jó kávézást mindenkinek !
Műsorváltozás miatt ma nem leszek nethon estig. A részlet szép, kedvelem a filmet - de valahogy a könyv eddig kimaradt. Sebaj, majd pótolom az unokával :-))

Üdvözlet mindenkinek, ne főjetek meg, mindenkinek jusson elég és kedvére való védőital (meg étek, ne csak fogó).

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.05. 07:45:17

Ma reggeli agymenésem:

autodidakta = Kresz-oktató

(Akiről mostanság már nem hallunk - s a francia közmondás szerint a nincs hír jó hír.)

cyan 2008.07.05. 08:18:38

reggelit!
verőfényest!
fűnyírós idő van....

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.05. 08:23:51

Jó reggelt!

Olyan jól és hosszan aludtam, egészen idáig, hogy csuda!

Jé!
Janikovszky Éva örök szerelem!
Egyszer sikerült Vele telefonon beszélnem, meghívtam egy rendezvényre. Sajnos már nem köszönthettük nálunk.

M. P.!

A műsorváltoztatás jogát én is fenntartom.
Többek között saját makacsságom miatt is vagyis autodafkéból. Csak ezért ne kapjak túl nagy büntetést! Szerencsére a Kifőzdések nem inkvizítorok!

Az autodidakta = Kresz-oktató jó.
Nadine ismer is egy párat! :D

Benikuty 2008.07.05. 09:47:15

Kellemes reggeli olvasmány, kenek is egy lekváros kenyeret. Bükkzsérci szilvalekvárból.
Fűnyíros itt is, miután az elébb vettem egy új fejet a szegélynyíróba, nem kell kérencselni, kölcsön.
További jó hír, hamarosan megjön az én öreg truck-pc-m, nem folyik szemen ettől a laptoptól. Nem is kerül sokba, csak a fél heréjét kellett cserélni.
Verőfényes napocskát Édeskék!

tistedur 2008.07.05. 10:15:46

jó reggelt,jó kávézást :)
amint látom mindenki hasznos tevékenységgel akarja tölteni a hétvégét :P

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 10:44:02

Jó reggelt! A nyolcórás szögbelövéses-csattogós fázis után sikerült úgy, de úgy visszaaludnom a szürkével, hogy csak most ébredtünk...:)

Mormogi, akiről nem hallasz, az két hete szabadságon van. Én meg felejtek szépen napról napra.

Most már biztos, hogy nem olvastam az Égigérőt, mert teljesen új nekem, hogy a kislány Síróbaba és vörös hajú. De nagyon tetszik! "Piros és sír":)))

Fiam, ma kezdődött a hámlás (jövendölésre is váltsd ki az ipart!:))

És megint megcsípett egy rohadék pók, úgyhogy ma újra támadásba lendülök a porszívóval. Sőt, már vettem Siloplastot is (vagy mi a szöszt), úgyhogy a hangyák kiszorítása is alakul. Egy-két év, és nem lesz rovar a lakásban. Meg haj a fejemen.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 11:49:17

Úgy látom, vagy mindenkinél működött kis fáziskéséssel a szögbelövő csapat, vagy mégsem olyan rossz ez a kis szeles idő némi nyárias elfoglaltsághoz.

tistedur 2008.07.05. 12:12:21

Nadine!
:DD én most inkább kertészkednék,mint ülnék a boltban :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 12:45:44

Tist, olyan szélvihar van kint, mint a tengeren. Ilyenkor az ember sosem azt vágja le, amelyik gallyat, hajtást szeretné... Másrészt Kenny most megint elintézte egy időre a "szívesen vagyok a kertben"-érzést. Ha kimegyek, két perc múlva már azon kapom magam, hogy belső párbeszédet folytatok ezzel a szerencsétlennel:(

Benikuty 2008.07.05. 13:54:07

Na végre, itthon a vén traktor, két kattintás, és itt vannak az én szívem csücskei (is), szokott betűméretben, kedvenc felbontásban:))
Nadine, itt már csak a sóspuska segít, vagy a napalm, de utóbbi drága, több értelemben is:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 13:59:45

Beni, per pillanat csönd van, csak a rossz érzés múlik lassan... De mindegy, a dobozok mindig várnak:)
Egyébként mit takar a "szokott méret, kedvenc felbontás"?

