Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Isztriai–Kárpát-medencei fúziós bableves

2008.07.25. 08:39 muskotály küvé

 A nyaralás egyik fénypontja szokott lenni, amikor helyi alapanyagokból készül valami otthoni jellegű étel. Idén isztriai és otthonról vitt alapanyagokból, a szokásosnál kissé könnyedebb felfogásban főztem bablevest.

 
Néhány nap után már kezdenek hiányozni az otthoni ízek, de érdekes dolog kipróbálni (illetve előtte beszerezni) a kissé „egzotikus” hozzávalókat is. Nyaralás lévén a szokásosnál több figyelem is jut az elkészítésre, így különösen jól szoktak esni ezek a nyaralási ételek.
Idén bablevesre esett a választás. Elég sok, borjúkorú zöldséggel készült, ezek ízét nem akartam vaskos rántással elnyomni (a sok bab és krumpli egyébként is elég jó sűrítőanyag), de a pesti gangok jellegzetes sült fokhagymás nyári bablevesillatát nem akartam az ételből kihagyni. Összességében egy viszonylag könnyű, de tartalmas és ízletes levest sikerült összehozni. Olyan jól sikerült, hogy – a pancettát kivéve – hazai hozzávalókkal nyáron legalább még egyszer elkészül…
 
 

Hozzávalók (kb. 2,5 liter leveshez):

 
  • 3 nem túl vékony szelet isztria pancetta, kiskörömnyi kockákra vágva;
  • arasznyi vrboveci szárazkolbász, karikákra vágva;
  • 1 bögre Pula környéki szárazbab (zöld színű, de megfőzve kifehéredik), beáztatva;
  • 4 szál közepes, naszvadi répa, karikára vágva;
  • 1 szál naszvadi petrezselyem, karikára vágva;
  • néhány szál Pula környéki petrezselyemzöld;
  • 4 szem közepes naszvadi krumpli, kis kockára vágva ;
  • 2 nagy gerezd Pula környéki fokhagyma, apró kockákra vágva;
  • 1 szadai salottahagyma, csíkokra vágva;
 
Valamint pagi só, naszvadi pirospaprika (valamint kínai fazék és serpenyő…).
 
A főzőedényben kevés vizet teszünk fel. Amikor felforrt, beletesszük a kolbászkarikákat és 5-10 percig főzzük benne, majd (hogy ne keményedjenek meg túlságosan) félretesszük. Az edénybe beletesszük a beáztatott babot az áztatólével együtt, és (mivel ez idei bab) lassú-közepes tűzön főzzük.
Serpenyőben, lassú tűzön kisütjük a pancetta zsírját, és a sült szalonnát óvatosan (hogy minél több zsír maradjon a serpenyűben) hozzátesszük a leveshez.
Ha a bab kezd puhulni, hozzátesszük a zöldségeket, és az egyik gerezd felaprított fokhagymát. Közben elkészítjük a „rántást”:
A szalonna zsírjához kevés vajat teszünk, és felmelegítjük. Megfonnyasztjuk benne a salotta- és fokhagymát, valamint néhány szál petrezselyemzöldet. A tűzről levéve belekeverünk egy jó kiskanálnyi pirospaprikát.

 
Amikor megpuhult a zöldség, belekeverjük a „rántást” és a félretett kolbászkarikákat.
 
Tálaláskor a tányérba teszünk egy maréknyi kockára vágott, Pula környéki „domaci”, azaz „házi” paradicsomot (vagy csak a savó és a héj nélküli húsát), és arra szedjük a forró levest.

Egy (esetleg több) pohár testes, nem túl illatos fehérbor (Malvazija) vagy könnyű vörösbor (Teran) egyaránt jól megy hozzá...

 

192 komment

Címkék: leves gasztro recept bab m.küvé

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pálcika 2008.07.26. 21:45:35

nem-nem Nadine,nem takarítok(lógattam a lábam és megnéztem a szórakozott professzort,mert imádom ezt a filmet)most pedig csinálok egy vanília pudingot,mert ezt is imádom:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.26. 21:55:40

:DDD, vidám ez nekem nagyon... Ez az éjszakai vaníliapuding:))) Örülök, hogy pihentél egy kicsit, Te dolgos asszonyka!