Zuzuka 2008.07.05. 14:46:52

Szép napot mindenkinek!
Nadine, nem vagy irigylésre méltó helyzetben:( Rossz szomszédság török átok! Kellene egy török ismerős aki leveszi, vagy elveszi esetleg elviszi!!!
A mi házunk csendes, barátságos, mármint a lakói, de eddigi lakásaimnál /3/ sem volt semmi gond.
Gyere ide, van eladó lakás:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 14:53:57

Szia, Zuzuka!
Ha megoldod nekem, hogy a kertet is magammal tudjam vinni, már megyek is!:) Kb. 15 év munkája van benne. Ehhez képest az a pár nap őrület még mindig kibírható. Persze, ha változik az arány, akkor azért elgondolkodik az ember a váltáson... De bizakodó vagyok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 14:56:13

Legfeljebb ezentúl nagyméretű és hangszigetelt ládákat is készítek. Mondjuk, 6-7 darabot. Aki rendetlenkedik, bedobozolom, és kirakom az üres telekre. Aztán odabent lehet óbégatni, gonoszkodni:)

Zuzuka 2008.07.05. 15:04:17

Ez itt belváros, csendes és gyönyörű. A kertet lehetetlen áthelyezni, ezért van az enyém is a völgyben egy elég biztonságos helyen.
Most végeztem a fűnyírással, termékbegyüjtéssel.
Próbáltad már utánozni? Lehet megdöbbenne, vagy azt hinné hogy hasonlóak vagytok...

Beni, sajnos csak noszvaji szilvalekvárom van, igazi házi, cukor nélküli! Kenek 1 kenyeret ha gondolod, nyissad az ablakot:)))

Benikuty 2008.07.05. 15:05:12

Nadine, azt, hogy egy hete Kiscic notebookkját bitoroltam. Most megjavítva,itthon az öreg asztali gép, a megszokott beállítással. Szeretem, megszoktam:)

Benikuty 2008.07.05. 15:08:08

Zuzuka, a noszvaji sem eb, cukor nélkül főképp:D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 15:12:35

Beni, már értem...:)

Zuzu, én gyárilag képtelen vagyok olyan hangot kiadni, mint ő. Arról, amit ezen a hangon mondani szokott, nem is beszélve... Viszont gereblyével én is tudok csapkodni, csak rögtön el is nevetném magam. Inkább kerülöm, ahogy tudom.

Benikuty 2008.07.05. 15:14:15

Zuzuka, a völgyben nemrég megkerestem Nagyapa volt szőllejét, meg a pincéjét. Aztán elmentem borért Tóth Istvánhoz. Pincéje a viadukt alatt. Jót nosztalgiáztunk:))

Zuzuka 2008.07.05. 15:26:14

A viadukt alatt jó sok pince van, egészen benyúlik a ráchóstya alá a labirintus. Ha bort kívánok - néha szoktam - a Gál pinecét látogatom:)

Nadine, csak egy ötlet volt:(

Benikuty 2008.07.05. 15:38:20

Zuzuka, a Dula Bencével meg egy gatyában vakaróztunk a Knézich utcában. Akinek apukája a Guszti bácsi volt:))

Zuzuka 2008.07.05. 15:46:15

Ösmerem Őt az uszodából, régebben hegybíró volt.
A mi családunknak hosszú éveken át a bor adott kenyeret:) Anyukám majd 50 évig a borosoknál dolgozott mint főkönyvelő - azóta meg vállalkozóként:), mert nem bír leállni!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.05. 17:11:56

Szervusztok!

Ma nem viszem túlzásba a melót. Rabszolgáimat dolgoztatom, ahogy egy fáraólányhoz illik.
Ebédet azért készítettem: lencselevest és túrósrétest.
Nálunk bárkit le lehet túrósrétesezni és bármit megcsinál. Ki is használtam! :D

Most megyek levegőzni.
Terménybetakarítós további szép napot!