Pálcika 2008.07.26. 22:12:44

degeszre ettem magam,(szeretem a meleg pudingot:)
lassan elmegyek alukálni,mindenkinek szép álmokat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.26. 22:41:28

Neked is! Én is elköszönök, jó éjt, szép álmokat!

Benikuty 2008.07.27. 06:03:18

Jó reggelt!
Remélem, hogy Egerben és Kapolcson is süt a Nap:)
Meg mindenhol.:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 06:19:55

a fekete lo ptt a hadnagu uycai lakotelep es a vasutallomas kozott van a nepkert melett kozel; astrand hatso bejarathoz, nagy parkolo van elotte es a sarkon regen volt egy fagyis, a jobb oldalan meg egy cipesz

Benikuty 2008.07.27. 06:36:09

Hagyma, már emlékszem, de sosem jártam benne.
Gyuri barátommal a Szantofert, és a Fehér Szarvast használtuk "jellemvesztőnek":)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 06:50:56

hat a szantofer az ofkurse
ott volt az gardonyi mellett
a feher szarcas aze/ kicsit draga vot az en idomben nekem
viszont a fekete loban a ciganypecsenye a rantottsajt es a kocsonya remek volt
jokai bableves a kazamataban meg csulok pekne modra
jellemvesztonek minden jo volt
nem lehet minden kocsmat ,meglatogatni de torekedni kell raja

Pálcika 2008.07.27. 07:09:40

Szép reggelt!
kávésat és jellemvesztőset,és még egy kis kávésat:))
rohanok dolgozni,drukkoljatok,hogy ma korán jöjjek haza(légyszi)

Benikuty 2008.07.27. 07:13:04

Kazamata sincs már, kár.
A fehér ünőbe egyedi árat élveztem:)

Megjött Manócska.

Benikuty 2008.07.27. 07:14:53

Szia Pálci, mindig ez a rohanás?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 07:25:27

a pultnal en is mert a zongorista a hevrom volt, de kajaban nem\
nincs kazamata?
szia palci
drukkolunk
nekem is menni kene agyba mert 8-ra megyek vissza
megnezek meg egy bladimerit altatonak

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 08:37:40

Jó reggelt!

Micsoda nosztalgiázás folyik itten!

Nekem szigorúan tiltva volt a kocsmázás, azóta sem igen bírok belépni ilyen helyre.
Az is igaz, hogy kocsma és kocsma között óriási különbségek vannak!
Mi is kocsmából hordtuk az ebédet, nem tudom hány éven át. Én is mentem az éthordóval, szigorúan a hátsó ajtón!
Azóta sem láttam olyan papírvékony hússzeleteket, mint ott.
Viszont a rántottlevest jól főzték. :D
Csökevényes gasztronómiai ízlésem akkor fejlődött ki.
Kész kulináris kaland volt, ha a pörköltöt nem rizzsel, hanem tarhonyával kísérték.
Hiába, kis falu, nagy harács csak így lehetett.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 08:50:51

Jó reggelt.
Ma sok év szünet után újra megkísérlek uborkát elrakni télre. A recept "ropogós uborkának" nevezi, de olyan csemegeszerű. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle...
És ha nem dőlök ki nagyon, akkor patisszont is rántok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 09:04:42

Nadine!
Rántott patisszont télire? :D

Benikuty 2008.07.27. 09:34:23

Hagyma, a Polgár Lajos gyerekének a védőnénije volt a tesóm. Ettől a speciális ár:)
Ha jól emlékszem, és ugye miért ne, a zongorista azzal vezette fel a szünetet, hogyaszongya "iszik a zenekar"
Nevükre nem ,csak arra, ketten voltak:)
Nadine, imádom a rántott patiszont, ne csodálkozz, ha Rád török, szóval csinálj sokat:D

tistedur 2008.07.27. 09:35:08

jó reggelt,jó kávézást :)
én tegnap csináltam rántott cukkinit és patisszont :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 09:45:55

Kulináris S. O. S.: ha a recept 20%-os ecetet ír, nekem meg csak 10%-os van itthon, akkor tegyek bele kétszer annyit? Vagy menjek el vásárolni inkább...?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 09:52:54

Beszéltem a lassan exanyósommal, azt mondja, nyugodtan használjam a tízszázalékosat, csak egy kicsit többet tegyek bele. Hát így lesz.

tistedur 2008.07.27. 10:02:30

gyors megoldás született, Nadine:)
remélem jól sikerül az uborkád..nálunk apu reszortja a savanyúság előállítása :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 10:46:15

Jó időt Kapolcson, Egerben és minden más helyen - de legfőképpen Érden és környékén - akkor talán nekünk is jut belőle! Nagyon kellene, mert lányunk kertipartyja másként megint nem jöhet létre...
Egyszer elvert minket az eső, egyszer majdnem, egyszer meg elhalasztottuk időnek járása miatt...
Lehetne a változatosság kedvéért kellemes kis sütögetős idő.

Fiam, a kocsmázás külön téma, nem mindenkinek használ, ha gyerekkorában eltiltják. Részletek majd eccer...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 10:50:55

Beni, te meg ne Szomory, lesz még egyszer Egerészés a világon!

maybach 2008.07.27. 11:01:27

Jó napot kívánok!
Végre szép idő van. Átvitt értelemben is.
Szóval tegnep elkezdtem és ma cefet jó vadast begyerintettem. A gombócokat a "csajom" csinálja.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 11:02:52

Tist, én kísérletező alkat vagyok. Rengeteg szakácskönyvem van, mindig kinézek valami szimpatikus receptet, ami lehetőleg a legkisebb felhajtással, legkevesebb cukorral/tartósítószerrel jár. Néha bejön, néha nem:) De az utóbbi években egyáltalán nem volt időm befőzésre, talán egyedül baracklekvárt tettem el egy-két éve.
Eddig üvegeket mostam, most az uborkát áztatom, remélem, megéri majd a fáradságot.
A patisszon meg tolódik-tolódik-tolódik...:)

Benikuty 2008.07.27. 11:07:49

Mormogi, maga Kémeri:)
remélem mem eccer.
Maybach, remélem a kisróka mártásból okultál kicsinykét:D

maybach 2008.07.27. 11:20:25

Ja. Hasonló.

Benikuty 2008.07.27. 11:38:36

Jótvágyakat!
Itt töltött cukkini by Manócska:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:10:26

mary elment melozni
ettol felebredtem
oszinten szolva ami rantott az nekem csak hus lehet
max sajt
ezek a cukkinik meg patiszonok, meg az az ize amit fasirt helyett talaltak ki nekem nem jon be
na alszom meg egy kortyot es megyek melozni
kozben zenelek is
es tamad akkor olyan sotet...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:16:18

ja mary megint berugott es itt alutt
lassan szokasava valik
a baratja nem boldog
en se, de birom
eleteben nem fozott semmit
tegnap kerdeztem tole

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 12:26:11

hazuttam, azt meg ne szeretek
aszonta virslit mar csinalt
50 eves
hihhetetlen

tistedur 2008.07.27. 13:14:57

tényleg az..:)akkor mit evett? főztek rá?

tistedur 2008.07.27. 13:16:56

én most éppen egy kelkáposztaleves-szerűséggel próbálkozom :)
és álmaim pasija nagyon várja már a végeredményt :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:22:01

Tist, ki az???:)

Most kéne elkezdenem a patisszont. Már alig állok a lábamon uborkailag, ami kb. 85%-osnak minősíthető. Most hűl rajta a lé, amit aztán újra fel kell forralni, és még egyszer ráönteni, utána lehet lezárni. Jaj.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 13:22:49

Hagyma, és a tetejébe még Bloody is? Emmánekem sokk :-)))
Benikém, megmondtam, lehet ugyan, hogy az igazság "odaát" van, de én itt pötyörészek - és nagyon jó, hogy van áthallás :-)))
Csak sokakat hiányolok e verőfényesen, és Fiam se reagieren :-(

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 13:23:51

Nadine, ez Neked kis felhajtás ???
Pedig nem is a nadrág szára :-)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:26:14

Mormog, nálam a felhajtás a mindenféle dunsztnál kezdődik. Azt ki nem állhatom. Itt csak kétszer kell fel és leönteni a vizet, és összesen 15 üveggel bohóckodom. Az öt kiló uborka megmosása sokkal macerásabb volt, mint a lével való hókuszpókusz.