Nadine!
Kiváltom az ipart jövendölésre és megálmodásra is.
Átlagban eddig 78%-ot produkáltam, ami azért szép teljesítmény, szerintem.
Abban vagyok 100%-os, hogy ki fog meghalni nagyon rövid időn belül. És ez nemcsak családtagokra és barátokra, hanem országosan ismert emberekre is vonatkozik. Néha félek elaludni, mert álmaimban jelennek meg a hamarosan elhunyók.
Nem elég ébren a bajom, még ez is...!

Na, de legyünk vidámak, ha tudunk!
A helyi temetkezési vállalkozó is kellemes ember, rendszeresen tréfás vetélkedő keretében méri fel az alkalmazottai tudását és az újak alkalmasságát.
Utána pedig közösségerősítő családi napot tartanak.
Ha lenne gusztusom hozzá, elélcelődnék, vajon milyen feladatot kaphatnak a halottszállítók és a gyászhuszárok, amik annyira tréfásak!?
Az mondjuk üdvözlendő, hogy megköveteli a tiszteletteljes és méltóságteli valamint a magas színvonalú munkavégzést, de ezt miként lehet tréfás vetélkedő keretén belül tudatosítani? Hát, nem tudom!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 17:19:39

Fiam, akkor máris nyitott előtted egy médiumi pálya a rendőrségnél. Mész, jövendölgetsz, nyomozgatsz, viccelődsz a hatósággal. Karrier.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 17:23:22

Mondjuk, túrós rétesért én is sok mindenre kapható lennék:)

Benikuty 2008.07.05. 19:57:41

Zuzuka, az anyukák mécsak illenek:)
Mit aludtam át!!
Na, ettől féltem, a csőcselék attakol, állandóan szirénázás hallatszik:(
Megyek rétesért a Benivel a Bükkös-partra, csak nem kergetnek meg mert hetero vagyok.

Benikuty 2008.07.05. 19:59:50

Nadine, milyet küldjek? Túrósat? Mert az almás is valami csoda! Van öt minutád eldönteni:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 20:08:10

Beni, ablak nyitva, gyomrom tömve. De virtuálisan befér!:)

Benikuty 2008.07.05. 20:09:16

Értem, túrósat hozok. Mondjuk nincs tele mazsolázva, ami előny, mert én így szeretem!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 20:14:52

A kutyafuttató egy cukrászda mellett van?

Benikuty 2008.07.05. 20:29:39

Szerelmetes magzatom arra megy, amerre akar:)
A patak-parton van egy rétes-bár, néha betérünk. Igen szemrevaló a gazdinéni:) Akkor hozom a túrósat:))

Benikuty 2008.07.05. 20:32:35

Na, még egy jelentkező:) Svati című szívem csücske, kegyednek is toljak nehány réteskét?:))

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 20:39:45

semmi extra. kűttem ide egy nyenyecova kartácsnőt, meg az oldaladra is gyönyörködni.
aludtam, most ébredtem. nem vagyok képben:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 20:41:45

A szunya jó szombati program:) Mit takar, hogy "nyenyecova kartácsnő"? Ez a neve?:))) Azért köszi!

Benikuty 2008.07.05. 20:42:37

Jó reggelt!:) Menek kutyázni.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 20:50:05

a subbán vannak nyenyecek és nyenyecovák....meg hasonló:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.05. 20:51:32

Jó estét!

Sajnos, a rétes elfogyott. Megyek, kinyomozom, ki volt a tettes. Vagy megyek alszom egyet és megálmodom. Vagy hoppszi, már tudom is! :D

A nyomozók munkáját egy kicsit jobban is megismertem, amikor riportsoroatot készítettem Szekszárd híres bűnügyei címmel.
Annyira nem irigylem őket!

Azért a hatósággal olyan sok kedvem nincs viccelődni. Remélem fordítva is így van!?