tistedur 2008.07.27. 13:27:56

Nadine!
olyasvalaki,aki örömmel csodálkozott rá a címben található kis- és nagykötőjelre :)és akinek jó főzni :)
az uborkaügyben eggyüttérzésem

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:30:12

Tist, most megfogtál... Fogalmam sincs, ki lehet az. Ismeri a nagy- és kiskötőjelet. Hm... (felvont szemöldökű szmájli)

Most próbálom kiszámolni, megérte-e egyáltalán a küzdelem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:31:13

Megérte, kb. 90 Ft-ra jön ki egy üveg. A környéken 280 Ft körül lehet kapni üveges uborkát.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:32:26

Ja, és a lényeg: nincs benne tartósítószer. Persze, az csak hetek-hónapok múlva derül ki, hogy működik-e:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 13:34:15

Hát, ha kismacera jöhet, majd még meggondolom - hátha találok valami jó kis recipét.
A rántott patisszon (no meg a savanyú, amit már sajna nemigen kapni) nálunk nagyon kedvelt étek - még a legegyszerűbb: rizses, tartáros formátumban is. Szóval Mindenkinek jó étvágyat !!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 13:53:29

Nálam a rizs nem játszik, csak valamilyen krumpli(ka), de mivel az a csapás ért, hogy még az sincs itthon, úgy fest, valami majonézes párolt zöldség, mondjuk sárga hüvelyű bab lesz hozzá a köret.

tistedur 2008.07.27. 14:03:50

Nadine!
remélem kitart húsvétig az uborka :)
ismernie kell az ilyen furcsa nyelvtani dolgokat,elég sokat lektorált :) de nem furcsa,hogy nem ismered..nem olyan kicsi ez az ország :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 14:09:49

Nadine, akkor nem csodálkozom, hogy nem mentél az Olimpiára :-)
Erről jut eszembe, egy kollégám angolból fordított lejterjakabja: Olimpiai istenek - lévén, hogy az "Olympian" -t összecserélte az "Olympic" -kal - vagy meg sem nézte a szótárat: minek is az :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.07.27. 14:14:14

Pápá, kikap - elmentünk hazulról.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 14:27:38

Jaj, Tist, nem úgy gondoltam, hogy ismernem kéne... Csak most hallok pasiról először Tőled:)))

tistedur 2008.07.27. 14:29:00

hát történnek néha ilyenek az emberrel :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 14:29:16

Panírozás kész, forrósodik az olaj, már csak köret ügyében kéne dűlőre jutnom. Marha éhes vagyok. Nem éhes marha.

tistedur 2008.07.27. 14:51:21

nadine4
az a párolt zöldség jól hangzik mint köret :) az én levesemben megáll a kanál..nagyon guszta lett :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 15:08:50

Én is szeretem a káposztás leveseket! És rendszerint pontosan így végzem, ahogy Te. Olyan egytálétel formán...:)

A babot hagymán párolom, a majonézbe már beleugrott némi trappista sajtika és egy egész héjas kígyóuborka (na, itt ugrik ki Jé az epéjét fogva az ablakon), szerintem finom lesz.
Csak én ájulok el lassan a hőségtől. Már a második kör lé forrósodik az uborkához.
Ma a gasztronómia hősi halottjává nyilvánítom magam.

Pálcika 2008.07.27. 15:32:02

itthon vagyok hurráááá!
Tist,te kis huncut(amit még gondolok nem merem leírni:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 15:43:56

Szia, Pálcika! Ma tényleg egészen emberi időben végeztél...:)

Pálcika 2008.07.27. 15:56:25

szia,Nadin!tényleg időben,főleg ha azt vesszük,hogy már rittyentettem egy lecsót(mert megkívántam)és most a lehető legnagyobb dilemmában vagyok-sárgadinnyét egyek-vagy-sört igyak?????

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 16:03:28

Kellemes délutánt!

Nadine! Halottság nélkül is hős vagy!
Neoexem csinált múlt héten kovászos uborkát. Kettő kivételével ki kellett dobni. Amazokat kihánytuk.
Írtam már, hogy én eltevésügyi antitálentum vagyok. Hál' Isten ez most neoexről is bebizonyosodott, úgyhogy nagyszájacskája béfogva. :)
Mindjárt folytatom, csak leszedem a bajszom.

tistedur 2008.07.27. 16:08:18

Pálci!
már megint az a szex :) szerintem a sör és a dinnye nem üti egymást-csak kell egy kis idő a kettő között.

Nadine!
azért ne akarj meghalni komolyan :) akkor hogy eszed meg a patisszont meg a majonézes zöldséget?! :P

fiam!
:DD

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 16:11:39

Szia Tiste!

Örvendetes magánügyi fejleményeknek lehetünk tanúi? Gratula! :)

Szia Pálci!

Ennyi meló után nem kérdés: sörben pácolt sárgadinnye-szeletek! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 16:19:10

Tist, talán inkább a halált kellett volna választanom... Valami nem stimmelt az egész kajával. Avasolaj-mellékíze volt. Külön-külön is megszagoltam-megkóstoltam mindent, úgy nem. Együtt meg, brrr... Azt hiszem, kiadós gyomorrontásnak nézek elébe, mivel más kaja nincs itthon. Bakker!

Fiam, ezzel a bajusztémával mindig nagyon megnevettetsz:)))

Pálcika 2008.07.27. 16:19:52

győzött a sör!!!mondja meg nekem valaki,mi magyarok miért nem tudunk normális sört készíteni???????????????????????????????
szerintem például a sört szigorúan csak is üvegből lehet inni!!!!a hazaiak erre nem alkalmasak,nem kényelmes a számhoz emelni ezért inkább nem is veszem meg ha nem szép és formás az üveg!a sör a buborékoktól fincsi,a félliternél mire a végére érek már kimegy belőle a lényeg,ezért csak a nullaharminchármas a jó méret!tehát ha ránézek egy üveg sörre az legyen kicsi-szép-formás-csinos üvegben!!!!na és persze a lényeg ami benne van!!!!!!!a Magyarországon gyártott sörnek egészen más íze van(hiába a márka azonosság)konkrétan sz@r.tehát most itt ülök egy karton Franciaországból kapott kisüveges,szemnek is gyönyörű 1664(ez a neve)sörrel.a behűtött üvegen gyöngyözik a harmat csepp és én mérhetetlenül boldog és elégedett vagyok.hiába nó,ettől kerek a világ

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 16:23:38

Na, lejött a bajszom, meg egy kis bőr is. Túl sokáig volt rajtam a kence. Elég ronda lesz holnapra, na mindegy. Legalább lesz téma holnap angol órán.

Mormogi Papa!
Olyan kedves Tőled, hogy hiányolsz! :)
A kocsma az olyan tiltott dolog volt nálunk, hogy még! Apu sem járt, anyu egyenesen irtózott tőle. Talán védőnőként sok család életébe belelátott és onnan eredhetett az, hogy én sokáig a kocsmába járó férfiakra egyenesen anyagyilkosként tekintettem. Még az úgynevezett vasárnapi kocsmázókra is, akik a reggeli mise után tértek be egy korsó sörre és egy ulti-partira.
Még a lakodalmunkon is szégyelltem magam, pedig kisfalunk egyetlen olyan műintézménye volt a kocsma és a presszó épülete, ahol száznál többen elfértek.
A presszóba viszont hetente egyszer elmentünk fagyizni. Ötven fillérért vettünk egy gombóc csokifagyit. Borzasztó alumínium tálkába, kifacsarodott alumínium kanállal tálalták. Az íze is possék volt, de mi imádtuk! Zenegép is volt, de azt csak akkor hallgathattam, amikor már elmúltam tizennégy éves. Hat óra után pedig otthon volt a helyünk.
Szerencsére a presszó sokáig üzemelt, neoexem már bőszen udvarolt, amikor minden szombaton mentünk eme kultúrintézménybe táncolni, ugyanis volt zene, igazi zenekarral. Még Szekszárdról is kijártak, akkora híre volt.
Folyt. köv., de most átadom a szót Nektek.