Szia, Svati!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 20:51:38

Értem, ez egy titulusféle:))) Viccesen hangzik...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 20:56:48

És hogy került a Subbán szóba a blogom?:)

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:01:00

nem titulus.
subbanépség önmeghatározása. vagy mi.
kezd fájni a fejem:)))

hello fiam!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 21:01:59

Ó, én az előbb kapkodtam be a második Algopyrint. Nyilván megint valami hülye front van.

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:18:53

Ja, subbán?
Nida kollegina webkamerázni akarta Las Vegast, nem sikerült neki, mondtam tépjen ide svéd tigriseket nézni, aztán itt maradt a blogon és mondtam neki, hogy nézzen meg téged is:PPPPP

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 21:21:09

Aha, már értem... Örülök, hogy nem az én iwiw-oldalamon röhög a Subba-közösség, az is lehetett volna...:)))

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:26:25

na....Nadine...azé, na....:P
ilyet én nem teszek.
max. a saját iwiw oldalamat linkelem, ha valaki ott pofázik.
egyébként subbára csak az kerül iwiwként, aki megérdemli, mert céda vagy ilyen-olyan:)))
mi meg ugye, nem:))

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:33:24

fiam
kiraksz néhány cicivillantós-tangás és hasonló képeket és az vagy:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 21:33:29

Nem is azt gondoltam, hogy Te... Csak szoktam látni az Indexen ajánlóban, hogy Subba szív Iwiw, és hát ugye, sosem lehet tudni, mikor kerül az ember sorra:)))

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:38:21

mi nem kerülünk sorra.
egyébként én utálom, nem is szoktam nézni, Vásenyka sem, mert idegel a dolog.
lassan kifúj a dolog, de van miből meríteni. lásd privi:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.05. 21:43:09

Svati!
Ez nálam már nem cédaság lenne, hanem nevetségesség. :D
Megint lecsúsztam valamiről! :(

Nadine!
Ne parázz!
Azt mondják, mindegy mit, csak írjanak az emberről. A negatív reklám is reklám. :DDDDDDDDDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 21:46:14

Svati, megnyugtattál...:)

Fiam, attól függ, mit reklámoz az ember, ha tápszert, akkor még OK.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.05. 21:53:07

Lányok!

Most megyek, mert ma nagyon alszós napom van.
Öröm volt Veletek lenni!

További szép estét!

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.07.05. 21:58:06

azért elképesztő, hogy a net mennyi ribancot, gengsztert és hasonló fazonokat dob ki magából.
és csodálkoznak, ha felrakják magunkat egy nyilvános portálra. megérdemlik:))))))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 22:02:20

Hát igen, én már azon is csodálkozom, hogy milyen képeket raknak fel. Nem is értem igazán, mire szolgálnak a képek. Pasi/nő fogásra? Vagy szimpla exhibicionizmus? Netán ostobaság?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.05. 22:08:51

Na jól van, elköszöngélek, mert már nagyon hívogat a szőnyeg és a terasz felől áradó hűvös egy kis esti kosztümösfilm-nézegetésre...
Jó éjt mindenkinek!

Benikuty 2008.07.05. 22:23:02

Megszünt a rétesbót, kiadó. Két napja még megvolt:((
Na, jól leszerepeltem.

Benikuty 2008.07.06. 07:39:27

Jó reggelt!
El vagyok hagyva, Manócska rakás csimotával vándortáborba eltáv Halimbára.
Itt hét ágra süti:)

Benikuty 2008.07.06. 07:41:12

Iszok is egy páleszt, amíg senki sem látja. Zugalvók:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 08:00:29

Verőfényes jó reggelt!