Pálcika 2008.07.27. 16:25:40

Tist,nem megint,...mindig:)))))))))
Nadine,gyere át lecsózni!
Fiam,helló

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 16:29:08

Nadine!
A kigyóuborkát nem egészbe kellett volna beletenni, hanem szeletelve. :D Talán.
Jaj, Te szegény!
Azért kicsit kuncoghatok? Csak egy icipicit!?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 16:30:39

Fiam, kuncoghatsz, de nem annak volt olajíze. Nem értem. De jó szarul vagyok:)
Fel is borulok egy kicsit a tévé elé. Az m1-en megy egy régi film, Julie Andrews és Max von Sydow főszereplésével. Döbbenet úgy látni utóbbi színészt, hogy nem öregember:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 16:49:19

Nadine!
Nem is kuncogtam ám! Igazán sajnálom!
Még a kedvem is elment vidámabb dolgokról írni. Szolidaritást vállalok Veled. Leülök én is a tévé elé :)

tistedur 2008.07.27. 16:54:44

én is felborulok egy kicsit :) a káposzta komoly és nehéz étel-most megharcolunk egymással:)
Pálci!
további jó sörözgetést
Nadine!
jobbulást pocifronton :)
fiam!
köszönöm :) és vigyázz a szádra,ne fertőződjön el...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.07.27. 17:13:16

hűűű bakkker!!:)) ide érdemes benézni! ha én egyszer ide beszabadulhatnák...:))))
flashificator.com/1/BlueMoon/Buffet/Buffet.html
ha beléptél, az egérrel tudsz körbenézni!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 17:50:03

Szia Toma!

Húha! Ez egy gyilkos dolog! Nem bírok betelni vele!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 17:59:32

Nem lennék itt portörlő kisiparos, de klassz, annyi szent!

Benikuty 2008.07.27. 18:33:46

Na, a fejem kockára aludódott:)
Szép estét!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 19:01:25

hat lehet az annya fozott mert 9-en vannak testverek nem tudom
azt tudom, hogy mult vasarnap voltam csaladi ebeden, ami az en kaposztas babombol allt meg 2 testvere elment venni rantottcsirket jegkremet meg almaspitet
neha aze' sutnek bbq-t de asse gyakran
aztan van meg pizza rendeles, meki, meg mindenfele ettermek
ez mas vilag
\feketek inkabb foznek, meg a spanyolok

sorugyben egyetertek, csak a 12-oz-s,, aze' irom igy mert nem tudom pontosan az 3,33-e? nem aze mer flancolok de en inkabb dobozosat kedvelem, sokkal praktikusabb

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 19:22:02

Toma, sikíts, ha eldöntötted, melyik a befutó!

Fiam, nem értem a délutáni rosszullétet. Most mindent újra megkóstoltam, és nem érzem azt az ízt. Lehet, hogy csak telítődtem sütés közben az olaj szagával? Szakácsot fogadok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 20:08:26

Hagyma!
Az tényleg más világ. Néha én is úgy érzem, hogy bárcsak ne kéne minden nap vagy másnaponta főznöm, de azért mégis szívesen csinálom. Persze jobb lenne, ha kicsit több pénzünk lenne és nem kéne annyit kreatívkodni, de ez van.

Nadine!
Sajnos nem vagyok Gyorscsók távgyógyász, így tippem sincs, mi lehetett a rosszulléted oka, viszont távolról is örülök annak, hogy jobban vagy!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 20:09:05

Köszi, Fiam. Már csak azért is gyógyulok, mert most kezdődött az egyik kedvenc filmem, A mag.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.07.27. 20:10:47

sziasztok, mindenkinek egyenként, és együtt is egy millió puszi.
remélem már túl vagyok a nehezén, de ami a legfontosabb, köztetek lehetek végre, mint boldog net tulajdonos.és elköltöztem onnan, ahol harminc évig boldog és nagyon boldogtalan voltam.nagyon hiányoztatok.mindent tudni akarok, de erre gyermekeim nincsenek tekintettel, szóval majd talán holnap többet.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 20:16:53

Szia Marisell!

Már nagyon hiányoztál! Örülök, hogy épségben megvagy! Jaj, de jó újra itt látni köztünk!
Gyere, amint lehet és Te is írj meg mindent, ami az utóbbi időben történt Veled - persze csak azt és annyit, amennyit meg akarsz osztani velünk!
A gyermekeidet meg szépen kérem, adjanak egy kis extra gépidőt!!! Köszi előre is!