A pálesz reggeli ital, a kakaót és a teát helyettesíti valamint szívfájdalom ellen is hatásos. Csecsemőknek nem ajánlott.

spájdernecc 2008.07.06. 08:47:23

namostaztán jóreggelt!
kávét!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 08:52:06

Jó reggelt. Reggeli alkoholizálásról nem tudok nyilatkozni, viszont elégedett vevőke lelkendező levelével ébredni nagyszerű érzés:)

cyan 2008.07.06. 09:20:57

reggelit!
reggel pálesz? brrrrrrr. kávé, az igen!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 09:27:15

Csak ne lenne mindig utána az a fránya savanykás íz a számban. De tej nélkül meg nem tudom meginni:(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 11:22:51

Kenny és alteregója rafináltan rábeszélte a szemben lakó 68 éves Irénkét egy dögös vörös hajfestésre. Onnan tudom, hogy az ura most kergette ki őket üvöltve az udvarból. Bakker, tiszta Hóvirágünnep:))))

spájdernecc 2008.07.06. 11:54:25

kenny?!
mmint, az a Kenny?
volt valaha panellakó koromban néhány Hrabal életműbe kívánkozó szomszédom.
V. bácsi pl. kisajátítota a lépcsőház előtti padot, és elzavarta a gyerekeket, mert ha ott játszanak az ablaka alatt, nem tud aludni...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 12:17:36

Ajjaj!
De nehéz fölkelni az asztaltól mustáros-szalonnáa sült nyuszi, rántott tök és rántott hagyma, meg csigatészta ahogyénszeretemmódra mellől!
És még egy pohár sört is ittam! Kezdem érezni a hatását, úgyhogy megyek is alukálni.

Nadine!
Legalább lesz mire visszaemlékezni idősebb korodban! :D
Azt hiszem mindenki megírhatná a memoárjait, mint Bendegúz. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 13:25:42

Spájdi, nem pontosan értem a kérdést. Kenny az őrült szomszédasszony. Kb. szeptembertől március végéig szigorúan arcba nagyon összehúzott kapucnis dzsekiben, á la South Park.

Fiam, remekül hangzik a menü, de tésztával???? Rántott zöldségek? Nem értem...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 13:37:03

Most látom, ez nem is vörös, ez konkrétan piros. Talán Détár Enikő szokott ilyen árnyalatot bevállalni...:)))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.07.06. 15:18:30

Sziasztok :-) Na, megírtam, és feltettem a beszámolót. Legyetek Ti az elsők, akik olvassátok.

És köszi, hogy felkerültem a listára :-)

HSZ

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 15:52:31

Jófej vagy, Hobbiszakács, már jártam is röptében, csak közben ebédet főzök.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 17:18:34

Na, ottragadtam Hobbiszakácsnál, leégett a petrezselymes krumpli:)

2008.07.06. 17:30:40

és ezt csak így mondod?! a szent petrezselymes krumpli máglyahalált halt, és te ezt nevetve bejelented??? háááát, én kérek elnézést! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 17:34:55

Jé, az a helyzet, hogy én odaégve is szentként eszem:)))

2008.07.06. 17:37:51

Ja, akkor rendben van. Ez az igazi szeretet, meg odaadás, meg ilyenek :)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 18:10:34

Szent petrezselymes krumplit nem tudom annyira elrontani (pedig ebben nagy bajnok vagyok!), hogy ne zabáljam tele szájjal, mély áhítattal...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 18:23:07

Hobbiszakács!
Olvastam a beszámolót, köszönöm.
Én igazi laikus vagyok, így nem tudom, hogyha annyira ízlett a zsűrinek a magyarok haltálja, miért nem kaptak jobb helyezést?


Nadine!
A tészta elsősorban a nyuszi mellé készült. Csak kevésnek találtam a nyulat, ezért rántottam mellé hirtelen tököt meg hagymát. A melléjük rendelendőkkel járó munkát viszont már sokallottam, tészta meg volt elég... :)
Na, ebből is látszik, hogy mi elsősorban éhesek vagyunk és csak sokadsorban ínyencek. :DDD
Amúgy a vasárnapi főzőcske nekem kész tortúra.
Ma példul főzés közben angolt tanultam és fejben megterveztem egy gyöngyös órát, amit délután meg is fűztem. Bal fülembe neoexem duruzsolt mindenféle számítógépes hülyeségekről meg az anyukája költözéséről. Jobb fülemet Fruska vette igénybe, a tegnapi bulit ecsetelte, meg a két hét múlva aktuáls EFOTT-ról hozsannázott. Bekapcsolt a vészjelőm, amikor vodkafélét emlegetett, meg hogy azt ő szereti. Sajnos nem tudtam erről kifaggatni alaposabban, mert az aput láttuk elsuhanni az ajtó előtt, ment sétálni és ilyenkor az egész család leselkedősbe megy át, mert előfordulhat, hogy öt lépés után vissza kell kísérni, mert úgy befullad.
Szóval nálam így zajlik a vasárnapi ebédfőzés.
Ezért méltánytalan számonkérni a mi passzol mihez?-t. Örülök, ha nem lekvárt keverek a levesbe és nem zellert teszek a palacsintába! :DDDDDD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 18:53:43

Fiam, ez nem szemrehányás volt... Egy vajas-pirosaranyas kenyér fogyasztónak szava nem lehet más ízlésvilágára:)

Nekem is érdekes volt a főzés, mint általában, mert amíg nem vagyok éhes, addig nem tudok nekiállni, ha viszont már az vagyok, akkor legyen kész, de rögtön! Ehhez azonban tudni kéne, mit is kell csinálni abból, amit pénteken a hasamra ütve vásároltam. Ez bőrös karaj vagy mi a szösz volt, nem értek a húsokhoz. Szóval, menet közben alakult a dolog, de úgy, hogy közben porszívózgattam, ritkítottam a nagyon elszaporodott meténget a nyírfa alatt, befejeztem egy olívás faliórát, istápoltam a kétpercenként kajáért könyörgő, majd finnyázó állatkákat, bujkáltam a szomszéd elől, vevőkkel leveleztem, és beleragadtam Hobbiszakács blogjába. Bár a füleim nem voltak foglaltak ezalatt, mégis elfáradtam:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 19:41:20

Nadine!
Nem szemrehányásnak vettem - ott a sok szmájli bizonyítéknak!!! :DDD - meg itt is.
A vajas pirosaranyas kenyér nem is hangzik olyan rosszul! Egyszer, magányomban, fokhagymás-tejfölös-főtt rizst ettem. Külön-külön mind szeretem, ebből indultam ki. Végülis itt vagyok még, sőt, ha jobban belegondolok, nem is volt az olyan rossz. Vagy mégis? Na, megejtem mégegyszer, asszem.

Tudtam, annyira tudtam, hogy a nőkre jellemző a sikeres figyelemmegosztás! :)
Te sem panaszodhatsz! :)
Örülj, hogy a füled épségben maradt! :)

Kiváncsi vagyok, vajon Pálcikánál miként zajlik egy átlagos főzés takarítással egybekötve? :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 19:55:17

Szerintem ez Pálcikának meg sem kottyan, mert ő úgy takarít, ahogy én levegőt veszek. Tehát az az alap, hogy porszívó és portörlő rongy a kézben. Kukker lóg a nyakában, mert így azt is ellenőrizheti a konyhából, hogy a kertben nem hullott-e a medencébe egy levél. Éjjel aztán leteszi a porszívót, mert már várja a befőzni való gyümölcs. Közben mosogat és vasal, és időnként kiszalad zseblámpával gyomlálni. Ezalatt vidáman megfőz egyszerre négy-öt fajta ételt. Szerintem:))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 20:17:15

Szédítő! Ez tán még Sívának is sok lenne :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 20:22:52

Egyebekben csatlakozom Fiamhoz: nincs semmi baj egy jó vajas-pirosaranyas kenyérrel...
Volt egyszer egy kisbetyárunk a táborban, aki reggelire csakis mustáros kenyeret evett. A többiek persze mondtak erre ezt-azt. A leányzó ellentámadásba lendült (elöbb engedélyt kért rá) és egy délután megkent vagy negyven kis kenyérkockát mustárral, körbekínálta mindenkinek. Legalább úgy nyilatkozzanak, ha már próbálták! Nem is volt több szó...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 20:32:08