Pálcika 2008.07.27. 20:26:39

óóóóóóó,hát mire/KIRE jövök be a kertből?????MARISSEL!!!!!!!!!!!!!jaj de örülök!:)))))))))))))))))))))))))))))))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 20:29:25

Marisell!!!:)))) De örülök Neked!!! Ha tudnád, hányszor gondoltam rád, hogy felhívlak, de nem akartam tolakodni... Mondjuk, a csuklások számából tudnod kell.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 20:31:20

Toma, most aztán duplán sikíts! Felőlem pomponnal együtt!:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 20:54:02

Hű, mekkora zuhé lesz itt mindjárt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 20:57:05

fiam

en is szeretek neha fozni ferfiu letemre, de az igazsag az, hogy tulajdonkeppen ha mindent osszevetek nem is olcsobb mintha valahol a keszet veszem, legyen az bot, vagy etterem

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.07.27. 20:58:41

Nadine, éreztem:)egyébként úgy vettem a dolgokat, ahogy jöttek, de azért örülök, hogy hogy már majdnem vége:)
Fiam, a gyerekem annyira elvonásos volt, hogy a billentyűzeten pötyögött, gép minden nélkül, szóval próbálok jó anya lenni, habár most valamit nagyon nézek a tv--ben, ami szintén nem volt,TOMA!!!!!!PÁLCI!!!!! MINDENKI!!!!!!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 21:03:57

Marisell, és továbbra is Fehérvár?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 21:08:06

Hagyma!
Lehet, hogy nem olcsóbb, de talán ízletesebb és, ha az ember beleteszik a szívüket-lelküket, akkor még kedvesebb is.

Marisell! A legfőbb öröm, hogy megvagy, majd szépen beosztjátok a gépidőt, mi meg kivárjuk, mikor kerülsz sorra. :DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 21:09:24

mekkvan
rakottkrumplit csinalok vasarnap
majd jovok segiccsegert

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 21:10:38

ez igaz fiam
dee ha ettermen nolsz fel mint itt akkor nem biztos:)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.07.27. 21:16:17

Igen Fehérvár, a munka meg Móron van, de jó sok, és jól fizet, persze ez relatív, de örülök neki.
Jó éjt, ma alszom itt először, úgyhogy megszámolom a sarkokat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 21:24:33

Marisell!
Szép álmokat és teljesüljön minden álmod!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 21:26:15

Hagyma, erről készült poszt, oldalt a címkék közt megtalálod.

Szép álmokat, Marisell! Holnap találkozunk!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 21:26:56

Hagyma!
Mesélj légy szíves arról, milyen éttermekbe jártok, milyen ott a választék, mit szoktatok otthonra rendelni. Az árakról is kérlek, meg hogy az hogyan viszonyul a keresetetekhez. Meg úgy egyáltalán, az életformátokról!
Nagyon érdekel. Ha nem vagyok túl tolakodó.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 21:36:30

Nadine
utananezrek mingyart
hat sokfelebe jarunk, sokat szeretunk
abszolult megfizetheto
persze azert nem megyunk minden este steakhousba, az sok lenne, de vannak olcsobb helyek
meg mondjuk egy kesz grillcsirke ugyanannyi mintha nyersen venned
es nem is rossz
ha lehetoseg van ra szivesen irok kesobb bovebben is ha van ra igeny
mongyuk egy postot
ha nem vagyok tolakodo

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 21:40:04

Én a magam nevében beszélek csak, de örülnék egy fényképes élménybeszámolónak, nagyon! :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.07.27. 21:40:21

Hagyma, írj bátran, szerintem mindenkit érdekelne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.27. 21:59:19

hetfo kedd offos vagyok ha telleg van ra igenyt en szivesen:)
de kell segitseg mert lama vagyok

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 22:08:33

Szerintem minden segítséget megkapsz, Hagyma.

Benikuty 2008.07.27. 22:09:14

Na, betántorodtam, és kit látnak füleim? Marisell:))Vagyis drága Mariss, de jó, hogy megint itt:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.07.27. 22:27:10

Már megint elszaladt az idő!

Beni!
Még épp időben jöttél, hogy Tőled is elbúcsúzhassam - további kellemes estét, később szép álmokat!

Mariselles holnapot!
süti beállítások módosítása