Hát igen... Nekem ez mindig akkor esik jól, amikor már igazából nem szeretnék vacsorázni, de valami gyorsat ennék, sósat... Na, úgy becsúszik belőle két szelet, ahogy kell:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 20:41:26

Egészségedre :-) Tegnap nagyon figyeltem út közbn, mivel csatlakoztam a Dunafüreden napozó családrészhez. Mentem én már arra vagy kétszer, de mindig másokkal. Most figyeltem is. Hát Érd igencsak nagyot nőtt. Délután meg hajókáztunk vissza, el is kapott minket a nagyeső rendesen, de mire a Vigadó téren kiszálltunk, már elállt. (1 óra 40 a menetidő.) A kisföldalatti meg nem járt. Kertek alatt slattyogtunk haza, néhány szirénázva vágtató plíszkáron kívül nem láttunk semmit, csak este a híradóba.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 20:48:16

Többek közt ezért is lett város tavaly. Közel hetvenezren élnek itt.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 20:58:48

A buszpályaudvar klausztrofóbiásoknak ellenjavallt, de legalább közel van a vasúthoz :-))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 21:13:33

Nadine!
Pálcikával kapcsolatban: szerintem is! :D
Érd felé mi is sokszor mentünk, amikor sokszor mentünk Budapestre. De már nem megyünk sokszor. Ám lehet, hogy augusztusban mégis egyszer menni fogunk.

M. P.!
Látom, tetszett a kiruccanás! :D És még figyeltél is! Ezt nevezem koncentrált kikapcsolódásnak! :DD

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 21:18:14

Bocs, ha hézagosan vagyok, de próbálom pótolni a kifőzdés restanciám, posztot írok.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 21:19:10

Fiam, unokával-lányunkkal-párunkkal árnyas fa alatt húsos zöldbablevest majd tejfölös krumpliprószát enni fejedelmi dolog. Aztán megosztottunk négy torta-és-retortaszelet kétféléből, meg a kertben termett sárgabarack... A visszaúton pedig nagyonis lesegettünk, még az esőben is a felső nyitott fedélzeten maradtunk - csak esőkabátban a szélárnyékos zugba húzódva.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 21:30:16

M. P.!
Remélem én is megérem unoka eljövetelét!
A csoportunkban van egy kismama, akinek én vagyok a pótmamája és már láttam felvételt a pótunokámról! Igazi gyerekem meg nagggyon féltékeny! :D
Családdal lenni fejedelmi dolog, ha eszünk, ha nem!:)


Nadine!
Mi hézagosan is szeretünk! :DDD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 21:57:35

Nadine!
Várjuk a posztot!!!!

M. P. !
Kérlek mesélj valami szépet, mondjuk Mátyás királyról és a feleségéről és utána elmegyek aludni :D Köszi előre is!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 22:04:42

A szöveg már kész van, csak azt a néhány száz fotót kell feltöltögetnem...:) Ennyit az Üvegtigrisről.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.06. 22:06:18

Én mesélnék, de államtitok - így hát lapítok...

Lassan 90 fokkal elfordítom törzsemet és halk szuszogásban - egyes vélemények szerint hangos horkolásban (amit természetesen én nem halélok egyedül) - török ki. Vagy norvég ?
Befjordultam a konyhába - hrrr.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 22:21:30

M. P.!
Emberek kínzása tilos!
Már jól idevackoltam magam és most semmi se?
Akkor holnap mindenképp, jó?
Szép álmokat!

Megyek én is.
Szia, Nadine! Feküdj le Te is!

Feküdjön le mindenki, aki álmos és szeretne lefeküdni!
Szervusztok!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.06. 22:27:36

Nadine, Te addig mégse feküdj le, amíg a fotók nincsenek fenn. Ha azok fenn, akkor Te le!
Pusszancs!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.06. 23:51:12

Na, akkor én le. Holnap kertezünk. Jó éjt, szép álmokat mindenkinek.
süti beállítások módosítása